Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat a2dp met een plug-in op de n91 zou werken?

http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

(doorscrollen naar voorlaatste item)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey DaannO , Weetje of de Nokia N91 Music Edition al te koop is en waar?
ALvast BEdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de 8Gb trouwens een invloed hebben op de prijs van de 4Gb versie? Sta op het punt deze te kopen, maar hier in België kost ie nog 485 euro nieuw... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:43:
Is het mogelijk dat a2dp met een plug-in op de n91 zou werken?

http://www.robertwebbe.nl/A2DP.html

(doorscrollen naar voorlaatste item)
Zie antwoord op http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27060344#27060344.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:38:

Ik heb dit nu 3 keer gehad ofzo maar als ik het heb houdt ik even de stopknop ingedrukt voor 2 sec en dan werkt het weer.
thanks, ik hoop dat dit werkt. hoe toevallig ook he: sinds ik het postte is het niet meer voorgevallen :P

onthouden voor de eerstvolgende keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:24:
Hey DaannO , Weetje of de Nokia N91 Music Edition al te koop is en waar?
ALvast BEdankt
Bij webshops zal hij bijna niet te vinden zijn omdat er te weinig vraag zal zijn voor het nieuwe product. Echter al je moeten gaan zoeken in winkels en vragen of ze hem daar voor je kunnen bestellen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:57:
Zou de 8Gb trouwens een invloed hebben op de prijs van de 4Gb versie? Sta op het punt deze te kopen, maar hier in België kost ie nog 485 euro nieuw... :/
Hij zal inderdaad wat duurder worden. Mijn N73 ME was ook wat duurder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij zal inderdaad wat duurder worden. Mijn N73 ME was ook wat duurder. :)
Ik bedoel eerder of de prijs van de N91 (4Gb) nu een beetje gaat zakken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:02:
[...]

Ik bedoel eerder of de prijs van de N91 (4Gb) nu een beetje gaat zakken... ;)
Dat zal wel mee vallen. Dit omdat de 4gb versie eruit gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, morgen wordt er EINDELIJK voor me naar nokia gebeld, om een swap te regelen..wat dat ding van mij doet het nu al 3 maanden niet, en heeft meer van het oostblok gezien als mij..hij is in hongarije geweest, in NL gemaakt..en nog steeds kapot, en mijn achterfrontje bij camera past niet meer :X

nja, ik hoop morgen mede te delen dat ik een gloednieuwe krijg :9~ :P en anders wordt het de nokia servicelijn terroriseren, en vragen naar hun baas totdat ik een nieuwe krijg 8)7 :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en jaaaaaah hoor...na 3 maanden repareren, zeiken en schelden krijg ik een nieuwe..wiehoe :X :P :)

nja, moest wel nog wat opgestuurd worden of iets, dus duurde nog fftjes, mja...ben zeer blij met dit nieuws!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ben een paar prijzen tegen gekomen van de 8gb versie. Hij schijnt erg prijzig te worden. Ongeveer 150 tot 200 euro duurder dan de normale versie. Laten we hopen dat ik het fout heb. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm waar heb je hem gezien dan? Ik kan hem nog steeds nergens vinden. en overal waar ik het vraag weten ze daar niks vanaf :S. Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de Nokia N91 8b versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:50:
Hmm waar heb je hem gezien dan? Ik kan hem nog steeds nergens vinden. en overal waar ik het vraag weten ze daar niks vanaf :S. Wie zou me kunnen helpen met het vinden van de Nokia N91 8b versie.
Bij www.2call.nl is de N91 8GB al bijna een week verkrijgbaar. Ik heb mijn N73 music edition daar ook vandaan. (volgens nieuwemobiel.nl was dit import. 8)7 Dus mooi niet :) )

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow daar is hij nog super duur met Abbo :S. Ken je nog meer sites :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:05:
Bij www.2call.nl en www.anewmobile.nl kan staat de N91 8GB op de site. Waarvan ik weet dat bij 2call leverbaar is en te vertrouwen. Bij anewmobile weet ik niet of die leverbaar is.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ik Heb na 3 maanden heen en weer gescholden en geprobeerd te achterhalen waar me toestel was (hongarije of dynafix) eindelijk me toestel werkend terug gehad.

Reparatie proces:

1ste in juli -> Firmware update vanwege volumeproblemen.
2x in augustus -> Nieuwste firmware vanwege hardeschijf niet uit te lezen vanuit me tel of vanuit me laptop.
3 x in augustus (1dag na reparatie 2) -> zelfde probleem nog steeds. Monteur had ene nieuwe flash erop gezet en ik mocht het ophalen ter plekke getest. Oplaten sturen naar Dynafix.

4weken moeten wachten op me telefoon ipv 2 weken. Vet pissed gebeld waar me tel blijft. Terug opgehaald vrijdag middag om half 6. Kwart over 7 thuis om het te testen. -> 3 problemen terug gehad, terwijl ik het alleen voor 1 probleem opstuurde.

3 problemen:
* kapje rondom me camera was verkeerd terug geplaatst.
* Volumeknop zachter is afgebroken.
* Hardeschijf is nog steeds niet benaderbaar.

2 van de 3 problemen heb ik zelf kunnen repareren:
* hardeschijf moest volledig geformatteerd worden, toen was het gewoon weer benaderbaar. Muziek deed het weer
* Kapje heb ik zelf weer naar binnengedrukt.

4x was 16 augustus -> Oplaten sturen naar Dynafix (zou spoedreparatie zijn). Uiteindelkijk naar Nokia Hongarije gebracht (Level 3 repair).
3 Maanden geklaagd en gebeld te hebben met Customer Care van The Phonehouse is eindelijk me toestel terug.
Werd door de nokia monteur gebeld dat hij ZELF het toestel had gerepareerd. Nieuwe moderbord met imei. Volumeknop opnieuw erop gezet (gelast zei hij)

Al met al allemaal prutsers daar bij Dynafix en Nokia Hongarije

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand mischien hoe je kan zien hoevaak je een nummer heb geluisterd aangezien je ook een populaire tracks afspeellijst hebt. Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:05:
je zou www.telecomvergelijker.nl kunnen proberen, via die site ben ik ook bij mijn N91 terechtgekomen (anewmobile.nl, 15 euro voor toestel i.c.m. Vodafone Bel & Multimedia TeGoed 22,50 p/m., was eind juni.)
weet iemand mischien hoe je kan zien hoevaak je een nummer heb geluisterd aangezien je ook een populaire tracks afspeellijst hebt. Ben er wel benieuwd naar.
Geen flauw idee waar en of je dat kan zien, maar wat ik je wel kan zeggen is dat die lijst van geen kant klopt. Er staan bij mij nog nummers in die ik al in geen tijden meer geluisterd heb. Nummers die er juist sinds kort opstaan en die ik veel luister staan er ook weer niet in. Het lijken wel willekeurige nummers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O volgens mij klopt mijne wel aardig. Zal is ff beetje op letten maar volgens mij klopt mijne wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niks over de Nokia N91 8gb/Music Eidtion. Heeft iemand wat gezien? voor een redelijk prijs?

• Gaargod
ik weet niet wat jij redelijke prijzen noemt, maar zoals ik zei in vorige replie van me:

kijk ns op www.telecomvergelijker.nl

dan vind je misschien wel iets zoals dit...

klik

ik hoop dat je t nu snapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Telkens als ik mijn N91 met de (originele) usb-kabel verbind krijg ik de melding van onbekend apparaat? Dit is niet correct geinstalleerd en werkt niet goed. Ik heb al eens bij Nokia zelf gekeken maar vind nergens geen drivers. Ik heb nokia PC suite en de updater voor de N91 maar bij geen van beide wordt mijn tel door de PC herkent.
De verbinding via buetooth werkt wel maar zo kan ik geen firmeware update doen. Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan alleen bij de PC Suite. De toepassing opnieuw installeren helpt wel, maar alleen de 1e keer dat ik m'n N91 aansluit... daarna gaat het gewoon weer terug naar af, en moet ik weer opnieuw installeren om PC Suite te gebruiken. Massa opslag modus is nooit een probleem, maar als ik iets wil installen op m'n telefoon heb ik toch PC Suite nodig... en het lijkt me niet de bedoeling dat software na eenmalig gebruik ermee ophoudt :P . Iemand een oplossing voor PC Suite problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, eindelijk bericht terug van nokia...hadden voor mijn aanvraag voor een swop een WEEK nodig om te behandelen, morge f naar Phonehouse brenge, dan wordt ie opgestuurd..en krijg ik eindelijk een nieuwe 8)7 :X :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
na wat geknoei met massaopslag werd ik dan toch even herkend...
Ik heb de nieuwste firmware erop gezet, ik hoop dat het nu gaat beter gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb nog altijd het probleem dat ik maar "even" herkend word. Ik wou juist een map van route 66 installeren, halverwege stopt het en wordt de N91 niet meer herkend???
Onbekend apparaat, en natuurlijk geen drivers te vinden.... :(

Weet iemand als er al een manier is om tomtom op de N91 te zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door chundo op 21-12-2006 17:24 ]

• chundo
Dit las ik in het tomtom 6 topic

quote:
Cyberpope schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:49:
[...]

Mag ikv ragen waar je de kaarten geinstalleerd hebt? Ik wil ze op mijn CF-kaart hebben, maar daar vind hij ze niet. Helpdesk komt niet verder als dat ik ze dan maar op de SD kaart moet zetten, maar dat wil ik niet, want daarop heb ik muziek staan (op diverse SD kaartjes).

Nu werkt hij door de SD kaart eruit te halen en dan TomTom op te starten, dan doet hij het wel, maar echt fijn vind ik dat niet.
quote:
Bij mij was het andersom, ik heb de kaarten op mijn SD staan en die pakte die niet op. Oplossing voor jou: maak een map 2577 op de CF aan en daarin een bestandje AutoRun.exe (makkelijkste met Explore via ActiveSync connectie ), met inhoud wat tekst ofzo. Klaar!

Werkt dit ook op de N91 als je die map met bestand op de HD zet?
Ik zou dit graag willen proberen maar ik heb een setup van tomtom 6 en geen SD versie. Ik ga in ieder geval op zoek naar een SD versie en als ik er eentje heb laat ik weten als dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, net mijn N91 gekocht en muziek overzetten lukt al van geen kanten... :(

Om de zoveel liedjes freezet ie volledig en die liedjes kan ik niet overzetten, die blijven namelijk altijd steken op hetzelfde percentage... Plus elke keer als dat gebeurt moet ik dus usb kabel uittrekken en volledig opnieuw beginnen...

Zou dat harde schijfje al beschadigd zijn ofzo?

Heb al spijt dat ik iPod weggedaan heb... |:(

edit: anderhalf uur voor 3,5Gb, is dat normaal? (= +-1Mb/sec)

edit2: heb het nu al met WMP11, Nokia Music Manager en via massa-opslag geprobeerd... Telkens blijft ie vastlopen! Via massa-opslag krijg ik net dezelfde foutmelding als in dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1148878

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:45:

Om de zoveel liedjes freezet ie volledig en die liedjes kan ik niet overzetten, die blijven namelijk altijd steken op hetzelfde percentage... Plus elke keer als dat gebeurt moet ik dus usb kabel uittrekken en volledig opnieuw beginnen...

edit2: heb het nu al met WMP11, Nokia Music Manager en via massa-opslag geprobeerd... Telkens blijft ie vastlopen! Via massa-opslag krijg ik net dezelfde foutmelding als in dit topic:

Na vanales geprobeerd te hebben heb ik een andere USB-kabel genomen en nu werkt alles perfect terwijl de orginele USB-kabel bij andere apparaten het toch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, na een aantal keer proberen lukte het uiteindelijk toch... O-)

Best wel tevreden over geluidskwaliteit! Ik begrijp trouwens waarom die 'standaard' oortjes zo goed presteren: het zijn eigenlijk (licht omgebouwde) Sennheiser MX500's... *O*

Trek het schuim eraf en je ziet het:

Afbeeldingslocatie: http://www.medialider.pl/sklep/produkt/1137/l_ml_produkt_1_mx500.jpg

Helaas wat te groot voor mijn oren om comfortabel te blijven steken... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:45:

Probeer eens een foutcontrole te doen...

- USB in je mobiel en kies voor Massaopslag
- Rechtsklikken op de driveletter van je mobiel binnen verkenner en kies voor Eigenschappen
- Ga naar tab Extra en kies voor Nu controleren

Duurt wel ff maar dan kan ie er weer een tijdje tegenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammey_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10-2007
Ik heb de nokia n91 nu sinds 5 dagen, en bevalt me prima.
Alleen vind ik dat die soms best wel traag is (vooral na het internetten) en het opstarten duurt echt super lang. Als ik mijn telefoon aan zet krijg ik super lang eerst NOKIA te zien, en dan na heel lang kan ik mijn pincode pas invullen. is dit normaal? Ik heb gisteren mijn software geupdate maar het is nog steeds het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
jep, das normaal. Toevallig had ik gister m'n oude Nokia 3330 weer ns in de hand, en aangezet ik schrok er helemaal van hoesnel die 'opgestart' was :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tja, tis niet voor nix een kleine computer he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is wel normaal, heb je eigenlijk wel bij alle smartphones, vergeleken bij mijn broer zijn HTC is N91 echt snel opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Nu eindelijk het connecteren gelukt is en ik al wat op mijn HD heb kunnen zetten krijg ik nu de melding "kan massaopslag niet activeren, hd is al in gebruik door andere toepassing" Ik heb de tel al eens aan en uit gezet maar niks helpt. Het heeft gewerkt, en nu doet hij het plots niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaargod schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:02:
jep, das normaal. Toevallig had ik gister m'n oude Nokia 3330 weer ns in de hand, en aangezet ik schrok er helemaal van hoesnel die 'opgestart' was :P .
daarom probeer ik hem zo weinig mogelijk uit te zetten ;) hebk daar geen last van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Hoeveel firmwares zijn er uitgekomen de laatste 3 maanden?
Ik heb nu 2.10.013 van 15-09-2006.
Heb geen zin om steeds mijn applicaties te moeten herinstalleren na zo'n flash (wat tot nu toe steeds het geval geweest is).
Dus wil even weten van mensen met ervaring of er noemenswaardige fixes zijn!
Wie oh wie kan mij overtuigen om het wel of niet te installeren en wat is zowiezo momenteel de laatste firmware? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:30:
Ik heb nu 2.10.013 van 15-09-2006.

...

Wie oh wie kan mij overtuigen om het wel of niet te installeren en wat is zowiezo momenteel de laatste firmware? :)
Weinig overredingskracht nodig denk ik daarvoor, er is namelijk geen nieuwere... ;)

Misschien met de N91 8Gb dat er terug een nieuwe komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah..na 3 maande ga ik morgen eindelijk mijn nieuwe toestel ophalen, ofjah, ze hebben mijn eigen behuizing er wel terug op gedaan :? hij is nu 2 keer in hongarije geweest, en een keer in nederland gemaakt..nja...na 3 maanden een 3310 eindelijk mijn N91 weer terug :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:36:
Weinig overredingskracht nodig denk ik daarvoor, er is namelijk geen nieuwere... ;)
Misschien met de N91 8Gb dat er terug een nieuwe komt...
Ach.... maakt niet uit.... zodra de N95 uitkomt ga ik dit topic toch verlaten daar de N91 uiteraard verkocht word! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik zit te twijfelen of ik de N91 moet kopen (nu) of moet wachten tot de N95 uit komt.

Probleem is dat ik nu een Qtek 9100 heb waar ik absoluut niet tevreden over ben (vastlopen, traag en zo goed als het hele apparaat ziet eruit alsof het al 10 jaar in gebruik is, scherm piept etc etc). Ik wil er eigenlijk z.s.m. vanaf.

Een vriend van mij is helemaal weg van de N95 (tenminste, als hij zo leest wat er in zit). Het enige wat ik eigenlijk wil is fatsoenlijk bellen, muziek erop kunnen zetten, Agenda op het "hoofdscherm" en navigatie (en of het nou Route66 of TomTom is, maakt mij niet uit. Ik heb al reeds een GPS Bluetooth apparaat).

Zeggen jullie, wacht op de N95 (al verwacht ik dat ik daar nog een tijd op mag wachten) of koop de N91 :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
WHiZZi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:23:
Zeggen jullie, wacht op de N95 (al verwacht ik dat ik daar nog een tijd op mag wachten) of koop de N91 :?
Ik denk dat het nogal obvious is: jij hebt de N91 nodig!
In de N95 zit een overkill (en paardenkracht) aan features die jij toch niet gaat gebruiken.
Zeker als je je BlueTooth dongle nog een leven wil geven in de toekomst is de ingebouwde GPS zender van de N95 alleen een handigheidje.
Tevens heeft de N91 4GB aan ruimte voor muziek en alle verdere eissen die jij hier stelt.
De N95 heeft 160mb intern geheugen en dan mag je weer 40 euro neer tellen voor een extra 2 GB geheugen kaartje.
De N91 heeft een ingebouwde harddisk van 4 GB to go!

[ Voor 13% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 08-01-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben gisteren naar de winkel geweest en heb een dummy-N91 in mijn handen gehad. Op zich voelde het apparaat goed uit en ondanks de relatief kleine knopjes kan ik er goed mee overweg.

Het enige waar de verkoper mij op wees was de software. Blijkbaar krijgen ze (een Phonehouse) veel Nokia N91's terug die vastlopen en software fouten bevatten. Hoe is de ervaring hiermee bij jullie?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bij mij niet te merken, ik vind juist dat de muziek software heel goed loopt en ook erg snel. Je kan snel switchen tussen applicaties en ook als je gebeld word schakelt die vloeiend over.

Echter heb ik er nu wel een probleem mee, de jack plug in me telefoon is niet helemaal 100 meer. het rechter dopje gaat storen. Dus ik ben van plan om hem terug te sturen, maar heb eigenlijk niet veel zin om hem 3 maanden kwijt te zijn. Wat kan ik het beste doen gewoon naar nokia mailen, of terug brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

* MetalRush heeft sinds vandaag ook een N91 :)
Het is welliswaar een 2nd handsje... maar foor wehneg :P
Nu heb ik ook een Nokia 6650 en wilde alle inhoud overzetten via de PC Suite.
Vervelende is dat dat fijne progsel geen van beide toestellen herkent... ik connect ze (om beurten) via een USB kabel (die erbij geleverd zijn). Rechtstreeks aan de pc, dus niet via een USB-hub of monitor (oid).
Ik had PC Suite van de N91 (uit de doos) geïnstalleerd en kreeg direct een update voor mijn kiezen (van PC Suite dus). Deze is ook geïnstalleerd (versie 6.82.22.0).
Helaas geen N91 of 6650 te herkennen...
N91 software update dan maar proberen... Ja, de updater ziet hem en installeert het nieuwe OS :) * MetalRush is weer hoopvol...
Echter niet voor lang, want hierna verdomd de PC Suite weer de beide Nokia's te herkennen.
Andere (van Nokia website) cable-driver geïnstalleerd (oude eerst de-installed)... helpt ook niet...
Allerlei instellingen in de N91 nagelopen maar ik kom er niet uit...
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Als de Nokia 6650 ook bleutooth heeft, dan heb je de PC suite helemaal niet nodig.

Ga naar Menu --> Extra --> Overdracht. En de rest wijst zich vanzelf.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:31:
Dit is bij mij niet te merken, ik vind juist dat de muziek software heel goed loopt en ook erg snel. Je kan snel switchen tussen applicaties en ook als je gebeld word schakelt die vloeiend over.

Echter heb ik er nu wel een probleem mee, de jack plug in me telefoon is niet helemaal 100 meer. het rechter dopje gaat storen. Dus ik ben van plan om hem terug te sturen, maar heb eigenlijk niet veel zin om hem 3 maanden kwijt te zijn. Wat kan ik het beste doen gewoon naar nokia mailen, of terug brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht?
Nou je bent wel heel positief. Vloeiend switchen valt tegen. Als je met je tellefoon bezig ben en je luisterd muziek dan duurt het zeg een seconde of 5 dat het scherm weer normaal is als je ook nog gebeld word...

Niet dat ik niet tevreden ben hoor... maar snel is de telefoon zeker niet . ff snel berichten kijken het weghalen en snel snel bellen is er niet bij. je moet alles netjes afsluiten anders gaat het allemaal weer langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Erik_van_H schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:00:
Als de Nokia 6650 ook bleutooth heeft, dan heb je de PC suite helemaal niet nodig.

Ga naar Menu --> Extra --> Overdracht. En de rest wijst zich vanzelf.
Dat wordt lastig als je maar 1 SIM hebt :P
Tevens ben ik er dan nog niet want ik wil er (uiteraard) ook nog meer mee... muziekje erop knallen of zo _O-
Ik heb het nu via mijn (zakelijke) laptop gedaan. Die had verder nergens last van en zag beide phones zowel via BT als USB.
Nu snap ik het helemaal niet meer (behalve dan dat mijn pc waarschijnlijk f*cked up is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Dewaterweg schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:25:
Nou je bent wel heel positief. Vloeiend switchen valt tegen. Als je met je tellefoon bezig ben en je luisterd muziek dan duurt het zeg een seconde of 5 dat het scherm weer normaal is als je ook nog gebeld word...
Zo goed als geen last van! :)
Ik kan nog prima van alles en nog wat doen op mijn N91 terwijl ik muziek heb draaien.
Kan zelfs spellen draaien zonder problemen met de N91 als muziek speler.
Zonder moeite kan ik dan ook het volume veranderen of een track of wat skippen.
Zelfs de overlay die de track naam in de rechter bovenhoek even laat zien doet het prima over het spel heen!
Messaging, browsen, Lifeblog... no problem! Het gaat een fractie langzamer dan met de muziek uit maar dat is echt zo goed als verwaarloosbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Zeer blij met het toestel.

Ik mis alleen nog hele belangrijke zaken:

-Tom Tom 6.0
-Voip-bellen via Wifi
-Skype of Google Talk via Wifi

Iemand die al 1 van deze toepassingen werkend heeft gekregen?

Zo ja, Hoe dan?

Groet,

Farid

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb gelezen dat TT6 op de N91 aan de praat te krijgen is.
Route66 schijnt beter te werken.
Geen van beide heb ik getest, want ik heb al GPS in de auto. Wellicht nog eens in de toekomst... maar ik heb ook nog een PDA ergens liggen met GPS, dus ik heb daar niet zo een haast mee.

VoIP bellen zal lastig worden, want je hebt dan een appicatie nodig (op je N91) die als 'soft-phone' werkt. Klinkt wel raar natuurlijk, om software op je gsm te installeren die een telefoon simuleert... maar standaard kan de N91 het iig niet.
Ik ben zo een dergelijke app nog niet tegengekomen voor symbian-achtigen (iemand anders wel?).

Zelfde geldt eigenlijk voor Skype/Google Talk.

Ik snap eigenlijk niet waarom Nokia PC Suite niet via de WiFi te benaderen is... (veel) sneller dan BlueTooth en is standaard aan boord...

Wat ik zelf nog mis (en ik met mijn 6650 iedere dag gebruikte) is de mogelijkheid om een profiel een eindtijd mee te kunnen geven (of zie ik iets over het hoofd??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

MetalRush schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:00:
Ik heb gelezen dat TT6 op de N91 aan de praat te krijgen is.
Route66 schijnt beter te werken.
Geen van beide heb ik getest, want ik heb al GPS in de auto. Wellicht nog eens in de toekomst... maar ik heb ook nog een PDA ergens liggen met GPS, dus ik heb daar niet zo een haast mee.

[...]
Heb je 'n linkje van waar je gelezen hebt dat TT6 via de N91 werkt?

Route66 heb ik zelf al werkend hier en dat werkt goed :) Maar wil graag vergelijken, aangezien TT gebruiksvriendelijker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Hi,

weet iemand hoe je de N91 moet instellen om MMS- berichten te ontvangen? Ik krijg nu telkens een melding dat ik moet inloggen op mijn provider-website. Mijn provider is telfort..

thnx

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Noreaga_no1 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:08:
Hi,

weet iemand hoe je de N91 moet instellen om MMS- berichten te ontvangen? Ik krijg nu telkens een melding dat ik moet inloggen op mijn provider-website. Mijn provider is telfort..

thnx
Nokia stuurd deze instellingen gratis, via hun site kan je ze aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
chundo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:07:
Sorry maar weet je dat heel zeker?
Is het niet zo dat deze instellingen bij de provider zelf opgevraagd moeten worden?
Wat heeft Nokia nu weer te maken met Telfort?

Ik raad je aan omgewoon even naar Telfort te bellen, Noreaga_no1!
Wellicht is er een nummer die je moet bellen om de instellingen op te vragen.
Deze krijg je dan per SMS naar je toe gestuurd.
Dit zijn speciale configuratie SMSjes die automatisch de juiste instellingen in je Nokia zet.
Althans... zo gaat dat bij mij.
Bij Vodafone kun je naar een nummer bellen, en dan krijg je een menu.
Vraag de instellingen op, kies je toestel type, en voila! Instellingen worden direct naar je verstuurt.
SMSjes (eentje voor de browser instellingen en eentje voor de MMS) openen en de rest gaat vanzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

uhm.. sorry?

Dat kan wel via de site van Nokia hoor..

Standaard instellingen: https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125
Geavanceerde instellingen : https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ok mooi!
Dat wist ik dus niet en daarom vroeg ik of hij het wel zeker wist!
Weer wat geleerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Darkwolf_1982 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:16:
Ok mooi!
Dat wist ik dus niet en daarom vroeg ik of hij het wel zeker wist!
Weer wat geleerd! :)
Ik weet het ook toevallig, en per toeval heb ik ooit eens gebruik hgemaakt van deze dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
WHiZZi schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:36:
uhm.. sorry?

Dat kan wel via de site van Nokia hoor..

Standaard instellingen: https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=125
Geavanceerde instellingen : https://nokiags.wdsglobal.com/advanced?siteLanguageId=125
Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen mms berichten op mn n91. Ik zal naar telfort bellen en kijken of zij mij de instellingen kunnen sturen.. Ik vind het absurt om telkens naar een internetpagina te gaan om je MMS berichten te bekijken!!

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Een ander vraagje:

Heeft iemand de product code van de nokia N91 8 GB versie ??? Het staat op je telefoon. Alvast bedankt!

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noreaga_no1 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:46:
[...]

Ja dat heb ik ook geprobeerd, maar nog steeds krijg ik geen mms berichten op mn n91. Ik zal naar telfort bellen en kijken of zij mij de instellingen kunnen sturen.. Ik vind het absurt om telkens naar een internetpagina te gaan om je MMS berichten te bekijken!!
je hebt op elke nokia toch de instelwizard, dan kies je voor operator en alles werkt. Als mms het niet doet kan het liggen aan je gprs-verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:43:
[...]

je hebt op elke nokia toch de instelwizard, dan kies je voor operator en alles werkt. Als mms het niet doet kan het liggen aan je gprs-verbinding
Weet jij hoe ik dat in stel ?

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag de N91 aangeschaft, en nu ik de PC suite wil installeren vanaf de cd-rom geeft hij de volgende error.

Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/2v3lm5l.jpg

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb dit bestand wel degelijk op mijn PC staan, in C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_0de06acd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje...
Ik convert net een videotje naar .rm en zette hem over naar mijn telefoon, maar ik kan hem nu wel afspelen maar alleen maar audio en geen video, wat moet ik doen zodat ik ze wel af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:27:
Nog een vraagje...
Ik convert net een videotje naar .rm en zette hem over naar mijn telefoon, maar ik kan hem nu wel afspelen maar alleen maar audio en geen video, wat moet ik doen zodat ik ze wel af kan spelen?
Nou ik zou ze dus echt niet naar .RM formaat zetten als ik jou was om mee te beginnen.
Zet ze over naar .3GP formaat of .MP4 ... maar geen bakke .RM bestandjes bakken voor je phone.
Dat is gewoon niet lief voor je nieuwe Nokiatje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:01:
Heb vanmiddag de N91 aangeschaft, en nu ik de PC suite wil installeren vanaf de cd-rom geeft hij de volgende error.

[afbeelding]

Weet iemand wat dit kan zijn? Heb dit bestand wel degelijk op mijn PC staan, in C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.CRT_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_0de06acd .
Ik zou gewoon de nieuwste versie even downloaden als ik jou was. Kun je gewoon op Nokia.com downloaden en deze werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:08
chundo schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:07:
[...]

De instellingen van de meeste nokia's heeft nokia zelf. Als je de instellingen al hebt van nokia, en het probleem doet zich nog voor. Dan moet je met je eigen toestel een mms bericht sturen naar iemand maakt niet uit wie en dan zal het moeten werken(In iedergeval met vodafone, laatst klantenservice voor die probleem gebeld). Hoop voor je dat het na dit wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik heb het met meerdere Nokia's gehad.
...Waar ik het over heb?
De stof die op je display komt.
Nee... niet het raampje van glas/plastic dat je eraf kan vegen.
Ik bedoel echt je DISPLAY.
Of het zit op de andere kant van je plastic / glazen raampje, ik weet het niet.
Zijn er meerdere mensen die dit vervelende fenomeen hebben (met hun N91)??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Na vele nokia's versleten te hebben, kan ik beamen dat het display een stof-magneet is. Maar bij mijn N91 heb ik dit probleem dus niet (reeds 9 maanden in bezit, en zit dagelijks in mijn broekzak)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik heb mijn N91 nu ook al bijna een jaar. En er zit nog helemaal geen stof achter het beeld scherm! Ik heb hem altijd in mijn zak zitten.

Btw Ik kan trouwens niet wacht om de N95 in het echt tezien _/-\o_ Jammer genoeg moet ik nog een jaar met mijn n91...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou bij mi zitte er al genoeg krassen op en stof dus binnekort ff bij verzekering nieuwe regelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
Ik had een thema gemaakt op www.ownskin.com en nou geeft hij aan: certificaatfout neem contact op met de blablabla. Iemand anders hier ook last van? Ik ga trouwens nog even een nieuwe proberen te maken misschien bugged oid.

/edit: gelukt zag dat ik in toepassings beheer > instellingen dat hij alleen dingen met certificaat instaleerde staat nou op alles.

[ Voor 23% gewijzigd door Sawk op 30-01-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:50:
nou bij mi zitte er al genoeg krassen op en stof dus binnekort ff bij verzekering nieuwe regelen:)
Hoe doe je dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:50:
ik wil ook wel bij jouw verzekering een nieuwe regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrikjan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:51:
[...]

ik wil ook wel bij jouw verzekering een nieuwe regelen :)
zal niet meevallen via verzekering: gebruikssporen vallen buiten dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij 1 van mij ik 1 van jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
Ik zat via wifi te internetten en keek op de site www.woed.de is er een mogelijkheid om 1 van die livestreams af te spelen op je telefoon? Zoja welk programmatje ben ik dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het op dit moment nog wijs om de n91 aan te schaffen met een 2 jarig abo.

Of is het beter nog even afzien, en wachten op de n95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Toevallig heb ik vorige maand dezelfde twijfel gehad als Ticker. Uiteindelijk heb ik de N91 gekozen puur omdat de N95 nog steeds niet officieel uit is en niemand weet hoe dit toestel zal werken (batterijduur, softwarestabiliteit). Bovendien was voor mij de 3,5mm jack aansluiting ideaal en die heeft de N95 ook niet.

Het enige wat ik nog steeds mis op de N91 is de beschikbaarheid van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Voor vragen over illegaal gedownloade software kunnen we je niet helpen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Misschien even bovenstaande modbreak laten doordringen?

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
WHiZZi schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:39:
Toevallig heb ik vorige maand dezelfde twijfel gehad als Ticker. Uiteindelijk heb ik de N91 gekozen puur omdat de N95 nog steeds niet officieel uit is en niemand weet hoe dit toestel zal werken (batterijduur, softwarestabiliteit). Bovendien was voor mij de 3,5mm jack aansluiting ideaal en die heeft de N95 ook niet.
Pardon??? :?
Niet alleen dat de N95 een 3,5mm jack heeft, maar deze is ook nog eens geschikt voor TV-out met geluid met de daarbij mee geleverde kabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk je echt dat iedereen die vragen over TT6 stelt een mogelijk niet werkend product koopt om er achter te komen dat het niet werkt. :-s Waarschijnlijk heeft iedereen die de zelfde vraag stelde als ik ook geen legale versie van TT6 voor de N91.

Vind het een kinderachtig gedoe hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:42:
[...]
Pardon??? :?
Niet alleen dat de N95 een 3,5mm jack heeft, maar deze is ook nog eens geschikt voor TV-out met geluid met de daarbij mee geleverde kabel. ;)
Dan neem ik mijn woorden terug daarover ;)

Ik ben in ieder geval gewoon tevreden over de N91 en de N95 biedt voor mij weinig toegevoegde waarde (maar dat is puur persoonlijk). Bovendien vind ik de N91 ook mooier dan de N95 (wederom is dat persoonlijk)
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:38:
denk je echt dat iedereen die vragen over TT6 stelt een mogelijk niet werkend product koopt om er achter te komen dat het niet werkt. :-s Waarschijnlijk heeft iedereen die de zelfde vraag stelde als ik ook geen legale versie van TT6 voor de N91.

Vind het een kinderachtig gedoe hier.
Op het moment dat je TT6 koopt, doe je van te voren al onderzoek of het uberhaupt werkt op je GSM. En TT6 werkt gewoon niet op de N91.

Ik heb toevallig gisteren Route66 Mobile gekocht (voor 70 euro laat je zoiets niet liggen) en ik zal eventueel wel vermelden of dit wel goed werkt (al staat op de site ook aangegeven dat het werkt met de N91)

[ Voor 40% gewijzigd door WHiZZi op 08-02-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
WHiZZi schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:59:
Dan neem ik mijn woorden terug daarover ;)

Ik ben in ieder geval gewoon tevreden over de N91 en de N95 biedt voor mij weinig toegevoegde waarde (maar dat is puur persoonlijk). Bovendien vind ik de N91 ook mooier dan de N95 (wederom is dat persoonlijk)
Zelf ben ik ook zeer tevreden over de N91.
Maar ben gewoon een gadget freak en een performance eisser.

De telefoon is te traag (zeker met wat muziek betreft), de harddisk is te traag qua data transfers (valt best nog wel tegen vergeleken met flash geheugen) en de camera die erop zit is een van de slechtste die ik ooit heb gezien.
De CPU is trouwens ook veel te traag om video's goed op te nemen.
Je hebt continu last van frame skipping en op een gegeven moment loopt het beeld en geluid niet meer synchroon.
Als ik dan ook nog eens naar het scherm kijk van mijn collega's N73 of mijn vriendins Orange SPV C550 is die van mij best om te janken eigenlijk.
Trage harddisk / menu is te overzien.
Scherm is ook geen ramp ook al zijn er betere.
Maar een goede camera (met flits) vind ik wel een groot gemis.
Op het moment dat je TT6 koopt, doe je van te voren al onderzoek of het uberhaupt werkt op je GSM. En TT6 werkt gewoon niet op de N91.

Ik heb toevallig gisteren Route66 Mobile gekocht (voor 70 euro laat je zoiets niet liggen) en ik zal eventueel wel vermelden of dit wel goed werkt (al staat op de site ook aangegeven dat het werkt met de N91)
Een collega heeft ook de N91 samen met Route66 en vind het zeer goed werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:46:
[...]

Zelf ben ik ook zeer tevreden over de N91.
Maar ben gewoon een gadget freak en een performance eisser.

De telefoon is te traag (zeker met wat muziek betreft), de harddisk is te traag qua data transfers (valt best nog wel tegen vergeleken met flash geheugen) en de camera die erop zit is een van de slechtste die ik ooit heb gezien.
De CPU is trouwens ook veel te traag om video's goed op te nemen.
Je hebt continu last van frame skipping en op een gegeven moment loopt het beeld en geluid niet meer synchroon.
Als ik dan ook nog eens naar het scherm kijk van mijn collega's N73 of mijn vriendins Orange SPV C550 is die van mij best om te janken eigenlijk.
Trage harddisk / menu is te overzien.
Scherm is ook geen ramp ook al zijn er betere.
Maar een goede camera (met flits) vind ik wel een groot gemis.

[...]

Een collega heeft ook de N91 samen met Route66 en vind het zeer goed werken!
Welke versie van Route66 zou dan goed moeten werken? Ik zit eigenlijk al maanden te wachten tot tomtom een werkende versie uitbrengt, maar de hoop vervaagt langzaam... Dus misschien toch maar een keer Route66 kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

De versie voor symbian S60 v3 zou moeten werken op de N91, ik ervaar ook veel plezier aan Route66 op m'n N91 in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie... beter op de N95 wachten, de N91 heeft te veel irritatie vlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:01:
[...]

Irritatievlakken wil ik het niet direct noemen, maar de N95 biedt gewoon iets meer en iets beter. Ik heb al ruim een half jaar de N91 en ik ben er zeer tevreden mee. Gebruik ongeveer alle mogelijke functies en hij is gewoon top. Echter zitten er nadelen aan,

1: Hij is zwaar en groot. Als ik ga zitten in een kroeg/restaurant moet hij op tafel.. in de broekzak kan echt niet..
2: Ook mis ik de flitser idd. Met zonlicht zijn de foto's perfect, maar bij kunstlicht of in een kroeg zijn de foto's bedroevend.

Maar aan de andere kant vind ik het scherm prima, ik heb geen last van de lagere resolutie. De foto's zijn voor mij goed genoeg, ik gebruik de camera voor de lol om dingen mee vast te leggen die ik toevallig tegenkom. Ik merk geen problemen met de 'traagheid' bij muziek, gaat allemaal even vloeiend! Soms een framedrop bij een filmpje, maar ach.. het geluid dat hij opneemt is subliem i.t.t. SE met het gekraak bij hoger volume. Dus ik erger mij niet aan de telefoon. Af en toe een vastloper, maar dat heeft de telefoon vaak sneller door dan ikzelf en is hij binnen 30 seconden weer netjes gereboot zonder gezeur..

Ik volg zelf ook de vorderingen van de N95, want voor mij nog een paar maanden en dan kan ik weer een nieuwe uitzoeken en dan wordt de N95 het. Ik weet niet wat je precies belangrijk vindt, maar als je niet van plan bent om perfecte artistieke foto's te maken en niet lang wilt wachten, koop de N91.. En anders, hou je geld nog ff in de zak en koop met de N95 een apparaat die zelf ook ongetwijfeld weer mindere punten heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:01:
Nee absoluut niet.
Zoals ik al zei het is mee te leven en zoals je kan lezen heeft iedere N91 gebruiker er weer zijn of haar eigen ideeen over.
Ik zit niet te springen om de N95 maar als gadget freak zijnde en de "iets betere" features wil ik het nog wel overzien om over te stappen op de N95.
Over het hele geheel heb ik totaal geen spijt dat ik het toestel heb uitgekozen bij mijn abonnement.
De grootste irritatie factor als je het zo mag noemen, is de snelheid van het toestel.
Zeker als je van nummer naar nummer switched.

Vastlopers heb ik overigens geen last van.
Ik draai op de laatste firmware en die is behoorlijk stabiel.
En ik rommel soms redelijk wat aan met het toestel dus dat zegt wel wat denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

De keuze van je toestel is toch persoonlijk. Je moet voor jezelf gaan bepalen wat je belangrijk vindt aan een toestel en welke eisen je dus stelt. Als je dat in kaart hebt, kies je je toestel.

Bij mij was belangrijk dat ik een mini-jack aansluiting had, Wifi met WPA support, UMTS en geen WIndows Mobile 5 meer (Ik heb hiervoor een Orange M3000 gehad, en als je het over trage telefoons hebt, gebruikt die eens voor een dag.., man man.. De N91 is echt een snelheidsmonster met die vergelijking). Verder moest er een Navigatiesysteem op kunnen en Bluetooth support hebben.

De N91 had dit allemaal. Voor effe snel camera werk voldoet ie voor mij, want reëel gezien gebruik ik de cam-functie zelden. Ik draai wel veel muziek en zit ook veel op internet (mail checken) en de UMTS en Wifi functies van de N91 zijn ideaal (mijn mail checken via WIFI duurt nu max 30 sec, op Windows Mobile 5 was ik er minimaal 2 minuten mee bezig en was het maken van een GPRS verbinding sneller).

Kortom, bepaal voor jezelf welke eisen je stelt aan je GSM en ga met die informatie zoeken.

EDIT: Vastlopen heb ik tot nu toe 1x meegemaakt, maar dat was na een "umount" commando in Linux terwijl de telefoon in Dataopslag mode stond. Toen was de HDD van de N91 dus niet meer bereikbaar. Reboot van de telefoon en werken. I.t.t. Windows Mobile die ik om de 2 dagen moest resetten (als de USB kabel er uit ging, crashte de telefoon :X )

[ Voor 13% gewijzigd door WHiZZi op 09-02-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het synchroniseren van je outlook mail met de nokia n91?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Goed, zoals met elke Nokia, SonyEricsson en nog veel meer andere moderne telefoons...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo n91 gebruikers!

Allereerst wil ik even mededelen dat ik ontzettend baal van mijn N91!!
Ik heb sinds de 2e week een GROOT probleem!!!
Mijn menu knop aan de zijkant is kapot!!!
Dat is echt vreselijk, en kan daardoor nog maar vrij weinig!!!
Toen ik mijn telefoon kocht dacht ik dat een verzekering niet nodig was, maar kwam er echter snel achter dat dat geen luxe was geweest.
Ik ben gelijk terug gegaan naar de winkel met mijn tel, en na hem 2 weken gemist te hebben, kwam de verkoper met het leuke nieuws dat NOKIA de telefoon niet had gerepareerd omdat het volgens hun onder val/en breukschade viel of zoiets?!?!
Dus ik helemaal over de zeik, die toko uit gelopen!!
Toen ben ik opzoek gegaan naar een oplossing, die ik echter tot nu toe (zo`n 5 maanden verder) nog niet heb gevonden!!!!!

Kan iemand mij helpen een oplossing te vinden voor dit probleem (zodat ik mijn menu weer in kan)?!?!?!

(Ik wil nog wel even melden dat ik nog nooit zulk goed geluid, heb horen komen uit welke telefoon/mp3 speler ook!!!! (icm sony MDR-EX51 LP in ear)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Heb je hem al een keer open gemaakt en geconstateerd wát er kapot is?
En/of hebben ze dat, nadat ie van Nokia terug kwam, niet verteld?
Hij is lastig open te krijgen, dus wees voorzichtig.
Ik heb bij mijn N91 de case al een keer vervangen (dat krijg je als je een 2nd handsje koopt :P) en weet dus wat een geklooi het kan zijn.
Wat ik mij dus afvraag is of de schakelaar, of de knop zelf defect is (danwel iets anders dat ermee te maken heeft...).

Wat ik mijzelf afvraag: ik heb nu een origineel Nokia heuptasje (want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is.. :X )
Nu vind ik dat originele tasje ook niet geweldig. Hij is behoorlijk 'strak' (je moet dus moeite doen om je phone eruit te wurmen... en ja, ik heb hem al langer...) en dat klitteband vind ik persoonlijk nix.
Ben ik op internet dit ding tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: http://img.inkfrog.com/pix/blisstrade/Photo00037.jpg

Hier zit alleen een magneet in het 'klepje'.
Wat kan dat voor een schade i.v.m. je harde schrijf (en eventueel het schermpje) ?

[ Voor 80% gewijzigd door MetalRush op 13-02-2007 16:02 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
MetalRush schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
Heb je hem al een keer open gemaakt en geconstateerd wát er kapot is?
En/of hebben ze dat, nadat ie van Nokia terug kwam, niet verteld?
Hij is lastig open te krijgen, dus wees voorzichtig.
Ik heb bij mijn N91 de case al een keer vervangen (dat krijg je als je een 2nd handsje koopt :P) en weet dus wat een geklooi het kan zijn.
Wat ik mij dus afvraag is of de schakelaar, of de knop zelf defect is (danwel iets anders dat ermee te maken heeft...).

Wat ik mijzelf afvraag: ik heb nu een origineel Nokia heuptasje (want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is.. :X )
Nu vind ik dat originele tasje ook niet geweldig. Hij is behoorlijk 'strak' (je moet dus moeite doen om je phone eruit te wurmen... en ja, ik heb hem al langer...) en dat klitteband vind ik persoonlijk nix.
Ben ik op internet dit ding tegengekomen:
[afbeelding]

Hier zit alleen een magneet in het 'klepje'.
Wat kan dat voor een schade i.v.m. je harde schrijf (en eventueel het schermpje) ?
Die magneet is zo zwak dat het geen enkele schade op je telefoon zal uitrichten! Je kan je bank pas ook over de magneet wrijven zonder dat er iets gebeurt dus laat staan je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Heeft iemand al zwarte covers (zoals de N91 8gb editie) kunnen vinden op internet. Ik ben benieuwd of deze ook passen op de 4 gb versie. Ik zou zo graag m'n f00n in 't zwart hebben zonder 'n nieuwe te hoeven kopen :)

Iemand deze al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

@ hierboven: nope (en ik ben ook heftig op zoek geweest naar nieuwe/andere cases omdat die van mij ook al de nodig gebruikssporen vertoonde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
MetalRush schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:29:
want jullie weten allemaal dat dat ding in je broekzak niet echt geweldig is.. :X
Geen last van!
Ik heb altijd al mijn mobieltjes in mijn broekzak gehad.
Zwaar of niet.
Zelfs de Nokia 7650 wat de eerste (grote clunky) echte smartphone was van Nokia. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste