Wat vinden jullie ervan ? Hij is natuurlijk nog bijlange niet af en er komen nog vele updates !
Ik sta open voor commentaar
Ik kon het niet langer aanzien, dus was het tijd om het één en ander te gaan veranderen aan de lelijke koffermod die ik als beginnende modder ooit eens heb gemaakt ...
Zo was hij vroeger; zoals iedereen kan zien, een lelijkere koffermod bestaat bijna niet.
(nee het water is niet rood, 't zijn algen ...
)

Wat ik er ooit aan gemod heb:
Hoofddoel is ervoor te zorgen dat de koffer rechtop kan staan, en niet altijd moet neerliggen zoals op de foto's en de mod strakker te maken ipv de rommelkoffer die het nu is
1. Ik ben begonnen met alles eruit te gooien, mobo en PSU mogen blijven !
(zoals te zien op de foto is de PSU van zijn 'omhulsel' ontdaan, ook de fan heb ik eruit gesloopt.
neemt allemaal veel te veel plaats en met een goede airflow geraakt die PSU ook wel gekoeld)

2. Waterkoeling eruit, de setup zal helemaal veranderd worden ! (idd, antivries !
)

3. Gat gezaagd met klokboor en gaten voor de front-blowholes beginnen aftekenen:

Front blowhole met ACRyan fan (er komt later nog gaas voor)

4. HD-rack wordt gesloopt, en verzaagd tot 4 hoekjes van 90° om de radiator mee aan de bodemplaat vast te maken. De doucheslang tussen rad en CPU en GPU verwijderd. Ook een Antec 12 cm green led fan gekocht ondertussen.
Oud hd-rack:
Nieuwe functie van het UV-blue plexi:

5. Dit is de S478 koeler die ik ga gebruiken om een waterblokje van te maken, eerst de koelvinnen een flink stuk inkorten natuurlijk ... morgen komen jullie meer te weten (modding takes time
!)

Updates:
Ik sta open voor commentaar
Ik kon het niet langer aanzien, dus was het tijd om het één en ander te gaan veranderen aan de lelijke koffermod die ik als beginnende modder ooit eens heb gemaakt ...
Zo was hij vroeger; zoals iedereen kan zien, een lelijkere koffermod bestaat bijna niet.
(nee het water is niet rood, 't zijn algen ...

Wat ik er ooit aan gemod heb:
- Plexi bodemplaat om alles op vast te maken (plexi zit erin geklemd, lijkt onlogisch,
is zeker stevig genoeg !) - [url=
- Hd-rack van UV-blue plexi (pas in gebruik genomen nàdat bovenstaande foto genomen was)
- Passieve memory koelers voor de graka
- Blowhole in het front, ACRyan blackfire 8 cm erachter.
- Waterkoeling erin: (Sicce Nova, Tygon slangen, Zalman WB-2 voor CPU, Zalman GWB 2 voor GPU, Nextcool W-zero X1 rad)
- Voeding gesleeved met UV-groen mesh
Hoofddoel is ervoor te zorgen dat de koffer rechtop kan staan, en niet altijd moet neerliggen zoals op de foto's en de mod strakker te maken ipv de rommelkoffer die het nu is
- Waterkoeling UV-groen maken
- CPU waterblokje maken met een heatsink van een oude luchtkoeler en plexi
- 12 cm fan vooraan de radiator, ook de radiator vast maken aan de plexi-bodemplaat
- 90° blowhole maken, die de warme lucht van de radiator naar buiten leidt
- Gaas voor de blowholes steken
- Sicce Nova trillingsvrijmaken dmv een zelf te maken houder in 'massieve' silicone + ledjes erin (gaat mooi gloeien
)
- Wat doucheslang verwijderen, zodat er meer UV-water zichtbaar wordt
- Eventueel traanplaat aan de binnenkant om de lelijke delen weg te stoppen
- Deftige powerknop met blauwe led in één van de (zwarte) voetjes modden
- PSU kabels inkorten
- Asrock P4V88
- P4 3.0 Ghz Prescott core 1mb L2 Cache
- 2 x 256 mb 333 mhz no-name DDR geheugen
- Asus A9550 128mb grafische kaart
- Seagate Barracuda 40 Gb
1. Ik ben begonnen met alles eruit te gooien, mobo en PSU mogen blijven !
(zoals te zien op de foto is de PSU van zijn 'omhulsel' ontdaan, ook de fan heb ik eruit gesloopt.
neemt allemaal veel te veel plaats en met een goede airflow geraakt die PSU ook wel gekoeld)

2. Waterkoeling eruit, de setup zal helemaal veranderd worden ! (idd, antivries !

3. Gat gezaagd met klokboor en gaten voor de front-blowholes beginnen aftekenen:

Front blowhole met ACRyan fan (er komt later nog gaas voor)

4. HD-rack wordt gesloopt, en verzaagd tot 4 hoekjes van 90° om de radiator mee aan de bodemplaat vast te maken. De doucheslang tussen rad en CPU en GPU verwijderd. Ook een Antec 12 cm green led fan gekocht ondertussen.
Oud hd-rack:

Nieuwe functie van het UV-blue plexi:

5. Dit is de S478 koeler die ik ga gebruiken om een waterblokje van te maken, eerst de koelvinnen een flink stuk inkorten natuurlijk ... morgen komen jullie meer te weten (modding takes time

Updates:
[ Voor 215% gewijzigd door Ward Vr op 29-03-2007 11:54 ]