Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Koffermod restyling

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Wat vinden jullie ervan ? Hij is natuurlijk nog bijlange niet af en er komen nog vele updates !
Ik sta open voor commentaar ;)

Ik kon het niet langer aanzien, dus was het tijd om het één en ander te gaan veranderen aan de lelijke koffermod die ik als beginnende modder ooit eens heb gemaakt ...

Zo was hij vroeger; zoals iedereen kan zien, een lelijkere koffermod bestaat bijna niet.
(nee het water is niet rood, 't zijn algen ... |:( )
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205361036.jpg

Wat ik er ooit aan gemod heb:
  • Plexi bodemplaat om alles op vast te maken (plexi zit erin geklemd, lijkt onlogisch,
    is zeker stevig genoeg !)
  • [url=
  • Hd-rack van UV-blue plexi (pas in gebruik genomen nàdat bovenstaande foto genomen was)
  • Passieve memory koelers voor de graka
  • Blowhole in het front, ACRyan blackfire 8 cm erachter.
  • Waterkoeling erin: (Sicce Nova, Tygon slangen, Zalman WB-2 voor CPU, Zalman GWB 2 voor GPU, Nextcool W-zero X1 rad)
  • Voeding gesleeved met UV-groen mesh
To do's:
Hoofddoel is ervoor te zorgen dat de koffer rechtop kan staan, en niet altijd moet neerliggen zoals op de foto's en de mod strakker te maken ipv de rommelkoffer die het nu is :X
  • Waterkoeling UV-groen maken
  • CPU waterblokje maken met een heatsink van een oude luchtkoeler en plexi
  • 12 cm fan vooraan de radiator, ook de radiator vast maken aan de plexi-bodemplaat
  • 90° blowhole maken, die de warme lucht van de radiator naar buiten leidt
  • Gaas voor de blowholes steken
  • Sicce Nova trillingsvrijmaken dmv een zelf te maken houder in 'massieve' silicone + ledjes erin (gaat mooi gloeien :*) )
  • Wat doucheslang verwijderen, zodat er meer UV-water zichtbaar wordt
  • Eventueel traanplaat aan de binnenkant om de lelijke delen weg te stoppen
  • Deftige powerknop met blauwe led in één van de (zwarte) voetjes modden
  • PSU kabels inkorten
De hardware die erin zit:
  • Asrock P4V88
  • P4 3.0 Ghz Prescott core 1mb L2 Cache
  • 2 x 256 mb 333 mhz no-name DDR geheugen
  • Asus A9550 128mb grafische kaart
  • Seagate Barracuda 40 Gb
Worklog:

1. Ik ben begonnen met alles eruit te gooien, mobo en PSU mogen blijven !
(zoals te zien op de foto is de PSU van zijn 'omhulsel' ontdaan, ook de fan heb ik eruit gesloopt.
neemt allemaal veel te veel plaats en met een goede airflow geraakt die PSU ook wel gekoeld)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205361039.jpg

2. Waterkoeling eruit, de setup zal helemaal veranderd worden ! (idd, antivries ! O-) )
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205364423.jpg

3. Gat gezaagd met klokboor en gaten voor de front-blowholes beginnen aftekenen:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205365999.jpg

Front blowhole met ACRyan fan (er komt later nog gaas voor)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205362560.jpg

4. HD-rack wordt gesloopt, en verzaagd tot 4 hoekjes van 90° om de radiator mee aan de bodemplaat vast te maken. De doucheslang tussen rad en CPU en GPU verwijderd. Ook een Antec 12 cm green led fan gekocht ondertussen.

Oud hd-rack: Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205362564.jpg

Nieuwe functie van het UV-blue plexi:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205364420.jpg

5. Dit is de S478 koeler die ik ga gebruiken om een waterblokje van te maken, eerst de koelvinnen een flink stuk inkorten natuurlijk ... morgen komen jullie meer te weten (modding takes time :Z !)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/205365813.jpg

Updates:

[ Voor 215% gewijzigd door Ward Vr op 29-03-2007 11:54 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Nog ff de praatjes over de plaatjes weggehaald :)

[ Voor 125% gewijzigd door naftebakje op 18-11-2006 13:44 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
En toestemming natuurlijk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Hoelang is hij niet/wel gebruikt? :|
Waarvoor gebruik je m eigenlijk? /me denkt videobak

• Ward Vr
Vroeger (tot voor een paar maanden) was het m'n gamepc, maar aangezien m'n grafische kaart de recentste spellen nog moeilijk kan draaien (no eye candy = :r)
(oc: core @ 400 ipv 250 mem @ 270 ipv 200, dat is het hoogste dat ik kan geraken met ATItool zonder artifacts.) gebruik ik hem vooral als mp3- en videospeler, hij hangt dan ook aan de tv en stereo, soms draai er ik er ook nog eens Photoshop mee ...

Verwijderd

deze mod blijf ik volgen ..... ik vidn het orgineel consept....

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Vind hem nu al wat hebben, laat staan als die straks af is. Khou 'm in de gaten :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 16:43
Deze gaan we volgen :)

succes ermee!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

Waar blijven de updates :Y)

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
nice, waterkoeling in een koffermod :)
in de koffermod dat ik ooit gemaakt heb, was er niet echt plaats meer over voor een waterkoeling te monteren...
waterkoeling is niet echt nodig bij dit soort mod's, met 2 fan's kan je al serieus wat airflow genereren in de koffer... niet tegenstaande dat ik wel het resultaat wil zien met waterkoeling :)

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ziet er netjes uit :)

Zit zelf al een tijdje te twijfelen om eens te beginnen met casemodden en dan zou ik een koffermod willen. Dus misschien gebruik ik je wel als voorbeeld :)

Bookmarked

[ Voor 7% gewijzigd door WoBaDijk op 19-11-2006 12:43 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Ward Vr
Update !

Vandaag heb ik wat verder gewerkt aan het CPU - block (in wording)
eerst moesten de koelvinnen een serieus stuk ingekort worden, wat niet ging zonder slag of stoot:
de vinnen zijn voor de stevigheid a/d bovenkant verankerd met elkaar, en aangezien ik die weg moest halen, hangen de vinnen enkel nog vast aan de het koperblok, met als gevolge dat de vinnen heel snel gaan plooien !
Er moet nog wat aan gepolijst worden, ook nog wat oneffenheden moeten weggewerkt worden...
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/206173974.jpg

Hier het plexi bovenstuk, gemaakt uit 2 lagen plexi (1x 8mm; 1x10mm) die aan elkaar gelijmd zijn.
Van het bovenste stuk freesde en vijlde ik het stuk voor de koelvinnen uit, het onderste is voor de afdekking, en natuurlijk moeten er nog 2 gaten in komen voor de koppelstukken.
Polijsten volgt ...
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/206175338.jpg

Verder zijn er nog 2 to do's bijgekomen:

Fancontroller in het front, nl deze:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/206177952.jpg
Probleem is dat ik hem verticaal in het front wil hebben, waardoor het display ook verticaal zal komen, wat uiteraard niet de bedoeling is.
Oplossing: Men soldeert het display los, men maakt een printplaatje, soldeert het display erop en men verbindt het met het origininele printplaatje :9 Volgend probleem is dat ik hem groen wil hebben, zoals de meeste andere dingen in de koffer, voor het display is dat geen probleem, het kan toch in 7 kleuren weergegeven worden, maar het wordt zoeken naar de juiste ledjes ...

Dit moet de rechterkant van de koffer worden:
(bovenste zou traanplaat moeten worden, het onderste plexi met groene leds in)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/206179537.jpg
Ofwel een andere tekst dan H²O ... creatievelingen met een naam voor de koffer zijn altijd welkom met hun idee ;)

Verwijderd

je kan van normale systeemkast (big of miditower) boven aan een handvat maken
heb je zelfde effect :D

• Ward Vr
Maar dan wel als nadeel:
een hoger gewicht (metaal vs.hout),
(nu weegt de héle mod 8 of 9 kg in het totaal !!!)
waardoor ook een lagere transporteerbaarheid (ga maar eens te voet met je case onder de arm naar een lan-party, met zo'n broos plexi window in de zijkant, om dan maar te zwijgen over het waterkoelingres dat velen aan de buitenkant hebben ! )
Ook is mijn koffer een stuk kleiner (lees: minder hoog en lang) als een mid-tower, waardoor het weer gemakkelijker onder de arm te dragen is ... ;)

Belangrijk voor mij is gemakkelijk transport met een case die tegen een (ferme) stoot kan,
maar toch met de voordelen van een desktop-pc, fris gehouden door waterkoeling !

(*heb de koffer zelfs al met groot gemak meegenomen op de fiets B) )

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ik weet nog die vent die een X360 verbouwde tot een laptop van 7kg... maar dit ziet er ook tof uit!
gaat het mobo trouwens niet snel kapot in een koffer? ik kan me toch voorstellen dat er redelijk veel schokken plaatsvinden tijdens het vervoeren...

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:02

empy

Rijdt rondjes

link0007 schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:04:
ik weet nog die vent die een X360 verbouwde tot een laptop van 7kg... maar dit ziet er ook tof uit!
gaat het mobo trouwens niet snel kapot in een koffer? ik kan me toch voorstellen dat er redelijk veel schokken plaatsvinden tijdens het vervoeren...
Ik denk dat je je dan meer zorgen moet gaan maken over de harde schijf, die is toch een stuk gevoeliger voor schokken :)
En zelfs die kunnen in stilstand een flinke hoeveelheid g-krachten verwerken.

Ziet er uit als een veelbelovende mod, ik ga 'm zeker volgen!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 09:30

Nyana

Who?!

empy schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:49:
[...]

Ik denk dat je je dan meer zorgen moet gaan maken over de harde schijf, die is toch een stuk gevoeliger voor schokken :)
En zelfs die kunnen in stilstand een flinke hoeveelheid g-krachten verwerken.

Ziet er uit als een veelbelovende mod, ik ga 'm zeker volgen!
als je je disk van 10 cm laat vallen op je bureau ofzow. dan zit je daar al bijna aan. Als je em vast houd en heen en weer schud b.v. dan moet je heel hard tekeer gaan wil je net zoveel G-krachten te maken, dat lukt je niet.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Dit is dan de 2e koffermod, die ik ken, met WC :D RESTECP

Hopelijk is deze wel te tillen met het orginele handvat...
Ik kan mij herinneren van diegene, die mijn kofferMOD wou overtreffen, toch steeds met 2 handen de koffer moest meenemen en gewoonweg té zwaar was...

Keep On MODdin'!

• Ward Vr
Het mobo zit goed vast op de plexi bodemplaat (6 afstandhouders) maar ik zie niet in waarom het onderhevig zou zijn aan schokken, er zitten imers geen bewegende onderdelen in, in tegenstelling tot de hd (de Seagate Barracuda die er nu in zit is alleszins deftig materiaal: hij overleeft een val van 80 cm, terwijl hij nog draaide ... 8)7 is ook muisstil, ik ben er heel tevreden over !)

Morgen komt er een nieuwe update ... ik heb het nieuwe printplaatje voor (het display van) de fancontroller binnen, de laatste hand aan het CPU-block zal gelegd worden en ook de harddisk zal serieus onder handen genomen worden ...

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
Ward Vr schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:01:

-knip-

• Dit moet de rechterkant van de koffer worden:
(bovenste zou traanplaat moeten worden, het onderste plexi met groene leds in)
[afbeelding]
Ofwel een andere tekst dan H²O ... creatievelingen met een naam voor de koffer zijn altijd welkom met hun idee ;)
Volgens mij zijn de indexnummers van chemische stoffen altijd onder de letter van het betreffende element?

dus H2O

verder ist een leuk project, verplaats je m veel? of is de koffer puur bedoeld voor t leuke?

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
jah, maar iederen doet dat al, dus om eens "origineel" te zijn, kan je hem mss eens boven plaatsen...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Fr!st! schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:31:
jah, maar iederen doet dat al, dus om eens "origineel" te zijn, kan je hem mss eens boven plaatsen...
:P nouw dan maar liever niet origineel, dit lijkt me dan op 't eerste gezicht meer iets van slecht er over na gedacht :X ;)

• Ward Vr
Pixxel schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:07:
[...]
Volgens mij zijn de indexnummers van chemische stoffen altijd onder de letter van het betreffende element?

dus H2O

verder ist een leuk project, verplaats je m veel? of is de koffer puur bedoeld voor t leuke?
Idd, 't is H2 en niet H 2 ! In het ontwerp laat ik het, maar in de uitwerking ga ik het dan wel veranderen.
Hij wordt naast het buitenhuis-transport (zie mn vorige post) veel van m'n slaapkamer, naar de woonkamer verplaatst, om respectievelijk te gamen en DVD's te bekijken ...

(btw. Update wordt ff uitgesteld naar dit weekend, fototoestel is lost :| )

• Ward Vr
Update 2:

Het CPU-blokje is klaar ! Het ziet er misschien wat groot (lees: lomp) uit, in vergelijking met andere,
commerciële plexi-koper blokjes, maar ik wilde een groot contactoppervlak tussen de koperen koelvinnen en het water, zodat mijn processor (Prescott core) die toch wel een heethoofdje is,
goed zn warmte kan afgeven. De plexi pijpjes zullen zo goed als onzichtbaar zijn met de slangen erover, wat natuurlijk de bedoeling was...
Test: :o Met mijn blokje staat hij na 1 uur load op 39° C terwijl dat met het Zalman blokje meestal rond de 45° C lag !!! >:)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207944053.jpg

Edit:
*En na 2 dagen stresstesten zag Ward Vr dat de computer niet meer opstartte, waarna hij zag dat er water op het mobo stond en waarna hij de haardroger bovenhaalde...
Alles werkt nog...raar ...

Hier functionerend op de proc, ik heb nog 4 M5 inbusboutjes aangebracht, voor de stevigheid.
Btw: Als afdichting tussen het plexi en koper heb ik een laagjes transparante silicone gelegd,
en de oplichtende ringen rond de boutjes, zijn gemaakt door de overblijvende ruimte op te vullen met Glow-in-the-dark textielverf !
(In daglicht:)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207941053.jpg

(En in UV-licht: (woops...er zit nog lucht in :) )
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207941062.jpg

Ook de fancontroller is onder handen genomen:
Ik heb het display met veel moeite losgesoldeerd, 14 pinnetjes op 2 cm, die zitten gewoonweg verschrikkelijkdicht tegen elkaar, de grootste moeilijkheid was dan ook om te voorkomen dat er contact kwam tussen 2 naast elkaar liggende 'pootjes'.

Hier het display, vastgesoldeerd op het printplaatje dat ik liet maken:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207949956.jpg

Om te bewijzen dat de pootjes echt gemillimeterd dicht naast elkaar staan, mijn duim ernaast, zodat de verhoudingen duidelijk worden: :7
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207949955.jpg

Eerst heb ik geprobeerd het te verbinden met een oude floppy-kabel, maar de aders bestaan slechts uit één enkel koperdraadje, met het gevolg dat ze héél vlug afknapten, 'k heb dan maar gevlochten/gedraaide/ofhoeheethet-draadjes genomen.
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207949959.jpg

Totaalshot van fancontroller en display:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207949958.jpg

Volgende update:
  • Hd-mod (uv reactief randje + polijsten)
  • Blowholes afwerken met gaas
Bijkomende to do:
  • 16 mm gaten boren voor fancontroller en gat maken voor het display
  • (ook 16 mm gat voor chroom powerknop met led in één van de voetjes !)

[ Voor 53% gewijzigd door Ward Vr op 03-12-2006 12:56 ]

Verwijderd

ik vind je coolbloke super mooi TOTAL RESPECT _/-\o_

edit: en ben benieuwd naar je fan conrtoller.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 17:02 ]

Verwijderd

Hoe heb je dat plexie op dat koperen plaatje vast gemaakt??
kben bang dat als je dat met aleen lijm hebt gedaan het "ooit" een keer onverwachts los raakt, en dan ben je de l*l :9

Verder wel een leuk ding!
Suc6

• Ward Vr
Merci ! Dat versterkt mijn motivatie :*)
Heb een kleine edit gedaan mbt de boutjes (zie boven foto blokje in daglicht),
was de info erover idd vergeten bijzetten ...

[ Voor 22% gewijzigd door Ward Vr op 25-11-2006 17:14 ]

• link0007
  • Niet online
cool!
Maar H2O is niet echt origineel... pak een of andere stoere stof (misschien dat neon-troep wat je in je waterkoeling heb geperst? )
anders de molecuulformule van TNT oid :P

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:06
het caffeïne molecuul... :P

Verwijderd

Wow, super gedaan dat blokje!!!

Zo zouden ze eigenlijk meer blokken moeten maken...
Meer hele dunne finnen :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je ze te dun maakt worden zo krom gespoten ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
link0007 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:21:
cool!
Maar H2O is niet echt origineel... pak een of andere stoere stof (misschien dat neon-troep wat je in je waterkoeling heb geperst? )
anders de molecuulformule van TNT oid :P
C7H5N3O6 :Y)

• Ward Vr
En dat is ??? >:)
link0007 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:21:
(misschien dat neon-troep wat je in je waterkoeling heb geperst? )
neon-troep = Stabilo groene fluostift opgezaagd en vermengd met demi water en antivries ;)

• link0007
  • Niet online
Ward Vr schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:52:
[...]

neon-troep = Stabilo groene fluostift opgezaagd en vermengd met demi water en antivries ;)
aha, dat is dus 1-2-4 C12Ba2H8K3Co81 :+
(dat is dus maar een grap, mocht je dat nog niet door hebben 8)7 )

Misschien moet je het maar gewoon bij H2O houden, anders word het zo'n mond vol, en zo nerderig :P

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Snij een rubberslang in de lengte door midden, en leg hem om de randen van je blowhole (raamrubber idee). Geeft over het algemeen een mooiere afwerking.

• Ward Vr
frickY schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:23:
Snij een rubberslang in de lengte door midden, en leg hem om de randen van je blowhole (raamrubber idee). Geeft over het algemeen een mooiere afwerking.
Goed idee ! Ik heb toevallig nog blauwe UV-slang liggen ... >:)
Het begint wat te worden met al dat blauwe UV-spul, misschien maak ik een groen deel
(boven graka en rad die alletwee even hoog zitten, en een beetje een scheiding maken,
en een blauw deel (onder graka en rad) zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207980656.jpg

• XplodingForce
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Mooie mod, je bent goed bezig! d:)b

Groen is eerlijk gezegd niet zo mijn stijl, maar je ziet duidelijk dat dit een kwaliteitsmod is!

Everybody lies

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
je kan heem ook PH: 2 noemen bv

• Ward Vr
PH: 2 ??? origineel, dat wel, maar wat heeft mijn mod met een zuurtgraad van 2 ph te maken ? :P
Waarschijnlijk staat het wel voor iets anders ... mjah, ben nog niet goed wakker 8)7
Alle creatieve ideën blijven welkom !

'k ben net bezig met de voeding aan het tweaken (lees: kabels inkorten) en toen kwam ik dit tegen, (ergens in de warrige knoop kabels :| )
Het hangt voor de eigenlijke printplaat van de voeding, en ik heb geen flauw benul van
wat het (nut) is...
Tot voor kort had ik m'n Sicce Nova pompje na dit deel eraan hangen, ook de aan/uitknop van de voeding hangt er na. (aan de linkerzijde, dus tussen dit blokje en de eigenlijke voeding)
Kan dit kwaad ? Hang ik ze er beter voor ?(rechtsreeks aan de 'zuivere' binnenkomende 230 V dus)
Hier een foto van het 'deel' dat ik bedoel: (rechs is de ingang van de 230V, links gaat het door tot een de eigenlijke voeding)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207980664.jpg

Dit staat op de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/207980647.jpg

• Matthijs B

• Ward Vr
ff vlug in plexi en traanplaat dremelen... 7(8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Ward Vr op 26-11-2006 11:16 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ward Vr schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:59:
'k ben net bezig met de voeding aan het tweaken (lees: kabels inkorten) en toen kwam ik dit tegen, (ergens in de warrige knoop kabels :| )
Het hangt voor de eigenlijke printplaat van de voeding, en ik heb geen flauw benul van
wat het (nut) is...
Tot voor kort had ik m'n Sicce Nova pompje na dit deel eraan hangen, ook de aan/uitknop van de voeding hangt er na. (aan de linkerzijde, dus tussen dit blokje en de eigenlijke voeding)
Kan dit kwaad ? Hang ik ze er beter voor ?(rechtsreeks aan de 'zuivere' binnenkomende 230 V dus)
Hier een foto van het 'deel' dat ik bedoel: (rechs is de ingang van de 230V, links gaat het door tot een de eigenlijke voeding)
[afbeelding]

Dit staat op de voorkant:
[afbeelding]
Dat is een ontstorings printje (condensatoren en een spoel) deze is ervoor om storingen op het lichtnet tegen te gaan en het is beter als je die laat zitten.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

Jeej ziet er leuk uit!
* _AvA_ kijkt naar zijn fileserver en daarna naar zijn CD koffer, ikke wil ook!!

Ik ga maar eens beginnen =D

*bookmarked*

Succes en keep us posted ;)

Droogkloot.

Verwijderd

cool dat je zelf je waterkoeling blok gaat bouwen
verder heb ik dit ook al een keer gedaan maar da was een grote mislukking ik hoop dat je zo door gaat

succes

• TheZeroorez
  • Niet online
Dit is geen molecuul :X

Verder lijkt mij niet dat die dingen op de foto's kwaad kunnen.. Gewoon proberen, als het kapot is is het toch al kapot :Y)

@onder: Inderdaad, da's de schematische tekening van 'n molecuul, geen molecuul :P

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 26-11-2006 22:56 ]

• Matthijs B
TheZeroorez schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:55:
[...]

Dit is geen molecuul :X

Verder lijkt mij niet dat die dingen op de foto's kwaad kunnen.. Gewoon proberen, als het kapot is is het toch al kapot :Y)
Volgens mij is dat gewoon een 2d afbeelding van een molecuul...

• link0007
  • Niet online
geen afbeelding, molecuultekening :p moleculen hebben meestal geen letters in het echt... voor de rest lijkt het me niet al te moeilijk dat in te dremelen... Anders ene zoeken zonder dubbele bindingen :P

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:56

Soul__assasin

de Belbelg

whiii cafeïne

erg leuke mod keep on restyling

www.weefab.com

• Matthijs B
link0007 schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:31:
geen afbeelding, molecuultekening :p moleculen hebben meestal geen letters in het echt... voor de rest lijkt het me niet al te moeilijk dat in te dremelen... Anders ene zoeken zonder dubbele bindingen :P
Hm... wat was het nou met die nieuwe spelling. miereneuken of mierenneuken... :P

maar in ieder geval.. het is best te doen om dat er in te graveren. Gewoon een beetje oefenen

• link0007
  • Niet online
mierenneuken natuurlijk :P
was het volgens mij in de oude spelling ook al..
en als je een beetje voorzichtig doet moet dat écht wel lukken, anders kan ik mijn Scheikunde boek wel eens afspeuren naar leuke moleculen (mosterdgas misschien? of plexiglas :p)

• Ward Vr
Plexiglas is wl interessant ...

Heeft iemand weet of mobo's kapot kunnen gaan als je de 12V van een molex op de aan/uitknop zet ?
Van dan af (kheb een heleboel veranderd, dus ik weet niet zeker of het wl daaraan ligt) start de boel niet meer, en er is nx anders aan te zien ... :N

=> Nieuw mobo erin: Asus P4P800-X, ook nog een Gigabyte 7600GS en een Super-Flower 450 PSU besteld, nja, oc'en met een Qtec 350W doe ik liever niet :|

[ Voor 21% gewijzigd door Ward Vr op 23-02-2007 15:55 ]

• Ward Vr
Iedereen die dacht de de casemod(der) dood was, is dus verkeerd, want na een winter- en examen stop is de koffer weer helemaal klaar(na vervanging van hardware: zie vorige post) om verder gemod te worden !

Update 3:

Eerst de voeding eruit gesloopt en overbodige stekkers losgesoldeerd, de voedingsstekker van de processor een heel eind ingekort:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232826084.jpg

Dan heb ik er een stopcontact aan geslodeerd, zodat alle kabels netjes in de koffer blijven.
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232826270.jpg

Vervolgens werden de molexkabels van een zilver kleurtje voorzien, omdat de mesh niet helemaal tegn aan de connector kwam (jah het gaat hier om een prototype :P , het is nogal slordig gedaan, morgen doe ikze opnieuw)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232826123.jpg

Voor de rest nog een nieuwe powerknop gekocht: (die blauwe ring, daar zit een ledje achter, licht op als de pc aanstaat!)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232826237.jpg

En een nieuw toetsenbord: :*)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232826149.jpg

Ben nu bezig met de leds die rond mijn Sicce Nova zullen geplakt worden, waarna het pompje zal 'ingekapseld' worden door silicone om de trillingen te dempen
(eerst pomp in plexi doosje, doosje invetten, silicone in plexi doosje gieten ... laten drogen ... oplichtend geheel klaar >:) )

Njah, het zijn fake leds (van plastiek), maar ze schijnen even hard.
Ze zijn net aan elkaar gesoldeerd: testje !
In het donker:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232832841.jpg

Met flits:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232832784.jpg

Morgen plak ik ze rondom het pompje ;)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Nu mag je mij toch even uitleggen wat fake leds zijn :P

Casemod: Cubeleon

• TheZeroorez
  • Niet online
Lampjes die op LED lijken, maar het niet zijn ;)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Fake leds? Dit zijn in mijn ogen gewoon leds. Zolang er soort metalen voetje met stukje chipje in zit dat licht geeft, speelt de behuizing materiaal eigenlijk geen rol. Het zijn nog steeds leds.

Fake leds spreek je pas als er gloeilampen in zitten. Iets anders dat licht geeft bestaat niet zo klein en fel.

[ Voor 30% gewijzigd door MrDummy op 23-02-2007 21:33 ]

• Ward Vr
Jah, eigenlijk zijn het wel echte leds, de technologie is nl. dezelfde, maar bij sommige zijn er weerstandjes van 100 Ohm in gesmolten + het zijn plastiek ledjes. Wat er volgens mij op wijst dat het cheap ass dingetjes zijn, njah, ze kostten dan ook 0 euro :9 In tegenstelling tot de 50 euro die ik zou mogen neertellen voor 'glazen' 3 mm leds...

Update 4:

Ziezo, de leds zijn dus aan de pomp geplakt, 3 per zijde, wat 18 leds in het totaal betekent...
Normaal was het de bedoeling om de leds elk een andere richting te laten uitschijnen, of 1 naar links, 1 naar rechts, 1 naar links enz, ... maar ja, als het lijmen vlug moet gaan he... (Bison PVC hardlijm droogt verschrikkelijk snel !)
Ik denkt (lees: hoop) dat, eenmaal de silicone errond gaat zijn het niet echt zal opvallen dat de leds langs de ene kant allemaal in dezelfde richting schijnen.

Net geplakt: (plakband erover als versteviging en voor het vasthouden van de leds in de nog niet gedroogde lijm)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232832880.jpg

Effect in het donker: I like it !!! :*)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232832825.jpg

Close-up:
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/232832805.jpg

Het plexi doosje is gemaakt, de pomp en silicone zitten er in: morgen update met foto's !!!

[ Voor 3% gewijzigd door Ward Vr op 24-02-2007 16:53 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Sorry ik vind die LEDjes die er zo opzitten geplakt niet echt mooi :S
Ik vind het nu een beetje "5-min-afraffel-werk"

Verwijderd

Meestal gebruik je ledjes om mooie gedeeltes uit te lichten. Ik denk niet dat die pomp daaronder valt....

• Ward Vr
Idd, nu lijkt het nergens op, maar als er > 1cm silicone rond komt, zal het geheel mooi oplichten

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Heel apart, dat met die LED's. Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Ward Vr
Kleine update:

Nieuwe voeding erin: (Super Flower 400W)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/241566668.jpg

Dit is dus de nieuwe grafische kaart met passieve koeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.impactns.com/images/Gb7600GSagp_2.jpg

En aangezien die stock koeler :r is zet ik er maar watercooling (Zalman :9 ) op ...
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/241566679.jpg

Mààr: nadat de grootste 'koelplaat' verwijderd was, bleek er nog een kleintje over te blijven (hierboven te zien), die gloeiend heet werd...
Het bleek om een soort 2e processor/core te gaan ... (sinds wanneer hebben grafische
kaarten 2 core's ?)
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/241566673.jpg

Aangezien er geen commerciële waterblokjes voor bestaan heb ik maar zelf eentje in elkaar gezet,
het is natuurlijk verre van een high-end blokje, maar het volstaat om de (kleine) processor mee te koelen.
Hier mn blokje: (iedereen begrijpt het principe wel zeker ;) )
Afbeeldingslocatie: http://pic2.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/241566677.jpg

En ondertussen zit het pompje in een siliconebad, het zal waarschijnlijk wel enkele dagen duren tot dat de dikke laag silicone helemaal droog is...
(btw. toegegeven, het effect is NOG niet wat ik ervan verwacht had, maar ik ga er alles aan doen om het toch nog een beetje toonbaar te maken, het is niet de bedoeling dat et een Disaster-mod wordt :P )

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat is de AGP-brug ;) Wordt idd. goed heet :P

Verwijderd

Die tweede core is de HSI. :)

• Ward Vr
En het is weer vakantie, modding time! :*)
Ben begonnen met het inbouwen van de fancontroller, de powerknop komt in de hoek rechtsonder, in het zwart gedeelte dus.
-Later op dag post ik het vervolg zal dus morgen worden, aangezien de boormachine kapot is |:( , dus de fancontroller ingebouwd én werkend -
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/263670354.jpg

Ben nu nog bezig met platte ledjes van 2 mm te maken, voor plexi met een oplichtend randje rond de display en de knoppen van de fancontroller ... meer verklap ik nog niet O-)
Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL952/7205667/13762801/263670352.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Ward Vr op 05-07-2007 18:28 ]

Pagina: 1