Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

80mm fan hole in alu Lian Li paneel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na meerdere uren uitgebreid gezocht te hebben in de informatie beerput genaamd GOT casemodding FAQ en Casemod startkabel.nl ben ik ten einde raad want hapklare informatie brokken zijn schaars.
Het komt neer op het volgende in mijn geval :
Ik wil in mijn Aluminium Lian-Li paneel een 80mm fanhole maken met aan de buitenkant een fingerguard en aan de binnenkant een 80mm fan die mijn GX2 moet helpen om van de hitte af te komen.
Deze blowhole heb ik geplanned precies voor de plek waar mijn GX2 de warme lucht tegen mijn paneel aan blaast.
Nu heb ik op het paneel de markeringen gemaakt echter ik heb nog geen actie ondernomen.
Ik bezit geen wipzaag en vraag mij af of een figuurzaagje ook kan en of er aluminium zaagjes beschikbaar zijn.
Om de fingerguard aan de buitenkant gemonteerd te krijgen en de 80 fan aan de binnenkant overweeg ik rubberen slics te gebruiken is dit een goed idee en welke moet ik hebben ?
Slics voor een gesloten of open chassis fan ?
Last but not least uiteraard koop ik liever een lian Li paneel waar een fanhole al in zit echter ook hier is na lang zoeken nog geen duidelijkheid ..
Hoop dat men mij wil helpen ..

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Met een figuurzaag kun je zoiets juist goed maken. Ik gebruik het zelf ook erg vaak. Een decoupeerzaag (of wipzaag ;)) is eigenlijk te grof voor dit werk. Metaalzaagjes voor je figuurzaag hebben de meeste bouwmarkten wel. Vergeet trouwens niet eerst je buitenkant even af te plakken met bijvoorbeeld schilderstape, zodat je geen krassen en putjes in je lak krijgt.

Casemod: Cubeleon

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

metaalzaagjes in een figuurzaagbeugel. moet werken.
Desnoods giet je er wat spiritus bij. (schijnt te helpen aldus mijn pa)

btw wat zijn slics?

Anyway, een paar bouten met wat rubber ringetjes werkt ook wel. werkt trillintsdempend.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

McKaamos schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:03:
metaalzaagjes in een figuurzaagbeugel. moet werken.
Desnoods giet je er wat spiritus bij. (schijnt te helpen aldus mijn pa)

btw wat zijn slics?

Anyway, een paar bouten met wat rubber ringetjes werkt ook wel. werkt trillintsdempend.
Waar moet je die spiritus bij gieten dan? Zelf heb ik een Coolermaster stacker en werk ook met een GX2 welke idd veel warmte vrijgeven. Ik heb er voor gekozen om hem op water koeling te laten draaien wat niet de goedkoopse optie is al werkt het wel erg goed. Wat zijn je temps dan?

[CiP] Aqueum initium TJ09

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon rond de zaagsnede, tijdens het zagen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
anders koop je een blower fan van lian-li:
http://www.lian-li.com/Pr...ries/Other_Blower_fan.htm

dat is het makkelijkst ;)

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:03:

btw wat zijn slics?

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcshop.nl/images/producten/thumbs_200/product_thumb_200_275.jpg
4 rubber fan mounts for closed chassis fans - € 3.50

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcshop.nl/images/producten/thumbs_200/product_thumb_200_274.jpg
4 rubber fan mounts for open chassis fans - € 2.50

Of gewoon de categorie product pagina van Silent PC

Jongens by the way hartelijk dank voor de reacties.
Ik zal morgen bij de Gamma een figuurzaagje kopen incl metaalzaagjes.
Zouden ze vingerguards verkopen bij standaard PC winkels als bijv een Dynabyte en MyCom ??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 22:29 ]

Verwijderd

Gaatje boren, rondje zagen met de figuurzaag, met een vijl of nog beter dremel afwerken en klaar. :)

Als je in de buurt van Alphen a/d Rijn woont mag je bij me langskomen, doe ik het ff in 15 minuten, who cares! :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:28:
Gaatje boren, rondje zagen met de figuurzaag, met een vijl of nog beter dremel afwerken en klaar. :)

Als je in de buurt van Alphen a/d Rijn woont mag je bij me langskomen, doe ik het ff in 15 minuten, who cares! :P
Gaatje boren ... Check..... Rondje zagen met figuurzaag ... check.. dremel gebruiken om af te werken.... check....

Alphen a/d Rijn 80+ km's te ver lol TOCH Bedankt hoor !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb mijn hele Lian-Li PC71 gemod met een figuurzaag met ijzerzaagjes er in. Heb een compleet window er uit gehaald en 3x120mm gaten voor de radiator. Gewoon aan de binnenkant met een stuk metaal er in krassen wat je weg wilt hebben. Dan gaatje boren en rustig zagen. Neem er vooral ook de tijd voor want je wil het toch in 1x goed hebben.

Met die 3 gaten en window ben ik ongeveer 8 uur bezig geweest. Dat is idd lang ja maar als je een fout maakt heb je een probleem met een kast zo duur als een Lian-Li. Met 1x80 moet je binnen 1 uur echt wel klaar kunnen zijn als je er de tijd voor neemt.

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/7246/img3164ko0.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2006 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:32:

Foto

Met die 3 gaten en window ben ik ongeveer 8 uur bezig geweest. Dat is idd lang ja maar als je een fout maakt heb je een probleem met een kast zo duur als een Lian-Li. Met 1x80 moet je binnen 1 uur echt wel klaar kunnen zijn als je er de tijd voor neemt.
Foto = NICE _/-\o_

Is het praktisch om aan de binnenkant van het paneel een 80mm Fan te bevestigen die strakgetrokken tegen het paneel zit met aan de buitenkant van het paneel een vingerguard uiteraard met Slics (zie boven) die de boel bij elkaar trekken tussen vingerguard, paneel, 80mm fan...

• PilatuS
  • Niet online
Ja die op die manier kan het prima. Alles houd elkaar dan prima op zijn plek. Ik heb nog wel 1 tip voor je en dat is maak het gat iets kleiner dan die 80mm. Dan zie je de rand niet zo. Ik heb bij mijn gaten ze precies zo groot gemaakt als de op 1 na buitenste ring. Dus niet aftekenen helemaal er omheen maar 1 ring naar binnen gaan.

Nou vergeet ik het belangrijkste nog. Afplakken!. Gewoon 2 lagen van dat schilderstape over de hele zijkant plakken. Als je zaagt komen er allemaal kleine stukjes op en die kan je er in drukken en zo krijg je putjes en krassen.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2006 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:40:
Ja die op die manier kan het prima.
Alles houd elkaar dan prima op zijn plek.
Ik heb nog wel 1 tip voor je en dat is maak het gat iets kleiner dan die 80mm.
Dan zie je de rand niet zo.
Ik heb bij mijn gaten ze precies zo groot gemaakt als de op 1 na buitenste ring.
Dus niet aftekenen helemaal er omheen maar 1 ring naar binnen gaan.
Mooi mooi weet je trouwens welk van die twee types Slics ik nou nodig heb ?
Ik vermoed type 2 (de onderste)..
PilatuS schreef:
Nou vergeet ik het belangrijkste nog.
Afplakken!.
Gewoon 2 lagen van dat schilderstape over de hele zijkant plakken.
Als je zaagt komen er allemaal kleine stukjes op en die kan je er in drukken en zo krijg je putjes en krassen.
Uhm welke zijkant(en) ?? die waar de figuurzaag beugel op en neer gaat ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:51:
[...]

Mooi mooi weet je trouwens welk van die twee types Slics ik nou nodig heb ?
Ik vermoed type 2 (de onderste)..

[...]

Uhm welke zijkant(en) ?? die waar de figuurzaag beugel op en neer gaat ?
Je kan ook gewoon van die standaard schroeven gebruiken die in fans passen. Ik heb zelf geen ervaring met die slics. Als ik het zo zie zou ik zeker de onderste pakken.

Ik neem aan dat die fan in de zijkant komt waar ie tegen de videokaart aan blaast. Het afplakken moet je dan doen op de kant die je te zien krijgt, waar dus de fangrill komt. Ik heb bij mij alles afgeplakt en toch is er nog 1 klein putje in gekomen. Niet zo heel erg want je moet weten waar het zit om het te kunnen zien. Zonder afplakken krijg je zeker beschadigingen die je niet wilt.

Verwijderd

Blowholes maken doe ik het liefst met een gatenzaag. Makkelijk en zeker rond ;)

Nadeel, je moet wel iemand kennen die een gatenzaag heeft of zelf hebben
(en dan bedoel ik niet van die el cheapo gevallen)

Bl@ck Knight

Verwijderd

En fans vastzetten doe ik gewoon met standaard schroeven met een rubberringetje tussen.

O---fingerguard---paneel---rubberring---fan--

Bl@ck Knight

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:55:
[...]

Je kan ook gewoon van die standaard schroeven gebruiken die in fans passen.
Ik heb zelf geen ervaring met die slics.
Als ik het zo zie zou ik zeker de onderste pakken.
Hoeveel mm zijn die schroeven ?
En ja vermoed ook de onderste Slics...
PilatuS schreef:
Ik neem aan dat die fan in de zijkant komt waar ie tegen de videokaart aan blaast.
Het afplakken moet je dan doen op de kant die je te zien krijgt, waar dus de fangrill komt.
Ik heb bij mij alles afgeplakt en toch is er nog 1 klein putje in gekomen.
Niet zo heel erg want je moet weten waar het zit om het te kunnen zien.
Zonder afplakken krijg je zeker beschadigingen die je niet wilt.
Sterker nog de fan plaats ik niet om koude(re) lucht buiten de kast naar binnen te blazen op de GX2 maar om de hete (60graden :P !) lucht die tegen het paneel word gezogen door de GX2 fan naar buiten te zuigen de kast uit.
Nu blijft die lucht hangen in een deadspot ver boven de PCI slots (dus zo'n pci slot koeler heeft geen nut) en raakt die GX2 dus geen warmte kwijt en heb ik constant dat ik uit spellen word gegooid door oververhitting..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:58:
En fans vastzetten doe ik gewoon met standaard schroeven met een rubberringetje tussen.

O---fingerguard---paneel---rubberring---fan--

Bl@ck Knight
:) Zeker wel een GOED alternatief thanks !

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat je kaart koeler zal zijn als je er koude lucht overheen blaast dan de fan laten zuigen. Je kan natuurlijk ook beide ff proberen om te zien wat koeler is.

De schroeven die ik bedoel zijn de volgende.
Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/Merchant2/graphics/00000001/Fanscrews1.jpg

Die passen precies in alle 80 en 120mm fans.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2006 23:04 ]

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:28:

offtopic:
Hey, een stadsgenoot!
Nou ik zaag zelf wel, maar mocht me'n zaagje breken en mijn vader niets meer heeft, en mocht de gamma dicht zijn weet ik waar ik moet wezen! :9

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:03:
Ik denk dat je kaart koeler zal zijn als je er koude lucht overheen blaast dan de fan laten zuigen. Je kan natuurlijk ook beide ff proberen om te zien wat koeler is.

De schroeven die ik bedoel zijn de volgende.
[afbeelding]

Die passen precies in alle 80 en 120mm fans.
Goed idee !
Kan inderdaad altijd even omdraaien en temp specs in de gaten houden.
Trouwens die schroefjes en die Fingerguards zijn gewoon makkelijk verkrijgbaar bij een winkel zoals Dynabyte of Mycom ??

• PilatuS
  • Niet online
Mycom zal ze eerder hebben dan de Dynabyte. Maar of ze die daar hebben geen idee. Die schroefjes hebben ze denk ik wel bij de Mycom. Alle PC zaken die zelf PC's bouwen hebben bakken vol met schroefjes en die zitten er ook vast wel bij.

Verwijderd

Als je de fans bij een "gewone" PC-winkel haalt, gewoon vragen of er schroefjes in de verpakking zitten. Indien niet, schroefjes aan de winkel vragen.

Ik heb altijd al schroeven meegekregen bij fans, hardeschijven, ...

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:28:
Mycom zal ze eerder hebben dan de Dynabyte. Maar of ze die daar hebben geen idee. Die schroefjes hebben ze denk ik wel bij de Mycom. Alle PC zaken die zelf PC's bouwen hebben bakken vol met schroefjes en die zitten er ook vast wel bij.
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:57:
Als je de fans bij een "gewone" PC-winkel haalt, gewoon vragen of er schroefjes in de verpakking zitten. Indien niet, schroefjes aan de winkel vragen.

Ik heb altijd al schroeven meegekregen bij fans, hardeschijven, ...
Thanks heren !
Jullie info word gewaardeerd !
Oh ennuh hoeveel mm moet de boorkop zijn waarmee ik die schoefgaatjes maak ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 00:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:07:
[...]

[...]

Thanks heren !
Jullie info word gewaardeerd !
Oh ennuh hoeveel mm moet de boorkop zijn waarmee ik die schoefgaatjes maak ?
Ik denk iets van 5mm. Als ik jou was zou ik dat gewoon ff bekijken als je alle onderdelen hebt. Gewoon ff een boorkop tegen een schroefje aan leggen dan zie je het vanzelf.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je gat moet idd. zoals gezegd niet precies 80 mm zijn. Eerder iets van 74mm. Ik heb deze fout een keer gemaakt met een 120 mm fan. Gat mooi 120 mm gemaakt (x 4 |:( ) om er vervolgens achter te komen dat de fan zelf maar iets van 112mm was uit m'n hoofd. Kon ik weer overnieuw beginnen ;)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 15:02

empy

Rijdt rondjes

PilatuS schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:28:
Ik zal je moeten teleurstellen, ik werk bij mycom en weet dat deze niet in ons assortiment zitten.
Je kan het wel proberen bij electronicazaken, die hebben ze vaak wel :)
(zelf laatst 3 80mm fangrills gehaald bij een elektrozaak, geen pc winkel in den haag verkoopt die dingen 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
empy schreef op woensdag 15 november 2006 @ 00:15:
[...]

Ik zal je moeten teleurstellen, ik werk bij mycom en weet dat deze niet in ons assortiment zitten.
Je kan het wel proberen bij electronicazaken, die hebben ze vaak wel :)
(zelf laatst 3 80mm fangrills gehaald bij een elektrozaak, geen pc winkel in den haag verkoopt die dingen 8)7 )
Idd...

Vandaag alleen fanschroefjes gehaald bij Mycom fingerguard niet in het assorti..
Ennuh ik zit zelfs nu te denken om er een 120mm gat van te maken.
Sterker nog een maat van mij raadde aan om ipv een groot 114mm gat een lading gaatjes te boren rond die grootte..
zoiets als onderstaand dus.

------------------oooo
-----------------oooooo
----------------ooooooo
-----------------oooooo
------------------oooo

Idee ???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 02:24 ]

• Carpento
  • Laatst online: 12:21
Dat zou ik niet doen, want daarmee hinder je de luchtstroom veel meer dan met een draadgrille.

Owja, als je wilt weten hoe je moet aftekenen / zagen:

120 mm
80 mm
92 mm

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Woaw handig. Had er al eens op gegoogled maar nog nooit gevonden. Denk dat veel Waterkoelers hier ook wel wat mee kunnen ;)

• Seesar
  • Laatst online: 21-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Voor het aftekenen van 120mm fans is een CD PERFECT!, deze is iets kleiner dan 120 mm, maar indd je daadwerkelijke fan is iets kleiner dan 120 mm. Anders krijg je aan de zijkanten een spleet dat je gat aan de zijkanten van je frame vrijkomt.

met dremel of figuurzaag uitzagen en met lichte schuurpapier mooi rond schuren (wel gevaarlijk als je oppervlakte meepakt = lelijk)

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Oh jongens ook dat nog...

Joh zegt een van die maten van mij ... "Wat als je nou een SLI opstelling creërt" ?
(En dat word steeds realistischer nu zowat iedereen z'n GX2 dumpt voor zo'n watt vretend 8800 monster)
Met andere woorden probleem x2 (Zie mijn eerste posting)
Dus weer twijfelen want de oorspronkelijke 80mm / 120mm opening zou precies vóór de uitlaat van m'n GX2 geplaatst worden.
Oftwel nu 2x 80mm (dus recht voor elk Pci express slot een 80 mm fan).
Of strategisch geplaatst één 120 mm fan waarbij de bovenhelft van deze te plaatsen 120mm fan de hitte van de eerste GX2 kaart hitte afblaast en het onderkant van de 120mm fan de hitte van de toekomstige tweede GX2 kaar fan afblaast.

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:18:
Dat zou ik niet doen, want daarmee hinder je de luchtstroom veel meer dan met een draadgrille.

Owja, als je wilt weten hoe je moet aftekenen / zagen:

120 mm
80 mm
92 mm
Uh hebbie ze wel is geprint ? Want ze zijn véél te groot ongeacht welke maat je kiest..
Die PDF dingetjes uit de FAQ zijn wel perfect want in Acrobat reader zet je de boel op 100% en dan klopt het allemaal precies.
Eén nadeel je hebt die ronde cirkel er niet op staan ..

http://faq.tweakers.net/cme/120mm.pdf
http://faq.tweakers.net/cme/92mm.pdf
http://faq.tweakers.net/cme/80mm.pdf
http://faq.tweakers.net/cme/60mm.pdf

• Carpento
Ik gooi de betreffende JPG meestal in word of powerpoint, en dan klopt het exact hoor ;)

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou eerder voor een 120mm fan gaan dan voor 80mm. Een 120mm fan kan met minder herrie meer lucht verplaatsen en dus beter koelen terwijl ie stiller is. Daarom zijn vrijwel alle radiatoren voor waterkoeling ook gemaakt voor 120mm fans.

Op zich aardig bedacht die dingen voor gaten maken maar ik beslis er liever zelf over hoe ik het precies wil hebben. Gewoon ff kijken wat het mooiste is. Het ligt ook aan welke fangrill je gebruikt wat het beste is.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:13:
Ik zou eerder voor een 120mm fan gaan dan voor 80mm. Een 120mm fan kan met minder herrie meer lucht verplaatsen en dus beter koelen terwijl ie stiller is. Daarom zijn vrijwel alle radiatoren voor waterkoeling ook gemaakt voor 120mm fans.

Op zich aardig bedacht die dingen voor gaten maken maar ik beslis er liever zelf over hoe ik het precies wil hebben. Gewoon ff kijken wat het mooiste is. Het ligt ook aan welke fangrill je gebruikt wat het beste is.
Yep heb nu ook de knoop doorgehakt en ga voor een 120mm.
Heb de volgende fan besteld : SilenX iXtrema PRO IXP-76-14 - 120 x 120 x 38 mm
En dan aan de buitenkant van de kast komt er een AC Ryan Meshx fan guard 120 x 120 mm. - zilver te zitten en binnen in zo'n ouderwetse fanguard 120mm
Ik rijd morgen naar m'n grootvader in Noord Holland die bezit zowat een komplete metaalbewerkingsfabriek op zolder en laat die beste man het klusje van de opening maken klaren.
En ik zie trouwens af van die gaatjes ...

• PilatuS
  • Niet online
Die Meshx fan guard lijkt mij wel erg veel lucht tegen houden. Zo'n standaard fangrill laat veel meer door en beschermt ook prima.

Hoeveel voltage heb je trouwens nodig voor die 3.3GHz CPU snelheid ?

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 15-11-2006 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:34:
Die Meshx fan guard lijkt mij wel erg veel lucht tegen houden. Zo'n standaard fangrill laat veel meer door en beschermt ook prima.

Hoeveel voltage heb je trouwens nodig voor die 3.3GHz CPU snelheid ?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:58:
Nou vooruit ...

Jumperfree Configuration modus :

Ai overclocking op manual

Cpu freq : 367
Dramm freq : 734 of was het nou 736 nou ja je ziet het vanzelf wel want er is maar één optie beschikbaar rond de opgegeven freq.;)

Performance mode : auto
Pci express freq : 100
Pci clock sync mode : 33.33

Mem voltage : 2.1v
CPU Vcore voltage : auto
FSB termination V : auto
MCH chipset V : auto
ICH chipset V : auto

Ik zie het wel wanneer die meshx fanguard aankomt vergeet niet dat die fan zelf 100 m3 zuigt dus das al enorm :P
Oh ennuh ik laat die 120mm van binnen naar buiten blazen dus het is toch geen ramp.

Trouwens om nou twee luchtstromen in tegenovergestelde richting te laten botsen* nee dank..
(*GX2 die tegen het paneel blaast en uiteindelijk dan via het gat naar buiten en dan een 120mm fan die dan weer tegen de luchtstroom van de GX2 naar binnen blaast.
Vandaar dat ik dus de 120mm laat afzuigen ipv koelen..)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:08:
Ik gooi de betreffende JPG meestal in word of powerpoint, en dan klopt het exact hoor ;)
:X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 20:53 ]

• Carpento
Sjah, ik flikker alles om snel te printen in Powerpoint. Daar is het programma weliswaar niet voor bedoeld, maar het werkt prima met uitlijnen, vormen erbij tekenen, etc. Beetje mijn tic ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goh kwam gisteren in eens tot de conclusie dat een fan vastgemaakt aan de binnenkant van m'n zijpaneel op zich toppertje is (mits netjes gedaan) echter dat ik dus nu wel met het probleem zit van het paneel verwijderen in combinatie met de stroomstekker die zich lastig laat los maken. :P
Op het moederbord gebruik maken van een fan plug mogelijkheid betekend dat ik slechts enkele centimeters over houd waartussen ik dan 20 cm naar binnen moet wroeten om het stekkertje los te maken op het moederbord.
Dus ik vermoed dat ik nu maar ga werken met een 4 pins stekker zoals wij die allen kennen van de voeding.
Die kan ik namelijk wel iets makkelijker loskoppelen :P

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Je kan ook natuurlijk je fan stekker een eind verlengen, dan heb je wel wat meer kabel liggen, maar is je probleem ook opgelost.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Pagina: 1