Ik heb een 9cell en kan er met Auto-cad, firefox en office programma('s) tegelijk +- 4-5 uur mee werken, afhankelijk van de helderheid van het scherm. Door deze donkerder te zetten met de "Fn" pijltje omhoog / omlaag donkerder te zetten kan je er langer / korter mee doen. Dus wanneer het mogelijk is zet ik het beeldscherm zo donker mogelijk.
Hmm je hebt er wel 4 jaar garantie bij genomen wat kkveel geld kost
Ik krijg dit voor 1075,-
Intel® Core™2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
14.1" W Screen WXGA+ UltraSharp™ (1440 X 900) TFT Display with TrueLife™
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
9 Cell 80WHr Primary Battery
En je opmerking 'zelfde als Dell Inspiron 6400' klopt dus ook niet --> geen videokaart

Ik krijg dit voor 1075,-
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
En je opmerking 'zelfde als Dell Inspiron 6400' klopt dus ook niet --> geen videokaart
[ Voor 93% gewijzigd door CLB op 07-02-2007 20:29 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vermoed dat je 4-jaar at home service een beetje prijzig is... 238 euro extra...FireFoz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:17:
Ik ben bezig de 640m te bestellen (zelfde als 6400, maar dan 14"). Ik heb nu:
Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB)
Basic-pakket, 4 jaar At Home-service
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Harde schijf van 60 GB (5.400 rpm)
En verder de standaard dingen. Prijs, 1107 euro. Ik vind die site zo vaag met al die verschillende prijzen steedsIs deze prijs een beetje okee?
hmm ja...als ik het goed begrijp betekend dat toch dat als mn hdd ofzo kapot gaat, dat ik dell bel, en dat er dan binnen aantal uur (max 48 ofzo?) een monteur bij me thuis komt om hem te repareren, en dat 4 jaar lang? Het is een aanbieding, 4 jaar voor de prijs van 3 jaar, en ik zet hem op naam van mn zaak, dus uit eindelijk betaal ik maar 539 ipv 1107 euro
(eerst 19% btw er af, en dan 42% minder inkomstenbelasting). Dus voor die 238 betaal ik ook maar 116 euro...dus ik zit nog ff te twijfelen. 4 jaar zulke garantie is wel relaxed natuurlijk
Ik ga hem best veel gebruiken, dus best grote kans dat er een keer iets stuk gaat
[ Voor 15% gewijzigd door FireFoz op 07-02-2007 21:12 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
houd er rekening mee dat je laptop over 4 jaar nog minder waard is als de verzekering... ik zou voor 2 jaar gaan.FireFoz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:12:
hmm ja...als ik het goed begrijp betekend dat toch dat als mn hdd ofzo kapot gaat, dat ik dell bel, en dat er dan binnen aantal uur (max 48 ofzo?) een monteur bij me thuis komt om hem te repareren, en dat 4 jaar lang? Het is een aanbieding, 4 jaar voor de prijs van 3 jaar, en ik zet hem op naam van mn zaak, dus uit eindelijk betaal ik maar 539 ipv 1107 euro(eerst 19% btw er af, en dan 42% minder inkomstenbelasting). Dus voor die 238 betaal ik ook maar 116 euro...dus ik zit nog ff te twijfelen. 4 jaar zulke garantie is wel relaxed natuurlijk
Ik ga hem best veel gebruiken, dus best grote kans dat er een keer iets stuk gaat
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Verwijderd
Is dat niet een Inspiron 640m? 14,1 inch namelijk...CLB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:24:
Hmm je hebt er wel 4 jaar garantie bij genomen wat kkveel geld kost![]()
Ik krijg dit voor 1075,-
2 jaar minder support scheelt me netto maar 19 euro...dus dat zet niet echt zoden aan de dijk
Extra garantie zinloos.
Je mag van een notebook minstens verwachten dat hij 2 jaar mee mag gaan. Binnenkort is in de hele EU 2 jaar garantie verplicht.
Of het nu om een tv, koelkast of een Dell Inspiron 6400 gaat.
Je mag van een notebook minstens verwachten dat hij 2 jaar mee mag gaan. Binnenkort is in de hele EU 2 jaar garantie verplicht.
Of het nu om een tv, koelkast of een Dell Inspiron 6400 gaat.
Verwijderd
Ja, maar als je die 1 jaar garantie pakt, moet je hem dan zelf opsturen naar Ierland?
Er staat immers wel collect and return
.
Als je die laptop zakelijk koopt ga je natuurlijk niet voor de basic garantie. Als je die voor de zaak nodig hebt ga je niet lopen kl*ten om je gelijk te halen bij Dell of welk ander merk als dat ding stuk gaat maar betaal je wat meer voor de service en koop je dus "geen gezeur goede service"
En wat dacht je dat collect betekende?Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:28:
Ja, maar als je die 1 jaar garantie pakt, moet je hem dan zelf opsturen naar Ierland?
Als je die laptop zakelijk koopt ga je natuurlijk niet voor de basic garantie. Als je die voor de zaak nodig hebt ga je niet lopen kl*ten om je gelijk te halen bij Dell of welk ander merk als dat ding stuk gaat maar betaal je wat meer voor de service en koop je dus "geen gezeur goede service"
Je moet die 2 jaar natuurlijk wel krijgen. Als Dell voet bij stuk houdt en het niet wilt geven, ben je nergens. Jij zit dan met een kapotte laptop die je niet kunt gebruiken. Je kunt dan wel van alles gaan doen om alsnog je gelijk te krijgen, maar daar gaat heel veel tijd over heen. Ik moet gewoon een laptop hebben waar ik op kan rekenen, ik zou hem niet zo maar ff 10 weken kunnen missen bijvoorbeeld. Daarom spreekt die @ home service me wel erg aan. Gewoon 4 jaar lang weten waar je aan toe bent.
Weet iemand overigens als ik voor Xp professional kies, of ik dan een gewone XP cd krijg of eentje die door Dell verkracht is? Want dan ga ik er niet voor betalen natuurlijk...
Weet iemand overigens als ik voor Xp professional kies, of ik dan een gewone XP cd krijg of eentje die door Dell verkracht is? Want dan ga ik er niet voor betalen natuurlijk...
Ik heb toen ik mijn Dell kreeg meteen opnieuw Windows erop gezet en kreeg toen een kale Windows. En had de cd die erbij zat Windows Home voor mij dan gebruikt.FireFoz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:08:
Dagelijks worden garantie geschillen door diverse organisaties en geschillencommissies met succes tot een goed eind gebracht.
Doorgaans is de ervaring dat als een notebook het eerste jaar goed draait hij de rest van zijn leven ook wel uit dient.
Een leven voor een notebook is drie jaar, daarna word hij afgeschreven.
Natuurlijk kan de notebook veel lagen mee gaan. Daarna kan hij nog jaren zonder problemen mee gaan.
Enkele maanden geleden was ik bij iemand die een IBM notebook had met een 486 processor. 60 MHz. Hij gebruikte het nog voor zijn administratie.
Omdat hij zo gehecht was aan dat programma en omdat het apparaat nog voldoet aan zijn eisen. Dat ding moet meer dan 23 jaar oud zijn en doet het nog steeds.
Dat bedoel ik maar. Tja, je kunt ook pech hebben.
Doorgaans is de ervaring dat als een notebook het eerste jaar goed draait hij de rest van zijn leven ook wel uit dient.
Een leven voor een notebook is drie jaar, daarna word hij afgeschreven.
Natuurlijk kan de notebook veel lagen mee gaan. Daarna kan hij nog jaren zonder problemen mee gaan.
Enkele maanden geleden was ik bij iemand die een IBM notebook had met een 486 processor. 60 MHz. Hij gebruikte het nog voor zijn administratie.
Omdat hij zo gehecht was aan dat programma en omdat het apparaat nog voldoet aan zijn eisen. Dat ding moet meer dan 23 jaar oud zijn en doet het nog steeds.
Dat bedoel ik maar. Tja, je kunt ook pech hebben.
Verwijderd
Lijkt me sterk met een 486 die pas begin jaren 90 geïntroduceerd werd. Ik schat eerder 15 jaar of zo. Maar blijft oud.ajpeetoom schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:44:
Dat ding moet meer dan 23 jaar oud zijn en doet het nog steeds.
Lijkt me sterk met een 486 die pas begin jaren 90 geïntroduceerd werd. Ik schat eerder 15 jaar of zo. Maar blijft oud.
[/quote]
Dacht even niet hè, dat was al de tijd van de eerste pentinum, 486 werd in 1986/88 geïntroduceerd.
Zal even moeten neuzen om precies te achterhalen wanneer deze processor precies werd in gevoerd. Ik zal er niet veel naast zitten.
Mijn hele leven, al vanaf 1978 ben ik met computer’s bezig.
[/quote]
Dacht even niet hè, dat was al de tijd van de eerste pentinum, 486 werd in 1986/88 geïntroduceerd.
Zal even moeten neuzen om precies te achterhalen wanneer deze processor precies werd in gevoerd. Ik zal er niet veel naast zitten.
Mijn hele leven, al vanaf 1978 ben ik met computer’s bezig.
[ Voor 28% gewijzigd door LEX63 op 08-02-2007 20:17 ]
Zie CPU World.
Introduction: 1989
Introduction: 1989
18 jaar terug dus. De 23 jaar is toch behoorlijk overdreven, 5 jaar is veel in ComputerlandVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:49:
[...]
Lijkt me sterk met een 486 die pas begin jaren 90 geïntroduceerd werd. Ik schat eerder 15 jaar of zo. Maar blijft oud.
[ Voor 67% gewijzigd door gambieter op 08-02-2007 20:13 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wanneer gaat Dell Windows Vista leveren bij de Inspiron?
Hopelijk nooit.Moreno schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:18:
Wanneer gaat Dell Windows Vista leveren bij de Inspiron?
Vista moet zich eerst nog maar eens gaan bewijzen of we er iets aan hebben, wat is de toegevoegde waarde?
Eerst de kat uit de boom kijken.
Ik ben een van de vele nederlanders die niet staat te springen om vista. Die willen eerst alles weten de voors en de na's vooral de na's schijnen er nogal wat te zijn.
Nee voorlopig niet.
Hmm ik heb hier nu 1 week een Dell 6400 met XP Home en wil wel eens upgraden naar Vista. Maar om één of andere reden zegt die Dell site dat ik er niet voor in aanmerking kom. Terwijl ik er wel een Vista Capable logo opstaat. Iemand een idee?
Verwijderd
Je gaat mij niet vertellen dat een 486 voor de consument enigszins betaalbaar was in 1989. Al helemaal in een laptop. De 386 was toen net in opkomst denk ik, ik heb iig. een desktop met een 386 gehaald ergens in 1991.
Probeer je een gratis upgrade los te krijgen oid? Dat gaat alleen met erg recente laptops, en met Engelse XP versies. Verder kun je gewoon een Vista upgrade/oem/retail whatever in de winkel halen, snap niet goed dat je hiervoor bij Dell moet zijn?Dutch3men schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:38:
Hmm ik heb hier nu 1 week een Dell 6400 met XP Home en wil wel eens upgraden naar Vista. Maar om één of andere reden zegt die Dell site dat ik er niet voor in aanmerking kom. Terwijl ik er wel een Vista Capable logo opstaat. Iemand een idee?
Tja dat waren nog eens tijden, 66 Mhz, 640 KB geheugen CGA resolutie scherm met 16 kleuren. Toen ging alles nog met de RS232 en de printer poort. In die computer zit niet eens pcmcia pc-card slot.
Denk dat een dergelijke notebook toen fl. 2000,- / 2500,- koste.
Dutch3men inderdaad vista is gewoon te koop in de winkel een update van xp home naar vista basic kost dacht ik +/- €120,- Snap niet dat Dell vista niet los verkoopt. Elke licentie is toch geld.
Dutch3men inderdaad vista is gewoon te koop in de winkel een update van xp home naar vista basic kost dacht ik +/- €120,- Snap niet dat Dell vista niet los verkoopt. Elke licentie is toch geld.
Ik vroeg me af of iemand er later extra garantie bij genomen heeft, zoals ik al eerder vroeg?
Ik heb nu een aanbieding gekregen...
Verwijderd
Wij kochten onze eerste PC in 1989, een Olivetti 286, met 12 Mhz, 4 mb RAM en een 40 MB harddisk. Samen met een kleurenmonitor (voor die tijd niet alledaags) en een matrixprinter (wat een herrie!) kostte dit beestje rond de 3000 euro. Als je dat nu zou neertellen voor een PC heb je net geen vliegtuig.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:19:
[...]
Je gaat mij niet vertellen dat een 486 voor de consument enigszins betaalbaar was in 1989. Al helemaal in een laptop. De 386 was toen net in opkomst denk ik, ik heb iig. een desktop met een 386 gehaald ergens in 1991.
Van een 486 was toen, zeker in de consumentenmarkt, helemaal geen sprake!
Trouwens, de term "laptop" gebruiken voor toestellen uit de jaren '80, begin jaren '90 is relatief. Ze waren niet bedoeld om op je schoot te plaatsen. De toestellen waren 'draagbaar' maar met 11 kg had je toch heel wat te slepen. Een ingebouwde batterij hadden de draagbare computers uit de jaren '80 ook al niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 09:57 ]
Verwijderd
Ik kan het nog wel simpeler vertellen: de meeste mensen die naar een 486 hebben geüpgrade, deden dat om Doom te kunnen draaien (wat niet echt lekker ging op een 386). Mag je van mij uitzoeken wanneer Doom verscheen.
vergeet je geen nulletje? Da's de huidige prijs van een Inspiron 6400 (en die is goedkoop). Voor dat geld had je niet eens een desktop. Ik herinner mij in ieder geval advertenties met laptops voor 100000,- oude Belgische franken tot over BEF 200000,- afhankelijk van de opties (fl. 5000 - 10000 !).
ajpeetoom schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 04:51:

Er is ook een update van de BIOS beschikbaar A13
http://support.dell.nlFixes/Enhancements
------------
1. Fixed an issue that system intermittently hangs during boot up
to DOS repeatly.
2. Updated Dell COPYRIGHT year to 2007.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik heb gister de 640m besteld, maar tot nu toe nog niks van Dell gehoord...dat vind ik wel slecht hoor. Het is al meer dan 24h geleden en nog niet eens een order bevestiging. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, die verhalen van 2 maanden die ik in dit topic las zijn wel verontrustend, las ik pas achteraf

Naa 2 maanden, tuurlijk niet! Zou wat zijn
Mijne komt zometeen
(geen Dell, maar wel 'n laptop)

Mijne komt zometeen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden? Heb namelijk hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:31:
[...]
heb de kazaa lite codec geinstalleerd en heb nog altijd hetzelfde probleem. Vind dit toch maar raar.
ik zit nou ook op Dell te kijken voor een Inspiron, maar waar zijn de Vista keuze-mogelijkheden? Ik zie alleen maar Home of MCE, maar als ik een 1 gig neem met ati 1100 weet ik gewoon dat die
Aero aankan, dan wil ik er Vista ook bij. Ok, er zit wel een leuk Logitech webcam-actie bij nu, maar toch, ik wil geen Xp MCE.
Moet Dell nog wat oude voorraad kwijt? En dan nog iets, wat zijn de bezorgkosten?
Aero aankan, dan wil ik er Vista ook bij. Ok, er zit wel een leuk Logitech webcam-actie bij nu, maar toch, ik wil geen Xp MCE.

Ik heb nu wel een betalings email gekregen, heb deze net betaald...verder nog geen order bevestiging oid, staat ook nog niet op de site. Wss pas na het weekend...stomme weekeindes ook altijd 
Bezorgkosten zijn 75 euro (!!!), maar nu tijdelijk gratis, iig bij mij was dat..Sjah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:32:
ik zit nou ook op Dell te kijken voor een Inspiron, maar waar zijn de Vista keuze-mogelijkheden? Ik zie alleen maar Home of MCE, maar als ik een 1 gig neem met ati 1100 weet ik gewoon dat die
Aero aankan, dan wil ik er Vista ook bij. Ok, er zit wel een leuk Logitech webcam-actie bij nu, maar toch, ik wil geen Xp MCE.Moet Dell nog wat oude voorraad kwijt? En dan nog iets, wat zijn de bezorgkosten?
[ Voor 61% gewijzigd door FireFoz op 09-02-2007 19:41 ]
Wie werkt er tegenwoordig nu nog met kazaa. Kazaa is oud bollig aan het worden net als edonky, emule, het enige wat nog wat te bieden heeft is limewire.ione schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:44:
[...]
Heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden? Heb namelijk hetzelfde probleem.
Verder het Mekka van P2P is natuurlijk Bit torrent, Met de honderden zoek site's het meeste te bieden heeft op elk gebied.
Je moet hier wel even mee leren om gaan. Het werkt totaal anders.
[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 09-02-2007 21:19 ]
Verwijderd
Kazaa lite codec pack is, zoals de naam zegt, een codec pack en heeft verder niets met P2P te maken.
Triest.....FireFoz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:32:
Bezorgkosten zijn 75 euro (!!!), maar nu tijdelijk gratis, iig bij mij was dat..
jah, beetje lame ook om zo achteraf, bij het afrekenen, nog even de prijs flink omhoog te knallen...
naja, tis nu gratis dus dat maakt me niet zo veel uit. Ik heb nu overigens de orderbevestiging, verwachtte datum is nu 27 febrauri, nog 17 dagen dus. Maar kan ook eerder zijn (hope so)
Ja, precies, kijk als ze dat nou van tevoren duidelijk aangeven is het nog wat anders. 17dagen, hmm, moet ook niet veel langer duren. Moet het uit Ierland komen begrijp ik?
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 01:04:
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Codec heeft meestal iets te maken met video of audio.
Kazaa lite is zover ik het weet een P2P programma, de lite versie is eigenlijk geen officiële versie, maar een gekraakte versie waar allerlei reclame en andere bende uit is gesloopt.
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Codec heeft meestal iets te maken met video of audio.
Kazaa lite is zover ik het weet een P2P programma, de lite versie is eigenlijk geen officiële versie, maar een gekraakte versie waar allerlei reclame en andere bende uit is gesloopt.
Het is me opgevallen bij de Inspirion 6400 dat de dynamic switching bij geen netstroom erg slecht is.
Wanneer ik dan een benchmark hou bij 3dmark2005 kom ik op 2-3 frames per seconde.... Maar als ik hem met de netstroom doe kom ik op 8-9 frames gemiddeld....
Nu is hij zo ingesteld dat bij 60% belasting alles op full power gaat wanneer hij op de batterij werkt... Nu lijkt me dat bij 3dmark je ruim boven de 60% zit...
Heeft iemand een oplossing hiervoor zodat hij bij de batterij ook full power pakt?
Wanneer ik dan een benchmark hou bij 3dmark2005 kom ik op 2-3 frames per seconde.... Maar als ik hem met de netstroom doe kom ik op 8-9 frames gemiddeld....
Nu is hij zo ingesteld dat bij 60% belasting alles op full power gaat wanneer hij op de batterij werkt... Nu lijkt me dat bij 3dmark je ruim boven de 60% zit...
Heeft iemand een oplossing hiervoor zodat hij bij de batterij ook full power pakt?
Verwijderd
"Kazaa lite" is een P2P programmaajpeetoom schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:16:
"Kazaa lite codec pack" is een codec pack...
meuktracker, heeft wel al een hele tijd de naam K-Lite codec pack.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:29 ]
Verwijderd
Heb je ook de video kaart ingesteld? Die heeft ook een low power mode nl.Dbm12 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:41:
uhu, bij 60% springt alles aan. Dynamic gedoe staat zo ingesteld. Helaas geeft hij er geen gehoor aan... Enkel met Netstroom pakt ie alles op 100% en merk je pas de full power van het beestje....Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:26:
[...]
Heb je ook de video kaart ingesteld? Die heeft ook een low power mode nl.
Verwijderd
Als de videokaart van power modus veranderd, flikkert het beeld even zwart. Gebeurt dat bij jou? Indien niet dan blijft de kaart in low power mode (tenzij de kaart altijd op performance staat, dan flikkert het scherm ook niet als je de adapter in/uit schakelt). Je kan het ook checken in catalyst control center (de percentage instelling daar bij powerplay is trouwens % batterijduur, en niet % belasting hé!)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 20:23 ]
koelkast schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:24:
Ik vroeg me af of iemand er later extra garantie bij genomen heeft, zoals ik al eerder vroeg?

Bijvoorbeeld minder krachtige processor 1.6 ipv 1.8 of 2.0 Ghz.
1024 MB geheugen in plaats van 2048.
120 GB harddisk in plaats van 160
LCD scherm 1280x1024 in plaats van 1680x1024
Als die extra garantie geen gevolgen heeft voor de samenstelling van de notebook zou ik zeggen doen
Succes
[ Voor 8% gewijzigd door LEX63 op 11-02-2007 11:05 ]
Verwijderd
Lees je eigenlijk wel? Het gaat om het verlengen van de garantie na (of net voor?) het aflopen van de normale garantie (bv. na een jaar), blijkbaar tegen een betere prijs dan wanneer je de garantie meteen bij aanschaffen uitbreidt:
Koelkast, wanneer heb je precies die brief gehad? Na of net voor het eerste jaar? 119 ex btw lijkt me weinig voor 2 jaar extra.koelkast schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:58:
Ik heb een brief gekregen, ik kan tot 15% op garantie besparen. Heb nu 1 jaar op mijn Dell inspiron 6400, maar ik kan voor 119 ex btw een verlenging tot 3 jaar on site krijgen als ik een telefoontje pleeg.
Nu ben ik benieuwd of ik hier ook op kan afdingen voor de telefoon?
En of ik het als particulier ook kan krijgen, ik heb de Dell nl. (per ongeluk) als particulier op de zakelijke site gekocht.
Iemand een zelfde brief gehad?
Ik heb afgelopen week deze brief gehad, en de garantie loopt tot april 2007 (mijn 6400 is van april 2006 en bevalt prima!).Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:11:
Lees je eigenlijk wel? Het gaat om het verlengen van de garantie na (of net voor?) het aflopen van de normale garantie (bv. na een jaar), blijkbaar tegen een betere prijs dan wanneer je de garantie meteen bij aanschaffen uitbreidt:
[...]
Koelkast, wanneer heb je precies die brief gehad? Na of net voor het eerste jaar? 119 ex btw lijkt me weinig voor 2 jaar extra.
Maarja, hij was toch zo'n 1300 euro en dat is toch jammer als je hem weg moet gooien omdat hij ineens niet meer werkt...
Verwijderd
Mijn laptoppie komt morgen toe, maar nu constateer ik opeens dat ik geen infraroodpoort meer heb (om te communiceren met mijn Polar Hartslagmeter). Of vergis ik mij?
Klopt heeft geen IR.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:29:
Mijn laptoppie komt morgen toe, maar nu constateer ik opeens dat ik geen infraroodpoort meer heb (om te communiceren met mijn Polar Hartslagmeter). Of vergis ik mij?
Verwijderd
Ik zie dat je ook online garantie-uitbreiding kunt aanvragen (customer-care -> garantie-informatie -> uitbreiding -> servicetag invullen -> klik hier om aan te vragen). Ik ga denk nog even de kat uit de boom kijken en zien of er een brief in de bus valt (mijn Inspiron eind april 2006 besteld).koelkast schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:25:
Ik heb afgelopen week deze brief gehad, en de garantie loopt tot april 2007 (mijn 6400 is van april 2006 en bevalt prima!).
Maarja, hij was toch zo'n 1300 euro en dat is toch jammer als je hem weg moet gooien omdat hij ineens niet meer werkt...
De prijs die jij betaalt is iig. een stuk voordeliger (A: prijs lager en B: je betaalt met een jaar uitstel).
Verwijderd
Misschien even off-topic:
Maar ik heb wel Windows XP MCE (incl IR-afstandsbediening en usb-ontvanger)
Valt hier niets te regelen? kan ik die ontvanger niet gebruiken als universele IR-poort?
Nee! die ontvanger is echt alleen de gebruiken als remote control ontvanger.. ben hier ooit eens mee bezig geweest, Maar meer kan hij echt niet.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:03:
[...]
Misschien even off-topic:
Maar ik heb wel Windows XP MCE (incl IR-afstandsbediening en usb-ontvanger)
Valt hier niets te regelen? kan ik die ontvanger niet gebruiken als universele IR-poort?
Op je laptop zit wel gewoon usb. Dus je zou een usb>ir kunnen kopen.. ze zijn niet duur en werken prima.
Verdomd... Die was teruggesprongen.... Raar, maar enorm bedankt hij heeft nu max power met high batteryVerwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:21:
Als de videokaart van power modus veranderd, flikkert het beeld even zwart. Gebeurt dat bij jou? Indien niet dan blijft de kaart in low power mode (tenzij de kaart altijd op performance staat, dan flikkert het scherm ook niet als je de adapter in/uit schakelt). Je kan het ook checken in catalyst control center (de percentage instelling daar bij powerplay is trouwens % batterijduur, en niet % belasting hé!)
nogmaals bedankt
Klopt u de Dell inspiron 6400 heeft geen IR poort. Dit is ook wel heel ouderwets en super traag.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:29:
Als je niet zonder zoon poort kan voor de hartslagmeter, kun je een losse usb infraroodpoort kopen van o.a. Sweeks, dacht voor dik onder de €20,-
bij o,a, de media markt.
Sucses
[ Voor 18% gewijzigd door LEX63 op 12-02-2007 18:23 ]
w00t, hij is vandaag al verzondenFireFoz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:45:
Ik heb gister de 640m besteld, maar tot nu toe nog niks van Dell gehoord...dat vind ik wel slecht hoor. Het is al meer dan 24h geleden en nog niet eens een order bevestiging. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, die verhalen van 2 maanden die ik in dit topic las zijn wel verontrustend, las ik pas achteraf
-edit- o nee moet uit Ierland komen he? Naja, deze week iig nog wel dan
[ Voor 6% gewijzigd door FireFoz op 12-02-2007 19:54 ]
Verwijderd
Sinds gisteren valt mn 6400 in de resolutie 1024x768 na het terugkomen uit de screensaver of standby.
Verwijderd
En nog maar een keerVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:52:
Sinds gisteren valt mn 6400 in de resolutie 1024x768 na het terugkomen uit de screensaver of standby.
Verwijderd in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5."
Verwijderd
Die had ik echter al geprobeerd.
Wat gebeurd er: ik lock mijn laptop. Even later unlock in hem. Het scherm blijft 2sec in native resolutie staan, en verspringt naar 1024x768.
oppassen dat je dan geen CLI problemen krijgt, heb ik erg last van moeilijk weg te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:27:
Hmm da's vreemd. Even nieuwe video drivers halen?
Soms heb ik ook last van een zwart scherm als ik hem dicht klap, erg lastig, er zit dan niets anders op om hem opnieuw op te starten.
[ Voor 20% gewijzigd door LEX63 op 13-02-2007 00:52 ]
screensaver een swieper geven dan maar.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:52:
Verwijderd
Tuurlijk is IR grandioos passé, maar als het komt op energiezuinig uitwisselen van gegevens is IR toch te prefereren boven Bluetooth (heb weinig zin om mijn polar iedere maand van nieuwe batterijen te voorzien). Polar heeft trouwens zelf ook een IR-interface maar daar durven ze 40 euro voor vragen. Zal mijn (infrarood)licht eens gaan opsteken in de Mediamakt dan, bedankt!ajpeetoom schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:18:
[...]
Klopt u de Dell inspiron 6400 heeft geen IR poort. Dit is ook wel heel ouderwets en super traag.
Als je niet zonder zoon poort kan voor de hartslagmeter, kun je een losse usb infraroodpoort kopen van o.a. Sweeks, dacht voor dik onder de €20,-
bij o,a, de media markt.
Sucses
Misschien gewoon even Framework installeren zoals in de SP is vermeld?ajpeetoom schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:50:
[...]
oppassen dat je dan geen CLI problemen krijgt, heb ik erg last van moeilijk weg te krijgen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:15:
[...]
Tuurlijk is IR grandioos passé, maar als het komt op energiezuinig uitwisselen van gegevens is IR toch te prefereren boven Bluetooth (heb weinig zin om mijn polar iedere maand van nieuwe batterijen te voorzien). Polar heeft trouwens zelf ook een IR-interface maar daar durven ze 40 euro voor vragen. Zal mijn (infrarood)licht eens gaan opsteken in de Mediamakt dan, bedankt!
IR. Mag dan wel ouderwets zijn maar gaat nooit kapot en ach voor sommige toepassingen met weinig data verkeer is IR meer dan voldoende.
Die usb Infrarood poorten zijn gewoon te koop laatst zag ik bij de mediamarkt dat ding in de uitverkoop voor €15,-
Anders even wachten op de eerst volgende pc dumpdag 3e zaterdag van februari. Gelijk een leuk uitje.
Sucses.
Heb ik gedaan de laatste versie 2.5 Helpt dus geen ene flikker.stormfly schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:21:
[...]
Misschien gewoon even Framework installeren zoals in de SP is vermeld?
O ja, de foutmelding is mooier geworden, er staat nu zelfs het Ati logo.
Hal er wel op neer komen dat ik mijn computer opnieuw moet instaleren met de driver utility/instal disk. Gevolg dan mijn computer weer vol gepompt wordt met allerlei goed bedoelde rotzooi die ik dan 60/90 dagen kan proberen.
Ik hou van een kale installatie, Bepaal zelf wat ik al dan niet instaleer
En het hierna het installeren van de drivers? Tja als je van kaal houdt moet je gewoon de XP cd erin rammen die je erbij kreeg.ajpeetoom schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:24:
[...]
Heb ik gedaan de laatste versie 2.5 Helpt dus geen ene flikker.
O ja, de foutmelding is mooier geworden, er staat nu zelfs het Ati logo.
Hal er wel op neer komen dat ik mijn computer opnieuw moet instaleren met de driver utility/instal disk. Gevolg dan mijn computer weer vol gepompt wordt met allerlei goed bedoelde rotzooi die ik dan 60/90 dagen kan proberen.
Ik hou van een kale installatie, Bepaal zelf wat ik al dan niet instaleer
Ik heb sinds een dag of 2 het volgende probleem:
Ik kan sommige mappen niet meer benaderen zonder direct de melding te krijgen dat er in explorer.exe een fout is opgetreden en dat deze moet worden afgesloten, erg irritant.
De map die ik nu steeds probeer te bereiken is een map met films, ook als ik met mediaplayer de films uit de map wil openen krijg ik ook gelijk een melding dat er in mediaplayer.exe (ofzo) een fout is opgetreden en afgesloten moet worden.
Weet iemand hoe dit zo kan komen?
Ik kan sommige mappen niet meer benaderen zonder direct de melding te krijgen dat er in explorer.exe een fout is opgetreden en dat deze moet worden afgesloten, erg irritant.
De map die ik nu steeds probeer te bereiken is een map met films, ook als ik met mediaplayer de films uit de map wil openen krijg ik ook gelijk een melding dat er in mediaplayer.exe (ofzo) een fout is opgetreden en afgesloten moet worden.
Weet iemand hoe dit zo kan komen?
Verwijderd
Van een ander forum (geen idee welk, heb het ooit copy-pasted naar een txt file, want ik had ooit ook dat probleem op een pc)
It has to do with how Windows XP previews files when opened with
explorer. Suggested workarounds: Go to Start/Run/Regedit and navigate
to the key below and delete the default data (right pane).
For AVI's
HKEY CLASSES ROOT\SystemFileAssociations\.avi\
shellex\PropertyHandler
For MP3's
HKEY CLASSES ROOT\SystemFileAssociations\.mp3\shellex\PropertyHandler
Note: Make a backup (export) the key before editing just for
precautionary measures.
Workaround #2:
Go to Start/Run/Regedit and navigate to the key below and either delete
it or rename it. Ex. Right click/Rename and add -off to the end.
For AVI's
HKEY CLASSES ROOT\.avi\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}
For MP3's - Clear out the Value data here:
HKEY CLASSES ROOT\.mp3\PersistentHandler
For AVI's
shellex\PropertyHandler
For MP3's
precautionary measures.
Workaround #2:
For AVI's
Ik zit nu in het register te neuzen, maar snap helemaal niet wat ik moet doen...Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:52:
Van een ander forum (geen idee welk, heb het ooit copy-pasted naar een txt file, want ik had ooit ook dat probleem op een pc)
For AVI's
shellex\PropertyHandler
For MP3's
precautionary measures.
Workaround #2:
For AVI's
Weet iemand hoe UPS werkt
M'n laptop is nou al 2 dagen geleden verzonden maar bij de track & trace van UPS staat nu bij status nog steeds "Billing Information Received", meer informatie over waar mn laptop nu uithangt kan ik er niet echt vinden

Op de dag dat ik hem in men handig kreeg stond dat nog op die siteFireFoz schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:21:
Weet iemand hoe UPS werktM'n laptop is nou al 2 dagen geleden verzonden maar bij de track & trace van UPS staat nu bij status nog steeds "Billing Information Received", meer informatie over waar mn laptop nu uithangt kan ik er niet echt vinden

Ik kan nu eindelijk mijn externe 500 GB harddisk leeg branden. Die vol staat met geripte dvd's.
[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 14-02-2007 21:46 ]
Haha idd zeg, even 100 DVD's burnen x 20 minuten --> Welkom in 2008
Zo erg is het nu ook weer niet, zoon 40 films denk ik. Brand meestal met 4X speed. Toch een aardige klus 14 minuten per disk toch al snel 560 minuten.CLB schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:56:
Haha idd zeg, even 100 DVD's burnen x 20 minuten --> Welkom in 2008
Denk dat ik hier wel een weekje mee zoet ben.
Doe dit meestal tijdens het tv kijken of andere werkzaamheden.
Dus die nieuwe brander wordt gelijk op de proef gesteld "in gebrand".
"Nee ik heb geen desktop JVC" gebruikt mij notebook voor heelveel toepassingen o.a. tv kijken “digitenne ontvanger via de usb poort”, films kijken, vandaar ik ook voor een krachtige inspiron 6400 heb gekozen met T7200,CPU///2048/667MEM ////160 GB HD///1680x1050SCR///9cel bat///X1400GI.
bovendien kan ik hem makkelijk overal mee naar toe slepen. Heb een extra muis en voeding in mijn notebooktas dus hoef alleen mijn computer los te koppelen en in de tas te stoppen "scheelt echt veel tijd.
Doe gemiddeld 1½ 2 jaar met een notebook, verwacht dat binnen een 1jaar de Qatro core cpu voor de notebook tja dan zal het wel weer een nieuwe notebook worden “ik wil bij blijven” .
Het vervangen van de DVD brander prima service van Dell.
[ Voor 43% gewijzigd door LEX63 op 15-02-2007 06:06 ]
Verwijderd
Ik heb ook geen desktop meer eigenlijk. Mja, een oude desktop die nu als server dient, maar daar hangt niet eens een scherm meer aan. Handige aan een laptop is dat je die kan meenemen, ik kon wel een nieuwe desktop kopen, maar dan had ik er meteen twee nodig (meerdere locaties enz.)
Als je veel DVD's na elkaar brand, let dan wel eens op de hitte die ontwikkeld wordt in de brander. Oververhitting komt de brandkwaliteit niet ten goede nl.
Als je veel DVD's na elkaar brand, let dan wel eens op de hitte die ontwikkeld wordt in de brander. Oververhitting komt de brandkwaliteit niet ten goede nl.
Krijg hem als het goe dis vandaag
Hebben jullie nog wat bijzonders gedaan mbt de accu? Of is het gewoon stekker er in en gaan?
Verwijderd
Mijn laptop voor het eerst eens serieus onder handen kunnen nemen, nadat hij eerder deze week was aangekomen.
Twee algemene opmerkingen.
1) Die witte rand vind ik (nu ik het in het echt kan zien) toch wel een beetje té wit. Niet echt mooi dus.
2) Bij de eerste opstart al last van die zogenaamde "bleeding".
Beetje te vergelijken met dit:

Blijkbaar is dit een normaal verschijnsel. Maar met mijn Compaq NX9030 van mijn werk heb ik hier wel hoegenaamd geen last van. Vanaf wanneer is dit verschijnsel niet meer normaal?
En dan nog een vraagje. Aan de "voedingsblok", om de laptop in de stekker te steken, hangt een soort van riempje/elastiek. Wat is daar de bedoeling van?
Twee algemene opmerkingen.
1) Die witte rand vind ik (nu ik het in het echt kan zien) toch wel een beetje té wit. Niet echt mooi dus.
2) Bij de eerste opstart al last van die zogenaamde "bleeding".
Beetje te vergelijken met dit:

Blijkbaar is dit een normaal verschijnsel. Maar met mijn Compaq NX9030 van mijn werk heb ik hier wel hoegenaamd geen last van. Vanaf wanneer is dit verschijnsel niet meer normaal?
En dan nog een vraagje. Aan de "voedingsblok", om de laptop in de stekker te steken, hangt een soort van riempje/elastiek. Wat is daar de bedoeling van?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 11:04 ]
Verwijderd
Ik heb niet echt last van back-light bleeding.
Het riempje dient om de kabels vast te binden. Het is de bedoeling dat je de kabels om de voeding wikkelt bij opbergen, daarom zitten er uitstulpingen op de hoeken van de adapter om de kabels te geleiden, en is de voedingskabel uitgerust met een hoekstekker, om beter op te wikkelen.
Het riempje dient om de kabels vast te binden. Het is de bedoeling dat je de kabels om de voeding wikkelt bij opbergen, daarom zitten er uitstulpingen op de hoeken van de adapter om de kabels te geleiden, en is de voedingskabel uitgerust met een hoekstekker, om beter op te wikkelen.
Bleeding komt niet voor bij de 6400, althans niet in de zin van de 9400 (scherm werd soms vervangen) bij de 6400 is het gewoon het soort scherm en is bleeding geen defect. Aldus de monteur die mijn dode pixel scherm kwam vervangen.
Neemt niet weg dat het voor je gevoel lelijk is ;-) Ik liep ook zo critisch te kijken in het begin maar nu denk je...ach laat maar hij moet zijn ding doen.
Neemt niet weg dat het voor je gevoel lelijk is ;-) Ik liep ook zo critisch te kijken in het begin maar nu denk je...ach laat maar hij moet zijn ding doen.
[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 15-02-2007 11:35 ]
Verwijderd
mja, ja kan het effect verschillende namen geven. Het is en blijft lichtlekkage. Ik heb ook, in de ene hoek wat erger dan de andere. Je raakt eraan gewend.
Verwijderd
Vandaag een aanbieding in de telegraaf. Is dat wat:
Intel Pentium Dual Core processor T2060 Is dit een mobiele chip of niet?
Mobiele chip? Dat is de processor...Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:52:
Verwijderd
Ik bedoel ook een mobiele processor of niet. Het gaat mij er namelijk om of die er gemaakt voor is want ik had vroeger een gewone pentium 3 processor in mijn laptop, en die werd echt super warm
Verwijderd
Alles waar een Txxxx staat is een mobiele dualcore. Die oude tijd van desktopprocs in laptops is voorbij. Er zijn maar heel weinig bedrijven die dat nog doen (en daar betaal je ook flink voor).
Verwijderd
Ja, nou...Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:04:
Alles waar een Txxxx staat is een mobiele dualcore.
T5xxx en T7xxx is Core 2 Duo
T2xxx is Core Duo
T1xxx is Core Solo
Verder zijn er ook Lxxxx (low-voltage) en Uxxxx (ultra low-voltage) modellen.
De E, Q, X en QX zijn de desktop modellen.
Verwijderd
In de advertensie staat T2060 (1.60 GHZ / 1MB L2 cache / 533 MHZ FSB)
Is dat een goed systeem?
Is dat een goed systeem?
Verwijderd
T2060 is een bodemmodel.
Verder, of dit een goed systeem is, tja, krijg je er een toetsenbord en een scherm bij? Ik bedoel, gaat dit over een Inspiron model, ander merk (daar is deze thread niet voor)? Met enkel de CPU als spec kan hier weinig over worden verteld.
Verder, of dit een goed systeem is, tja, krijg je er een toetsenbord en een scherm bij? Ik bedoel, gaat dit over een Inspiron model, ander merk (daar is deze thread niet voor)? Met enkel de CPU als spec kan hier weinig over worden verteld.
Verwijderd
Ik heb zelf de inspiron 6400 en moest voor m'n vriendin een laptop uitzoeken. (700-1000 euro), en dacht: waarom voor haar niet dezelfde aanschaffen
Ze gaat er toch alleen maar mee internetten, (Veel)muziek op luisteren, films kijken en typen (Goh, dit wil elke koper van een laptop eigenlijk
).
Nu zie ik op dell.nl telkens aanbiedingen, dagaanbiedingen (vandaag: gratis speakers bijvoorbeeld) en 50euro korting. Maar weten jullie missch. wanneer je 't beste kan bestellen? Is 't aan te raden nog even te wachten tot de nieuwe actieperiode ingaat en er misschien nog betere/extra kortingen aankomen?
En er zit standaard zo'n trial van de geluidskaart bij. Bij de uitgebreide versie staat dat het geluid zoveel fantastischer is (blabla marketing), maar is dit echt de moeite waard of overbodig?
Heb deze nu uitgezocht:
http://primeserver.nl/media-archive/uploads/28561402.jpg
voor:
http://primeserver.nl/media-archive/uploads/58578491.jpg
Is er nog iets wat aan te raden is om erbij te nemen? of trucje om 't nog goedkoper te krijgen (coupon oid lees ik op versch. sites).
Nu zie ik op dell.nl telkens aanbiedingen, dagaanbiedingen (vandaag: gratis speakers bijvoorbeeld) en 50euro korting. Maar weten jullie missch. wanneer je 't beste kan bestellen? Is 't aan te raden nog even te wachten tot de nieuwe actieperiode ingaat en er misschien nog betere/extra kortingen aankomen?
En er zit standaard zo'n trial van de geluidskaart bij. Bij de uitgebreide versie staat dat het geluid zoveel fantastischer is (blabla marketing), maar is dit echt de moeite waard of overbodig?
Heb deze nu uitgezocht:
http://primeserver.nl/media-archive/uploads/28561402.jpg
voor:
http://primeserver.nl/media-archive/uploads/58578491.jpg
Is er nog iets wat aan te raden is om erbij te nemen? of trucje om 't nog goedkoper te krijgen (coupon oid lees ik op versch. sites).
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 20:51 ]
De Dell anbiedingen zijn zo wisselvallig als Neerlands weer, dus nee, dat valt moeilijk te voorspellen, helaas.
Het is maar net waar je behoefte aan hebt.
Het is maar net waar je behoefte aan hebt.
Verwijderd
Dat gevoel had ik al
Maar 't is dus niet zo dat er morgen weer n andere aanbieding is? Want nu bieden ze die speakers aan maar t kan dus zijn dat ze morgen niets aanbieden?
ik dacht: misschien is er zo een lijstje van:
Maandag: extra geheugen
dinsdag: geen verzendkosten
Woensdag: extra speakers
donderdag: webcam
e.d. maar helaas
e.d. maar helaas
Iedere woensdag is er een andere aanbieding. Wat ik zelf heb gedaan: dinsdag telefonisch een offerte laten maken ( is 24 uur geldig ) en kijken wat de volgende dag ( woensdag ) de nieuwe aanbieding is. Zo kun je nog een beetje kiezen.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:01:
Dat gevoel had ik alMaar 't is dus niet zo dat er morgen weer n andere aanbieding is? Want nu bieden ze die speakers aan maar t kan dus zijn dat ze morgen niets aanbieden?
e.d. maar helaas
Verwijderd
Is Truelife echt aan te raden voor 29,75? Ik lees dat beeld e.d. mooier worden maar dat 't wel heel veel spiegeling geeft buiten/trein/e.d. ? Ik heb zelf geen truelife (voor zover ik weet) en heb al erg last van spiegeling als ik in de trein kijk...
Windows media center. ik moet zeggen: ik weet er weinig van maar heb de demo ff bekeken, en 't ziet er leuk uit. Maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Op mijn dell zit dell media experience en ik gebruik 't eigenlijk nooit. Wat zijn de extra plussen om mediacenter erbij te nemen? Ik heb wel een xbox 360 dus eventueel is t wel leuk icm daarmee maar verder? Als je geen tv-kaart in je laptop hebt kan je toch ook geen tv-series opnemen of films streamen naar je tv e.d.? Ik zag dat de tv-kaart die ze bieden maar liefst 150!! euro kost, bestaan er geen goedkopere varianten>
Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
En de laatste vraag: Heb ook een supermooi systeem samen kunnen stellen met de 9400. Zit er echt verschil in de 6400 vs 9400 behalve de grootte van 't beeldscherm en dat de 9400 zwaardere zaken aankan?
En mensen met ervaring: Ik heb een 9400 voor in totaal 1101 euro samengesteld. Dat is incl. gratis verzendkosten (-75) , 5% Korting (58euro) en 80 euro korting (speciale aanbieding). Denken jullie dat het realistisch is om ze te bellen en te vragen (direct of indirect er op aan sturen) om deze samenstelling voor 1000 euro incl. alles te krijgen? Of is dit teveel korting, aangezien ik bovenstaande kortingen ook al heb?
____
De 2 systemen die ik heb geselecteerd:
1:
Processor Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Geheugen 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Harde Schijf Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Geluidskaart Software Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Volledige versie
Luidsprekers Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
Shipping Documents System Documentation
Gedis Bundle Reference 6400 Multimedia N02645
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bescherm uw nieuwe PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
TV Tuners en Remote Control AverMedia analoge USB 2.0 MCE tv-tuner Euro met MCE-afstandsbediening
Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - Engels
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
Network assistant Network Assist 1.2 - Proefversie van 90 dagen
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
____
2:
Microsoft Operating System Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory
Harde Schijf 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Geluidskaart Software Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Volledige versie
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1390 Wireless 802.11 b/g Mini card
Gedis Bundle Reference 9400 Multi Media N02945
Microsoft® Software Microsoft® Works 8.5
Voeding AC Adapter 90W Power Cord
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
Dell System Media Kit CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
TV Tuner and Remote Control AverMedia analoge USB 2.0 MCE tv-tuner Euro met MCE-afstandsbediening
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
_____
optie 2 zitten geen gratis boxen bij, en kost in totaal iets van 75 euro duurder. De eerste is dus een 6400 en de tweede een 9400. Daarnaast heeft de tweede maar 128 shared geheugen op videokaart, wat weinig is (toch?). Bij beide zit die volledige geluidskaart waarvan ik me dus afvraag of 't enig verschil maakt met de trial.
Windows media center. ik moet zeggen: ik weet er weinig van maar heb de demo ff bekeken, en 't ziet er leuk uit. Maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Op mijn dell zit dell media experience en ik gebruik 't eigenlijk nooit. Wat zijn de extra plussen om mediacenter erbij te nemen? Ik heb wel een xbox 360 dus eventueel is t wel leuk icm daarmee maar verder? Als je geen tv-kaart in je laptop hebt kan je toch ook geen tv-series opnemen of films streamen naar je tv e.d.? Ik zag dat de tv-kaart die ze bieden maar liefst 150!! euro kost, bestaan er geen goedkopere varianten>
Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
En de laatste vraag: Heb ook een supermooi systeem samen kunnen stellen met de 9400. Zit er echt verschil in de 6400 vs 9400 behalve de grootte van 't beeldscherm en dat de 9400 zwaardere zaken aankan?
En mensen met ervaring: Ik heb een 9400 voor in totaal 1101 euro samengesteld. Dat is incl. gratis verzendkosten (-75) , 5% Korting (58euro) en 80 euro korting (speciale aanbieding). Denken jullie dat het realistisch is om ze te bellen en te vragen (direct of indirect er op aan sturen) om deze samenstelling voor 1000 euro incl. alles te krijgen? Of is dit teveel korting, aangezien ik bovenstaande kortingen ook al heb?
____
De 2 systemen die ik heb geselecteerd:
1:
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Harde Schijf Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Modem NL - Modem & Adapter
Luidsprekers Dell™ A525-stereoluidsprekers met subwoofer
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
Gedis Bundle Reference 6400 Multimedia N02645
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
TV Tuners en Remote Control AverMedia analoge USB 2.0 MCE tv-tuner Euro met MCE-afstandsbediening
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
____
2:
Microsoft Operating System Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem)
Grafische Kaart Intel® Media Accelerator 950 Graphics Up to 128MB shared system memory
Harde Schijf 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1390 Wireless 802.11 b/g Mini card
Gedis Bundle Reference 9400 Multi Media N02945
Microsoft® Software Microsoft® Works 8.5
Voeding AC Adapter 90W Power Cord
Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
TV Tuner and Remote Control AverMedia analoge USB 2.0 MCE tv-tuner Euro met MCE-afstandsbediening
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
_____
optie 2 zitten geen gratis boxen bij, en kost in totaal iets van 75 euro duurder. De eerste is dus een 6400 en de tweede een 9400. Daarnaast heeft de tweede maar 128 shared geheugen op videokaart, wat weinig is (toch?). Bij beide zit die volledige geluidskaart waarvan ik me dus afvraag of 't enig verschil maakt met de trial.
[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 04:30 ]
Dacht dat de T2xxx processors geen dual 2 core, dus ook geen 64 bitt ondersteuniing. de T 5xxx en de T7200 7400 en 7600 zijn wel dual 2 core zo ver ik weet.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:52:
Zou toch overwegen om iets meer geld te inversteren voor een snellere en betere notebook.
maar als die computer alleen voor simpele dingen gebruikt wordt tja dan is een singel core celleron al voldoende.
Heb al nieuwe notebooks gezien voor rond de €400,- tja hoe meer je wild hoe meer je betaald.
[ Voor 22% gewijzigd door LEX63 op 15-02-2007 23:26 ]
Voor 5% korting op je order kun je 1TJ$N20835B2SZ of ?Q7S30HKQRGXVZ gebruiken als waardebon. Scheelt toch altijd weer watVerwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:49:
Verwijderd
Is net de deur uit
5 % korting
1440 scherm
gratis snap on geval
incl Vista Premium UK.
incl btw en verzendkosten.
Totaal 924 Euro
Inspiron 6400 Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB) 1
6400 Multimedia N02645 1
15.4" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) TrueLife Display 1
Free upgrade to MCE 1
50 Euro off inc vat 1
Snap on LCD back cover Cerry Burlwood 1
European - Power Cord 1
Dutch - System Documentation 1
Inspiron Resource DVD - Vista (Diagnostics & Drivers) 1
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
80GB (5,400 rpm) Hard Drive 1
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software, for Vista only 1
9-cell , 85 Whr Li-Ion primary battery 1
256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16 1
Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
Software Drivers 1
English - Vista Home Premium 1
Dell Support 3.2.2. - Vista Only 1
Base warranty 1
1Y CAR (Collect and Return ) 1
No Warranty Upgrade 1
5 % korting
1440 scherm
gratis snap on geval
incl Vista Premium UK.
incl btw en verzendkosten.
Totaal 924 Euro
Inspiron 6400 Dual-Core Processor T2060(1.6GHz/533MHz/1MB) 1
6400 Multimedia N02645 1
15.4" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) TrueLife Display 1
Free upgrade to MCE 1
50 Euro off inc vat 1
Snap on LCD back cover Cerry Burlwood 1
European - Power Cord 1
Dutch - System Documentation 1
Inspiron Resource DVD - Vista (Diagnostics & Drivers) 1
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) 1
80GB (5,400 rpm) Hard Drive 1
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive including software, for Vista only 1
9-cell , 85 Whr Li-Ion primary battery 1
256MB ATI MOBILITY RADEON X1400 graphics card, PCI-Express x16 1
Dell Wireless 1390 802.11b/g 54Mbps Mini-PCI Wireless Card, for Dual Core Processors
Software Drivers 1
English - Vista Home Premium 1
Dell Support 3.2.2. - Vista Only 1
Base warranty 1
1Y CAR (Collect and Return ) 1
No Warranty Upgrade 1
Ik ben ook aan het kijken naar deze laptop. Heb nu de volgende samengesteld:
Ik wil alleen nog Vista, maar daar moet ik dan voor bellen.
Intel® Core™2 Duo Processor T5600 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Accessoires
Intel® Pro draadloze 3945 802.11a/b/g mini-PCI draadloze LAN-kaart voor Core2 Duo-processors
Geen draagtas
Geïntegreerde Sound Blaster® Audigy® ADVANCED HD™-audio - Proefversie
Geen optioneel diskettestation
Geen QuickSnap™ Cover Option
1129 euro Incl btw en bezorging.
Wat ik alleen vreemd vind is dat er een T5600 1.66GHZ staat ipv 1.83GHZ. Op de product page staat het wel goed, maar zodra je hem kiest komt er 1.66 te staan.
Lijkt me op zich wel een aardige prijs, ik had eigenlijk zelf een max van 1100 euro, maar tov een T5500 samenstellen is deze E-value code stukken goedkoper
Accessoires
Intel® Pro draadloze 3945 802.11a/b/g mini-PCI draadloze LAN-kaart voor Core2 Duo-processors
Geen draagtas
Wat ik alleen vreemd vind is dat er een T5600 1.66GHZ staat ipv 1.83GHZ. Op de product page staat het wel goed, maar zodra je hem kiest komt er 1.66 te staan.
Lijkt me op zich wel een aardige prijs, ik had eigenlijk zelf een max van 1100 euro, maar tov een T5500 samenstellen is deze E-value code stukken goedkoper
rellehenk schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:48:
Ik ben ook aan het kijken naar deze laptop. Heb nu de volgende samengesteld:
Accessoires
Geen draagtas
Wat ik alleen vreemd vind is dat er een T5600 1.66GHZ staat ipv 1.83GHZ. Op de product page staat het wel goed, maar zodra je hem kiest komt er 1.66 te staan.![]()
Ik gebruik het voor mijn headset en om mp3jes naar mijn mobile telefoon te kopiëren en als laatste voor communicatie tussen 2 computers.
Kortom ik zou een high performance systeem nemen. Kosten 1491 / 1600 tja dan heb je ook wat.
Dell is in vergelijking met de concurrentie toch een stuk goedkoper.
zoals jullie misschien hebben kunnen lezen heb ik dus een Inspiron 6400 aangeschaft.
klopt het dat de batterij SLECHTS 4 uur meegaat wanneer je er alleen mee aan het msn-en bent?
Ik vind dat nogal kort.
klopt het dat de batterij SLECHTS 4 uur meegaat wanneer je er alleen mee aan het msn-en bent?
Ik vind dat nogal kort.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Het ligt eraan wat jij kort vind7th-Phoenix schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:47:
zoals jullie misschien hebben kunnen lezen heb ik dus een Inspiron 6400 aangeschaft.
Ik vind dat nogal kort.
Kortom, het kan nog langer, maar dan ga je van andere dingen inleveren.
ja ok. brightness gaat automatisch omlaag als je van stopcontact naar batterij gaat.
dit is mijn 1e laptop en ik had gewoon eerder 6-8 uur in gedachte, zeker als je dus weinig doet. ik begrijp ook wel dat als je flink zit te gamen ofzo dat het dan hard gaat.
maar goed zo'n 4 uur is normaal. heb een 9 cell batterij.
dit is mijn 1e laptop en ik had gewoon eerder 6-8 uur in gedachte, zeker als je dus weinig doet. ik begrijp ook wel dat als je flink zit te gamen ofzo dat het dan hard gaat.
maar goed zo'n 4 uur is normaal. heb een 9 cell batterij.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Dit topic is gesloten.