die beep heb ik ook, das gewoon de voeding die net te snel de stroom van de kaart haalt.. boeit niet..
ik heb problemen met fear extraction point sinds dat ik mn 8800 gts heb. hij gaat soms ineens hakkelen en dan kan die later vloeiend doen ophetzelfde stuk. Hij gaat ook even hakkelen als je saved even. Meer mensen met die probleem?
Anoniem: 195252
hmm Ik heb een XFX gf8800gtx gekocht bios zelfde als upload26 chip gecheckt e22 en hij piept (bij het afsluiten)
Maar mijn grootste probleem is dat hij random blijft hangen na verloop van tijd (soms na 10 minuten soms na 6 uur) er komt dan tevens een raar geluid uit mijn boxen
na een reset is alles weer ok voor een bepaalde onbepaalde tijd.
(voeding is een enermax liberty 620W) en alles werkte perfect totdat ik de vga kaart vervangen heb
Nergens heb ik deze problemen gelezen, nog meer mensen met dit probleem?
Maar mijn grootste probleem is dat hij random blijft hangen na verloop van tijd (soms na 10 minuten soms na 6 uur) er komt dan tevens een raar geluid uit mijn boxen
(voeding is een enermax liberty 620W) en alles werkte perfect totdat ik de vga kaart vervangen heb
Anoniem: 57838
sounds like RMA to me. toch even grondig testen bij andere games en regelmatig gebruik, indien probleem blijft =>RMA
De nieuwe Rivatuner is uit : meuktracker: RivaTuner 2.0 RC 16.2
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 151544
Hoe lang blijft die beep eigenlijk? is dat maar heel even (hoeveel sec?) als je je pc afsluit of bljift dit nekeer dat uwe pc afgesloten is? Bij opstarten of draaien heb je totaal geen probleem van die beep?
Een beep bij afsluiten lijkt me heel normaal, de stroom gaat dan van de kaart af en hij gilt even. Dat andere is natuurlijk niet normaalAnoniem: 195252 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:06:
hmm Ik heb een XFX gf8800gtx gekocht bios zelfde als upload26 chip gecheckt e22 en hij piept (bij het afsluiten)
Zijn er hier eigenaars van een 8800GTx die ook problemen hebben in CSS? De figuren in de verte zijn omringd door een soort ambetante schaduw waardoor je ze moeilijk kan zien. Blijkbaar zou dat niet aan de drivers liggen maar wel aan het spel zelf??? Quote ,,Half-Life 2 Lost Coast: GeForce 8800 GTX fog looks different than GeForce 7900 GTX fog, and dynamic shadows look solid black.The GeForce 8800 GTX image quality matches the Microsoft Reference Rasterizer. This issue may affect other Half-Life 2 based engines such as Counter-Strike Source and Half-Life Episode 1. NVIDIA is working with the application developer to try to patch their application.'' Nog een probleem is dat mijn GTX een idle temp heeft van maar liefst 69°C. Ook kan ik niet overklokken met Ntune, enkel fansnelheid aanpassen. Mobo is een P5WDH deluxe.
bij mij wordt ie ook zo warm...tot wel 80-85 graden (65-70 idle)...kast open/dicht maakt niks uit..Nilos128 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:09:
Nog een probleem is dat mijn GTX een idle temp heeft van maar liefst 69°C. Ook kan ik niet overklokken met Ntune, enkel fansnelheid aanpassen. Mobo is een P5WDH deluxe.
overklokken doe je met atitool 0.25...of de nieuwe rivatuner...
heb bij mij met atitool de 2d clock op 300mhz gezet.....zo blijft ie ongeveer 50-55 idle
tijd dat er een nieuwe coolbits uitkomt
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-11-2006 22:17 ]
heb bij mij met atitool de 2d clock op 300mhz gezet.....zo blijft ie ongeveer 50-55 idle
[/quote]
Heb dit ook geprobeerd maar bij het heropstarten kreeg ik gewoon een blank scherm. Temps gaan wel een stukje omlaag maar bij mij liep ie vast bij het opstarten. Jij geen probleem mee?
[/quote]
Heb dit ook geprobeerd maar bij het heropstarten kreeg ik gewoon een blank scherm. Temps gaan wel een stukje omlaag maar bij mij liep ie vast bij het opstarten. Jij geen probleem mee?
nopeNilos128 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:29:
Jij geen probleem mee?
die heb ik ook! word aan gewerkt zeggen zejaaoie17 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:05:
ik heb problemen met fear extraction point sinds dat ik mn 8800 gts heb. hij gaat soms ineens hakkelen en dan kan die later vloeiend doen ophetzelfde stuk. Hij gaat ook even hakkelen als je saved even. Meer mensen met die probleem?
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Oei!darkphoenix schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 06:28:
[...]
die heb ik ook! word aan gewerkt zeggen ze
Nu hoop ik niet dat dit ook het geval is met Fear Combat?
In principe hebben jullie het over een add-on van single player Fear en is het dus dezelfde engine.
Het huidige probleem doet zich ook voor bij mij met mijn ATi Radeon X800XT.
Naast het verhelpen van de bagger framerate hoop ik dus ook dat het spel dus prima vloeiend gaat draaien als ik mijn spullen binnen heb en mijn GeForce 8800 GTX ga inbouwen!

Ook op de EVGA doos staat HDCP compliant.Jorn1986 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 18:39:
Kan me niet voorstellen dat de eVGA dat niet is... alle kaarten zijn het reference ontwerp.
Anoniem: 169956
Weet iemand of de XFX 8800 GTX HDCP compatible is, op de website van XFX kun je dit niet terugvinden.
Op de doos van de XFX vind ik ook alleen maar "HDTV ready"
HDCP compatibility betekent dat er zo'n crypto chip naast de GPU zit niet?
Ja de crypto chip moet erop zitten, het enigste wat ik kan terugvinden over de XFX en HDCPgladiool schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:36:
Op de doos van de XFX vind ik ook alleen maar "HDTV ready"
is de press release op hun website. Maar het staat niet in de specificaties.
Kaarten met HDCP:
Asus 8800 GTX
BFG 8800 GTX
Club3d 8800 GTX
EVGA 8800 GTX
Onbekend:
XFX 8800 GTX
Niet:
MSI 8800 GTX
Heeft iemand in zijn zoektocht naar gegevens over deze kaarten nog ergens een overzicht van de verschillende geluidsniveaus van de verschillende merken kunnen vinden? Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden (LOL
) over de geluidsproductie, maar ik kan me herinneren dat bijv. ASUS vaak nogal luidruchtige koelers gebruikt. Weet iemand hier wat meer van?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Als je iig googled kom je HDCP vaak tegen icm de xfx. Dus ik gok van wel. (wat heb ik er eigenlijk aan, concreet)
Volgens mij hebben de meeste merken dezelfde best stille reference koeler.Luuk1983 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:03:
Heeft iemand in zijn zoektocht naar gegevens over deze kaarten nog ergens een overzicht van de verschillende geluidsniveaus van de verschillende merken kunnen vinden? Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden (LOL) over de geluidsproductie, maar ik kan me herinneren dat bijv. ASUS vaak nogal luidruchtige koelers gebruikt. Weet iemand hier wat meer van?
[ Voor 71% gewijzigd door maratropa op 28-11-2006 11:06 ]
heb ik aan zitten denken kan best zo zijn ik draai met de 97.02 drivers.Een beep bij afsluiten lijkt me heel normaal, de stroom gaat dan van de kaart af en hij gilt even. Dat andere is natuurlijk niet normaal Misschien ook driver issue
Gisteren 1 vastloper
Verder is de kaart bloedsnel
Anoniem: 198859
ik dacht dat elke 8800GTX hetzelfde was, buiten de koeler erop en dan de package....
nu zie ik dat sommige HDCP hebben (whatever that is) en dan andere niet ....
hmz ??
nu zie ik dat sommige HDCP hebben (whatever that is) en dan andere niet ....
hmz ??
Wie oh wie heeft FSX 10???
Ik ben zeer benieuwd of deze machtige kaart deze sim op max. settings kan draaien.
Dat is pas een uitdaging qua "game" voor onze kaart voor dit moment.
Iemand al ervaring met deze sim in combo met hun nieuwe krachtpatser???
Ik ben zeer benieuwd of deze machtige kaart deze sim op max. settings kan draaien.
Anoniem: 23460
ik heb gisteren flight simulator x aangezet om te kijken maar verder dan een nachtelijke vlucht van 3 minuten ben ik nog niet gekomen.
alles op max ja..
alles op max ja..
OK;
ik ben vanmorgen naar de PC boer geweest, en heb mijn PC meegenomen om te kijken hoe het zit met die piep.
We hebben er een MSI 8800GTX kaart ingezet, en die piepte ook. Vermoedelijk ligt het dus, zoals we al dachten, aan het moederbord, en/of aan de voeding.
Met de kaarten zelf is iig niks aan de hand.
Ik heb de/mijn Leadtek kaart maar weer mee terug genomen. Die werkt gewoon goed. Dusssss. 160km voor niks gereden.
ik ben vanmorgen naar de PC boer geweest, en heb mijn PC meegenomen om te kijken hoe het zit met die piep.
We hebben er een MSI 8800GTX kaart ingezet, en die piepte ook. Vermoedelijk ligt het dus, zoals we al dachten, aan het moederbord, en/of aan de voeding.
Met de kaarten zelf is iig niks aan de hand.
Ik heb de/mijn Leadtek kaart maar weer mee terug genomen. Die werkt gewoon goed. Dusssss. 160km voor niks gereden.
[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 28-11-2006 14:45 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ja ik speel het vrij vaak en mijn GTS trekt het net niet als ik over new york knal valt me fps terug naar +/- 20 (1920x1200 8xS 16xAF en settings in FSX op max).Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:51:
Wie oh wie heeft FSX 10???
Ben net ff bezig geweest met de nieuwe rivatuner waarmee je Shader Processoren aan/ uit (zou) moeten kunnen zetten.
Zoals verwacht zijn er bij de GTS idd 2 shader processors welke op "disabled" staan als ik deze echter wil enablen en opnieuw opstart heb ik nog steeds "maar" 96 SPers en niet de 128 welke ik ingesteld heb.
In rivatuner staan de SPs die ik heb aangevinkt ook idd nog op disabled.
Zal wel een bug zijn maar we gaan op de goede weg
[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-11-2006 14:57 ]
Turn it off and on again.
Dat meen je niet, ik heb net een MSI !!Anoniem: 169956 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:01:
[...]
Ja de crypto chip moet erop zitten, het enigste wat ik kan terugvinden over de XFX en HDCP
is de press release op hun website. Maar het staat niet in de specificaties.
Kaarten met HDCP:
Asus 8800 GTX
BFG 8800 GTX
Club3d 8800 GTX
EVGA 8800 GTX
Onbekend:
XFX 8800 GTX
Niet:
MSI 8800 GTX
Staat los van elkaar, maar gaat wel vaak samen. HDCP is een encryptietechniek voor films en andere content over DVI. HD-DVD's en Blu Ray schijfjes bevatten films die alleen getoond kunnen worden als de videokaart HDCP ondersteuning heeft (het decrypten van de videobestanden), maar de monitor/tv moet geloof ik ook HDCP ondersteunen.Anoniem: 57838 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:58:
[...]
Dat meen je niet, ik heb net een MSI !!kan ik dan geen hdtv doen of heeft dit er niks mee te maken ??
HDTV is kort door de bocht een beeldformaat met een x aantal beeldlijnen (720 of 1080) in 16:9.
Anoniem: 38733
Ik zou zelf gewoon het speakertje volspuiten met siliconenkit.
Bek houden, kut speakertje.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-11-2006 15:10 ]
onvoorstelbaar, koop ik deze kaart om specifiek HD TV te kunnen doen, blijkt nu dat deze kaart het niet kan. wat nu gedaan :-s :-s
Heel erg bedankt voor de feedback!SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:53:
Ja ik speel het vrij vaak en mijn GTS trekt het net niet als ik over new york knal valt me fps terug naar +/- 20 (1920x1200 8xS 16xAF en settings in FSX op max).
Dan weet ik zeker weten dat het zeer vloeiend gaat draaien op mijn configuratie.
Dit is ook de reden dat ik ergens wel blij ben dat ik native niet hoger kan dan 1280x1024 in combinatie met (in in mijn geval) de GTX.
So much betreft de verhalen dat momenteel een GTX "zware overkill" (op het moment) is I guess!
Met FSX absoluut niet is ook gelijk het enige spel/simulator welke nog niet voldoende heeft aan de power van de G80Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:40:
[...]
Heel erg bedankt voor de feedback!
Dan weet ik zeker weten dat het zeer vloeiend gaat draaien op mijn configuratie.
Dit is ook de reden dat ik ergens wel blij ben dat ik native niet hoger kan dan 1280x1024 in combinatie met (in in mijn geval) de GTX.
So much betreft de verhalen dat momenteel een GTX "zware overkill" (op het moment) is I guess!
Voor de rest draait alles geweldig snel en heerlijk crispy
[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 28-11-2006 16:07 ]
Turn it off and on again.
Ik weet niet welke versie je hebt, maar op de website van MSI staan 2 versies.Anoniem: 57838 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:13:
onvoorstelbaar, koop ik deze kaart om specifiek HD TV te kunnen doen, blijkt nu dat deze kaart het niet kan. wat nu gedaan :-s :-s
één versie heeft een toevoeging bij het artikelnummer namelijk -HD, deze ondersteund
het wel.
zal thuis eens kijkenAnoniem: 169956 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:11:
[...]
Ik weet niet welke versie je hebt, maar op de website van MSI staan 2 versies.
één versie heeft een toevoeging bij het artikelnummer namelijk -HD, deze ondersteund
het wel.
in de winkel waar ik hem kocht staat toch een HDTV uitgang
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 57838 op 28-11-2006 18:33 ]
ik heb sinds vandaag de MSI 8800GTX en ik moet hem seffes nog installeren. nu staat er wel op de doos HDTV ready...
[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:07 ]
Je kant perfect HDTV compatible zijn zonder HDCP ondersteuning. De komende jaren word het toch niet gebruikt, en tegen die tijd dat het ingeschakeld word heb je toch allang weer een andere kaart....
sry maar ik ken niks van hdcp. Kan je kort eens uitleggen wat het inhoudt, want ik heb het eerder niet begrepen, en google kwam ik ook nie veel wijzer uit. help een medetweaker zou ik zo zeggedominator schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:42:
Je kant perfect HDTV compatible zijn zonder HDCP ondersteuning. De komende jaren word het toch niet gebruikt, en tegen die tijd dat het ingeschakeld word heb je toch allang weer een andere kaart....
[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:08 ]
heb just mijn MSI 8800GTX geïnstalleerd en draait als een tierlelier. drivers 97.02. maar ik kan gelijk gaan AA inschakelen in mijn cp. als ik naar 3d-installingen ga en dan geavanceerd=> breng mij daarheen aanklink doet het niks?? iemand een idee? En als ik de temperatuur wil aflezen of naar de overklokfunctie wil gaan in het cp crasht cpu.
[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:09 ]
ook niet als je aa-mode op ''override...'' zet ?Anoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:04:
. maar ik kan gelijk gaan AA inschakelen in mijn cp.
hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?Anoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:04:
of naar de overklokfunctie wil gaan in het cp crasht cpu.
[ Voor 34% gewijzigd door Mr. Detonator op 28-11-2006 21:09 ]
eu hsorry verkeerd geschreven
. als ik naar overklok of temp wil gaan crasht CONTROL PANEL.
ah..okAnoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:14:
eu hsorry verkeerd geschreven. als ik naar overklok of temp wil gaan crasht CONTROL PANEL.
en als je control panel vantevoren al helemaal uitzet ?
heb daarnet es overklokt en deep freeze gedaan( oc tot 600/2000) en geen artifacts
Wat zou mijn kaart normaal moeten aankunnen qua oc zonder arti's?
edit: weet iemand ie reviewsite waar ze heel veel verschillende GTX'en namen van veel merken en ze overklokten? ik vind die site niet meer.
edit: weet iemand ie reviewsite waar ze heel veel verschillende GTX'en namen van veel merken en ze overklokten? ik vind die site niet meer.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 151544 op 28-11-2006 21:43 ]
Anoniem: 38733
Ik betrap je er meerdere malen op vragen te stellen die alleen jijzelf kunt beantwoorden.Anoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:34:
heb daarnet es overklokt en deep freeze gedaan( oc tot 600/2000) en geen artifacts
Oftewel, iedere kaart is wat dat betreft anders.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-11-2006 21:48 ]
Zou iemand even voor mij willen kijken hoeveel fps je haalt bij bf 2142 is op een 8800GTS/GTX ? 
Op deze settings (als het kan)
--
1152 x 864
Alles highest
16 x QA
--
Alvast bedankt
EDIT :
Als deze vraag niet in dit topic thuishoort .... srry
--
1152 x 864
Alles highest
16 x QA
--
Alvast bedankt
EDIT :

[ Voor 20% gewijzigd door Nano2009 op 28-11-2006 22:08 ]
AnandtechAnoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:34:
Eventueel voor het overklokken Firingsquad.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Zie deze link: http://www.bit-tech.net/h...orce_8800_gtx_g80/14.htmlNano2009 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:51:
Zou iemand even voor mij willen kijken hoeveel fps je haalt bij bf 2142 is op een 8800GTS/GTX ?
--
1152 x 864
Alles highest
16 x QA
--
Alvast bedankt
EDIT :
Ik hoop dat dit het antwoord is wat je zoekt!
Nog niemand een oplossing gevonden voor de ,,distance fog'' in Counter Strike Source? Zolang dit niet opgelost is speel ik niet meer.
Nee helaas is hier nog geen oplossing voorNilos128 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:55:
Nog niemand een oplossing gevonden voor de ,,distance fog'' in Counter Strike Source? Zolang dit niet opgelost is speel ik niet meer.
Maar als het goed is moet het opgelost zijn met de nieuwe drivers en die zouden binnen max. 3 dagen moeten komen, want dan gaan de fabricanten vista voor installeeren op laptops en computers en die kunnen ze natuurlijk niet verkopen met een nvidia kaart zonder driver
@ Darkwolf_1982
Thnx, precies wat ik zocht
Ik hoop niet dat het al tien keer is gevraagd... Maar hoe zit het met het geluidsniveau van de 8800GTX.
Is de fan geregeld? Dus in 2D zeer rustig en in 3D dan maar wat meer herrie? Of draait deze op 1 snelheid?
Hoe is de kaart in vergelijking met een normale Asus 7900GT? (waar ik momenteel helemaal stapel gek van wordt)
Is de fan geregeld? Dus in 2D zeer rustig en in 3D dan maar wat meer herrie? Of draait deze op 1 snelheid?
Hoe is de kaart in vergelijking met een normale Asus 7900GT? (waar ik momenteel helemaal stapel gek van wordt)
nergens een referentie voor het verschil tussen HDTV en HDCP ?
ksnap et niet goed want ik kan een HD trailer afspelen met men RX300 op men lcdtje van acer 1280*1024, natuurlijk wel met zwarte balken dan ...
als iemand zegt "het scherm moet HDTV ondersteunen, bedoelen ze dan met het scherm, een TV ? ipv een monitor van een pc, want deze kan altijd wel hi res aan (meestal toch).
ksnap et niet goed want ik kan een HD trailer afspelen met men RX300 op men lcdtje van acer 1280*1024, natuurlijk wel met zwarte balken dan ...
als iemand zegt "het scherm moet HDTV ondersteunen, bedoelen ze dan met het scherm, een TV ? ipv een monitor van een pc, want deze kan altijd wel hi res aan (meestal toch).
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 198859 op 29-11-2006 12:44 ]
Voor deze kaart die ik nu heb (8800GTS) had ik ook een 7900GT en daar werd ik zo gek van dat ik maar watercooling aangeschaft had.KBDE schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:24:
Ik hoop niet dat het al tien keer is gevraagd... Maar hoe zit het met het geluidsniveau van de 8800GTX.
Bij de 8800 GTS is dit helemaal niet zo. Ik hoor hem zelfs helemaal niet in mijn systeem
En ja de cooler is bij 2D zeer rustig en bij 3D gaat hij iets harder draaien maar dan heb je meestal toch wel geluid of zo aan
De cooler van de GTS en de GTX zijn identiek.
Hoop dat je er iets aan hebt
Het zijn 2 losse termen die alles met elkaar te maken hebben en ook weer niet. Meestal als mensen het over een 'HDTV' hebben bedoelen de daarmee een LCD tv met een resolutie van minimaal 720 beeldlijnen.Anoniem: 198859 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:43:
nergens een referentie voor het verschil tussen HDTV en HDCP ?
Laten we dat wat nuanceren. Een TV is HD Ready als deze:
• Tenminste 720 beeldlijnen heeft
• Signalen via component accepteren
• 720P en 1080i signaal via DVI of HDMI accepteren.
• Via DVI of HDMI onderstuning voor kopieerbeveiliging (HDCP)
HDCP is dus een kopieerbeveiliging die via de digitale poorten ondersteund word. Op dit moment is het meeste materiaal die te vinden is zonder beveiliging. Echter, in de toekomst gaan alle DVD's, DVD spelers en TV's HDCP ondersteunen. Indien bijvoorbeeld je videokaart geen HDCP ondersteund zal deze nooit instaat zijn om media die ermee beveiligd is naar je TV te sturen.
Om een met HDCP beveiligde bron weer te geven op een HDTV (oftewel 'HD ready' TV), zal het afspeel aparaat (in dit geval de computer en met name de videokaart) dus dit signaal moeten kunnen decoderen. Daar is een extra chip voor nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 29-11-2006 12:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Klinkt goed, dan ga ik de MSI 8800GTX maar eens bestellen...Nano2009 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:46:
[...]
Voor deze kaart die ik nu heb (8800GTS) had ik ook een 7900GT en daar werd ik zo gek van dat ik maar watercooling aangeschaft had.
Bij de 8800 GTS is dit helemaal niet zo. Ik hoor hem zelfs helemaal niet in mijn systeem
En ja de cooler is bij 2D zeer rustig en bij 3D gaat hij iets harder draaien maar dan heb je meestal toch wel geluid of zo aan
De cooler van de GTS en de GTX zijn identiek.
Hoop dat je er iets aan hebt
Mijn 2 maanden oude Asus 7900GT wordt germa'ed, maar dat duurt 6 weken. Bedankt HIQ Computer!
Was dus ook de laatste keer dat ik daar wat koop.
Hopelijk dat iemand die 7900GT straks nog van me overneemt. Maarja, kan niet zonder videokaart.
[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:32 ]
kheb daarnet kunnen overklokken tot 650/2000 en geen artifacts in deep freeze. 
Enkel je overklok plaatsen is ook nutteloos. Als je dit nog voorzien had van nuttig commentaar en het prestatieverschil aan had gegeven was het wel goed geweest.
Enkel je overklok plaatsen is ook nutteloos. Als je dit nog voorzien had van nuttig commentaar en het prestatieverschil aan had gegeven was het wel goed geweest.
[ Voor 51% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:29 ]
Ik merk dat je maar half begrijpt waar je mee bezig bent.Anoniem: 151544 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:34:
Het overklokken van een 8800GTX is op dit moment niet echt nuttig imo. Maar dat terzijde, dit is voor elke kaart en elke situatie anders. Dit is een vraag die niemand voor je kan beantwoorden.
Alleen jij zelf kunt de grenzen van je kaart op zoeken. Als je je had ingelezen had je dit geweten.
Verder heb ik een paar modbreakjes gezet, dus lees even terug om te kijken of je het haasje bent. Zo ja, dan zit je _echt_ op het randje na dion_b's OW ultimatum. Let daar op, wan tde volgende keer gaat het dan wel mis.
Ook zie ik vragen als "Wat is HDTV / HDCP?". Dat soort vragen horen hier niet en bovendien is het al een paar keer samenvattend uitgelegd, ook is dit soort informatie prima te vinden op Google en mogelijk ook Wikipedia.
Teruglezen om te kijken of zulke vragen al gesteld zijn is het credo in Grote Topics. Desnoods zet je even
code:
achter de link. Dan krijg je maximaal 500 replies op je scherm, zorg wel dat je systeem dat ook aan kan en het laden zal even duren, maar dan kun je met wat slimme CTRL+F's heel wat terug vinden.
1
| ?limit=500 |
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 13:30 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
En als je een hdcp beveiligde dvd zou kunnen rippen ( god ik zeg niet dat ik dit ga doen hé ... ) en dus omzetten in een avi. En deze afspelen en via dvi of hdmi door sturen naar de HD TV....
Dit zou wel gaan als je dus geen HDCP chip zou hebben dan ( op de 8800GX dus), niet ?
Sorry voor deze onnuttige vraag maar een extra thread iervoor aanmaken zou debiel zijn, als iemand ja of nee zegt ben ik gelukkig.
Dit zou wel gaan als je dus geen HDCP chip zou hebben dan ( op de 8800GX dus), niet ?
Sorry voor deze onnuttige vraag maar een extra thread iervoor aanmaken zou debiel zijn, als iemand ja of nee zegt ben ik gelukkig.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 198859 op 29-11-2006 14:11 ]
JaAnoniem: 198859 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:09:
En als je een hdcp beveiligde dvd zou kunnen rippen ( god ik zeg niet dat ik dit ga doen hé ... ) en dus omzetten in een avi. En deze afspelen en via dvi of hdmi door sturen naar de HD TV....
Anoniem: 151099
Introductie
De eerste kaarten uit de 8xxx serie zijn onlangs leverbaar geworden. namelijk de 8800GTX en de 8800GTS.
Dit zijn echter allebij kaarten die voor voor de gemiddelde tweaker de helft van hun pc budget in beslag nemen. Er zijn altijd uitschieters naar boven, maar kijkend naar het verleden is het vaak de x6xx kaart die het populairst is uit de hele range van Nvidia.
Info
Op dit moment ben ik nog niets concreets tegengekomen over de 8600 serie, dat is jammer want met de komst van vista zal dit kaart zijn die je moet hebben voor de komende tijd i.v.m DirectX10.
De roadmap van Nvidia vertelt dat de G84 en G86 er aan komen en dus de G80 core voor instap modellen zal zijn.
wanneer meer?
In december of Januari zal er meer concreet bekend worden over de instap modellen uit de 8xxx serie. Verwacht wordt dat deze serie in het 1e kwartaal van 2007 moet uitkomen, ongeveer tegelijk met de consumenten release.
* Ik wil dit topic graag in het leven houden om alle info omtrent deze kaart te verzamelen zoals: specs, release date, versies, prijzen, platform support.
tzt zal ik ook een mooie TS maken zoals we dat gewent zijn van alle NVIDIA topics
De eerste kaarten uit de 8xxx serie zijn onlangs leverbaar geworden. namelijk de 8800GTX en de 8800GTS.
Dit zijn echter allebij kaarten die voor voor de gemiddelde tweaker de helft van hun pc budget in beslag nemen. Er zijn altijd uitschieters naar boven, maar kijkend naar het verleden is het vaak de x6xx kaart die het populairst is uit de hele range van Nvidia.
Info
Op dit moment ben ik nog niets concreets tegengekomen over de 8600 serie, dat is jammer want met de komst van vista zal dit kaart zijn die je moet hebben voor de komende tijd i.v.m DirectX10.
De roadmap van Nvidia vertelt dat de G84 en G86 er aan komen en dus de G80 core voor instap modellen zal zijn.
wanneer meer?
In december of Januari zal er meer concreet bekend worden over de instap modellen uit de 8xxx serie. Verwacht wordt dat deze serie in het 1e kwartaal van 2007 moet uitkomen, ongeveer tegelijk met de consumenten release.
* Ik wil dit topic graag in het leven houden om alle info omtrent deze kaart te verzamelen zoals: specs, release date, versies, prijzen, platform support.
tzt zal ik ook een mooie TS maken zoals we dat gewent zijn van alle NVIDIA topics
Yay, constant 350 W verstoken door onnodige eyecandy in Vista. Technologie dient de mammon, eh, de mens!
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Tja je moet er wat voor over hebben.
er zijn trouwens genoeg instap kaarten die ook alle eye-candy van vista aankunnen zonder direct aangesloten te hoeven zijn aan een kerncentralen hoor.
De 8xxx serie zal de 1e reeks zijn die DX10 gaat ondersteunen en dat is zeer belangrijk voor gamers. Sommige beweren dat de verschillen niet groot zijn, maar het zou toch zonde zijn als je nu een 7600GT koopt en de verschillen blijken over 2 maanden wel best groot te zijn.
er zijn trouwens genoeg instap kaarten die ook alle eye-candy van vista aankunnen zonder direct aangesloten te hoeven zijn aan een kerncentralen hoor.
De 8xxx serie zal de 1e reeks zijn die DX10 gaat ondersteunen en dat is zeer belangrijk voor gamers. Sommige beweren dat de verschillen niet groot zijn, maar het zou toch zonde zijn als je nu een 7600GT koopt en de verschillen blijken over 2 maanden wel best groot te zijn.
Volgens mij overdrijf jij, jij nare man jij.nare man schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:19:
Yay, constant 350 W verstoken door onnodige eyecandy in Vista. Technologie dient de mammon, eh, de mens!
Ik denk dat de 8600 series zuiniger zal worden, Nvidia beseft ook wel dat niet iedereen high-end spul wil noch bereidt is om zoveel stroom te gebruiken.
Uhm, 6 maanden geleden een 7600GT gekocht, niks zonde.Anoniem: 151099 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:25:
Tja je moet er wat voor over hebben.
Tijd dus om vooruit te kijken, orienteren etc.
Overigens gaat het wel snel de laatste jaren.
Vroeger *kuch* sloeg ik altijd een serie over dus v/d GF2 naar GF4 naar GF6.
Nu dus de 7 serie en ik verwacht dat ik ook wel een 8 serie exemplaar ga kopen.
De nieuwe gaat in de kast, de oude in het museum bij de rest van de familie.
Only fools are enslaved by time and space.
6 maanden geleden is in deze sector een eeuwigheid. ik wil niet zeggen dat het weggegooid geld is, zeker destijds niet (geen keuze) maar nu kan je wel serieus gaan kijken, want je wilt niet nu een kaart kopen die over 3 maanden gewoon slechter presteert omdat hij geen DX10 ondersteund.LoneRanger schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:46:
[...]
Uhm, 6 maanden geleden een 7600GT gekocht, niks zonde.![]()
Tijd dus om vooruit te kijken, orienteren etc.
Overigens gaat het wel snel de laatste jaren.
Vroeger *kuch* sloeg ik altijd een serie over dus v/d GF2 naar GF4 naar GF6.
Nu dus de 7 serie en ik verwacht dat ik ook wel een 8 serie exemplaar ga kopen.
De nieuwe gaat in de kast, de oude in het museum bij de rest van de familie.
Ik heb nu een 6600GT, daarvoor een GF4. dus moet er binnenkort wel een nieuwe komen.
net alsof er binnen nu en 3 maanden alleen nog maar dx10 only games komen. Dat zal denk ik nog wel even duren neem ik aan
Vaak bu'j te bang!
Anoniem: 111246
Is er eigenlijk al een GOEIE driver voor Vista (x86) en de 8800GTS?
Ik heb zelf die combi nu draaien en het wil niet echt. Geen Aero, geen 3d support, crashed wanneer ik een divx wil kijken.
Heb de driver van de CD gebruikt (XFX) en ook geprobeerd de driver uit de startpost van Guru3d, maar die werkt niet omdat er geen 8800GTS in de INF staat.
Ik heb zelf die combi nu draaien en het wil niet echt. Geen Aero, geen 3d support, crashed wanneer ik een divx wil kijken.

Heb de driver van de CD gebruikt (XFX) en ook geprobeerd de driver uit de startpost van Guru3d, maar die werkt niet omdat er geen 8800GTS in de INF staat.
nee tuurlijk niet, maar de eerste staat al gepland voor januari 2007.
ik denk dat ze vanaf juli gaan komen en de toppers rond de feestdagen 2007 wel meerendeel DX10 hebben.
Aangezien de meeste mensen een GRAKA voor meerdere jaren (2 a 3 jaar) aanschaffen is het wel belangrijk.
ik denk dat ze vanaf juli gaan komen en de toppers rond de feestdagen 2007 wel meerendeel DX10 hebben.
Aangezien de meeste mensen een GRAKA voor meerdere jaren (2 a 3 jaar) aanschaffen is het wel belangrijk.
Nee, er is nog geen goede driver beschikbaar voor Vista, op het het forum van Guru3D kun je dit ook nalezen.Anoniem: 111246 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:11:
Is er eigenlijk al een GOEIE driver voor Vista (x86) en de 8800GTS?
Verder heb ik antwoord van XFX over de 8800 GTX en HDCP, hun kaarten ondersteunen dit gelukkig wel
Huishoudelijke mededeling:
Er is zojuist een topic met vragen over de 8600-series geopend. Aangezien het een beetje loos ronddwarrelde (niet gek aangezien de kaarten er nog niet zijn) en veel van de punten hier al benoemd zijn heb ik het hiermee gemerged en de titel aangepast in "Discussietopic nVidia 8xxx series."
Misschien dat we tegen de topicstart van deel 2 (we zijn al bijna bij de 500 posts) er iets over kunnen vermelden, maar iig bij deze dus reden voor titelchange en die extra posts
Er is zojuist een topic met vragen over de 8600-series geopend. Aangezien het een beetje loos ronddwarrelde (niet gek aangezien de kaarten er nog niet zijn) en veel van de punten hier al benoemd zijn heb ik het hiermee gemerged en de titel aangepast in "Discussietopic nVidia 8xxx series."
Misschien dat we tegen de topicstart van deel 2 (we zijn al bijna bij de 500 posts) er iets over kunnen vermelden, maar iig bij deze dus reden voor titelchange en die extra posts

Oslik blyat! Oslik!
Januari pas? Damn.. dus dan kan ik tot die tijd geen games doen?
Of wat?
Zijn er ook geen BETA drivers?
Of wat?
Zijn er ook geen BETA drivers?
Anoniem: 176518
Ik het het hele topic ongeveer doorgespit...maar kon er niets over vinden
Is al meer bekend over de compatibilitiet (wat een k*twoord
) met 2nd party koelers van zalman/artic/$ander merk? de core's zijn namelijk gewoon GROOT 
Google heeft mij niet wijzer gemaakt, en de website van de fabrikanten ook niet erg
Zijn ze er nog niet of zoek ik verkeerd?
Is al meer bekend over de compatibilitiet (wat een k*twoord
Google heeft mij niet wijzer gemaakt, en de website van de fabrikanten ook niet erg
Zijn ze er nog niet of zoek ik verkeerd?

[ Voor 89% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2006 19:18 ]
Heeft iemand dit issue wel eens gehad, ik start Media Player, laad een Divx, en heel Vista gaat onderuit... 
In de eventlog staat ook niet echt wat behulpzaam.
En om nou helemaal opnieuw te gaan installeren heb ik ook geen behoefte aan.

In de eventlog staat ook niet echt wat behulpzaam.
En om nou helemaal opnieuw te gaan installeren heb ik ook geen behoefte aan.
Er is al veel gezegd over de CPU afhankelijkheid van de 8800 serie.
Ome Tom heeft hier een test naar gedaan en beweert dat de 8800 serie wel degelijk de snelste CPU 'nodig' heeft.
fwiw: GeForce 8800 Needs The Fastest CPU
ps: heb nog geen tijd gehad om het volledig te lezen. Als je het er niet mee eens bent prima maar don't flame the messanger
Ome Tom heeft hier een test naar gedaan en beweert dat de 8800 serie wel degelijk de snelste CPU 'nodig' heeft.
ps: heb nog geen tijd gehad om het volledig te lezen. Als je het er niet mee eens bent prima maar don't flame the messanger
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
de XFX ondersteunt nu HDCP volgens Dennis?
Ik dacht dat alle G80's dit niet hadden, allicht op 1080 dan....
http://news.softpedia.com...ems-with-HDCP-41099.shtml
Hoe zit het nu ?
*edit : http://uk.theinquirer.net/?article=35966
Ik dacht dat alle G80's dit niet hadden, allicht op 1080 dan....
http://news.softpedia.com...ems-with-HDCP-41099.shtml
Hoe zit het nu ?
*edit : http://uk.theinquirer.net/?article=35966
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 198859 op 30-11-2006 12:27 ]
Ome Tom kijkt niet zo heel veel verder dan z'n neus lang is ... bij boeiende instellingen (resoluties boven 1600x1200, high quality) zijn de verschillen tussen de processoren bijna overal <5% ... dus is het de vraag of dat boeiend genoeg is voor een upgrade AMD FX-64 --> C2D X6800Help!!!! schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:30:
Er is al veel gezegd over de CPU afhankelijkheid van de 8800 serie.
ps: heb nog geen tijd gehad om het volledig te lezen. Als je het er niet mee eens bent prima maar don't flame the messanger![]()
Als je met een snellere CPU nog steeds snelheidswinst kan boeken, dan is de CPU nog steeds de 'limiting factor'. Dus de conclusie is duidelijk: gebruik een zo snel mogelijke CPU. Of het upgraden van een FX64 naar een X6800 de moeite waard is, is een 2e (ik zou het nooit doen natuurlijk). Maar dat is de strekking van het artikel toch niet?brekki schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:33:
[...]
Ome Tom kijkt niet zo heel veel verder dan z'n neus lang is ... bij boeiende instellingen (resoluties boven 1600x1200, high quality) zijn de verschillen tussen de processoren bijna overal <5% ... dus is het de vraag of dat boeiend genoeg is voor een upgrade AMD FX-64 --> C2D X6800
Joepie!
nVidia heeft een high definition video gemaakt van hun tech demo's die je binnenkort kun verwachten.
Check it -> http://www.nvidia.com/page/geforce8.html
Helaas denk ik wel dat het allemaal DirectX10 demo's zijn zonder DirectX 9 compatibiliteit en dat je dus op Vista moet wachten (en overstappen).
Misschien zit ik er helemaal naast.
Sterker nog ik hoop dat ik er helemaal naast zit daar ik voorlopig niet op Vista ga overstappen.
nVidia zal er dus wijs aan doen om ook hun tech demo engine op DirectX 9 te kunnen laten draaien.
Alles wat je daar ziet in die demo reel kan prima met DirectX 9, naar mijn idee.
nVidia heeft een high definition video gemaakt van hun tech demo's die je binnenkort kun verwachten.
Helaas denk ik wel dat het allemaal DirectX10 demo's zijn zonder DirectX 9 compatibiliteit en dat je dus op Vista moet wachten (en overstappen).
Sterker nog ik hoop dat ik er helemaal naast zit daar ik voorlopig niet op Vista ga overstappen.
nVidia zal er dus wijs aan doen om ook hun tech demo engine op DirectX 9 te kunnen laten draaien.
Alles wat je daar ziet in die demo reel kan prima met DirectX 9, naar mijn idee.
Even terugkomend op mijn eerdere berticht(en) over een rare vastloper....
Het lijkt er op of deze is opgelost
de koeling achterop mijn pc wat harder gezet en een nieuwe (beta) driver (97.28)
Nog geen vastloper weer gehad
nu maar hopen dat dat zo blijft
Het lijkt er op of deze is opgelost
de koeling achterop mijn pc wat harder gezet en een nieuwe (beta) driver (97.28)
Nog geen vastloper weer gehad

Voor zover ik begrepen heb zijn het OpenGL demos en heb je dus niks met directX te maken.Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:46:
Joepie!
Belachelijk dat deze demos nog niet openbaar zijn, je zorgt toch dat je zoiets af hebt bij de launch?
Vind het altijd wel ff grappig om te zien wat een kaart kan, na een minuut of 10 liggen ze er dan ook wel weer af
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Klein beetje voortijdig, maar deel 2 is al open, dus gaat deze maar op slot:
[Discussietopic] NVidia 8xxx series - Deel 2
[Discussietopic] NVidia 8xxx series - Deel 2
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op voordat je post! Not done:
- Ik heb kaart X vandaag besteld (bij shop Y)
- De kaart kost zus en zo duur bij shop Y (en ik ga hem nu halen)
- ___LEVERBAARHEIDSKLACHTEN___ (!!!!!!!!!!!!!!)
- Check mijn persoonlijke 3DMark/overclock/fps/... record || 3DMark score valt tegen, wat te doen?
- Vragen over wat een of andere techniek/specificatie, bijv "Wat is HDCP?"
Negeren = OW ! ;(
Let op voordat je post! Not done:
- Ik heb kaart X vandaag besteld (bij shop Y)
- De kaart kost zus en zo duur bij shop Y (en ik ga hem nu halen)
- ___LEVERBAARHEIDSKLACHTEN___ (!!!!!!!!!!!!!!)
- Check mijn persoonlijke 3DMark/overclock/fps/... record || 3DMark score valt tegen, wat te doen?
- Vragen over wat een of andere techniek/specificatie, bijv "Wat is HDCP?"
Negeren = OW ! ;(