Met toestemming zelfs
Het is dus niet de bedoeling dat het een opsomtopic gaat worden. Dat is ook niet nodig, want je ziet aan de poll wel wat er allemaal gebruikt wordt
Breng je stem uit en zet evt. in een onderbouwde reply neer waarom je deze (GNU/)Linux distro gebruikt (sorry, *BSD, Sun, Mac, etc laat ik hier ff tussenuit).
Commentaar geven op iemand mag, zolang het maar bij normaal commentaar blijft en het dus een leuke discussie zou kunnen opleveren. Flamen heeft niemand wat aan, aan opbouwende kritiek wel
Als iemand aan het janken is dat sommige packages installeren een eeuwigheid duurt zou je hem bijv. kunnen adviseren van een distro als Gentoo af te stappen en op Debian over te gaan. (
)
Ik zal rekening houden met de mensen die prive en/of zakelijk linux gebruiken in de poll.
Daarom zet ik ook Windows ertussen zodat je mooi kunt zien of de mensen hier Windows toch nog wat lekkerder vinden als desktop, terwijl ze als server thuis wel een linux bakje hebben staan en daar die-hard fanatiek mee bezig zijn
Hou er rekening mee dat ik natuurlijk niet alle 10.000 distro's kan listen en daarom is wat hier staat puur uit mijn hoofd waarvan ik denk dat het de bekendste distro's zijn. Ik loop al zwaar aan mezelf te twijfelen of ik nu een hele grote niet vergeet, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
De lijsten per desktop / server verschillen wat aangezien je geen Novell OES als desktop wilt draaien, neem ik maar even aan
Er staan wel een aantal desktop distro's tussen de server lijsten maar dat neem ik maar voor lief.
LFS heb ik er ook niet bijgezet omdat ik het een beetje een overzicht van de wat mainstream distro's moet zijn
Klikt u maar:
Poll: Prive gebruik ik hoofdzakelijk als desktop:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• Arch
• Fedora
• Mandriva
• Linspire (Lindows etc..)
• Knoppix
• Novell Linux Desktop
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Anders

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Prive gebruik ik hoofdzakelijk als servert:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• ClarkConnect
• Arch
• Fedora
• RHEL
• Novell OES
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Freesco
• Anders
• Ik heb geen server

Poll: Zakelijk gebruik ik hoofdzakelijk als desktop:
• Windows
• Novell Linux Desktop
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• Arch
• Fedora
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Ik werk niet B)
• Anders

Poll: Zakelijk gebruik ik hoofdzakelijk als server:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE (ook server versie)
• clarkConnect
• Arch
• Fedora
• RHEL
• Novell OES
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Freesco
• Ik werk niet B)
• Anders

En nog even zomaar voor de leuk (wat je het lekkerste vindt werken):
Poll: Als DE/WM gebruik ik:
• KDE
• Gnome
• XFCE
• Fluxbox
• Enlightenment
• Blackbox
• Window Maker
• CDE
• ICEWM
• FVWM
• explorer.exe
• Niks, CLI ftw!
• Anders

De TS begint:
Ik draai zelf Debian unstable met momenteel Gnome als DE op de desktop.
Eigenlijk hou ik van XFCE maar omdat KDE zo erg relaxed werkt (kioslaves / dbus) en zo lekker uitgebreid is, is KDE mijn favo
Gnome heb ik even voor de test om te zien hoe ver ze al zijn 
Het valt me wel wat tegen, Gnome probeert zo beperkt mogelijk te zijn in de opties en dat is nog wel eens irritant.
Debian omdat dpkg en apt helemaal de bom zijn en ik wel kan leven met binaries, snel zat imho en lekker simpel te onderhouden
Ook als prive server Debian, maar zonder X.
Debian draai ik ook op kantoor als server, de stable versie met wat backports packages, zonder X ook. Kantoor desktop is Windows XP SP2.
Wat jullie?
Het is dus niet de bedoeling dat het een opsomtopic gaat worden. Dat is ook niet nodig, want je ziet aan de poll wel wat er allemaal gebruikt wordt
Breng je stem uit en zet evt. in een onderbouwde reply neer waarom je deze (GNU/)Linux distro gebruikt (sorry, *BSD, Sun, Mac, etc laat ik hier ff tussenuit).
Commentaar geven op iemand mag, zolang het maar bij normaal commentaar blijft en het dus een leuke discussie zou kunnen opleveren. Flamen heeft niemand wat aan, aan opbouwende kritiek wel
Als iemand aan het janken is dat sommige packages installeren een eeuwigheid duurt zou je hem bijv. kunnen adviseren van een distro als Gentoo af te stappen en op Debian over te gaan. (
Ik zal rekening houden met de mensen die prive en/of zakelijk linux gebruiken in de poll.
Daarom zet ik ook Windows ertussen zodat je mooi kunt zien of de mensen hier Windows toch nog wat lekkerder vinden als desktop, terwijl ze als server thuis wel een linux bakje hebben staan en daar die-hard fanatiek mee bezig zijn
Hou er rekening mee dat ik natuurlijk niet alle 10.000 distro's kan listen en daarom is wat hier staat puur uit mijn hoofd waarvan ik denk dat het de bekendste distro's zijn. Ik loop al zwaar aan mezelf te twijfelen of ik nu een hele grote niet vergeet, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen.
De lijsten per desktop / server verschillen wat aangezien je geen Novell OES als desktop wilt draaien, neem ik maar even aan
LFS heb ik er ook niet bijgezet omdat ik het een beetje een overzicht van de wat mainstream distro's moet zijn
Klikt u maar:
Poll: Prive gebruik ik hoofdzakelijk als desktop:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• Arch
• Fedora
• Mandriva
• Knoppix
• Novell Linux Desktop
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Anders
Poll: Prive gebruik ik hoofdzakelijk als servert:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• ClarkConnect
• Arch
• Fedora
• RHEL
• Novell OES
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Freesco
• Anders
• Ik heb geen server
Poll: Zakelijk gebruik ik hoofdzakelijk als desktop:
• Windows
• Novell Linux Desktop
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE
• Arch
• Fedora
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Ik werk niet B)
• Anders
Poll: Zakelijk gebruik ik hoofdzakelijk als server:
• Debian
• Gentoo
• U(Ku/Xu)buntu
• Slackware
• SuSE (ook server versie)
• clarkConnect
• Arch
• Fedora
• RHEL
• Novell OES
• Mandriva
• Knoppix
• Mepis
• Xandros
• PCLinuxOS
• CentOS
• Windows
• Freesco
• Ik werk niet B)
• Anders
En nog even zomaar voor de leuk (wat je het lekkerste vindt werken):
Poll: Als DE/WM gebruik ik:
• KDE
• Gnome
• XFCE
• Fluxbox
• Enlightenment
• Blackbox
• Window Maker
• CDE
• ICEWM
• FVWM
• explorer.exe
• Niks, CLI ftw!
• Anders
De TS begint:
Ik draai zelf Debian unstable met momenteel Gnome als DE op de desktop.
Eigenlijk hou ik van XFCE maar omdat KDE zo erg relaxed werkt (kioslaves / dbus) en zo lekker uitgebreid is, is KDE mijn favo
Het valt me wel wat tegen, Gnome probeert zo beperkt mogelijk te zijn in de opties en dat is nog wel eens irritant.
Debian omdat dpkg en apt helemaal de bom zijn en ik wel kan leven met binaries, snel zat imho en lekker simpel te onderhouden
Debian draai ik ook op kantoor als server, de stable versie met wat backports packages, zonder X ook. Kantoor desktop is Windows XP SP2.
Wat jullie?
[ Voor 101% gewijzigd door DeMoN op 08-11-2006 17:12 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein