Nieuwe auto van rond de 20000 euro.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.010 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Heb je het hier over de nieuwe Corsa ? En zo ja, hoe beviel deze ? En waarom heb je bijvoorbeeld geen proefrit gemaakt in de Fiat Punto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 09:48

Barreljan

...Zoom-Zoom...

En de nieuwe Mazda 2? Is dat niet iets? Heeft ook nog eens een wat hogere instap en is comfortabel genoeg voor iemand met een wiplash (mn moeder heeft dat ook nl.)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

Yaris, mooist, hoogste restwaarde, betrouwbaar, extreem hoge kwaliteit, fijn ding. Zelf al een keer mee gereden (die nieuwe) en ik zou hem zelf erg graag willen hebben als ik een auto in die klasse uit ging zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

JT schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:13:
[...]

Een auto met 5000km die gezeur oplevert ? Yeah right :P
Je wil niet weten hoe sommige mensen met demo's omgaan of wat er mee gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Pizzaman schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:49:
Heb je het hier over de nieuwe Corsa ? En zo ja, hoe beviel deze ? En waarom heb je bijvoorbeeld geen proefrit gemaakt in de Fiat Punto ?
De nieuwe Corsa ja, die vond ik op korte oneffenheden erg slecht presteren. Vooral op van die betonnen randen op bruggen. Verder was de 1.4 op hoge kruissnelheid best nerveus, en krijg je een heel opgesloten gevoel in de auto door de dikke stijlen. Verder moet ik wel zeggen dat mijn moeder graag een 5-deurs wilde, dus dat de corsa nu sowieso afviel.

De nieuwe Punto is toch net weer wat duurder als je alles erop wilt hebben wat ook op een Ghia uitvoering van de Fiesta zit. Verder is hij waarschijnlijk minder gunstig in de restwaarde, dus financieel minder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 16:43
Ojjorz schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:49:
[...]
De nieuwe Punto is toch net weer wat duurder als je alles erop wilt hebben wat ook op een Ghia uitvoering van de Fiesta zit. Verder is hij waarschijnlijk minder gunstig in de restwaarde, dus financieel minder aantrekkelijk.
Maar veel prettiger om in te rijden!

althans dat is mijn persoonlijke mening. na 1,5 maand fiesta en nu (eindelijk) Grande Punto :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

-Jaap-io schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:55:
[...]

Maar veel prettiger om in te rijden!

althans dat is mijn persoonlijke mening. na 1,5 maand fiesta en nu (eindelijk) Grande Punto :)
Ja dat zou goed kunnen, ik heb helaas het genoegen nog niet mogen hebben om er in te rijden. Bij mijn moeder was het gewoon een duidelijke financiele keuze, na een tijdje is het geld op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik neem aan dat de Corsa daarom ook afviel als 5-deurs ? Vanwege de kosten ? Gelukkig hebben wij dit probleem minder, dus de Grande Punto staat nog steeds hoog op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 16:43
Pizzaman schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:47:
Ik neem aan dat de Corsa daarom ook afviel als 5-deurs ? Vanwege de kosten ? Gelukkig hebben wij dit probleem minder, dus de Grande Punto staat nog steeds hoog op mijn lijstje.
hele verstandige keus

ook al ben ik een beetje bevooroordeeld.
overigens kwam ik vanmorgen na 1,5 uur file rijden geheel relaxed uit de auto ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:18
Vandaag toevallig het bericht over de prijsstelling van de nieuwe Yaris T-Sport :). Hij blijft onder de 20.000, met metallic lak en alle afleveringskosten zal hij waarschijnlijk 2 of 3 honderd Euro boven de 20.000 uitkomen. Al krijg ik de indruk dat je moeder geen sportief autootje wil hebben, dus zou ik gewoon voor 'n 1.3 Linea Sol gaan ofzo :).

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5532&cache=no

Ik vind 'm er overigens erg goed uit zien 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter! op 06-11-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind alleen de afwerking van de Yaris zo kut :(

Een kartonnen plaat als mat in de achterbak 8)7 (tenminste, in de Verso die m'n zus voor een proefrit had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

johnnyv.nl schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:03:
Ik vind alleen de afwerking van de Yaris zo kut :(

Een kartonnen plaat als mat in de achterbak 8)7 (tenminste, in de Verso die m'n zus voor een proefrit had)
Ja, das ook een mini-vrachtwagentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
MikeyMan schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:08:
[...]

Ja, das ook een mini-vrachtwagentje :P
En bovendien gebaseerd op het oude model welke al een tijdje uit productie is. Karton is 't overigens ook niet hoor, dan is dat er in gelegd door de vorige eigenaar. Uit ervaring weet ik dat de afwerking van de oude Yaris prima is.

[ Voor 24% gewijzigd door Wouter! op 07-11-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Pizzaman schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:47:
Nee de Corsa viel echt gewoon af op de kwaliteit en afstelling van het onderstel. Hij verwerkt korte oneffenheden gewoon erg slecht waardoor hij een nerveus weggedrag krijgt. Ook lijkt bij hoge snelheden de achterkant erg licht te worden, waardoor het kontje een beetje gaat bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Pizzaman schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:09:
Uhm, mijn ouders willen gewoon geen gezeur hebben met de auto. Kans op gezeur is met een tweedehands/demo groter dan met een nieuwe. Dus vandaar.
Ik heb ook al vaak genoeg zien gebeuren dat mensen met een nieuwe auto genoeg gezeur hebben gehad, tuurlijk de kans is wat minder, maar toch regelmatig raak :)

Zelf ben ik ook een beetje aan het rondneuzen voor een auto over een tijdje.. Bij mij staan Peugeot 206, Renault Clio of de nieuwe Twingo op het verlanglijstje :)
Allemaal wel een beetje met een aardige motorinhoud, minstens 1.4 want wil wel beetje normaal kunnen rijden op de snelweg :)

Heb nu een Fiat Bravo van bijna 9 jaar oud, 90.000km, waarvan de uitlaat nu flink aan het rammelen is gegaan :( hij wappert heen en weer... vraag me alleen af of de kans een beetje redelijk is dat ik vanavond gewoon thuis kom, 55km, vanavond zet iemand de beugels weer vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik heb nog een mooie 206 voor je te koop ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Wouter! schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:21:
[...]

Je mag dan door een Belgische bril kijken, maar in Nederland hoef je voor een 2e auto die minder dan 25.000km per jaar rijdt echt niet naar een diesel te kijken. Da's belastingtechnisch en ook in aankoopprijs helemaal niet interessant en begint pas te lonen (i.v.m. de lagere brandstofprijs) bij hoge kilometerstanden per jaar.
Vanaf ongeveer 15k km per jaar is een diesel tegenwoordig al rendabel (uiteraard afhankelijk van klasse). Voornamelijk door de lagere brandstof prijs maar ook zeker doordat de diesels zuiniger zijn dan de benzine uitvoeringen (bij gelijk vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Anoniem: 11193 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:33:
[...]

Vanaf ongeveer 15k km per jaar is een diesel tegenwoordig al rendabel (uiteraard afhankelijk van klasse). Voornamelijk door de lagere brandstof prijs maar ook zeker doordat de diesels zuiniger zijn dan de benzine uitvoeringen (bij gelijk vermogen).
In deze klasse is het prijsverschil echter wel heel groot. Voor een gelijkwaardige diesel moter betaal je vaak 3000 euro meer. En op een aanschafprijs van 20000 is dat aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Een update is wel zo aardig. ;)

Tot nu toe hebben we in de Peugeot 207, de Fiat Grande Punto en de nieuwe Opel Corsa gereden. De laatste is ons zeer goed bevallen. Morgen staat er alleen nog een proefrit bij de Renault dealer op het programma en dan kan de knoop doorgehakt worden. Zeer waarschijnlijk in het voordeel van de Opel.

Daar krijgen we bovendien 2000 euro meer terug voor onze auto dan bij de Fiat en Peugeot dealer. :o

• Wouter!
Waarom ga je niet bij Toyota kijken? De Yaris is m.i. een auto uit het rijtje 207/Corsa/Clio/Punto. Daarvoor krijg je dan betrouwbaarheid, lage onderhoudskosten en in verhouding weinig afschrijving terug. Bovendien is de Toyota-dealer vaak ook niet de lulligste met inruilprijzen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Mijn moeder vindt hem helaas niet mooi. :)

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 07:59
Pizzaman schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:48:
Een update is wel zo aardig. ;)

Tot nu toe hebben we in de Peugeot 207, de Fiat Grande Punto en de nieuwe Opel Corsa gereden. De laatste is ons zeer goed bevallen. Morgen staat er alleen nog een proefrit bij de Renault dealer op het programma en dan kan de knoop doorgehakt worden. Zeer waarschijnlijk in het voordeel van de Opel.

Daar krijgen we bovendien 2000 euro meer terug voor onze auto dan bij de Fiat en Peugeot dealer. :o
Als het zoveel verschil is moet je gewoon bij de fiat/peugeot dealer meer vragen voor je auto en als ze weigeren aangeven dat je bij de opel 2k meer krijgt.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan, maar er werd gezegd dat dit in het boekje stond en dat ze daar niks aan konden veranderen.

Dus helaas.

• Wouter!
Pizzaman schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:40:
Dat heb ik ook gedaan, maar er werd gezegd dat dit in het boekje stond en dat ze daar niks aan konden veranderen.

Dus helaas.
Uiteraad, da's hun eerste reactie. Ze zoeken simpelweg de waarde in de Bovag koerslijsten op. Mochten er extra's op je auto zitten moet je die nog eens extra benadrukken en anders kun je bijvoorbeeld een gratis trekhaak/dakdrager-set/stalen velgen-set o.i.d. bedingen. Gewoon een beetje doorzeuren en als er geen reactie komt gewoon de deur uitlopen en melden dat 't dan te duur wordt.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dat hebben we ook gedaan, tussen de Opel en de andere twee garages zat een inruil-verschil van 2000 euro. Dus daar kwamen we niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Even voor alle meelezers, het is uiteindelijk een Opel Corsa 5-deurs geworden !

Iedereen bedankt voor de tips ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat op zondag... ;)
Pagina: 1 2 Laatste