Iedereen met een aircoloze/oudere auto kent het wel, het kwik daalt tot onder de 10 graden Celsius, men stap in de auto en hoppa, beslagen ruiten!
Elke dag weer heb ik hier last van, vaak lijkt het alsof er een soort vettig iets op de binnenkant van mijn ruit zit. Al jaren ben ik in strijd om de beslagen ruiten te voorkomen. Mijn auto, Honda Civic uit 95, komt niet zomaar op temp en op warme lucht kan/wil ik vaak niet wachten. Verder lekt mijn auto niet, waardoor deze van binnen niet bovengemiddeld vochtig is, ik rook ook niet etc. Er komt nog een dag dat ik een fietser zonder licht voor zijn sokken rijd vanwege dat beperkte zicht.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem
, in de winter/herfst is dit voor mij irritatie nummer 1. Ik heb al tig pogingen ondernomen mijn ruiten van binnen schoon te maken met middelen zoals Glassex, diverse reinigingszooi/ontvetters, wasbenzine, en zelfs aceton. Iemand nog enig suggestie?
Ik vond dit op het internet:
Voorkom beslagen autoruiten aan de binnen kant.
Neem een schone doek doe daar een beetje afwasmiddel op dat u met de vaat in de keuken gebruikt en maak daarmee de ruiten van binnen schoon
Elke dag weer heb ik hier last van, vaak lijkt het alsof er een soort vettig iets op de binnenkant van mijn ruit zit. Al jaren ben ik in strijd om de beslagen ruiten te voorkomen. Mijn auto, Honda Civic uit 95, komt niet zomaar op temp en op warme lucht kan/wil ik vaak niet wachten. Verder lekt mijn auto niet, waardoor deze van binnen niet bovengemiddeld vochtig is, ik rook ook niet etc. Er komt nog een dag dat ik een fietser zonder licht voor zijn sokken rijd vanwege dat beperkte zicht.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem
Ik vond dit op het internet:
Voorkom beslagen autoruiten aan de binnen kant.
Neem een schone doek doe daar een beetje afwasmiddel op dat u met de vaat in de keuken gebruikt en maak daarmee de ruiten van binnen schoon