Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.421 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Aloys schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:02:
Het ligt eraan wat jij kort vind ;) 4 uur dus. Maar zoek maar eens een vergelijkbare laptop die langer meegaat voor dezelfde prijs. Zal best moeilijk worden. Verder kan je uiteraard nog je processor gaan undervolten en brightness van je scherm omlaag.. enz om je batterijduur te verbeteren.
Enig idee hoe je dat undervolten moet doen? Ik heb er eens naar gezocht, en de core 2 duo's zouden gelocked zijn op 0.95V, maar dat is ook de standaard laagste snelheid waarop hij gaat.
Notebook hardware control laat ook niet toe om een lager voltage te kiezen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
7th-Phoenix schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:17:
ja ok. brightness gaat automatisch omlaag als je van stopcontact naar batterij gaat.
dit is mijn 1e laptop en ik had gewoon eerder 6-8 uur in gedachte, zeker als je dus weinig doet. ik begrijp ook wel dat als je flink zit te gamen ofzo dat het dan hard gaat. :)
maar goed zo'n 4 uur is normaal. heb een 9 cell batterij.
Trust me met msn en Vista gaat hij gewoon nog maar 2 a hooguit 3 uur mee op een accu van 9cells. Maar ga uit van 2 uur... Met XP was dat bij mij nog 3.5 uur, maar Vista laat de HD ook continu ratelen.

6-8 uur dan kom je echt op een zakelijke laptop met twee aparte accu's. Weet je dat 3-4 uur al behoorlijk lang is tegenwoordig? Toshiba etc zit op krap 2 uur met nagenoeg al hun modellen.

Als je alleen msnt zou ik gaan highend processor nemen ivm energie verbruik, ik zou zelf misschien nu niet meer voor een 7200RPM schijf kiezen ivm warmte en energie verbruik. Ik zou kiezen voor de 5400RPM in een grotere cappaciteit. Maar tja daar kom je pas achter als je hem hebt en hij zakt bijna door je schoot heen van de warmte:P 7200RPM en Core 2 Duo T7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd naar de aanbiedingen woensdag... Zal je zien dat ze opeens stukken slechter worden :(

Ga waarsch ipv 6400 de XPS M1210 kopen, omdat m'n vriendin liever een kleinere computer wil en de specs ongeveer 't zelfde zijn als de 6400. Wou deze week al bestellen maar neem de gok en wacht wel op de nieuwe aanbiedingen woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Adion schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:26:
[...]

Enig idee hoe je dat undervolten moet doen? Ik heb er eens naar gezocht, en de core 2 duo's zouden gelocked zijn op 0.95V, maar dat is ook de standaard laagste snelheid waarop hij gaat.
Notebook hardware control laat ook niet toe om een lager voltage te kiezen.
voor undervolten zie: Centrino ondervolt topic!

Ik weet niet wat voorn grafische kaart je hebt gekozen, maar wellicht kan die ook nog langzamer lopen (in het geval van een ati-kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een goed systeem € 842,70 (incl. btw/bezorgen). Of zijn er nog tioevoegingen nodig om er bv in de toekomst Vista op te draaien enz.

Processor Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Geheugen 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische Kaart 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf Harde schijf van 80 GB (5.400 rpm)
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Multimedia N02645
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Network assistant Network Assist 1.2 - Proefversie van 90 dagen
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Aero kun je redelijk vergeten met die X1300 en als je mobiel wilt werken dan zal je 6-cel batterij het ook niet bijzonder lang uithouden. En wil je een upgrade naar Vista, dan kun je ook beter XP Pro of XP MCE erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Rival24 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:17:
Aero kun je redelijk vergeten met die X1300 en als je mobiel wilt werken dan zal je 6-cel batterij het ook niet bijzonder lang uithouden. En wil je een upgrade naar Vista, dan kun je ook beter XP Pro of XP MCE erbij nemen.
Aero werkt hier anders prima met de X1300.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
darkrain schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Aero werkt hier anders prima met de X1300.
Tja dat dacht ik ook aero draait daar echt wel op, van het accu is wel een sterk punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Aero draait ook zonder prob op Intel 950.

Overigens stond ik op het punt een 6400 te bestellen en nu is de 1680x1050 keuze pleitte op de website... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Aloys schreef op zondag 18 februari 2007 @ 23:20:
[...]

voor undervolten zie: Centrino ondervolt topic!

Ik weet niet wat voorn grafische kaart je hebt gekozen, maar wellicht kan die ook nog langzamer lopen (in het geval van een ati-kaart).
Bedankt, maar dat topic lijkt enkel over Pentium-M's te gaan. Mijn broer heeft zo 1, en hij kan idd met NHC lagere voltages kiezen. Bij mijn Core 2 Duo kan ik dus niet lager kiezen als 0.95V, en voor zover ik tot nog toe gevonden heb blijkt dit hardwarematig als minimum vast te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viavia kwam ik al achter de aanbiedingen van volgende week. Beslis dus zelf of je nu of pas morgen wil bestellen:

Nieuwe aanbieding:
- Tot EUR 100,- korting op geselecteerde desktops
- Gratis 3 Jaar McAfee SecurityCenter op alle desktops en
laptops
- Gratis harde schijf upgrade op alle laptops

De nieuwe weekaanbieding is geldig van 21 februari tot en
met 27 februari 2007.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:21:
Is dit een goed systeem € 842,70 (incl. btw/bezorgen). Of zijn er nog tioevoegingen nodig om er bv in de toekomst Vista op te draaien enz.

Processor Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Geheugen 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische Kaart 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf Harde schijf van 80 GB (5.400 rpm)
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Draadloos Netwerk Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) voor Duo Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Multimedia N02645
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Network assistant Network Assist 1.2 - Proefversie van 90 dagen
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
PRIENSTRA

Ik ben niet echt onder de indruk van de prestaties van de T2250 processor dit is geen Duo 2 core deze processor bied dan ook geen 64 Bitt ondersteuning. Ik zou dan minimaal voor de T5600 gaan.

Ook de grafische kaart is niet echt super.

6 Cell batterij niet echt geweldig, 2,5 uur dan is het over en uit.

Je moet eerst de vraag gaan stellen, “wat wil ik gaan doen mijn notebook” Naar aanleiding daar van moet je een verlanglijstje gaan samenstellen.

Hoe meer je wilt des ter geavanceerder de notebook moet zijn. Voor het tikken van een briefje of voor internet daar heb je geen geavanceerde notebook voor nodig. Dan kan je ook een model nemen met Celleron Solo processor.

Dit is echt een behoorlijk uitgeklede verie van de inspiron 6400 er zijn nog goedkopere modellen rond €600,- dus het kan nog voor minder.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 20-02-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Vrijdag besteld, vandaag verstuurd volgens Dell:
Dell 6400 met T7200, 2GB, X1400 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat heb je dik voor mekaar ;)

Wat heb je er voor betaald? En welk scherm?

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:00:
Zo, dat heb je dik voor mekaar ;)

Wat heb je er voor betaald? En welk scherm?
Met Truelife scherm 15,4"
Prijs 1109,= ex btw
Nog net op tijd ivm. 100,= kortingsactie en gratis bezorging. :*)

Verwijderd

Ehm ik had deze specs in gedachten

T5200
1 GB
120 GB
x1300
6 cell

voor 831 euro.
Ik wil voorlopig gwn xp houden. Draait 3d studio max, maya, solidworks, photosop hier een beetje goed op? Ervaringen graag! En oh ja, Vista ook? Toekomstgericht ben ik ook nog ;)

Verwijderd

Trouwens deze code werkt nog prima!

?Q7S30HKQRGXVZ

5% korting. Scheelt je zo paar tientjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 21:36 ]

Verwijderd

Ik heb vandaag de volgende aanbieding gekregen (via de telefoon):

T5600 (ik neem aan 1,83 Ghz ipv de 1,66 zoals op de site staat)
2 gig geheugen (667 Mhz)
X1400 videokaart
1440x1000 scherm (kost zo'n €60,- meer als een gewoon scherm)
2 jaar service 4 jaar service om me over de streep te trekken. :D
9 cell accu
plus de standaard dingen voor 1225 excl BTW. Een upgrade naar Vista was niet mogelijk aangezien daar XP pro voor besteld moest worden en dat scheelde 75 euro. Wordt wel gratis bezorgd zoals ook al eerder vermeld. Met name de 2 jaar service maken het duurder maar dat vind ik toch wel ideaal.

Volgens mij wel een mooie aanbieding, toch?

Update:
Nog een gratis upgrade gekregen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 13:13 ]

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:24:
Ik heb vandaag de volgende aanbieding gekregen (via de telefoon):

T5600 (ik neem aan 1,83 Ghz ipv de 1,66 zoals op de site staat)
2 gig geheugen (667 Mhz)
X1400 videokaart
1440x1000 scherm (kost zo'n €60,- meer als een gewoon scherm)
2 jaar service
9 cell accu
plus de standaard dingen voor 1225 excl BTW. Een upgrade naar Vista was niet mogelijk aangezien daar XP pro voor besteld moest worden en dat scheelde 75 euro. Wordt wel gratis bezorgd zoals ook al eerder vermeld. Met name de 2 jaar service maken het duurder maar dat vind ik toch wel ideaal.

Volgens mij wel een mooie aanbieding, toch?
Inderdaad de 1.83 Ghz. Let wel op dat het goed in de offerte staat (neem aan van wel)
Vreemd verhaal van dat XP Pro. Welke versie van Vista wilde je hebben dan. Ik kon zonder bijbetalen gewoon Vista Home Premium krijgen.

Deze week heb ik het volgende besteld
T5600
2 GB 553MHZ
X1400
1280x800 Truelife
100 GB 7200 rpm
9 cells accu
1 jaar garantie
gratis bezorging

Toaal 1167 met BTW

Dinsdag besteld, donderdag al verzonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 13:00
Leuke prijs voor een leuke laptop. Dan heb je wel heel wat korting gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me trouwens opviel in de offerte was dat er een melding van 6400 Gold N02643 bijstond. En op de website ben ik ook al Silver en Bronze tegen gekomen. Weet iemand wat dat precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eyy ik heb al sinds een paar weken last van t volgende. Heel soms hoor ik ergens in mijn laptop een klein piepgeluidje.. het is niet een piepende, knarsend, geluid.. eerder een soort van elektronische beep.. wat is dit eigelijk?!? Weet iemand wat dit ken zijn ??? :?

Het lijkt alsof iets over zijn toeren draait ofsow :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:26:
Weet iemand wat dat precies inhoudt?
Ja... Gold, Silver en Bronze heeft te maken met de drie basisconfigs die je tegenkomt met de 6400. Maar daarvan blijft nu niet veel meer over met de nieuwe configuratieprocedure die sinds een paar maanden op de site staat. Verschil was b.v. dat Gold standaard hogere systeemspecs had, en dat b.v. typisch een Gold configuratie goedkoper uitkomt dan een Bronze config die je zelf opwaardeert naar Gold-niveau specs. Mja typisch Dell dat je voor dezelfde specs soms veel meer betaalt afh. van hoe je configureert.

b.v.
N02643 -> Gold
N02642 -> Silver
N02641 -> Bronze

was vroeger toch zo, weet niet of je dit nu nog op deze manier kunt invoeren op de site. Verder had je ook de N02645/6/7 modellen die net dezelfde specs hadden als 1/2/3, maar dan duurder :'( :/ :|

... het enige wat ik mij kan bedenken, is dat het iets met logistiek te maken heeft. Dat Dell b.v. voor de Gold reeks een kleine stock modellen pre-geassembleerd houdt waar alleen kleine upgrades (mem, HD, bluetooth etc.) aan hoeven te gebeuren, omdat de Gold reeks b.v. niet gedowngrade kan worden bij configuratie (= 't is goedkoper, maar je moet wel de hoge specs nemen, downgraden en belachelijk goedkoop maken gaat niet).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13
Nog steeds.

Meeste laptops kennen nog steeds meerde basis configuraties. Zie: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Gewoon niet uit de vier voor geselecteerde kiezen maar via de kolom aan de linkerzijde, de laptop kiezen en op de groene knop selecteer klikken op de volgende pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door zaidoT op 23-02-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:42:
eyy ik heb al sinds een paar weken last van t volgende. Heel soms hoor ik ergens in mijn laptop een klein piepgeluidje.. het is niet een piepende, knarsend, geluid.. eerder een soort van elektronische beep.. wat is dit eigelijk?!? Weet iemand wat dit ken zijn ??? :?

Mischien je accu-lader die piept. Heb ik ook even gehad namelijk, maar ging gelukkig weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
arjan bregman2 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:35:
[...]
Mischien je accu-lader die piept. Heb ik ook even gehad namelijk, maar ging gelukkig weer over.
Dit kan geen toeval zijn... Vandaag ook gehad, een week geleden voor het laatst. Bij mij is het zeker niet de lader... iemand anders nog een idee? Ook de fan stond niet op maximaal, dus temp te hoog lijkt me ook niet. Nog meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:42:

Als je het hoort net boven je toetsenbord of uit je ventilatiegaten, dat is de processor. Zie de webpagina van Dell. Heeft te maken met de power-states van de CPU. Je kan het omschrijven als een hoog frequent geluid dat op en neer gaat. Vooral op accu zou het dan merkbaar moeten zijn of bij weinig activiteit. Ik heb er ook last van, dit had ik ook al bij een eerdere centrino laptop.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Even ter info: ik heb nog twee SPDIF/composite video/S-Video adapter kabeltjes liggen. Stuur even een emailtje als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Technattic schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:14:
Even ter info: ik heb nog twee SPDIF/composite video/S-Video adapter kabeltjes liggen. Stuur even een emailtje als je interesse hebt.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.multiregionupgrades.com/upgrades/pioneer/images/dcs333.gif

Prima geluidje?

Via dit sp/dif, kabeltje kijkt je niet naar een film maar beleeft je een film. Ik heb ook z'n kabeltje gekocht om mijn inspiron 6400 op mijn pioneer 5.1 set aan te sluiten. Ik ben er zeer over te spreken.

Niet elke digitale versterker heeft een coaxiale sp-dif ingang, ik moest alleen een sp-dif omzetter kopen die het coaxiale signaal omzet van naar optisch signaal. prijs €15, -

Ik kan iedereen die is aangewezen om op een notebook dvd films en tv te kijken aanraden een 5.1 set aan te sluiten op de notebook via dit speciale kabeltje.

Ook steeds meer spellen ondersteunen 5.1 geluid.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 24-02-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit is zo vaak voorgekomen in eerdere topics. Tip van de Dag voor diegene die met iets handigs en orgineels kan komen. ;)

Maar nog geen antwoord:

Weet iemand mss of 3D Studio Max 8/9 / Maya /Rhinoceros goed werkt op een x1300 (i.c.m t5200 en 1 GB geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:44:
Nee, dit is zo vaak voorgekomen in eerdere topics. Tip van de Dag voor diegene die met iets handigs en orgineels kan komen. ;)

Maar nog geen antwoord:

Weet iemand mss of 3D Studio Max 8/9 / Maya /Rhinoceros goed werkt op een x1300 (i.c.m t5200 en 1 GB geheugen)
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat snap je niet? De tip van de SPDIF heb ik al miljoenen keer voorbij zien komen. Zo nieuw en orgineel is het niet. Dus ik vind het geen Tip van de Dag ;)

Oh ik zie dat je je post heb gewijzigd. Je bent echt een rare ajpeetoom :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:35:
[...]

ik weet bijna zeker dat t geluidje uit mn laptop komt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:25:
[...]

ik weet bijna zeker dat t geluidje uit mn laptop komt :|
zoals iemand al opmerkte (volgens mij heb je het niet gelezen) komt dit piepje uit je cpu. Dit is bevestigd en daar valt weinig aan te doen dan hopen dat hij weggaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
Na 4 maanden begon de behuiznig van mijn inspiron te kraken. Bij nader onderzoek bleek dat ik een schroefje miste en eent schroef los was. Dus heb ik het geprobeerd aan te draaien. Maar het heeft de probleem niet verholpen. Hoewel de schroef helemaal vastzat, zat de behuizing nog los. Bij het aandraaien van de schroef is de kop ervan versleten.
Nu wil ik de laptop terug sturen voor RMA, maar ik vraag me af of het onder garantie valt, omdat de kop van de schroef is versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:46:
[...]

Als je het hoort net boven je toetsenbord of uit je ventilatiegaten, dat is de processor. Zie de webpagina van Dell. Heeft te maken met de power-states van de CPU. Je kan het omschrijven als een hoog frequent geluid dat op en neer gaat. Vooral op accu zou het dan merkbaar moeten zijn of bij weinig activiteit. Ik heb er ook last van, dit had ik ook al bij een eerdere centrino laptop.
Toch wel vreemd dat enkele hier last van hebben “2%?” Ik en velen met mij hebben nog nooit een piep gehoord.

Maar eens een email naar intell sturen ook al erkend Dell het probleem. Misschien krijg je een andere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:25:
[...]
Wat snap je niet? De tip van de SPDIF heb ik al miljoenen keer voorbij zien komen. Zo nieuw en orgineel is het niet. Dus ik vind het geen Tip van de Dag ;)

Oh ik zie dat je je post heb gewijzigd. Je bent echt een rare ajpeetoom :/
Bedoel dus wat is “mss of 3D Studio Max 8/9 / Maya /Rhinoceros” ?????????????????????

Ach niet alles is voor iedereen nieuw. Sommige hebben nog nooit de moeite genomen om terug te bladeren, laat uitstaan eens bij het begin te beginnen.

Er vroeg iemand iets over het kabeltje. Vandaar ik het even opnieuw onder de aandacht heb gebracht en natuurlijk om mijn enthousiasme te uiten over deze afwijkende niet standaard en niet in de winkel verkrijgbaar kabeltje.

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 25-02-2007 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
karakedi schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:49:
Na 4 maanden begon de behuiznig van mijn inspiron te kraken. Bij nader onderzoek bleek dat ik een schroefje miste en eent schroef los was. Dus heb ik het geprobeerd aan te draaien. Maar het heeft de probleem niet verholpen. Hoewel de schroef helemaal vastzat, zat de behuizing nog los. Bij het aandraaien van de schroef is de kop ervan versleten.
Nu wil ik de laptop terug sturen voor RMA, maar ik vraag me af of het onder garantie valt, omdat de kop van de schroef is versleten.
Een schroef kop verslijt alleen maar als je niet de juiste schroevendraaier hebt of dat je niet hard genoeg drukt. Blijft lastig om op te sturen... bel ze gewoon eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zondag 25 februari 2007 @ 04:49:
[...]

Bedoel dus wat is “mss of 3D Studio Max 8/9 / Maya /Rhinoceros” ?????????????????????

Ach niet alles is voor iedereen nieuw. Sommige hebben nog nooit de moeite genomen om terug te bladeren, laat uitstaan eens bij het begin te beginnen.

Er vroeg iemand iets over het kabeltje. Vandaar ik het even opnieuw onder de aandacht heb gebracht en natuurlijk om mijn enthousiasme te uiten over deze afwijkende niet standaard en niet in de winkel verkrijgbaar kabeltje.
Verkeerd begrepen, excuses. Dit zijn allemaal 3d Modelleer programma's. 3d studio max en maya hebben bijvoorbeeld een vidoekaart nodig om beetje goed te kunnen werken.

www.3dkingdom.org is ongeveer het voorbeeld van wat mogelijk is met 3d Studio Max bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nog steeds te twijfelen tussen:

Laptop 1 € 950,-:
Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

en

Laptop 2 € 940,-:
Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16

Laptop 3 € 820,-:
AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL50
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Basic-pakket, 1 jaar At Home-service
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
Intern toetsenbord - (QWERTY) - VS/Internationaal
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Interne 8X DVD+/-RW Drive
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™

Welke raden jullie aan, ook op de toekomst gericht (windows Vista na upgrade intern naar 2 GB?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is besteld!!

T5200
120 GB
1 GB
x1400
6 cell

824 euro!

Nette prijs :P

Prienstra, ik raad je dezelfde config aan als de mijne!

JE kent blijkbaar het truukje niet :P en je hebt vast de coupon niet. ;)

En oh ja er zitten maar 2 geheugensleufjes in. Dus als je geheugen wilt upgraden, dan moet je over een tijdje je 2 x 512 mb verkopen en 2 x 1 gb kopen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan dat bedrag? Ik kom nl hoger uit :-(
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:30:
Hij is besteld!!

T5200
120 GB
1 GB
x1400
6 cell

824 euro!

Nette prijs :P

Prienstra, ik raad je dezelfde config aan als de mijne!

JE kent blijkbaar het truukje niet :P en je hebt vast de coupon niet. ;)

En oh ja er zitten maar 2 geheugensleufjes in. Dus als je geheugen wilt upgraden, dan moet je over een tijdje je 2 x 512 mb verkopen en 2 x 1 gb kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bestellen als 'kleine ondernemer' scheelt al 'n hele hoop ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:56:
Bestellen als 'kleine ondernemer' scheelt al 'n hele hoop ;)
Controleert Dell die boel niet? En scheelt het veel?

Ik ben namelijk aan het kijken voor een goedkope laptop (700 ongeveer) en bij Dell kom je dan redelijk snel uit, aangezien die veel voor het geld kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik word zo moe, echt erg moe, super moe. Telkens het zelfde geleuter.

“welke notebook, Wat moet er in zitten, ik heb hem ??-?? besteld waneer is die binnen, wat kan die. Juppie ik heb hem binnen. "hoe moet ik hem instaleren.

Mensen blader eens terug dan kom je heel veel antwoorden tegen.

Nee, nee en nog eens nee geen T 2.XXX processor want deze is geen duo 2 core dus ook geen 64 bit ondersteuning. Bovendien 2/3 opdrachten per klok cyclus in plaats van 5 bij een duo 2 core processor. Het scheelt bijna niets op de totaal prijs.

Als je echt voor een koopje een notebook wil hebben ga dan eens neusen in google.

Voor €400,- heb je al een nieuwe notebook.

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 25-02-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
ajpeetoom schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:29:

“welke notebook, Wat moet er in zitten, ik heb hem ??-?? besteld waneer is die binnen, wat kan die. Juppie ik heb hem binnen. "hoe moet ik hem instaleren.

Mensen blader eens terug dan kom je heel veel antwoorden tegen.

Nee, nee en nog eens nee geen T 2.XXX processor want deze is geen duo 2 core dus ook geen 64 bit ondersteuning. Bovendien 2/3 opdrachten per klok cyclus in plaats van 5 bij een duo 2 core processor. Het scheelt bijna niets op de totaal prijs.

Als je echt voor een koopje een notebook wil hebben ga dan eens neusen in google.

Voor €400,- heb je al een nieuwe notebook.
Bovendien 2/3 opdrachten per klok cyclus in plaats van 5 bij een duo 2 core processor ????

Hoe kom je daar bij ? heb je daar een bron van ? want ik weet veel van computers maar dit slaat echt nergends op..

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, ik heb zelf een T2500 nu (2GHz, gekocht vóór de Core 2 Duo er was, was dan snelste model op de 6400), en ik zou ook geen T2xxx meer kopen denk ik, maar het voordeel van de Core 2 tov. de Core is maar relatief:

- 5-10% prestatiewinst bij gelijke kloksnelheid
- Core 2 Duo verbruikt meer dan Core Duo (!!!) - heeft een hogere TDP iig.

En verder wat betreft 64 bits (heb ik al aangehaald hier):

- alleen interessant als je er daadwerkelijk een 64 bits Windows (of Linux etc.) op zet of van plan bent dat te doen
- past maar 2 GB in, dus nut van 64 bit voor bv. wetenschappelijke toepassingen is beperkt (sowieso moet je numbercrunchen/database niet op een laptop doen)
- past maar een X1400 in, dus voor games maakt 64 bits niet uit want je bent sowieso beperkt door de videokaart (bovendien geen DirectX 10 enz.)

Het argument dat je in 64 bits modus bredere registers enz. hebt en dus meer performantie is ook maar relatief. Uiteindelijk wordt het allemaal door de microcode vertaald naar dezelfde transistors ('t is echt niet zo dat in 32 bits modus een Core 2 Duo voor de helft uit zijn neus staat te vreten).

Blijft dus enkel wat extra snelheid die je wint met een Core 2 tov. Core in 32 bits modus, maar dan wel ten koste van extra verbruik. Ik krijg mijn T2500 met moeite op 100% (of op 50% voor singlethreaded applicaties), en ik doe toch echt wel wat ermee (simulaties, HD h.264 enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
woensdag besteld:
PROCESSOR: Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB)
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD vr herinstallatie)
ONDERSTEUNINGS: SERVICES Collect & Return-service, 1 jaar bewerken
LCD-SCHERM: 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
TOETSENBORD: Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
WIFI: Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
RAM: 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
HARDE SCHIJF: Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
DVD station: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
GRAFISCHE KAART Intel® Media Accelerator 950-graphics 256 MB
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

voor: 711,65 inclusief bezorgen en BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn om achteraf bij Dell een Bluetooth-module aan te schaffen en die zelf te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:29:

Als je er dan zo moe van wordt negeer het dan gewoon?

En waarom moeten mensen van je in google gaan zoeken als je het zelf ook niet eens doet. Ik bedoel zo heel lastig is het niet om uit te vinden wat 3ds max of rhino voor programma's zijn. Kweste van pot, ketel en verwijten ofzoiets ;)

Back ontopic. Met het oog op de toekomst kun je inderdaad meteen beginnen met 2GB werkgeheugen. Naderhand 2 1gig stripjes kopen kost je waarschijnlijk heel veel meer als nu vlug voor 2 keer 512 gaan. Tis nu even zuur omdat je dieper in de buidel moet tasten, maar op de lange termijn heb je er veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:35:
Zou het mogelijk zijn om achteraf bij Dell een Bluetooth-module aan te schaffen en die zelf te plaatsen?
Dell verkoopt de modules niet los. Althans een tijdje geleden niet. Je kunt even bellen om er 1 los te bestellen. Mocht dat niet lukken dan verkoopt http://www.it-premier.de/ ze ook.

Zelf plaatsen is niet moeilijk:
http://support.dell.com/s...n/sm/btooth.htm#wp1000550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-Nrg schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:31:
[...]
Bovendien 2/3 opdrachten per klok cyclus in plaats van 5 bij een duo 2 core processor ????

Hoe kom je daar bij ? heb je daar een bron van ? want ik weet veel van computers maar dit slaat echt nergends op..
Dit soort dingen zuig ik niet uit mijn duim maar heb ik in de pcm of chip gelezen. Een uitgebreid artikel over duo 2 core. daar stond o.a. in vermeld dat de duo 2 core processor meer instructies per klok cyclus uitvoert. 5 in plaats van 2/3

:D Zal eens neuzen of ik iets hierover kan vinden op het internet dan plaats ik de link wel. :D

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 26-02-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als een lager geklokt exemplaar net zo snel is als een ander snelgeklokt geval, dan is bij de eerst de IPC hoger. (Instructies per Clocktik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:54:
[...]
Verkeerd begrepen, excuses. Dit zijn allemaal 3d Modelleer programma's. 3d studio max en maya hebben bijvoorbeeld een vidoekaart nodig om beetje goed te kunnen werken.

www.3dkingdom.org is ongeveer het voorbeeld van wat mogelijk is met 3d Studio Max bv.
ArchiCAD werkt heeeel prima. weet niet precies of het dezelfde specs nodig heeft met bovenstaande
3d programma's.
(werkt prima met, 7200, 2gig, 1400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Laatst online: 12-09 09:10
C0NSOLEFREAK schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:10:
woensdag besteld:
PROCESSOR: Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB)
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2 (incl. CD vr herinstallatie)
ONDERSTEUNINGS: SERVICES Collect & Return-service, 1 jaar bewerken
LCD-SCHERM: 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
TOETSENBORD: Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
WIFI: Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
RAM: 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
HARDE SCHIJF: Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
DVD station: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
GRAFISCHE KAART Intel® Media Accelerator 950-graphics 256 MB
HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

voor: 711,65 inclusief bezorgen en BTW
Wat voor e-value code heb je gebruikt..?
Kortingscoupon..?

Wil namelijk graag dezelfde bestellen... Kan je helaas geen direct message sturen. Dus dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Dell verkoopt de modules niet los. Althans een tijdje geleden niet. Je kunt even bellen om er 1 los te bestellen.
Gebeld met Dell en besteld, €28,70 incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Shadowzon schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:06:
[...]

Wat voor e-value code heb je gebruikt..?
Kortingscoupon..?

Wil namelijk graag dezelfde bestellen... Kan je helaas geen direct message sturen. Dus dan maar zo.
vorige week kreeg je gratis 50 euro korting, en je betaalde geen verzends kosten.
verder heb ik deze coupon gebruikt: Q7S30HKQRGXVZ
toen kwam ik op het mooie bedrag van 711,65.
als ik jou was zou ik even wachten op een goeie actie met veel korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Laatst online: 12-09 09:10
C0NSOLEFREAK schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:37:
[...]

vorige week kreeg je gratis 50 euro korting, en je betaalde geen verzends kosten.
verder heb ik deze coupon gebruikt: Q7S30HKQRGXVZ
toen kwam ik op het mooie bedrag van 711,65.
als ik jou was zou ik even wachten op een goeie actie met veel korting :)
Dank je, ik weet hoe het verhaaltje werkt bij Dell. Heb nu bijna een jaar een Dell Inspiron 6400.
Vroeg me af welke e-value code je hebt gebruikt om tot dat bedrag te komen. Wil nog weleens verschillen heb ik toen gemerkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
AttiX schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Dell verkoopt de modules niet los. Althans een tijdje geleden niet. Je kunt even bellen om er 1 los te bestellen. Mocht dat niet lukken dan verkoopt http://www.it-premier.de/ ze ook.

Zelf plaatsen is niet moeilijk:
http://support.dell.com/s...n/sm/btooth.htm#wp1000550
Nonsens.

Dell verkoopt deze modules wel los, het bestel nummer is. GK103 prijs +/- €23,- + 4,- verzendkosten.

Ik heb dit kaartje ook moeten bestellen omdat de verkoper mij er niet attent op heeft gemaakt. Ik ging er vanuit dat er standaard bluetooth aan board was net als wifi.

Dus gewoon even bellen en klant en order nummer door geven.

Als je veel met je notebook op stap bent betel er dan gelijk een extra voeding bij dan hoef je niet telkens je voeding los te koppelen uit de knoop te halen en in je tas te stoppen. Bestel nummer DF329 prijs ook zoon €23,- dacht ik, los in de winkel kopen is veel duurder.

Succes.

[ Voor 17% gewijzigd door LEX63 op 26-02-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag trouwens aannemen dat ze dergelijke onderdelen in Nederland op voorraad hebben? Zou anders wel aan de dure kant worden om losse onderdelen uit Ierland over te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:10:
Ik mag trouwens aannemen dat ze dergelijke onderdelen in Nederland op voorraad hebben? Zou anders wel aan de dure kant worden om losse onderdelen uit Ierland over te laten komen.
Heb de bon voor me leggen.

Op de bon staat limerick dus Ierland.

Op de doos stond ook shipped.

Had 3 weken geleden een bluetooth kaartje besteld en een extra voeding.
Had het binnen 4 dagen binnen “echt snel van Dell”

Dus vraag beantwoordt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ajpeetoom schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:36:
[...]

Heb de bon voor me leggen.

Op de bon staat limerick dus Ierland.

Op de doos stond ook shipped.

Had 3 weken geleden een bluetooth kaartje besteld en een extra voeding.
Had het binnen 4 dagen binnen “echt snel van Dell”

Dus vraag beantwoordt lijkt mij.
Sterker nog een losse CD komt zelfs uit Ierland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze mogen me inhuren als bedrijfskundige om dat eens op orde te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:49:
[...]

Nonsens.

Dell verkoopt deze modules wel los, het bestel nummer is. GK103 prijs +/- €23,- + 4,- verzendkosten.

Ik heb dit kaartje ook moeten bestellen omdat de verkoper mij er niet attent op heeft gemaakt. Ik ging er vanuit dat er standaard bluetooth aan board was net als wifi.

Dus gewoon even bellen en klant en order nummer door geven.

Als je veel met je notebook op stap bent betel er dan gelijk een extra voeding bij dan hoef je niet telkens je voeding los te koppelen uit de knoop te halen en in je tas te stoppen. Bestel nummer DF329 prijs ook zoon €23,- dacht ik, los in de winkel kopen is veel duurder.

Succes.
How the hell kom jij bij 23 euro voor zo'n voeding. Een 65 Watt exemplaar staat erin voor (koppie koppie) 45 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien iets voor in de startpost

De volgende software pakketen kunne gratis worden upgrade bij microsoft die dell leverd
  • Work 8
  • Works suite 2005
Hier kan je de update downloaden
Erg hanidig wanneer je de engelse versie heb en toch graag de nederlandse wil hebben :Y) (of andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:40:
How the hell kom jij bij 23 euro voor zo'n voeding. Een 65 Watt exemplaar staat erin voor (koppie koppie) 45 euro?
Ik heb ook ongeveer 20 euro betaald voor een extra voeding toen ik m'n bestelling maakte.
Heb hem er toen wel meteen bijgevraagd, dus ik weet niet hoeveel hij zou kosten als je 'm los zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Hier kun je de voeding bestellen: http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=450-11249

[ Voor 11% gewijzigd door AttiX op 27-02-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:34:
Wat is nu €4,- verzend kosten? De TPG vraag al meer om iets binnen Nederland te versturen. Als ze het voor zo weinig geld vanuit Ierland kunnen toesturen zie ik het probleem niet Bouwe

Ik had een bluetooth 2.0 kaartje voor de inspiron 6400 en een extra voeding besteld samen werd het bezorgt voor slechts €46,41

Een Trust universeel notebook adapter kost al €35,- Om deze voor Dell computers te kunnen gebruiken heb je een extra verloopstekkertje nodig die ook nog eens €5,- kost dus totaal €40,-
Daarbij heb je dan het C merk Trust.

Een losse stekker verbindingen daar heb ik ook niets mee, alleen maar kans contactproblemen en op losgaan.

Dus vind ik die € 46,41 die dell rekend voor beiden producten inclusief verzendkosten en btw zeer redelijk bedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 27-02-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze in Ierland zitten had te maken met invoerbelastingen e.d. dacht ik (naast het feit dat Ierland dicht bij de VS ligt, natuurlijk). Er zitten wel meer bedrijven daar in Limerick (o.a. HP dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

00ps, ik heb mij vergist kennelijk

Nee, Ierland is heel gunstig voor bedrijven. Lage omzetbelastingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ierland dicht bij VS? _/-\o_

Voor het geval dat je het nog niet beseft. Er zit nog een atlantische oceaan tussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik ben benieuwd. Ik hoop dat ik met (T5200, 1 GB, 120 GB, x1400) ff een tijdje meekan. :)

Ik gooi meteen een vista transformation pack eroverheen. Heb ik minder snel behoefte om te upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:31:
Ierland dicht bij VS? _/-\o_

Voor het geval dat je het nog niet beseft. Er zit nog een atlantische oceaan tussen :+
Dichter dan de rest van Europa, grotendeels. Heeft weinig zin om b.v. te importeren naar Polen en van daaruit terug naar UK enz. Dell opereert toch vanuit Texas?

En ze vliegen in de buurt van Groenland hoor, niet vol over de Atlantische oceaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh op die fiets. Jah, is idd ideale plek om de EU te bereiken of om van daaruit te transporteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:34:
Bekijk dan ook gelijk de markt. Ierland blijft interessant.

[edit]

Heb me laptop nu zoon 4 maanden, alleen de knopjes voorop functioneren niet meer naar behoren.
Wat moet ik installeren om die knoppen weer goed werkend te krijgen.

Mvg!

[ Voor 27% gewijzigd door Frunnik op 27-02-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Frunnik schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:58:
[...]

Bekijk dan ook gelijk de markt. Ierland blijft interessant.

[edit]

Heb me laptop nu zoon 4 maanden, alleen de knopjes voorop functioneren niet meer naar behoren.
Wat moet ik installeren om die knoppen weer goed werkend te krijgen.

Mvg!
Qickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de dell systemen kan je nu kiezen of je Vista wil of nog de oude XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Ja, en er wordt een GeForce 7300 GO 256MB videokaart mee geleverd.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55
mmm,

Ze leveren nu dus wel opeens Vista erbij.

Nu heb ik toen gebeld met Dell en ze konden me verzekeren dat de nederlandse XP systemen ook zouden worden geupgrade naar VIsta. Ik dus vol goede moed naar de upgrade site, maar helaas is mijn service tag niet herkend. Ik heb hem binnen de tijd van de upgrade mogelijkheid gekocht en er werd mij verzekerd dat ik hem ook later kon updaten...

Heeft iemand anders het al geprobeerd om de nederlandse te upgraden naar Vista via Dell? Het scheelt toch zo 219 euro ;)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd of ze bestaande Dell-klanten een regeling aanbieden voor een update van Vista, kan een flinke duit schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Inspiron 6400 heeft sinds twee weken een vervelend kwaaltje. Als hij na het inschakelen een draadloze router vind, die in mijn eigen huis maar ook die van de overkant, stoot hij een luide "tuut"uit. Voor zover ik weet heb ik geen handelingen uitgevoerd die dit veroorzaakt zouden kunnen hebben. Ik heb overal in de software en het handboek gezocht naar mogelijkheden om dit signaal af te zetten, maar geen succes.
Is er wellicht iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en het wel heeft opgelost, dan zou ik dat heel graag willen horen. Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met mn accountmanager over Vista Upgrade. De goedkope OEM-upgrade blijft alleen bestaan voor de engelstalige XP-versies. Heb je een NL-versie, dan zul je een retailupgrade moeten kopen en die begint vanaf zo'n 190 euro. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:43
Koop dan gewoon een OEM versie in de winkel. Er zijn genoeg winkels die die licenties los verkopen. De regels voor een OEM licentie aanschaffen zijn versoepeld. Je hebt alleen geen support voor je windows, maar je bent tweaker of je bent het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm....... toch goed aan gedaan om hem zondag te bestellen. Ben zeker goedkoper uit. Dan maar geen Vista. Kan hem toch gratis downloaden van MSDNAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
vandaag mijn laptop binnen gehad, en hij bevalt me heel erg :9
zeker eeb goede keus gemaakt :D
ben alleen nog opzoek naar een 15,4'' laptop tas, iemand aanraders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
C0NSOLEFREAK schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:03:
vandaag mijn laptop binnen gehad, en hij bevalt me heel erg :9
zeker eeb goede keus gemaakt :D
ben alleen nog opzoek naar een 15,4'' laptop tas, iemand aanraders ?
Je had die van Dell moeten nemen die zijn echt steengoed en heel stevig, vraag of je die er nog even bij kan krijgen? Die Nylon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:06:
Net gebeld met mn accountmanager over Vista Upgrade. De goedkope OEM-upgrade blijft alleen bestaan voor de engelstalige XP-versies. Heb je een NL-versie, dan zul je een retailupgrade moeten kopen en die begint vanaf zo'n 190 euro. Helaas pindakaas.
mmm, Das weer jammer... Bij mij werd het toch verzekerd dat het ookvoor de nederlandse versie mogelijk zou zijn. Niet op dat moment maar wel in feb-mar...

Beetje jammer dat ze dus weer iets zeggen wat niet waar is. Daarom verkopers.... Nooit vertrouwen. Maar was ik hoorde over Vista.

- Batterijduur korter
- Slechtere performance

Lijkt me een goede keus dus lekker XP erop te laten staan. Over een jaartje of 4 is dat toch nog wel een veel gebruikt platform. En dan is het weer tijd voor nieuw pc :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Jullie weten inmiddel hoe ik over vista denk?

Ik ben Anti VISTA tot het tegen deel bewezen is.

Ik ben nog het meest bang voor PVP-OPM wat staat voor Protected-video-path-output-protected management

Wat in houd dat microsoft steeds meer en meer de belangen gaat behartigen van de de muziek film en software industrie.

Als je eindelijk die film hebt gedownload en je verheug je om deze te gaan zien vergeet het eerdaags dan maar.

Natuurlijk gaat microsoft dit niet meteen in voeren dit zou slechte publiciteit zijn. Als 2/3 van de wereld is overgestapt naar vista dan begint de ellende.

GRrrrrrr, afwachten maar wat microsoft voor onaardige dingen in petto heeft.

Een ding is zeker. “Al is de beveiliging nog zo goed en snel de kraker achterhaald hem wel”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
@ajpeetom: Ja, we weten inmiddels hoe je erover denkt, dat heb je al eens gezegd. Het lijkt me ook niet dat deze discussie thuishoort in het Inspiron 6400 topic, maar in een vista topic.
Die PVP-OPM waar je het over hebt houd overigens gewoon in dat het voor microsoft ofwel dit ondersteunen was, ofwel gewoon geen toegang krijgen van de film en muziekindustrie om hogekwaliteitscontent (legaal) af te spelen.

Voor niet-beveiligde content veranderd er in vista niets, voor beveiligde content betekend het simpelweg dat het in vista net wel te bekijken is zoals de aanbieder het kiest, waarbij het voor andere platformen mogelijk niet meer of in lagere resolutie te bekijken is.

De volledige controle over wat er wel of niet kan met content ligt dus bij de aanbieder (logisch ook, vermits hij de rechten over de content heeft). Dat je die rechten te restrictief vindt is een hele andere zaak, en daar heeft microsoft door vista al helemaal niets meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Adion schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:58:
@ajpeetom: Ja, we weten inmiddels hoe je erover denkt, dat heb je al eens gezegd. Het lijkt me ook niet dat deze discussie thuishoort in het Inspiron 6400 topic, maar in een vista topic.
Die PVP-OPM waar je het over hebt houd overigens gewoon in dat het voor microsoft ofwel dit ondersteunen was, ofwel gewoon geen toegang krijgen van de film en muziekindustrie om hogekwaliteitscontent (legaal) af te spelen.

Voor niet-beveiligde content veranderd er in vista niets, voor beveiligde content betekend het simpelweg dat het in vista net wel te bekijken is zoals de aanbieder het kiest, waarbij het voor andere platformen mogelijk niet meer of in lagere resolutie te bekijken is.

De volledige controle over wat er wel of niet kan met content ligt dus bij de aanbieder (logisch ook, vermits hij de rechten over de content heeft). Dat je die rechten te restrictief vindt is een hele andere zaak, en daar heeft microsoft door vista al helemaal niets meer mee te maken.
Vrijheid van meningsuiting is een goed recht.

Vista zal binnen zeer korte tijd onafzonderlijk verbonden zijn aan onze Inspiron 6400. Waarom zou op dit forum niet kritisch tegen vista aan gekeken mogen worden dan?

Ben het helemaal mee eens dat dit geen vista forum moet gaan worden. De introductie van vista is nu eenmaal feit en is niet meer terug te draaien.

Natuurlijk zijn er vista forums het barst er van, in alle talen van de regenboog.

Als op dit forum iemand komt met een vraag over zijn X1400 kaart, zeggen wij toch ook niet hoepel even op naar een ATI forum?

Even met beide voeten op de grond blijven staan.

Vista wordt ook de Dell inspiron gebruiker vroeg of laat door de strot geduwd. Eerdaags worden ook inspiron 6400 notebook standaard geleverd met vista.

Sterker nog het is nu al bekend dat Microsoft, XP vanaf 2012 niet meer gaat ondersteunen.

Tja we kunnen natuurlijk altijd nog overstappen naar Linux. Maar dan heb je toch een probleempje 80% van de verkrijgbare software draait onder microsoft Windows.

Hoe je het draait of keert, wij kunnen voeg of laat niet meer om vista heen. Dan is het niet meer dan van zelfsprekend dat ook de inspiron 6400 gebruiker kritisch tegen vista aan kijkt.

[ Voor 45% gewijzigd door LEX63 op 01-03-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

ajpeetoom schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:11:
[...]

Vrijheid van meningsuiting is een goed recht.

Ik vind dat vista binnen zeer korte tijd onafzonderlijk verbonden is aan onze Inspiron 6400. Waarom zou er op dit forum dan ook niet kritisch tegen aan gekeken mogen worden?

Ben het helemaal mee eens dat dit geen vista forum moet gaan worden, maar zo nu en dan problemen en vragen en antwoorden uitwisselen hoort ook bij dit forum.

De introductie van vista is een feit en is niet meer terug te draaien.

Natuurlijk zijn er vista forums het barst er van, in alle talen van de regenboog.

Als iemand op dit forum komt met een vraag over zijn X1400 kaart zeggen wij toch ook niet hoepel even op naar een ATI forum, waar er ook honderden van zijn?

Even met beide voeten op de grond blijven staan.

Vista wordt ook de Dell inspiron gebruiker vroeg of laat door de strot geduwd. Eerdaags worden ook inspiron 6400 notebook’s en zijn opvolger standaard geleverd met vista.

Sterker nog het is nu al bekend dat Microsoft XP vanaf 2012 niet meer ondersteund.
Dit verhaaltje heb van jouw heb ik al vaker ergens gelezen :O. Maar dit blijft wel het Dell Inspiron 6400 topic. Jij geeft steeds je persoonlijke afkeur over Microsoft Windows Vista, prima! Maar dat kan toch ook in het bedoelde Vista topic? Dit topic gaat over de Dell Inspiron. Je ziet hier toch ook geen meningen over ATI of Nvidia?

Wat ik bedoel is dat;
Jullie weten inmiddel hoe ik over vista denk?
Ik ben Anti VISTA tot het tegen deel bewezen is.
Ik ben nog het meest bang voor PVP-OPM wat staat voor Protected-video-path-output-protected management
Wat in houd dat microsoft steeds meer en meer de belangen gaat behartigen van de de muziek film en software industrie.
microsoft dit niet meteen in voeren dit zou slechte publiciteit zijn. Als 2/3 van de wereld is overgestapt naar vista dan begint de ellende.
GRrrrrrr, afwachten maar wat microsoft voor onaardige dingen in petto heeft.
De introductie van vista is een feit en is niet meer terug te draaien.
Vista wordt ook de Dell inspiron gebruiker vroeg of laat door de strot geduwd. Eerdaags worden ook inspiron 6400 notebook’s en zijn opvolger standaard geleverd met vista.

Sterker nog het is nu al bekend dat Microsoft XP vanaf 2012 niet meer ondersteund.
Helemaal geen ene moer met de Dell Inspiron te maken heeft 8)7. Sorry, misschien ligt het aan mij...maar ik word er een beetje moe van....

En nu ff ontopic; ik heb heel af en toe een probleem met mijn DVD-Rom. Soms als ik Windows opstart en in Deze Computer kijk, zie ik geen dvddrive. In Apparaatbeheer staat verder ook niets geinstalleerd oid. Ook onder Windows Schijfbeheer staat niets. Als ik dan Windows XP opnieuw start, zie ik de speler wel :?. Het is dat ik mijn DVD-rom eigenlijk nooit gebruik, maar toch..

Heeft iemand dit ook weleens? Lijkt op een voedingprobleem, misschien dat het soms geen stroom ofzo krijgt?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk type DVD speler heb je? De 6400 wordt met een paar verschillende modellen geleverd nl. Even proberen de DVD speler weg te gooien in apparaatbeheer en terug laten detecteren? (ev. de schijfcontroller eveneens weggooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
NaZ- schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Dit verhaaltje heb van jouw heb ik al vaker ergens gelezen :O. Maar dit blijft wel het Dell Inspiron 6400 topic. Jij geeft steeds je persoonlijke afkeur over Microsoft Windows Vista, prima! Maar dat kan toch ook in het bedoelde Vista topic? Dit topic gaat over de Dell Inspiron. Je ziet hier toch ook geen meningen over ATI of Nvidia?

Wat ik bedoel is dat;

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Helemaal geen ene moer met de Dell Inspiron te maken heeft 8)7. Sorry, misschien ligt het aan mij...maar ik word er een beetje moe van....

En nu ff ontopic; ik heb heel af en toe een probleem met mijn DVD-Rom. Soms als ik Windows opstart en in Deze Computer kijk, zie ik geen dvddrive. In Apparaatbeheer staat verder ook niets geinstalleerd oid. Ook onder Windows Schijfbeheer staat niets. Als ik dan Windows XP opnieuw start, zie ik de speler wel :?. Het is dat ik mijn DVD-rom eigenlijk nooit gebruik, maar toch..

Heeft iemand dit ook weleens? Lijkt op een voedingprobleem, misschien dat het soms geen stroom ofzo krijgt?
Als je nog garantie hebt zou ik maar eens bellen, lijkt op een contact probleem. Je kunt proberen de drive er uit te halen door aan de onderkant een klein schroefje los te draaien, en de drive weer terug te
plaatsen, mogelijk helpt het.

Wat vista beteft daar over zullen we wel van mening blijven verschillen. Laat ik niet over ergenis gaan beginnen, ook daar heb ik het al eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth-module is aangekomen en geinstalleerd. Nu wil ik verbinding maken met mijn PDA. Die verbinding komt ook even tot stand (BT-logo wordt groen), maar na twee seconden schakelt hij alweer uit. Nog maar even verder configureren, het blijft toch bluetooth. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:52:
Bluetooth-module is aangekomen en geinstalleerd. Nu wil ik verbinding maken met mijn PDA. Die verbinding komt ook even tot stand (BT-logo wordt groen), maar na twee seconden schakelt hij alweer uit.
ik wil ook een bluetooth-module bestellen, maar ik heb een paar vraagjes:
wat kost de module ? (inclusief BTW en verzend kosten)
was hij makelijk te instaleren ?
wat is ongeveer het berijk?
alvast bedankt :9

[ Voor 4% gewijzigd door BlackRageNL op 01-03-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0NSOLEFREAK schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:03:
[...]

ik wil ook een bluetooth-module bestellen, maar ik heb een paar vraagjes:
wat kost de module ? (inclusief BTW en verzend kosten)
€28,70
was hij makelijk te instaleren ?
Eitje
wat is ongeveer het bereik?
Standaard volgens de Bluetooth specificaties, niet afhankelijk van het type module. Nog niet getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net vista ultimate geïnstalleerd. Maar ik weet niet of mijn inspiron 6400 een TPM (trusted platform module) heeft. Want ik wilde bitlocker installeren
Ik weet niet of er verschil is tussen de inspirons met een core duo processor of een core 2 duo?
Ik heb een core duo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:23:
Ik heb net vista ultimate geïnstalleerd. Maar ik weet niet of mijn inspiron 6400 een TPM (trusted platform module) heeft. Want ik wilde bitlocker installeren
Ik weet niet of er verschil is tussen de inspirons met een core duo processor of een core 2 duo?
Ik heb een core duo
core duo = 32bit
core 2 duo = 64bit
voor de rest geen verschillen (correct me if i am wrong)

[ Voor 67% gewijzigd door BlackRageNL op 01-03-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0NSOLEFREAK schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:28:
[...]

core duo = 32bit
core 2 duo = 64bit
voor de rest geen verschillen (correct me if i am wrong)
Sory voor mijn slechte uitleg.
Ik bedoel of de inspiron een tpm heeft.
En ik dacht dat bijv. de core 2 duo wel een tpm heeft en de core duo niet.
Ik weet niet of dat zo is.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.