Mijn vriendin heeft een paar week terug ook een D40 kit gehaald, en ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de foto's. Als je op 100% de foto's bekijkt zijn ze nog steeds mooi, en zie je geen ruis. (Elke pixel voegt dus werkelijk iets toe aan de foto). Waarom meer megapixels als die pixels worden gevuld met ruis?? Verder is het compacte opslag formaat ideaal, 1,3 tot 2,5 mb variërend per foto en instelling (jpeg basic - jpeg fine). Raw is 7 mb.
Verder is het menu _erg_ makkelijk en logisch in elkaar gezet, je kan allerlei dingen toch vrij vlot wijzigen en het zit op een logische plek. Als je iets niet direct kunt vinden hoef je nooit lang te zoeken. Aflezen van de LCD in direct zonlicht is geen probleem (!). Verder maakt de vol automaat al erg goede en mooi belichte foto's. De lichtmeter die "slechts" op 5 punten meet heb ik compleet nog niet als beperking ervaren. Verder werkt de camera erg snel, hij is niet merkbaar trager dan een F100.
Minpuntje(s):
Van mij had de autofocus van de kitlens wel wat rapper gemogen. Ik ben een Nikon F100 gewend en die doet dat een toch stuk rapper.
Geen DOF preview.
Geen bracketing
Wil je meer knopjes en DOF preview, neem een D80.
Wil je alleen een DOF preview, haal een D70s.
Waarom nog een D50 halen... ? (Ok, ok, autofocus in de body, maar de meeste nieuwe lenzen hebben toch een autofocus motor).
Jaja, ik zou er bijna zelf ook nog eentje halen, maar dan hebben we er 2

.
[
Voor 6% gewijzigd door
SpiceWorm op 12-02-2007 09:51
]