[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:11
Maar dan moet je toch zon 8 jaar met vista doen, er van uitgaande dat je de volledige versie van ultimate koopt.. Zal er dan geen nieuw besturingssysteem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Goed heeft er iemand zijn Windows XP Media center geupgrade naar bijvoorbeeld de Vista premium home edition of de ultimate edition? Hoe zijn jullie ervaringen daar mee? Ging het soepel zijn er veel dingen verbeterd? Werken de hauppage kaarten bijvoorbeeld goed met de XP drivers onder vista? aangezien ik geen vista drivers heb gevonden.

Met andere woorden ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
TheGeneral schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:49:
Goed heeft er iemand zijn Windows XP Media center geupgrade naar bijvoorbeeld de Vista premium home edition of de ultimate edition? Hoe zijn jullie ervaringen daar mee? Ging het soepel zijn er veel dingen verbeterd? Werken de hauppage kaarten bijvoorbeeld goed met de XP drivers onder vista? aangezien ik geen vista drivers heb gevonden.

Ehh...ik heb nog niets geupgrade aangezien ik hem op dit moment dual-boot draai. Ik heb wel Windows Vista Ultimate draaien en maak gbruik van Media Center (met een Hauppauge PVR 500). Er is geen aparte driver meer nodig, de kaart wordt automatisch gewoon goed herkend.
thecompany schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:31:
[...]

Maar dan moet je toch zon 8 jaar met vista doen, er van uitgaande dat je de volledige versie van ultimate koopt.. Zal er dan geen nieuw besturingssysteem zijn?
Ehh..Als je uitgaat van een aanschafprijs van de Home Premium versie (volgens dit topic kost dit 320 euri) en een gebruik van (ongeveer) 5 jaar. Het pakket kost je dan 5 euri per maand :) dat valt mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Ok, terug open.

Ik heb nu de afgelopen 2 dagen meer dan 100 replies getrashed in dit topic en het topic is al uren dichtgeweest.

Hou nou eens op met steeds vragen te stellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24

Amiet01

Master_A

Is het jullie trouwens opgevallen dat tijdens het booten van Windows Vista, je alleen dat balkje ziet en geen Windows Vista logo? Hoort dit nou zo, komt dit pas in januari of is dat nou alleen bij mij het geval?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
elevator schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:51:
[modbreak]Ok, terug open.

Ik heb nu de afgelopen 2 dagen meer dan 100 replies getrashed in dit topic en het topic is al uren dichtgeweest.

Hou nou eens op met steeds vragen te stellen :/[/]
Je bent erg kritisch en dat mag, maar geef dan s.v.p. in detail aan wat we wel en niet mogen vragen in dit topic. Ik denk zelf dat dit topic heel snel een stille dood zal sterven. helaas..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

WMP11 is imho nog beta.... Mooie player hoor, maar... om de haverklap zeurt ie dat ie opeens niet meer op internet kan komen. WMP afsluiten en weer starten, alles weer prima. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Pierre_nr1 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:58:
[...]

Je bent erg kritisch en dat mag, maar geef dan s.v.p. in detail aan wat we wel en niet mogen vragen in dit topic. Ik denk zelf dat dit topic heel snel een stille dood zal sterven. helaas..........
Het staat duidelijk in de topic waarschuwing, leest iedereen daar nou over ofzo?

March of the Eagles

Verwijderd

Amiet01 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:53:
Is het jullie trouwens opgevallen dat tijdens het booten van Windows Vista, je alleen dat balkje ziet en geen Windows Vista logo? Hoort dit nou zo, komt dit pas in januari of is dat nou alleen bij mij het geval?
Dit hoort. Er is nog een tweede bootscreen verborgen, maar Microsoft heeft voor deze gekozen als standaard om een zo snel mogelijke opstart tijd te behalen.
DizzyWeb schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:59:
WMP11 is imho nog beta.... Mooie player hoor, maar... om de haverklap zeurt ie dat ie opeens niet meer op internet kan komen. WMP afsluiten en weer starten, alles weer prima. Heel irritant.
WMP11 is al een tijdje final hoor.
[...]

Het staat toch echt duidelijk in de topicwarning?

• elevator
  • Niet online

elevator

Er staat duidelijk in de topicwaarschuwing wat niet mag: Technische vragen (welke driver heb ik nodig, hoe zet ik UAC uit, welke virusscanners zijn er, werken X64 apps op 32 bits Windows) mogen niet. Dit is een *ervaringen* topic, geen "help mij zo snel mogelijk, het topic lees ik niet en moeite doe ik ook niet"-topic. :)

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:03:
[...]

WMP11 is al een tijdje final hoor.
[...]
Da's nu precies mijn punt. IMHO is het nog hardstikke buggy, beta-kwaliteit.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik loop ook niet warm van WMP11, even doorspoelen in een set is altijd met enkele seconden vertraging (je gaat bv van 10 naar 20min in de set en het duurt ongeveer twee seconden voor hij op 20min staat). En dat ligt niet aan mijn geluidskaart ofzo want in winamp heb ik het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 16-11-2006 00:11 ]

March of the Eagles

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Nadeel van upgraden naar de home edition (premium) is dat er volgens mij geen remote desktop wordt ondersteund. Wil je dus via remote desktop je HTPC'tje beheren, moet je aan ultimate of een third party remote desktop programma :)

tenminste, ik neem aan dat 'client only' bij remote desktop betekent dat het niet werkt

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Zijn er tweakers die upgraden van een windows naar de nieuwe dan? Ik heb atijd geleerd dat dat een soep van je systeem maakt. Ik heb het trouwens niet over mensen die upgrade-editie kopen, en er vervolgens kaal mee installen.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

de laatste keer dat ik RC2 instaleerde naast mijn Xp deed XP het niet meer en ik denk dat het kwam doordat vista een anderschijfstation letter had gegekent.

D: waar windows op stond werd E:

E:: --> C:

En C:-- D:

nu wil ik de final instaleren(met rc2 key) en kan ik nu hetzelfde geintje verwachten als ik een dualboot maak?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

We Are Borg schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:13:
[...]

Nadeel van upgraden naar de home edition (premium) is dat er volgens mij geen remote desktop wordt ondersteund. Wil je dus via remote desktop je HTPC'tje beheren, moet je aan ultimate of een third party remote desktop programma :)

tenminste, ik neem aan dat 'client only' bij remote desktop betekent dat het niet werkt
Gebruik je radmin of iets dergelijks :) !

De meeste mensen deugen!

• elevator
  • Niet online

elevator

Cassius schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:18:
Gebruik je radmin of iets dergelijks :) !
Probleem daarmee is dat Radmin ook weer geld kost en vast niet zo goed werkt als RDP.. De vraag is dan dus of je uiteindelijk niet goedkoper bent met een Vista versie die wel RDP doet :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
darkphoenix schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:18:
de laatste keer dat ik RC2 instaleerde naast mijn Xp deed XP het niet meer en ik denk dat het kwam doordat vista een anderschijfstation letter had gegekent.

D: waar windows op stond werd E:

E:: --> C:

En C:-- D:

nu wil ik de final instaleren(met rc2 key) en kan ik nu hetzelfde geintje verwachten als ik een dualboot maak?
Ja, Vista wil zijn systeempartitie als C: hebben.

We are shaping the future

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

Alex) schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:29:
[...]

Ja, Vista wil zijn systeempartitie als C: hebben.
oke dan maak ik c: even schoon! toppie

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Alex)
Dat hoeft niet per sé, Vista wisselt zelf de partities om...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Elevator: "of iets dergelijks" ;). RDP is misschien sneller enzo maar een VNC-variant zou toch ook prima kunnen voldoen?

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
mijn soundblaster live 1024 is helaas niet aan de praat te krijgen in de ultimate 64 bit editie, wellicht noodzakelijk om een audigy 2 te kopen?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
tennisbal schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:42:
mijn soundblaster live 1024 is helaas niet aan de praat te krijgen in de ultimate 64 bit editie, wellicht noodzakelijk om een audigy 2 te kopen?
Ik heb ergens gelezen dat de oude soundblasters niet meer ondersteund worden. Alleen de 24 bit soundblasters en de audigy en xfi's

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Helaas krijg ik in Media Center mijn MCE kaartje Club 3D ZAP-TV1000 niet meer aan de praat :( Hij zegt gewoon "No tuner hardware found" terwijl ik echt drivers heb geïnstalleerd. Waarschijnlijk moet ik wachten op de Vista drivers, en dat kan nog wel eens lang gaan duren :'(

Nederlander in België

• Sjah
Damn, ik merk nu pas dat WMP filmpjes embedded in websites niet afspelen, Firefox zegt dat er een ontbrekende plugin is (ASF), die vervolgens niet kan installt worden. IE doet het wel gewoon. :( Nouja, maar wachten op een Fx update, after all is Vista nog niet en mag ik er helemaal niet met me handjes aanzitten. :z

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 16-11-2006 01:04 ]

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Elektronicanet schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:55:
Helaas krijg ik in Media Center mijn MCE kaartje Club 3D ZAP-TV1000 niet meer aan de praat :( Hij zegt gewoon "No tuner hardware found" terwijl ik echt drivers heb geïnstalleerd. Waarschijnlijk moet ik wachten op de Vista drivers, en dat kan nog wel eens lang gaan duren :'(
een software mpeg encoder installeren die met vista MCE werkt, kan wonderen doen ;)

[ Voor 70% gewijzigd door losealot op 16-11-2006 01:04 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

losealot schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:03:
[...]
een software mpeg encoder installeren die met vista MCE werkt, kan wonderen doen ;)
Hoewel er echt "tuner hardware" staat ga ik het toch proberen. Ik ga voor Advanced Vista Codec Package 4.18 :) Laat jullie wel weten of het werkt.

Helaas: tuner not found.

[ Voor 3% gewijzigd door Elektronicanet op 16-11-2006 01:20 ]

Nederlander in België

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Elektronicanet schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:18:
[...]

Hoewel er echt "tuner hardware" staat ga ik het toch proberen. Ik ga voor Advanced Vista Codec Package 4.18 :) Laat jullie wel weten of het werkt.

Helaas: tuner not found.
die deed het bij mij ook niet. De MainConcept MCE encoder bracht redding
http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=17760
de demo doet het perfect, enkel met een klein water merk in beeld

ps. rebooten is noodzakelijk

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 15:22
elevator schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:20:
[...]

Probleem daarmee is dat Radmin ook weer geld kost en vast niet zo goed werkt als RDP.. De vraag is dan dus of je uiteindelijk niet goedkoper bent met een Vista versie die wel RDP doet :)
Iemand beweerde eerder in dit topic dat er wel RDP zit in Vista Home Premium. Kan iemand dit verifiëren?

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Home Premium heeft wel een Remote Desktop Connection client, maar geen server.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:50:
Ik heb hier gehackte drivers liggen voor soundblaster live 5.1 en die werken perfect onder vista, maar ik weet niet of dat hier wel mag, het zijn eigenlijks drivers voor de soundblaster x-fi maar ze zijn gehackt en nu dus ook te gebruiken op de soundblaster live 5.1 en die werken perfect bij mij op de sounblaster live 5.1 in samenweking met vista, anders PM me even dan krijg je het linkje van mij.
ik kan geen pm naar je sturen ?

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

losealot schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:24:
[...]

die deed het bij mij ook niet. De MainConcept MCE encoder bracht redding
http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=17760
de demo doet het perfect, enkel met een klein water merk in beeld

ps. rebooten is noodzakelijk
Goede tip :) Had er ook goede hoop op. Helaas werkt het nog steeds niet (na reboot).

offtopic:
@Desolation Angel
Klik op het DM icoontje onder zijn avatar

[ Voor 8% gewijzigd door Elektronicanet op 16-11-2006 02:04 ]

Nederlander in België

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 21:23

Heb het geprobeerd, maar omdat mce 2005 32bit is kan je niet upgraden naar een Home premium 64bits.. wel natuurlijk naar de 32bits hiervan... heb dus maar een clean install gedaan

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
'k Heb ook maar ff Vista geïnstalleerd, ziet er wel netjes uit. Goed dat afbeeldingen niet meer in de map documenten staat, net als contacts e.d., dit is een stuk logischer.
Wel gelijk ook dat ClearType uitgezet, ziet er echt niet uit :P Alleen in de menu's lijkt het nog wel aan te staan..

Ik wilde een image maken van de partitie met Windows Vista erop, alleen Drive Image 2002 vanuit Windows XP herkent de Vista partitie niet goed, zegt dat ie helemaal vol staat ipv. 20GB vrij en kan er vervolgens ook geen image van maken. Heeft iemand al succesvol een image gemaakt van een Vista-installatie, evt. met een ander programma?

En AMD Cool&Quiet werkt ook niet helemaal, hij klokt iig niet vanzelf terug :|

[ Voor 6% gewijzigd door Winnetou op 16-11-2006 10:54 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
hoe zit het met geheugen gebruik bij iedereen?
bij mij is vrolijk 1200mb in gebruik, ik heb nog 100mb over en waar de andere 700mb heen is geen id. Die 100mb zit vrij snel vol en dan is het swappen geblazen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:05:
prijzen windows vista Nederland

- Microsoft Windows Vista Home Basic Dutch Standaard DVD Volledige Versie €267,75
- Microsoft Windows Vista Home Basic Dutch Upgrade DVD €129,71

- Microsoft Windows Vista Home Basic N Dutch Standaard DVD Volledige Versie NB: Zonder
Software voor afspelen Media Bestand €267,75
- Microsoft Windows Vista Home Basic N Dutch Upgrade DVD NB: Zonder software voor afspelen
Media bestanden €129,71

- Microsoft Windows Vista Home Premium Dutch Standaard DVD Volledige Versie €320,11
- Microsoft Windows Vista Home Premium Dutch Upgrade DVD €213,01

- Microsoft Windows Vista Ultimate Dutch Standaard DVD Volledige Versie €529,55
- Microsoft Windows Vista Ultimate Dutch Upgrade DVD €351,05

- Microsoft Windows Vista Business Dutch Standaard DVD Volledige Versie €391,51
- Microsoft Windows Vista Business Dutch Ugrade DVD €267,75

- Microsoft Windows Vista Business N Dutch Standaard DVD Volledige Versie NB: Zonder software
voor afspelen media bestanden €391,51
- Microsoft Windows Vista Business N Dutch Upgrade DVD NB: Zonder software voor afspelen
media bestanden €267,75

Business leverbaar vanaf 30 november 2006

prijzen zijn inc. BTW
bron: leverancier in NLD
Mmmz heb je ook de prijzen in EUR voor de Engelse versie?

Ik ervaar de 530 voor de volledige ultimate versie toch wel als exorbitant. De engelse versie is ongetwijfeld iet goedkoper. Een andere optie is denk ik gewoon de Engelse versie online in buitenland kopen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Help!!!! schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:42:
[...]

Ik ervaar de 530 voor de volledige ultimate versie toch wel als exorbitant. De engelse versie is ongetwijfeld iet goedkoper. Een andere optie is denk ik gewoon de Engelse versie online in buitenland kopen.
Ik snap niet dat iedereen maar naar die Ultimate versie blijft kijken :?

Wat moet je er mee? Home Premium is voor 99,99% van de gebruikers afdoende. Daarom heet het ook home :)

De Ultimate is bedoeld voor zakelijke gebruikers met een laptop, die de laptop ook als thuis laptop willen gebruiken.

Als jij gewoon een PC thuis hebt staan, moet je de Home versie nemen. Of heb je soms een Domain Controller thuis :?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 17:31
Maar al die game optimalisatie meuk zit toch ook alleen maar in Ultimate???

Computer says no

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

PWM schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:48:
[...]

Ik snap niet dat iedereen maar naar die Ultimate versie blijft kijken :?

Wat moet je er mee? Home Premium is voor 99,99% van de gebruikers afdoende. Daarom heet het ook home :)

De Ultimate is bedoeld voor zakelijke gebruikers met een laptop, die de laptop ook als thuis laptop willen gebruiken.

Als jij gewoon een PC thuis hebt staan, moet je de Home versie nemen. Of heb je soms een Domain Controller thuis :?
Als je niet eens met Remote Desktop kunt inloggen op je thuis pc zoals hierboven staat, dan heb je in mijn geval weinig aan Home Premium. Zo zullen er ongetwijfeld meer redenen zijn om voor Ultimate te gaan.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

IRCfreAk schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:23:
hoe zit het met geheugen gebruik bij iedereen?
bij mij is vrolijk 1200mb in gebruik, ik heb nog 100mb over en waar de andere 700mb heen is geen id. Die 100mb zit vrij snel vol en dan is het swappen geblazen.
Echt waar lezen is ook een kunst :+

Zie TS/Google/Vista Specs over Superfetch.

Ik heb zelfs al telefoontjes van klanten gehad waarvan de kinderen Vista RTM hebben geïnstalleerd. En dan raar opkijken dat sommige hardware niet werkt en dat ik ze op het moment niet verder kan/ga helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 10:59 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moshe85 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:52:
Dat stond hier ergens, maar ik heb er nog geen bron voor kunnen vinden.
Ultimate = Vista Home Premium + Vista Business + Game Performance Tweaker :+

Dit is echter gecommuniceerd in 2005, "and maybe cut or changed in de final product". Nu lees ik er niets meer over. Geen idee of het er nou wel of niet in zit.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 16-11-2006 11:03 ]

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

PWM schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:57:
[...]

Dat stond hier ergens, maar ik heb er nog geen bron voor kunnen vinden.
Ultimate = Vista Home Premium + Vista Business + Game Performance Tweaker :+

Dit is echter gecommuniceerd in 2005, "and maybe cut or changed in de final product". Nu lees ik er niets meer over. Geen idee of het er nou wel of niet in zit.
Ik heb het in de RTM in ieder geval nog niet kunnen vinden, maar een heleboel ultimate features zijn nog in ontwikkeling en komen later per download beschikbaar. Het zou goed kunnen dat die feature later nog komt.

Ik vraag me af wat deze performance tweaker gaat inhouden, het lijkt me sterk dat andere windows versies expres minder zullen presteren dan vista ultimate. Lijkt me ook dat het een soort ingebouwde applciatie is waar je FSAA en dat soort instellingen kan aanpassen oid.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Iets wat ik gisteren ondervond: die Windows Calendar ziet er wel aardig uit, maar is voor mij onbruikbaar als ik geen kalenders kan delen. Nu zit er een leuke publish optie in, waarmee je 'm naar een netwerkmap of zelfs een webdav share kan sharen. Werkt perfect... tenzij je basic authenticatie op die map hebt (zoals elk zinnig mens zou doen, anders is je prive agenda niet bepaald prive meer). Je kan wel subscriben op een kalender die achter user/pass zit, maar je kan er niet naar publishen. Bijzonder onhandig.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Danielson schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:47:
Ik werk nu ook een paar dagen met de Vista RTM, het draait beter dan ik had verwacht, ik loop alleen nog tegen een aantal problemen aan:

- MSN Crasht vaak, 8.1 beta al geinstalleerd, maar loste niets op.
Voor dit probleem moet je even alle browsers en MSN afsluiten, deinstalleer de flash player ActiveX vanuit de software remove tool. Ga daarna naar de site van macromedia en download de flash player opnieuw. Daarna moet het crashen van je msn opgelost zijn.

Verwijderd

volgens de leverancier in NLD zij de prijzen voor de engelse versie exact het zelfde.

de prijzen die ik laatst heb doorgegeven zijn tevens de prijzen voor de engelse versie die je in NLD kan aanschaffen.

bron: leverancier NLD

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat mij betreft is Vista een regelrecht succesnummer. Jammer is dat er weinig samengewerkt lijkt te zijn met de verschillende hardware fabricanten. Want het aantal Vista WHQL drivers is betreurenswaardig. Intel, nVidia, Ati, Creative, en ga zo maar door... :(
Toch verwacht ik dat daar met de officiele consumentenrelease wel verandering in is gekomen, maar voor de OEM's is het ook niet echt prettig dat er nog zo weinig compatible drivers zijn.
Vista zit wel enorm goed dichtgetimmerd ook BTW. Even wat knippen en plakken vanaf m'n andere pc in het netwerk lukt mij nog steeds niet. Rechten toekennen is vrij lastig gemaakt.

Verwijderd

Wat mij op viel na het installeren van winrar en utorrent dat de start menu mapjes wel aangemaakt worden maar er komen geen shortcuts in...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:53:
Wat mij op viel na het installeren van winrar en utorrent dat de start menu mapjes wel aangemaakt worden maar er komen geen shortcuts in...
Raar, bij mij wel.

/edit

Heb je wel op z'n mapje geklikt, want het zijn namelijk geen uitschuif menu's meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:08 ]

• Winnetou
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:47:
Er is echter 1 ding waar ik me vreselijk aan stoor, als ik een RDP verbinding wil starten (en dit doe ik tientallen keren per dag) vraagt hij me steeds opnieuw om credentials.....
Bij mij doet ie dit ook elke keer bij een samba netwerk share, zelfs als ik aanvink dat ie het wachtwoord op moet slaan |:(

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Erg vreemd, heb mijn eigen user account via Administrator alle rechten gegeven. Maar iets simpel knippen en plakken naar Documents lukt zelfs niet eens! Ook niet met de Administrator account..Ga nog even verder zoeken, maar als iemand een tip heeft. :D

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik RDP van Vista naar XP, geen vinkje bij Always ask for credentials en hij vroeg me of ik het wilde opslaan. Ja, dat wil ik... en hoppa, hij doet het vanzelf.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

[FrEEzEr] schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:33:
Welke FTP-client gebruiken jullie icm Vista?

Ik gebruikte altijd WS ftp maar dat werkt niet onder Vista :(
WS_FTP LE 5.08 werkt gewoon goed.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Sjah
Moshe85 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:52:
Ja dat zeggen ze, wat het in gaat houden weet ik niet. Maar lijkt mij dat ze die donwloads ongetwijfeld kraken en geschikt maken voor Home enzo, maar of je dat wilt, zoeken naar gecrackte shit, is weer een ander verhaal...
Winnetou schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:02:
Ik wilde een image maken van de partitie met Windows Vista erop, alleen Drive Image 2002 vanuit Windows XP herkent de Vista partitie niet goed, zegt dat ie helemaal vol staat ipv. 20GB vrij en kan er vervolgens ook geen image van maken. Heeft iemand al succesvol een image gemaakt van een Vista-installatie, evt. met een ander programma?
ik quote even uit een nieuwsgroep:

1. Get yourself a small hard drive, doesn't need to be more than about 20
Gigs.

2. After you set Vista up and get it just how you like it, goto Start > All
Programs > Accessories > System Tools > Backup Status and Configuration.

3. Choose the Complete PC Backup option.

4. When you are there, click the text that says "Create Backup Now." You
will be prompted by a UAC message, Click to continue.

When the window comes up, asking you where to place your new backup, point
it to your extra (small) hard drive. then Click next.

What this will do is back up your computer's configuration, EXACTLY as it
sits, to a file on that hard drive that is protected, even from you.
Moreover, it is saved as activated, so when you format and restore that
back-up, it is already activated, drivers are already installed, anti-virus
and everything is already running, you will have no problems.

Now, to restore from that back-up, you put your Windows disk in, and instead
of choosing to install, you want to choose the "fix" option. When the prompt
comes up, you choose Complete PC Backup and restore from that backup.

Kortom speel eens met de backup,die maakt ook een image net zoals Ghost (en die IMO wel de deur uitkan) dat kan en je kan zelfs de partities selecteren die je wilt .

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:53:
utorrent heeft geen mapje, maar komt bovenaan de programma's (in mijn geval boven 'Default Programs')

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Winnetou
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:33:
[...]Kortom speel eens met de backup,die maakt ook een image net zoals Ghost (en die IMO wel de deur uitkan) dat kan en je kan zelfs de partities selecteren die je wilt .[...]
Ik heb al ff naar deze optie gekeken, maar ik heb Vista op G: geïnstalleerd en daarnaast Windows XP op C:, je kunt echter niet alleen van G: een backup maken, maar C: wordt automatisch aangevinkt en is niet uit te vinken. Die partitie wil ik echter met rust laten, wat dus niet kan met het automatische backup programma.

Vanuit Windows XP met een of ander ghost programmaatje lijkt me dus wel wat makkelijker, heb je ook meer controle.

• Sjah
Ok ja dat zuigt. Maar als die op C: stond was je klaar, wat voor meer controle heb je nodig?

Iets anders: iemand al een manier gevonden om die vreselijke irritante burnknop in Verkenner weg te krijgen?

Verder krijg ik verdraaid vaak COM Surrogate has stopped working als ik in een film-dir kom, of RunDll has stopped working ook wel.

[ Voor 62% gewijzigd door Sjah op 16-11-2006 15:09 ]

• MrDirect
  • Laatst online: 09:07
Winnetou schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:40:
[...]
Ik heb al ff naar deze optie gekeken, maar ik heb Vista op G: geïnstalleerd en daarnaast Windows XP op C:, je kunt echter niet alleen van G: een backup maken, maar C: wordt automatisch aangevinkt en is niet uit te vinken. Die partitie wil ik echter met rust laten, wat dus niet kan met het automatische backup programma.

Vanuit Windows XP met een of ander ghost programmaatje lijkt me dus wel wat makkelijker, heb je ook meer controle.
Heb jij dan een andere Vista dan ik? Als ik in XP boot, dan staat Vista op m'n E: schijf, maar als ik in Vista boot is die schijf ineens C: geworden. M.a.w. C: is dan toch goed om die backup te draaien?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:42:
volgens de leverancier in NLD zij de prijzen voor de engelse versie exact het zelfde.

de prijzen die ik laatst heb doorgegeven zijn tevens de prijzen voor de engelse versie die je in NLD kan aanschaffen.

bron: leverancier NLD
Dankjewel voor de update !

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Verwijderd

Weer wat geks ontdekt, als ik een film in vlc media player kijk dan schakelt vista automatisch de aero glass uit en zet het in aero basic, stop ik en sluit ik vlc dan gaat alles weer automatisch terug naar aero glass.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:27:
Weer wat geks ontdekt, als ik een film in vlc media player kijk dan schakelt vista automatisch de aero glass uit en zet het in aero basic, stop ik en sluit ik vlc dan gaat alles weer automatisch terug naar aero glass.
Waarom is dit zo gek??? VLC support glass nog niet. Dus logisch....

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:31:
[...]

Waarom is dit zo gek??? VLC support glass nog niet. Dus logisch....
Vond ik gek en vind ik nog steeds gek, mag dat niet dan. :P

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat komt omdat VLC alles in Overlay wil afspelen, iets wat niet meer 'mag' sinds Vista. De aanbevolen manier is via Windows Media Renderer 9. Onder andere Media Player Classic support dit.

Onder Windows XP kun je dit gedrag nabootsen door een Direct3D game te starten en tegelijkertijd een video af te spelen in standaard Overlay modus, dat werkt ook niet.

Door het af te spelen met Windows Media Renderer 9 wordt het eigenlijk gewoon op een Direct3D surface gerenderd en kan dus tegelijkertijd gewoon Aero Glass worden gebruikt.
Sillymidget schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:36:
kan iemand mij vertellen waar de nvidia controll panel is? ik heb de laatste drivers geinstalleerd, maar kan de controll panel die ik op XP heb niet terug vinden. Hierbij kan ik dus mijn dvi>hdmi voor mijn tv niet op de juiste resolutie instellen zoals in XP..

Heb trouwens wel de "nieuwe" controll panel gevonden, maar ik kan ik maar 3 dingetjes instellen.
De NVIDIA drivers op de site van nvidia.com zijn ouder dan de meegeleverde drivers en die zijn nog erg beta. Heel veel wat in XP wel kon kan in Vista dus nog gewoon niet. Maar deze week zouden er nieuwe drivers moeten komen.

[ Voor 39% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-11-2006 15:41 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:39:
Dat komt omdat VLC alles in Overlay wil afspelen, iets wat niet meer 'mag' sinds Vista. De aanbevolen manier is via Windows Media Renderer 9. Onder andere Media Player Classic support dit.

Onder Windows XP kun je dit gedrag nabootsen door een Direct3D game te starten en tegelijkertijd een video af te spelen in standaard Overlay modus, dat werkt ook niet.

Door het af te spelen met Windows Media Renderer 9 wordt het eigenlijk gewoon op een Direct3D surface gerenderd en kan dus tegelijkertijd gewoon Aero Glass worden gebruikt.
[...]
Kijk hier heb ik wat aan, bedankt hiervoor. :)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:39:
Dat komt omdat VLC alles in Overlay wil afspelen, iets wat niet meer 'mag' sinds Vista.
VLC Media Player > Instellingen > Preferences > Video > Uitvoermodules > Geavanceerde opties aanvinken > OpenGL video uitvoer kiezen.

NU werkt VLC weer met Aero Glass :)
De aanbevolen manier is via Windows Media Renderer 9. Onder andere Media Player Classic support dit.
De nieuwe renderer in Vista is Enhanced Video Renderer, alleen test builds van MPC hebben hier ondersteuning voor.

• Sjah
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:59:
[...]

VLC Media Player > Instellingen > Preferences > Video > Uitvoermodules > Geavanceerde opties aanvinken > OpenGL video uitvoer kiezen.
En dat werkt dus? Vreemd, want Vista heeft geen OpenGL, 't is wachten op Ati en Nvidia tot die OpenGL met hun drivers gaan meeleveren.

edit:Oh wacht, t kan wel als de ICD niet installt is, via emulatie: nieuws: Windows Vista biedt native OpenGL-ondersteuning

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 16-11-2006 16:22 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:09
OpenGL wordt gewoon ondersteund hoor. Dat staat zelfs in het artikel wat je aandraagt. En dus zonder emulatie.

Verwijderd

Gamen op Vista is inderdaad nog steeds bedroevend. Zo is GTA San Andreas tot mijn grote spijt nog steeds onspeelbaar op Vista.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:53:
Gamen op Vista is inderdaad nog steeds bedroevend. Zo is GTA San Andreas tot mijn grote spijt nog steeds onspeelbaar op Vista.
Drivers ;)
(Staat dit topic vol van, goeie drivers komen eraan, even geduld :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:53:
En nog steeds blijf ik erbij dat bijvoorbeeld UT2004 hier net zo soepel loopt als op XP.

• Martinspire
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:01:
[...]
En nog steeds blijf ik erbij dat bijvoorbeeld UT2004 hier net zo soepel loopt als op XP.
Is dat op RC1, RC2 of RTM?
En zoiezo, ut loopt ans sich al goed op een wat minder systeem. Desalniettemin wil ik ook gewoon nieuwe games kunnen spelen zoals ik ze op XP ook deed. Misschien wat details inleveren, maar geen 10 fps op details low.

FF iets anders, ik heb gemerkt dat mijn windows toets op mijn toetsenbord niet meer goed werkt in vista. Ik heb een G15 trouwens.
Als ik hem indruk gebeurd er niets. Bij alle windows sneltoetsen gebeurd er gewoon nix.
Ik hoor jullie al zeggen: toets kapot? Maar dat kan niet want als ik een nieuwe macro aanmaak met de logitech software wordt ie wel gewoon herkend. Iemand idee?

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2006 18:07 . Reden: Nog een probleempje :) ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• martijnve
djmantri schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:36:
Het enigste wat ik eigenlijk nog wil weten in de vergelijking van RC2 op RTM is:
is de performance van games nog wat beter geworden? Ik vind deze namelijk nog niet echt goed te noemen (Nvidia GF6800GE). Zo blijven sommige games haperen op resoluties waarvan ik ze al een paar jaar niet gebruikt heb. En dan zijn het niet eens zware games.

Dus als iemand misschien een 3dmark score kan vergelijken. Dan zou dat goed zijn :)

offtopic:
Ik weet het 3dmark is niet echt een goede vergelijking, maar als het een paar 100 punten scheelt geeft het wel wat aan..
Ik haal met mijn systeem (zie sig) 5200 punten in d3mark 06 op xp sp2 en 5080 op vista (rtm) Dus dat lijkt me zeer acceptabel, nog een beetje driver tweaking en het is evensnel. Alleen need for speed most wanted lijk wat minder vloeiend. Verder vind ik alles heel vloeiend werken. _/-\o_

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

martijnve schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:21:
[...]

Ik haal met mijn systeem (zie sig) 5200 punten in d3mark 06 op xp sp2 en 5080 op vista (rtm) Dus dat lijkt me zeer acceptabel, nog een beetje driver tweaking en het is evensnel. Alleen need for speed most wanted lijk wat minder vloeiend. Verder vind ik alles heel vloeiend werken. _/-\o_
Dat is met een ATI kaart ja, waarvoor al nieuwere drivers uit zijn. NVIDIA's drivers hebben op het moment nog niet eens SLI ondersteuning... :Z

Tesla Model Y RWD (2024)

• Sjah
Jamaar jij hebt een Ati, die hebben al een RTM driver uitgebracht inclusief controlpanel(is die beetje uitgebreid?). nVidia moet nog komen, met nu hopelijk een wat uitgebreider controlpanel.

oh, Angry was me al voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 16-11-2006 18:32 ]

• IceQb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 07:58
djmantri schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:05:
[...]

...

FF iets anders, ik heb gemerkt dat mijn windows toets op mijn toetsenbord niet meer goed werkt in vista. Ik heb een G15 trouwens.
Als ik hem indruk gebeurd er niets. Bij alle windows sneltoetsen gebeurd er gewoon nix.
Ik hoor jullie al zeggen: toets kapot? Maar dat kan niet want als ik een nieuwe macro aanmaak met de logitech software wordt ie wel gewoon herkend. Iemand idee?
Misschien te domme opmerking maar dr zit zo'n schuifje op een G15 die je windowstoets uitschakelt voor als je ingame bent...

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[FrEEzEr] schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:33:
Welke FTP-client gebruiken jullie icm Vista?

Ik gebruikte altijd WS ftp maar dat werkt niet onder Vista :(
FlashFXP als client werkt prima.
Serv-U als host werkt prima.
:)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Heb je je tobo niet op game mode staan? (dat schuifje links boven) want dan staan idd je windows toetsen uit ;) Hier doet hij namelijk prima

I am the great Cornholio!

Verwijderd

[...]

Is dat op RC1, RC2 of RTM?
En zoiezo, ut loopt ans sich al goed op een wat minder systeem. Desalniettemin wil ik ook gewoon nieuwe games kunnen spelen zoals ik ze op XP ook deed. Misschien wat details inleveren, maar geen 10 fps op details low.
RTM natuurlijk ;) UT2004 loopt hier nu soepel met alles op max 1920 * 1200, iets dat in beta 2 nog lang niet kon. Opzich gamet Vista hier net zo lekker als op XP, de drivers zijn merkbaar nog wel wat beta met wat vage problemen, maar ik heb alle vertrouwen dat dit snel wordt opgelost.

Ik ben dan ook niet meer echt veel aan het gamen, maar meer bezig met wat internet en webdesign. Om gewoon op te werken is Vista hier iig heerlijk snel en soepel! Veel soepeler dan XP ooit was heb ik het idee. :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:59:
[...]

NU werkt VLC weer met Aero Glass :)

[...]
De nieuwe renderer in Vista is Enhanced Video Renderer, alleen test builds van MPC hebben hier ondersteuning voor.
Weet je toevallig ook waar je normaal de test builds van MPC kan vinden? :)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ahhhh 8)7 |:( Telnet weg bij Vista. Jaahh..nee.... nu besparen we 4Kb ruimte :X
Voor de rest nog geen klachten. :P

* -Skyhawk- zal putty eens opzoeken.
A. By default, Vista doesn't include the Telnet client, which is a text-based application for communicating with remote systems. You can install it by following these steps:

Open the Programs and Features Control Panel applet (Start, Control Panel, Programs and Features).
Select "Turn Windows features on or off."
Select the Telnet Client option and click OK.
A dialog box appears, confirming the installation of new features. After installation is complete, close the main Programs and Features Control Panel applet. The telnet command should now be available.
Beetje knap lame om dat er gewoon niet standaard in te zetten.

[ Voor 66% gewijzigd door -Skyhawk- op 16-11-2006 19:10 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind Vista (RTM) steeds lekkerder en vloeiender gaan werken na loop van tijd. Het lijkt na enkele dagen soepeler te gaan lopen en na enige gewennig ziet het scherm er piekfijn uit, wel ff wennen aan de icoontjes. Office en firefox zijn hier een stuk sneller geladen (na boot) dan onder xp. Ik vind alleen het wireless gedeelte nog lastig werken. Ik kreeg geen verbinding met mijn router zonder de SSID in de router te enablen.

Het enige wat me frustreert is dat mijn Pentium M 750 steeds op maximale cpu power draait (1.86 ghz) ipv de minimale 800 mhz in XP. Ik heb het onder advanced power options proberen in te stellen. De cpu beperken werkt wel :-), maar hij blijft op volle kracht blazen. (gecheckt aan de hand van everest). NHC valt helaas niet te installeren ivm BSOD. Van de rest zal vista prima gaan werken als alles is ingesteld.

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ik heb het nu al enkele dagen draaien op mijn laptop en mijn desktop. Ik weet nu vrijwel zeker dat er op mijn laptop een legale Vista versie komt. Ik vind het gewoon heel soepel draaien, vooral de animaties maken het voor de oog zeer plezierig :9

en weet iemand of er al een codecpack speciaal voor Vista uit is? ik gebruik nu kazaa lite codeckpack, werkt wel goed maar kan vast wel beter.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
mavi schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:12:
Ik heb het nu al enkele dagen draaien op mijn laptop en mijn desktop. Ik weet nu vrijwel zeker dat er op mijn laptop een legale Vista versie komt. Ik vind het gewoon heel soepel draaien, vooral de animaties maken het voor de oog zeer plezierig :9

en weet iemand of er al een codecpack speciaal voor Vista uit is? ik gebruik nu kazaa lite codeckpack, werkt wel goed maar kan vast wel beter.
jep
Advanced Vista Codec Package V4.1.8
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=66826

[ Voor 6% gewijzigd door tjtristan op 16-11-2006 20:01 ]

http://specs.tweak.to/15535

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 08:42
Ik weet niet helemaal zeker of de vraag hier thuis hoort, maar ik vroeg me af wat jullie over de prijsontwikkelling van hardware denken de komende maanden. Ik wil binnenkort een nieuwe pc samenstellen, inclusief vista. Verwachten jullie dat de hardwareprijzen na een of twee maanden vista zakken, of blijven ze een half jaar of langer op het huidige niveau?

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:27
Kijk hier heb ik wel wat aan. Bedankt :)

Verwijderd

Iets dat me is opgevallen in Vista RTM ten opzichte van RC1, RC2. De toewijzing van Drive letters is veranderd. Hebben jullie dat ook opgemerkt? Ik had telkens mijn harde schijf opgedeeld in 5 partities. In Rc1 en Rc2 kreeg de Windows partitie C:, de DVD schijf D: en de rest van de harde schijf partities E:, F:, G:, H:. Nu in Vista RTM is de lettering veel logischer als volgt C:, D:, E:, F:, G: voor de harde schijf en H: voor de DVD drive. Mijn IDE config is daarbij identiek gebleven.

• stylezzz
  • Laatst online: 07:46
Autoreply schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:05:
Ik weet niet helemaal zeker of de vraag hier thuis hoort, maar ik vroeg me af wat jullie over de prijsontwikkelling van hardware denken de komende maanden. Ik wil binnenkort een nieuwe pc samenstellen, inclusief vista. Verwachten jullie dat de hardwareprijzen na een of twee maanden vista zakken, of blijven ze een half jaar of langer op het huidige niveau?
Wellicht stijgen ze wel? De vista hype zal denk ik een hoop extra verkoop genereren, mochten er dingen schaars worden dan zul je dat zeker merken in de stijgende prijzen...

Verwijderd

Wat ik een stukje terug zei over de icoontjes van winrar en utorrent dat deze niet in mijn start menu stonden klopt toch niet. Ik wist niet dat ik nog een keer op de map moest klikken. Ze staan er dus wel!

Wat me net op viel was dat mijn Adaptec AHA 2940W SCSI SE PCI niet ondersteund word. Althans windows XP had zelf drivers voor deze kaart. Ik hoop dat Windows Vista deze drivers nog een keer krijgt.. Ik ben bang dat Adaptec geen drivers meer zal maken voor deze "oude" kaart.

Edit:

Maar de windows 2000 drivers lijken prima te werken! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 20:28 ]

• thecompany
  • Laatst online: 11-09 20:11
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:17:
Iets dat me is opgevallen in Vista RTM ten opzichte van RC1, RC2. De toewijzing van Drive letters is veranderd. Hebben jullie dat ook opgemerkt? Ik had telkens mijn harde schijf opgedeeld in 5 partities. In Rc1 en Rc2 kreeg de Windows partitie C:, de DVD schijf D: en de rest van de harde schijf partities E:, F:, G:, H:. Nu in Vista RTM is de lettering veel logischer als volgt C:, D:, E:, F:, G: voor de harde schijf en H: voor de DVD drive. Mijn IDE config is daarbij identiek gebleven.
Ja dit is al meerdere keren langsgekomen.. Vista maakt van de OS drive C:

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:21:
Wat ik een stukje terug zei over de icoontjes van winrar en utorrent dat deze niet in mijn start menu stonden klopt toch niet. Ik wist niet dat ik nog een keer op de map moest klikken. Ze staan er dus wel!

Wat me net op viel was dat mijn Adaptec AHA 2940W SCSI SE PCI niet ondersteund word. Althans windows XP had zelf drivers voor deze kaart. Ik hoop dat Windows Vista deze drivers nog een keer krijgt.. Ik ben bang dat Adaptec geen drivers meer zal maken voor deze "oude" kaart.

Edit:

Maar de windows 2000 drivers lijken prima te werken! :D
Probeer anders eens de 2940 drivers die wel bij Vista zijn meegeleverd :)

Verwijderd

thecompany schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:24:
[...]

Ja dit is al meerdere keren langsgekomen.. Vista maakt van de OS drive C:
Het gaat me niet om de C, das altijd hetzelfde, maar wel om al de rest

Verwijderd

Jammer, minder geluk met de drivers van mijn Promise Ultra 66 kaartje... Ach.. Ik koop wel een andere.. Ultra 66 is toch al historisch, dus...

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:45:
Verder krijg ik verdraaid vaak COM Surrogate has stopped working als ik in een film-dir kom, of RunDll has stopped working ook wel.
Heb ik hier ook last van. Naar wat ik heb gelezen komt dat door Nero en/of Nero Lite.
Een mogelijke oplossing die ik gevonden -maar nog niet geprobeerd- heb: Nero Lite installeren, en dan Support for Video CD uitvinken tijdens de installatie.
Ik hoop dat dit probleem in een volgende release van Nero opgelost wordt.

• Sjah
Ok tx. :)
svdvlist2 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:11:
Ik vind Vista (RTM) steeds lekkerder en vloeiender gaan werken na loop van tijd. Het lijkt na enkele dagen soepeler te gaan lopen en na enige gewennig ziet het scherm er piekfijn uit, wel ff wennen aan de icoontjes. Office en firefox zijn hier een stuk sneller geladen (na boot) dan onder xp.
Ja ik vind het ook gladder lopen na een dag of wat. Office heb ik niet, Firefox wel, en die vind ik een fractie sneller opstarten na een boot, zou niet willen spreken van een stuk sneller.

Ook zie ik dat geheugengebruik van Firefox iha automagisch lager is dan onder Xp.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 16-11-2006 21:01 ]

Verwijderd

Ok hier vista al een weekje stabiel draaien.

Wat me wel opval is dat ik weleens vanuit het werk vanuit een Mac remote inlog op me computer hij soms blijft hangen, waardoor ik RDC moet afsluiten op de Mac en vervolgens weer opnieuw moet inloggen en dan werkt die weer heel even. Soms gaat het een hele tijd goed maar soms hangt hij al na een paar handelingen. Tevens gebruik ik gewoon de RDC clien die door MS zelf is uitgegeven voor de Mac. Met XP had ik er nooit problemen mee.

Als ik thuiskom kan ik ook niet meer inloggen, ik zet me monitor aan en me monitor ledje blijft maar knipperen en er gebeurt niet ook als ik de powerknop indruk. Ik moet dus de computer op een harde manier uitzetten en vervolgens normaal booten en dan werkt het weer.

Ik weet niet als deze 2 problemen met elkaar in verband zijn, voor de rest ben ik zeer te spreken over vista. Nu nog maar afwachten op goede drivers en programma's.

• martijnve
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:06:
Zou iemand kunnen nakijken of er in Vista ook de map "System Certificates" is? Onder XP was deze te vinden onder /Application Data/Microsoft...

Hopelijk kan ik dan wel het certificaat, wat nodig is om te internetten op school, succesvol exporteren.
Ik mag de map application data niet openen :S en bij permissions staat toch echt mijn account :S

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Heet in Vista ook AppData :)

• Alex)
Die map bestaat nog wel hoor, hij is alleen verplaatst:
%UserProfile%\appdata\Roaming\Microsoft\SystemCertificates

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:21:
Die map bestaat nog wel hoor, hij is alleen verplaatst:
%UserProfile%\appdata\Roaming\Microsoft\SystemCertificates
Ah, leuk om te weten. Nu alleen maar hopen dat het kopieren van deze map een werkend certificaat met zich meebrengt :P

Ik vond Vista best lekker werken. Okay, op een paar minpunten na dan. Die zullen wel over een aantal weken/maanden verholpen zijn. Helaas heb ik nu weer XP op de laptop staan ivm. dat certificaat. Als ik alles weer werkend krijg onder Vista stap ik weer over.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 21:23 ]

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Een nadeel(tje) van vista, vind ik dat sommige zaken/structuren niet zo doorzichtig meer zijn, of misschien is dit een kwestie van gewoon niet weten. Zo zou ik graag eens weten waar vista iets aanmaakt (file of setting ?) als je bij een .exe file "pin to start menu" doet.

:?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.