Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil een nieuwe telefoon/mp3/pda/camera in één

Pagina: 1
Acties:

• De Priester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 21:18
Gegroet beste Tweakers!

Momenteel ben ik in het bezit van een Sony Ericsson W800I, zonder twijfel de mooiste telefoon die ik tot dusver heb gehad. Ik ben dol op een stukje muziek, neem graag zo nu en dan een foto en sla mijn afspraken op in dit waanzinnig leuke ding.

Goed daar beginnen eigelijk ook de problemen, ik wil graag een telefoon met alles in één en het liefst ook nog es zo goed mogelijk MAAR wel ééntje die zonder bijbetaling kan bij een 1 of 2jarig Flex40 abbonement van T-Mobile.

Ik gebruik mijn telefoon als agenda, enorm handig afgezien van die rottig kleine toetsjes en het duurt wat langer. Dus lijkt mij een telefoon/pda met zo'n stokje enorm tof zeker aangezien dit een tijdsbesparing is.

Ik ben niet iemand die overal een digicam naartoe sleept dus eigelijk wil ik ook wel graag een camera indiezelfde telefoon/pda. Heb momenteel een 2 megapixel camera en hoewel die goed bevalt beter kan altijd.

Muziek onderweg is heerlijk en toch best wel een must, de 512 mb is weinig maar zowiezo beter dan de huilende kinderen in de trein.

Kortom,

Een telefoon met:
  1. Minimaal een 2 megapixel camera
  2. Mp3speler functie
  3. 1 Gig of meer aan ruimte
  4. Pda mogelijkheden (met een stokje of toetsenbordje)
Prijsrange, goedkoop met 1 jarig flex40 of geheel gratis met 2 jarig flex40

Heb geen idee welke telefoon het moet worden, de beschrijvingen die ik op websites zie zeggen mij totaal niets. Ook hoor ik allemaal spookverhalen over pda telefoons die uitvallen waarna alle data foetsie is.

Advies graag!

Bedankt alvast!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:01

                           

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13
Als pda-gebruiker kan ik je zeggen dat dat stokje zeker niet sneller gaat om te typen, dus neem dan maar iets met een toetsenbordje. :/

• De Priester
Ik zie bij die p990i heel veel moois wat me ook zeker bevalt, hij is alleen behoorlijk duur.....

Zijn er nog andere soortgelijke telefoons maar dan iets goedkoper?

Wat dat stokje betreft, die vind ik stiekem gewoon erg cool. Toetsenbordje erbij is inderdaad ook erg handig...

Maareh kunnen dit soort telefoons nog vastlopen en je gegevens dan wegtoveren of is dat tegenwoordig verleden tijd?

• Fire69
Tja, alles kan wel eens beginnen flippen, maar tegenwoordig kan je gewoon syncen met je PC. Data weg, syncen, data terug :P

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

In mijn ervaring zijn er weinig tot geen mda's met een _goede_ camerafunctie. Mijn Vario II valt wat dat betreft ook tegen met 2 megapixel. Ik denk dat je het cameradeel maar moet laten voor wat het is...

• De Priester
Fire69 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:38:
Tja, alles kan wel eens beginnen flippen, maar tegenwoordig kan je gewoon syncen met je PC. Data weg, syncen, data terug :P
Ja okay maar dat is niet wenselijk als ik ergens in lutjebroek zit het weekend en ik geen toegang heb tot mijn computer. Maar ik begrijp hieruit dat het nog wel voor kan komen dat al je data foetsie is, dit kan je niet voorkomen door het op de flashdisk te zetten in plaats van het geheugen in de telefoon? Dit zal uiteraard per telefoon verschillen lijkt mij?

Ben compleet nieuw op dit gebied dus ik hoor graag dit soort informatie maar nog belangrijker hoor ik graag meer verschillende telefoon's zoals die p990i. Goedkoper mag altijd en het liefst met "windows2k en niet millenium" oftewel het liefste eentje die niet vastloopt ;)

• Fire69
Ach, denk niet dat het vaak voorkomt hoor dat je je data kwijtspeelt.
Als je een PDA met WM5 neemt, staat alles ook in je flash-geheugen, dus zelfs als je batterij plat gaat, ben je niks kwijt (itt WM2003 dus)

Als je relatief degelijke foto's wilt, zul je toch naar iets moeten kijken met een echte lens erin, zoals die nieuwe SE Cybershot-modellen.

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 14:42
De SonyEricsson P990 is eigenlijk de enigste PDA-phone met een fatsoenlijke camera (2.0 megapixel, xenonflits en autofocus). HTC snapt dit nog steeds niet.. Je kunt natuurlijk ook wachten wat gaat komen bij de nieuwe Nokia E-series ;)

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-10 18:29
Ik heb zowel Windows Mobile (MDA Compact) als Palm OS Smartphones (Treo 650) gehad en geloof me: je wilt géén Windows Mobile toestel. Ongelofelijk eigenlijk hoeveel irritatie zo'n onbeduidend iets als een telefoon kan brengen: vastlopers, volstrekt onlogische interface, dramatisch gebruik van resources en gewoon retetraag. Palm OS is wat dat betreft een verademing: snel, efficient en uitermate intuitief.

Misschien is de nieuwe Treo 680 iets voor jou: schijnt voor 200 euro over de toonbank te gaan en biedt alles wat je wilt, behalve dan een 1.3 ipv een 2.0 camera. Maar aangezien al die telefoons nog steeds plastic ruklensjes gebruiken zou de camera wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.

Succes met je keuze!

[ Voor 4% gewijzigd door daniel_ev op 14-11-2006 23:42 ]

Toch?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 16:30
Ik zet hier even een post neer omdat ik ook geinteresseerd ben in een pda-achtige mobiel MET een goede camera.

Prima.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
Nokia N73 :S?

Nokia N73 - Deel 3

[ Voor 70% gewijzigd door MarcoC op 15-11-2006 00:16 ]

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:15

sjirafje

No inspirational quotes here

Op www.nieuwemobiel.nl klik je op "zoeken" vul je je wensen in. Je krijgt dan een lijstje te zien.
Ga nu naar www.telecomvergelijker.nl geef aan welke gsm je zoekt en met welk abonnement en kijk of hij binnen je budget valt. sim-pel :P

met jou wensen vind ik het volgende lijstje beschikbare toestellen:
E-ten M600+
Orange SPV M600
HP iPaq rw6815
Qtek S200
i-mate JAMin
T-Mobile MDA Compact III
Vodafone v1605
HTC TyTN
T-Mobile MDA Vario II
Sony Ericsson P990i

Ik heb overigens gekozen voor een geheugenkaart slot ipv minimaal 1gb geheugen omdat die kaartjes toch niets meer kosten.

[ Voor 43% gewijzigd door sjirafje op 15-11-2006 00:56 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
mag ik nog de Nokia E61 aan het lijstje toevoegen?
Deze heeft dan wel geen touchscreen met zo'n leuke pen, maar wel een volledig toetsenbord. En het altijd leuke symbian. _/-\o_

Ook zie ik de Sony-Ericson M600 er niet bij staan, deze heeft en touchscreen en volledig toetsenbord. Zou dus ook aan jou eisen voldoen, ware het niet dat de toetsen een dubbele functie hebben hetgeen typen af en toe lastig kan maken. Ziet er wel strax uit overigens :*)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ieder model Palm Treo kan wel wat jij zoekt, met toetsenbord, stokje, camera en SD kaart mogelijkheid. Met keuze uit het fantastische PalmOS of het iets minder gebruiksvriendelijke Windows Mobile.

De Palm Treo 680 die later dit jaar verkrijgbaar is, wordt waarschijnlijk mijn volgende gsm/pda/mp3 combinatie.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ikzelf zit momenteel te twijfelen tussen de SE W950i, en de HTC P3300.
Gezien je camerawens en budget valt de W950 voor je af. De P3300 voldoet echter wel aan al je andere eisen, en heb je voor <€40 bij een 1-jarig2-jarig abbonement.
Alleen nog even een extra geheugekaartje kopen en je bent er.

Ik had overigens begrepen dat de P990 wat software problemen had, en daarom zo hard in prijs is gedaalt. Zijn die al opgelost?

[ Voor 22% gewijzigd door frickY op 15-11-2006 15:46 ]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik weet niet of je er mee wilt internetten, maar als je bij algebeld.nl de p990i besteld met PIT en flex40 24 mndn dan kom je op 69 euro ex verzendkosten, best te overzien vind ik, zeker vergeleken met andere winkels! Zelf besteld en wacht op de bezorging :D

Breek je nek voorzichtig

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 10:02
frickY schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:53:
. De P3300 voldoet echter wel aan al je andere eisen, en heb je voor ~€40 bij een 1-jarig abbonement.
Kun je een link plaatsen waar je deze zo goedkoop vindt bij een 1-jarig abonnement?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Ehh.. nee.
Had verkeerd gekeken.
Die prijs (€44) was in combinatie met een 2-jarig 40euro Orange abbonement bij 2Call :)
Met Telfort is hij een stukje goedkoper meen ik.

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 15-11-2006 15:55 ]

• De Priester
Fire69 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:55:
Ach, denk niet dat het vaak voorkomt hoor dat je je data kwijtspeelt.
Als je een PDA met WM5 neemt, staat alles ook in je flash-geheugen, dus zelfs als je batterij plat gaat, ben je niks kwijt (itt WM2003 dus)

Als je relatief degelijke foto's wilt, zul je toch naar iets moeten kijken met een echte lens erin, zoals die nieuwe SE Cybershot-modellen.
WM5?
WM2003?

Ehrm wat is dit?

Wat de foto's betreft, de w800i maakt naar mijn mening prima foto's dus als er een soortgelijke camera inzit ben ik tevreden....

• De Priester
daniel_ev schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:42:
Ik heb zowel Windows Mobile (MDA Compact) als Palm OS Smartphones (Treo 650) gehad en geloof me: je wilt géén Windows Mobile toestel. Ongelofelijk eigenlijk hoeveel irritatie zo'n onbeduidend iets als een telefoon kan brengen: vastlopers, volstrekt onlogische interface, dramatisch gebruik van resources en gewoon retetraag. Palm OS is wat dat betreft een verademing: snel, efficient en uitermate intuitief.

Misschien is de nieuwe Treo 680 iets voor jou: schijnt voor 200 euro over de toonbank te gaan en biedt alles wat je wilt, behalve dan een 1.3 ipv een 2.0 camera. Maar aangezien al die telefoons nog steeds plastic ruklensjes gebruiken zou de camera wel het laatste zijn waar ik me druk over zou maken.

Succes met je keuze!
Okay en symbian dat is ook Windows? Ehrm ben er niet zo in thuis namelijk, je hebt dus palm, mda en symbian?

Verwijderd

Ik zou om te beginnen niet eens alles in 1 willen hebben. Gaat je toestel stuk, moet je hem opsturen voor garantie, heb je mooi niks meer.
Ikzelf gebruik gewoon alle artikelen nog los van elkaar. Telefoon is nu een Samsung e900, pda is een HP hx2750 en ik gebruik (nog even) een 4G iPod voor mijn muziek. Mijn Samsung heeft al een camera, maar voor het betere (maar niet het echte) werk heb ik nog altijd een Kodak DX6490.

Ik heb meestal maar 2 van de 4 apparaten bij me, omdat de anderen dan weinig nut hebben. Kan het niet per ongeluk stuk gaan ook.

Maar als ik dan moest kiezen voor een multifunctioneel apparaat, dan zou ik wel voor een Windows Mobile apparaat gaan. Ten eerste is daar veel meer software voor te krijgen en ik vind het er veel prettiger uitzien dan Palm OS of Symbian. Het zal dan wel een HP worden.

Verwijderd

De Priester schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:00:
[...]

WM5?
WM2003?

Ehrm wat is dit?

Wat de foto's betreft, de w800i maakt naar mijn mening prima foto's dus als er een soortgelijke camera inzit ben ik tevreden....
WM5 is Windows Mobile 5.0
WM2003(se) is Windows Mobile 2003 (se)

Dus gewoon OS'en voor pda's.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 10:02
Symbian is het Operating System dat door oa Nokia en Sony Ericsson gebruikt wordt. Palm wordt door Palm gebruikt, Windows door oa HTC (dat de windows smartphones van Orange, Qtek, Vodafone, I-mate en T-Mobile maakt) en door bijv. Samsung, E-ten en andere producenten. de Pda telefoons van T-Mobile heten MDA (Mobile Digital Assitant), van Vodafone VPA, van Orange vaak een M gevolgd door een getal, zoals M500, M3000 etc. Een MDA is dus niets anders dan een PDA telefoon die door T-Mobile van een eigen merkje voorzien is, ze zijn verder identiek aan de HTC modellen, op wat software aanpassingen en het labeltje na.

Er zijn grote verschillen tussen de mogelijkheden en software voor Palm, Windows en Symbian. Voor de een is meer software te vinden dan voor de andere en de een is gebruiksvriendelijker dan de andere. Verdiep je dus goed in de mogelijkheden van het OS voordat je een telefoon kiest en kijk goed naar welke software jij er extra op wilt zetten in de toekomst.

Overigens herken ik me niet in de post van daniel_ev, ik heb zelf meerdere windows telefoons gehad en er zeer goede ervaringen mee. Wel is het zo dat Palm en Symbian voor een absolute beginner waarschijnlijk gebruiksvriendelijker zijn, windows vind ik zelf daarentegen veel veelzijdiger. maar goed, dat is ieders persoonlijke smaak.

WM5 is Windows Mobile 5, de nieuwste versie van de windows software voor mobiele telefoons.
WM2003 is Windows Mobile 2003, vergelijk het maar met Win XP en Win 98, zelfde soort OS maar verschillende versies. WM5 is dus de nieuwste en verreweg de beste door anders gebruik van geheugen ( bij Wm2003 ben je al je data kwijt als de accu leeg gaat en je niet tijdig oplaadt) en een betere inrichting waarbij je meer met de knoppen kunt doen en niet voor elk wissewasje de pen hoeft te gebruiken (kan nl lastig zijn op de fiets of in de auto, zo'n pennetje)

• De Priester
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:11:
Ik zou om te beginnen niet eens alles in 1 willen hebben. Gaat je toestel stuk, moet je hem opsturen voor garantie, heb je mooi niks meer.
Ikzelf gebruik gewoon alle artikelen nog los van elkaar. Telefoon is nu een Samsung e900, pda is een HP hx2750 en ik gebruik (nog even) een 4G iPod voor mijn muziek. Mijn Samsung heeft al een camera, maar voor het betere (maar niet het echte) werk heb ik nog altijd een Kodak DX6490.

Ik heb meestal maar 2 van de 4 apparaten bij me, omdat de anderen dan weinig nut hebben. Kan het niet per ongeluk stuk gaan ook.

Maar als ik dan moest kiezen voor een multifunctioneel apparaat, dan zou ik wel voor een Windows Mobile apparaat gaan. Ten eerste is daar veel meer software voor te krijgen en ik vind het er veel prettiger uitzien dan Palm OS of Symbian. Het zal dan wel een HP worden.
Het probleem is dus juist dat ik alles bij me wil hebben, ik ben altijd aan het vliegen en draven en weet nooit wanneer ik iets nodig heb. Ik ben iemand die altijd dingen vergeet behalve mijn telefoon dus als ik een alles in één telefoon heb dan heb ik die dingen bij me. Zo heb ik dan ten alle tijden een telefoon, stukje muziek, camera en mijn agenda bij me. Ook kan ik dan eenvoudig korte notities maken. Ik ben vrij zuinig op mijn apparatuur zowel thuis als onderweg, zal er ook zeker een mooi hoesje bij halen dus ik ben niet zo bang dat het echt kapot zal gaan. Wel is de software iets waar ik mij zorgen over maakte.

Bedankt voor alle informatie mensen, ik denk dat ik voldoende heb om een keuze te kunnen maken. Ik weet nu in ieder geval een heleboel dingen die ik eerst niet wist en dan kan ik daar in ieder geval op letten bij het shoppen naar een nieuw toestel.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 16:30
Laat aub even weten wat je keuze geworden is als je hem gemaakt hebt en wat je ervaringen zijn met het desbetreffende toestel.

Prima.

Verwijderd

of htc...
Pagina: 1