Toon posts:

Motherboard Keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat het moederbord dat ik had geselecteerd niet meer leverbaar is (Asrock Dual-Sata2) Nu moet ik dus een nieuw moederbord gaan selecteren, echter heb ik hierbij een paar tips gekregen en ik weet niet of iemand ze kan bevestigen:

* Ik heb een Maxtor Diamondmax17 160gb SataII schijf, ik had gehoord dat maxtor schijven een probleem geven met nVidia chipsets, klopt dit of is deze fout inmiddels alweer verholpen?
* Hebben jullie verder nog tips voor me welk moederbord ik het beste kan bestellen, de rest van de pc ziet er zo uit:

CPU: AMD Ahtlon64 939 3500+ Boxed
Mobo: ??
Geheugen: 2x Corsair 512 mb value pc3200
GPU: XFX 7600gt XXX 256mb Edition
HDD: Maxtor Diamondmax17 160gb Sata-II
En verder nog wat troep zoals drives en cardreaders etc.

Maar ik zoek dus een goed moederbord, SLI is niet echt nodig maar mag wel.
alvast bedankt

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb persoonlijk nooit last gehad van NForce 4 icm Maxtor schijven. Volgens mij heeft Maxtor dat ook opgelost door nieuwe firmware te leveren op nieuwere schijven. Goede moederborden voor socket 939, tsja, volgens mij zijn er weinig slechte.

Asus A8N-E
Asus A8N-SLI DELUXE
Asus A8N-SLI Premium
Gigabyte K8NF-9

Etc etc.

Aangezien je zelf verder weinig specifieke eisen geeft is bovenstaande even een greep uit wat er te krijgen is. Echt slechte borden zitten er niet meer tussen :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je zou vertellen wat je budget is en wat je eisen zijn kom je al veel verder. Het is natuurlijk ook handig dat je zelf op onderzoek gaat en al een paar voorstellen kan doen.

Het probleem van de Maxtor harde schijven met de nForce chipsets is ondertussen al opgelost trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Budget uhm... ik had er een van 65,- besteld maar 85,- is ook geen probleem, als daar dan tenminste wat goeds voor te krijge is verder. Van degene die ik had besteld wist ik van dat hij goed was, maar verder weet ik van weinig producten of ze goed of slecht zijn.

Verdere eisen,
Gewoon een normaal mobo'tje niks speciaals, DDR pc3200 ondersteunend, Socket 939, ik heb een amd 3500+, SLI is niet echt nodig, wel handig. En die lekker snel en stabiel draait, maar die Asus mobo's die hiervoor genoemd zijn, zijn dus goed?

Maar ff een belangrijke vraag: zit er veel verschil tussen bussnelheid van 1000mhz en 2000mhz?? Merk je daar veel van?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 18:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk over hoe je een moederbord moet uitzoeken: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Doe er je voordeel mee :) Dit topic gaat ondertussen dicht met een verzoek de Algemene gedragsregels (Netiquette) te doornemen, daarin staat namelijk o.a. uitgelegd dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum dient te doornemen eer je een topic start.

En nog 2 kleine puntjes: mbt Maxtor + nForce4 kun je heel veel in Opslagmedia & I/O Controllers » Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4 vinden. En over 1000MHz vs 2000MHz moet je even in PMG FAQ » Wat is de FSB? kijken ;)

Dit topic is gesloten.