Toon posts:

Hulp nodig bij samenstellen game pc max 2500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na drie trouwe jaren op deze pc vind ik het tijd worden voor iets nieuws, aangezien de laatste nieuwe games niet soepel meer lopen. Ik heb daarom besloten om een nieuwe high end game pc aan te schaffen.

Het voornaamste wat ik op deze pc ga doen naast het gebruikelijke school en stagewerk is natuurlijk gamen en films/ tvshows bekijken. Verder ga ik me zeker wagen aan het overklokken van de processor om zo nog meer uit mijn systeem te trekken.

Wat ik niet hoef te kopen is een monitor. Ik heb een goede 19 inch iiyama (1280x1024) scherm hier staan. Verder heb ik van de zomer een nieuwe boxenset de logitech z2300 aangeschaft, als mede een mx518 en een g15 toetsenbord.

Ik ben een beetje aan de slag geweest met de alternate computerbuilder, omdat mij wel zo gemakkelijk was. Ik benadruk wel dat ik geen zelfbouwer ben. Ik wil mij daar niet aan wagen en bovendien heb ik daar het verstand en geduld niet voor.

Dit is het systeem wat ik heb samengesteld:

Moederbord: Asus P5B Deluxe a €199,-
Ik heb veel goede dingen over dit moederbord gehoord vanwege zijn mooie overclock capaciteiten, terwijl de p5w dh deluxe toch wel wat vraagtekens zijn kwa overclockbaarheid.

Processor: Intel core 2 duo E6600 + standaardkoeler a €319,-
Ik ga hier verder niet veel over zeggen, aangezien iedereen hier deze processor aanbeveeld en goed overclockbaar is. Enigste vraag is of de standaard koeler voldoende is voor overklokken richting de 3 a 3,2 ghz?

Geheugen: G.E.I.L. 2x 1 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2, PC2-6400, CL4 4-4-12 a €269,-
Ik weet niet of dit geheugen het beste is voor overclocken, maar ik wist wel dat pc6400 nodig is wil je redelijk kunnen overclocken richting de 3 a 3,2 ghz.

Videokaart: XFX geforce 8800 GTX a €629,-
Deze videokaart is nu eenmaal een beest en ik kijk dan ook uit om Q16xaa aan te zetten met deze kaart in de verschillende games. Bovendien lijkt de gtx mij beter als de gts omdat de gtx meer toekomstproof is. Misschien is deze kaart nu overkill, maar over een jaar is hij een vereiste op 1280x1024. bovendien is hij directx10 en vista komt eraan.

Harde schijven: Raptor X 150 GB op 10.000 rpm a €229,- als boot/gameschijf en een Samsung spinpoint 250 Gb a €78,- als opslagschijf voor films en tvshows
Ik heb begrepen uit meerdere test dat een raptor in je systeem wonderen doet voor bijvoorbeeld een map inladen met battlefield 2 en dat windows ook lekker snel boot met een raptor. Vandaar mijn keuze voor de raptor en de spinpoint als opslagschijf. Mijn vraag is dit wel de juiste keuze? En zouden twee Raptors in Raid 0 niet veel beter zijn. Ik heb overigens wel gelezen dat Raid 0 gevaarlijk is.

Voeding: Ocz gamexstream 600 watt a €119,-
Ik heb begrepen dat de geforce 8800 gtx wel wat meer stroom vraagt als de vorige generaties en aangezien ik wil gaan overklokken lijkt 600 watt mijn geen overbodige luxe. 600 watt lijkt me voldoende want ik ga geen sli draaien.

Behuizing: Big Tower Thermaltake Armor 10x 5,25" / 1x 3,5", 3x 3,5", E-ATX, niet inbegrepen a €139,-
Ik vind dit een mooie zwarte kast met windows, vervolgens een paar mooie blauwe ledjes erin voor verlichting en hij past perfect bij mijn g15 die blauw licht geeft en mijn monitor met blauwe lichtgevende druktoetsen.

Geluid: Creative X-fi Xtreme gamer a €99,-
Ik vind geluid van moederborden vaak niet klinken en daarom dus maar wel een geluidskaart. Ik kon verder niet veel vinden over deze kaart, maar uit ervaring weet ik dat geluidskaarten van creative met een beetje afstelling vaak supergoed geluid geven.

Overige hard ware:
DVD-reWriters IDE -LG H10NBR Dvd brander/speler a €45,-
Nec floppy dirve zwart a €15,-
Windows Xp home met vista coupon a €89 << gelijk klaar voor vista
Software Beveiliging -Symantec Internet Security 2007 3 pack user a €89,- << ik moet ook nog 2 andere pc's beveilligen buiten de nieuwe.

De totaal prijs inclusief in elkaar zetten komt uit op € 2368,- Al jullie respons en feedback is welkom, of het nou positief is of negatief ik hoor het graag.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:15
Een beetje prijzig vindt ik het.

Ik heb vorige week dit systeem samengesteld en besteld:

1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)

Kosten € 1200,- (exclusief het assembleren, maar dat doe ik zelf)

Naar mijn mening het meeste 'value' voor geld.

Die DirectX 10 kaart die koop ik volgend jaar wel. Als er wat meer concurrentie is, het verder ontwikkeld is en ze hopelijk nog iets zuiniger zijn. Voor Windows Vista, en de aakomende game Crysis :9~ is DirectX 10 leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 14-11-2006 17:00 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-01 11:43
ziet er netjes uit!( had ik het geld er maar voor:()
alleen is het misschien slimmer om die 8800GTX nu te vervangen voor een wat mindere direct x 9 kaart bijv 7900GTO ofzo. en dan over een half jaar een nieuwe directx10 kaart te kopen die een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Quacka schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:50:
siddler is me voor, maar is het inderdaad niet slimmer om een wat goedkopere kaart te kopen, om dan volgend jaar een DX10-kaart te kopen?
Er is toch geen enkel spel die DX10 eist.
eindelijk een keertje net eerder als iemand :P :9

[ Voor 79% gewijzigd door siddler op 14-11-2006 17:04 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
siddler is me voor, maar is het inderdaad niet slimmer om een wat goedkopere kaart te kopen, om dan volgend jaar een DX10-kaart te kopen?

Of heeft dat te maken met het feit dat liever niet zelf je systeem in elkaar zet?
(overigens is het systeem in elkaar zetten niet zo moeilijk of tijdrovend, maar het heeft alleen zin als je een stuk goedkoper uit bent met onderdelen kopen in verschillende winkels, dan alles 1 winkel.
Want die paar tientjes voor het in elkaar zetten + service is natuurlijk ook niet slecht.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Volgens mij scheelt het heel wat als je je onderdelen bij een betere webshop besteld. Een psb deluxe is meestal rond de 170, niet 199. En die videokaart is meestal ook wel voor zo'n 550 euro te krijgen.
Ik vind geluid van moederborden vaak niet klinken en daarom dus maar wel een geluidskaart. Ik kon verder niet veel vinden over deze kaart, maar uit ervaring weet ik dat geluidskaarten van creative met een beetje afstelling vaak supergoed geluid geven.
Wie weet zit het op dit moederbord wel goed? Je kan altijd nog een andere geluidskaart aanschaffen als het niet goed is.
Ik ga hier verder niet veel over zeggen, aangezien iedereen hier deze processor aanbeveeld en goed overclockbaar is. Enigste vraag is of de standaard koeler voldoende is voor overklokken richting de 3 a 3,2 ghz?
Dan gaat hij volgens mij nogal herrie maken. Een arctic freezer 7 pro zou een goede keuze zijn volgens mij ;)
Software Beveiliging -Symantec Internet Security 2007 3 pack user a €89,- << ik moet ook nog 2 andere pc's beveilligen buiten de nieuwe.
Volgens mij heb je wel andere virusscanners die niet zoveel geheugen slurpen voor minder geld(of gratis).

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:50:

Of heeft dat te maken met het feit dat liever niet zelf je systeem in elkaar zet?
(overigens is het systeem in elkaar zetten niet zo moeilijk of tijdrovend, maar het heeft alleen zin als je een stuk goedkoper uit bent met onderdelen kopen in verschillende winkels, dan alles 1 winkel.
Want die paar tientjes voor het in elkaar zetten + service is natuurlijk ook niet slecht.
Bedankt voor jullie reacties :) en over die videokaart dat weet ik. Het gevolg is enkelt dat ik dan over een driekwart jaar weer moet upgraden en bovendien blijf je aan de gang. Ik doe het nu gelijk goed zodat ik weer minimaal 2 jaar vooruit kan. En blijkbaar is mijn hd keuze een goede. Ik wou nog wel even zeggen dat ik niet perse bij Alternate ga kopen. Ik ga zeker meerdere winkels af.

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:52:
[...]

Bedankt voor jullie reacties :) en over die videokaart dat weet ik. Het gevolg is enkelt dat ik dan over een driekwart jaar weer moet upgraden en bovendien blijf je aan de gang. Ik doe het nu gelijk goed zodat ik weer minimaal 2 jaar vooruit kan. En blijkbaar is mijn hd keuze een goede. Ik wou nog wel even zeggen dat ik niet perse bij Alternate ga kopen. Ik ga zeker meerdere winkels af.
gebruik pricewatch en shopsurvey ;)

Verwijderd

Die 8800GTX is natuurlijk helemaal niet zo gek want het is heus niet zo dat hij ALLEEN voor DX10 interessant is (hetgeen zo onderhand haast gesuggereerd wordt)! Ook voor DX9 (de huidige games) is dit VERUIT de beste kaart. Zelden heeft een kaart de concurrentie zo gendaloos verslagen. Ik ga 'm ook in m'n nieuwe systeem stoppen. Ja, ook omdat hij dan alvast DX10 ready is (anders had ik het NIET gedaan) maar zeker weten ook omdat het op dit moment gewoon de beste kaart is (anders had ik het OOK niet gedaan ;)). Je kan wel een half jaar wachten op de DAN weer beste kaart, maar dan kom je nooit aan top hardware toe. Ik wil gewoon eens een keer een TOP computer hebben en die zijn alleen NU te koop en nooit over een half jaar (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:57:
Die 8800GTX is natuurlijk helemaal niet zo gek want het is heus niet zo dat hij ALLEEN voor DX10 interessant is (hetgeen zo onderhand haast gesuggereerd wordt)! Ook voor DX9 (de huidige games) is dit VERUIT de beste kaart. Zelden heeft een kaart de concurrentie zo gendaloos verslagen. Ik ga 'm ook in m'n nieuwe systeem stoppen. Ja, ook omdat hij dan alvast DX10 ready is (anders had ik het NIET gedaan) maar zeker weten ook omdat het op dit moment gewoon de beste kaart is (anders had ik het OOK niet gedaan ;)). Je kan wel een half jaar wachten op de DAN weer beste kaart, maar dan kom je nooit aan top hardware toe. Ik wil gewoon eens een keer een TOP computer hebben en die zijn alleen NU te koop en nooit over een half jaar (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Ja je verwoord het heel mooi. Het is niet zo dat ik die 8800 GTX voor directx 10 koop, maar ook zeker om games als battlefield 2, company of heroes enzovoorts nu uit het water te blazen. Iets wat met mijn readon 9800 pro niet gaat. Het commentaar op de cpu koeler neem ik ook mee een artic pro 7 wordt het dus.

• Quacka
maar ook veruit de duurste kaart.
Ik heb een jaar geleden een pc gebouwd met de op dat moment eenna duurste kaart. Ik heb daar nu spijt van. Niet dat hij slecht presteert, maar ik had beter een veel goedkopere kunnen nemen en dan na een jaar / anderhalf jaar weer een kaart uit die prijsklasse. Qua prestaties heb je misschien niet die piek, maar je hebt wel langer een pc die snel is.

De pc is maar 1 dag (bij wijze van) op zo uitzonderlijk snel, de dag erna komt er weer een nieuwe kaart uit en heeft jouw pc nog maar een normale kaart.

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:00:
[...]

Ja je verwoord het heel mooi. Het is niet zo dat ik die 8800 GTX voor directx 10 koop, maar ook zeker om games als battlefield 2, company of heroes enzovoorts nu uit het water te blazen. Iets wat met mijn readon 9800 pro niet gaat. Het commentaar op de cpu koeler neem ik ook mee een artic pro 7 wordt het dus.
doet een 6600GT volgens mij zelfs :)
Die 9800pro bewijst een beetje mn stelling.
Wellicht heb je die kaart ook gekocht toen die net uit was, had je toen een goedkopere gekocht, dan had je een 1,5 jaar later een andere kunnen kopen en je pc weer sneller gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Quacka op 14-11-2006 19:08 ]

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 14:00
"The Asus P5B Deluxe WiFi-AP certainly leads the pack in terms of features, but with average performance and overclocking ability."

Volgens een review op tomshardware.com.

Verwijderd

Topicstarter
TwiSteD1 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:39:
"The Asus P5B Deluxe WiFi-AP certainly leads the pack in terms of features, but with average performance and overclocking ability."

Volgens een review op tomshardware.com.
Hmm bedankt voor de link. Dit geeft zeker stof tot nadenken. En sorry maar een 6600 GT die company of heroes uit het water blaast met alles op high en ultra high kan niet, aangezien zelfs een 8800 GTX heeft het dan zwaar te verduren. En het is maar de vraag als je nu een 7900 Gto ofzo neemt wat er dan gebeurt als games als Alan Wake en Crysis uitkomen, dan ben je met een 8800 GTX een stuk meer futureproof. Maar bedankt voor de response daarop ik vind het fijn als erook mensen aan je centen denken _/-\o_

• Quacka
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:02:
[...]

Hmm bedankt voor de link. Dit geeft zeker stof tot nadenken. En sorry maar een 6600 GT die company of heroes uit het water blaast met alles op high en ultra high kan niet, aangezien zelfs een 8800 GTX heeft het dan zwaar te verduren. En het is maar de vraag als je nu een 7900 Gto ofzo neemt wat er dan gebeurt als games als Alan Wake en Crysis uitkomen, dan ben je met een 8800 GTX een stuk meer futureproof. Maar bedankt voor de response daarop ik vind het fijn als erook mensen aan je centen denken _/-\o_
Ik doel er dus op die 6600GT bij wijze van spreken zelfs gehakt maakt van je 9800pro. Daar heb je geen 8800GTX voor nodig. Maar gewoon je geld uitgeven, das goed voor de economie _/-\o_
Hebben we hier allemaal wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:10:
[...]

Ik doel er dus op die 6600GT bij wijze van spreken zelfs gehakt maakt van je 9800pro. Daar heb je geen 8800GTX voor nodig. Maar gewoon je geld uitgeven, das goed voor de economie _/-\o_
Hebben we hier allemaal wat aan.
Sorry ik had dat ene zinnetje van de 9800 pro in je post over het hoofd gezien, zeer slordig van mijn kant en waarschijnlijk heb je ook wel gelijk. Ik ben er dan dus uit waarschijnlijk dat ik het moederbord nog vervang naar een andere morgen nog even naar kijken en dan ga ik bestellen. Bedankt voor de reacties en de hulp. :)

• Quacka
ik kan me overigens best voorstellen dat je de beste videokaart wil. Dat is ook heel aantrekkelijk en eigenlijk is het ook wel leuk om een keer te kopen, als je het geld hebt.
Alleen moet je er natuurlijk niet bij vragen of het verstandig is, maar das wel met meer dingen.
Het is bijv ook niet verstandig om een ontzettend dure auto te kopen, toch zijn er zat mensen die het doen. Dus gewoon doen als je het leuk vind.
Zolang je maar weet wat je doet en dus het geld ervoor kan missen!

(dit bericht plaats ik omdat ik mijn vorige iets te cynisch vond)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:52:
[...]

Je kunt ook beter tussendoor upgraden. Koop nu een videokaart van de helft van het geld, en doe dat over anderhalf jaar weer. Dan kun je prima de nieuwste spellen spelen en heb je over anderhalf jaar een snellere kaart dan de kaart die je nu kiest. Die 8800GTX is gewoon zonde van het geld.

Verwijderd

Ik zou de 8800GTS nemen en het asus extreme striker moederbord (680i chipset), zeer goede overclock-resultaten.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wellicht ten overvloede... Maar E629 voor een grafische kaart? Omdat je alleen daarmee over een jaar fatsoenlijk op 1280x1024 denkt te kunnen spelen? :?
Er is niets mis mee om een early adopter te willen zijn, en de top-of-the-line kaart te willen kopen. Echter; het verleden leert dat zoiets niet kosten-efficient is. Over een jaar zijn er zeker weer betere kaarten, en kost een 8800 nog maar een fractie van nu.

Daarbij kies je voor een moederbord wat goed overklokt en een dito processor. Het lijkt me dan logisch om een goedkopere grafische kaart te kopen en die dan naar GTX-speeds over te klokken. In die context is het al helemaal onnodig om een kaart te kopen welke al maximaal geklokt is. B)

Maar als je E2500 kwijt wil dan kan dat altijd. :*)

Verder kun je nog afwegen of je symantec internet security wil gebruiken, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Ik zie overigens ook de kosten voor Windows Vista (op z'n minst home premium) niet in je lijstje staan. Ik neem aan dat je met de onderdelen die je noemt wel van plan bent om Vista te gaan draaien.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Symantec zou ik idd ook links laten liggen, kijk eens naar de gratis concurrenten zoals Avast, AVG, Ad-Aware en niet te vergeten Microsoft's eigen Windows Defender ;)

Verwijderd

Ik zou zelf voor het volgende gaan:

Antec Behuizing Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120 Mm
Asus Moederbord P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
MDT DDR2-800 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
NEC AD-7173 Zwart, Labelflash
Asus VGA GeForce 7950 GT 512 MB

Draai de 2 hdd's in RAID en je hebt gewoon een top systeem die je lekker kan overclocken. Je kan over een tijdje een dx10 kaart erin doen, en die past in deze kast als je de fan bij je hdd rack weg haalt.

Je bent dan +- 1300 euro kwijt. De andere 1200 euro behoud je voor een upgrade over maandje of 6-8. Dan neem je een DX10 kaart en eventueel wat hdd's erbij. Eventueel wat meer geheugen en klaar....

• Quacka
MediJack schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:41:
Ik zie overigens ook de kosten voor Windows Vista (op z'n minst home premium) niet in je lijstje staan. Ik neem aan dat je met de onderdelen die je noemt wel van plan bent om Vista te gaan draaien.
wellicht heeft ie t aangepast, maar ik zie het wel staan...
Ik snap alleen niet hoe het kan dat je voor 89 euro windows xp krijgt met een upgrade naar vista, maar daarvoor dien ik, denk ik, een keer een vista-draadje op GoT te lezen...

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ah.. Daar had ik overheen gelezen. Je hebt het OS wel meebegroot. Al weet ik niet of je Vista voor E 89,- kunt krijgen. En je zult wel niet willen werken met de meest basic home editie. Tenminste niet als ik kijk naar je hardware-eisen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:15
Nu een GeForce 7900 GTO 512 MB kopen voor +/- € 240,-, en over pak hem beet een jaar, de andere € 310,- voor een goede DirectX 10 kaart lijkt mij economisch gezien verstandiger. Je bent hetzelfde kwijt als nu voor een GeForce 8800 GTX, terwijl je de levensduur van je kaarten vergroot (je koopt dan immers een verder ontwikkelde DirectX 10 kaart).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:39:
Ik ben een beetje aan de slag geweest met de alternate computerbuilder, omdat mij wel zo gemakkelijk was.
Wat is de alternate computerbuilder? :+
Modbreak:Wil je voortaan liever eerst zelf even kijken wat de 'Alternate Computerbuilder' is i.p.v. een hier een loze vraag te stellen die het topic slordig maakt?

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 15-11-2006 18:22 ]

• hello_moto
Djerique schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:42:
[...]

Wat is de alternate computerbuilder? :+
dit

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:46
Heb je Al een toetsenbord e.d.? Ik zou verder die geluidskaart laten, een onboard geluidskaart geeft ook goed geluid weer, en als het echt slecht is (wat mij sterk lijkt) zou je een geluidskaartje erbij kunnen kopen.

Ik zou Als PC zelf bij Azerty of Sallandautomatisering gaan kopen (sorry als dit reclame is). Deze hebben lage prijzen en goede service.

Verder zou ik met het grote budget wat je hebt zoiets nemen:
Thermaltake VA8000BWS, Armor + Window, Zwart € 127,69 (als je geen raampje wil in je PC kan je andere versie nemen)
Asus P5W DH Deluxe, Retail € 206,05
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 293,88
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 300,15
MSI NX8800GTX-T2D768E, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 552,81 (scheelt 100 euro)
Western Digital Raptor, 150 GB, 10000 rpm, 16 MB, Serial ATA150 € 226,23 (misschien twee 250Gb schijven in raid 0, 500GB opslag en ook snel?)
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,05 (deze als 3e harde schijf niet RAID laten draaien?)
OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI, 600 Watt, Retail € 117,60 (ik heb me laten vertellen dat Tagan zeer betrouwbaar en stil is... maar deze lijkt mij goed)
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,62
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
Microsoft Windows XP Pro + Vista Coupon, NL, OEM € 135,61
Arctic Freezer 7 pro € 17,02 (scheelt een hoop geluid)

Totaal kom ik met assemblage op Totaal € 2148,65 uit, (Ex. Verzendkosten)

Je kan zoals boven genoemd ook een iets mindere videokaart nemen, of misschien een 8800GTS met een dik groot beeldscherm erbij... De 7900GTO kan op het moment alles al aan op 1680x1050, dus dit moet de GTS ook wel voor een lange tijd aankunnen...

Ik hoop dat ik heb geholpen ;)

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

Verwijderd

Topicstarter
Dekar1 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:40:
Heb je Al een toetsenbord e.d.? Ik zou verder die geluidskaart laten, een onboard geluidskaart geeft ook goed geluid weer, en als het echt slecht is (wat mij sterk lijkt) zou je een geluidskaartje erbij kunnen kopen.

Ik zou Als PC zelf bij Azerty of Sallandautomatisering gaan kopen (sorry als dit reclame is). Deze hebben lage prijzen en goede service.

Verder zou ik met het grote budget wat je hebt zoiets nemen:
Thermaltake VA8000BWS, Armor + Window, Zwart € 127,69 (als je geen raampje wil in je PC kan je andere versie nemen)
Asus P5W DH Deluxe, Retail € 206,05
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 293,88
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 300,15
MSI NX8800GTX-T2D768E, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 552,81 (scheelt 100 euro)
Western Digital Raptor, 150 GB, 10000 rpm, 16 MB, Serial ATA150 € 226,23 (misschien twee 250Gb schijven in raid 0, 500GB opslag en ook snel?)
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,05 (deze als 3e harde schijf niet RAID laten draaien?)
OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI, 600 Watt, Retail € 117,60 (ik heb me laten vertellen dat Tagan zeer betrouwbaar en stil is... maar deze lijkt mij goed)
Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 32,62
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 17,30
OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
Microsoft Windows XP Pro + Vista Coupon, NL, OEM € 135,61
Arctic Freezer 7 pro € 17,02 (scheelt een hoop geluid)

Totaal kom ik met assemblage op Totaal € 2148,65 uit, (Ex. Verzendkosten)

Je kan zoals boven genoemd ook een iets mindere videokaart nemen, of misschien een 8800GTS met een dik groot beeldscherm erbij... De 7900GTO kan op het moment alles al aan op 1680x1050, dus dit moet de GTS ook wel voor een lange tijd aankunnen...

Ik hoop dat ik heb geholpen ;)
Ik kom net terug van een rondje Rotterdam, maar het lijkt wel of alle bouwers op maat over de kop zijn gegaan. Fascom, Crazy Hans enzovoorts allemaal weg. Als ik dan toch via het internet moet bestellen, omdat er geen bouw op maat winkel in de buurt is dan kan ik net zo goed bij Azerty ofzo bestellen. En natuurlijk help je me met zo'n post. Mijn keuze voor de GTX staat vast, maar alle andere dingen die je opnoemt neem ik zeker mee in mijn beslissing, alleen denk ik dat ik met één Raptor en één Spinpoint voldoende Gb aan opslag heb. Ik heb geen terabyte nodig 400 Gb is meer dan voldoende. Anyway thanks voor het advies _/-\o_ En maybe als mijn ICT maatje tijd heeft dat die hem voor mij kan bouwen, dan bestel ik sowieso alles bij de goedkoopste winkel in de pricewatch. Aan het andere moederbord waar ik aan zit te denken is de 680i striker van Asus. Schijnt een zeer goed moederbord te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 17:21 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had deze draad al aardig doorgenomen, maar bedankt voor de link. Ik moet denk ik mijn moederbord bijstellen naar de 650i Ultra aangezien ik ook geen sli wil gaan draaien. Ik geloof daar simpel niet in en vaak geeft het problemen in games. Ik zie het nog elke dag, in de vraag om hulp threads op de company of heroes boards waar iedereen problemen heeft met sli. Alleen zijn die 650i ultra bordjes al goed te verkrijgen? Een 36 GB Raptor schijf is leuk, maar niet om meerdere games op te zetten. En ik koop die Raptor zeker voor de laadtijden in multiplayer games. Battlefield 2 laad nu eenmaal sneller een map, waardoor ik niet binnenkom als de rest al een 30 sec aan het spelen is in een nieuwe ronde. Ik denk dat het lange laden van een map zoals in Battlefield 2 steeds meer gaat voorkomen en dan is snellere HD een pre.

Verwijderd

De 680i is nog niet verkrijgbaar. Of ie veel beter is dan de P5W is nog afwachten. Hij is iig >50 euro duurder. Volgens mij zit je qua prestaties met een 6600 + P5W sowieso al aan het plafond. Ik heb net de P5W genomen (icm een 6600), komt morgen binnen. Ook omdat je dan geen last hebt van kinderziektes, zoals die waar de P5W veel last van had.

Trouwens het schijnt dat de P5B het beste is voor een 6300 en 6400, en de P5W voor 6600+, wbt overclocken.

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Dude ik heb voor 800 Euro dit systeem:

E6400 @2,7 Ghz
Geforce 7900 GTO
775 Twins HDTV R2.0
1024 MB DDR2 667 geheugen
250 Gigabyte 16 mb cache harddisk
Coolermaster 430Watt
Coolermaster behuizing, 2 casefans.

Als ik wil kan ik er zo 1 gig geheugen bij prikken als het nodig is.DDr2 667 is snel genoeg, peformance winst van 667- 800 is nauwelijk merkbaar. Ben je met 100 euro extra 2 gig, klaar.

250 Gigabyte vind ik persoonlijk al F8cking veel , heb er 20 redelijk nieuwe games opstaan en nog heb ik 100 gig ofzo over.

Ik zou inderdaad de geforce 7900 GTO kopen en dan upgraden als de 8000 serie wat goekoper/beter/sneller/zuiniger is , of Ati met een nieuwe kaart is gekomen. (er komen nauwelijks dx10 games in 2007 uit)

JIj wilt een systeem vergelijkbaar met mijn systeem voor 2500 € terwijl mijne hetzelfde ongeveer presteert... 8)7 (behalve die 8800 gtx dan, maar daarvoor 1100 euro meer voor te betalen?? |:(
)

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:45:
Een beetje prijzig vindt ik het.

Ik heb vorige week dit systeem samengesteld en besteld:

1x Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
1x Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)
1x Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
1x Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
1x MSI GeForce 7900 GTO 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX7900GTO-T2D512E
1x Seagate Barracuda 7200.10 320GB HDD SATA II 16 MB
1x NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart)

Kosten € 1200,- (exclusief het assembleren, maar dat doe ik zelf)

Naar mijn mening het meeste 'value' voor geld.

Die DirectX 10 kaart die koop ik volgend jaar wel. Als er wat meer concurrentie is, het verder ontwikkeld is en ze hopelijk nog iets zuiniger zijn. Voor Windows Vista, en de aakomende game Crysis :9~ is DirectX 10 leuk.
Mag ik vragen waar je dit systeem hebt aangeschaft? Ik ben namelijk van plan ook een soortgelijke pc te halen.

Verwijderd

Topicstarter
Reconhell schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:01:
Dude ik heb voor 800 Euro dit systeem:

E6400 @2,7 Ghz
Geforce 7900 GTO
775 Twins HDTV R2.0
1024 MB DDR2 667 geheugen
250 Gigabyte 16 mb cache harddisk
Coolermaster 430Watt
Coolermaster behuizing, 2 casefans.

Als ik wil kan ik er zo 1 gig geheugen bij prikken als het nodig is.DDr2 667 is snel genoeg, peformance winst van 667- 800 is nauwelijk merkbaar. Ben je met 100 euro extra 2 gig, klaar.

250 Gigabyte vind ik persoonlijk al F8cking veel , heb er 20 redelijk nieuwe games opstaan en nog heb ik 100 gig ofzo over.

Ik zou inderdaad de geforce 7900 GTO kopen en dan upgraden als de 8000 serie wat goekoper/beter/sneller/zuiniger is , of Ati met een nieuwe kaart is gekomen. (er komen nauwelijks dx10 games in 2007 uit)

JIj wilt een systeem vergelijkbaar met mijn systeem voor 2500 € terwijl mijne hetzelfde ongeveer presteert... 8)7 (behalve die 8800 gtx dan, maar daarvoor 1100 euro meer voor te betalen?? |:(
)
Ja een mooi systeem maar ik wil toch wat meer futureproof zijn. De meeste mensen vonden een directx 9.0 (9700 pro) kaart ook niet belangrijk, totdat de eerste directx 9.0 games kwamen. Ik kijk een stukje vooruit. Verder vindt ik 1 gig veels te weinig. In games zoals Battlefield 2 is 1 gig al te krap. 2 gig is gewoon een must voor mij en ik denk dat zodra vista uit is 4 gig al een must begint te worden. De raptor schijf is gewoon een pre met het laden van mappen online. Iedereen heeft zijn eigen kijk op de pc hardware en ik weet dat jou systeem economisch verantwoordelijk is, maar ik grade niet up tussendoor nog nooit gedaan. Ik koop een systeem die gaat dan 2 a 3 jaar mee en dan koop ik een compleet nieuw systeem. De hardware volgt elkaar zo snel op dat ik upgraden niet zie zitten. Bovendien ben ik geen bouwer. Ik heb er de tijd niet voor en als ik wel vrije tijd heb dan besteed ik dat liever aan een gamepje online of mijn vriendin, dan dat ik componenten ga zitten inbouwen.

Iedereen zijn eigen hobby zal ik maar zeggen. Ik ga trouwens deze week bestellen, want de 8800 GTX is deze week leverbaar bij de computerboer.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:54

PauseBreak

derp!

Ff tussendoor, je gaat voor de 8800GTX, hou er dus rekening mee dat dit een MONSTERLIJK grote kaart is en dat ie wel in je kast past!
In dit draadje staan een aantal kasten waar het ding sowieso in past.
Ik waarschuw je ervoor omdat ik mijn kast ook moest vervangen (bleek niet te passen), dus zeker iets om even over na te denken.

Nee, merp!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarom heeft nog niemand opgemerkt dat je beter Windows XP MCE2005 kunt kopen? Dan krijg je een upgrade naar Vista Home Premium, die heeft een bult extra features voor maar een paar euro's extra. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:36:
Waarom heeft nog niemand opgemerkt dat je beter Windows XP MCE2005 kunt kopen? Dan krijg je een upgrade naar Vista Home Premium, die heeft een bult extra features voor maar een paar euro's extra. :)
Jaja kijk zulk soort info heb je wat aan. De computerboer kwam hier ook al mee en daarom heb ik daar al gezegd dat het een mce editie moest worden, vanwege die upgrade naar home premium. Maar MeAngry heeft zeker groot gelijk in zijn/haar opmerking. Voor die paar euro's meer heb je zeker een bult extra features. En als kast ga ik voor de Big Tower Armour black v8000 van Thermaltake. Wat ik begrepen heb past een GTX daar makkelijk in.

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:01:
[...]

Ja een mooi systeem maar ik wil toch wat meer futureproof zijn. De meeste mensen vonden een directx 9.0 (9700 pro) kaart ook niet belangrijk, totdat de eerste directx 9.0 games kwamen. Ik kijk een stukje vooruit. Verder vindt ik 1 gig veels te weinig. In games zoals Battlefield 2 is 1 gig al te krap. 2 gig is gewoon een must voor mij en ik denk dat zodra vista uit is 4 gig al een must begint te worden. De raptor schijf is gewoon een pre met het laden van mappen online. Iedereen heeft zijn eigen kijk op de pc hardware en ik weet dat jou systeem economisch verantwoordelijk is, maar ik grade niet up tussendoor nog nooit gedaan. Ik koop een systeem die gaat dan 2 a 3 jaar mee en dan koop ik een compleet nieuw systeem. De hardware volgt elkaar zo snel op dat ik upgraden niet zie zitten. Bovendien ben ik geen bouwer. Ik heb er de tijd niet voor en als ik wel vrije tijd heb dan besteed ik dat liever aan een gamepje online of mijn vriendin, dan dat ik componenten ga zitten inbouwen.

Iedereen zijn eigen hobby zal ik maar zeggen. Ik ga trouwens deze week bestellen, want de 8800 GTX is deze week leverbaar bij de computerboer.
Upgraden van de videokaart is echt een must, als je nu een geforce 8800 gtx koopt ben je duur uit. Luister nou naar ons, en wees niet eigenwijs geforce 7900 GTO is het best nu voor de komende 1,5 jaar, upgrade dan naar dx10 kaart. ER KOMEN BIJNA GEEN DX10GAMES in 2007!!

En 1 gig te weinig? voor Vista I agree, dan zou ik ook 2 gig nemen, zit ik zelf ook over te denken, 4 gig is echter ECHT GEEN MUST, dat is gewoon dikke zware OVERKILL, voor de komende 2/3 jaar in iedergeval. Ik speel ook Battlefield 2 en ja het is een beetje krapjes, maar als je nu er extra geheugen indoet merk je performance verbetering van wat 3%? Je kan beter later 1 gig bijkopen wanneer je echt games hebt die er om schreewen, en dan is het ook goedkoper.!

Je hoeft ook geen bouwer te zijn, het is pc open schroeven, kaartje eruit, kaartje erin... simpeler kan niet. En geen tijd?? 5 minuutjes kost het je. Je zegt dat je nooit upgrade, maar die gewoontje zou ik wel veranderen, tenzij je echt geld teveel hebt ;)

Ja je moet het zelf weten waar je je geld aanbesteedt maar, zoals je het nu doet is niet het verstandigst. Ik begrijp dat je nu een complete pc wil die gewoon lang meekan, maar ik ben het overal met je eens behalve de videokaart.!

[Edit]
Trouwens ik vind ook wel dat je een dure kast hebt... 129 €... Maar als je hem mooi vind moet je het zelf weten :) 600 Watt voeding klinkt oke, maar je moet wel even goed kijken naar die 12V+ lijnen hoeveel Ampere het trekt!!

[ Voor 14% gewijzigd door Reconhell op 22-11-2006 13:48 ]

• CHRING
  • Laatst online: 16-01-2016
[...bla bla...]

Dit is het systeem wat ik heb samengesteld:

Moederbord: Asus P5B Deluxe a €199,-
In dit topic heb ik (net als jij waarschijnlijk) als gelezen dat de P5W waarschijnlijk beter is voor de E6600. Verder zijn de 680i chipset mobo's nog zeeer moeilijk te verkrijgen.
Verder zit ik met hetzelfde probleem als jij: ik ben ook bezig met het samenstellen van een nieuw systeem, wellicht 'iets' minder budget, maar ik kan ook meer spullen houden die ik al heb.. lees hier.
Je kan die standaardkoeler mooi gebruiken voor het vullen van je prullenbak, ben je meteen van dat ding af. Ik zou de scythe infinity kunnen aanraden. Verder is deze cooler-review wel handig.
Geheugen: G.E.I.L. 2x 1 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2, PC2-6400, CL4 4-4-12 a €269,-
Dit is prima voor 3.2GHz (9x 356 FSB, dus 2x356 = 712 voor je geheugen, is minder dan 800, dus ok).. ik heb op dit moment m'n ogen laten vallen op deze.
Videokaart: XFX geforce 8800 GTX a €629,-
Als je gewoon het geld hebt, en je hebt geen zin om consessies te maken: doen _/-\o_ Ik zit zelf meer te denken aan de 8800 GTS, maar misschien verandert dat nog >:)
Harde schijven: Raptor X 150 GB op 10.000 rpm a €229,- als boot/gameschijf en een Samsung spinpoint 250 Gb a €78,- als opslagschijf voor films en tvshows
Ik wil zelf 2x raptor 74GB in Raid0. Wel wat duurder, maar veel sneller kan niet. Wat betreft opslagruimte is 250GB wel een beetje weinig, maar dat is persoonlijk. Ik heb nu 780GB en dat is vaak al te weinig.. (download nogal veel..).
Voeding: Ocz gamexstream 600 watt a €119,-
Goeie voeding lijkt mij zo. Ik denk dat de 700watt van OCZ wat overkill zou zijn, dus goeie keuze.
Behuizing: Big Tower Thermaltake Armor 10x 5,25" / 1x 3,5", 3x 3,5", E-ATX, niet inbegrepen a €139,-
Kast is zeer persoonlijk. Ook denk ik dat de 8800GTX hier wel in past 8)
Onboard geluid is zeker goed genoeg. Ik zou dit dus niet aanschaffen, dit kan altijd nog als het onboard geluid ECHT tegenvalt (verwacht ik zeker niet..).
Overige hard ware:
DVD-reWriters IDE -LG H10NBR Dvd brander/speler a €45,-
Nec floppy dirve zwart a €15,-
ok..
Windows Xp home met vista coupon a €89 << gelijk klaar voor vista
*UHUM* downloaden = gratis *UHUM*
De totaal prijs inclusief in elkaar zetten komt uit op € 2368,- Al jullie respons en feedback is welkom, of het nou positief is of negatief ik hoor het graag.
bij deze ;)

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Koop een iets minder goede pc (bespaar bijna de helft). Bewaar dat geld. Tegen de tijd dat je vind dat je weer een upgrade nodig hebt, heb je je potje met geld nog. Dat is slim. Je gaat nu een systeem aanschaffen die nog niet volledig gebruikt gaat worden. Vergelijk het met een spelcomputer zonder spellen, een mooi servies zonder eten of een playstation 3 zonder blueray films :P
Pagina: 1