Ik weet het ook toevallig, en per toeval heb ik ooit eens gebruik hgemaakt van deze dienstDarkwolf_1982 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:16:
Ok mooi!
Dat wist ik dus niet en daarom vroeg ik of hij het wel zeker wist!
Weer wat geleerd!
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen mms berichten op mn n91. Ik zal naar telfort bellen en kijken of zij mij de instellingen kunnen sturen.. Ik vind het absurt om telkens naar een internetpagina te gaan om je MMS berichten te bekijken!!WHiZZi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:36:
uhm.. sorry?
Dat kan wel via de site van Nokia hoor..
Standaard instellingen: https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125
Geavanceerde instellingen : https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125
Noreaga
Verwijderd
je hebt op elke nokia toch de instelwizard, dan kies je voor operator en alles werkt. Als mms het niet doet kan het liggen aan je gprs-verbindingNoreaga_no1 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:46:
[...]
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen mms berichten op mn n91. Ik zal naar telfort bellen en kijken of zij mij de instellingen kunnen sturen.. Ik vind het absurt om telkens naar een internetpagina te gaan om je MMS berichten te bekijken!!
Weet jij hoe ik dat in stel ?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:43:
[...]
je hebt op elke nokia toch de instelwizard, dan kies je voor operator en alles werkt. Als mms het niet doet kan het liggen aan je gprs-verbinding
Noreaga
Verwijderd
Heb vanmiddag de N91 aangeschaft, en nu ik de PC suite wil installeren vanaf de cd-rom geeft hij de volgende error.

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb dit bestand wel degelijk op mijn PC staan, in C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_0de06acd .

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb dit bestand wel degelijk op mijn PC staan, in C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_0de06acd .
Verwijderd
Nog een vraagje...
Ik convert net een videotje naar .rm en zette hem over naar mijn telefoon, maar ik kan hem nu wel afspelen maar alleen maar audio en geen video, wat moet ik doen zodat ik ze wel af kan spelen?
Ik convert net een videotje naar .rm en zette hem over naar mijn telefoon, maar ik kan hem nu wel afspelen maar alleen maar audio en geen video, wat moet ik doen zodat ik ze wel af kan spelen?
Nou ik zou ze dus echt niet naar .RM formaat zetten als ik jou was om mee te beginnen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:27:
Nog een vraagje...
Zet ze over naar .3GP formaat of .MP4 ... maar geen bakke .RM bestandjes bakken voor je phone.
Dat is gewoon niet lief voor je nieuwe Nokiatje!
Ik zou gewoon de nieuwste versie even downloaden als ik jou was. Kun je gewoon op Nokia.com downloaden en deze werkt in ieder geval.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:01:
Heb vanmiddag de N91 aangeschaft, en nu ik de PC suite wil installeren vanaf de cd-rom geeft hij de volgende error.
[afbeelding]
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
De instellingen van de meeste nokia's heeft nokia zelf. Als je de instellingen al hebt van nokia, en het probleem doet zich nog voor. Dan moet je met je eigen toestel een mms bericht sturen naar iemand maakt niet uit wie en dan zal het moeten werken(In iedergeval met vodafone, laatst klantenservice voor die probleem gebeld). Hoop voor je dat het na dit wel werkt.chundo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:07:
[...]
Nokia stuurd deze instellingen gratis, via hun site kan je ze aanvragen.
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik heb het met meerdere Nokia's gehad.
...Waar ik het over heb?
De stof die op je display komt.
Nee... niet het raampje van glas/plastic dat je eraf kan vegen.
Ik bedoel echt je DISPLAY.
Of het zit op de andere kant van je plastic / glazen raampje, ik weet het niet.
Zijn er meerdere mensen die dit vervelende fenomeen hebben (met hun N91)???
...Waar ik het over heb?
De stof die op je display komt.
Nee... niet het raampje van glas/plastic dat je eraf kan vegen.
Ik bedoel echt je DISPLAY.
Of het zit op de andere kant van je plastic / glazen raampje, ik weet het niet.
Zijn er meerdere mensen die dit vervelende fenomeen hebben (met hun N91)???
Na vele nokia's versleten te hebben, kan ik beamen dat het display een stof-magneet is. Maar bij mijn N91 heb ik dit probleem dus niet (reeds 9 maanden in bezit, en zit dagelijks in mijn broekzak)
Living the American Dream
Ik heb mijn N91 nu ook al bijna een jaar. En er zit nog helemaal geen stof achter het beeld scherm! Ik heb hem altijd in mijn zak zitten.
Btw Ik kan trouwens niet wacht om de N95 in het echt tezien
Jammer genoeg moet ik nog een jaar met mijn n91...
Btw Ik kan trouwens niet wacht om de N95 in het echt tezien
Verwijderd
nou bij mi zitte er al genoeg krassen op en stof dus binnekort ff bij verzekering nieuwe regelen:)
Ik had een thema gemaakt op www.ownskin.com en nou geeft hij aan: certificaatfout neem contact op met de blablabla. Iemand anders hier ook last van? Ik ga trouwens nog even een nieuwe proberen te maken misschien bugged oid.
/edit: gelukt zag dat ik in toepassings beheer > instellingen dat hij alleen dingen met certificaat instaleerde staat nou op alles.
/edit: gelukt zag dat ik in toepassings beheer > instellingen dat hij alleen dingen met certificaat instaleerde staat nou op alles.
[ Voor 23% gewijzigd door Sawk op 30-01-2007 16:22 ]
Verwijderd
Hoe doe je datVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:50:
nou bij mi zitte er al genoeg krassen op en stof dus binnekort ff bij verzekering nieuwe regelen:)
ik wil ook wel bij jouw verzekering een nieuwe regelenVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:50:
Verwijderd
zal niet meevallen via verzekering: gebruikssporen vallen buiten dekkinghendrikjan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:51:
[...]
ik wil ook wel bij jouw verzekering een nieuwe regelen
Ik zat via wifi te internetten en keek op de site www.woed.de is er een mogelijkheid om 1 van die livestreams af te spelen op je telefoon? Zoja welk programmatje ben ik dan nodig?
Verwijderd
Is het op dit moment nog wijs om de n91 aan te schaffen met een 2 jarig abo.
Of is het beter nog even afzien, en wachten op de n95?
Of is het beter nog even afzien, en wachten op de n95?
Toevallig heb ik vorige maand dezelfde twijfel gehad als Ticker. Uiteindelijk heb ik de N91 gekozen puur omdat de N95 nog steeds niet officieel uit is en niemand weet hoe dit toestel zal werken (batterijduur, softwarestabiliteit). Bovendien was voor mij de 3,5mm jack aansluiting ideaal en die heeft de N95 ook niet.
Het enige wat ik nog steeds mis op de N91 is de beschikbaarheid van TomTom.
Het enige wat ik nog steeds mis op de N91 is de beschikbaarheid van TomTom.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Pardon???WHiZZi schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:39:
Toevallig heb ik vorige maand dezelfde twijfel gehad als Ticker. Uiteindelijk heb ik de N91 gekozen puur omdat de N95 nog steeds niet officieel uit is en niemand weet hoe dit toestel zal werken (batterijduur, softwarestabiliteit). Bovendien was voor mij de 3,5mm jack aansluiting ideaal en die heeft de N95 ook niet.
Niet alleen dat de N95 een 3,5mm jack heeft, maar deze is ook nog eens geschikt voor TV-out met geluid met de daarbij mee geleverde kabel.
Verwijderd
denk je echt dat iedereen die vragen over TT6 stelt een mogelijk niet werkend product koopt om er achter te komen dat het niet werkt. :-s Waarschijnlijk heeft iedereen die de zelfde vraag stelde als ik ook geen legale versie van TT6 voor de N91.
Vind het een kinderachtig gedoe hier.
Dan neem ik mijn woorden terug daaroverDarkwolf_1982 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:42:
[...]
Pardon???![]()
Niet alleen dat de N95 een 3,5mm jack heeft, maar deze is ook nog eens geschikt voor TV-out met geluid met de daarbij mee geleverde kabel.
Ik ben in ieder geval gewoon tevreden over de N91 en de N95 biedt voor mij weinig toegevoegde waarde (maar dat is puur persoonlijk). Bovendien vind ik de N91 ook mooier dan de N95 (wederom is dat persoonlijk)
Op het moment dat je TT6 koopt, doe je van te voren al onderzoek of het uberhaupt werkt op je GSM. En TT6 werkt gewoon niet op de N91.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:38:
denk je echt dat iedereen die vragen over TT6 stelt een mogelijk niet werkend product koopt om er achter te komen dat het niet werkt. :-s Waarschijnlijk heeft iedereen die de zelfde vraag stelde als ik ook geen legale versie van TT6 voor de N91.
Ik heb toevallig gisteren Route66 Mobile gekocht (voor 70 euro laat je zoiets niet liggen) en ik zal eventueel wel vermelden of dit wel goed werkt (al staat op de site ook aangegeven dat het werkt met de N91)
[ Voor 40% gewijzigd door WHiZZi op 08-02-2007 00:03 ]
Zelf ben ik ook zeer tevreden over de N91.WHiZZi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:59:
Dan neem ik mijn woorden terug daarover
Ik ben in ieder geval gewoon tevreden over de N91 en de N95 biedt voor mij weinig toegevoegde waarde (maar dat is puur persoonlijk). Bovendien vind ik de N91 ook mooier dan de N95 (wederom is dat persoonlijk)
Maar ben gewoon een gadget freak en een performance eisser.
De telefoon is te traag (zeker met wat muziek betreft), de harddisk is te traag qua data transfers (valt best nog wel tegen vergeleken met flash geheugen) en de camera die erop zit is een van de slechtste die ik ooit heb gezien.
De CPU is trouwens ook veel te traag om video's goed op te nemen.
Je hebt continu last van frame skipping en op een gegeven moment loopt het beeld en geluid niet meer synchroon.
Als ik dan ook nog eens naar het scherm kijk van mijn collega's N73 of mijn vriendins Orange SPV C550 is die van mij best om te janken eigenlijk.
Trage harddisk / menu is te overzien.
Scherm is ook geen ramp ook al zijn er betere.
Maar een goede camera (met flits) vind ik wel een groot gemis.
Een collega heeft ook de N91 samen met Route66 en vind het zeer goed werken!Op het moment dat je TT6 koopt, doe je van te voren al onderzoek of het uberhaupt werkt op je GSM. En TT6 werkt gewoon niet op de N91.
Ik heb toevallig gisteren Route66 Mobile gekocht (voor 70 euro laat je zoiets niet liggen) en ik zal eventueel wel vermelden of dit wel goed werkt (al staat op de site ook aangegeven dat het werkt met de N91)
Verwijderd
Welke versie van Route66 zou dan goed moeten werken? Ik zit eigenlijk al maanden te wachten tot tomtom een werkende versie uitbrengt, maar de hoop vervaagt langzaam... Dus misschien toch maar een keer Route66 kopen...Darkwolf_1982 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:46:
[...]
Zelf ben ik ook zeer tevreden over de N91.
Maar ben gewoon een gadget freak en een performance eisser.
De telefoon is te traag (zeker met wat muziek betreft), de harddisk is te traag qua data transfers (valt best nog wel tegen vergeleken met flash geheugen) en de camera die erop zit is een van de slechtste die ik ooit heb gezien.
De CPU is trouwens ook veel te traag om video's goed op te nemen.
Je hebt continu last van frame skipping en op een gegeven moment loopt het beeld en geluid niet meer synchroon.
Als ik dan ook nog eens naar het scherm kijk van mijn collega's N73 of mijn vriendins Orange SPV C550 is die van mij best om te janken eigenlijk.
Trage harddisk / menu is te overzien.
Scherm is ook geen ramp ook al zijn er betere.
Maar een goede camera (met flits) vind ik wel een groot gemis.
[...]
Een collega heeft ook de N91 samen met Route66 en vind het zeer goed werken!
De versie voor symbian S60 v3 zou moeten werken op de N91, ik ervaar ook veel plezier aan Route66 op m'n N91 in ieder geval
Irritatievlakken wil ik het niet direct noemen, maar de N95 biedt gewoon iets meer en iets beter. Ik heb al ruim een half jaar de N91 en ik ben er zeer tevreden mee. Gebruik ongeveer alle mogelijke functies en hij is gewoon top. Echter zitten er nadelen aan,Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:01:
[...]
Conclusie... beter op de N95 wachten, de N91 heeft te veel irritatie vlakken?
1: Hij is zwaar en groot. Als ik ga zitten in een kroeg/restaurant moet hij op tafel.. in de broekzak kan echt niet..
2: Ook mis ik de flitser idd. Met zonlicht zijn de foto's perfect, maar bij kunstlicht of in een kroeg zijn de foto's bedroevend.
Maar aan de andere kant vind ik het scherm prima, ik heb geen last van de lagere resolutie. De foto's zijn voor mij goed genoeg, ik gebruik de camera voor de lol om dingen mee vast te leggen die ik toevallig tegenkom. Ik merk geen problemen met de 'traagheid' bij muziek, gaat allemaal even vloeiend! Soms een framedrop bij een filmpje, maar ach.. het geluid dat hij opneemt is subliem i.t.t. SE met het gekraak bij hoger volume. Dus ik erger mij niet aan de telefoon. Af en toe een vastloper, maar dat heeft de telefoon vaak sneller door dan ikzelf en is hij binnen 30 seconden weer netjes gereboot zonder gezeur..
Ik volg zelf ook de vorderingen van de N95, want voor mij nog een paar maanden en dan kan ik weer een nieuwe uitzoeken en dan wordt de N95 het. Ik weet niet wat je precies belangrijk vindt, maar als je niet van plan bent om perfecte artistieke foto's te maken en niet lang wilt wachten, koop de N91.. En anders, hou je geld nog ff in de zak en koop met de N95 een apparaat die zelf ook ongetwijfeld weer mindere punten heeft...
Nee absoluut niet.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:01:
Conclusie... beter op de N95 wachten, de N91 heeft te veel irritatie vlakken?
Zoals ik al zei het is mee te leven en zoals je kan lezen heeft iedere N91 gebruiker er weer zijn of haar eigen ideeen over.
Ik zit niet te springen om de N95 maar als gadget freak zijnde en de "iets betere" features wil ik het nog wel overzien om over te stappen op de N95.
Over het hele geheel heb ik totaal geen spijt dat ik het toestel heb uitgekozen bij mijn abonnement.
De grootste irritatie factor als je het zo mag noemen, is de snelheid van het toestel.
Zeker als je van nummer naar nummer switched.
Vastlopers heb ik overigens geen last van.
Ik draai op de laatste firmware en die is behoorlijk stabiel.
En ik rommel soms redelijk wat aan met het toestel dus dat zegt wel wat denk ik!
De keuze van je toestel is toch persoonlijk. Je moet voor jezelf gaan bepalen wat je belangrijk vindt aan een toestel en welke eisen je dus stelt. Als je dat in kaart hebt, kies je je toestel.
Bij mij was belangrijk dat ik een mini-jack aansluiting had, Wifi met WPA support, UMTS en geen WIndows Mobile 5 meer (Ik heb hiervoor een Orange M3000 gehad, en als je het over trage telefoons hebt, gebruikt die eens voor een dag.., man man.. De N91 is echt een snelheidsmonster met die vergelijking). Verder moest er een Navigatiesysteem op kunnen en Bluetooth support hebben.
De N91 had dit allemaal. Voor effe snel camera werk voldoet ie voor mij, want reëel gezien gebruik ik de cam-functie zelden. Ik draai wel veel muziek en zit ook veel op internet (mail checken) en de UMTS en Wifi functies van de N91 zijn ideaal (mijn mail checken via WIFI duurt nu max 30 sec, op Windows Mobile 5 was ik er minimaal 2 minuten mee bezig en was het maken van een GPRS verbinding sneller).
Kortom, bepaal voor jezelf welke eisen je stelt aan je GSM en ga met die informatie zoeken.
EDIT: Vastlopen heb ik tot nu toe 1x meegemaakt, maar dat was na een "umount" commando in Linux terwijl de telefoon in Dataopslag mode stond. Toen was de HDD van de N91 dus niet meer bereikbaar. Reboot van de telefoon en werken. I.t.t. Windows Mobile die ik om de 2 dagen moest resetten (als de USB kabel er uit ging, crashte de telefoon
)
Bij mij was belangrijk dat ik een mini-jack aansluiting had, Wifi met WPA support, UMTS en geen WIndows Mobile 5 meer (Ik heb hiervoor een Orange M3000 gehad, en als je het over trage telefoons hebt, gebruikt die eens voor een dag.., man man.. De N91 is echt een snelheidsmonster met die vergelijking). Verder moest er een Navigatiesysteem op kunnen en Bluetooth support hebben.
De N91 had dit allemaal. Voor effe snel camera werk voldoet ie voor mij, want reëel gezien gebruik ik de cam-functie zelden. Ik draai wel veel muziek en zit ook veel op internet (mail checken) en de UMTS en Wifi functies van de N91 zijn ideaal (mijn mail checken via WIFI duurt nu max 30 sec, op Windows Mobile 5 was ik er minimaal 2 minuten mee bezig en was het maken van een GPRS verbinding sneller).
Kortom, bepaal voor jezelf welke eisen je stelt aan je GSM en ga met die informatie zoeken.
EDIT: Vastlopen heb ik tot nu toe 1x meegemaakt, maar dat was na een "umount" commando in Linux terwijl de telefoon in Dataopslag mode stond. Toen was de HDD van de N91 dus niet meer bereikbaar. Reboot van de telefoon en werken. I.t.t. Windows Mobile die ik om de 2 dagen moest resetten (als de USB kabel er uit ging, crashte de telefoon

[ Voor 13% gewijzigd door WHiZZi op 09-02-2007 09:36 ]
Goed, zoals met elke Nokia, SonyEricsson en nog veel meer andere moderne telefoons...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Hallo n91 gebruikers!
Allereerst wil ik even mededelen dat ik ontzettend baal van mijn N91!!
Ik heb sinds de 2e week een GROOT probleem!!!
Mijn menu knop aan de zijkant is kapot!!!
Dat is echt vreselijk, en kan daardoor nog maar vrij weinig!!!
Toen ik mijn telefoon kocht dacht ik dat een verzekering niet nodig was, maar kwam er echter snel achter dat dat geen luxe was geweest.
Ik ben gelijk terug gegaan naar de winkel met mijn tel, en na hem 2 weken gemist te hebben, kwam de verkoper met het leuke nieuws dat NOKIA de telefoon niet had gerepareerd omdat het volgens hun onder val/en breukschade viel of zoiets?!?!
Dus ik helemaal over de zeik, die toko uit gelopen!!
Toen ben ik opzoek gegaan naar een oplossing, die ik echter tot nu toe (zo`n 5 maanden verder) nog niet heb gevonden!!!!!
Kan iemand mij helpen een oplossing te vinden voor dit probleem (zodat ik mijn menu weer in kan)?!?!?!
(Ik wil nog wel even melden dat ik nog nooit zulk goed geluid, heb horen komen uit welke telefoon/mp3 speler ook!!!! (icm sony MDR-EX51 LP in ear)
Allereerst wil ik even mededelen dat ik ontzettend baal van mijn N91!!
Ik heb sinds de 2e week een GROOT probleem!!!
Mijn menu knop aan de zijkant is kapot!!!
Dat is echt vreselijk, en kan daardoor nog maar vrij weinig!!!
Toen ik mijn telefoon kocht dacht ik dat een verzekering niet nodig was, maar kwam er echter snel achter dat dat geen luxe was geweest.
Ik ben gelijk terug gegaan naar de winkel met mijn tel, en na hem 2 weken gemist te hebben, kwam de verkoper met het leuke nieuws dat NOKIA de telefoon niet had gerepareerd omdat het volgens hun onder val/en breukschade viel of zoiets?!?!
Dus ik helemaal over de zeik, die toko uit gelopen!!
Toen ben ik opzoek gegaan naar een oplossing, die ik echter tot nu toe (zo`n 5 maanden verder) nog niet heb gevonden!!!!!
Kan iemand mij helpen een oplossing te vinden voor dit probleem (zodat ik mijn menu weer in kan)?!?!?!
(Ik wil nog wel even melden dat ik nog nooit zulk goed geluid, heb horen komen uit welke telefoon/mp3 speler ook!!!! (icm sony MDR-EX51 LP in ear)
Heb je hem al een keer open gemaakt en geconstateerd wát er kapot is?
En/of hebben ze dat, nadat ie van Nokia terug kwam, niet verteld?
Hij is lastig open te krijgen, dus wees voorzichtig.
Ik heb bij mijn N91 de case al een keer vervangen (dat krijg je als je een 2nd handsje koopt
) en weet dus wat een geklooi het kan zijn.
Wat ik mij dus afvraag is of de schakelaar, of de knop zelf defect is (danwel iets anders dat ermee te maken heeft...).
Wat ik mijzelf afvraag: ik heb nu een origineel Nokia heuptasje (want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is..
)
Nu vind ik dat originele tasje ook niet geweldig. Hij is behoorlijk 'strak' (je moet dus moeite doen om je phone eruit te wurmen... en ja, ik heb hem al langer...) en dat klitteband vind ik persoonlijk nix.
Ben ik op internet dit ding tegengekomen:

Hier zit alleen een magneet in het 'klepje'.
Wat kan dat voor een schade i.v.m. je harde schrijf (en eventueel het schermpje) ?
Ik heb bij mijn N91 de case al een keer vervangen (dat krijg je als je een 2nd handsje koopt
Wat ik mij dus afvraag is of de schakelaar, of de knop zelf defect is (danwel iets anders dat ermee te maken heeft...).
Wat ik mijzelf afvraag: ik heb nu een origineel Nokia heuptasje (want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is..

Nu vind ik dat originele tasje ook niet geweldig. Hij is behoorlijk 'strak' (je moet dus moeite doen om je phone eruit te wurmen... en ja, ik heb hem al langer...) en dat klitteband vind ik persoonlijk nix.

Wat kan dat voor een schade i.v.m. je harde schrijf (en eventueel het schermpje) ?
[ Voor 80% gewijzigd door MetalRush op 13-02-2007 16:02 . Reden: Aanvulling ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Die magneet is zo zwak dat het geen enkele schade op je telefoon zal uitrichten! Je kan je bank pas ook over de magneet wrijven zonder dat er iets gebeurt dus laat staan je telefoon!MetalRush schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
Heb je hem al een keer open gemaakt en geconstateerd wát er kapot is?
Ik heb bij mijn N91 de case al een keer vervangen (dat krijg je als je een 2nd handsje koopt) en weet dus wat een geklooi het kan zijn.
Wat ik mijzelf afvraag: ik heb nu een origineel Nokia heuptasje (want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is..)
[afbeelding]
Heeft iemand al zwarte covers (zoals de N91 8gb editie) kunnen vinden op internet. Ik ben benieuwd of deze ook passen op de 4 gb versie. Ik zou zo graag m'n f00n in 't zwart hebben zonder 'n nieuwe te hoeven kopen 
Iemand deze al tegengekomen?
Iemand deze al tegengekomen?
@ hierboven: nope (en ik ben ook heftig op zoek geweest naar nieuwe/andere cases omdat die van mij ook al de nodig gebruikssporen vertoonde).
Geen last van!MetalRush schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is..
Ik heb altijd al mijn mobieltjes in mijn broekzak gehad.
Zwaar of niet.
Zelfs de Nokia 7650 wat de eerste (grote clunky) echte smartphone was van Nokia.
Ook geen last van (en ook inderdaad niet bij de 7650 en de 6630 die ik hiervoor heb gehad), heb hem altijd in mijn broekzak. Hoef je met een iPod niet te proberen, dat ding is bijna onbruikbaar zonder hoesje.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:48:
[...]
Geen last van!
Ik heb altijd al mijn mobieltjes in mijn broekzak gehad.
Zwaar of niet.
Zelfs de Nokia 7650 wat de eerste (grote clunky) echte smartphone was van Nokia.
N91 bevalt trouwens prima, inclusief Route 66.
Blijf alleen mijn iPod als Mp3 speler toch veel handiger vinden, dus gebruik de muziekfunctie eigenlijk nooit, de 4GB harddisk is voor navigatiekaarten, apps, portable harddisk nog steeds erg handy.
Maar kan nu wel via de Gear4 BluEye die ik net heb gekocht via mijn iPod mijn telefoon bedienen... erg handy, muziek van de iPod pauzeert automatisch als ik gebeld heb en geen gedoe meer met twee headphones.
Metalrush, waar heb je die cover gevonden? Ik ben eigenlijk ook op zoek naar zoiets
Ik heb de N91 nu al een maandje of 8 en kan iedereen afraden dit ding te kopen.
Het grootste probleem zit 'm in de mini harddisk. Ik heb heel vaak dat ik ineens geen mp3s meer kan afspelen en er doodleuk komt te staan dat 'ie de disk niet kan lezen. Vervolgens zet ik de phone aan en uit en dan werkt t weer.
Met Route66 moet ik geregeld bluetooth aan en uit zetten omdat de phone de connectie verliest met de GPS.
Tijdens Route66 muziek afspelen schiet niet op; op willekeurige momenten springt de muziek op pauze, en moet ik op play drukken voordat 'ie weer doorspeelt.
Route66 + muziek + sms + contactenlijst = out of memory. MSN + Opera = out of memory. Themes moet je uberhaupt maar vergeten want die vertragen de boel enorm, ook als je ze rechtstreeks in 't geheugen installeert i.p.v. op de schijf.
Af en toe komt 't voor dat ik een bericht krijg en de phone crasht; na reboot is er ook geen bericht meer. Daarnaast crasht 'ie ook wel eens wanneer ik gebeld wordt, of wanneer 's morgens het alarm afgaat (die's het fijnst, echt...
)
Voor zover ik 't zie is de accesstime van dat diskje en de instabiliteit ervan een teken aan de wand om nooit data storage met bewegende delen in een phone te proppen. Misschien dat 't met nieuwe diskjes beter wordt, maar dit is echt bagger. Een dikke afrader dus.
*Edit:* oh ja, firmware v1.10.030 (05-05-06), al sinds september ofzo. Geen nieuwe versie volgens Nokia servicepunt, Nokia software updater doet ook niets.
Het grootste probleem zit 'm in de mini harddisk. Ik heb heel vaak dat ik ineens geen mp3s meer kan afspelen en er doodleuk komt te staan dat 'ie de disk niet kan lezen. Vervolgens zet ik de phone aan en uit en dan werkt t weer.
Met Route66 moet ik geregeld bluetooth aan en uit zetten omdat de phone de connectie verliest met de GPS.
Tijdens Route66 muziek afspelen schiet niet op; op willekeurige momenten springt de muziek op pauze, en moet ik op play drukken voordat 'ie weer doorspeelt.
Route66 + muziek + sms + contactenlijst = out of memory. MSN + Opera = out of memory. Themes moet je uberhaupt maar vergeten want die vertragen de boel enorm, ook als je ze rechtstreeks in 't geheugen installeert i.p.v. op de schijf.
Af en toe komt 't voor dat ik een bericht krijg en de phone crasht; na reboot is er ook geen bericht meer. Daarnaast crasht 'ie ook wel eens wanneer ik gebeld wordt, of wanneer 's morgens het alarm afgaat (die's het fijnst, echt...
Voor zover ik 't zie is de accesstime van dat diskje en de instabiliteit ervan een teken aan de wand om nooit data storage met bewegende delen in een phone te proppen. Misschien dat 't met nieuwe diskjes beter wordt, maar dit is echt bagger. Een dikke afrader dus.
*Edit:* oh ja, firmware v1.10.030 (05-05-06), al sinds september ofzo. Geen nieuwe versie volgens Nokia servicepunt, Nokia software updater doet ook niets.
[ Voor 5% gewijzigd door infernix op 03-03-2007 19:46 ]
Verwijderd
Miskien zal een update een groot deel van je problemen verhelpen.infernix schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:38:
....
maar er is egt wel een nieuwere versie ik heb mijnes nog nooit geupdate en ik heb zelf versie 2.00.052 niet de nieuwste maar wel nieuwer dan die van jou..
Verwijderd
al die dingen heb ik geen last van, werkt prima, af en toe loopt ie vast, maar dan 10 sec later werkt ie weer gewoon....infernix schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:38:
dus weet niet wat jij met jouw toestel doet
Verwijderd
Heb um ook een paar maanden, nog niet echt problemen mee gehad afgezien dat die niet echt lekker in elkaar zit maar daar ben ik nu wel aan gewend. HDD doet het ook prima alleen bij lange nummers langer als 7, 8 minuten gaan op pauze op volgens mij een willekeurige tijd, dan druk ik op play en dan een minuutje later gaat die weer op pauze.
Dat pauze probleem heb ik ook.
Vooral bij nummers die niet alleen lang zijn maar ook tevens een force bitrate hebben.
De Nokia N91 is ok, maar vind het niet een van de beste Nokia's die ik ooit heb gehad qua de smartphone range.
Ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken zodra de Nokia N95 uitkomt (wat mijn phone gaat worden).
Vooral bij nummers die niet alleen lang zijn maar ook tevens een force bitrate hebben.
De Nokia N91 is ok, maar vind het niet een van de beste Nokia's die ik ooit heb gehad qua de smartphone range.
Ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken zodra de Nokia N95 uitkomt (wat mijn phone gaat worden).
Heb ook firmware V1.10.030 en ook bij mij zegt de Nokia firmware update software dat geen nieuwere versie beschikbaar is.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:33:
[...]
Miskien zal een update een groot deel van je problemen verhelpen.
maar er is egt wel een nieuwere versie ik heb mijnes nog nooit geupdate en ik heb zelf versie 2.00.052 niet de nieuwste maar wel nieuwer dan die van jou..
Kan het eraan liggen dat ik een Vodafone branded N91 heb en er geen nieuwe firmware versie met Vodafone meuk is?
Gelukkig heb ik alleen geen last van de genoemde problemen, gebruik N91 zonder problemen in combo met Route 66.
Verwijderd
Ik moet nog ong. anderhalf jaar met deze maar hij begint nu al veel kuren te vertonen zoals het pauze probleem maar ook de symbian toets doet het niet helemaal 100% meer. En de jackplug is een beetje naar ze klote, als ik me oordopjes beweeg bij de plug doet me rechter oordopje het niet. Hoop dat het hier bij blijft en me abbo afmaken totdat die helemaal naar de tering is.
Ik heb sinds vandaag ook mijn N91
Heb er precies 2,5 uur van kunnen genieten....hij doet niks meer nu. Ik heb hem uitgeschakeld, accu er uit gehaald, helemaal meuk weer terug er in en toen deed ie niets meer.
Staat uit en blijft uit wat ik ook doe. Heb al gecontroleerd of de keyboard-lock switch aan stond, maar dat wat niet het geval. Ook aanzetten met het slidepad omlaag (toetsenblok uit) werkt niet.
Accu er uit, sim er uit, alleen lader er aan en geen accu, niets helpt.
Vaagjes, hij staat uit en reageert helemaal nergens op. Met de accu er in en dan op de lader doet ie ook helemaal niets. Geen oplaad icoontje ofzo helemaal niets.
/me
Iemand die nog tips heeft, anders kan ik morgen met GSMPlaza gaan bellen.
Zou het kunnen dat ik hem met keyboard-lock switch op lock uitgezet heb en dat ie nu niet meer aan wil? Zou men daar bij Nokia niet aan gedacht hebben?
/edit
Ook 3 + * + groene toets icm powerknop indrukken werkt niet en dat wordt als oplossing gegeven voor een N91 die niet wil booten.
Heb er precies 2,5 uur van kunnen genieten....hij doet niks meer nu. Ik heb hem uitgeschakeld, accu er uit gehaald, helemaal meuk weer terug er in en toen deed ie niets meer.
Staat uit en blijft uit wat ik ook doe. Heb al gecontroleerd of de keyboard-lock switch aan stond, maar dat wat niet het geval. Ook aanzetten met het slidepad omlaag (toetsenblok uit) werkt niet.
Accu er uit, sim er uit, alleen lader er aan en geen accu, niets helpt.

Vaagjes, hij staat uit en reageert helemaal nergens op. Met de accu er in en dan op de lader doet ie ook helemaal niets. Geen oplaad icoontje ofzo helemaal niets.
/me
Iemand die nog tips heeft, anders kan ik morgen met GSMPlaza gaan bellen.
Zou het kunnen dat ik hem met keyboard-lock switch op lock uitgezet heb en dat ie nu niet meer aan wil? Zou men daar bij Nokia niet aan gedacht hebben?
/edit
Ook 3 + * + groene toets icm powerknop indrukken werkt niet en dat wordt als oplossing gegeven voor een N91 die niet wil booten.
[ Voor 23% gewijzigd door max op 13-03-2007 22:19 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Mijn broertje heeft ook een N91 (van Vodafone dus ook met hun software) maar hij heeft dikke problemen met zijn geheugen. Hij krijgt echt heel vaak
Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben of misschien wel een oplossing weten?
Uitzetten en opnieuw aanzetten heeft maar heel kort effect want binnen de kortste keren is het probleem weer terug. Blijkbaar ergens een geheugenlek(je) of zo. Hij zit er serieus over te denken om het toestel terug te brengen (hij heeft hem nog geen half jaar)memory full, Close some applications and try again
Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben of misschien wel een oplossing weten?
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
@Cantona je hebt mail 
R66 opent voor n mili sec dan sluit hij ineens af.
Ik hoorde dat ik via de site mn firmware moet updaten, maar ik heb nu versie 2.10 is die niet ' nieuw' genoeg???
R66 opent voor n mili sec dan sluit hij ineens af.
Ik hoorde dat ik via de site mn firmware moet updaten, maar ik heb nu versie 2.10 is die niet ' nieuw' genoeg???
[ Voor 77% gewijzigd door shazada op 17-03-2007 17:26 ]
De browser gebruikt redelijk veel geheugen als er plaatjes in de webpagina staan, maar door alles op de HD te saven ipv in phonememory heb ik dit probleem niet tot nauwelijks meer.Stimpy001 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:30:
Mijn broertje heeft ook een N91 (van Vodafone dus ook met hun software) maar hij heeft dikke problemen met zijn geheugen. Hij krijgt echt heel vaak
[...]
Uitzetten en opnieuw aanzetten heeft maar heel kort effect want binnen de kortste keren is het probleem weer terug. Blijkbaar ergens een geheugenlek(je) of zo. Hij zit er serieus over te denken om het toestel terug te brengen (hij heeft hem nog geen half jaar)
Verwijderd
Met mijn oude firmware kon ik alles installeren. In januari dacht ik zo slim te zijn mijn firmware te updaten naar een nieuwere versie, nu kan ik de programma's die ik eerst wel kon installeren niet meer installeren. Hoe is dit mogelijk?
V1.10.030
05-05-06
RM-43
N91 (02.01)
Na update op 28 januari 2007
V2.10.013
15-09-06
RM-43
N91 (02.01)
V1.10.030
05-05-06
RM-43
N91 (02.01)
V2.10.013
15-09-06
RM-43
N91 (02.01)
Ik heb nu een tijdje de N91, maar ben nog steeds erg tevreden over het apparaat. Heb ook sinds kort Route66 gekocht en het werkt vrij goed, alleen bij de laatste 2 navigaties gaat ineens de BT verbinding met mijn GPS weg en werkt navigeren dus niet meer. Is hier een oplossing voor
Verwijderd
Ik heb dezelfde foutcode: Resource error resource files are mising.robinhaagmans schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:05:
Beste Route66 gebruikers,
Ik ben onlangs bezig met het installeren van Route66 en had hem werkend. Maar nu is mijn probleem bij het opstarten: resource error resource files are missing.
Ik heb een firmware update gedaan en eerst volledig de harde schijf geformateerd zodat alle overige probeersels volledeig zijn verwijdert.
Please reinstall the application.
Ik heb het als volgt geinstalleerd:
Telefoon aangesloten met massa opslag.
In de map others heb ik de map system geplaats.
Vervolgens heb ik in de submap maps alle kaarten geplaatst.
Vervolgens koppel ik de telefoon los en gebeurt er niks.
Er komt geen icootje.
Vervolgens een update opghaald van route 66 en dan wordt er keurig een icoontje geplaats.
Na het aanklikken krijg ik de bovenstaande foutcode.
In dit forum heb ik gelezen dat je dan de telefoon moet resetten door *#7370#
maar dit helpt helaas niet.
Heeft iemand een oplossing?
Ps. Mijn firm versie is V 2.10.013
Verwijderd
Ik las in een ander forum dat je iets met een sis bestand moet doen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:48:
[...]
Ik heb dezelfde foutcode: Resource error resource files are mising.
Please reinstall the application.
Ik heb het als volgt geinstalleerd:
Telefoon aangesloten met massa opslag.
In de map others heb ik de map system geplaats.
Vervolgens heb ik in de submap maps alle kaarten geplaatst.
Vervolgens koppel ik de telefoon los en gebeurt er niks.
Er komt geen icootje.
Vervolgens een update opghaald van route 66 en dan wordt er keurig een icoontje geplaats.
Na het aanklikken krijg ik de bovenstaande foutcode.
In dit forum heb ik gelezen dat je dan de telefoon moet resetten door *#7370#
maar dit helpt helaas niet.
Heeft iemand een oplossing?
Ps. Mijn firm versie is V 2.10.013
Hopelijk kan iemand me helpen, vele hebben hetzelfde probleem maar de oplossing kan ik niet vinden en toch hebben een hoop route 66 draaiende.
Verwijderd
Ik heb nu route 66 niet in de map others geinstalleerd maar rechtstreeks in F:\system.
Nu vraagt die om een activatie code maar ik heb een versie zonder die code. Ik ben nu wel iets verder.
Nu vraagt die om een activatie code maar ik heb een versie zonder die code. Ik ben nu wel iets verder.
Verwijderd
Route 66 werkt inmiddels. Weet iemand hoe je internet op je vaste schijf zet zodat niet elke keer het geheugen vol is.
Nokia PC-Suite misschien?
Heb je de handleiding al wel eens is gelezen? Heb je de bijgeleverde CD al eens is geïnstalleerd?
Heb je de handleiding al wel eens is gelezen? Heb je de bijgeleverde CD al eens is geïnstalleerd?
-
Dit klinkt naar een duidelijk gevalletje van beveiliging er niet af gehaald. Ik heb de mijne gekregen met FW-versie 2.10.013 en ik had al ergens iets gelezen over een beveiliging en dat je anders niks kon installeren ofzo. Dus ik denk dat ik hem er direct vanaf gehaald hebt.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:54:
Met mijn oude firmware kon ik alles installeren. In januari dacht ik zo slim te zijn mijn firmware te updaten naar een nieuwere versie, nu kan ik de programma's die ik eerst wel kon installeren niet meer installeren. Hoe is dit mogelijk?
V1.10.030
05-05-06
RM-43
N91 (02.01)
V2.10.013
15-09-06
RM-43
N91 (02.01)
Ga in het menu naar Extra>Toep.beheer>Opties>Instellingen en dan Software-installatie op Alles zetten i.p.v. Alleen ondertek., that should do the trick. Als dat niet helpt heb je een probleempje denk ik. Succes
Speed limits are like herpes.
Verwijderd
Ik heb een abo bij Orange en e-mail bij zonnet.
Nu heb ik de e-mail ingesteld en krijg ik te zien: packet gegevens niet beschikbaar.
Volgens mij heeft dat te maken dat ik geen Orange World abo heb (data).
Kan je je e-mail ook met wifi ophalen?
Of is er wat anders aan de hand?
Nu heb ik de e-mail ingesteld en krijg ik te zien: packet gegevens niet beschikbaar.
Kan je je e-mail ook met wifi ophalen?
Of is er wat anders aan de hand?
Ja, want daarmee kun je op internetVerwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:22:
Ik heb een abo bij Orange en e-mail bij zonnet.
Ja, zonder problemenKan je je e-mail ook met wifi ophalen?
UPDATE VOOR ROUTE66 / GPS problemen
Ik heb de support desk van Route66 gebeld en daar mijn probleem voorgelegd (GPS waarvan spontaan de BT connectie wordt verbroken). Volgens Route66 ligt dit aan de "Positiebepaling"-software op de N91. Deze gebruikt nml zo nu en dan de GPS verbinding (als die er is) om te bepalen waar de N91 zich bevindt. In de instellingen van deze software kun je instellen dat er geen gebruik wordt gemaakt van BT GPS en dan werkt Route66 wel goed
[ Voor 6% gewijzigd door WHiZZi op 13-04-2007 09:22 ]
Hey.
Ik heb de n91 ook, Ik vind het een zeer goede telefoon. Voor de mensen die problemen hebben zou ik de nieuwste firmware aanraden. Bij mij is de telefoon zeeeer snel geworden naar de update. En me accu ging nog langer mee ook. Het eenigste probleem heb is dat de telefoon erg kraakt als ik bel alsof er een los contact zit, heeft iemand dit probleem ook?
Ik heb de n91 ook, Ik vind het een zeer goede telefoon. Voor de mensen die problemen hebben zou ik de nieuwste firmware aanraden. Bij mij is de telefoon zeeeer snel geworden naar de update. En me accu ging nog langer mee ook. Het eenigste probleem heb is dat de telefoon erg kraakt als ik bel alsof er een los contact zit, heeft iemand dit probleem ook?
Ik heb het ook af en toe.darkadon schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:13:
Hey.
Volgens mij zit het hem in het schuifje wat ik af en toe door mijn wang beweeg.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Hoi. Ja dat gekraak heb ik ook af en toe. En dan is het meestal dat diegene die ik bel mij niet meer kan horen en soms daarna wel waar. Net of dat schuifje er idd iets mee te maken heeft. Wel vaag. En dan nog iets, weet iemand hoe ik de multimedia key terug kan zetten? eerder kon ik gewoon op die knop drukken en dan springt ie naar de Music Player. Nu werkt dat ding ineens niet meer. Paar dagen geleden deed ie het gewoon nog. Als ik er nu op druk tijdens een nummer afspelen zegt ie: Item no longer available. Restoring default Multimedia Key setting. Heel vaag iets. En de knop doet verder wel want als ik hem 2 seconden lang indruk springt ie naar de Radio. Wat wel normaal is. Maar waarom als ik gewoon 1x snel de knop indruk er niks meer gebeurd vind ik vaag... een manier om dit snel en probleemloos te verhelpen?
I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Ik zou een hard reset kunnen geven maar weet iemand dan toevallig ook of dit de interne HD wist of alleen het phone geheugen? zou niet zo slim zijn om de HD meteen te formatteren, is nergens voor nodig...
I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Volgens mij ben je dan alles kwijt ja..
Ik wil 'n bluetooth headset aanschaffen, maar ik vraag me af of de N91 2 BT-connecties tegelijkertijd aankan.
Ik ga 'm namelijk in de auto gebruiken en wil dan ook 'n BT GPS-muis aankoppelen om te navigeren. Is dat bij iemand bekend?
Ik ga 'm namelijk in de auto gebruiken en wil dan ook 'n BT GPS-muis aankoppelen om te navigeren. Is dat bij iemand bekend?
Verwijderd
Ik heb nu beide topics doorgelezen, en heb toch serieuze interesse voor de telefoon. Ook reviews op internet nagelezen enzovoort. Daarin kwam met name de klacht dat hij groot is naar voren.
Nu heb ik dus een vraagje;
Ik heb nu een MDA compact, ook een vrij fors ding, maar ik vind het formaat prima. Afmetingen zijn 135 x 98 x 18 mm (ongeveer). Mijn vraag is; valt de N91 dan kleiner uit? Dan kan ik het minpunt van de grootte wegstrepen
En nog een tweede vraagje; ik wil de mp3 functie intensief gebruiken. Is hij daar goed geschikt voor?
En de laatste vraag :p; kan je gewoon bellen en door het menu scrollen zonder het toetsenbordje uit te schuiven? Ik sms namelijk nooit, dus dit zou mooi zijn
Ik heb nu een MDA compact, ook een vrij fors ding, maar ik vind het formaat prima. Afmetingen zijn 135 x 98 x 18 mm (ongeveer). Mijn vraag is; valt de N91 dan kleiner uit? Dan kan ik het minpunt van de grootte wegstrepen
En nog een tweede vraagje; ik wil de mp3 functie intensief gebruiken. Is hij daar goed geschikt voor?
En de laatste vraag :p; kan je gewoon bellen en door het menu scrollen zonder het toetsenbordje uit te schuiven? Ik sms namelijk nooit, dus dit zou mooi zijn
Ja mp3 speler is echt geweldig vooral de batterij gaat lang mee niet normaal, ik kan de hele dag op werk luisteren (7u sochtends tot 4u half vijf (met oordopjes)) zonder oordopjes gaat de batterij gewoon normaal leeg zoals op elke andere telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:12:
Ik heb nu beide topics doorgelezen, en heb toch serieuze interesse voor de telefoon. Ook reviews op internet nagelezen enzovoort. Daarin kwam met name de klacht dat hij groot is naar voren.
Ja je kunt gewoon bellen en door het menu scrollen zonder het toetsenbordje uit te schuiven.
Ik ben vast te laat met de reactie maarja

Verwijderd
Ik heb al een paar keer TT6 geprobeerd te installeren. Dit gaat allemaal goed. Als ik TT6 opstart vraagt hij allerlei instellingen (tijdweergave, miles/km, stem). Dit gaat ook nog goed, maar als ik dan verder wil gaan dan sluit TT6 zichzelf af. Weet iemand waar dit aan ligt? Ik dacht misschien aan het onvoldoende geheugen (aangezien mijn N91 dit ook regelmatig aangeeft), maar ik heb ook gelezen (http://www.forumvallei.nl/showthread.php?p=5820) dat de scherm resolutie te laag zou zijn voor TT6. Weet iemand hier meer van??
TT6 werkt niet, waarom is me niet helemaal duidelijk. Er gaan verhalen dat TT niet overweg kan met 't feit dat de N91 'n harde schijf bezit en niet met geheugenkaartjes werkt.
Route66 werkt daarentegen wel, ik heb er veel plezier van
Route66 werkt daarentegen wel, ik heb er veel plezier van
Verwijderd
Bedankt!
Dat is wel jammer, want ik had liever tomtom. Maar dan gaan we wel voor route66 als die het wel doet.
Dat is wel jammer, want ik had liever tomtom. Maar dan gaan we wel voor route66 als die het wel doet.
Verwijderd
Ik had toch gelijk, na ongeveer 4 maanden dat ik dit gezegd heb is hij kapot. Ik werd al gek van die menu knop maar volgens mij was dit mn eigen schuld omdat ik hem daarop heb laten vallen. Maar nu is die uitgevallen, een knipperend scherm en gaat niet meer aan. Na 9 maanden is die dus echt kapot, hopelijk doet nokia niet moeilijk met garantieVerwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:36:
Ik moet nog ong. anderhalf jaar met deze maar hij begint nu al veel kuren te vertonen zoals het pauze probleem maar ook de symbian toets doet het niet helemaal 100% meer. En de jackplug is een beetje naar ze klote, als ik me oordopjes beweeg bij de plug doet me rechter oordopje het niet. Hoop dat het hier bij blijft en me abbo afmaken totdat die helemaal naar de tering is.
Verwijderd
je krijgt geen garantie als je hem zelf hebt laten vallen heVerwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:19:
[...]
Ik had toch gelijk, na ongeveer 4 maanden dat ik dit gezegd heb is hij kapot. Ik werd al gek van die menu knop maar volgens mij was dit mn eigen schuld omdat ik hem daarop heb laten vallen. Maar nu is die uitgevallen, een knipperend scherm en gaat niet meer aan. Na 9 maanden is die dus echt kapot, hopelijk doet nokia niet moeilijk met garantie
Dan heb je hem wel serieus heftig laten vallen 
Die van mij is ook al 2x op de grond gekletterd... en wij hebben een siergrind vloer... hij doet het nog steeds uitstekend

Die van mij is ook al 2x op de grond gekletterd... en wij hebben een siergrind vloer... hij doet het nog steeds uitstekend
mijn N91 geeft aan plaats simkaart. ik krijg via pc-suite geen toegang tot mijn contactpersonen en telefoonnummers. via massaopslag kan ik bijna overal bij maar wie weet waar je contactpersonen staan als je in massaopslag zit ????
Kopen en verkopen is V&A voor, niet het forum.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 21:31 ]
Ik heb een aanbod gekregen de N91 (4gb) te kopen voor 175 euro.
Ik heb nu een Sony Ericsson w810i en begin deze een beetje zat te worden en vind zijn Walkman functie niet echt werken met die standaard headset.
Is het een aanrader om dan voor de N91 te gaan ?
Waar ik nog wel over twijfel is het smsen met het ding.. gaat dit een beetje soepel ?
Ik heb nu een Sony Ericsson w810i en begin deze een beetje zat te worden en vind zijn Walkman functie niet echt werken met die standaard headset.
Is het een aanrader om dan voor de N91 te gaan ?
Waar ik nog wel over twijfel is het smsen met het ding.. gaat dit een beetje soepel ?
Verwijderd
Ik heb um dus een tijdje geleden terug gebracht naar de belcompany waar ik hem heb gekocht. Daar zeiden ze dat ik 18 moest zijnVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:43:
[...]
je krijgt geen garantie als je hem zelf hebt laten vallen he

'Heb je bonnetje'
'Jazeker alstublieft'
'Ik zie hier dat je geen 18 bent'
'Klopt'
'Ja als er kosten in rekening gebracht moeten worden moet je 18 zijn.'
'Maar ik heb toch nog garantie?'
'Uhm ja, ga maar naar een nokia service point, daag.'
Wat een kut winkel die belcompany, ze weten geen fuck van telefoons, kut service, koop nooit meer een mobiel daar.
Maargoed ik ging dus naar een nokia service point.
Daar werd ik netjes geholpen, er werd niet naar bonnetjes gevraagd of naar leeftijd. Na 2 weken zal ik gebeld worden als hij gemaakt was. Na 2 weken werd ik gebeld dat mijn toestel was vervangen. Ze zeiden dat hij nieuw was, maar na hem nader bekeken te hebben is het toch een oud gerepareerd toestel. (Zag er wel helemaal nieuw uit).
Maar ik ben tevreden over hoe het is gegaan, ik had slechte berichten gehoord over de service van Nokia. Maar netjes dat ik een (bijna) nieuw toestel krijg voor niks.
Verwijderd
Waar kun je je blokkeringscode vinden, dit vraagt hij namelijk als je een harde reset wilt geven?
In de handleiding. En als je `m zelf veranderd heb in je eigen hoofd.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:54:
Waar kun je je blokkeringscode vinden, dit vraagt hij namelijk als je een harde reset wilt geven?
-
Even een voorzichtig opfrissertje van dit topique...
Mijn huidige N91 heeft al behoorlijk wat te lijden gehad. Ik sta dus op punt een andere te kopen (dan ook direct de 8Gb variant
).
Ik heb een mooi exemplaar op het oog maar deze is gelocked (provider lock).
Heeft iemand ervaring met het unlocken van de N91?
Let wel: ik vraag dus niet om linkjes/software of andere, op dit forum, niet toegelaten info maar puur naar info/ervaring van iemand die het gelukt is.
Op internet zijn er legio linkjes en 'winkeltjes' te vinden die claimen de zogenaamde BB5-toestellen te kunnen unlocken, maar ik doe zoiets graag zelf...
Mijn huidige N91 heeft al behoorlijk wat te lijden gehad. Ik sta dus op punt een andere te kopen (dan ook direct de 8Gb variant
Let wel: ik vraag dus niet om linkjes/software of andere, op dit forum, niet toegelaten info maar puur naar info/ervaring van iemand die het gelukt is.
Op internet zijn er legio linkjes en 'winkeltjes' te vinden die claimen de zogenaamde BB5-toestellen te kunnen unlocken, maar ik doe zoiets graag zelf...
Zit overal door te spitten en heb eindelijk msn software voor de N91 gevonden, maar de geldigheid van de certificaat is verstreken.
Weet iemand of je hier wat aan kan doen? Is er uberhaupt een versie die ik zonder problemen kan gebruiken.
Vind het overigens een toptelefoon. Luister heel veel muziek en dit een gewoon een parel op gebied van geluid. Te bizar.
Heb de 8gb versie bijna 3 maanden, raar dat die nu pas een beetje in Nederland komt.
Weet iemand of je hier wat aan kan doen? Is er uberhaupt een versie die ik zonder problemen kan gebruiken.
Vind het overigens een toptelefoon. Luister heel veel muziek en dit een gewoon een parel op gebied van geluid. Te bizar.
Heb de 8gb versie bijna 3 maanden, raar dat die nu pas een beetje in Nederland komt.
Ik heb ook een n91, en ben daar op zich best tevreden over, maar de meeste opties gebruik ik eigenlijk niet. Anyawy .. ik heb een film (bij iemand anders) op de HD gezet, via usb, nu kom ik thuis en wil ik dt bestand weer via USB op mijn eigen comp. zetten en het lukt met geen mogelijkheid.. t is een bestand van ongeveer 800 mb, en wat ik ook probeer, massa opslag mode, pc suite.. t begint allemaal, maar na anderhalf uur zijn we nog nergens.. Heeft iemand hier ook last van?
De enigste manier die we hier bespreken is de manier van je netwerk bellen en na een jaar `m gratis simlockvrij kunnen laten maken...MetalRush schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:47:
Even een voorzichtig opfrissertje van dit topique...
Mijn huidige N91 heeft al behoorlijk wat te lijden gehad. Ik sta dus op punt een andere te kopen (dan ook direct de 8Gb variant).
Het bespreken van alle overige methodes zijn hier niet toegestaan.
-
Verwijderd
Mijn anderhalf jaar oude n91 heeft toch al een aantal kuren gehad, maar deze kan ik zo gauw niet begrijpen/oplossen.
Als ik een nieuw bericht krijg, zie ik daar niks van op mijn telefoon. Ik moet uit mezelf naar 'berichten' gaan, waar ik dan zie dat ik een nieuw bericht heb.
Eerder heb ik wel gehad dat ik geen berichten meer ontving, zonder mijn telefoon uit en aan te zetten, waarna ik dan een hele reeks binnen kreeg natuurlijk... Dit viel echter simpel op te lossen door een groot aantal berichten te verwijderen, blijkbaar vindt je telefoon het toch niet zo leuk om helemaal vol te zitten met berichten...
Ook heeft mijn menuknop maar zo ongeveer 2 maanden gewerkt, van 2 meter hoogte op stenen laten vallen is blijkbaar ook niet iets waar je telefoon van houdt...
Mijn huidige berichten probleem heb ik echter echt geen idee hoe ik dat op kan lossen, weet iemand dat, of heeft iemand (ongeveer) dezelfde problemen (gehad)?
Ik check mezelf nu natuurlijk helemaal suf, zit elke 5 minuten weer te controleren of ik iets binnen heb, erg handig
Als ik een nieuw bericht krijg, zie ik daar niks van op mijn telefoon. Ik moet uit mezelf naar 'berichten' gaan, waar ik dan zie dat ik een nieuw bericht heb.
Eerder heb ik wel gehad dat ik geen berichten meer ontving, zonder mijn telefoon uit en aan te zetten, waarna ik dan een hele reeks binnen kreeg natuurlijk... Dit viel echter simpel op te lossen door een groot aantal berichten te verwijderen, blijkbaar vindt je telefoon het toch niet zo leuk om helemaal vol te zitten met berichten...
Ook heeft mijn menuknop maar zo ongeveer 2 maanden gewerkt, van 2 meter hoogte op stenen laten vallen is blijkbaar ook niet iets waar je telefoon van houdt...
Mijn huidige berichten probleem heb ik echter echt geen idee hoe ik dat op kan lossen, weet iemand dat, of heeft iemand (ongeveer) dezelfde problemen (gehad)?
Ik check mezelf nu natuurlijk helemaal suf, zit elke 5 minuten weer te controleren of ik iets binnen heb, erg handig
Ik heb ook nog een leuk probleempje en dat geldt ook voor de berichtenmap: Het leek mij handiger om de berichten van mijn inbox te plaatsen naar de harde schijf aangezien het er nogal wat waren. Dat heb ik gister veranderd. Maar als ik nu het apparaat als massaopslag wilt gebruiken via USB2.0 kan dat niet meer (geeft hij ook netjes aan: komt omdat de berichten op de hd staan). Nu heb ik dat vandaag teruggezet maar nu mis ik dus berichten die ik heb ontvangen van gisteren tot vandaag. Ze staan nog wel op de mobiele telefoon harde schijf maar nu zou ik ze dus graag willen terugzetten naar het telefoongeheugen en het liefst de berichtjes van de harde schijf verwijderen. Weet iemand hoe dit moet?
Het rare is dat als je de map van telefoon > hd verplaatst dat hij aangeeft of ze verplaatst moeten worden. Doe je van hd > telefoon dan zegt ie helemaal niets en laat ie ze gewoon staan.
Het rare is dat als je de map van telefoon > hd verplaatst dat hij aangeeft of ze verplaatst moeten worden. Doe je van hd > telefoon dan zegt ie helemaal niets en laat ie ze gewoon staan.
Verwijderd
Ik heb afgelopen week van iemand een Nokia N91 4gb gekocht. Jammer genoeg heeft deze persoon het toestel een harde reset gegeven, waardoor alle orginele content eraf is. Ik heb al wat gezocht op het internet, maar kon eigenlijk niks vinden. Weet iemand een oplossing?
Verder heb ik wat trubbels met het instellen van draadloos internet. Ik heb een KPN Internet plus bellen Thomson modem. Met meer apparatuur heb ik daar al wat problemen mee gehad. Bij mijn ouders (die een Sitecom router hebben) ging alles prima, maar met die Thomson is het aantobben. Ook daar zoek ik nog een oplossing voor.
Verder heb ik wat trubbels met het instellen van draadloos internet. Ik heb een KPN Internet plus bellen Thomson modem. Met meer apparatuur heb ik daar al wat problemen mee gehad. Bij mijn ouders (die een Sitecom router hebben) ging alles prima, maar met die Thomson is het aantobben. Ook daar zoek ik nog een oplossing voor.
Ik neem van iemand een N91 4GB over. Helaas is dit een voormalig Vodafone toestel. Wel simlock vrij gemaakt nu. Maar er staat wel doodleuk vodafone op, zijn er frontjes beschikbaar? En welke schroevendraaier heb ik dan nodig? Tork 6? Is er trouwens qua knoppen nog iets anders bij een ex-vodafone toestel? En dat flashen lukt ook gewoon met een simlock vrij gemaakt vodafone toestel?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Is er een mogelijkheid om een animated gif als achtergrond in te stellen ? Ik kan wel een animated gif als achtergrond instellen, alleen beweegt ie dan niet !
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem.
Heb al ongeveer een jaartje een N91
Nu heb ik al sinds het begin dat het +/- 2 minuten duurt om een sms te versturen.
Nu heb ik gelezen dat er voor de N91 een firmware upgrade is naar versie 2
ikzelf heb nog firmware versie 1.10.030
Nu als ik naar de nokia site ga en de software updater download
zegt deze dat er geen update is voor mijn telefoon. Terwijl ik overal op fora's lees dat er wel een update zou moeten zijn.
Heeft iemand voor mij een manier hoe ik alsnog mijn firmware kan upgraden van mijn n91?
Heb al ongeveer een jaartje een N91
Nu heb ik al sinds het begin dat het +/- 2 minuten duurt om een sms te versturen.
Nu heb ik gelezen dat er voor de N91 een firmware upgrade is naar versie 2
ikzelf heb nog firmware versie 1.10.030
Nu als ik naar de nokia site ga en de software updater download
zegt deze dat er geen update is voor mijn telefoon. Terwijl ik overal op fora's lees dat er wel een update zou moeten zijn.
Heeft iemand voor mij een manier hoe ik alsnog mijn firmware kan upgraden van mijn n91?
Is je telefoon branded?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Maakt zelf gebruik van deze telefoon vindt hem goed werken na 2,5 jaar zelfs nog 
maar het enige wat me nog niet gelukt is een mp3tje onder de wekker te zetten je kan wel een mp3tje als beltoon gebruiken maar Alarm toon is me nog niet gelukt een mp3tje achter te zetten iemand enig idee ?
maar het enige wat me nog niet gelukt is een mp3tje onder de wekker te zetten je kan wel een mp3tje als beltoon gebruiken maar Alarm toon is me nog niet gelukt een mp3tje achter te zetten iemand enig idee ?
Om een mp3 als wekker in te stellen, moet de MP3 die je wilt gebruiken op het TELEFOON-geheugen staan. Ga dus naar bestandsbeheer,harde schijf, ga naar de file die je wilt, en kies dan voor verplaats naar (of kopieer naar) en kies dan telefoongeheugen, map soundclips geloof ik. Niet in een submap zetten, gewoon in soundclips. Nu de file op je telefoongeheugen staat, kun je deze zien in het rijtje van alarmbeltonen!Bikkel-Rulez schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:09:
Maakt zelf gebruik van deze telefoon vindt hem goed werken na 2,5 jaar zelfs nog