Gelukkig kan mijn A64 X2 meehelpen met distcc
Maar goed, ik verwacht nog het minst van OO, de verschillen daar schijnen verwaarloosbaar te zijn qua performance, alleen laadtijden zouden iets kunnen schelen.
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:24:
Er bestaan mensen die vinden dat die 1 seconde dat openoffice sneller opstart het urenlange compileren waard is (of op een minder leuke pc: dagenlang compileren).
Namelijk mensen met veel te veel vrije tijd die de energie rekening nog niet hoog genoeg vinden, en samen een steentje willen bijdragen aan het verspillen van energie en het opwarmen van de aarde.
Er bestaan mensen die niet zomaar uit hun onderbuik blaten maar hun eigen opvattingen toetsen aan de realiteit. Misschien ben ik het over een week inhoudelijk met je eens, misschien niet. Maar als je er kritiek op wilt leveren nodig ik je uit om zelf jouw opvattingen op gelijke wijze te toetsen. Dat komt namelijk een stuk overtuigender over

Osiris schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:31:
dion_b, is 't niet zo dat een
HDD snellere snelheden haalt aan de buitenkant van de platter en dat derhalve de eerste partitie ook de hoogste data-doorvoer haalt?
edit:
Al zal de
CPU ongetwijfeld bij 't die-hard compile-werk de bottleneck zijn, bij het simpelweg testen van het 'runnende krijgen' van appz zoals
OOo lijkt 't me onder andere ook de doorvoersnelheid van de HDD?
Hmm... had ik geen rekening mee gehouden. Ik zal straks even met hdparm vergelijken tussen de partities, als er verschillen zijn dd ik de Gentoo install straks naar die vijfde partitie om als control te dienen
Edit:
hdparm resultaten:
/dev/hda5 (Gentoo root) 34.32MB/s
/dev/hda9 (laatste partitie) 33.39MB/s
1MB/s verschil dus. IMHO niet genoeg om verregaande maatregelen te eisen. Ik zal straks voor alle partities de snelheden bepalen en gebruiken om uiteindelijke laadtijden te wegen (al gok ik dat mijn meetfout in laadtijden meten groter gaat zijn dan dit 1/34 verschil

)
Misschien zal dat blijken, ik wilde vooral goed meetbare verschillen hebben. Evt kunnen we een herhaling doen op een snelle bak als daar aanleiding toe is (ik heb nog enkele tientallen GB op m'n A64 X2 over

). Komt bij dat veel mensen nog bakken als dit hebben staan als tweede PC die ze voor hun eerste Linux-stappen zullen gebruiken.
Argh, het is ook nooit mogelijk een consistente DE te kiezen waar iedere distro standaard mee om kan gaan
KDE zou ook kunnen, maar ik ben persoonlijk meer thuis in GTK+ apps (meestal draai ik XFCE4 met GTK+). XFCE4 zou eveneens mooi zijn, maar juist omdat het lekker licht en kaal is biedt het minder mogelijkheid om de toegevoegde waarde van compileren te toetsen.
[
Voor 5% gewijzigd door
dion_b op 15-11-2006 22:42
]