Sony DVD RW DW-Q58A leest geen cd's meer

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb op mijn VAIO laptop een brander van Sony, de DW-Q58A. Heb de laatste firmware erop zitten (UYS3) en laptop helemaal opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet. Het probleem blijft: Hij leest geen cd-r / cd's meer maar wel dvd's. Vind op verschillende forums mensen die hetzelfde hebben, maar heb nog nergens een oplossing gevonden....

wie kan me helpen?

grtz

Gijs
nospam@hotmail.com

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 24-10-2006 06:11 . Reden: Mailadres weggehaald. Dit is een discussieforum, geen contactadvertentieforum ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ga even ervan uit dat je gewoon nog garantie op je laptop hebt? Zo ja, neem eens contact op met de leverancier (<1 jaar) of met Sony (<3 jaar of <5 jaar, afhankelijk van het soort garantie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij de hardware (IDE controller) of die in PIO mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Berdies: Staat niet in PIO mode.. @ BalusC: Wil best de garantie inschakelen, maar moet dit gaan opsturen, dus probeer het eerst zelf op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan ze in DMA/UDMA ? .

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ultra dma mode 5 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Nero drive speed eens om wat meer te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
ik heb zelf ook een sony vaio laptop, maar die heeft maar 1 jaar fabrieksgarantie. Middels uitbreidpakketten kan dat verlengd worden naar 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan weinig in drivespeed zien omdat hij geen cd(rom) leest. Als ik bij bitinstellig kijk geeft hij ook alleen de drie dvd modes aan (dvd, dvd+rw, dvd+r dl)... kan het daar niet wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is de laser, hij leest cd's op een andere 'laag' dan dvd's, dus daarom leest ie dvd's niet. Sony gaat hem nu omruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:24:
het is de laser, hij leest cd's op een andere 'laag' dan dvd's, dus daarom leest ie dvd's niet. Sony gaat hem nu omruilen..
BEGIN LANGZAMERHAND OOK TE GELOVEN DAT DE SONY DVD+RW DW-Q58A EEN PROBLEEM BRANDER IS. JOHOO HEEFT TOCH GELIJK.

Niets dan ellende als je in google gaat zoeken.

1 Herkend veel cd's en dvd's niet. "je kunt deze dan ook niet branden."
2 Platinum de meest verkochte dvd kan je maar op 2.4 X speed branden ipv 8Xspeed.
3 Verder schijnen er nog veel meer problemen te zijn.

De laatste filmware update is USD2 .

Ik heb Dell hierover net een e-mail gestuurd. Ik heb recht op een goedwerkende brander anders geven ze mij maar een NEC ND6550A de beste brander die er volgens mij is.

ajpeetoom wijzigde dit bericht 27-01-2007 22:46 (13%)

[ Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 28-01-2007 23:12 ]

Pagina: 1