ffies een korte ervaring van een nieuwe 6400 gebruiker.
Waarom dit systeem? Ik zocht een vervanger voor mijn MacBook Pro (koop nooit 1ste revisie Apple!

) en omdat ik goede ervaringen heb met Dell desktops besloot ik dat het een Asus of Dell zou worden, het werd Dell.
Allereerst, foto's doen de 6400 geen eer aan, in het "echt" ziet ie er veel beter uit.
Als vervanger van mijn MacBook Pro wist ik dat de 6400 een niet zo'n compact design had maar in het echt valt het reuze mee.
De Vista installatie door Dell is redelijk schoon te noemen, zeker vergeleken met de US waar veel meer "extra's" worden meegeleverd.
Via Configscherm/software kun je de corel/roxio/mcafee deleten, ccleaner vond nagenoeg niets meer.
Dell leverde een Vista dvd mee, handig als je een nieuwe hard drive ofzo installeert, de hard drive setup van Dell bevat ook een restore partitie, kun je eventueel deleten als je ruimte nodig hebt.
Mijn systeem heeft een 160gig schijf, een Samsung HM160JI met perpendicular recording, daarover kan ik kort en krachtig zijn: een fantastische schijf, seek geluiden hoor je niet, sterker nog, je hoort niets.
In mijn MBP zat bij aanschaf een fujitsu die ik heb vervangen door een seagate momentus 5400.3
beide schijven maken meer lawaai dan de samsung, die HM160JI kan ik iedere laptop gebruiker aanraden.
Als scherm heb ik gekozen voor de ultrasharp, truelife 1440x900, dat is dezelfde resolutie als op mijn mac en dat vind ik lekker werken.
Scherm is net zoals mijn mac 'glossy' en heeft een contrast verhouding die goed is, kleuren komen goed over.
Het zal me niet verbazen als dit panel dezelfde is als in de mac.
De prestaties zijn zoals te verwachten met een core 2 duo, 2gig ram,alles gaat lekker soepeltjes, rarren, parren, het gaat zonder problemen en de Dell blijft stil, bij 55graden gaat de fan zachtjes aan en bij 40graden weer uit, als je het systeem niet zwaar belast, dus gewoon wat surft, chat enzo blijft de fan uit.
Al met al ben ik (nog)tevreden met de 6400 tis een heerlijk stil,snel download bakkie die scherp qua prijs is