Pfffff...
Kostte me even wat moeite. Maar het is dan toch gelukt..
Ik had vantevoren met ATi Winflash v2.0.0.1 (download
Hier maar let op dat je niet te veel naar de plaatjes/tekst kijkt) netjes een backup gemaakt van de firmware van mijn kaarten

Dat was een goeie zet
Daarna met Rabit de 3d clocks opgeschroefd naar de defaultclocks van mijn XTX. Vervolgens de bios opgeslagen onder een andere naam en met ATi Winflash geflashed.
Echter ging het flashen niet goed, hij gaf meteen de foutmelding dat het erasen van de ROM niet gelukt was.. Meteen crashte ook ATi Tray Tools. Ik kon verder nog wel gewoon in windows werken, maar ook ATi Winflash startte niet meer op.
Vervolgens een reboot gedaan, maar ik kreeg geen beeld meer en enkel 3 piepjes van de BIOS..
Gelukkig had ik nog een PCI-kaart liggen. Eerst beide X1900 kaarten uit de pc, pci-kaart erin, in de bios PCI vga ingesteld en vervolgens de CF kaart er weer in.
Flashen in windows lukte niet meer, ik kon alleen veilige modus booten, normal crashte als ie de ATi driver wilde laden. In veilige modus startte de flash util niet meer. Vervolgens de kaart in veilige modus uit moeten schakelen in apparaatbeheer en daarna door normal modus op te starten de dos flash util gedownload. (Meer info en download hier:
http://reference.techpowerup.com/Video_BIOS_Flashing)
Daarna een bootdisk gemaakt en de benodigde bestanden erop gezet (tevens de OC en de originele firmware van de CF kaart)
Gelukkig herkende de ATi dos flash util de kaart nog prima en kon ik zonder problemen de OC firmware flashen. Hierna werkte de kaart meteen weer. (Fiewwww, wist dat het kon en hoe het ongeveer moest, maar had de hoop het niet mee te hoeven maken

)
Daarna nog iets raars gehad met Crossfire, in eerste instantie kreeg ik geen beeld bij opstarten, maar de bios meldde niets. Vervolgens de kaarten los nog een keer getest, werkte prima, daarna weer terug in Crossfire en dat werkte ook gewoon weer. Beetje vaag, begon al bijna te twijfelen dat ik XTX firmware in mijn CF kaart geflashed had, maar dat was niet zo
En nu werkt alles lekker goed
Thnx voor de tutorial, hij is best goed (hoewel ik het meeste eigenlijk wel al wist

)
PS: mijn tips na deze ervaring:
1. Maak _ALTIJD_ een backup van je bios/firmware voordat je flashed
2. Flash bij voorkeur met 1 vga kaart in je PC.
3. Flash bij voorkeur in DOS.
4. Zorg dat je altijd een PCI-vga kaart in de buurt hebt.
5. Houd je hoofd koel

(I know I did

)
[
Voor 5% gewijzigd door
Oet op 09-11-2007 20:39
]
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan