Toon posts:

Zou deze upgrade de moeite waard zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk eraan wat onderdelen uit m'n huidige configuratie te upgraden.

Zal de performance winst bij onderstaande upgrade het geld waard zijn? Of is de winst nihil?

Pentium 4 (S478 - Northwood) 2.8 GHz -> Pentium 4 (S478 - Prescott) 3.2 GHz
1 GB PC3200 RAM -> 3 GB PC3200 RAM
80 GB Harddisk 7200 RPM -> 150 GB Harddisk 10000 RPM

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
cpu - niet
1gb - 2gb is al meer dan genoeg
hd - als je naar een raptor bedoelt wel (zelf ervaring mee is een groot verschil maar je kan net zo goeed voor de 36gb 16mb cache versie kiezen als het je om de snelheid gaat)

[ Voor 27% gewijzigd door InfoTracer op 08-11-2006 08:04 ]

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:51
Wellicht handig om te vertellen wat je voornamelijk met je pc doet?

Ik denk dat je alleen met de hd upgrade echt iets opschiet.

Ik snap ook niet dat iedereen tegenwoordig standaard 2gb aanraad; 1gb is over het algemeen genoeg. Uitzondering hierop is videobewerking en photoshop.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik weet niet wat je complete config en eisen zijn. Maar idd upgrade naar 2GB is genoeg nu. CPU zal niet veel verschil maken (je zou nog beter kunnen proberen oc-en). Ook de HDD zou ik niet doen aks het je het niet echt nodig hebt (hangt van de apps af). Als je games speelt zou een GFX ook nog eerder in aanmerking komen. Mischien dat dus het posten van het complete systeem even makkelijk is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is misschien beter op zijn plaats in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

ARME AOW’er

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:45

Theo

moederbord

Cpu wordt maa 15% sneller, dit ga je amper merken. Om veel geld te besparen kun je beter je huidige cpu iets sneller laten lopen.
Meer geheugen is leuk, maar wat doe je ermee?? Als je gamed en je heb een goede videokaart dan is twee GB wel handig. Ook als je veel photoshop dan zou 2GB handig zijn. In ongeveer bijna alle gevallen is 1 GB ook voldoende.
Je raptop gaat er alleen voor zorgen dat windows iets sneller is met opstarten. Als je opslagruimte zoek kun je beter de Seagate baracuda 10 van 320 of 400 GB nemen, dit zijn ook akelig snelle schijven.

Conclusie: al;s je je upgrades doet wordt je pc heel iets sneller, je windows start ietsje sneller op. Persoonlijk vind ik het zonde van het geld en zou ik het niet doen.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Zie Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13. Verder kunnen benchmarks jou hierbij helpen. Het verschil tussen een Intel Pentium 4 op 2,8GHz en 3,2GHz is prima te vinden.

Wat betreft geheugen: PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?. Je kunt zelf prima bepalen hoeveel je nodig hebt. Indien je tijdens het werk merkt dat het geheugen op is (en het systeem gaat swappen naar de hardeschijf) dan heb je meer nodig :Y)

De hardeschijf: Alles wat je doet wordt een keer ingeladen van de hardeschijf. Hoe sneller deze schijf is de sneller het systeem zal opstarten en aanvoelen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Er is een los topic voor, veel zaken kun je zelf vinden en in principe kunnen wij geen specifiek antwoord geven op jouw vraag omdat wij niet weten hoe de situatie is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.