[OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Master Jeff schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:58:
[...]
Gisteravond ben ik aan de slag gegaan met het flashen, maar helaas maakt het geen verschil als ik de voltages verander. De VDDC is voor de GPU. Deze krijg ik stabiel van 625mhz naar 662mhz op een voltage van 1.425v een verdere verhoging van het voltage resulteert niet in een hogere snelheid. Dit is dan ook de max waarschijnlijk. Voor het geheugen is geen voltage regelaar beschikbaar. Deze heb ik nu van 1600mhz naar 1692mhz kunnen krijgen.
Ik heb ze eindelijk ook even getest via atitool en daar komt uit dat de kaarten ongeveer 675/820 doen bij mij met het standaard voltage. Het geheugen valt dus zwaar tegen, maar ik lig er niet wakker van aangezien ik toch crossfire draai. Artifacts heb ik niet voor zover ik en atitool hebben kunnen zien :) . Extra voltage heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 03-09-2007 18:15 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Ik heb ook een sapphire x1950xt 256mb aangeschaft. nu wil ik deze ook clocken
wat is de Makkelijkste en snelste manier?
Heb ati tool en tray tools

score 3dmark 06 kom ik op 4006

Athlon 64 3500 (2420Mhz)
2gb
a8n sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik gebruik atitool (driver level)

ik heb nu een zalmann vf900-cu op de x1950 gezet _/-\o_

idle : 33C
Load:49C O-)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Wie kan mij wat vertellen over de koelprestaties van de Sapphire X1950 Pro Ultimate Edition vs een X1950 Pro met een Accelero X2 zoals de Club3D Silent?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

JT schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:07:
Wie kan mij wat vertellen over de koelprestaties van de Sapphire X1950 Pro Ultimate Edition vs een X1950 Pro met een Accelero X2 zoals de Club3D Silent?
geen idee, maar ik heb zelf ongeveer de ultimate (heb zelf de zalmannvf900-cu erop gebouwd)
idle 37C load 53C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MrJ schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:33:
En hoe heb je deze gemonteerd in je kast?
Niet?
Staat gewoon op de SATA connector die in de HDD gaat. :P
MrJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:04:
Iemand trouwens wel eens een soort van 'beepjes' gehad die van zijn kaart afkwamen als de VRM's te heet werden? :?
Jep. Dat is een bekend verhaal. Meestal hoef je je er geen zorgen over te maken.

• Karrde
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onlangs heb ik een defecte Peak x1950gt van iemand overgenomen. Ik zou willen proberen deze te redden door middel van een biosflash.
Heeft iemand een dergelijke kaart, en zou deze het bios kunnen opslaan en online kunnen zetten?
Wie weet krijg ik 'm weer werkend :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:17:

En wat zijn de overklokresults? O-)

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Krijg overmorgen een Club3d x1950xt 512mb met standaard arctic accelero! Ben heel benieuwd hoe hij klokt :). Bij mijn oude 7900GTX hoefde je overklokken niet te proberen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

R420R schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:37:
Krijg overmorgen een Club3d x1950xt 512mb met standaard arctic accelero! Ben heel benieuwd hoe hij klokt :). Bij mijn oude 7900GTX hoefde je overklokken niet te proberen.
Oh? Dan hoorde ik toch andere dingen... of bedoel je op blackouts na een paar maanden?

• Blaat
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De core van me 7900gtx passeerde de overklock test niet eens als ik 1 mhz naar boven ging. En het geheugen ging er nog geen 25 mhz op vooruit. Daar schoot ik dus niets mee op.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

R420R schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:05:
De core van me 7900gtx passeerde de overklock test niet eens als ik 1 mhz naar boven ging. En het geheugen ging er nog geen 25 mhz op vooruit. Daar schoot ik dus niets mee op.
Is dat ding niet gelocked in de BIOS of iets dergelijks? Je zou een flash kunnen proberen, áls het je waard is :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Jejking schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:32:
[...]

En wat zijn de overklokresults? O-)
ik heb hem nu lopen op 640 core en mem op 1750 , en dan heb ik de temps die ik boven noemde, hij kan echter nog wel hoger, alleen ik durf niet :P

weet iemand trouwens hoe je de tvout kan benutten ?
bij mijn sapphire zaten verschillende kabels :

hdtv
s-video
en nog zon enkele met gele tulip.

deze (met die gele tulip)heb ik achter op de kaart gestoken de de gele tulip op de respectievelijke plaats in een scartblokje, maar toch ziet de kaart me tv niet en kan ik verder niks eraan veranderen

[ Voor 36% gewijzigd door CrankyGamerOG op 20-09-2007 20:35 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jah heel informatief bedankt daarvoor, maar het probleem wat ik heb is ik kan me tv niet eens enablen, of uberhaupt een mode kiezen ?

het 2e schermpje staat er netjes wanneer ik detect displays doe, en dan moet ik hem enablen, dit doe ik, het beeld verspringt even en de 2e display is weer disabled

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:30:
ik heb hem nu lopen op 640 core en mem op 1750 , en dan heb ik de temps die ik boven noemde, hij kan echter nog wel hoger, alleen ik durf niet :P
Risico's loop je niet, hij zal enkel artifacten of anders crashen als je te ver gaat.

Eén rebootje later staat hij weer op je profiel wat je geselecteerd had, easy as that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is iemand die graag modded bios'jes uitdeelt, waarbij de voltages tikjes verhoogd zijn en de snelheden per merk/kaart zijn aangepast. Lekker, zou je zeggen, maar ik krijg een rare melding met ati winflash dattie geen kaart vinden kan (X1950Pro , 256MB , watergekoeld). Weet iemand waar de official site is en / of deze niet met bepaalde software werken kan ?

Overigens wil m'n core tot op 672MHz zonder problemen te geven, wat behoorlijk hoog is zo te lezen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hey allemaal, ik heb een probleempje met mijn X1900XT en ik vroeg me af of jullie konden helpen. Ik heb zo het vermoeden dat mijn kaart heet wordt zonder reden!

Idle (dus in Windows) is mijn kaart 65-70 graden met een fan speed van 18-23%. Ik dacht altijd dat mijn kaart rond de 45 graden zat met een fan speed van onder de 20% maar dit weet ik dus niet meer zeker!

Het is gebeurd/viel me op nadat ik mijn AMDX24200+ in me pc heb gezet, ik ging toen de nieuwe CoD4 doen maar was vergeten mijn GPU speed weer op "keep temperature at 60" te zetten en bleef die maar door draaien op 10%. (ik moest laten horen hoeveel lawaai die koeler maakt dus fanspeed op 100% en daarna stil gezet op 10%). Na ~20 min gamen crashde me pc dus door de te warme kaart.

Daarna ben ik gaan kijken en zag ik dat mijn fan soms gewoon helemaal stil stond :? en dan wordt me kaart 100 graden!

Maar opzich is het zo wel goed, ik kan Crysis spelen voor een half uurtje en me kaartje wordt dan niet warmer dan ~90 graden, met een fanspeed van 40%.

Maar ik dwaal af van mijn vraag, kunnen jullie je fanspeed en temperatuur in windows vermelden? Als jullie bijvoorbeeld op 50 graden zitten met een fanspeed van 10% dan weet ik dat er iets mis is met mijn kaart/koeling.

Ps, het heeft niets met de koeling rondom de kaart te maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Sindskort heb ik het genoegen van een Crossfire opstelling in mijn machientje.
Het gaat om een X1900XTX BBA van Sapphire en een HIS Turbo Iceq3 X1900CF.

De laatste draait iets sneller dan een standaard CF kaart, maar toch nog langzamer dan een XTX.

Nu wil ik graag de kaartjes overclocken, iets wat volgens mij makkelijk moet kunnen, en ik wil graag in elk geval de XTX en de CF kaart op gelijke snelheid laten draaien zodat ik geen last krijg van sync issues tussen de frames van de kaarten. (En dan natuurlijk de CF kaart sneller klokken)

Ik heb al eens in CCC de wizard gedraaid en het maximum laten bepalen met Crossfire aan, dat liep prima, hij ging tot het max van wat in CCC kan en zei dat het allemaal prima werkte...
Echter als ik dan vervolgens een 3dmark06 test draai komt daar exact dezelfde score uit als wanneer ik het doe zonder OC...

Daarnaast heb ik nog geprobeerd te OC-en met ATi Tray Tools, ook hier zag ik geen verschil met de 3dmark score. Nu heb ik nog niet geprobeerd zonder crossfire te OC-en, maar ik wil graag gewoon mijn complete Crossfire set OC-en.
Iemand tips??

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Oet schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:43:
Sindskort heb ik het genoegen van een Crossfire opstelling in mijn machientje.
Het gaat om een X1900XTX BBA van Sapphire en een HIS Turbo Iceq3 X1900CF.

De laatste draait iets sneller dan een standaard CF kaart, maar toch nog langzamer dan een XTX.

Nu wil ik graag de kaartjes overclocken, iets wat volgens mij makkelijk moet kunnen, en ik wil graag in elk geval de XTX en de CF kaart op gelijke snelheid laten draaien zodat ik geen last krijg van sync issues tussen de frames van de kaarten. (En dan natuurlijk de CF kaart sneller klokken)

Ik heb al eens in CCC de wizard gedraaid en het maximum laten bepalen met Crossfire aan, dat liep prima, hij ging tot het max van wat in CCC kan en zei dat het allemaal prima werkte...
Echter als ik dan vervolgens een 3dmark06 test draai komt daar exact dezelfde score uit als wanneer ik het doe zonder OC...

Daarnaast heb ik nog geprobeerd te OC-en met ATi Tray Tools, ook hier zag ik geen verschil met de 3dmark score. Nu heb ik nog niet geprobeerd zonder crossfire te OC-en, maar ik wil graag gewoon mijn complete Crossfire set OC-en.
Iemand tips??
Overclocken via CCC wil niet met een crossfire setup. Er wordt dan enkel één kaar overgeclockt, wat meteen de gelijke scores verklaard.

Wat je kunt doen is beide kaarten inflashen op dezelfde snelheid, mits je zeker weet dat ze die snelheden aankunnen. Dit kun je doen door je bios te dumpen met ATI winflash, vervolgens te editen met RaBit en daarna weer in te flashen met Winflash. Kijk wel uit dat je de goede bios in de juiste kaart flasht ! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb012
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 20:49
Master Jeff schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:19:
Temp komt niet hoger dan de 70 graden en dat was toen ik de VDDC op 1.5v had staan. Op 1.425 wordt wordt die max 65 graden. Dus de Arctic X2 koeler doet goed zijn best.

Als je de Sapphire hebt dan kan ik je eventueel de overclock instellingen leveren zodat die xtx speed draait.
Ik heb inderdaad een Sapphire x1950xt 256mb.
I.c.m. proc E6600@3.2 ghz
zalman 9500 at CPU koeler en voor de casefans: voor en achter een Scyte S-flex 1200 rpm
Wil je mij de overclock instellingen leveren voor de xtx speed?
Weet jij ook met welke koeler ik deze kaart het beste kan koelen?
stressed: 92 graden.
Alvast bedankt voor je moeite.

Greetz,
HJ
mail: hjb012[NOSPAM]@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

hjb012 schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:57:
[...]

Ik heb inderdaad een Sapphire x1950xt 256mb.
I.c.m. proc E6600@3.2 ghz
zalman 9500 at CPU koeler en voor de casefans: voor en achter een Scyte S-flex 1200 rpm
Wil je mij de overclock instellingen leveren voor de xtx speed?
Weet jij ook met welke koeler ik deze kaart het beste kan koelen?
stressed: 92 graden.

Greetz,
HJ
mail: hjb012[NOSPAM]@gmail.com
nou stressed 92 graden is echt niet gezond, en dan wil je hem ook nog gaan overclocken ? lol ik zou het niet doen.

een goeie koeler voor de x1950 is de Zalman vf-900cu (of iets in die richting :P iig die ik ook heb)
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:17:

ik heb hem op nu hoger dan XTX speeds lopen en hij is idle 36c en load is hij max 67 (na 3 uur instensief gamen :P)

ps en hij leeft nog steeds :P dus al 3 maanden op die speeds :)

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 05-11-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb012
CrankyGamerOG schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:07:
[...]

nou stressed 92 graden is echt niet gezond, en dan wil je hem ook nog gaan overclocken ? lol ik zou het niet doen.

een goeie koeler voor de x1950 is de Zalman vf-900cu (of iets in die richting :P iig die ik ook heb)

[...]

ik heb hem op nu hoger dan XTX speeds lopen en hij is idle 36c en load is hij max 67 (na 3 uur instensief gamen :P)

ps en hij leeft nog steeds :P dus al 3 maanden op die speeds :)
Haha, 55 graden idle en 92 graden stressed door CCC bij automated clock configuration utility :P
mem clock 2D: 594
core 2D: 500
mem clock 3D: 945
core 3D: 641

Dus voor mij graag de optimale instellingen via de mail a.j.b.
(ik denk er wel aan om een vf-900cu aan te gaan schaffen of hebben jullie soms betere alternatieven?)

B.t.w.: zijn deze waarden acceptabel of moet deze card rma? :?
Heb nog een 1/2 jaar garantie op deze card :)

Greetz,
HJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjb012
hjb012 schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:23:
[...]

Haha, 55 graden idle en 92 graden stressed door CCC bij automated clock configuration utility :P
mem clock 2D: 594
core 2D: 500
mem clock 3D: 945
core 3D: 641

Dus voor mij graag de optimale instellingen via de mail a.j.b.
(ik denk er wel aan om een vf-900cu aan te gaan schaffen of hebben jullie soms betere alternatieven?)

B.t.w.: zijn deze waarden acceptabel of moet deze card rma? :?
Heb nog een 1/2 jaar garantie op deze card :)

Greetz,
HJ
Heb de Zalman erin zitten. scheelt stressed toch zo'n 10 graden of meer. kaart komt niet meer boven de 81 graden. Bij max overclock instellen via CCC.

Systeem is ook een paar graden koeler. Te gekke koeler hoor! Je hoort hem nagenoeg niet. Daarbij is ie ook goed in te stellen met Speedfan. (heb de fanmate nb op max staan :9 )

Zo, nu ben ik er wel aan toe om verder te gaan overclocken met deze kaart. :P
Dus graag de optimale instellingen voor de XTX snelheden.

Greetz,
HJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

PassieWassie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:47:
[...]

Overclocken via CCC wil niet met een crossfire setup. Er wordt dan enkel één kaar overgeclockt, wat meteen de gelijke scores verklaard.

Wat je kunt doen is beide kaarten inflashen op dezelfde snelheid, mits je zeker weet dat ze die snelheden aankunnen. Dit kun je doen door je bios te dumpen met ATI winflash, vervolgens te editen met RaBit en daarna weer in te flashen met Winflash. Kijk wel uit dat je de goede bios in de juiste kaart flasht ! Succes :)
Hmm klinkt interessant. Ik heb inmiddels van beide tools de nieuwste versie weten binnenhengelen. Echter geeft winflash aan dat ie een bios saved van mijn CF kaart, vervolgens zegt rabit weer dat het de bios is van mijn XTX :P Dat vertrouw ik niet helemaal, dus ik zal die truuk een keer uitvoeren als alleen de CF kaart in mijn pc zit ;)
Is het wel veilig om zoiets te doen??

Edit: blijkbaar had ik nog niet de juiste versie van ATi Winflash, de 2.0.0.1 versie werkt wel goed met mijn kaarten, echter als ik mijn CF selecteer wordt mijn beeld een beetje verstoord.

Opzich lijkt me dit wel een goeie manier van OC-en, aangezien het gewoon goed werkt de CF kaart op XTX speeds. Maar zit hier verder nog een risico aan verbonden?? Ik wil namelijk niets stuq maken...

[ Voor 16% gewijzigd door Oet op 07-11-2007 22:38 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:57:
Hey allemaal, ik heb een probleempje met mijn X1900XT en ik vroeg me af of jullie konden helpen. Ik heb zo het vermoeden dat mijn kaart heet wordt zonder reden!

Idle (dus in Windows) is mijn kaart 65-70 graden met een fan speed van 18-23%. Ik dacht altijd dat mijn kaart rond de 45 graden zat met een fan speed van onder de 20% maar dit weet ik dus niet meer zeker!

Het is gebeurd/viel me op nadat ik mijn AMDX24200+ in me pc heb gezet, ik ging toen de nieuwe CoD4 doen maar was vergeten mijn GPU speed weer op "keep temperature at 60" te zetten en bleef die maar door draaien op 10%. (ik moest laten horen hoeveel lawaai die koeler maakt dus fanspeed op 100% en daarna stil gezet op 10%). Na ~20 min gamen crashde me pc dus door de te warme kaart.

Daarna ben ik gaan kijken en zag ik dat mijn fan soms gewoon helemaal stil stond :? en dan wordt me kaart 100 graden!

Maar opzich is het zo wel goed, ik kan Crysis spelen voor een half uurtje en me kaartje wordt dan niet warmer dan ~90 graden, met een fanspeed van 40%.

Maar ik dwaal af van mijn vraag, kunnen jullie je fanspeed en temperatuur in windows vermelden? Als jullie bijvoorbeeld op 50 graden zitten met een fanspeed van 10% dan weet ik dat er iets mis is met mijn kaart/koeling.

Ps, het heeft niets met de koeling rondom de kaart te maken.
Zo'n kaart heb ik ook gehad, probeer de koeler zelf eens uit te stoffen, nieuwe pasta erop en hij moet weer draaien als een zonnetje :) En staar je niet zo dood op die fanspeeds, je kan ze zelf gewoon instellen met rivatuner oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Oet schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:28:
[...]
Hmm klinkt interessant. Ik heb inmiddels van beide tools de nieuwste versie weten binnenhengelen. Echter geeft winflash aan dat ie een bios saved van mijn CF kaart, vervolgens zegt rabit weer dat het de bios is van mijn XTX :P Dat vertrouw ik niet helemaal, dus ik zal die truuk een keer uitvoeren als alleen de CF kaart in mijn pc zit ;)
Is het wel veilig om zoiets te doen??

Edit: blijkbaar had ik nog niet de juiste versie van ATi Winflash, de 2.0.0.1 versie werkt wel goed met mijn kaarten, echter als ik mijn CF selecteer wordt mijn beeld een beetje verstoord.

Opzich lijkt me dit wel een goeie manier van OC-en, aangezien het gewoon goed werkt de CF kaart op XTX speeds. Maar zit hier verder nog een risico aan verbonden?? Ik wil namelijk niets stuq maken...
Als je eerst even met atitool test of de kaart de gewenste snelheid wel haalt dmv. artifact scanner, dan zou er geen probleem mogen zijn na het flashen. Zolang je maar niet met andere instellingen gaat zitten prutsen in rabit. Enkel even de tweede overdrive snelheid veranderen in de gewenste nieuwe snelheid en opslaan. Uiteraard de oude effe backuppen en één kaart tegelijk :P

ps. het kan lijken dat winflash vastloopt op het inflashen van de nieuwe bios, maar dit is schijn, hij schiet vanzelf verder. Als je gaat resetten in de tussentijd is je bios corrupt en moet je opnieuw beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

PassieWassie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:06:
[...]

Als je eerst even met atitool test of de kaart de gewenste snelheid wel haalt dmv. artifact scanner, dan zou er geen probleem mogen zijn na het flashen. Zolang je maar niet met andere instellingen gaat zitten prutsen in rabit. Enkel even de tweede overdrive snelheid veranderen in de gewenste nieuwe snelheid en opslaan. Uiteraard de oude effe backuppen en één kaart tegelijk :P

ps. het kan lijken dat winflash vastloopt op het inflashen van de nieuwe bios, maar dit is schijn, hij schiet vanzelf verder. Als je gaat resetten in de tussentijd is je bios corrupt en moet je opnieuw beginnen ;)
Volgens mij zit het qua speeds wel goed, ik draai al 1 1/2 week met de CF kaart via overdrive op de XTX speeds, dus dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Oet schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:26:
[...]
Volgens mij zit het qua speeds wel goed, ik draai al 1 1/2 week met de CF kaart via overdrive op de XTX speeds, dus dat werkt prima :)
Omdat ik vanavond toch niets beters te doen heb maak ik wel even een mooie handleiding :9 Dan mag jij hem testen :)

[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 09-11-2007 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

PassieWassie schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:50:
[...]

Omdat ik vanavond toch niets beters te doen heb maak ik wel even een mooie handleiding :9 Dan mag jij hem testen :)
Cool, ik ga er op wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Crossfire setup - Bios flash manual

Aangezien er de laatste tijd veel mensen komen vragen hoe ze hun crossfire setup kunnen overclocken heb ik besloten een manual te schrijven waarmee het mogelijk is beide kaarten in te flashen met een eigen geconfigureerde bios. Ook omdat het nog niet mogelijk is via CCC-overdrive beide kaarten tegelijk te clocken. Het mooie is dat je kaarten net als vanouds terug clocken naar 2d - snelheden. Ze staan niet onnodig warmte te genereren en het milieu te belasten zoals wel het geval met andere OC-tools.
  • Het is niet moeilijk
  • Het kan geen kwaad, mits je netjes de manual volgt.
  • Het resultaat is dat beide kaarten overgeclockt werken en dus in crossfire beter presteren.
Stap 1- De oude biossen dumpen !
Om er voor te zorgen dat we een terugkeerpunt hebben in het geval van calamiteiten is het handig eerst de bios te backuppen. Ook hebben we deze backup nodig om onze nieuwe bios te gaan configureren.

Eerst pakken we de laatste ATI winflash:Download

Wat we nu gaan doen is de oude biossen opslaan. Eerst selecteer je in winflash de eerste kaart. Vervolgens klik je op "save". Noem de kaart nu zo, dat je weet dat de bovenste kaart straks ook is de kaart die je gaat flashen met de nieuwe bios. Iets in de trend van : "kaart 1" of "kaart 2".

Dit ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/Biosdumpen.jpg

Stap 2 - AtiTool stresstesten:
Het is verstandig eerst zeker te weten of je videokaart de gewenste snelheden wel kan weegeven zonder artifacts. Gebruik daarom eerst ongeveer een kwartier(langer is beter) de artifactscanner.

Dit ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/stresstesten.jpg

Stap 3 - Het instellen van de nieuwe 3d snelheden in Rabit:
Download eerst de laatste Rabit: Download
Ga nu naar het volgende schermpje en stel de gewenste snelheden in:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/settingsnieuwrabit.jpg
Let wel dat je duidelijk "overdrive 2" selecteerd in het tabje, anders ga je je 2d-snelheden wijzigen en dat wil je niet, want dan zal de kaart crashen bij het booten.

Sla de bios nu op met een duidelijk herkenbare naam en we kunnen verder met de volgende stap.

Stap 4 - De nieuwe bios inflashen:
Start opnieuw Ati Winflash op en klik op "load". Selecteer nu de pas aangemaakte bios ( het kan zijn dat je even "alle bestandstypen" moet aanklikken om de bios te zien.

Wees er zeker van dat je de juiste kaart heb geselecteerd (dit is enkel belangrijk wanneer je twee verschillende kaarten hebt). Daarna kun je op "program" klikken en zal de nieuwe bios worden geladen. Dit duurt eventjes en het kan lijken alsof de pc vast loopt.
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/Biosflashen.jpg

Wanneer hij klaar is kun je rebooten en de hele lijst herhalen voor de volgende kaart. Als je niet zeker van je zaak bent kun je de nieuwe bios nog even dumpen via winflash en checken in Rabit om zeker te zijn van de geslaagde bios-flash.

Succes !

* Ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan hardware en of de gevolgen van het overclocken. Deze manual is volledig op eigen risico ! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Pfffff...

Kostte me even wat moeite. Maar het is dan toch gelukt..

Ik had vantevoren met ATi Winflash v2.0.0.1 (download Hier maar let op dat je niet te veel naar de plaatjes/tekst kijkt) netjes een backup gemaakt van de firmware van mijn kaarten ;) Dat was een goeie zet :D

Daarna met Rabit de 3d clocks opgeschroefd naar de defaultclocks van mijn XTX. Vervolgens de bios opgeslagen onder een andere naam en met ATi Winflash geflashed.
Echter ging het flashen niet goed, hij gaf meteen de foutmelding dat het erasen van de ROM niet gelukt was.. Meteen crashte ook ATi Tray Tools. Ik kon verder nog wel gewoon in windows werken, maar ook ATi Winflash startte niet meer op. :(

Vervolgens een reboot gedaan, maar ik kreeg geen beeld meer en enkel 3 piepjes van de BIOS..

Gelukkig had ik nog een PCI-kaart liggen. Eerst beide X1900 kaarten uit de pc, pci-kaart erin, in de bios PCI vga ingesteld en vervolgens de CF kaart er weer in.

Flashen in windows lukte niet meer, ik kon alleen veilige modus booten, normal crashte als ie de ATi driver wilde laden. In veilige modus startte de flash util niet meer. Vervolgens de kaart in veilige modus uit moeten schakelen in apparaatbeheer en daarna door normal modus op te starten de dos flash util gedownload. (Meer info en download hier: http://reference.techpowerup.com/Video_BIOS_Flashing)

Daarna een bootdisk gemaakt en de benodigde bestanden erop gezet (tevens de OC en de originele firmware van de CF kaart)
Gelukkig herkende de ATi dos flash util de kaart nog prima en kon ik zonder problemen de OC firmware flashen. Hierna werkte de kaart meteen weer. (Fiewwww, wist dat het kon en hoe het ongeveer moest, maar had de hoop het niet mee te hoeven maken ;))

Daarna nog iets raars gehad met Crossfire, in eerste instantie kreeg ik geen beeld bij opstarten, maar de bios meldde niets. Vervolgens de kaarten los nog een keer getest, werkte prima, daarna weer terug in Crossfire en dat werkte ook gewoon weer. Beetje vaag, begon al bijna te twijfelen dat ik XTX firmware in mijn CF kaart geflashed had, maar dat was niet zo :)

En nu werkt alles lekker goed :D

Thnx voor de tutorial, hij is best goed (hoewel ik het meeste eigenlijk wel al wist :> )

PS: mijn tips na deze ervaring:
1. Maak _ALTIJD_ een backup van je bios/firmware voordat je flashed
2. Flash bij voorkeur met 1 vga kaart in je PC.
3. Flash bij voorkeur in DOS.
4. Zorg dat je altijd een PCI-vga kaart in de buurt hebt.
5. Houd je hoofd koel :+ (I know I did >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door Oet op 09-11-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Oet schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:37:
Pfffff...

Kostte me even wat moeite. Maar het is dan toch gelukt..

En nu werkt alles lekker goed :D

Thnx voor de tutorial, hij is best goed (hoewel ik het meeste eigenlijk wel al wist :> )

PS: mijn tips na deze ervaring:
1. Maak _ALTIJD_ een backup van je bios/firmware voordat je flashed
2. Flash bij voorkeur met 1 vga kaart in je PC.
3. Flash bij voorkeur in DOS.
4. Zorg dat je altijd een PCI-vga kaart in de buurt hebt.
5. Houd je hoofd koel :+ (I know I did >:) )
Gelukkig is alles toch nog gelukt. Uiteraard kun je beter de bios flashen vanuit dos, maar via windows werkt normaliter ook prima. (maar wees voorzichtig met overgeclockte hardware. draai liever stock). Misschien dat we met deze gezamelijke info een verzoek kunnen doen ter aanvulling van de topicstart? Tevens met de benodigde tooltjes en editors :) ? Want ik betwijfel of we ooit nog een software tooltje krijgen om x19xx crossfire setups te overclocken.. en dan is het via deze weg toch wel fijn gamen >:)

*Wat misschien ook nog vermeld zou moeten worden is dat mensen effe moet checken of winflash en rabit wel compatible zijn met hun type kaart. Dat voorkomt weer wat rampscenario's ! :D

[ Voor 14% gewijzigd door PassieWassie op 10-11-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Lijkt me absoluut geen slecht idee, ik stem voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mooie tutorial hoor.
Tijdje terug heb ik de TSer nog gemaild. Geen antwoord. :P
Misschien moet iemand Deel 3 maken? We zijn toch al ruim over de 500 posts heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Even over die tutorial. Deze heb ik ook willen proberen maar ik kom helaas niet verder dan winflash. Met winflash wil ik mijn bios opslaan. Bij het openen van dit programma krijg ik helemaal niets. Kan er 20x op klikken maar zonder resultaat. Ik heb 2 verschillende windows versies op mijn pc staan (32 en 64 bit) en in beide windowsen kan ik winflash niet openen. Ook de twee vorige versies van winflash niet.

Iemand enig idee? Zou toch graag mijn ervaringen hier willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Saturnus schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:44:
Mooie tutorial hoor.
Tijdje terug heb ik de TSer nog gemaild. Geen antwoord. :P
Misschien moet iemand Deel 3 maken? We zijn toch al ruim over de 500 posts heen.
Misschien tijd voor contact met een modje zodat iemand anders de TS onder zijn/haar hoede kan nemen. Het is iig tijd voor een update ;)
---RRR--- schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:01:
Even over die tutorial. Deze heb ik ook willen proberen maar ik kom helaas niet verder dan winflash. Met winflash wil ik mijn bios opslaan. Bij het openen van dit programma krijg ik helemaal niets. Kan er 20x op klikken maar zonder resultaat. Ik heb 2 verschillende windows versies op mijn pc staan (32 en 64 bit) en in beide windowsen kan ik winflash niet openen. Ook de twee vorige versies van winflash niet.

Iemand enig idee? Zou toch graag mijn ervaringen hier willen delen.
Om wat voor videokaarten gaat het hier? x1800 - x1950 werkt sowieso, van andere kaarten durf ik het niet te zeggen, want hier heb ik geen ervaring mee :)

Dit zijn trouwens de versies die ik gebruik van zowel winflash als rabit. Deze zouden gewoon moeten werken. klik!

[ Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 13-11-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet

Oet

Maak anders even een dos-boot disk en zet daar ati dos flash util op. Daarmee kun je ook je bios dumpen. Kijk even in mijn vorige (grote) post voor wat links over die util, staat genoeg info over in :)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

/edit:
Laat maar, ik ga eerst eens Rivatuner proberen. :)

[ Voor 87% gewijzigd door MrJ op 23-11-2007 12:42 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Even voor de duidelijkheid, je OC'ed settings via Rivatuner werken alleen als je in 3D mode zit?

Dus op de desktop heb je deze settings niet?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Wat betreft het flashen voor Crossfire, zorg dat je de allerlaatse versies van ATIFlash (3.4.9) of Winflash (2.0.0.2) en Rabit (2.2) gebruikt. Je kan ze hier vandaan halen http://www.techpowerup.com/downloads/, evenals reference biossen voor een hele hoop Ati kaarten http://www.techpowerup.com/vgabios

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-08 10:34

TrickeY

www_un4given_nl

ik heb 2 maal een ati X1950XTX in crossfire.

nu kan ik de fanspeed aanpassen, maar nu reageert alleen de kaart waar de monitor op zit maar op die fanspeeds.
Die andere wordt dus veel heter, en daardoor krijg ik rare flitsen in het spel left 4 dead.

kan iemand me vertellen hoe ik die slavekaart de fan kan opvoeren ?

www_un4given_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
je andere kaart selecteren vanuit het drop down menu in ccc..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-08 10:34

TrickeY

www_un4given_nl

ow lol, ik had ccc verwijderd omdat ikdacht dat ati tray tools IPV moest van ccc.
niet dus ?
en ik had hem gister 20% overclocked, maar staat nu weer terug op standaard. :S

//edit// heb net ccc geinstalleerd, maar als ik crossfire aan en/of uitgevinkt heb, ik kan beide keren niet kiezen uit 2 videokaarten uit drop down menu.

alleen de x1950xtx crossfire edition.

[ Voor 36% gewijzigd door TrickeY op 23-02-2009 17:32 ]

www_un4given_nl

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste