Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.418 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
XElD schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:26:
X1400;
GPU: 445 MHz, Geheugen: 250 MHz, 900 3dmark06 punten

X1450
GPU: 550 MHz, Geheugen: 450 MHz, 1200 3dmark06 punten

X1300
GPU: 350 MHz, Geheugen: 250 MHz, 560 3dmark06 punten

X1350
GPU: 470 MHz, Geheugen: 350 MHz

Verder zijn de specs gelijk, het zijn dus vrijwel identieke chips alleen de GPU's van de RXX50's iets hoger geclockt en sneller geheugen, de X1350 zal gezien de specs tussen de X1400 en de X1450 terrecht komen.
Nice! nou hopen dat ze snel in de 6400 komen. Dan ga ik ze snel ombouwen naar die van mij :)

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Alleen de door gewinterde gamers hebben die krachtige grafische kaarten nodig. Voor het overige is de 1400 en 1600 meer dan voldoende.

Als je echt veel meer wilt kom je toch bij de concurentie terecht, met 512 mb video ram in sli mode. Uiteraard een koelkast van een accu en een lompe dikke zware notebook.

Of een desktop kopen.

Je moet toch een keertje te vreden zijn met wat je hebt, niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:57:
Alleen de door gewinterde gamers hebben die krachtige grafische kaarten nodig. Voor het overige is de 1400 en 1600 meer dan voldoende.

Als je echt veel meer wilt kom je toch bij de concurentie terecht, met 512 mb video ram in sli mode. Uiteraard een koelkast van een accu en een lompe dikke zware notebook.

Of een desktop kopen.

Je moet toch een keertje te vreden zijn met wat je hebt, niet dan?
laptops met SLI ? :) ik ben ook tevreden.. ik vind dat de 6400 een van de betere laptops is van dit moment. Alleen wat meet grafische power zou ik fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zie hier regelmatig dat mensen bijvoorbeeld bij het configureren van hun Inspiron 6400 kiezen voor een scherm van bijvoorbeeld 1680x1050, of een harde schijf nemen met 7200 rpm.
En dat terwijl ik op alle mogelijke manieren aan het configureren ben, maar ik kan alleen maar kiezen uit een resolutie van 1280x800 (met of zonder truelife) en een harde schijf van 5400 rpm (in verschillende groottes).

Hoe kan dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koen-BE schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:36:
Ik zie hier regelmatig dat mensen bijvoorbeeld bij het configureren van hun Inspiron 6400 kiezen voor een scherm van bijvoorbeeld 1680x1050, of een harde schijf nemen met 7200 rpm.
En dat terwijl ik op alle mogelijke manieren aan het configureren ben, maar ik kan alleen maar kiezen uit een resolutie van 1280x800 (met of zonder truelife) en een harde schijf van 5400 rpm (in verschillende groottes).

Hoe kan dat? :?
Telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Lijkt mij stug dat dell speciaal grafische kaarten laat maken? Dell maakt net als alle andere notebook fabrikanten gebruik van een mini pci aansluiting, of de grafischechip zit op het moederbord geintergeerd. mini pci is te vergelijken met de oude pci van de desktop pc's

Het enige wat dell doet is inversteren in naam voering en dat kunnen ze bijzonder goed op elk onderdeel staat zo wat dell gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:18:
Lijkt mij stug dat dell speciaal grafische kaarten laat maken? Dell maakt net als alle andere notebook fabrikanten gebruik van een mini pci aansluiting, of de grafischechip zit op het moederbord geintergeerd. mini pci is te vergelijken met de oude pci van de desktop pc's

Het enige wat dell doet is inversteren in naam voering en dat kunnen ze bijzonder goed op elk onderdeel staat zo wat dell gedrukt.
Helaas klopt hier niets van. Dell maakt kaarten in een vorm die alleen in dell machines past. Niet volgends een standaard. En ze zitten al helemaal niet op een mini pci slot. Je draadloze kaart, die zit op een mini pci/x slot.

daarom kunnen kaarten van andere merken niet in dell machines, en andersom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
:( Lekker dan. "rare jongens die dell".

:*) Verwacht toch dat er binnekort een standaard zal komen, zo dat je zelf een notebook kan samen testellen met standaard uitwisselbare kaarten voor alle merken net zoals bij de desktop pc's.

Alleen de behuizing zal per merk en model bijven afwijken.

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 20-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
ajpeetoom schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Daar bestaan dus apapters voor van dvi naar VGA "zie foto" Die sigalen zijn gewoon aanwezig op de DVI aansluiting. zie ook Quote jcvjcvjcvjcv een uitgebreid overzicht zelfs.
[afbeelding]
Ja, zou idd er misschien van komen t.z.t.
Maar vind het toch wat praktischer werken zonder zo'n adapter, want er zijn vast niet veel die een gewone monitor op hun laptop aansluiten.
En als men dat wel doet zou het vaak gebeuren via een dockingstation?

Aan de andere kant moet er toch een keer een overgangsperiode komen...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Niet online
Aha :)

En wat welke mogelijkheden zijn er wat betreft het scherm boven een resolutie van 1280*800?
En wat is dan ongeveer het prijsverschil?
Want ik neem aan dat het zeker de moeite waard kan zijn om een beter scherm te nemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Man dit zijn standaard vraagjes zeg... gebruik de 'searchfunctie'

Je hebt 1280 x 800 of je gaat gelijk naar 1650 x 1050 pixels --> meerprijs 100 euro

Je moet voor jezelf uitmaken of je dat wil of niet.. ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Henkie-Jan schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Ja, zou idd er misschien van komen t.z.t.
Maar vind het toch wat praktischer werken zonder zo'n adapter, want er zijn vast niet veel die een gewone monitor op hun laptop aansluiten.
En als men dat wel doet zou het vaak gebeuren via een dockingstation?

Aan de andere kant moet er toch een keer een overgangsperiode komen...
Een dockingstation is ook iets antieks! tegenwoordig heeft een notebook gewoon alles aan board zeker de grote 15.4" en 17" modellen.

Een dockingstation wordt vaak nog gebruikt voor kleine notebooks 12" en kleiner.

De analoge (X) (W) VGA standaard is echt bejaard aan het worden, volgens mij al ruim 20 jaar oud, dus terecht dat deze is vervangen door DVI ook deze zal weer worden opgevolgd.

Zo iets heet evolutie .

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 20-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
CLB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:24:

Je hebt 1280 x 800 of je gaat gelijk naar 1650 x 1050 pixels --> meerprijs 100 euro

Nogal simpel, meer beeldpunten, hogere resolutie, meer beeld informatie.

1 Meer informatie op het scherm, veel minder geschuif met het balkje.
2 Meer pixels
3 Meer pictogrammen op je buraublad.
4 Twee A4tjes naast elkaar op het scherm.
5 games spelen die deze resolutie ondersteunen.
6 Betere Video bewerking.
7 beter werken met teken programma's.

kort samengevad gewoon meer beeld, alles wordt kleiner waardoor er meer informatie getoond kan worden op een scherm. Een geruststelling de letter grote is instelbaar in windows.

Ik heb zelf ook zoon scherm en ben dik tevreden.

[ Voor 9% gewijzigd door LEX63 op 20-01-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:29:
[...]

Een dockingstation is ook iets antieks! tegenwoordig heeft een notebook gewoon alles aan board zeker de grote 15.4" en 17" modellen.

Een dockingstation wordt vaak nog gebruikt voor kleine notebooks 12" en kleiner.

De analoge (X) (W) VGA standaard is echt bejaard aan het worden, volgens mij al ruim 20 jaar oud, dus terecht dat deze is vervangen door DVI ook deze zal weer worden opgevolgd.

Zo iets heet evolutie .
Sinds wanneer is een docking station antiek aan het worden? Mensen met een notebook voor zakelijk gebruik kunnen vaak niet zonder. Onderweg gaat de laptop los mee en als men op kantoor zit wordt hij in het docking station gezet. Waarom? Zodat men op een comfortabele (grotere) monitor met fatsoenlijk toetsenbord en muis kan werken. Dit om de ergonomie te verbeteren.

En over de VGA aansluiting, die mag van mij nog een tijdje blijven zitten. Ik heb nog nooit een beamer met DVI aansluiting gezien. Stel je voor dat je ergens een presentatie wil geven of een filmpje wil kijken, dan sta je mooi te kijken met je DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Inderdaad, voor desktop computers vind ik het een ander verhaal als daar DVI op zit.
Maar volgens mij gebruik je bij een laptop toch bijna alleen die poort achter op het voor het aansluiten van een beamer.

Een Dell beamer:

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
I/O-aansluitingen
Stroom: Netstroomaansluiting
Computeringang: Eén 15-pins D-sub voor analoge ingang/component, HDTV-ingangssignalen, één USB-poort voor page up/down-besturing
Computeruitgang: één 15-pins D-sub
Video-ingang: : één mini-DIN 4-pins S-video-ingang, één RCA-connector voor composietvideo-ingang, één RGB/component (via DB 15)
Audio-ingang: Eén mini-hoofdtelefoonaansluiting van 3,5 mm voor audio-lijningang en één uitgang
RS232: één mini-DIN RS232 voor bekabelde afstandsbediening van projector vanaf pc
Instelbare richting: Kan op een bureau of tegen een plafond worden gemonteerd en naar voren of achteren projecteren, Drie in hoogte verstelbare voetjes (één vooraan en twee achteraan)
Allemaal nog D-sub.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:29:
[...]

Mah dan zal ik wel een van de uitzonderingen zijn. Ik kan niet zonder mijn dockingstation thuis. Op deze manier hoef ik tenminste niet 300 kabels elke dag er uit te halen en er 's avonds weer in te doen.
Zo is het tevens mogelijk, de enige manier zover ik weet, om nog van de verouderde hardware lock gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:45:
[...]
En over de VGA aansluiting, die mag van mij nog een tijdje blijven zitten. Ik heb nog nooit een beamer met DVI aansluiting gezien. Stel je voor dat je ergens een presentatie wil geven of een filmpje wil kijken, dan sta je mooi te kijken met je DVI.
In een DVI-connector is het mogelijk om ook het analoge signaal te verzenden. In dat geval is een eenvoudig klein verloopstekkertje mogelijk om van DVI weer naar VGA te gaan.
Het 1 hoeft het ander dus zeker niet uit te sluiten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik raad iedereen aan die een Sony DVD+RW DW-Q58A dvd brander heeft de firmware te upgraden. Steeds meer problemen diverse lege cd-r disks werden niet herkend.

Plantinum 8X speed disks werden herkend als 2.4.

Deze laatste update verhelpt deze problemen.

Fluitje van een cent 1 minuut werk.

Sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:45:
[...]

Sinds wanneer is een docking station antiek aan het worden? Mensen met een notebook voor zakelijk gebruik kunnen vaak niet zonder. Onderweg gaat de laptop los mee en als men op kantoor zit wordt hij in het docking station gezet. Waarom? Zodat men op een comfortabele (grotere) monitor met fatsoenlijk toetsenbord en muis kan werken. Dit om de ergonomie te verbeteren.

8)7 Een docking station bestond al toen Bill Gates onze vader van microsoft nog in zijn korte broek liep en alleen maar kon dromen van windows. Mijn svi computer in 1982 had al een docking station. Voor de 5 1/4 floppy drive's de printer poort, RS232.

:D Inderdaad ik was de zakelijke notebooks vergeten, Hier komt het soms nog wel eens op voor. Hoe al wel deze notebooks tegenwoordig ook alles aan board hebben.

_/-\o_ Met alles bedoel ik vandaag de dag usb 2.0, firewire, DVI aansluiting, dvd +/- DL brander, express slot, multi kaartlezer, audio aansluitingen. en niet te vergeten WIFI en , BLUE THOOT

:'( Wat de vga betreft deze heeft hard een plekje nodig in het digitale bejaardentehuis. naast de RS232, PS2 en de paralelle printerpoort.

Zoals al eerder vermeld bestaan er verloop stekkers van DVI naar die antike vga aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 21-01-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:09:
[...]

8)7 Een docking station bestond al toen Bill Gates onze vader van microsoft nog in zijn korte broek liep en alleen maar kon dromen van windows. Mijn svi computer in 1982 had al een docking station. Voor de 5 1/4 floppy drive's de printer poort, RS232.

en nog wat tekst....
Ben jij al zo oud :) :P

Mijn eerste laptop (compaq baksteen) had ook gewoon een docking station. Eigenlijk alle laptops die ik gehad heb hadden er wel 1. Op dit moment is een docking station meer iets voor zakelijke laptops (b.v de latitudes D820 D620 enz enz). Op "consumenten" laptops zit inderdaad alles wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Dell denken ze er ook wel gek over: er zit alleen een audio-out op die Dockingstations voor de Latitude D-serie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-Nrg schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:03:
[...]

Ben jij al zo oud :) :P

Mijn eerste laptop (compaq baksteen) had ook gewoon een docking station. Eigenlijk alle laptops die ik gehad heb hadden er wel 1. Op dit moment is een docking station meer iets voor zakelijke laptops (b.v de latitudes D820 D620 enz enz). Op "consumenten" laptops zit inderdaad alles wat je nodig hebt.
Ben gisteren 44 geworden, ouwe lul al he, ja ik heb de hele computer ontwikkeling door gemaakt, Mijn eerste computer een spectra video 1982/83, daar na nog jaren MSX2, 2+ Turbo-r "en nog" . '

Daarvoor was ik op school al bezig met een mainframe, ;) juppie van die 8" floppy's echt er ging 320 KB op zoon disk.

Moest ze wel eens kopen voor school. Koste toen Fl. 25,- per stuk. Wouw 320 kb opslag, wat toen heel veel opslag was.
Dat waren nog eens tijden.

oude jongens krente brood zal ik maar zeggen.

Vandaar ik ook redelijk wat afweet van deze materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:09:
[...]

:D Inderdaad ik was de zakelijke notebooks vergeten, Hier komt het soms nog wel eens op voor. Hoe al wel deze notebooks tegenwoordig ook alles aan board hebben.

_/-\o_ Met alles bedoel ik vandaag de dag usb 2.0, firewire, DVI aansluiting, dvd +/- DL brander, express slot, multi kaartlezer, audio aansluitingen. en niet te vergeten WIFI en , BLUE THOOT

:'( Wat de vga betreft deze heeft hard een plekje nodig in het digitale bejaardentehuis. naast de RS232, PS2 en de paralelle printerpoort.

Zoals al eerder vermeld bestaan er verloop stekkers van DVI naar die antike vga aansluiting.
Tuurlijk bestaan er verloop stekkers.. Net zoals er verloop stekkers bestaan van VGA naar DVI.

Noem mij als 19 jarige antiek, maar ik zie genoeg voordelen van een docking station. Stel, je werkt thuis met een andere muis, toetsenbord en monitor. Ga jij dan elke dag alle kabels aansluiten om ze een uurtje erna ze er weer allemaal uit te halen? Daarvoor heb je een docking station.

Trouwens dat alle aansluitingen tegenwoordig onboard zitten is ook niet helemaal waar. Kijk bijvoorbeeld maar naar de HP nc6400. Op de laptop zelf zit geen parallelle poort. Op het docking station wel, dus als je een parallelle poort nodig hebt, moet je hem in het docking station zetten. Plus het feit dat het docking station betere beveiligings mogelijkheden biedt (locks e.d.) . Alles bij elkaar, is het docking station voor veel mensen bijna onmisbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Tuurlijk bestaan er verloop stekkers.. Net zoals er verloop stekkers bestaan van VGA naar DVI.

Noem mij als 19 jarige antiek, maar ik zie genoeg voordelen van een docking station. Stel, je werkt thuis met een andere muis, toetsenbord en monitor. Ga jij dan elke dag alle kabels aansluiten om ze een uurtje erna ze er weer allemaal uit te halen? Daarvoor heb je een docking station.

Trouwens dat alle aansluitingen tegenwoordig onboard zitten is ook niet helemaal waar. Kijk bijvoorbeeld maar naar de HP nc6400. Op de laptop zelf zit geen parallelle poort. Op het docking station wel, dus als je een parallelle poort nodig hebt, moet je hem in het docking station zetten. Plus het feit dat het docking station betere beveiligings mogelijkheden biedt (locks e.d.) . Alles bij elkaar, is het docking station voor veel mensen bijna onmisbaar geworden.
Printers met paralelle printerpoort nog wel te koop maar begind zeldzaam te worden. USB is toch veel handiger dan zoon stuge dikke lompe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
ajpeetoom schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:55:
Ik raad iedereen aan die een Sony DVD+RW DW-Q58A dvd brander heeft de firmware te upgraden. Steeds meer problemen diverse lege cd-r disks werden niet herkend.

Plantinum 8X speed disks werden herkend als 2.4.

Deze laatste update verhelpt deze problemen.

Fluitje van een cent 1 minuut werk.

Sucses
En met welke dan? Ik had dat namelijk ook. DVD-DL was al helemaal niet mogelijk. Ik heb diverse firmwares geprobeerd, de orginele Dell, maar ook de orginele van Sony en zelfs de Lite-on versie. Met allemaal geen DVD-DL. Als je ip de diverse forums rondkijkt zul je zien dat het een probleembrander is. Uiteindelijk heb ik van Dell een NEC gekregen. Die kon met de orginele Dell firmware ook al geen DL branden. Met de bekende "gekraakte" Nec firmware was alles 100%.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoop niet dat dit een probleem drive is? Anders heeft Dell aan mij een moeilijke klant. Dan eis ik ook een nec 6550 drive.

Ga voor firmware update hier maar eens neusen voor de laatste update voor de sony dvd brander.

http://forum.rpc1.org/dl_...category=14&manufactor=30

Sucses

Let op kies wel voor Dell oem versie. Weet niet wat het verschil is maar toch.

Hier ook tips hoe je de regio code kunt verwijderen. "heel interesant"

[ Voor 53% gewijzigd door LEX63 op 21-01-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen problemen mee met Verbatim DVD+R's.
ajpeetoom schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:02:
Hier ook tips hoe je de regio code kunt verwijderen. "heel interesant"
't Is een Liteon loopwerk, dus die kun je sowieso oneindig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik heb inderdaad een hoop klachten gelezen over de DVD+RW DW-Q58A . Ik heb zaterdag een nieuwe firmware in mijn DVD+RW DW-Q58A geflast. Zal vandaag eens proberen of het een verbetering is en deze hier melden.

anders maar klacten gaan sturen naar Dell en ook naar sony en vol blijven houde tot dat ze er gek van worden.

[ Voor 27% gewijzigd door LEX63 op 22-01-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:13
Is die herrie misschien ook op te lossen met de nieuwe firmware? Als ik een dvd in m'n brander gooi lijkt het wel op m'n laptop op gaat stijgen. Hiervoor had ik een latitude D800, en die drive was echt snel en stil!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D herkenbaar ja.

Maar ik heb het eigenlijk alleen met bepaalde CD's, nooit met DVD's (nou ja, soms met een mislukte of onleesbare DVDR). Zelfde gedrag heb ik met een desktop Liteon drive trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Twee punten waarvoor ik net naar Dell een storing heb aangemeld.

1 Het krakend geluid wat ik maar niet weg krijg, ondanks alle update's.
2 De CD/DVD brander die met veel media moeite heeft.

Af wachten maar.

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 22-01-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
ajpeetoom schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:51:
Twee dingen waar ik naar Dell net een storing voor heb aangemeld.
1 Het krakend geluid.
2 De CD/DVD brander die met veel media moeite heeft.

Af wachten maar.
Krakende geluid en de DVD speler hebik beide ook gedaan. Krakende geluid is een driver probleem in sommige applicaties want ik had het nog na swap moederboard.

Welk type CD/DVD speler heb je? Philips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
stormfly schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:53:
[...]

Krakende geluid en de DVD speler hebik beide ook gedaan. Krakende geluid is een driver probleem in sommige applicaties want ik had het nog na swap moederboard.

Welk type CD/DVD speler heb je? Philips toevallig?
Hoe heb jij het krakend geluid dan het zwijgen opgelegd? Ik heb de laatste bij dell verkrijgbare audio driver geinstaleerd.

Helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei heb ik nergens last van; niet met DirectSound apps, noch met WaveOut apps. Uptime is momenteel 14 dagen ( :P ) (je zei dat het pas na een uur of zo begon?). Ik vermoed een conflict met iets anders?

Ik heb volgende driver (gedateerd december 2005 ergens :? ):
SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio Driver (R114075)
v. 5.10.0.4823

ik heb geen idee wat voor chip er in mijn 6400 zit, maar apparaatbeheer geeft volgend hardware-id:
HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8384&DEV_7690&SUBSYS_102801BD&REV_1022

Verder geen audiomeuk geïnstalleerd. Ik zie wel dat in bovenstaande driver een paar patches uit de Microsoft KB meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Hoe heb jij het krakend geluid dan het zwijgen opgelegd? Ik heb de laatste bij dell verkrijgbare audio driver geinstaleerd.

Helpt niets.
de mensen met dat krakende geluid, Hebben jullie mss nog een ander audio apperaat geinstaleerd ?
(denk aan, Usb skype phone, Usb tv kaart enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-Nrg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:01:
[...]

de mensen met dat krakende geluid, Hebben jullie mss nog een ander audio apperaat geinstaleerd ?
(denk aan, Usb skype phone, Usb tv kaart enz enz)
Voor al die gene die met krakend geluid zitten.

Instaleerd de laatste driver en u bent er van verlost.

Ik heb inderdaad een skype phone en een anysee digitenne ontvanger geinstaleerd.

Heb van middag de laatste driver van sigmatel geinstaleerd HD Audio Driver v. 5.10.0.4843 het probleem is nu opgelost. De laatste driver vind je op het hieronder vermelde internet adres

http://www.opendrivers.co...000-xp-free-download.html

De site komt nogal rommelig over klik op de blauwe texst "zie texst hieronder" naast het harddisk symbool met het rode pijlte.

Free Driver Download Dell Sigmatel STAC 92XX C-Major HD Audio Driver v.5.10.0.4943 A05 Windows 2000/XP dan komt alles goed.

LETOP douwnload daar alleen de audio driver, schenk geen aandacht aan de vermelding A05.

Geen gekraak meer heerlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door LEX63 op 23-01-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
  • Laatst online: 11-08 15:00
Iemand enig idee wat er met de WSXGA schermen op alle Dell laptops is gebeurd?

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-BE
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:24:

Vandaag belde ik naar Dell om te vragen wat de mogelijkheden zijn bij een Inspiron om een resolutie te nemen die hoger is dan de 1280x800. De verkoper gaf aan dat de enige mogelijkheid was om te kiezen voor 1440x900. 1650x1050 kon niet meer...

Omdat ik toch wel voor 1650x1050 wil gaan, ben ik ook eens gaan kijken naar de Latitude D820. (ik kan ook zakelijk bestellen namelijk)
Uiteraard ziet deze er van de buitenkant wat anders uit, volgens mij kun je bijna dezelfde configuratie samenstellen als bij de Inspiron 6400. Alleen de videokaart (Quadro NVS 120M 512MB?) is anders. Hoe moet ik deze kaart vergelijken met de kaart uit de Inspiron 6400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
Koen-BE schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:25:
[...]

Vandaag belde ik naar Dell om te vragen wat de mogelijkheden zijn bij een Inspiron om een resolutie te nemen die hoger is dan de 1280x800. De verkoper gaf aan dat de enige mogelijkheid was om te kiezen voor 1440x900. 1650x1050 kon niet meer...
Da's heeeeel jammer, ik werk nu op een inspiron 6000 op die resolutie en da's toch wel een hele fijne hoor. In de states zijn die panels nog wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Lezen lezen en nog een lezen. Al tig keer is dit behandeld, ook ik heb hier uitgebreid uitleg over gegeven wat het verschil is en waarom een 1680x1050 scherm beter is. even terug bladeren inplaats vragen opnieuw te stellen.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
ajpeetoom schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:08:
Lezen lezen en nog een lezen. Al tig keer is dit behandeld, ook ik heb hier uitgebreid uitleg over gegeven wat het verschil is en waarom een 1680x1050 scherm beter is. even terug bladeren inplaats vragen opnieuw te stellen.

Dank u.
De vraag handelde volgens mij niet om het feit welke resolutie nou beter was, maar om het feit dat het WSXGA schermen (die met 1680x1050) dus schijnbaar niet meer te verkrijgen zijn in de Benelux. En of iemand hier inmiddels een verklaring voor had?

De de vraag van Koen ging geloof ik over de Quadro grafische kaart en niet over het scherm.

Tja lezen he.... O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Helix op 22-01-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 07:31
ajpeetoom schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:28:
[...]

Voor al die gene die met krakend geluid zitten.

Heb van middag de laatste driver van sigmatel geinstaleerd HD Audio Driver v. 5.10.0.4843 het probleem is nu opgelost. De laatste driver vind je op het hieronder vermelde internet adres

http://www.opendrivers.co...000-xp-free-download.html

Geen gekraak meer heerlijk.
Dit zijn de A05 drivers. Op de Dell support site staan de allerlaatste A06 drivers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa Helix schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Da's heeeeel jammer, ik werk nu op een inspiron 6000 op die resolutie en da's toch wel een hele fijne hoor. In de states zijn die panels nog wel te krijgen.
Standaard toch de NVS 110?

Schijnt ongeveer gelijk te zijn aan GeForce 7400 Go ofzo.. (dacht ik.. ik zeg niks met zekerheid op dit tijdstip :+ )

Bij de D820 kan ook voor 1920x1200 kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
AttiX schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:01:
[...]

Dit zijn de A05 drivers. Op de Dell support site staan de allerlaatste A06 drivers. :)
Schenk geen aandacht aan de vermelding A05 in de naam van de douwnload.

Van de bios is de laatste update A12 en geen A06 gewoon te dounwloaden bij Dell zelf.
Ik heb deze link alleen geplaatst voor de audio driver..

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 23-01-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het hier over bios? Link die AttiX postte was ook gewoon naar Dell audiodrivers (nieuwer dan deze die ajpeetoom postte trouwens). Maar goed, als het werkt, weinig reden om te updaten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X losse schroeven

Ik had sinds een paar weken of zo een probleem dat het scherm opengeklapt was los stond. Bovenkant kon zo ~2 cm heen en weer klappen zonder weerstand - als je b.v. de laptop zelf voorover/achterover kantelde, dan viel het scherm dus een paar cm heen en weer.

Blijkt dat de schroeven die de schermscharnieren vasthouden gewoon los zaten. Er is een paar schroeven onderaan de laptop (achteraan in de hoeken). Er is ook een paar schroeven achterop, deze zitten onder zware stickertjes - één schroef hiervan (de rechter) zat volledig los :X (schroef kon heen en weer bewogen worden). Was dus niet dat de schroeven gewoon wat te licht aangedraaid waren, maar konden dus zonder initiële weerstand aangespannen worden (wel niet overdrijven met aanspannen uiteraard).

Er zit ook een derde paar onder de hinge-cover, maar die krijg ik er niet af (vergt wat meer kracht dan ik er durf opzetten wellicht). Onderaan zaten nog wel wat meer schroeven los trouwens (maar die bij de scharnieren waren wel het ergst). Dus wie last heeft van losse scharnieren, even de schroeven aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:57:

Ik had sinds een paar weken of zo een probleem dat het scherm opengeklapt was los stond. Bovenkant kon zo ~2 cm heen en weer klappen zonder weerstand - als je b.v. de laptop zelf voorover/achterover kantelde, dan viel het scherm dus een paar cm heen en weer.

Blijkt dat de schroeven die de schermscharnieren vasthouden gewoon los zaten. Er is een paar schroeven onderaan de laptop (achteraan in de hoeken). Er is ook een paar schroeven achterop, deze zitten onder zware stickertjes - één schroef hiervan (de rechter) zat volledig los :X (schroef kon heen en weer bewogen worden). Was dus niet dat de schroeven gewoon wat te licht aangedraaid waren, maar konden dus zonder initiële weerstand aangespannen worden (wel niet overdrijven met aanspannen uiteraard).

Er zit ook een derde paar onder de hinge-cover, maar die krijg ik er niet af (vergt wat meer kracht dan ik er durf opzetten wellicht). Onderaan zaten nog wel wat meer schroeven los trouwens (maar die bij de scharnieren waren wel het ergst). Dus wie last heeft van losse scharnieren, even de schroeven aandraaien.
Lekker dan, wat heb je gedaan? Hem ingepakt en retour Dell gestuurd? Of zelf die schroefjes vast gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:16:
zelf de schroefjes vast gedraait?
Duh :D

Had alleen niet verwacht dat ze zo snel gingen losraken (maandagochtendmodel?) Verder had ik ook niet verwacht dat de schroeven voor de scharnieren van buitenaf bereikbaar waren; maar ik had daarnet dus even de service manual doorgenomen, en waren dus blijkbaar geen schroeven voor het chassis, maar wel voor de schermscharnieren - eerder dacht ik nl. dat er binnenin iets loszat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Heeft iemand z'n laptop weleens laten vallen? Mij is het al drie keer gelukt :+, verder helemaal geen schade ofzo. Alles werkt (gelukkig :X) nog :).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
NaZ- schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:39:
Heeft iemand z'n laptop weleens laten vallen? Mij is het al drie keer gelukt :+, verder helemaal geen schade ofzo. Alles werkt (gelukkig :X) nog :).
Geluk is met de dommen zeggen ze. Nee hoor grapje, wel veel mazzel gehad. Kennis van mij had zijn notebook op de grond staan, zijn klein dochtertje van 3 valt er op alles kapot.

Zelf heb een acer 1501 lmi te zielen gedragen, Hij heeft de brand overleeft maar niet het bluswater van de brandweer. @#2#@#@#% eikels gaan ze blussen waar helemaal geen brand was.

De brandweer was erger dan de brand.

Alles door gebrand, een laptop en water die dingen gaan niet goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
Kan iemand me vertellen hoe, bijvoorbeeld met een bepaald programma, de resolusie goed in kan stellen op mn 30inch LCD tv? Ik heb de tv op mn notebook aangesloten met een S-video kabel.

Nu kan ik met de beeldscherminstellingen 2 resoluties instellen en zie ik het op de tv extreem groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
ajpeetoom schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:42:
[...]

Geluk is met de dommen zeggen ze. Nee hoor grapje, wel veel mazzel gehad. Kennis van mij had zijn notebook op de grond staan, zijn klein dochtertje van 3 valt er op alles kapot.

Zelf heb een acer 1501 lmi te zielen gedragen, Hij heeft de brand overleeft maar niet het bluswater van de brandweer. @#2#@#@#% eikels gaan ze blussen waar helemaal geen brand was.

De brandweer was erger dan de brand.

Alles door gebrand, een laptop en water die dingen gaan niet goed samen.
Ik had mijn notebook van 1900 euro 2 weken, en liet er koffie overheen vallen, kapot.
Ik via verzekering regelen, en voor reparatie de offerte getekend van over de 1500 euro, hebben ze hem achteraf kosteloos gerepareerd, is dat service of is dat service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Zondag om 1700u mijn Inspiron 6400 besteld via internet / Creditcard,
en vandaag om 15.00u binnen!!

Tjemig da's snel!

eerste indrukken: lekker relaxed werken!! en muisstil, EN super scherm!

Mijn config:
Intel Core2 Duo (2.0Ghz/4Mb cache/667),
2x 1Gb 667Mhz RAM
ATI 1400 Radeon GPU
160Gb HDD
(scherm: standaard 15.4 inch truelive)

Wat me wel op valt: in de bios-setup (versie is meest recente die ook op de Dell-site staat) staat de VGA_kaart als 128Mb geheugen vermeld,
kijk ik via Catalyst drivers dan staat daar 256Mb ram....
waar ligt de waarheid??

Iemand nog tips om de Core2Duo te testen?
de TAT utility staat niet op de Intel site so far as I searched....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 07:31
De X14100 heeft 128MB eigen geheugen en kan ook 128MB gebruiken van je normale werkgeheugen: Ati Hypermemory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
NielsTn schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:34:
Zondag om 1700u mijn Inspiron 6400 besteld via internet / Creditcard,
en vandaag om 15.00u binnen!!

Tjemig da's snel!

eerste indrukken: lekker relaxed werken!! en muisstil, EN super scherm!

Mijn config:
Intel Core2 Duo (2.0Ghz/4Mb cache/667),
2x 1Gb 667Mhz RAM
ATI 1400 Radeon GPU
160Gb HDD
(scherm: standaard 15.4 inch truelive)

Wat me wel op valt: in de bios-setup (versie is meest recente die ook op de Dell-site staat) staat de VGA_kaart als 128Mb geheugen vermeld,
kijk ik via Catalyst drivers dan staat daar 256Mb ram....
waar ligt de waarheid??

Iemand nog tips om de Core2Duo te testen?
de TAT utility staat niet op de Intel site so far as I searched....
Jammer dat je voor die 100 euro meer geen hoge resolutie 1680 X1050 hebt genomemen, waarom even terug lezen heb een stukje hierover geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik had inderdaad het stuk gelezen over de hogere resolutie scherm van de I6400.
Maar heb de I5150 gehad op 1400x zoveel pixels, en vond het niet lekker kijken.
Had ook de DPI omgesteld etc. maar liep niet lekker,
vandaar de standaard scherm van (wat is het) 1280x800).

and uptill now: I don't regret it at all....

Nu eerst ff 3Dmark downen, en Suse 10.2 64bit release is net binnen....
:) :*)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ja wil ook graag suse gebruiken, wil suse instaleren op een externe harddisk of op mijn 4 GB memory stich. Met een externe harddisk heb ik al een paarkeer geprobeerd, wil niet lukken.

Ik wil suse niet op mijn interne harddisk geinstaleerd hebben.

Wie o wie heeft ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
mr_niceguy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:41:
Kan iemand me vertellen hoe, bijvoorbeeld met een bepaald programma, de resolusie goed in kan stellen op mn 30inch LCD tv? Ik heb de tv op mn notebook aangesloten met een S-video kabel.

Nu kan ik met de beeldscherminstellingen 2 resoluties instellen en zie ik het op de tv extreem groot.
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over S-Video gaat gewoon een TV signaal, en dat is ofwel PAL met 576 beeldlijnen, of NTSC op 480 beeldlijnen. 'Resolutie' is dan zoiets als 720x576 of 640x480 (analoog signaal, dus er is niet echt een horizontale resolutie, kwaliteit hangt ook wel af van gebruikte kabels enz.)

De TV-out werkt op 1024x768 of 800x600 dacht ik, maar dat verandert niets aan de uitgestuurde PAL resolutie waar je desktop naartoe geschaald wordt.

Als je je LCD op de native resolutie wil aansturen, heb je andere aansluitingen nodig; VGA of component ev. (is een adapter voor, dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:13:
Ja wil ook graag suse gebruiken, wil suse instaleren op een externe harddisk of op mijn 4 GB memory stich. Met een externe harddisk heb ik al een paarkeer geprobeerd, wil niet lukken.

Ik wil suse niet op mijn interne harddisk geinstaleerd hebben.

Wie o wie heeft ervaring.
Als je Suse wil installeren om te kijken hoe het werkt of om te testen, is het geen optie om Suse virtueel te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Helix
ajpeetoom schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:06:
[...]

Jammer dat je voor die 100 euro meer geen hoge resolutie 1680 X1050 hebt genomemen, waarom even terug lezen heb een stukje hierover geschreven.
ajpeetoom waar zie jij ergens op de site van dell nog de mogelijkheid om de hires scherm te bestellen? Momenteel kun je de 6400 alleen met de 1280x800 scherm krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
die afwijkende scherm-resolutie kun je alleen telefonisch bedingen zover ik me herinneren kan in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Yip maar dan kom je nu niet verder meer dan die 1440x900 aan de telefoon. Waarom dat niet op de website wordt aangeboden is me een raadsel en waarom die mooie 1680x1050 er niet meer is (in de Benelux) is voor mij helemaal een raadsel.
't Is voor mij een must dus dan maar een ander merk (of vloek ik nu in de kerk :-) )
De Lattitudes schijnen het nog wel te hebben maar vallen boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat is je budget dan Zaadstra!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:20:
[...]

Als je Suse wil installeren om te kijken hoe het werkt of om te testen, is het geen optie om Suse virtueel te installeren?
Wil graag met suse 10.xx gaan werken, naast windows. Ik wil de 160 GB harddisk niet delen met linux "SUSE 10.xx " Heb hier voor speciaal een externe harddisk gekocht.

Al vele maal heb ik geprobeerd suse te instaleren. De bios ingesteld zodat hij van externe USB POORT booht.

OP zich lijkt de instalatie te lukken. Als je na de instalatie opstart komt je in een soort dos omgeving terecht "zwart scherm" waar hij vervolgens blijft hangen "oer linux?

Het zou leuk wezen als het mogelijk was..

[ Voor 4% gewijzigd door LEX63 op 27-01-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:53:
[...]

Wil graag met suse 10.xx gaan werken, naast windows. Ik wil de 160 GB harddisk niet delen met linux "SUSE 10.xx " Heb hier voor speciaal een externe harddisk gekocht.

Al vele maal heb ik geprobeerd suse te instaleren. De bios ingesteld zodat hij van externe USB POORT booht.

OP zich lijkt de instalatie te lukken. Als je na de instalatie opstart komt je in een soort dos omgeving terecht "zwart scherm" waar hij vervolgens blijft hangen "oer linux?

Het zou leuk wezen als het mogelijk was..
Waar een wil is, is een weg. Maar een antwoord op het bovenstaande probleem heb ik niet, ik heb nooit een OS direct op een USB drive geïnstalleerd. Ik weet dat het met Windows gaat, maar met Suse kan het natuurlijk altijd een probleempje zijn met een USB driver of iets dergelijks. Maar een andere optie is om hem gewoon virtueel te draaien. Als ik een OS ga proberen of testen, draai ik hem altijd eerst virtueel, voordat ik een dual boot ga maken. Op die manier vermijd je veel problemen (ander file system, driver issues etc.)

Je kan Virtual PC 2004 gebruiken om een virtuele pc aan te maken, waarop je Suse kan installeren. Dit programma draait gewoon onder Windows en het is gratis te downloaden op de onderstaande link:
http://www.microsoft.com/...bcb7f01cd1&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
BEGIN LANGZAMERHAND OOK TE GELOVEN DAT DE SONY DVD+RW DW-Q58A EEN PROBLEEM BRANDER IS. JOHOO HEEFT TOCH GELIJK.

Niets dan ellende als je in google gaat zoeken.

1 Herkend veel cd's en dvd's niet. "je kunt deze dan ook niet branden."
2 Platinum dvd kan je bijvoorbeeld maar op 2.4 X speed branden.
3 Verder schijnen er nog veel meer problemen te zijn.

De laatste filmware update is USD2 .

Ik heb Dell hierover net een e-mail gestuurd. Ik heb recht op een goedwerkende brander anders geven ze mij maar een NEC ND6550A de beste brander die er volgens mij is.

Heeft u ook een sony DVD+RW DW-Q58A met de zelfde problemen stuur ook een email naar Dell

Sucses

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 27-01-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
ajpeetoom schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:26:
BEGIN LANGZAMERHAND OOK TE GELOVEN DAT DE SONY DVD+RW DW-Q58A EEN PROBLEEM BRANDER IS. JOHOO HEEFT TOCH GELIJK.

Niets dan ellende als je in google gaat zoeken.

1 Herkend veel cd's en dvd's niet. "je kunt deze dan ook niet branden."
2 Platinum dvd kan je bijvoorbeeld maar op 2.4 X speed branden.
3 Verder schijnen er nog veel meer problemen te zijn.

De laatste filmware update is USD2 .

Ik heb Dell hierover net een e-mail gestuurd. Ik heb recht op een goedwerkende brander anders geven ze mij maar een NEC ND6550A de beste brander die er volgens mij is.

Heeft u ook een sony DVD+RW DW-Q58A met de zelfde problemen stuur ook een email naar Dell

Sucses
Als je gaat komen zeiken krijg je niets van ons..muahahahaha.
De kans dat je de NEC brander krijgt is minder dan 50%, zijn namelijk 2-3 vervangende branders als ik me goed herinner..Tsjah denk niet meer terug aan vrijdag..Anywayz persoonlijk weinig klachten gehoord van me collega's en zelf weinig gezien bij het doorsturen van de bon tot reparatie..

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die Sony speler er ook in zitten, maar tot nu toe totaal geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hij hoord te doen waarvoor hij gemaakt is branden. Als hij dat niet doet "garantie" of een goede firmware update.

Ze moeten geen ondeugdelijke brander in deze mooie Dell inspiron 6400 stoppen.
En SJOQ WIE IS ONS en jou collega's? Dell medewerkers, dan zal deze klacht zeker niet onbekend zijn.

Ga eens kijken op google en tik SONY DVD+RW DW-Q58A+problems in en de problemen rollen over het scherm, ik ben heus niet de enige die problemen heeft met deze brander.

Geef een voor beeld de meest verkochte merk Platinum plus wordt slechts op 2.4 speeds gebrand.
Mijn spindels met memorex cd's moet ik zeker maar in de vuilnis bak smijten?

Dit is een firmware probleem, er moet gewoon een update komen. USD3

Des noods gaat mijn notebook terug naar Dell ik eis een goed werkende brander. Gelukkig heb ik ook nog een Amilo staan, met een NEC ND6550A brander.

Die slikt echt alles nooit geen problemen. Goede firmware ondersteuning.

Maar daar staat nec bekend op. Voor 46 euro heb je al een NEC 6550 slimline "notebook brander"

Erg verleidelijk en het geld is ook het probleem niet, dit is een prinsipe kwestie.

Hieronder enkele links.

http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-264807.html
Sony DVD RW DW-Q58A leest geen cd's meer

[ Voor 24% gewijzigd door LEX63 op 28-01-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tja ik heb dezelfde klachten met mijn Philips speler...brand ook niet goed (wordt niet gelezen door de DVD speler van de TV) en lees zelf ook slecht disks. Hij is al eens vervangen door Dell...ga binnenkort toch nog maar een keer bellen want wil gewoon goed DVD's kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
stormfly schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:52:
Tja ik heb dezelfde klachten met mijn Philips speler...brand ook niet goed (wordt niet gelezen door de DVD speler van de TV) en lees zelf ook slecht disks. Hij is al eens vervangen door Dell...ga binnenkort toch nog maar een keer bellen want wil gewoon goed DVD's kunnen branden.
Snel doen dan voordat je garantie voorbij is. Trouwens ook na je garantie mag je een minimale levensduur verwachten, 2 jaar is tegenwoordig al standaard.

Ook voor De Dell inspiron 6400 mag je verwachten dat hioj minimaal 2 jaar mee gaat, ook al heb je een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ik heb er ook een philips brander inzitten. Maar die van mij werkt prima :) met alle soorten schijfjes..
weet iemand of er voor deze brander mischien een firmware update is? ookal werkt hij goed... het kan altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:57:

jep, heb dat ook, heb een inspiron 6000. maar de 6000 en de 6400 lijken me van vorm redelijk hetzelfde.

bij mij zaten ze wel niet onder een zwart stikkertje, gewoon alle dopjes van het scherm afdoen, en dan de onderliggende vijzen losdraaien waardoor de plastic behuizinig rond je scherm loskomt. dan kon ik die 4 vijsjes vastdraaien. (garantie al verlopen uiteraard).

heb het vandaag voor de 2e keer opnieuw vastgedraaid. komt dus weer los hier :(

ik heb geen idee hoe het komt, maar ik merkte wel dat de schroefdraad van de vijsjes een beetje beschadigd was.. mss geven de scharnieren te veel kracht voor de vijzen?

overgens ga ik het regelmatiger vastdraaien, de eerste keer heb ik het zo ver laten komen dat die vijzen helemaal loskwamen, het gevolg was dat ik mijn laptopscherm niet meer dichtkreeg, en na heel veel knoeien heb ik het dan toch kunnen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26

AirX

Tweak Guru

Ruler-Nrg schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:57:
ik heb er ook een philips brander inzitten. Maar die van mij werkt prima :) met alle soorten schijfjes..
weet iemand of er voor deze brander mischien een firmware update is? ookal werkt hij goed... het kan altijd beter :)
Die van mij werkt ook uitstekend.... ik ga echter niet de firmware upgraden, if it aint broken, don't fix it :). (hij doet het nu perfect, flashen = alleen risico lopen (in het verleden is er al genoeg om zeep gegaan of slechter gaan werken door zogenaamde 'nieuwe, dus betere' updates ;) ). 't enige wat ik wel update is de Bios vanwege het 100% foolprove systeem van Dell (kan niet fout gaan).

[ Voor 17% gewijzigd door AirX op 28-01-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik vind dat er te vaak producten worden verkocht die niet goed werken. Door krakelmikkige software.
Als je mazzel hebt lost instalatie van nieuwe driver of firmware het probleem op en werkt het product zo als het behoord te werken.

Als je pecht hebt en er komt geen nieuwe software tja, dan zit je met een product met gebreken.

Als je nog garantie hebt is dit nog de enige weg om het probleem op te lossen.

Hopelijk geld dit niet voor SONY DVD+RW DW-Q58A

[ Voor 23% gewijzigd door LEX63 op 28-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:43:
jep, heb dat ook, heb een inspiron 6000. maar de 6000 en de 6400 lijken me van vorm redelijk hetzelfde.
Voor zover ik op foto's zie is de 6400 qua behuizing identiek ja. Bij mij zaten er geen schroeven los in het scherm zelf, alleen in de behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://xs311.xs.to/xs311/07051/6400hinge.JPG

Dit zijn de scharnieren. Het stukje met drie gaatjes (en het blauwe vlekje) gaat in de scherm behuizing. De kleinere staafjes aan het stukje wit (dat een deel is van de buitenbehuizing) hebben schroeven langs het achterpaneel van de laptop (die zaten dus los).

Ik heb ondertussen de hinge-cover er ook afgekregen, en één van de schroeven daaronder (gaatjes in de afgeronde stukjes metaal op de foto) zat ook volledig los. Da's iets erger vind ik aangezien je er niet zomaar van buitenaf aankunt :|

Voor wie de hinge-cover eraf wil krijgen, er zitten bovenaan (= naar het scherm toe) op de hinge-cover drie nopjes verspreid tussen de overkappingen van de scharnieren (één in het midden bij de powerknop, en twee net naast de scharnieren), die aardig tegenwerken. Je moet vooral opletten ter hoogte van de powerknop, aangezien het plastic daar het dunst is (terugplaatsen "is a snap" :z ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Hmm, ik denk dat de 6000 toch iets anders is dan de 6400 dan... Bij mij zitten de scharnieren echt volledig binnenin, ik heb dus ook geen stukje buitenbehuizing daaraan (en ik merk dat op mijn vader's 6400 er zo'n appart stukje wit zit op h et einde van de behuizing (onder het scherm).

De hinge-cover van de 6000 is ook een pak makkelijker om los te maken, rechts met je schroevendraaier in een gleufje, en het hele geval komt redelijk makkelijk los. (maar daar had ik bij mij dus niets aan, aangezien bij mij de vijzen echt in het scherm loszaten (waarbij ik dus elke keer het hele scherm moet openhalen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot probleem hier!

Ik heb sinds oktober 2006 (3 maandjes dus) een 6400 met een 100gb 7200rpm hd die nu al de geest heeft gegeven! Dat wil zeggen: bepaalde delen van de schijf (de d-partitie in dit geval) zijn niet meer benaderbaar. Bij het kopieeren van de schijf krijg ik een cyclische reduntantiecontrole fout. Schijfcontrole gaat nauwelijks en levert na 2 uur wachten alleen een bak herrie op. De overige 2 partities werken vooralsnog nog. Het probleem is nu dat ik de goedkoopste 'garantie' heb. Is er een manier om een nieuwe schijf te krijgen zonder dat ik mijn apparaat weken kwijt ben? Tips graag :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, even bellen naar Dell? Lijkt me niet dat ze er problemen van maken om gewoon een nieuwe HD op te sturen, 't is nl. goedkoper voor hen ook als je zelf de reparatie doet. De HD is toch quasi user-servicable (één schroefje oid.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:35:
Ik heb sinds oktober 2006 (3 maandjes dus) een 6400 met een 100gb 7200rpm hd die nu al de geest heeft gegeven!
Verbaast em niks, de hardisk in mijn Inspiron wordt af en toe harstikke heet (standaard 45°c max 54°C) Ja, je kan het zelfs aan de schoerfjes zien want de lak er van ziet er al wat minder mooi zwart uit door die hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:00:
Ja, je kan het zelfs aan de schoerfjes zien want de lak er van ziet er al wat minder mooi zwart uit door die hitte.
Heb ik ook ja, maar ik dacht dat de lak afslijt omdat net die schroeven niet verzonken zijn in de behuizing (kan uiteraard niet anders aangezien de HD daarvoor in de weg zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Hij wordt inderdaad erg heet. Ik dacht eerst dat het de x1400 was, maar het blijkt waarschijnlijk toch de HD te zijn die zo heet werd. Zou het niet verstandiger zijn om een 5400rpm exemplaar terug te vragen? Die wordt een stuk minder heet en zoveel langzamer zal het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Inmiddels gebeld met Dell, de medewerker nam overal netjes de tijd voor en na allerlei tests die nogal veel tijd in beslag namen beloofde hij me morgen terug te bellen omdat de laatste test even duurde. De foutmeldingen staan genoteerd en waarschijnlijk komt er gewoon een nieuwe HD. De woorden 'dan vervangen we de harde schijf' beloven op zich niet veel goeds, maar met een beetje babbel krijg ik het wel voor elkaar dat ze hem gewoon opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:40
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn Dell 6400

Hier zit
T5600 1.83 Ghz
2048 DDR2 533Mhz
X1400 256MB
160 GB samsung schijf 5400Rpm

Nu heb ik enkel 2 vragen.

Wanneer ik een spel als Age of Empires 3 wil spelen moet ik hem op ULTra low zetten om hem een beetje normaal te laten spelen en bij Command and conquer Red alert 2 en Command en Conquer Generals schokkerd hij af en toe door het beeld.

Nu horen deze oudere spellen in mijn optiek toch perfect te lopen op deze pc.
Ik heb alle nieuwe updates voor de grafische kaart en de rest. Maar het loopt toch nog niet helemaal lekker..... Ligt het aan mij of hoort het zo?

Vraag 2:
Ik heb met Sisandra software ff lopen kijken hoe alles liep, maar ik kwam iets tegen toen ik het vergelijkte met mijn Desktop.

De Chipset HUB in mijn laptop loopt slechts op 100Mhz......
Op mijn desktop is dit 2x 1005MHZ = 2010 MHZ

Ik vind dit zo een verschil dat ik daar dan ook het probleem zie voor het niet volledig goed functioneren van mijn spellen....

Mischien heb ik het helemaal fout, maar ik snap ern iets van. Ben een leek op dit gebied.

Voordat iemand zegt je moet je quickset of performance zetten. Ja daar staat hij op :) Ik ben gek maar niet zo gek :D

Als iemand antwoord weet op deze 2 vragen? Let me know

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het verschil uitmaakt, maar werk je op de accu of netstroom.
En draaid er nie tiets op de achtergrond of zo?

Verder heb ik gisteren een Dell 6400 besteld via internet en betaald via creditcard.
Verwachte levertijd staat op 7 februari, hopelijk heb ik hem deze week al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:02:
Update:

Inmiddels gebeld met Dell, de medewerker nam overal netjes de tijd voor en na allerlei tests die nogal veel tijd in beslag namen beloofde hij me morgen terug te bellen omdat de laatste test even duurde. De foutmeldingen staan genoteerd en waarschijnlijk komt er gewoon een nieuwe HD. De woorden 'dan vervangen we de harde schijf' beloven op zich niet veel goeds, maar met een beetje babbel krijg ik het wel voor elkaar dat ze hem gewoon opsturen.
Als ze hem vervangen hoef je je notebook niet op te sturen hoor, ze komen binnen 2 dagen langs om hem snel en vakkundig voor je te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:35:
Groot probleem hier!

Ik heb sinds oktober 2006 (3 maandjes dus) een 6400 met een 100gb 7200rpm hd die nu al de geest heeft gegeven! Dat wil zeggen: bepaalde delen van de schijf (de d-partitie in dit geval) zijn niet meer benaderbaar. Bij het kopieeren van de schijf krijg ik een cyclische reduntantiecontrole fout. Schijfcontrole gaat nauwelijks en levert na 2 uur wachten alleen een bak herrie op. De overige 2 partities werken vooralsnog nog. Het probleem is nu dat ik de goedkoopste 'garantie' heb. Is er een manier om een nieuwe schijf te krijgen zonder dat ik mijn apparaat weken kwijt ben? Tips graag :)

Thanks!
Alles er snel afkopieeren redden wat er te redden valt. Koop desnoods snel een externe harddisk.

7200 toeren harddisk's zorgen alleen voor problemen in notebooks.

1 produseren veel herrie.
2 Hoger stroom gebruik "kortere accu duur"
2 Worden erg warm tot heet "kacheltje in je notebook"
3 Snelheid winst te opzichten van een 5400 toeren harddisk is te verwaarlozen.
4 Extra slijtage onderheven waardoor een korte levens duur.

Kort om geen 7200 toeren harddisk in je noteboek stoppen, vragen om problemen.

De kans dat je notebook even weg is, is erg groot, hij gaat naar ierland als ik het goed heb voor reparatie.

Sucses.

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 29-01-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Heeft er iemand Windows 2003 Server draaien op z'n laptop? Ik krijg 't nl. niet voor elkaar om alle drivers te vinden. Er blijven diverse apparaten (o.a. Ricoh kaartlezer) als onbekend in apparaatbeheer.
Als iemand weet waar ik evt. drivers kan vinden hoor ik 't graag.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
magic_nl schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:46:
Heeft er iemand Windows 2003 Server draaien op z'n laptop? Ik krijg 't nl. niet voor elkaar om alle drivers te vinden. Er blijven diverse apparaten (o.a. Ricoh kaartlezer) als onbekend in apparaatbeheer.
Als iemand weet waar ik evt. drivers kan vinden hoor ik 't graag.
Bij vista kan je daarvoor gewoon de XP drivers pakken werkt perfect, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Dutch3men schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:57:
Ik weet niet of het verschil uitmaakt, maar werk je op de accu of netstroom.
En draaid er nie tiets op de achtergrond of zo?

Verder heb ik gisteren een Dell 6400 besteld via internet en betaald via creditcard.
Verwachte levertijd staat op 7 februari, hopelijk heb ik hem deze week al binnen.
ZOwel bij Accu als netstroom is de Chipset HUB op 100MHZ..... Kan het ook nergens vinden wat normaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

stormfly schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:06:
[...]
Bij vista kan je daarvoor gewoon de XP drivers pakken werkt perfect, probeer dat eens.
Dat werkt dus niet... Die controleren of de machine XP draait en geven dus niet thuis...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oe heb zondag een 6400 besteld, en is nu al opgestuurd _/-\o_ dat is nog is snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Dbm12 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:55:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn Dell 6400

Hier zit
T5600 1.83 Ghz
2048 DDR2 533Mhz
X1400 256MB
160 GB samsung schijf 5400Rpm

Nu heb ik enkel 2 vragen.

Wanneer ik een spel als Age of Empires 3 wil spelen moet ik hem op ULTra low zetten om hem een beetje normaal te laten spelen en bij Command and conquer Red alert 2 en Command en Conquer Generals schokkerd hij af en toe door het beeld.

Nu horen deze oudere spellen in mijn optiek toch perfect te lopen op deze pc.
Ik heb alle nieuwe updates voor de grafische kaart en de rest. Maar het loopt toch nog niet helemaal lekker..... Ligt het aan mij of hoort het zo?

Vraag 2:
Ik heb met Sisandra software ff lopen kijken hoe alles liep, maar ik kwam iets tegen toen ik het vergelijkte met mijn Desktop.

De Chipset HUB in mijn laptop loopt slechts op 100Mhz......
Op mijn desktop is dit 2x 1005MHZ = 2010 MHZ

Ik vind dit zo een verschil dat ik daar dan ook het probleem zie voor het niet volledig goed functioneren van mijn spellen....

Mischien heb ik het helemaal fout, maar ik snap ern iets van. Ben een leek op dit gebied.

Voordat iemand zegt je moet je quickset of performance zetten. Ja daar staat hij op :) Ik ben gek maar niet zo gek :D

Als iemand antwoord weet op deze 2 vragen? Let me know
Kan iemand toevallig ook even een benchmark maken met zijn eigen 6400 laptop op Sisandra software om te kijken of dit goed is. Zowel accu als netstroom. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
magic_nl schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:03:
[...]

Dat werkt dus niet... Die controleren of de machine XP draait en geven dus niet thuis...
Je moet ze ook uitpakken en dan bij STUURPROGRAMMA bijwerken naar de juiste map verwijzen :P niet via de installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:07
Ik heb net geprobeerd de dell 6400 te bestellen via www.dell.nl. Ik heb de onderstaande configuratie ingevuld. Ik wilde ook graag het SXGA beeldscherm, maar dit behoorde niet tot de opties.

Intel® Core™2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Windows® XP Home Edition, SP2
Basic-pakket, 3 jaar At Home-service bewerken
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter
Intel® Media Accelerator 950-graphics
Intel® Pro draadloze 3945 802.11a/b/g mini-PCI draadloze LAN-kaart voor Core2 Duo-processors

Ik kwam uiteindelijk op de prijs van 1498,69 (gratis verzendkosten deze maand). Ik ben toch wel een beetje verbaasd over deze prijs. Zelfs als ik de korting van 5% toepas kom ik uit op een dikke 1425 euro. Als ik dit topic een beetje doorlees dan hebben velen van jullie een vele betere prijs gekregen. Doe ik iets fout?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
VivaAtloni schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:
Ik heb net geprobeerd de dell 6400 te bestellen via www.dell.nl. Ik heb de onderstaande configuratie ingevuld. Ik wilde ook graag het SXGA beeldscherm, maar dit behoorde niet tot de opties.

Intel® Core™2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Windows® XP Home Edition, SP2
Basic-pakket, 3 jaar At Home-service bewerken
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
8X DVD+/-ReWriter
Intel® Media Accelerator 950-graphics E
Intel® Pro draadloze 3945 802.11a/b/g mini-PCI draadloze LAN-kaart voor Core2 Duo-processors

Ik kwam uiteindelijk op de prijs van 1498,69 (gratis verzendkosten deze maand). Ik ben toch wel een beetje verbaasd over deze prijs. Zelfs als ik de korting van 5% toepas kom ik uit op een dikke 1425 euro. Als ik dit topic een beetje doorlees dan hebben velen van jullie een vele betere prijs gekregen. Doe ik iets fout?
Je hebt de "Basic-pakket, 3 jaar At Home-service" Als je deze op 1 jaar zet scheelt je dit 285 euro en zit je op 1200 euro :) Maar ik vind de prijs inderdaad erg hoog!

Ik heb 1244 euro betaald....
Voor een T5600 1.83GHZ
X1400 256 grafische kaart
Harde schijf 160 GB
Windows Media center

Dus als je dat naast jouw laptop legt. Ben je inderdaad aan de dure kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik zie de keuze helemaal niet van windows mediacenter en 160gb harde schijf. Hoe zie je die opties? Het liefst heb ik het zonder besturingssysteem.
Die 3 jaar garantie heb ik inderdaad aangepast, maar dan is de prijs inderdaad nog steeds erg hoog.

[ Voor 25% gewijzigd door VivaAtloni op 30-01-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
VivaAtloni schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:58:
Ik zie de keuze helemaal niet van windows mediacenter en 160gb harde schijf. Hoe zie je die opties? Het liefst heb ik het zonder besturingssysteem.
Die 3 jaar garantie heb ik inderdaad aangepast, maar dan is de prijs inderdaad nog steeds erg hoog.
Die vaste schijf van 160 euro zal je niet meer zien. Dat was 2 weken geleden de actie :) Nu is het gratis verzendkosten. De upgrade kost 85 euro geloof ik. En verzenden 89. Dus dat is toch beter :)

Om media center te krijgen En de andere dingen

Moet je naar Consumenten laptops:
Dan kan je kiezen uit 3 soorten laptops. Kies de "XPS & prestaties" laptops. Links zie je de 6400 staan. Daar kan je hem customizen.

Alles hetzelfde zoals ik hem had op de 160 GB schijf na kom je dan op:

1.164,70 euro.

Hierbij zit ook een 9 cell batterij. :) een X1400 grafische kaart en 2048 mb geheugen + T5600 processor :)

Toch een aardig verschil met je 1400 euro. En nu nog meer prestatie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
ok, thx. Ik ga er eens even mee aan de slag.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.