Hoe stil is de AMD X2 Boxed Cooler

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Hoi allemaal,
Ik heb uitgebreid gezocht, maar geen recent artikel hierover gevonden, dus vraag ik het maar even:
Ik wil binnenkort een AMD X2 3800+ 65W cpu gaan kopen. Bij de boxed versie hiervan zit standaard een cooler bijgeleverd. Hij is bedoeld voor een (thuis)server die altijd aan staat en gewoon mooi stil moet zijn. Nu zat ik al te kijken om de Zalman CNPS9500AM2 erbij te kopen, maar ik vraag me nu af of dat eigenlijk nodig is. Oftewel, hoe goed en stil is de boxed AMD cooler die momenteel bij de AMD X2 3800+ AM2s geleverd wordt?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 22:07

Barrycade

Through the...

Als je Cool 'n Quit aan zet zal als je CPU geen warmte produceerd (idle) zal de Box cooler voldoende stil zijn bij voldoende luchtstroom.

Wel een beetje overkill zo'n processor voor een thuis servertje.

• martdj
Over de reden dat ik toch zo'n zware processor nodig heb, heb ik in dit topic Athlon X2 of Core 2 Duo voor thuisserver? al verhaald.
Maar is de huidige boxed cooler nu dezelfde als die in dit artikel op Madshrimps beschreven wordt?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
neem een artic freezer erbij stiller veel stiller en koelt ook veel beter

1337

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48
Als je je processor echt gaat stressen kun je stilte wel vergeten waarschijnlijk, 't is geen extreem lawaaiige koeler, maar er zijn zat stillere alternatieven te krijgen ;) Die Zalman is een leuke optie, maar ook dat is zeker niet een van de stilste koelers die te koop zijn, ik denk dat je eens op Silentpcreview.com moet kijken, staan een hoop goeie reviews (met 'n beetje mazzel ook die van de boxed koeler).

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:43

Theo

moederbord

Ik zou als cooler niet de 9500 nemen. Niet dat deze niet goed is fozo, maar hij is relatief duur (45 euro)en eigelijk bedoeld voor als je leuk wilt overklokken. De 9500 kan je cpu ook nog wel passief coolen, ook als deze de hele dag 100% belast wordt mits je een beetje airflow heb in de kast. Voordeel; is dan uiteraard wel dat je geen geluid heb van de cpucooler, al is hij tot 850 rpm ook echt niet hoorbaar.

Een betere cooler zou denk ik de cooer zijn die zandbak aankaart, de Arttic freezer. Deze koeler wordt zowat bijna overal geadviseerd en koelt ook zeer goed en stil voor maar 20 euro.

Nu met WP, PV, EV en PC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

martdj schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:48:Maar is de huidige boxed cooler nu dezelfde als die in dit artikel op Madshrimps beschreven wordt?
Voor AMD X2 S939 modellen heb je imho genoeg aan de boxed koeler : Koelt goed en is ook nog eens stil :)
Mijn 4400+ is nog nooit zo heet geworden dat de koeler lawaai moet maken !!
Is het wel zo dan doe je iets fout imho ...

Of dezelfde koeler bij de AM2 zit weet ik niet helaas.

Mocht je trouwens voor een E6300 gaan dan kan ik je vertellen dat ook daarvan de boxed koeler geen lawaai maakt. Hij is alleen niet zo 1337 wat betreft looks zoals de S939 koeler :+

* nero355 vindt de Freezer serie 2 keer niks trouwens : Thermalright FTW !!!

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 10-11-2006 13:08 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
De koeler die bij de 4400+ zit is van een ander kaliber. Als mn geheugen me niet in de steek laat, heb jij een heatpipe koeler erbij gekregen? Die is een stuk beter dan de versie zonder heatpipes!

[edit]
Thermalright is wel vetter, maar daar betaal je ook voor. Zit imho in een iets ander segment als de Arctic, Arctic levert quality stuff voor weinig geld. Thermalright levert pimp daddy stuff & daar moet je ook voor betalen...

[ Voor 37% gewijzigd door aramdin op 11-11-2006 22:52 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik heb zelf een boxed koeler bij de x2 4200 (939) en deze is totaal niet stil te noemen op 100% load. Volgende week wordt die vervangen door de sonic tower met een stille 12cm papst fan ervoor op 5 of 7v.
De Scythe SCNJ-1000 Ninja is ook een van de stillere koelers die je cpu vrij makkelijk passief koelt.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 21:46
Als je er zelf een fan op mod is het een zeer goede.. en stille koeler

heb ik ook gedaan.. een bracket van me oude koeler afgegaalt en die op de x2 boxed gezet.

werkt perfect en is ook nog eens stil

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Aan de koeler van een X2 AM2 hoef je niks te doen als je Cool'n'Quiet gebruikt.
Tis zo stil dat je er echt nooit wat van hoort.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• martdj
Het lijkt erop dat het toch een 3rd party cooler gaat worden om de simpele en suffe reden dat alle Boxed Socket AM2 X2 3800+ uitverkocht lijken. Dan maar een OEM model zonder koeler. Als 3rd party model dacht ik aan de Arctic Alpine 64. Die schijnt niet briljant te koelen, maar wel stil te zijn en een server overklokken was ik toch al niet van plan.
Pagina: 1