Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.417 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
stormfly schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Dat is gerelateerd aan "hoe saggo is de verkoper tutorial" heeft geen nut je werkt met mensen en bij mijn laptop kreeg ik veel korting, het desktop systeem voor me schoonvader kreeg ik op dezelfde manier geen fluit af.
Het is toch raar dat je bij Dell van de verkoper en het moment afhankelijk bent voor een goede deal. Het lijkt een beetje op een roulette welke verkoper tref je?

Al eens eerder iets over gelezen in een pc blad. 2 mensen bestelde op dezelfde dag, exact dezelfde computer, de een werd gewezen op de actie en de andere niet en betaalde de volle mep en was €150,- meer kwijt.

Wat ook vervelend is dat niet alle verkopers je wijzen op de opties, Zo was ik er niet op gewezen dat er standaard geen Bluetooth in de notebook zat, dat dit voor een meerprijs van €23,- er bij besteld kon worden.

Gevolg je kunt het weer apart gaan bestellen wat dus weer veel meer gaat kosten.

Rare jongens die Dell.

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 09-01-2007 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:43:
Hey, ik heb een probleem met mn geluid hier. .. als mn dell een paar uur aanstaat en ik speel muziek af dan kraakt het geluid en speelt het een beetje stotterig af Maar als ik de laptop opnieuw opstart dan is het probleem weer weg .. . maar na een paar uurtjes krijg ik weer hetzelfde probleem

Maakt iemand ook zoiets mee, en weet je hoe je dit moet verhelpen of waaraan t ligt???
Heb het laatst nog gehad met het instaleren van mijn Anysee tuner, "lees stukje" op deze lijst. audio driver opnieuw geinstaleerd en het probleem was verholpen.

Heb je de nieuwste audio drivers al gedouwnload en geinstaleerd? Onlangs nog hardware geinstaleerd zo als een USB tv tuner of USB digitalizeer kaart?

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 09-01-2007 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Dat is gerelateerd aan "hoe saggo is de verkoper tutorial" heeft geen nut je werkt met mensen en bij mijn laptop kreeg ik veel korting, het desktop systeem voor me schoonvader kreeg ik op dezelfde manier geen fluit af.
De huidige aanbiedingen moet je aanpakken om korting te krijgen. Met die upgrade van 80gb naar 120gb: had ik niet echt nodig. Gevraagd of ik in ruil hiervoor free shipping kon krijgen. Na een paar minuten overleg bleek dit geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:08:
Hoe zit jij in de sales Sjoq of doe je enkel en alleen support? Vraag was even of bestellen via de Dell-website inderdaad een langzamere levertijd heeft dan als je telefonisch besteld.
Ik doe support, maar weet teveel van onze systemen :)
Verder speel ik wel een grote rol hierin..

Via de Dell website moeten er natuurlijk allerlei zaken gecontroleerd worden he.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En besteld. :) Gaat ie:

6400 T5600
1024 mb
X1400 kaart
1200x800 geen spiegel
9-cell batterij
2-jaar onsite
Free shipping ipv HD upgrade
5% korting

Totaal €1068,31 Kortingsbon en e-valuecode toegepast via de telefoon. Geen enkel probleem. _/-\o_ Valt je niet tegen he Golioth? :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee welke car adapter geschikt is voor de 6400? zijn ze allemaal universeel (70W, 90W en 120W) of ben ik gebonden aan die Kensington Universal Poweradapter die Dell aanbiedt op de website (waar trouwens de 6400 niet in de Compatible lijst voorkomt...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Nou da's vet wazig, zit ik gisteren en vandaag een beetje bij Dell te klikken en deze pagina's te lezen ... kies ik voor een 1680x1050 with TrueLife™ ....
Wil ik 'm vanmiddag aanklikken .... pleitte van de site 8)7

Bel je Dell ... nee hoor dat kan niet ... maar we hebben wel een 1440x... Staat wel niet op de website maar we hebben 'm wel .... vaag hoor ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaadstra schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:55:
Nou da's vet wazig, zit ik gisteren en vandaag een beetje bij Dell te klikken en deze pagina's te lezen ... kies ik voor een 1680x1050 with TrueLife™ ....
Wil ik 'm vanmiddag aanklikken .... pleitte van de site 8)7

Bel je Dell ... nee hoor dat kan niet ... maar we hebben wel een 1440x... Staat wel niet op de website maar we hebben 'm wel .... vaag hoor ... :S
1440x900 is voor de 640m.. :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een 'Gedis Order' document via de mail gekregen met daarin mijn bestelling. Dit is volgens mij niet het definitieve document omdat de klantnummer nog mist en de ordernummer niet klopt (is een Gedis ordernummer). Iemand die via de telefoon heeft gekocht en mij kan vertellen of dit klopt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:37:
En besteld. :) Gaat ie:

6400 T5600
1024 mb
X1400 kaart
1200x800 geen spiegel
9-cell batterij
2-jaar onsite
Free shipping ipv HD upgrade
5% korting

Totaal €1068,31 Kortingsbon en e-valuecode toegepast via de telefoon. Geen enkel probleem. _/-\o_ Valt je niet tegen he Golioth? :P
Netjes gedaan Bouwe.
Hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik aan mijn inspirionnetje doet met de T5600 processor. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:49:
iemand een idee welke car adapter geschikt is voor de 6400? zijn ze allemaal universeel (70W, 90W en 120W) of ben ik gebonden aan die Kensington Universal Poweradapter die Dell aanbiedt op de website (waar trouwens de 6400 niet in de Compatible lijst voorkomt...)?
Voor €28.50 koop je al een omvormer. Een omvormer is een apparaat dat van 12 of 24 accu spaning volt 230 volt maakt. De kleine modellen prik je gewoon in je sigarettenaansteker. Hierop sluit je notebook aan.

Bijkomend voordeel is dat je ook randapparatuur kunt aansluiten zoals een externe harddisk of desnoods een inktjet printer. Er zijn omvormers te koop vanaf 28.50 van 100 tot 3000 watt.

Ik gebruik zelf al jaren een omvormer voor mijn notebook's op de boot altijd probleemloos. Als je alleen een 65 watt standaard Dell voeding gebruikt dan is een omvormer van 100 watt al voldoende. Als je meer wilt aansluiten neem dan een 300 watt model. Een omformer met een Trapesium sinus is voldoende maar een sinus is natuurlijk beter maar ook duurder.

Hieronder enkele afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/5000_5999/5100/5130/5131/513112_LB_00_FB.EPS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/5000_5999/5100/5120/5121/512113_BB_00_FB.EPS.jpg

Ik zou dus een omformer kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door LEX63 op 09-01-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interessant! Nou zie ik een hele grote lijst omvormers met de meest uiteenlopende prijzen. Aangezien mijn technische kennis nihil is, zit ik me af te vragen welke goedkope omvormer het meest geschikt is voor de 6400, of maakt het niet uit?. http://shop.conrad.nl/Ele.../DC_AC_Trapeziumomvormer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:45:
[...]

Netjes gedaan Bouwe.
Hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik aan mijn inspirionnetje doet met de T5600 processor. :)
Hij is al in productie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 10-09 19:57
Iemand al MacOS X aan de praat. Ik heb hier toevallig een kopietje van 10.4.8 liggen maar op de Wiki's hoor ik slechte verhalen over de NIC en wirelles, maar 1 core met de Core Duo en een X1400 die het slechts op 1024x768 doet...

http://wiki.osx86project....L_Inspiron_E1505_.2F_6400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:55:
Heel interessant! Nou zie ik een hele grote lijst omvormers met de meest uiteenlopende prijzen. Aangezien mijn technische kennis nihil is, zit ik me af te vragen welke goedkope omvormer het meest geschikt is voor de 6400, of maakt het niet uit?. http://shop.conrad.nl/Ele.../DC_AC_Trapeziumomvormer/
Maakt niet uit als hij maar voldoende vermogen leverd ik zou een 300 watt model nemen. Dan kan je ook extra randapparatuur mee nemen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
150 w exemplaar dat ik had begon stennis te maken bij een 65W (welliswaar een X1) dell adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat echt snel. Gistermiddag besteld, gisteravond in productie en nu wordt de levering al voorbereid. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hé waar slaat dit nou weer op van Dell??? :?

Ik heb express gewacht met aankopen, omdat de actie (gratis tas) van week 02-01-07 t/m 09-01-07 mij niet intereseerde. Sinds vandaag is er dan ook een nieuwe actie; €50,- extra korting, naast die €100,- korting die al liep.... Das lekker dacht ik.

Blijkt dat sinds vandaag ook gelijk het 1680 x 1200 scherm niet meer te bestellen valt!!!
Als dat klopt is het wel een hele domme zet van Dell zeg...echt, als dat ook telefonische niet meer mogelijk is, dan kunnen ze die laptop op hun buik schrijven van mij. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Chintzy op 10-01-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad vreemd, de zakelijke Inspiron's hebben dat scherm nu ook niet en bij sommige is alleen nog maar TrueLife beschikbaar. Problemen in de levering ofzo? Blijf het overigens zeggen met de kortingen: die aanbieding van de tas en HD-upgrade moet je aanpakken om op andere dingen af te dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klere zeg. Gistermiddag besteld, vandaag al verzonden. _/-\o_

Modbreak:Het is niet de bedoeling om een verkapte slowchat te houden over de status van je bestelling. Ik snap best dat je er blij mee bent maar dit gaat net even iets te ver ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Turkish op 10-01-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chintzy
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:20:
Dit is inderdaad vreemd, de zakelijke Inspiron's hebben dat scherm nu ook niet en bij sommige is alleen nog maar TrueLife beschikbaar. Problemen in de levering ofzo? Blijf het overigens zeggen met de kortingen: die aanbieding van de tas en HD-upgrade moet je aanpakken om op andere dingen af te dingen.
Dat begrijp ik, maar dat gaat moeilijk sla je zowiezo al een 100GB 7200rpm probeert te krijgen ;)
Vond die actie dus totaal niet interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:54
Weet er iemand of er een dell 15,4" laptop komt met een beter video kaart (x1600/1700) of zo ?
Ben er te vrede met mijn i6000 maar zou graag een laptop willen met een beter video kaart en x1400 lijkt me dan weer wat weinig.
Maar de service is gewoon erg goed(mijn ervaring dan) en zou graag bij dell willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chintzy schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:11:
Hé waar slaat dit nou weer op van Dell??? :?

Ik heb express gewacht met aankopen, omdat de actie (gratis tas) van week 02-01-07 t/m 09-01-07 mij niet intereseerde. Sinds vandaag is er dan ook een nieuwe actie; €50,- extra korting, naast die €100,- korting die al liep.... Das lekker dacht ik.

Blijkt dat sinds vandaag ook gelijk het 1680 x 1200 scherm niet meer te bestellen valt!!!
Als dat klopt is het wel een hele domme zet van Dell zeg...echt, als dat ook telefonische niet meer mogelijk is, dan kunnen ze die laptop op hun buik schrijven van mij. |:(
1680x1050 wordt het dan.. wil je *x1200 dan moet je een Latitude D820 pakken met 1920x1200 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, voor dat traceren van het pakket, kan ik dan gewoon op die UPS-link klikken waarna de trackinggegevens tevoorschijn komen? Op het nummer van de vrachtbrief krijg ik nog traceergegevens van 2005 van Erricson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:00:
[...]

1680x1050 wordt het dan.. wil je *x1200 dan moet je een Latitude D820 pakken met 1920x1200 8)
Excuus, was net uit bed... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik een nieuwe driver van de website van Dell geinstalleerd en tot nu toe lijkt het probleem niet meer te bestaan :) lets hope
ajpeetoom schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 03:25:
[...]

Heb het laatst nog gehad met het instaleren van mijn Anysee tuner, "lees stukje" op deze lijst. audio driver opnieuw geinstaleerd en het probleem was verholpen.

Heb je de nieuwste audio drivers al gedouwnload en geinstaleerd? Onlangs nog hardware geinstaleerd zo als een USB tv tuner of USB digitalizeer kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:53:
Zeg, voor dat traceren van het pakket, kan ik dan gewoon op die UPS-link klikken waarna de trackinggegevens tevoorschijn komen? Op het nummer van de vrachtbrief krijg ik nog traceergegevens van 2005 van Erricson.
Zoiets heb ik ook es gehad met een zending, iets uit 2004 ofzo! Die nummers worden kennelijk gerecycled, bij mij was het na een paar dagen wel veranderd naar mijn pakketje. (Was niet met UPS overigens, maargoed het idee met die tracknummers is overal wel hetzelfde lijkt me)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
The_wave schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:57:
Na 2weken normaal gebruik is blijkbaar de accu doodgegaan, wanneer de laptop op stroom aangesloten was werktte hij maar eens de stekker eruit gehaald werd viel hij uit, de accu laadde wel normaal op.
Ik dacht direct aan een slechte accu ivm het nieuwsbericht over ontploffende accu's maar volgens het type nr zou dit een goed exemplaar moeten zijn.
Zodus heb ik Dell gebelt en wisten mij te vertellen dat de accu "overladen" was, wat ik toch maar raar vond. Ze raadde mij aan als ik de accu niet gebruiktte deze eruit te halen om het overladen te voorkomen.
Mijn acer laptop is altijd aangesloten op stroom met accu erin, deze laad nog wel goed op en kan er ook nog goed mee werken (natuurlijk na een paar jaar minderlang).
Moet ik dit advies van Dell nu opvolgen of zou het gewoon een slechte accu geweest zijn die erbij zat?
Na een tal van pogingen contact op te nemen met dell nog steeds geen nieuwe accu ontvangen, is al bijna een maand geleden dat ik dit gemeld heb, eerst zeiden ze dat de accu opgestuurd was, een ander persoon weet dan weer van niets, en nu zou ze morgen opgestuurd worden 8)7 Triestige service bij dell als je het mij vraagt ;( Hoop dat er nooit iets defect geraakt aan de notebook zelf.
De notebook word ook maandelijks betaald, hier blijkt ook iets niet juist te zijn want er is nog steeds niets van men rekening afgegaan...

[ Voor 4% gewijzigd door The_wave op 10-01-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet welke geluidsdrivers er voor Windows Vista Ultimate RTM moet hebben . Ik heb geen geluid, krijg foutmelding van dat er geen geen audio hardware is :S

Ik heb een Sound Blaster Audigy Advanced HD (standaard gekozen bij Dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:56:
wie weet welke geluidsdrivers er voor Windows Vista Ultimate RTM moet hebben . Ik heb geen geluid, krijg foutmelding van dat er geen geen audio hardware is :S

Ik heb een Sound Blaster Audigy Advanced HD (standaard gekozen bij Dell)
Heel vreemd want je moet wel als OS vista gebruiken he in de zoek query? Ze hebben pas nieuwe drivers gereleased en die werken bij mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
NEDERLAND VISTA GEIL

Snap niet dat Nederlanders op Vista zit te geilen. Bij mij komt het er voorlopig niet in. Eerst maar eens een goede crack zodat alle kopieer beveiligingen er uit zijn gesloopt.

Daarmee bedoel ik dus niet het kopiëren van vista zelf maar die van het instaleren van niet legale software. Wand binnenkort gaat vista controleren of jouw geïnstalleerde software wel legaal is.

Of jou muziek bestanden wel een DRM hebben dus legaal zijn verkregen.

Mensen echt geloof me nou, vista bepaald binnenkort wat je wel en niet mag doen met jou mooie inspiron 6400 computer. Ja daag, ik stap nog liever over op linux.

Blijf graag baas over mijn eigen computer.

[ Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 11-01-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
ajpeetoom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:12:
NEDERLAND VISTA GEIL

Snap niet dat Nederlanders op Vista zit te geilen. Bij mij komt het er voorlopig niet in. Eerst maar eens een goede crack zodat alle kopieer beveiligingen er uit zijn gesloopt.

Daarmee bedoel ik dus niet het kopiëren van vista zelf maar die van het instaleren van niet legale software. Wand binnenkort gaat vista controleren of jouw geïnstalleerde software wel legaal is.

Mensen echt geloof me nou, vista bepaald binnenkort wat je wel en niet mag doen met jou mooie inspiron 6400 computer. Ja daag, ik stap nog liever over op linux.

mmm...tot nu toe nog geen problemen mee..en mocht dit echt zo zijn stap ik toch gewoon weer over naar XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

GigaTexel_BE

AMD MP²

kijk! een paniekzaaier die er niets van kent!

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Inspiron 6400 9 Cell en een huisgenoot heeft een Latitude D8-120 en hij heeft een oplader van 90 Watt. De meegeleverde oplader van de 6400 is 65 Watt. Wellicht een simpele vraag voor velen: Maakt hij uit of ik zijn oplader gebruik en visa versa?

Ik heb het vermoeden dat dat met de 90Watt de 6400 sneller oplaadt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:46:
Ik heb een Inspiron 6400 9 Cell en een huisgenoot heeft een Latitude D8-120 en hij heeft een oplader van 90 Watt. De meegeleverde oplader van de 6400 is 65 Watt. Wellicht een simpele vraag voor velen: Maakt hij uit of ik zijn oplader gebruik en visa versa?

Ik heb het vermoeden dat dat met de 90Watt de 6400 sneller oplaadt....
Dell is altijd universeel. Jij kan zijn lader gebruiken, Hij die van jou NIET. Als hij jou lader er in doet zal hij bij het opstarten te horen krijgen dat zijn cpu op engergie modes werkt.

Omdat jou lader niet genoeg stroom levert voor een Latitude. Maar hij kan wel gewoon zijn pc laden en gebruiken. alleen op halve snelheid

Voor jou inspiron maakt het niets uit. Of hij sneller oplaad zou ik eigenlijk niet weten.. Maar het zou me niet verbazen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruler-Nrg op 11-01-2007 11:53 ]

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
GigaTexel_BE schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:54:
[...]

kijk! een paniekzaaier die er niets van kent!
De laatste maanden wel eens een PC blad gelezen? Al genoeg over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-Nrg schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:52:
[...]

Dell is altijd universeel. Jij kan zijn lader gebruiken, Hij die van jou NIET. Als hij jou lader er in doet zal hij bij het opstarten te horen krijgen dat zijn cpu op engergie modes werkt.

Omdat jou lader niet genoeg stroom levert voor een Latitude. Maar hij kan wel gewoon zijn pc laden en gebruiken. alleen op halve snelheid

Voor jou inspiron maakt het niets uit. Of hij sneller oplaad zou ik eigenlijk niet weten.. Maar het zou me niet verbazen.
Gewoon de 65 watt lader blijven gebruiken zwaar genoeg, al sluit je op al de usb poorten randapparatuur aan. ik heb nu 2 maanden een inspiron 6400 in huis nog geen enkel probleem gehad.

De lader word bij normaal gebruik "lage cpu belasting" nouwerlijks warm, alleen als de accu geheel leeg is en je de notebook gebruikt tijdens het laden.

90 watt lader kun je ook gebruiken ,lijkt mij minder goed voor de accu kotere levens duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de laptop is binnen. *O* Recordgeval of niet? Woensdag besteld, vrijdag in huis. 8) Vanavond flink testen, post vanavond wel wat resultaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:27:
En de laptop is binnen. *O* Recordgeval of niet? Woensdag besteld, vrijdag in huis. 8) Vanavond flink testen, post vanavond wel wat resultaten.
He He van dat geleuter zijn we ook weer verlost, ik en vele met mij werden er een beetje gek van inclusief de beheerder van deze tweakers forum gezien zijn melding.

Krijgen we nu het volgende hoe geweldig hij niet is en hoe mooi en snel?

alstublieft he bespaar ons BOUWE.

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 12-01-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
ajpeetoom schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 01:12:
NEDERLAND VISTA GEIL

Dan zou ik als ik jouw was direct over stappen op Linux.
Ik persoonlijk werk liever met een systeem met OF legale software, OF met OpenSource.

Daarnaast snap ik ook niet dat er mensen zijn die werken met illegale versies van virus scanners.
Zoek maar eens op illegale wegen naar iets als virus scanners of cracks en je krijgt er gratis een virus bij.
En dan moet zo'n virusscanner je systeem virus vrij houden?

Maar goed, dit is behoorlijk off-topic. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, Norton is nooit lastig om te verlengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat terwijl er ook goede gratis alternatieven zijn (AVG free edition, nu ook met spyware detector naast de virusscanner).

offtopic:
ajpeetoom vergeet je niet je gemak te houden tegen oudgedienden... met je 30 posts...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
begrijp je het nu niet of wil je het niet begrijpen.

Pak nu eens een stapel pc bladen van de laatste half jaar ga eens lezen wat er allemaal wordt geschreven over vista. Het gaat helemaal niet om een virus scanner.

Het gaat om het feit dat meneer gates binnenkort gaat bepalen wat wel en niet mag.

HALLO KAN JE HET EEN BEETJE BEGRIJPEN WAAROM IK ME ZORGEN MAAK?

Op het internet is voldoende te lezen over vista. Ik wil wel een paar honderd links toevoegen.

Graag reactie na dat je diverse atikels over vista heb gelezen graag.

[ Voor 11% gewijzigd door LEX63 op 13-01-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ajpeetoom schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:35:
begrijp je het nu niet of wil je het niet begrijpen.

Pak nu eens een stapel pc bladen van de laatste half jaar ga eens lezen wat er allemaal wordt geschreven over vista. Het gaat helemaal niet om een virus scanner.

Het gaat om het feit dat meneer gates binnenkort gaat bepalen wat wel en niet mag.

HALLO KAN JE HET EEN BEETJE BEGRIJPEN WAAROM IK ME ZORGEN MAAK?

Graag reactie na dat je diverse atikels over vista heb gelezen graag.
Hier mijn reactie: je caps lock is stuk. En wanneer ik reageer maak ik lekker zelf uit, ah, vrij nederland :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

dat is een discussie die in dit topic niet kan/mag gemaakt worden
voor de rest zou ik je aanraden van niet teveel te geloven van "journalisten" van zogenaamde "pc bladen" die maar al te graag op sensatie uit zijn; doe zelf eens wat research bij onafhankelijke bronnen en hou op met dit topic te verpesten

dank

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
waar rook is, is vuur zou ik maar zeggen.

Vind dat je over elke onderwerp wat met onze geliefde computer te maken heeft bespreekbaar moet zijn. Daar behoord Vista zeker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

ajpeetoom schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:53:
waar rook is, is vuur zou ik maar zeggen.

Vind dat je over elke onderwerp wat met onze geliefde computer te maken heeft bespreekbaar moet zijn. Daar behoord Vista zeker bij.
kijk eens goed naar boven: Dell Inspiron 6400 topic
ik verwijs je graag door naar het andere forum waar al een enorm Vista topic loopt

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb vandaag een bios update uitgevoerd van A08 naar A12 (lijkt wel een snelweg :p). Eerst werd mijn X1300 kaart gezien met 256MB geheugen. Nu helaas niet meer. Iemand enig idee hoe dat kon, en iemand anders ook nog last van dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:43:
Hey, ik heb een probleem met mn geluid hier. .. als mn dell een paar uur aanstaat en ik speel muziek af dan kraakt het geluid en speelt het een beetje stotterig af Maar als ik de laptop opnieuw opstart dan is het probleem weer weg .. . maar na een paar uurtjes krijg ik weer hetzelfde probleem

Maakt iemand ook zoiets mee, en weet je hoe je dit moet verhelpen of waaraan t ligt???
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:00:
Ik heb denk ik een nieuwe driver van de website van Dell geinstalleerd en tot nu toe lijkt het probleem niet meer te bestaan :) lets hope

[...]
Hmmm na al die 3 drivers te hebben geinstalleerd heb ik nog steeds het probleem van dat gekraak, wel is het iets minder voorkomend k word gekkkkkk :/ :/ :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Kraken lijkt langzamerhand wel een kinderziekte van de DELL inspiron serie. Al heel veel klachten over gelezen op het internet. Zelfs met een upgrade naar creative audigy advance MB hou je dit probleem.

Ook het instaleren van de laatste audio drivers helpt niet.

Als je de computer reset en weer opnieuw opstard ben je er weer even van verlost.

Ik heb al het een en ander aan informatie vergaard

http://www.sigmatel.com/p...io/notebook/stac9200.aspx

als je in google"problems sigmatel stac9200" in tikt kom je heel wat tegen.

Ik schrijf vandaag nog een e-mail naar Sigmatel voor die gene die ook willen e-mailen

sales@sigmatel.com of nlong@sigmatel.com

Hopelijk een oplossing?

[ Voor 31% gewijzigd door LEX63 op 14-01-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

NaZ- schreef op zondag 12 november 2006 @ 02:36:
Ik heb trouwens Vista op m'n lappie geinstalleerd en hij draait perfect :). Het enige minpunt is m'n videokaart (ATI Mobility Radeon X1300), daar geeft Vista een 2 voor, wat gelijk de algemene score is.

De rest:

[afbeelding]
Een oude quote.
Ik zie hier een WSXGA+. Weet iemand of deze nog te krijgen zijn op dit model?
Het WSXGA bevalt me nl. wel op mn 8600.
Past er ook een dock op de 6400?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Wie maken er gebruik van een dock of port replicator? en van welke maak je dan gebruik?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Voor mn inspiron gebruik ik een D-Dock. Dit dock wordt ook nog steeds gebruikt voor de D820. Op de Insp. 6000 zit iig geen aansluiting voor een dock.
Ik word haast gedwongen om een D820 te kopen, maar daar heb ik het geld niet voor.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

timow schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:43:
[...]

Een oude quote.
Ik zie hier een WSXGA+. Weet iemand of deze nog te krijgen zijn op dit model?
Het WSXGA bevalt me nl. wel op mn 8600.
Past er ook een dock op de 6400?
inderdaad, kheb ook opgemerkt dat de hoge-resolutieschermen plots verdwenen zijn

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:27:
zozo :) netjes hoor!! hadden ze alles op voorraad :P

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
ajpeetoom schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:32:
Kraken lijkt langzamerhand wel een kinderziekte van de DELL inspiron serie. Al heel veel klachten over gelezen op het internet. Zelfs met een upgrade naar creative audigy advance MB hou je dit probleem.

Als je de computer reset en weer opnieuw opstard ben je er weer even van verlost.

Wie o wie weet de oplossing?
Ja, idd. dat doet ie. Mijn oplossing; Een SB Audigy :D (Tegelijk veel meer aansluitingen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
Ik had even een vraag aan jullie 6400 gebruikers...

Wat is jullie batterijduur? als ik hem helemaal opgeladen heb en beeldscherm op middel dan kan ik 3:30 met de batterij... in de hoofdtopic las ik toch echt dat de combinatie 6400 + 9 cells + x1400 = 6 uur...

ik heb zelfs met NHC op 1ghz: multi@6 & 0.950 volt staan en de videokaart op 390 bij 250 mhz... de videokaart kan idd wel wat lager maar dat zou naar mijn mening niet zoveel uit moeten maken die paar minuten.

Dit uiteraard met std. office werk en internetten.

En de vraag van ik had de accu er laatst uit gehaald toen hij op 80% was en de rest van de dag op gewoon accu gewerkt en de avond gekeken was de accu nog maar 20% kan je op dat mooie knopje onderaan de accu zien, 1 v.d. 5 lichtjes

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
PsychoHellDude schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:52:
Ik had even een vraag aan jullie 6400 gebruikers...

Wat is jullie batterijduur? als ik hem helemaal opgeladen heb en beeldscherm op middel dan kan ik 3:30 met de batterij... in de hoofdtopic las ik toch echt dat de combinatie 6400 + 9 cells + x1400 = 6 uur...

ik heb zelfs met NHC op 1ghz: multi@6 & 0.950 volt staan en de videokaart op 390 bij 250 mhz... de videokaart kan idd wel wat lager maar dat zou naar mijn mening niet zoveel uit moeten maken die paar minuten.

Dit uiteraard met std. office werk en internetten.

En de vraag van ik had de accu er laatst uit gehaald toen hij op 80% was en de rest van de dag op gewoon accu gewerkt en de avond gekeken was de accu nog maar 20% kan je op dat mooie knopje onderaan de accu zien, 1 v.d. 5 lichtjes
Ik heb ook een 9 cel accu langer dan 4.30 uur heb ik hem niet mee zien gaan. Het is verstandig zeker in het begin dan je de accu met regelmaat ontlaad en weer oplaad.

Hierdoor wordt de accu sterker. Altijd op voeding werken is dus niet al te best voor de accu. Gewoon af en toe de stekker er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
ajpeetoom schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Ik heb ook een 9 cel accu langer dan 4.30 uur heb ik hem niet mee zien gaan. Het is verstandig zeker in het begin dan je de accu met regelmaat ontlaad en weer oplaad.

Hierdoor wordt de accu sterker. Altijd op voeding werken is dus niet al te best voor de accu. Gewoon af en toe de stekker er uit.
ik laad hem 's nachts op en overdag heb ik hem gewoon zonder accu aan tot hij uitvalt, dit hou ik concequent vol.
wat ik merk is dat als hij vol is ook niet meer oplaad, althans het accu lichtje op de laptop is dan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:07

Rival24

I'll Be Back

ajpeetoom schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Dat is alleen het geval bij NiMH batterijen, tegenwoordig zie je bijna alleen maar Li-ion en die gaan gewoon een x aantal ontladingen mee voordat de capaciteit ernstig terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 10:27

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Wie kan mij vertellen met welke kabel(s) ik mijn 6400 op mn lcd aan kan sluiten om zo films van mn inspiron op mn tv te kunnen kijken? En welk programma ik eventueel nodig heb?

[ Voor 13% gewijzigd door Tennie op 14-01-2007 17:46 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
--haste-- schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:29:
Wie kan mij vertellen met welke kabel(s) ik mijn 6400 op mn lcd aan kan sluiten om zo films van mn inspiron op mn tv te kunnen kijken? En welk programma ik eventueel nodig heb?
Een vga monitor kan je moeiteloos aansluiten op de Dell inspiron 6400.

Voor een tv heb je een speciaal kabeltje nodig in dit forum worden deze kabeltjes aangeboden, er staat een afbeelding bij, even terug bladeren. Je kunt op dit kabeltje je tv aansluiten. via de compesiet video aansluiting of via de S-Video uitgang.

Audio moet je via je 3.5 mm koptelefoon/ line-oud aansluiting, aansluiten op de audio ingang van je tv.
Je zult de video instellingen van je grafischekaart in moeten stellen voor externe tv.

Kijk ook op http://support.euro.dell....s/ins9400/DU/om/media.htm hier wordt alles zeer uitgebreid uitgelegd in het nederlands.

Sucses.

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 14-01-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op zondag 14 januari 2007 @ 10:32:

Ik heb al het een en ander aan informatie vergaard

http://www.sigmatel.com/p...io/notebook/stac9200.aspx

als je in google"problems sigmatel stac9200" in tikt kom je heel wat tegen.

Ik schrijf vandaag nog een e-mail naar Sigmatel voor die gene die ook willen e-mailen

sales@sigmatel.com of nlong@sigmatel.com

Hopelijk een oplossing?
kan je je mailtje hier ff op het forum zetten zodat ik ook kan gaan mailen (ja kweet ben lui :X ) want ik word eg doodziek van t geluid.. maar ik vind het wel verrassend dat ik bijna niemand hoor klagen hierover :N hoezo ??? en is dit nou een specifieke geval --> moet de 6400 terug naar dell?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:52:
maar ik vind het wel verrassend dat ik bijna niemand hoor klagen hierover :N
Volgens mij omdat bijna niemand hier last van heeft? (ik iig. niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Nee hoor dit is geen specifiek geval, als je gaat neuzen op het internet kom je het heel veel tegen. Creative probleem zo ik maar zeggen.

Wat betreft die e-mail adressen even er overheen bewegen linke muisknop ingedrukt houden tot dat alles wat je selecteren wilt blauw is. Dan op de rechter muisknop drukken en op kopieren kliken.

Bij je e-mail programma op de e-mail adresbalk op plakken drukken.

Sucses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
The_wave schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:21:
[...]

Na een tal van pogingen contact op te nemen met dell nog steeds geen nieuwe accu ontvangen, is al bijna een maand geleden dat ik dit gemeld heb, eerst zeiden ze dat de accu opgestuurd was, een ander persoon weet dan weer van niets, en nu zou ze morgen opgestuurd worden 8)7 Triestige service bij dell als je het mij vraagt ;( Hoop dat er nooit iets defect geraakt aan de notebook zelf.
De notebook word ook maandelijks betaald, hier blijkt ook iets niet juist te zijn want er is nog steeds niets van men rekening afgegaan...
En ja hoor, eindelijk een nieuwe accu!! Mooi de accu er in geplaatst en hij boot lekker van accu, maar wat blijkt, de accu wilt niet opladen, blijft mooi op 27% staan, battery status idle. Wanneer de stroom eruit gehaald word werkt ie wel op accu. Wanneer ik de plug er terug insteek krijg ik de melding om er een Dell 65W AC adaptor op aan te sluiten, is toch die er bij zat zodus.
Dus zijn we na 4-5weken niets verder, waarschijnlijk iets anders defect maar wat? Weer naar Dell bellen dus 8)7 zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik ben erg goed te spreken over de geluidskaart juist. (echt HD kwaliteit volgens mij :))
heb gelukkig geen last van gekraak, en hoop natuurlijk niet dat ik het ook gebruik.

Ik gebruik Windows XP Home, met de drivers van de Dell site.
Tevens gebruik ik vaak VLC om media af te spelen, of gewoon met Windows Media Player 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op maandag 15 januari 2007 @ 07:43:
Nee hoor dit is geen specifiek geval, als je gaat neuzen op het internet kom je het heel veel tegen. Creative probleem zo ik maar zeggen.

Wat betreft die e-mail adressen even er overheen bewegen linke muisknop ingedrukt houden tot dat alles wat je selecteren wilt blauw is. Dan op de rechter muisknop drukken en op kopieren kliken.

Bij je e-mail programma op de e-mail adresbalk op plakken drukken.

Sucses
aha juist// :9 . . . ik bedoelde eigelijk het mailtje dat je naar creative verstuurde. . die wou ik hebben cuz ik wou weten hoe je dit deed .. maar geeft nix bedankt voor de mailadressen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 00:07

Rival24

I'll Be Back

The_wave schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:25:
[...]

En ja hoor, eindelijk een nieuwe accu!! Mooi de accu er in geplaatst en hij boot lekker van accu, maar wat blijkt, de accu wilt niet opladen, blijft mooi op 27% staan, battery status idle. Wanneer de stroom eruit gehaald word werkt ie wel op accu. Wanneer ik de plug er terug insteek krijg ik de melding om er een Dell 65W AC adaptor op aan te sluiten, is toch die er bij zat zodus.
Dus zijn we na 4-5weken niets verder, waarschijnlijk iets anders defect maar wat? Weer naar Dell bellen dus 8)7 zooi
Het kan aan de lader liggen, daar hebben ze wel vaker last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspiron op 11/01/2007 besteld en vandaag pas in pre-productie gegaan.

Verwachte leveringstermijn 30/01/2007. Ik vermoed dat er veel vraag is naar inspirons en dat de voorraad wat aan het opraken is.

Btw ik ben consument uit België

Config:

Processor:
Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie met Intel® CoreTM 2 Duo Processor T5600 (1.83GHz, 2MB L2 Cache, 667MHz FSB)

Besturingssysteem:
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
(Ik hoop via deze website een Vista upgrade te kunnen doen zoniet dan moet mijn baas nog een upgrade betalen :D)

Geheugen:
2048MB DDR2 533 MHz

Harde schijf:
120GB SATA (5400rpm)

Monitor:
15.4" (39cm) WXGA Truelife

Grafische kaart:
256MB ATI MobilityTM Radeon® X1400 HyperMemory®

Optisch station:
8x DVD+/-RW

Service:
1 jaar Collect and Return Support

Opties :
9cell battery

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
we krijgen toch weer geen live verslag van een bestelling en de satus van een notebook he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

heb je kunnen afdingen blade?

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Ajpeetoom ik zal hier geen dagelijks statusverslag posten :D

Afpingen? Ik heb alles online besteld maar ik moet zeggen dat ik verschillende prijzen bekwam door via verschillende links op de site een laptop samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Wanneer komt de opvolger uit van de 6400? Weet er iemand als er daar wel een webcam ingebouwd zit in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Interesante vraag? zal dan mogelijk de Dell inspiron 6800 worden?

Weet wel een aantal puntjes waaraan ze kunnen werken en waaraan ze de opvolger kunnen verbeteren.

1 3.5mm hoofdtelefoon/line out met optiesche SP/DIF uitgang, "voor digitaal audio"
2 Gigabit lan poort dus 1000 mbit in plaats van de 100 mbit nu.
3 DVI aansluiting analoge VGA poort is hopeloos oudeweds aan het worden.
4 touchpad met aan/uit knopje, erg lastig die verpringende cursor.
5 De nieuwe wifi N standaard.
6 Twee express sloten. of 1 express en nog een oude pcmcia poort.
7 Firewire B, Volledige normale grote 6 pins firewire aansluiting. A=400 B=800 Mbit
8 Standaard uitgebreide audio software en volledige programma's en geen shareware.
9 Afstand bediening handig bij films of tv kijken.
10 Webcam minimaal 1.8 mp.
11 Twee harddisken sata in raid mode. zal meer stroom gaan gebruiken.
12 6 volledige usb 2.0 poorten.
13 wifi sma connector voor aansluiten externe antenne.
14 6/8 hot key's "programmeerbare knoppen" ruimte genoeg.
15 Beter instelbaar power beheer nu alleen maximum battery en maximum performance 900 en 2000
Hmz bij mijn computer. Net als bij AMD van 255 in 6 stappen naar 2000 Mhz.

Dit zijn de verbeteringen die ik waaraan ik dacht.

[ Voor 44% gewijzigd door LEX63 op 17-01-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 07:32:

Weet wel een aantal puntje waaraan ze kunnen werken en waaraan ze de opvolger kunnen verbeteren.

1 3.5mm hoofdtelefoon/line out met optiesche SP/DIF uitgang, "voor digitaal audio"
4 touchpad met aan/uit knopje.
6 twee express sloten. of 1 express en nog een oude pcmcia poort.
7 Volledige normale grote 6 pins firewire aansluiting.
8 Standaard uitgebreide audio software.

1: mee eens
2: een laptop harddisk is te sloom om zoveel data te verwerken. en gigbit verbruikt standaard meer stroom.
3: mee eens, want er zijn ook gewoon converters waneer je een "oude" vga stekker nodig hebt.
4: tjah.. mischien voor sommige mensen handig.
5: Is nu al verkrijgbaar voor de 6400! en die kaartjes zijn ook los te koop bij Dell
6: pcmcia kun je vergeten. Die kosten teveel! daar heb je namenlijk een apparte chip voor nodig (die omgerekend ong 14euro kost) en expres cards komen direct op de chipset dus zijn sneller!
7: lijkt mij niet nodig. Er zijn genoeg omvormers, en ik zit niet te wachten op zoon grote stekker in me laptop!
8: dit is een persoonlijk punt. Ik zou het niet nodig vinden, Maar veel mensen hier hebben er plezier van.

Mijn advies:
Zorg dat de opvolger een betere videokaart heeft ! want dat is gewoon het nadeel van deze machine !
concurenten als Asus en Acer enz. Hebben allemaal 15.4inch modellen met een 7600GT videokaart of een X1600! en die zijn gewoon zo veel sneller...

[ Voor 0% gewijzigd door Ruler-Nrg op 17-01-2007 11:07 . Reden: spell vouten ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Weet wel een aantal puntje waaraan ze kunnen werken en waaraan ze de opvolger kunnen verbeteren.

1...8

Zeker interessant om over te filosoferen. Wat ik heel raar vind, is dat er geen ingebouwde microfoon inzit (zeker aangezien hij door Dell als multimedia laptop werd aangeprezen). Volgens mij hoort dat gewoon standaard op iedere laptop te zitten (en de extra kosten zijn minimaal)

Jouw punt over een aan/uit knop op de touchpad begrijp ik niet goed. Je kunt toch gewoon de touchpad sofwarematig in en uitschakelen, zelfs automatisch bij het aansluiten van een externe muis of door gebruik van hotkeys. Maar waarschijnlijk begrijp ik je punt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ouderwets?
Alle beamers die ik tot nu toe heb aangesloten zijn allemaal VGA.
Dus mogen ze lekker zo laten wat mij betreft.

Verder heb je daar wel een paar goede punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke heb een probleem met vista... hij wil niet verbinden met mn draadloze routermodem van Sitecom type WL-530 . . ik heb vanalles geprobeerd . . updaten driver etc . . maar Vista kan alleen lokaal toegang krijgen. . ook dat http:// 1 9 2 . 1 6 8...... blabla werkt niet.. wat moet ik doen (terwijl ik helemaal geen probleem heb om draadloos te verbinden met de router van de buurman :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:26:
ikke heb een probleem met vista... hij wil niet verbinden met mn draadloze routermodem van Sitecom type WL-530 . . ik heb vanalles geprobeerd . . updaten driver etc . . maar Vista kan alleen lokaal toegang krijgen. . ook dat http:// 1 9 2 . 1 6 8...... blabla werkt niet.. wat moet ik doen (terwijl ik helemaal geen probleem heb om draadloos te verbinden met de router van de buurman :|)
Als je met jou laptop WEL verbinding kan krijgen met de router van je buurman moet je het probleem niet zoeken op je laptop maar op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nowell schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Als je met jou laptop WEL verbinding kan krijgen met de router van je buurman moet je het probleem niet zoeken op je laptop maar op je router.
oke maar hoe dan .. welke instellingen moet ik wijzigen . . ik weet niet veel hierover :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD

4 touchpad met aan/uit knopje.
6 twee express sloten. of 1 express en nog een oude pcmcia poort.
7 Volledige normale grote 6 pins firewire aansluiting.
8 Standaard uitgebreide audio software.

Denk dat dat wel heel persoonlijk is...

De 6800? Je moet dat denk ik wat meer vanuit een typische koper/fabrikant standpunt bekijken

-Volgende generatie architectuur, waarschijnlijk een nieuwe chipset voor de Core 2 Duo (want die blijft nog wel even)
-DVI (als je VGA wil, converter erop)
-Standaard bluetooth (simpeler in de fabricage)
-Betere speakers
-Alleen nog maar het Hi-res scherm, 1920x1200 D820 scherm optie
-Next gen wifi idd.
-Webcam, mic.
-Nextgen videokaart
-HD-DVD/BluRay optie
-Vervallen 56k6 modem
-Lager gewicht, nog wat verder uitontwikkelde (robuustere) behuizing
-Energiespaarstand knop (powerplay) met indicator eventueel

Niet teveel wishfull thinking, ze ontwikkelen dat ding niet voor tweakers he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. of gewoon een aparte uitgang ervoor
2. Mee eens. 7200 rpm schijf tikt wel 35 MB/s dus is veel meer dan 100 Mbit
3. DVI-I Dual Link dan graag :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cable4pc.com/jpg/all.jpg

4. Ja, en een trackpoint als keuze optie.
5. Ja :)
6. Laatste is erg leuk natuurlijk. De Latitude D820 heeft dat o.a.
7. Jep, iets grotere plug kan makkelijk.
8. tsja, leuk
Alleen nog maar het Hi-res scherm, 1920x1200 D820 scherm optie
De Latitude D820 bied die optie al. Is inderdaad erg leuk, maar komt er niet als standaardoptie in denk ik. Er zijn te weinig mensen die het willen. (helaas)
-HD-DVD/BluRay optie
:)
-Vervallen 56k6 modem
Liever niet. Is altijd handig. Wel graag HSDPA/UMTS/GPRS erbij. En GPS :P

Mijn puntjes nog:
-maak hem zwart
-IrDa erbij
-poort voor dockingstation
-optical in mediabay

Ja, en al met al wordt het dan een Latitude :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Henkie-Jan schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Ouderwets?
Alle beamers die ik tot nu toe heb aangesloten zijn allemaal VGA.
Dus mogen ze lekker zo laten wat mij betreft.

Verder heb je daar wel een paar goede punten.
Daar bestaan dus apapters voor van dvi naar VGA "zie foto" Die sigalen zijn gewoon aanwezig op de DVI aansluiting. zie ook Quote jcvjcvjcvjcv een uitgebreid overzicht zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B00007E86Y.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1068588004_.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door LEX63 op 20-01-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Weet er iemand wanneer de opvolger van de 6400 op de markt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Mja idd., je 6400 verkopen en toch maar doorsparen voor een _/-\o_ D820 _/-\o_ dan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ja jongens we kunnen lekker door blijven dromen maar ik zal het in nog 2 jaar met deze notebook moeten doen ik heb hem net. vind het een mooi ding en voldoet aan mijn verwachtingen.

Tegen die tijd is de dual 4 core verkrijgbaar voor notebooks.

Vind wel dat Dell wel de nieuwste grafische kaarten moet kunnrn leveren , de klant moet de keus krijgen tussen diverse merken modellen van simpel tot supersnel. Bij mijn volgende computer zal ik hier beter op letten, ook al ben ik geen gamer.

Ben meer een tv film man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 03:47:
Vind wel dat Dell wel de nieuwste grafische kaarten moet kunnrn leveren
Dat doen ze toch? Nieuwste grafische kaarten vind je in de XPS modellen. Ik vind niet dat je mag verwachten dat je elk mogelijk model van simpel tot extreem snel in éénzelfde chassis (van enigszins draagbaar formaat) kunt hebben. Dat gaat gewoon niet met de huidige technologie (koeling / benodigde ruimte in de behuizing etc.).
Dat het wel kan in een desktop ATX kast is omdat daar natuurlijk een achterlijke hoop lucht / lege ruimte in is - maar een SLI opstelling in een Shuttle barebone oid. is een stuk problematischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 06:26:
[...]

Dat doen ze toch? Nieuwste grafische kaarten vind je in de XPS modellen. Ik vind niet dat je mag verwachten dat je elk mogelijk model van simpel tot extreem snel in éénzelfde chassis (van enigszins draagbaar formaat) kunt hebben. Dat gaat gewoon niet met de huidige technologie (koeling / benodigde ruimte in de behuizing etc.).
Dat het wel kan in een desktop ATX kast is omdat daar natuurlijk een achterlijke hoop lucht / lege ruimte in is - maar een SLI opstelling in een Shuttle barebone oid. is een stuk problematischer.
Leuk, maar die Nieuwste grafische ati 1600 1800 2000 kaarten moeten ze nu al ook op verzoek in de inspiron 6400 in kunnen bouwen tegen meer prijs uiteraard.

Je moet eens kijken wat er allemaal mogelijk is bij de concurenten, Heb nu al een heel klein beetje spijt dat niet even had gewacht, ik had nu al veel meer notebook voor die 1500,- gehad.

Maar dat hou je toch.

Ik vermoed dat je over een paar jaar net als bij een desktop zelf je notebook kan bouwen. Je koopt een Standaard samenstelling waar je kaarten en mogelijkheden naar eigen verlangen in kunt stoppen.

Het worden leuken tijden dan.

Ach het is koffiedik kijken maar toch ik heb een vermoede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Onzin, de 1600 core produceert meer warmte en dat is de reden waarom ie niet in de 6400 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ik heb de machine al meerdere malen van binnen bekeken. Maar het koelsysteem zou die 30Wat extra best moeten kunnen verwerken. Ik denk eerder dat het probleem bij dell ligt, omdat zij gewoon geen kaart willen maken.

de vorm van de kaarten is eigendom van dell. Dus helaas kan een ander bedrijf ook geen kaarten maken voor in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:17:
Maar het koelsysteem zou die 30Wat extra best moeten kunnen verwerken.
Waar baseer je dat op dan? 30 Watt is trouwens zo'n beetje de helft (!) van wat de meegeleverde adapter totaal kan leveren (65 Watt waarvan een deel dus enkel nodig tijdens opladen accu). Lijkt me sterk dat de laptop dan zomaar 30 Watt extra kan leveren zonder aangepast voedingscircuit (en adapter met hoger vermogen / betere accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
Waar baseer je dat op dan? 30 Watt is trouwens zo'n beetje de helft (!) van wat de meegeleverde adapter totaal kan leveren (65 Watt waarvan een deel dus enkel nodig tijdens opladen accu). Lijkt me sterk dat de laptop dan zomaar 30 Watt extra kan leveren zonder aangepast voedingscircuit (en adapter met hoger vermogen / betere accu).
[/quote]

met 30wat bedoelde ik 30 wat koelvermogen. Dat hoeft niet persee 30wat meer uit je voeding te trekken :) en ik baseer dat op meerdere technische documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:40:
Dat hoeft niet persee 30wat meer uit je voeding te trekken
Waar komt die 30 Watt wel vandaan dan, als ze niet uit het stopcontact komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Ssssshhht, Ruler-Nrg heeft het perpetuum mobile uitgevonden :P

30W koelvermogen is HEEL HEEL, HEEL erg veel voor een laptop, dus dacht het niet he ;) Feit dat mijn laptop laadt terwijl ik erop werk, en dat niet zo veel langzamer dan waneer ie uit staat, betekent dat ie heel wat minder dan 65W trekt.

Als ik m'n X1400 op powersave heb staan dan is m'n laptop volledig stil, maar zonder gaat ie blazen. En het geraas dat je krijgt waneer je je bios flasht, dat heb ik niet over voor een X1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
sst, ruler-nrg heeft bij dell gewerkt..
en ik zie het zo: mijn oude dell latitude c800 zou volgends de specificaties max een 32mb ati kaart aankunnen. Mijn latutide heeft 3 jaar gewerkt met een 64MB geforce4 ! zonder aanpassingen of wat dan ook ;) dus er is meer mogelijk als je denk..

weet iemand verder of de x1450 beter presteerd ?
want ik denk dat ze bij dell binnenkort overstappen op de x1450 voor de 6400 serie !

[ Voor 19% gewijzigd door Ruler-Nrg op 18-01-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajpeetoom schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:31:
[...]

Leuk, maar die Nieuwste grafische ati 1600 1800 2000 kaarten moeten ze nu al ook op verzoek in de inspiron 6400 in kunnen bouwen tegen meer prijs uiteraard.

Je moet eens kijken wat er allemaal mogelijk is bij de concurenten, Heb nu al een heel klein beetje spijt dat niet even had gewacht, ik had nu al veel meer notebook voor die 1500,- gehad.

Maar dat hou je toch.

Ik vermoed dat je over een paar jaar net als bij een desktop zelf je notebook kan bouwen. Je koopt een Standaard samenstelling waar je kaarten en mogelijkheden naar eigen verlangen in kunt stoppen.

Het worden leuken tijden dan.

Ach het is koffiedik kijken maar toch ik heb een vermoede.
Oh, bij welke 'concurrenten' kun je dan zelf configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een der dezer dagen nog een 6400 willen aanschaffen.
Waardebon voor 5% korting:

W9XN7848H452MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
X1400;
GPU: 445 MHz, Geheugen: 250 MHz, 900 3dmark06 punten

X1450
GPU: 550 MHz, Geheugen: 450 MHz, 1200 3dmark06 punten

X1300
GPU: 350 MHz, Geheugen: 250 MHz, 560 3dmark06 punten

X1350
GPU: 470 MHz, Geheugen: 350 MHz

Verder zijn de specs gelijk, het zijn dus vrijwel identieke chips alleen de GPU's van de RXX50's iets hoger geclockt en sneller geheugen, de X1350 zal gezien de specs tussen de X1400 en de X1450 terrecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:26:
ja mang ik weet het nog steeds niet ;(
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.