Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 12.280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 20:09
Anoniem: 197278 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:35:
Ik heb mijn Inspiron nu een half jaar in gebruik, welliswaar met volle tevredenheid. Toch zijn er wat kritieke puntjes vind ik. Zo laten de rubberen nopjes aan de onderkant soms een vlek achter op sommige ondergronden wanneer de laptop warm wordt. Ook trilt de DVD speler aanzienlijk bij het opspoolen van een schijfje. Verder switcht het beeld duidelijk zichtbaar bij grafische applicaties en dergelijke. Iets wat ik toch als redelijk storend ervaar.

Wie heeft dezelfde problemen, en wat is er eventueel aan te doen?

Mijn globale specs zijn overigens: T7200 @ 667mhz, 2x1024mb @ 667mhz, 256 ATI X1400, Ultrasharp 1680x1050 en 9 cells accu.
zelfde specs, de 'storende' punten van jou heb ik niet, en wat bedoel je precies met switchen van het beeld?

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197278

Met switchen bedoel ik, dat het beeld echt voor een fractie van een seconde op zwart gaat bij het wisselen van relatief zware grafische applicaties (3D rendering e.d.).

Het trillen van de DVD speler is te verhelpen door de lade met je nagel iets uit te trekken. Maar zoiets hoort niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat van de dvd drive klopt, het lijkt net alsof mijn inspiron op stijgt tijdens het opspinnen.
(al mijn specs zijn anders als boven genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
mr_niceguy schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:04:
Ik heb gisteren ook mn ExpressCard Bluetooth Media Remote ontvangen, werkt perfect!

[afbeelding]
Leuk je hebt hem eindelijk binnen. Als je het echt nodig hebt voor beamer presentaties prima hulpmiddel.

Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik er standaard een bij mij Amilo “IR” kan er zelfs mijn computer mee aan en uit zetten. Leuk het zit in mijn Expressslot Ik gebruik hem nauwelijks.

Uniek is het niet er worden meerdere blutooth afstandbedieningen verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Anoniem: 197278 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:35:
Ik heb mijn Inspiron nu een half jaar in gebruik, welliswaar met volle tevredenheid. Toch zijn er wat kritieke puntjes vind ik. Zo laten de rubberen nopjes aan de onderkant soms een vlek achter op sommige ondergronden wanneer de laptop warm wordt. Ook trilt de DVD speler aanzienlijk bij het opspoolen van een schijfje. Verder switcht het beeld duidelijk zichtbaar bij grafische applicaties en dergelijke. Iets wat ik toch als redelijk storend ervaar.

Wie heeft dezelfde problemen, en wat is er eventueel aan te doen?

Mijn globale specs zijn overigens: T7200 @ 667mhz, 2x1024mb @ 667mhz, 256 ATI X1400, Ultrasharp 1680x1050 en 9 cells accu.
De schijfjes draaien zo snel dat bij de geringste afwijking er trillingen ontstaan.

Het trillen van jou computer bij gebruik van een schijf is normaal dit ligt niet aan de cd/dvd loopwerk maar aan de schijfjes die niet goed uitgebalanceerd zijn bij het fabricageproces.

De rubbertjes is een echte ramp, op mijn houtentafel hebben ze totaal geen grip, kan zonder moeite mijn computer heen en weer schuiven. Ook is het mij opgevallen dat de voetjes sporen achterlaten op een witte tafel.

Dit zijn dingen die bij veel notebook’s voorkomen en normaal zijn,

Probeer eens een ander merk schijfjes. Als het nu echt bij alle schijven voorkomt dan zou ik gaan denken dat het spinwieltje ecentrisch is.

Ik dat geval zal ik contact opnemen met Dell.

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 11-03-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

Anoniem: 197278 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:51:
Met switchen bedoel ik, dat het beeld echt voor een fractie van een seconde op zwart gaat bij het wisselen van relatief zware grafische applicaties (3D rendering e.d.).
Dit heeft te maken met PowerPlay van je grafische kaart. Er wordt overgeschakeld van low-power naar performance mode indien nodig. Op accu is het switchen normaal, maar op netstroom is het niet echt nodig, dan kan je beter de power mode op performance laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
ajpeetoom schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:23:
[...]

De schijfjes draaien zo snel dat bij de geringste afwijking er trillingen ontstaan.

Het trillen van jou computer bij gebruik van een schijf is normaal dit ligt niet aan de cd/dvd loopwerk maar aan de schijfjes die niet goed uitgebalanceerd zijn bij het fabricageproces.

De rubbertjes is een echte ramp, op mijn houtentafel hebben ze totaal geen grip, kan zonder moeite mijn computer heen en weer schuiven. Ook is het mij opgevallen dat de voetjes sporen achterlaten op een witte tafel.

Dit zijn dingen die bij veel notebook’s voorkomen en normaal zijn,

Probeer eens een ander merk schijfjes. Als het nu echt bij alle schijven voorkomt dan zou ik gaan denken dat het spinwieltje ecentrisch is.

Ik dat geval zal ik contact opnemen met Dell.
bij mij is dit met alle schijfjes, dus ook met (gekochte) games.
het is alleen op het begin, en dan gaat het ''over''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11-2024
ajpeetoom schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:05:
[...]

Leuk je hebt hem eindelijk binnen. Als je het echt nodig hebt voor beamer presentaties prima hulpmiddel.

Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik er standaard een bij mij Amilo “IR” kan er zelfs mijn computer mee aan en uit zetten. Leuk het zit in mijn Expressslot Ik gebruik hem nauwelijks.

Uniek is het niet er worden meerdere blutooth afstandbedieningen verkocht.
Het is zeker een prima hulpmiddel en ach, voor die paar euro, ik vindt het wel prima. Ga het zeker voor al mn presentaties gebruiken. Het werkt trouwens van best een grote afstand, ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Anoniem: 197278 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:51:

Het trillen van de DVD speler is te verhelpen door de lade met je nagel iets uit te trekken. Maar zoiets hoort niet natuurlijk.
Hmm je al de nieuwste ati mobility drivers geinstalleerd ? Dit heb ik wel gedaan, ik heb dit probleem niet, bij mij gaat alles smooth, zelfs games enz. geen last van.

Over de dvd drive.. tjah, ik hoor natuurlijk wel wat, maar niet dat het lawaai voor mij is, ben wel wat gewent met mijn brakkie wakkie dvd speler van acer, die zijn een ramp! (voor de rest is acer prima merk hoor)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik heb em nu bijna een jaar in bezit (core duo met x1400) en bevalt (na wat aanloopprobleempjes met de wireless kaart) prima. Ik vind alleen de kwaliteit wat onder de maat. Zo is het plastic wel erg krasgevoelig.
Erger nog is dat ik wel wat FPS games heb gespeeld (COD2) en dat nu op de plek waar mijn handpalm rustte op de laptop (zeg maar onder de WASD knoppen) de verf nu begint te verdwijnen en een vale plek is ontstaan.
Hebben meer mensen dat en valt dat onder de garantie?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
dirkjesdirk schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:46:
Erger nog is dat ik wel wat FPS games heb gespeeld (COD2) en dat nu op de plek waar mijn handpalm rustte op de laptop (zeg maar onder de WASD knoppen) de verf nu begint te verdwijnen en een vale plek is ontstaan.
Ik heb het plastic wat er standaard op zit, heb ik er nog opzitten, want dit probleem had ik bij mijn vorige laptop ook... gelukkig nu minder, heb ook geen last van het plastic dus beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ffies een korte ervaring van een nieuwe 6400 gebruiker.
Waarom dit systeem? Ik zocht een vervanger voor mijn MacBook Pro (koop nooit 1ste revisie Apple! :P ) en omdat ik goede ervaringen heb met Dell desktops besloot ik dat het een Asus of Dell zou worden, het werd Dell.

Allereerst, foto's doen de 6400 geen eer aan, in het "echt" ziet ie er veel beter uit.
Als vervanger van mijn MacBook Pro wist ik dat de 6400 een niet zo'n compact design had maar in het echt valt het reuze mee.

De Vista installatie door Dell is redelijk schoon te noemen, zeker vergeleken met de US waar veel meer "extra's" worden meegeleverd.
Via Configscherm/software kun je de corel/roxio/mcafee deleten, ccleaner vond nagenoeg niets meer.
Dell leverde een Vista dvd mee, handig als je een nieuwe hard drive ofzo installeert, de hard drive setup van Dell bevat ook een restore partitie, kun je eventueel deleten als je ruimte nodig hebt.

Mijn systeem heeft een 160gig schijf, een Samsung HM160JI met perpendicular recording, daarover kan ik kort en krachtig zijn: een fantastische schijf, seek geluiden hoor je niet, sterker nog, je hoort niets.
In mijn MBP zat bij aanschaf een fujitsu die ik heb vervangen door een seagate momentus 5400.3
beide schijven maken meer lawaai dan de samsung, die HM160JI kan ik iedere laptop gebruiker aanraden.

Als scherm heb ik gekozen voor de ultrasharp, truelife 1440x900, dat is dezelfde resolutie als op mijn mac en dat vind ik lekker werken.
Scherm is net zoals mijn mac 'glossy' en heeft een contrast verhouding die goed is, kleuren komen goed over.
Het zal me niet verbazen als dit panel dezelfde is als in de mac.

De prestaties zijn zoals te verwachten met een core 2 duo, 2gig ram,alles gaat lekker soepeltjes, rarren, parren, het gaat zonder problemen en de Dell blijft stil, bij 55graden gaat de fan zachtjes aan en bij 40graden weer uit, als je het systeem niet zwaar belast, dus gewoon wat surft, chat enzo blijft de fan uit.

Al met al ben ik (nog)tevreden met de 6400 tis een heerlijk stil,snel download bakkie die scherp qua prijs is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

Grappig om te zien dat iemand van een Mac overstapt naar een Dell :+ . Het bewijst maar weer eens dat Dell met de 6400 goed werkt heeft geleverd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11-2024
dirkjesdirk schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:46:
Ik heb em nu bijna een jaar in bezit (core duo met x1400) en bevalt (na wat aanloopprobleempjes met de wireless kaart) prima. Ik vind alleen de kwaliteit wat onder de maat. Zo is het plastic wel erg krasgevoelig.
Helaas heb ik hier ook last van, beetje jammer. Ook jammer dat een nieuwe topcover relatief duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Anoniem: 157137 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:55:
Grappig om te zien dat iemand van een Mac overstapt naar een Dell :+ . Het bewijst maar weer eens dat Dell met de 6400 goed werkt heeft geleverd. _/-\o_
ik ben er ook dik tevreden over moet ik zeggen!

ALLEEN, ik heb toch dell maar even gebeld over mijn batterij die soms toch niet helemaal jovel is... want als hij de vorige avond 100% is opgeladen en de volgende dag (getest accu in de laptop en UIT de laptop) staat hij op 43min denk iets van 15 % ofzo... vet raar, dus hier over gebeld en moest nog wat self testjes doen, deze waren allemaal goed.. moet nu nog één test toen met de fn+f3 toets daar is nog een accu test te doen. Als deze gedaan is dan wordt er overlegt of ik een nieuwe accu krijg of niet, naja ik ga natuurlijk voor een nieuwe accu :-)

owh ja, weer een pluspuntje, de dell service vind ik prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Wordt 't niet een keertje tijd om deel 6 te launchen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:47:
offtopic:
Wordt 't niet een keertje tijd om deel 6 te launchen?
idd, hier dacht ik ookal aan :)
weet iemand waar je van die click-on gevallen kan kopen ? heb je daar een speciale cover voor nodig of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, liefst ook een dell.
Nu was ik zo bij de 6400 versie een laptop aan het samenstellen maar ik vond nergens bij de grafische adapters schermen dat hoger als 1280*800 gingen.Ik wil echt wel iets hoger.

Is het dan wachten tot ze hun gamma vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:30
Je kunt ze bellen om een hoog resolutie scherm te bestellen.
Ook een het eiland fan zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
oké backy >:)

Is het dan duurder als je bijvoorbeeld de keuze hebt om 30 € extra te betalen zodat je een scherm krijgt met een hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:30
Het zal rond de 100 Eu extra zijn denk ik. Voor mijn 17" laptop was het 180EU meer voor een hoge resolutie scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Mijn kaart lezer is stuk
Ik heb me I6400 nog geen jaar en me kaartlezer is stuk, het veer systeem is kapot waardoor ik nu steeds het kaartje er uit moet trekken (in de plaats even indrukken zodat die er uit komt).

Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:42

Rival24

I'll Be Back

mr_niceguy schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Helaas heb ik hier ook last van, beetje jammer. Ook jammer dat een nieuwe topcover relatief duur is.
Bellen, zeggen dat je die gratis wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:03:
Mijn kaart lezer is stuk
Ik heb me I6400 nog geen jaar en me kaartlezer is stuk, het veer systeem is kapot waardoor ik nu steeds het kaartje er uit moet trekken (in de plaats even indrukken zodat die er uit komt).

Zijn er meer mensen met dit probleem ?
nope geen last van, zal dell even bellen als je nog garantie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Kort vraagje, hoe lang duurt een bestelling ongeveer? Ik wil eigenlijk vrijdag gaan bestellen maar ik ga in April op vakantie (10e). Ik heb gebeld net maar ik stond een beetje te lang in de wachtrij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Geen probleem, voor die 10e april moet je hem wel hebben. Die van mij had ik in drie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, levert Dell een vista coupon bij bestellingen van 2 weken geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C0NSOLEFREAK schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:57:
[...]

nope geen last van, zal dell even bellen als je nog garantie hebt
Ik denk dat ik dat maar inderdaad ga doen. Ik had eigelijk gehoopt dat het iets was wat je makelijk zelf kan reparenen. Zie net dat ik nog 40 dagen gerantie heb, een goede rede om er toch nog gebruik van te maken :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-03-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:48:
[...]

Ik denk dat ik dat maar inderdaad ga doen. Ik had eigelijk gehoopt dat het iets was wat je makelijk zelf kan reparenen. Zie net dat ik nog 40 dagen gerantie heb, een goede rede om er toch nog gebruik van te maken :Y)
als je nog garantie heb nergens zelf aan gaan prutsen,
want dan heb je nog mensen die dat voor jou doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
ajpeetoom schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:58:
[...]

Ik mag niet zo maar e-mailadressen plaatsen, die gene waar ik het kabeltje besteld heb zal vanzelf wel reageeren. Ga naar pagina 12 blader naar de tekst met foto van het kabeltje en kijk bij "Bekijk mijreact"

Meer tips kan ik je niet geven.
Hi. Op het moment zijn de kabeltjes op, maar als er genoeg interesse is dan ga ik er weer een bos van importeren. Laat even weten of je interesse hebt. Ik wil dit keer ook kijken of ik component versies kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Al die kabeltjes staan ook bij it-premier.de dacht ik :?

Hmm, alleen die Dell Audio– und Video–Adapter voor € 18 :/

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 14-03-2007 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Even een vraagje van mijn kant: heeft iemand nog een e-value code voor een 6400 voor rond de 750 euro incl verzendkosten? Mijn broertje wil er ook eentje kopen.

EDIT: Ik heb er zelf eentje gevonden, maar misschien weet iemand nog een betere, of een kortingscode: E-VALUE NPINL4-N03645 579 euro voor 1GB, T2060 1.6 GHz Core Duo, 80GB, ex verzendkosten

[ Voor 37% gewijzigd door Technattic op 14-03-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 13:42
shello schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:20:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, liefst ook een dell.
Nu was ik zo bij de 6400 versie een laptop aan het samenstellen maar ik vond nergens bij de grafische adapters schermen dat hoger als 1280*800 gingen.Ik wil echt wel iets hoger.

Is het dan wachten tot ze hun gamma vernieuwen?
Koop een D820, 1900x1200 op een 15,4 inch scherm! >:)

Studiegenoot van me heeft een D810 met z'n scherm, echt, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
never mind :O

[ Voor 83% gewijzigd door hevling op 15-03-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Technattic schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:44:
Even een vraagje van mijn kant: heeft iemand nog een e-value code voor een 6400 voor rond de 750 euro incl verzendkosten? Mijn broertje wil er ook eentje kopen.

EDIT: Ik heb er zelf eentje gevonden, maar misschien weet iemand nog een betere, of een kortingscode: E-VALUE NPINL4-N03645 579 euro voor 1GB, T2060 1.6 GHz Core Duo, 80GB, ex verzendkosten
Voor dat geld heb dan wel een zeer uitgeklede versie van de inspiron 6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204263

Beste tweakers,

Ik was een beetje aan het rondkijken naar laptops. Ik wil een laptop waar ik world of warcraft normaal met redelijke FPS op kan spelen.
Ik kwam op de DELL 6400 met de volgende spec's:

Intel® Core™ Duo Processor T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde schijf van 80 GB (7.200 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Ik wil niet meer dan 900 aan het laptopje besteden.

Kan ik op dit systeempje een beetje redelijk gamen?
Of andere betere alternatieve?

Alvast bedankt guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 15:59
Voor vista en normaal surfen is het een prima kaartje maar om te gamen hoor je van veel mensen dat hij toch wel fors achterloopt. Als je nagaat dat er al X1600 en X1800 kaarten zijn (maar ik ben geen gamer dus zeker weten doe ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Neem deze config voor € 943,31
Gebruik couponnumer ?Q7S30HKQRGXVZ om aan het bedrag te komen:

Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
256 MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Net of 'n GO7300 beter is dan 'n X1400 :|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat niet, maar wel een betere processor (core 2 duo) en dubbel geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138533

Even een waarschuwing voor iedereen die geinteresseerd is in de Inspiron 6400 met:
T2250 - X1400 - Intel 3945 Wlan

Dit systeem heb ik eind juli 2006 aangeschaft en sindsdien steeds blauwe schermen gekregen. Na 2x monteurbezoek thuis en 1x volledig nieuwe laptop te hebben ontvangen, bleef het probleem voortbestaan. Op internet blijken veel meer mensen hiermee problemen te hebben, vooral bij het bekijken van streaming flashfilmpjes. De oorzaak is nog onbekend.

De uitstekende Technical Support van Dell (wel even zorgen dat je een goede medewerker te pakken krijgt, ik kan Robin Dieks erg aanraden) heeft zijn uiterste best gedaan om alles op te lossen, maar het is niet gelukt. Uiteindelijk heb ik een volledige refund gekregen.

Deze ervaring met de klantenservice zorgt ervoor dat mijn volgende laptop gewoon weer een Dell is. Alleen mijd ik nu het X1400-kaartje, want dat is de meest waarschijnlijke boosdoener.

Mijn nieuwe systeem:
T5200 - 2048Mb - 120Gb - Geforce Go 7300 - Wlan+Bluetooth
Inclusief bezorgen, btw en korting: 851,21 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XElD schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:02:
[...]

Koop een D820, 1900x1200 op een 15,4 inch scherm! >:)

Studiegenoot van me heeft een D810 met z'n scherm, echt, super!
Inderaad. Ik ken ook iemand die er een heeft. Mooi ding. Al ga ik zelf denk voor de D620. (1440x900 op 14,1 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja de vraag is altijd wat is de beste prijs kwaliteit verhouding. Hoe veel geld wil er aan uit geven en de belangrijkste vraag wat verwacht je van de beoogde inspiron 6400.

Hoe betere samenstelling hoe meer geld het kost.

Gebruik je de notebook alleen voor internet en voor office zo nu en dan een simpel spelletje, dan heb aan simpelste configuratie al voldoende, eis je meer dan dat tja dan zal je een wat geavanceerdere versie moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajpeetoom schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:58:
Tja de vraag is altijd wat is de beste prijs kwaliteit verhouding. Hoe veel geld wil er aan uit geven en de belangrijkste vraag wat verwacht je van de beoogde inspiron 6400.

Hoe betere samenstelling hoe meer geld het kost.

Gebruik je de notebook alleen voor internet en voor office zo nu en dan een simpel spelletje, dan heb aan simpelste configuratie al voldoende, eis je meer dan dat tja dan zal je een wat geavanceerdere versie moeten bestellen.
zelfs de grootste noobs weten dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Anoniem: 157137 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:23:
[...]
zelfs de grootste noobs weten dit? 8)7
Je moest eens weten wat voor dure computers er worden aangeschaft om een simpel briefje in word te tikken of om een beetje te internetten.

Duo 2 core computers die nauwerlijks uit hun slaapstand komen “van wijzen van spreken”.

Ik werk al jaren in een grtote instelling, kan hierover boekdelen schrijven. Vaak is het een lawine effect als de ene een nieuwe computer krijgt wil de ander ook een nieuwe. Omdat hij/zij vind dat hij/zij het waard is.

Ook hobby computer gebruikers hebben vaak de meest geavanceerde computers staan waar ze nauwelijks gebruik van maken.

Een notebook met solo celeron is voor velen al voldoende.

Natuurlijk willen verkopers het mooiste systeem verkopen ook Dell behoord tot die verkopers, toen ik mijn Inspiron 6400 aanschafte werd mij ook niet gevraagd wat ik er mee wilde gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Ik ben aan het overwegen om een Dell 6400 aan te schaffen maar vraag me af of de grafische kaart (GO 7300) die ze op dit moment aanbieden niet wat matig is in vergelijking met de x1600 van ATI of andere versies van Nvidia.

Is er iemand die me hier wat meer over kan vertellen ??

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 18:23
H4ldrz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:33:
Ik ben aan het overwegen om een Dell 6400 aan te schaffen maar vraag me af of de grafische kaart (GO 7300) die ze op dit moment aanbieden niet wat matig is in vergelijking met de x1600 van ATI of andere versies van Nvidia.

Is er iemand die me hier wat meer over kan vertellen ??
De 6400 is geen gamenotebook. De GO7300 of X1400 laten het nog wel toe om op lage resoluties de nieuwste spellen te spelen. Voor een overzicht van mobiele grafische kaarten en hun 3dmark scores:

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door AttiX op 16-03-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
AttiX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:00:
[...]

De 6400 is geen gamenotebook. De GO7300 of X1400 laten het nog wel toe om op lage resoluties de nieuwste spellen te spelen. Voor een overzicht van mobiele grafische kaarten en hun 3dmark scores:

Het lijkt me dat wanneer ze er een betere grafische kaart in zouden zetten je er heel goed op kunt gamen !

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 18:23
H4ldrz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:07:
[...]
Het lijkt me dat wanneer ze er een betere grafische kaart in zouden zetten je er heel goed op kunt gamen !
Inderdaad, alleen denk ik dat Dell dit niet gaat doen. Wil je een notebook om op te gamen, zul je een XPS of een 9400 moeten kopen. Dell richt zich met de 6400 op een andere doelgroep. Zomaar een videokaart aan het spectrum toevoegen is geen kleinigheid. Waarschijnlijk wordt de opvolger van de 6400 ook weer uitgerust met een low-end videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door AttiX op 16-03-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 13:42
Even een vraagje...

Van het D810 1900x1200 scherm (WUXGA) is bekend dat je dit in een Inspirion 6000 kunt stoppen en dat het werkt. Kan je een D820 scherm in een 6400 stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
ajpeetoom schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:39:
[...]

Voor dat geld heb dan wel een zeer uitgeklede versie van de inspiron 6400
Ja klopt, maar dat is ook de bedoeling. Moet onder de 700 euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 209022 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:24:

Te duur helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Technattic schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:11:
[...]

Ja klopt, maar dat is ook de bedoeling. Moet onder de 700 euro uitkomen.
dan moet je wachten op gratis verzend kosten wachten, dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeie service van Dell _/-\o_
Doordat de kaartlezer op de moederbord zit stuk is krijg ik nu een nieuwe moederbord in mijn laptop ^_^. Normaal zal ik me laptop twee weken kwijt zijn, maar de medewerker van dell was zo aardig om even een monteur langs te sturen die dan woensdag me laptop repareerd en ook nog eventjes naar de schranieren zal kijken die te licht gaan.

En dat allemaal terwijl ik nog maar 40 dagen gerantie heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 16-03-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
da** dat is wel netjes idd :-)
ik heb nu net te horen gekregen dat ik een nieuwe batterij krijg :-) na paar daag bellen omdat ik de laptop niet bij de hand had, wel lange w8tijden zo af en toe, maar prima service, morgen komen ze hem brengen als het mee zit anders maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
PsychoHellDude schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:54:
da** dat is wel netjes idd :-)
ik heb nu net te horen gekregen dat ik een nieuwe batterij krijg :-) na paar daag bellen omdat ik de laptop niet bij de hand had, wel lange w8tijden zo af en toe, maar prima service, morgen komen ze hem brengen als het mee zit anders maandag!
wat was er mis dan met je batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103829

Kan ik elke mobile videokaart in deze laptop zetten heb namelijk ook z'on 1400 maar vind de spellen erg traag gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
C0NSOLEFREAK schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:21:
[...]

wat was er mis dan met je batterij ?
Dat zal wel een aantal postings ervoor staan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:25
Anoniem: 103829 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:49:
Kan ik elke mobile videokaart in deze laptop zetten heb namelijk ook z'on 1400 maar vind de spellen erg traag gaan!
Nee kan niet. Staat al eerder in dit topic. De kaarten hebben een vorm die alleen Dell kan maken/leveren. En een zwaardere kaart als de x1400 is er (nog?) niet

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Anoniem: 209022 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:24:

Toch mooi! Met die kortingscode van jou krijg ik ook 5% korting op die goedkopere variant. 668 euro incl verzending met een 1.6 GHz T2060, 1GB RAM, 80GB harddisk en 9 cels accu. Net besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja er staan meerdere kortingcodes in deze topic, werkt op alle computer bestellingen (voor zover ik weet). Zijn allemaal voor 5% korting. Maximaal in code per bestelling. Alle beetjes helpen he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Anoniem: 209022 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:11:
Ja er staan meerdere kortingcodes in deze topic, werkt op alle computer bestellingen (voor zover ik weet). Zijn allemaal voor 5% korting. Maximaal in code per bestelling. Alle beetjes helpen he!
bon 1: 1TJ$N20835B2SZ
bon 2: Q7S30HKQRGXVZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:58

Thandor

SilverStreak

Dit topic bevat al meer dan 1000 posts. Zou de topicstarter (drobie) een nieuw topic willen maken? :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
stormfly schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:54:
[...]

Dat zal wel een aantal postings ervoor staan :z
true ;-)

Heb al bericht van UPS dat ze hem maandag leveren, had ook niet eerder verwacht zou geweldige service zijn als het op zaterdag zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
AttiX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:00:
[...]

Asus leverd wel modelen met een Ati X1600 grafische kaart o.a. asus F3JA.

Ik stond in dubio om deze te kopen.

De door mijn gekochte inspiron 6400 had een treu scherm van 1680x1050 en een 9 cell accu voor €100,-minder en vond hem uiterlijk iets mooier.

Voordelen ten opzichten van de Dell zijn.

1 Een gigabite lan inplaats van 10/100 lan bij de inspiron 6400.
2 X1600 met DVI poort, in plaats van de X1400 bij Dell inspiron 6400 DVI poort.
3 Directe optische 3.5 mm SP/DIF aansluiting inplaats van een indrirect systeem met verloopkabeltje.
4 Web cam in klep boven lcd scherm. Heeft de inspiron 6400 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De I6400 heeft geen DVI maar vga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2023
[url="javascript:winopen('/content/products/featuresdetails.aspx/inspn_6400?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&~lt=popup','Home','WIDTH=595,HEIGHT=400,RESIZABLE=YES,SCROLLBARS=YES,TOOLBAR=YES,LEFT=0,TOP=20');"]Deze Inspiron 6400.[/url]

Ik vind het de beste kwaliteits/prijs verhouding of zie ik dat verkeerd?
ik wil een mobiele, niet echt gamers laptop.

minder dan €600. of is dit een standaard prijs
maar hier zit geen videokaart in.
ik weet dat een desktop zonder een videokaart eigenlijk niet kan. (niet eens smooth een java app runnen)
een laptop zonder videokaart? kan dat? en kan ik hierop een geforece 7600 go instoppen? zal het veel schelen?

[ Voor 23% gewijzigd door chunyu op 17-03-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je toch mobiel wilt en een GMA950: pak dan de Inspiron 640m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198012

Tweakers,

ik zit al een tijdje opgescheept met het volgende. Heb een Inspiron 6400 ( O-) ) en daarbij ook nog eens Windows Vista Business. Ik had eerder Windows XP, maar die heb ik verwijderd.

Het bizarre is het volgende: wanneer ik mn laptop aandoe werkende op mijn accu dan krijg ik na een tijdje zo een foute blauwscherm. Maar wanneer ik opnieuw de laptop opstart en ik doe hem via netstroom aan, dan is er opeens niks aan de hand. Maar als ik de stekker eruit trekt, dan krijg ik weer zo een blauwscherm. :?

Wat helemaal raar is: als ik mn laptop op sluimerstand doe, en waneer hij uit is dan haaal ik de stekker eruit. Daarna start ik op en hij doet het dan wel op mn accu :S . Dus het probleem dooet zich voor wanneer ik Vista start op mn accu.

Nou heb ik rot gezocht hoe ik een plaatje moest zetten van de blauwscherm. Ik hoop dat ik op het juiste manier heb gedaan. Please help me want ik ben nu 'gebonden' door de stekker.

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/8107/dsc01141zo8.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:25
Anoniem: 198012 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:04:
Tweakers,

ik zit al een tijdje opgescheept met het volgende. Heb een Inspiron 6400 ( O-) ) en daarbij ook nog eens Windows Vista Business. Ik had eerder Windows XP, maar die heb ik verwijderd.

Het bizarre is het volgende: wanneer ik mn laptop aandoe werkende op mijn accu dan krijg ik na een tijdje zo een foute blauwscherm. Maar wanneer ik opnieuw de laptop opstart en ik doe hem via netstroom aan, dan is er opeens niks aan de hand. Maar als ik de stekker eruit trekt, dan krijg ik weer zo een blauwscherm. :?

Wat helemaal raar is: als ik mn laptop op sluimerstand doe, en waneer hij uit is dan haaal ik de stekker eruit. Daarna start ik op en hij doet het dan wel op mn accu :S . Dus het probleem dooet zich voor wanneer ik Vista start op mn accu.

Nou heb ik rot gezocht hoe ik een plaatje moest zetten van de blauwscherm. Ik hoop dat ik op het juiste manier heb gedaan. Please help me want ik ben nu 'gebonden' door de stekker.

[afbeelding]
Je gebruikt een ati kaart zie ik, Heb je de nieuwste vista drivers er op staan ? (catalist 7.2?)

www.ati.com

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik gebruik 7.2 (heb een X1300)
Ruler-Nrg schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:49:
[...]

Je gebruikt een ati kaart zie ik, Heb je de nieuwste vista drivers er op staan ? (catalist 7.2?)

www.ati.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Dit blauwe scherm met dezelfde boodschap kreeg ik een half jaartje geleden ook toen ik mijn Logitech Fusion webcam op de 6400 aansloot. Dit bleek achteraf te liggen aan de webcamsoftware.

Zoek eens met de foutcode in Google. Volgens mij heeft het met de Ati software te maken.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmpf ik heb de ATI software verwijderd ( ik weet 110% zeker dat het catalyst 7.2) was. Toen heb ik mn laptop opnieuw laten opstarten op mn accu KRIJG IK WEER DAT )#$%-SCHERM TE ZIEN.

wat nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb opnieuw gedownload en geinstalleerd en het probleem lijkt te verholpen

maar je weet nooit met Vista

bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn levering staat op volgende week woensdag 28 maart 2007. Enige kans dat ik dit eerder krijg?:P Hij staat sinds vrijdag 16 maart op preproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan soms ineens erg hard gaan. Ik had hetzelfde bij mijn dekstop. Stond lang in preproduktie en opeens wat ie er 2 dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-04 12:21
Sinds vrijdag heb ik mijn Inspiron 6400 binnen en hij bevalt super, wat een snelheid _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarrisonC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05-2022
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van VMWare op deze 2GB RAM laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
HarrisonC schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:45:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van VMWare op deze 2GB RAM laptop ?
Ja hoor draait wel aardig. VM is altijd wat langzamer maar het draait wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213047

Hoi allen,

Een raar probleem met de spdif uitgang.

Is het nogmaal dat de spdif utigang alleen werkt wanneer de tv-out ook is aangesloten? Aangezien dit bij mij het geval is, mocht dat niet zo zijn is dat ergens een instelling die ik niet kan vinden.

Het probleem is namelijk als volgt:
Zonder tv out aangesloten doet hij niets.
TV out aangesloten met een korte kabel (tot ongveer 5 meter) doet alles het perfect. Scherp beeld prima geluid.
TV out aangesloten met kabel langer dan 5 meter. Prima beeld echter geen geluid.

Aangezien er een meter of 13 aan kabel tussen mijn laptop en mijn stereo moet liggen is dit dus best lastig. Lengte van de audio kabel maakt niet uit. 13 meter kan prima zolang de TV kabel maar korter is dan 5 meter. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Thandor schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:35:
Dit topic bevat al meer dan 1000 posts. Zou de topicstarter (drobie) een nieuw topic willen maken? :)
Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6.

Alstu, heb niet heel veel tijd ivm verbouwen dus Vista info is welkom als het hapklaar is dan post ik het erin.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.