Nieuwe auto van rond de 20000 euro.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Goed, aangezien ik me niet blind wil staren op een beperkt aantal auto’s open ik maar even een topic.

Mijn moeder gaat namelijk een nieuwe auto kopen.

Momenteel rijdt ze en Peugeot 206 met een 1.4 blokje erin. Voor mijn moeder snel genoeg, ze hoeft geen 2.0 die in 8 seconden naar de honderd gaat.

Nu ben ik dus gaan zoeken naar nieuwe auto’s van rond de 20000 euro. Er zijn een aantal eisen waaraan de auto moet voldoen:

- Geen tweedehands
- Electrische spiegels
- Metallic lak
- Handgeschakeld
- Benzine
- Aardige restwaarde over een jaar of vijf.
- Comfortabele auto (mijn moeder heeft een whiplash gehad, dus een sportonderstel ofzo is niet echt nodig. ;))
- Geen Peugeot
- Geen andere moeilijke merken (Kia enzo)

Kortom, geen bijzondere wensen zoals je ziet. Die laatste eis is vooral van mijn ouders zelf. (wat een boer niet kent, eet hij ook niet. :P)

Tot nu toe heb ik zelf de volgende auto’s opgenomen in het overzicht:

- Renault Clio
- Renault Modus
- Fiat Grande Punto
- Opel Corsa
- Een kale Opel Astra
- Een kale Renault Megane.

Deze komen met de prijs allemaal rond de 20000 euro uit.

Nu hebben jullie vast nog wel een mening waarom je juist die auto wel, of die auto niet moet nemen. Proefritten moeten trouwens nog gemaakt worden dus opmerkingen over het weggedrag zijn zeer welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom persé nieuw en geen demo auto of iets dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Uhm, mijn ouders willen gewoon geen gezeur hebben met de auto. Kans op gezeur is met een tweedehands/demo groter dan met een nieuwe. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Suzuki Swift 1.5 GLS Exclusive?

Wordt overal erg goed besproken en ziet er naar mijn mening ook erg leuk uit!

Hoewel ik uit dat lijstje de nieuwe Punto ook wel tof vind!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Pizzaman schreef op woensdag 01 november 2006 @ 00:09:
Uhm, mijn ouders willen gewoon geen gezeur hebben met de auto. Kans op gezeur is met een tweedehands/demo groter dan met een nieuwe. Dus vandaar.
Een auto met 5000km die gezeur oplevert ? Yeah right :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 17:20
Ik zou een demo uitkiezen voor dat geld,vaak alle opties aanwezig en weinig km's.
Ook op deze auto's zitten vaak dezelfde garantie als een nieuwe...ik zou dan de Opel Astra kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat is volkomen onzin.
Niet dat ik het kopen van een nieuwe auto afkeur, maar dit is geen argument.
Je afschrijving zodra je meer dan 1 meter gereden hebt is hoogstwaarschijnlijk al meer dan wat je in 2 jaar aan normaal onderhoud kwijt bent met een 2e hands auto met een willekeurig (laag) aantal km's.
Wordt nogal eens vergeten.

Ik rij in de ogen van sommige mensen een 'dikke/dure bak' (Volvo 850 2.5L), die zelf 1x per 2 jaar bijv. een nieuwe 206 kopen, en met hun afschrijving + onderhoud 2x mijn auto zouden kunnen rijden incl aanschaf..

No offence, maar nieuw is lang niet altijd (lees: nooit) een garantie voor geen problemen.
Voordeel is natuurlijk wel de garantie waar je je op kan beroepen, wat ik me wel kan voorstellen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

De tijd dat je naar een onbetrouwbare autohandelaar in een 1 of andere afgelegen buurt met hangjongeren gaat is ook een beetje voorbij.

Er ontstaat een grote markt voor serieuze tweedehandse wagens die door en doorgekeurd zijn, voordat men aan verkopen begint.
aantal voorbeelden in België:
Nearly New Car
Cardoen
VAB (automobilistenvereniging)

Een demo-wagen is al beproefd om zeker te zijn, dat je geen onaangename verrassingen krijgt. Je kent wel: nieuwe laptop aanzetten, shit blauw schermen, had ik dat maar in de winkel getest en direct een andere exemplaar gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

De al genoemde Suzuki Swift, de Toyota Corolla, Honda Civic, Daihatsu Cuore/Terion. Allemaal auto's die in tevredenheids- en betrouwbaarheidsenquetes hoog of HOOG scoren.

Uit zo'n enquete:

Het beste merk (samengesteld uit scores voor rijeigenschappen, betrouwbaarheid en dealerwaardering..)

1. Toyota
2. Subaru
3. Honda
4. Daihatsu
5. Lexus

Het betrouwbaarste merk

1. Daihatsu
2. Subaru
3. Toyota
4. Honda
5. Suzuki

Zie jij een Europees merk?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:39
Toyota Yaris, zou ik zeker bekijken ... helemaal als je weinig onderhoud, lage onderhoudskosten en een betrouwbare auto zoekt.

Toen ik de topic-titel alleen las dacht ik meteen "Ford Fiësta ST" 8) ... maar da's geen optie zag ik later :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wagens worden niet door en door gekeurd. Kost veel geld, en is nog niet feilloos.
Althans, ik geloof daar niet in. Ik heb genoeg keuringen meegemaakt, zowel APK als onafhankelijke DEKRA en ANWB keuringen waar na de aanschaf tóch problemen naar boven kwamen die opgemerkt hadden moeten/kunnen worden.

Maar wat je zegt; ik zou idd liever een 'beproefde' auto kopen dan 'n nieuwe. Maar ook dat biedt net zo min garantie eigenlijk.

Overigens nog even ontopic; de Fiat Grande Punto lijkt me geen verkeerde auto, met op nummer 2 de Megane.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 01-11-2006 00:40 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Tuurlijk geef ik jullie ook wel gelijk dat een geheel nieuwe auto zeker niet storingsvrij is, maar mijn ouders willen het nou eenmaal. ;) We hebben namelijk nog nooit een tweedehands auto gekocht, en zo zal het ook wel blijven.

Demo's vind ik een beetje eng. Als ik namelijk een proefrit maak in een demo-auto ga ik er nou niet echt lief mee om. Niet dat ik hem helemaal probeer kapot te trappen, maar je kijkt wel wat er uit zo'n auto te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Een kale Ford Focus is misschien ook nog 'n optie :), die stuurt lekker joh :P.

Oh ja, en er is inderdaad niks mis met een jonge tweedehands auto of een demo-auto. 't Enige voordeel van een nieuwe auto is eigenlijk dat je zelf precies kunt bepalen wat je er wel en niet op wilt hebben en in welk kleur je 'm wilt bestellen (in- en exterieur). In de portemonnee is het verschil echter behoorlijk en het is dus maar de vraag of je dat ervoor over wilt hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door Wouter! op 01-11-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Voor een nieuwe auto rond dat bedrag zou ik het wel weten, Toyota Corolla 1.6. Behoeft volgens mij geen nadere uitleg?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Skoda Fabia (Combi) veel auto, compleet, kwaliteit. Heb er nu 70k mee gereden vanaf het begin en ik zou er zo weer eennemen.

Mijn LPG auto (2000 euro aftrekken van aanschafwaarde) was 19500 euro. Daarvoor heb ik de volgende opties:
- cruise control
- half auto airco
- metallic lak
- roof rails
- trekhaak
- verwarmde speigels
- eletrisch ramen en spiegels
- boardcomputer
- station 450 liter standaard laadruim

het comfort vind ik prima niet te hard niet te zacht met behoorlijke zijdelingse steun. Hiervoor had ik ook een 206, die vond ik wat te zacht.

volg de skodarijder

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 12:28
Tja voor de restwaarde zou je voor een kleinere auto moeten kiezen die zijn nou eenmaal (2e hands) gewilliger dan een middenklasser, zoals de punto of corsa. Ik zou ook een aantal proefritten maken want op basis van foto's ed. kan ik geen goede keuze maken.

Wat betreft dat betrouwbaarheidsonderzoek, volgens de adac stranden die japanse auto's juist vaker langs de snelweg dan de europese dus dan moet je dat ook ff meenemen :+
Persoonlijk heb ik het niet zo op toyota(ik vind ze enorm lelijk behalve een mr2 oid) dus die zou voor mij sowieso al afvallen en kwa betrouwbaarheid is onze astra betrouwbaarder dat mijn ooms avensis dus dat is voor mij ook geen reden om voor toyota te gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volkswagen Golf Trendline

1.4 59 kW/80 pk 5-versnellingen € 18.995

Idee :?

Heeft volgens mij alle eisen die ze wenst + een berg restwaarde.

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 01-11-2006 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
johnnyv.nl schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:37:
Volkswagen Golf Trendline

1.4 59 kW/80 pk 5-versnellingen € 18.995

Idee :?

Heeft volgens mij alle eisen die ze wenst + een berg restwaarde.
Restwaarde? Op een kale standaard Golf die te licht is gemotoriseerd? Kijk er moet wel vraag naar zo'n auto zijn he ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 17:35
je kan voor 20.000 ook een nieuwe dodge caliber rijden (de standaard uitvoering) vanaf 18.700 geloof ik.

ik had zelf (voor lease) ongeveer hetzelfde en heb uiteindelijk gekozen voor de grande punto, voor 20000 heb je de zwaarste benzine motor en nagenoeg full-option (geen leer en open dak maar verder alles) de caliber is standaard redelijk oke, maar mist airco, radio en lm velgen.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RobertJ schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:49:
[...]

Restwaarde? Op een kale standaard Golf die te licht is gemotoriseerd? Kijk er moet wel vraag naar zo'n auto zijn he ;)
Linkje naar een 2e-handse 1.4

Ik vind 1000 euro afschrijving per jaar voor een auto van 20.000 euro niet veel/veel restwaarde. Weet niet waar jij het op baseerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Neem geen citroen.......(met puntjes op de e)

ik heb in een half jaar 2 c2's gehad.
De eerste kon ik meteen naar de lease garage terugbrengen: motor maakt vreemde geluiden. garage: goed dat je het terugbracht, dit is niet pluis.
De tweede ga ik terug brengen zodra m'n baas het me toestaat: deur gaat steeds weer van het slot af. tevens had ik na 2(!) weken al het probleem dat het slot niet meer werkte (lastig, toch?).

M'n vader heeft een c5, en die crasht gewoon tijdens het rijden. software crash waardoor de auto even opnieuw aan en uit gezet mag worden. Fijn als je 120 rijdt. En cruise-control werkt gewoon 9 van de 10 keer niet bij mij....wel als hij rijdt (wtf?)

Misschien heb ik gewoon pech, maar ik ga absoluut *NOOIT* weer in een citroen rijden als het enigszins te voorkomen is.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 07:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Zal je denk ik aardig tegenvallen, ken zat verhalen van de C5 met electronica probs.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
johnnyv.nl schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:55:
[...]

Linkje naar een 2e-handse 1.4

Ik vind 1000 euro afschrijving per jaar voor een auto van 20.000 euro niet veel/veel restwaarde. Weet niet waar jij het op baseerd,
Ik dacht dat het we over een Golf V hadden, die zijn namelijk erg karig uitgerust in de Trendline uivoering en die auto heeft eigenlijk veel te weinig vermogen met een 1.4 motor. (behalve de 1.4TFSI :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:21
Ik zou geen demo kopen, ik ken een aantal verkopers. als ik zie hoe die met die auto's omgaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ok laten we het er op houden dat het gewoon een nieuwe moet worden, dat maakt de discussie een stuk overzichtelijker.

Alle verhalen over een Citroen geloof ik direct, mijn vader had 5 jaar terug een van de eerste nieuwe C5's gekocht (alles erop en eraan) en daar alleen maar problemen mee gehad. Nu vind ik de Citroen's niet mooi dus die vallen af.

Ik ga eens even kijken naar die Skoda, vraag me alleen af hoe het dan met de restwaarde zit van zo'n auto. Die is ten opzichte van een Opel denk ik lager ?

Voor die prijs die ik voor een kale Golf neer moet leggen koop ik liever een Astra/Megane die zijn voor die prijs uitgerust met een betere motor en met meer opties.

[ Voor 14% gewijzigd door Pizzaman op 01-11-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 15:01
Zo'n demo auto word toch ook helemaal afgeragt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Dat idee had ik ook, dus die discussie kunnen we vanaf nu achter ons laten.

We gaan voor een nieuwe. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 11:00

Beaves

Usque ad Finem

Gekkenhuis schreef op woensdag 01 november 2006 @ 01:11:
Voor een nieuwe auto rond dat bedrag zou ik het wel weten, Toyota Corolla 1.6. Behoeft volgens mij geen nadere uitleg?
Jawel, model wordt bijna vervangen en de auto is ingehaald door modellen die al wel zijn vervangen, zoals de Ford Focus (stuurt beter, schakelt beter en remt beter volgens diverse testen).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

Afbeeldingslocatie: http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag264/geneve-dodge-caliber-2b.jpg

Dodge Caliber SXT 1.8liter benzine, 150pk.
Zeer ruime auto, en de SXT is al deftig uitgerust (airco, cruise control, electrische ruiten, radio CD, 17" alu velgen...)

nieuwe adviesprijs 19000€, met wat afpingelen krijg je wss zelfs een SXT Plus voor 20.000€, kan niet zo moeilijk zijn (die kost standaard 21.500€, dus 1500€ krijg je er sowieso af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 152769 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:42:
[afbeelding]

Zeer ruime auto, en de SXT is al deftig uitgerust (airco, cruise control, electrische ruiten, radio CD, 17" alu velgen...)

nieuwe adviesprijs 19000€, met wat afpingelen krijg je wss zelfs een SXT Plus voor 20.000€, kan niet zo moeilijk zijn (die kost standaard 21.500€, dus 1500€ krijg je er sowieso af)
sorry maar de 21500 is voor de SE en niet de SXT PLUS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
En je moet ook nog rekening houden met dat genaai onder de streep. Dan heb je dus die prijs, en mag je vrolijk 600 euro rijklaarkosten gaan betalen... Er zijn er bij die dat nog steeds doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Bovendien komt er bij die prijs van de Dodge nog dingen bij zoals Metallic lak enzo.

Mijn moeder vond hem ook niet geschikt voor haar qua uiterlijk. Kan me opzich wel voorstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan issie in Nederland een stuk duurder, Belgische prijslijst: http://www.dodge.be/caliber/nl/pdf/prijzen_be.pdf

S=15.900€
SE=17.500€
SXT=19.000€
SXT plus=21.500€

rijklaarkosten zijn inderdaad redelijk hoog (900€ in belgie), en rijtaksen zijn ongeveer op peil voor een 1800cc, ergens een 250€/jaar. (maar in nederland was het dacht ik volgens gewicht, dus dat kan serieus afwijken).

Metallic is nog 500€, dus voor 20k zou je klaar kunnen zijn, hij is inderdaad wel nogal een lomp geval.

Een fiat grande punto kan ik je afraden, mijn nonkel rijdt een en heeft er al continu kosten aan gehad die zogenaamd geen garantie waren, en gaat hem nu al weg doen (jaarenhalf oud). Zijn gewone Punto daarvoor was ook één en al miserie (ook maar 4 jaar gehouden).

Voor die prijs zou ik een toyota corolla / honda civic nemen, dat zijn de meest betrouwbare dingen die je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
In Belgie zijn alle auto's sowieso goedkoper. :)

Ik ga eens even goed naar de Civic kijken, maar ik denk niet dat ik mijn moeder daarin krijg. :P

De Honda Civic wordt te duur. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzaman op 01-11-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Anoniem: 152769 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:13:
dan issie in Nederland een stuk duurder, Belgische prijslijst: http://www.dodge.be/caliber/nl/pdf/prijzen_be.pdf

S=15.900€
SE=17.500€
SXT=19.000€
SXT plus=21.500€

rijklaarkosten zijn inderdaad redelijk hoog (900€ in belgie), en rijtaksen zijn ongeveer op peil voor een 1800cc, ergens een 250€/jaar. (maar in nederland was het dacht ik volgens gewicht, dus dat kan serieus afwijken).

Metallic is nog 500€, dus voor 20k zou je klaar kunnen zijn, hij is inderdaad wel nogal een lomp geval.

Een fiat grande punto kan ik je afraden, mijn nonkel rijdt een en heeft er al continu kosten aan gehad die zogenaamd geen garantie waren, en gaat hem nu al weg doen (jaarenhalf oud). Zijn gewone Punto daarvoor was ook één en al miserie (ook maar 4 jaar gehouden).

Voor die prijs zou ik een toyota corolla / honda civic nemen, dat zijn de meest betrouwbare dingen die je kan vinden.
oke, sorry dan :)
idd in nederland veel duurder, komt door bpm (belasting op nieuwe auto's) hier is de s 18700 oongeveer geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Wat dacht je van de Mazda 3. denk dat het qua nieuwprijs ongeveer rond de 20000 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
De Volkswagen Polo? Best een dure auto, maar op zich wel redelijk ruim en heeft een goed waardebehoud. Er loopt momenteel een actiemodel, de ' Optive ' . Dan heb je een 1.4 16v met 80 pk voor 16.320 euro's. Met wel wat leuke extras als airco / electrische ramen / lichtmetalen velgen / etc.

Maar goed ik kan me ook voorstellen dat de Polo wat duur is voor zijn klasse. Afwerking is wel van een erg hoog niveau, dus wellicht zit die hoge prijs daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Volkswagens heb ik inderdaad ook altijd duur gevonden. Bovendien komen in de diverse auto-tests de Polo's niet als beste naar voren.

Maar misschien kan een proefrit me overtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Skoda's doen in restwaarde niet echt meer onder voor vw's of opels... Dus een fabia lijkt mij een aardige keuze...
Of anders een nieuwe toyota yaris. Best een geinig bakkie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Geen nieuwe Renault, ik kan zo een paar collega's aanwijzen met vrijwel nieuwe Renault's en ze hebben allemaal al (ernstige) problemen gehad met hun auto. Renault is echt niet meer wat het geweest is, iets wat ze zelf nu ook al toegegeven hebben dat de kwaltiteit te veel onder druk is komen te staan en dat die nu echt verbeterd moet worden...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 152769 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:42:
[afbeelding]

Dat is nou echt een mannen auto :P

En de auto is voor een vrouw... dus ik betwijfel of ze hem echt mooi vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Een Dodge Caliber? TS had het wel over "een aardige restwaarde". Niks ten nadele van die Caliber, maar ik zou zeker niet rekenen op een erg goede restwaarde.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Zoals al gezegd, mijn moeder vindt de Dodge niet echt een auto voor haar. ;)

Tot nu toe is ze het meest enthousiast over de nieuwe Corsa, alleen had ik liever een 1.6 in die auto gezien dan de huidige 1.4 die er in ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
GEEN DODGE CALIBER

Zo, da's geregeld

Ik zou zelf toch kijken naar de 1.4 basic Honda civic met nog wat opties

De nieuwe corsa ?

Ik kom met de 1.2 Essentia plus opties op de nog geen € 15000 uit

Persoonlijk zou ik voor de 1.2 Cosmo gaan. Die zit op de € 16.545
verschil met de 1.4 is 10 pk, en scheelt toch weer 500 euro. Het is een optie, maar dan zou ik beide auto's rijden en kijken of er verschil is.
Of je zegt niet welke auto welke motor is en laat haar kiezen welke beter rijdt.

je zit dan rond de 17000

als opties zou ik nemen:

Opties

U hebt gekozen voor de volgende opties:
Winter Pakket (OBL)
Incl: Verwarmbare vóórstoelen, Stuurverwarming, 3-spaaks lederen stuurwiel € 325,00
Technic Pakket (OFB)
Incl: Cruise control, Boordcomputer € 125,00
Weather pack (XGBH)
Incl: Automatische dimmende binnenspiegel, Automatische bediening van koplampen, Warmtewerende voorruit, Regensensor € 225,00
Electronic Climate Control (ECC) (C68) € 600,00
Radio/CD/MP3 speler CD30 (UCH)
Incl: 7 luidsprekers, Grafisch info display, Stuurwielbediening, Nederlands display € 0,00
Adaptive Forward Lighting (Halogeen) (TVI)
Incl: Versiering koplampen; chroom, behuizing donker € 550,00
Parkpilot (achter) (UD3) € 450,00

Luxe opties, maar wel fijn en handig

Parkpilot voor parkeren. Climate control komt automatisch met boordcomputer etc.

weather pakket is ook makkelijk.
Halogeen vind ik persoonlijk gewoon beter zicht geven.

Totaalprijs € 19.000

eventueel kun je nog de 1.4 (of automaat nemen)

[ Voor 89% gewijzigd door Viper® op 01-11-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ja die 1.2 is sowieso niet krachtig genoeg. De eerste Corsa die dan in beeld komt is de 1.4. Die is net zo krachtig als de 1.4 die nu in de Peugeot zit.

Verwarmbare stoelen enzo vindt mijn moeder allemaal onzin, maar goed dat moet ze zelf maar bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
1.2 inhoud 1229cc koppel 110 nm vermogen 80 pk

1.4 inhoud 1364cc koppel 125 nm vermogen 90 pk

Dat verschil merk je naar mijn mening totaal niet. Nou scheelt het ook maar 500 €, en voor de eventuele latere doorverkoop klinkt een 1.4 natuurlijk gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat doet me moeder met een auto dat een 1.2 niet genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik weet niet wat jouw moeder doet met een 1.2, maar we rijden nu een 1.4, dus ik wil eigenlijk niet terugzakken naar een lichtere motor. Die 500 euro verschil neem ik dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de meeste mensen die klagen dat hun wagen niet genoeg vermogen heeft (of allenszins wel wat meer zou mogen hebben) blijkt dat ze nooit boven de 4000rpm gaan (met benzine that is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een kleine motor vraagt een andere stijl van rijden. Die heeft gewoon geen koppel onderin dus moet je het op toeren goed maken, F1 style. Dus moet je toeren leren maken en terugschakelen bij het inhalen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:17:
Een kleine motor vraagt een andere stijl van rijden. Die heeft gewoon geen koppel onderin dus moet je het op toeren goed maken, F1 style. Dus moet je toeren leren maken en terugschakelen bij het inhalen.
De 1.2 en 1.4 motoren hebben hun max koppel beide bij hetzelfde toerental wat ook geldt voor het vermogen.

Dus afgezien van iets meer pk's rijdt het precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja het verschil tussn 1.2 en 1.4 ja. Kom eens van een 2.5l diesel. Dan is het wel heel anders rijden wat je moet leren.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2006 18:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 24-04 15:40

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja maar hoe een motor is verschilt ook nogal per fabrikant. Bij de een kan een 1.4 niet vooruit te branden zijn en bij de ander trek je de straatstenen uit de grond bijwijze van.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
AkroBatik schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:36:
Mja maar hoe een motor is verschilt ook nogal per fabrikant. Bij de een kan een 1.4 niet vooruit te branden zijn en bij de ander trek je de straatstenen uit de grond bijwijze van.
Wel met een 1.4 TFSI ja >:)

1.4 TSI 125 kW/170 pk 6 versnellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:17:
Jij moet toch beter weten dat er niet een algemene regel is ofzo op dat gebied. Er zijn diverse motoren van 1.2 en 1.4 (zelfs 16v) die onderin zeer zeker bij de les zijn. Een fiat 1.2 blok heeft zelfs zijn max koppel bij 2500rpm, dus wat dat betreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:19:
[...]

De 1.2 en 1.4 motoren hebben hun max koppel beide bij hetzelfde toerental wat ook geldt voor het vermogen.

Dus afgezien van iets meer pk's rijdt het precies hetzelfde
Bij een 1.4 ga je een bepaalde hoeveelheid vermogen krijgen bij een lager toerental als het toerental dat je hiervoor zou nodig hebben bij een 1.2. (in veronderstelling dat beide motors zelfde karakter hebben)
Dus voor eenzelfde vermogen (en aldus ook acceleratie) ga je bij "kleinere" motors hoger in toeren moeten gaan rijden. Dat is waar het op neer komt denk ik.

Ik kan er echter wel inkomen dat het niet zo fijn is voor sommige mensen om altijd zo "sportief" te moeten rijden met een kleinere motor en dat je daarom liever kiest voor een sterkere motor met meer koppel.
->luie, tamme mensen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 01-11-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:47:
Jij moet toch beter weten dat er niet een algemene regel is ofzo op dat gebied. Er zijn diverse motoren van 1.2 en 1.4 (zelfs 16v) die onderin zeer zeker bij de les zijn. Een fiat 1.2 blok heeft zelfs zijn max koppel bij 2500rpm, dus wat dat betreft..
Kleine motoren zijn niet gemaakt met het oog op koppel tenzij je die gaat voorzien van drukvulling. Die moet je op vermogen berijden wil je het vlot laten gaan.

Ik heb een 600cc racer en die moet ik op vermogen laten rijden wil ik dat het vlot gaat. Ja zonder terug te schakelen gaat het ook redelijk. Met mijn powercruiser op vermogen inhalen betekent voor mij een elastische armverlenging :+
Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:40:
Wel met een 1.4 TFSI ja >:)

1.4 TSI 125 kW/170 pk 6 versnellingen
Dat is eigenlijk één van de weinige automotorblokken welke het redelijk goed doet, ookal heeft die daar veel drukvulling voor nodig maar die is tenminste wel goed :)

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:53:
Kleine motoren zijn niet gemaakt met het oog op koppel tenzij je die gaat voorzien van drukvulling. Die moet je op vermogen berijden wil je het vlot laten gaan.
Nee niet met het oog op koppel,maar de meeste 8kleppers vinden het toch niet echt fijn als je ze vol doortrekt naar 5000 rpm. Dan is de meeste fut er wel uit en kun je ze beter op het koppel rijden wat rond de 2500-3500 prima aanwezig is. Ik heb met m'n panda in 2,5 jaar nooit het nut gezien zover door te trekken tenzij ik wedstrijdjes ging doen ofzo. Vind het een beetje een misvatting dat 16v beter zou zijn, meestal zijn die dingen tot 3500rpm zo dood als wat en dat stoort juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:00:
Nee niet met het oog op koppel,maar de meeste 8kleppers vinden het toch niet echt fijn als je ze vol doortrekt naar 5000 rpm. Dan is de meeste fut er wel uit en kun je ze beter op het koppel rijden wat rond de 2500-3500 prima aanwezig is.
Het is een keuze welk je als fabrikant moet maken. Ik vind dat ze juist meer moeten doen om de motoren hoogtoeriger te laten maken icm met een CVT bak.
Vind het een beetje een misvatting dat 16v beter zou zijn, meestal zijn die dingen tot 3500rpm zo dood als wat en dat stoort juist.
Het vergt gewoon een andere rijtechniek. Je moet het kunnen ja, die 16v motoren zijn gemaakt om op hoge toeren veel vermogen te leveren, onderin hebben die motoren niets te zoeken. Je kan het wel zo maken dat die onderin redelijk wat hebben en bovenin erg pittig zijn maar dan loopt die heel erg tractorlike stationair en dat vinden mensen niets en je zit met de milieu eisen.

Ik moest er ook aan wennen toen ik plots een toerental bereik tot 13500 had maar nu ik het beheers rijdt het lekker vlot. Bij mijn powercruiser moet ik weer anders leren rijden namelijk op koppel ipv toeren. En getuigen de strepen op het asfalt en in mijn onderbroek moet ik er toch maar werk van maken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Viper® schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:56:
1.2 inhoud 1229cc koppel 110 nm vermogen 80 pk

1.4 inhoud 1364cc koppel 125 nm vermogen 90 pk

Dat verschil merk je naar mijn mening totaal niet. Nou scheelt het ook maar 500 €, en voor de eventuele latere doorverkoop klinkt een 1.4 natuurlijk gewoon beter.
LOL. De nieuwe Corsa is ook al weer 1050 kg. Vind ik een 1.4 zelfs erg weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:49:
LOL. De nieuwe Corsa is ook al weer 1050 kg. Vind ik een 1.4 zelfs erg weinig...
Dat is meer een persoonlijke opvatting, ik heb als vervangwagen nog een nieuwe kia gehad met een 1000cc DIESEL motortje, dus daarvan verwacht je al helemaal niets, maar dat dingetje kon (mits ook alle toertjes te gebruiken die dat ding kon draaien) verassend goed mee met het verkeer, je moet alleen niet verwachten dat je mee kan aan de rode lichten. (dat ding had 75pk, en weegt zo'n 960 kilo)

Ik vermoed zelfs dat het overgrote deel de 1400cc NIET nam, aangezien die in België in de nieuwe corsa eruit gevlogen is. Je hebt nu keuze tussen een 1000cc en een 1200cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
psy schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:49:
Ach, het grote probleem is dat mensen te veel naar pk's en inhoud kijken. Tuurlijk, een 2500 V6 met 200pk is leuk maar als je maar 40pk gebruikt bij 100km/h? Dan werkt de motor erg inefficient.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Heren rustig, geen ruzie maken ! :+

De discussie gaat hier over wat voor auto er gekozen moet worden. Niet over of de 1.4 beter is dan een 1.2 en andersom.

Dus nu weer ontopic als het kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Het grote probleem met zaken als deze is: er is maar 1 persoon die het goed kan beoordelen namelijk de persoon welke erin gaat rijden. Ik kan zeggen dat ik een corsa tha bomb vind en iemand anders zou zich liever laten palen door het negerteam van Daniël dan met die wagen gezien te worden. Proefrijden is de enige doorslaggevende factor bij deze zaken.

Ik zou persoonlijk kijken een wagen van Japanse makelij. Als dat niet je smaak is dan zou ik opteren voor een Fiësta, die vind ik wel geinig in zijn klasse en toch ruim in de mate van het mogelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-11-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Chevy454, daar heb je ook zeker gelijk in. Morgen staat dan ook een proefrit gepland in de Corsa.

Maar het is natuurlijk altijd handig om te kijken wat mensen nog voor alternatieven hebben. (zoals bijvoorbeeld de Dodge :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177043

Uit ervaring kan ik zeggen dat van je lijstje alleen de Opels echt betrouwbaar zijn. Zowieso geen frans merk pakken, de slechtste auto's naar mijn ervaring. Zoek eens naar Japanse merken, goedkoop en degelijk.

Even een bijzondere suggestie: voor €5000 meer een Toyota Prius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Nee, dat wordt echt te gek. 5000 euro extra is gewoon totaal overbodig. Het is puur als tweede auto, dus voor het grote werk hebben we nog de auto van mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 177043 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:55:
Uit ervaring kan ik zeggen dat van je lijstje alleen de Opels echt betrouwbaar zijn. Zowieso geen frans merk pakken, de slechtste auto's naar mijn ervaring. Zoek eens naar Japanse merken, goedkoop en degelijk.

Maak daar maar 8000 meer van ;) De goedkopste prius is 28.000 euro.

Maar goed, daar krijg je wel een high-tech, grote en zeer comfortabele auto voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:38
Opel Corsa 1.4 niet vooruit te branden :?

WTF!! Ik heb een Opel Tigra 1.4 die is gebaseerd op de corsa..

Oke 1.4 16V = 92pk maar chip tunning a 200 Euro en andere nokken as a 300 = 500 euro extra en hij heeft zomaar 20 tot 25 PK extra :o

Maar nu denk ik dat dit voor mams niet belangrijk is :D
En de tigra zit net onder de 1000 Kg Grens

[ Voor 7% gewijzigd door To_Tall op 01-11-2006 22:14 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Nog maar eens: Toyota Yaris :)

- Ruim in z'n klasse (ruim interieur)
- Rijdt bijna als een middenklasser (positief bedoeld)
- Lage onderhoudskosten/weinig onderhoud
- Zeer betrouwbaar!
- De Yaris heeft verreweg de hoogste restwaarde in z'n klasse (en naar verhouding waarschijnlijk zelfs bijna de hoogste van alle verkochte auto's). Dit geldt overigens voor veel Toyota's.
- De 1.3 heeft bijna 90pk bij 6000rpm en 121Nm bij 4200rpm, Toyota-motoren staan bovendien bekend als vlotte motoren :).
- Vanaf begin 2007 wordt de nieuwe Yaris T-Sport waarschijnlijk leverbaar. Hij komt met een 1.8liter VVT-i benzin-motor met 132pk. De oude T-Sport lag ruim onder de 20.000 Euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/2/50b9fb7ea98cdebcc20ba650a7fa0622.jpg

edit: De nieuwe Corolla (nu: Auris) wordt ook mooi trouwens :) (eerste kwartaal 2007 leverbaar, da's al over een paar maandjes)

[ Voor 39% gewijzigd door Wouter! op 01-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auris komt naast de corolla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-04 09:29

Huig

Merino Fanatic

Anoniem: 177043 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:55:

Betrouwbaarheid van auto's is denk ik echt exemplarisch. Mijn buren rijden een opel zafira, en er staat zoo vaak een leenauto van de garage op hun oprit...
M'n ouders hebben een C5, en gaat echt eens in het jaar naar de garage ofzo.

@ TS:
Al gekeken naar een
Ford fusion?
Nissan Almera/Note?
Kale Alfa Romeo 147?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Oh ja sorry, maar eerder werd gesuggereerd van niet :) ... overigens is dat officiëel nog steeds niet helemaal duidelijk maar wordt 't door Toyota ontkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Wachten op een auto die nog niet uit is is eigenlijk geen optie. We willen de huidige auto eigenlijk dit jaar nog verkopen, en dus ook dit jaar nog een nieuwe kopen. :) (kenteken wel op 2007 natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pizzaman schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:08:
Wachten op een auto die nog niet uit is is eigenlijk geen optie. We willen de huidige auto eigenlijk dit jaar nog verkopen, en dus ook dit jaar nog een nieuwe kopen. :) (kenteken wel op 2007 natuurlijk)
Yaris dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Pizzaman schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:08:
Ik zou rond december gaan shoppen. Dealers willen nog graag een auto verkopen aangezien dit nog financieel meegenomen kan worden voor dat jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Viper® schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:20:
[...]

Ik zou rond december gaan shoppen. Dealers willen nog graag een auto verkopen aangezien dit nog financieel meegenomen kan worden voor dat jaar.
Maar dat levert je vaak ook nog weleens een oud kenteken op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Niet altijd, de auto wordt vaak geleverd/afgegeven in het volgende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 23:49

Wallie

Herr

Misschien een Skoda Roomster 1.4 (86pk) in sport uitvoering wat? Kost 20.375euro, dus die krijg je wel voor minder als 20.000. Zit eigenlijk alles op (cc, airco, electrische spiegels/ramen, 16" LM enz), en een zee van ruimte binnenin! :)
Kost wel iets meer als een Yaris/Corsa/Fabia, maar je hebt er ook een stuk meer auto voor in mijn ogen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wallie op 02-11-2006 12:11 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En het is best een leuk bakkie... Zag er gisteren voor het eerst eentje rijden en hij viel me niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Helaasch, de Skoda Roomster vind mijn moeder niet leuk genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
http://www.autoweek.nl/ca...o&submit.x=45&submit.y=14
kijk hier eens :) auto's vanaf 19000 to 20000. 100 stuk gesorteerd of de sprint ;)

daar zag ik een tigra twin top 1.4 rhytm :) das een leuke cabrio
overigens zijn dit nl prijzen en ik heb het vermoeden dat het in belgie goeiekoper is

[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 02-11-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 23:49

Wallie

Herr

Skoda Octavia Combi 1.6 Démarrage voor maar 19.990!

Is een Octavia gebaseerd op de eerste generatie Octavia, grote bak met alles er op (Climat, Parkdistance, cc, electrische spiegel, ramen voor/achter enz) voor een spotprijs... Skoda heeft hem nog steeds in het programma omdat hij nog steeds erg goed verkoopt (is stukken goedkoper in vergelijking tot de huidige Octavia).

M'n ouders hebben hem sinds maart ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wallie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:50:
Skoda Octavia Combi 1.6 Démarrage voor maar 19.990!

Is een Octavia gebaseerd op de eerste generatie Octavia, grote bak met alles er op (Climat, Parkdistance, cc, electrische spiegel, ramen voor/achter enz) voor een spotprijs... Skoda heeft hem nog steeds in het programma omdat hij nog steeds erg goed verkoopt (is stukken goedkoper in vergelijking tot de huidige Octavia).

M'n ouders hebben hem sinds maart ;)
Hij wordt ook nogsteeds gemaakt voor het oosten... Dus kost het niet teveel moeite om hem hierheen te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
-Jaap-io, het probleem is dat dat prijzen zijn vanaf 20000 euro. Doe je er Metallic lak bij dan zit je al weer over de 20000 heen.

Ik ga die Octavia eens even bekijken.

edit: Die Octavia is alleen maar verkijgbaar als Combi, dat wil mijn moeder helaas niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Pizzaman op 02-11-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Pizzaman schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:07:
-Jaap-io, het probleem is dat dat prijzen zijn vanaf 20000 euro. Doe je er Metallic lak bij dan zit je al weer over de 20000 heen.

Ik ga die Octavia eens even bekijken.

edit: Die Octavia is alleen maar verkijgbaar als Combi, dat wil mijn moeder helaas niet.
het zijn wel nederlandse prijzen, en als ik het topic zo lees kom jij uit belgie?
als dat idd klopt is hij daar nog iets goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
En de oude Corsa serie dan?

1.8 ecotec motor, 125 pk Silverline €16.700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik kom gewoon uit Nederland hoor, ik weet niet hoe jij er bij komt dat ik uit Belgie kom ? ;)

De oude Corsa heeft natuurlijk een restwaarde van bijna 0 als de nieuwe Corsa er is. Als ik bij de Opel dealer ben zal ik vragen of ik daar ook even een rondje in mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Pizzaman schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:22:
Ik kom gewoon uit Nederland hoor, ik weet niet hoe jij er bij komt dat ik uit Belgie kom ? ;)

De oude Corsa heeft natuurlijk een restwaarde van bijna 0 als de nieuwe Corsa er is. Als ik bij de Opel dealer ben zal ik vragen of ik daar ook even een rondje in mag rijden.
komt door dat gedoe met die belgische caliber in het begin van het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Denk dat dat nog wel mee zal vallen.

Restwaarde, over welke periode hebben we het dan. Gemiddeld komt er om de 4 jaar een nieuw model. Als je een auto 8 jaar hebt dan zit je alweer 2 modellen verder. Neem niet aan dat je de auto voor 4 jaar weer weg wil doen (anders kun je beter een occasion halen) dan zit je ook met het probleem dat er een nieuw model is.

Voordeel is wel weer dat je dan een 1.8 model hebt, welke van de nieuwe niet geleverd wordt, beetje uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ik snap dat geauwehoer over hoge restwaarde niet zo hoor. Schijnbaar maak je je dus druk om afschrijving. Waarom ga je dan in godsnaam een nieuwe auto kopen? Dan pak je een klap afschrijving van hier tot Tokyo nog voordat je wagen 100 kilometer heeft gereden. Ik weet het, je wilt het niet horen, maar ik zeg het toch nog een keer. Het is van de zotte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:25:
Ik snap dat geauwehoer over hoge restwaarde niet zo hoor. Schijnbaar maak je je dus druk om afschrijving. Waarom ga je dan in godsnaam een nieuwe auto kopen? Dan pak je een klap afschrijving van hier tot Tokyo nog voordat je wagen 100 kilometer heeft gereden. Ik weet het, je wilt het niet horen, maar ik zeg het toch nog een keer. Het is van de zotte!
with stupid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dibs on that

Een beetje wat ik bedoelde. Wel zeuren dat je dan een oud model koopt, met weinig inruil straks.

Wat denk je dat die nieuwe afschrijft, en als over 4 jaar het nieuwe model er is rij je ook alweer het 'oude model'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:25:
ff naar de tweedehandswagenprijzen kijken. (met een Belgische referentiekader zal ik door een Belgische bril kijken)
5 Deurs 1.4 D-4D Manueel Luna 15.445,00
5 Deurs 1.4 D-4D Manueel Sol 17.245,00
5 Deurs 1.4 D-4D Manueel Terra 14.865,00
Je begint met bv een nieuwe Toyota Yaris te bekijken.
TOYOTA (J) Yaris Dsl 2001-2003 Coa 1.4 Turbo D4D Linea Sol 90000 km 2003 10000 €
TOYOTA (J) Yaris Dsl 2001-2003 Coa 1.4 Turbo D4D Linea Terra 103750 km 2003 8400 €
Topcar occassie, Toyota regelt zoals de meeste grote merken een keurmerk voor hun tweedehandswagens om leasebak die na enkele jaren vrijkomen als 'bijna-nieuw-wagen' te verkopen met ongeveer dezelfde voorwaarden, alleen is het prijskaartje lager. Na 3 jaar gaat een grote hap van de prijskaartje eraf, afhankelijk van het model gaat er 7245 tot 6465 euro van een Toyota Yaris in 3 jaar tijd af. Deze cijfers zijn nog optimistisch, een autohandelaar zal niet zoveel geven en als je particulier verkoopt ook niet.
Toyota Yaris, 1.5 D4D diesel, hatchback
1500 cc diesel, bj 2003, 32.000 km, 1e eig., groen metallic, ABS, afst. bed., airb., achterruitw., afneemb. trhk., cv, el. buitensp., el. ramen, servo, AC, radio/CD, goede staat
Prijs: vast € 8000,00
Particulaire verkoop via een krant, na 3 jaar.
Toyota Yaris, 1.0 VVTI, personenwagen
1000 cc benzine, bj 2000, 82.000 km, 1e eig., groen, airbags, electrische ramen, goede staat
Prijs: € 3500,00
Toyota Yaris, Sportline, stadswagen
1299 cc benzine, bj 2001, 122.000 km, donkerblauw metallic, automaat, goede staat
Prijs: € 5000,00
Dit blijft er na 5 à 6 jaar nog over.

Je kan dus kiezen tussen afschrijven van 15k naar 8k => 7k over 36 maanden tijd => € 194 per maand afschrijving. En afschrijving van 8k naar 4k => 4k over 36 maanden tijd => € 111 per maand afschrijving.

Ik zou als ik zelf mijn wagen moet betalen voor het tweede kiezen, tenzij als ik een leasebak mag uitkiezen. Eerst optie is bijna een halve hypotheek of een halve huishuur dat je aan de wagen maandelijks kwijt bent. Terwijl de tweede optie, de prijs van iets meer dan 2 Belgische Internet-abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
edit: lama moet leren lezen...

[ Voor 82% gewijzigd door RobertJ op 02-11-2006 17:02 . Reden: edit: lama moet leren lezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Volgens mij lees je het verkeerd

hij bedoelt dus dat je in de eerste 3 jaar van een nieuwe auto de grootste afschrijving doet (is toch algemeen bekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Hm, ja ik loopt inderdaad niet op te letten. Je hebt gelijk :p.... Beter lezen voortaan.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
rapture schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:47:

ff naar de tweedehandswagenprijzen kijken. (met een Belgische referentiekader zal ik door een Belgische bril kijken)

Je begint met bv een nieuwe Toyota Yaris te bekijken.

[ .... knip .... ]

Ik zou als ik zelf mijn wagen moet betalen voor het tweede kiezen, tenzij als ik een leasebak mag uitkiezen. Eerst optie is bijna een halve hypotheek of een halve huishuur dat je aan de wagen maandelijks kwijt bent. Terwijl de tweede optie, de prijs van iets meer dan 2 Belgische Internet-abonnementen.
Je mag dan door een Belgische bril kijken, maar in Nederland hoef je voor een 2e auto die minder dan 25.000km per jaar rijdt echt niet naar een diesel te kijken. Da's belastingtechnisch en ook in aankoopprijs helemaal niet interessant en begint pas te lonen (i.v.m. de lagere brandstofprijs) bij hoge kilometerstanden per jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter! op 03-11-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Laatst online: 28-03 13:32
Mitsubishi Colt CZ3 nog niet tegengekomen. Leverbaar met:

1,1-liter driecilinder 75 pk
1,3-liter viercilinder 95 pk
1,5-liter viercilinder 109 pk

En stapje groter is er nog de CZ5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Johpie schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:30:
Mitsubishi Colt CZ3 nog niet tegengekomen. Leverbaar met:

1,1-liter driecilinder 75 pk
1,3-liter viercilinder 95 pk
1,5-liter viercilinder 109 pk

En stapje groter is er nog de CZ5
Leuke auto, maar toen mijn moeder ging kijken naar een nieuwe auto bleek hij toch niet zo fijn te rijden. Zij is na het rijden in een Opel Corsa, Suzuki Swift, Mitsubishi Colt, Skoda Fabia uiteindelijk toch uitgekomen op een Ford Fiesta 1.6 16v (100pk). Als je die in een Futura/Ghia uitvoering blijft dan zit je onder de 20.000 en heb je een erg vlotte en luxe bak. Uit mijn ervaring komt hij er een stuk beter af dan de auto's hierboven genoemd.
Pagina: 1 2 Laatste