Die heb ik dus ook, gelukkig VREET ie ook batterijen...
Verder heeft hij nog wel eens last van stof. ff openmaken en schoonmaken. Hij loopt dan weer als een tiet
Verwijderd
Dezelfde als Linchpin zie ik!
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Verwijderd
ik heb `m al ermmm,3 jaar ofzow (kan dat?) hij kwam nl uit HK.
Verwijderd
super fijn machientje formaat scheelt niks met de r90 , wel 24 bit atrac en veeeel mooier. r90 is lelijk ....
md ruled, alleen 1 speed opnemen zuigt.
Maar ik heb hem weer verkocht, hij lag daar maar in mijn kast, heb hem drie keer gebruikt.
Als je een CD speler in je auto hebt en cd brander in je computer is een minidisc (althans bij mij) overbodig....
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
Hiervoor had ik de Sharp MD-MS722H (soort oversised horloge als frontje (zelfde systeem voor het invoeren van de diskette als bij de pc). Dit ding kostte me zo'n 3 jaar geleden 699 piek en overleefde zelfs een val van 15m in mijn tas uit de skilift
Owja, beiden read/write (icm mijn Live!Drive II). Genoeg zo?
Verwijderd
Daarom hebben ze ook de MZ-R91 uitgebracht, wat duurder maar wel mooier.Op woensdag 31 januari 2001 18:06 schreef Lord_spawn het volgende:
[..]
ik vind dit sony echt wreed lelijk!
Jezus waren die designers dronken ofzo?
Okee in blauw valt het nog mee maar mijn vader heeft dezelfde in grijs! Nee, dan de R55 die kickt!
Btw de R55 heeft ook de functies die je via knopjes kan bereiken en de R90 moet dat in het menu...zoooo onhandig...en zoals het een tweaker betaamt moet toch alles hardwarematig(dat laatste neem ik alvast terug haha
)
ik heb hem toen voor 320 piek gekocht.. redelijk goedkoop dus
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Super-geluid. Ik heb van die Sony 'groove' doppen erbij, dan gaan m'n oren tenminste snel naar de klote
All that you know, is at an end
Verwijderd
vind t een prima dingetje, cd's opnemen via de optical in en mp3s via de geone line in (ook aardig goed geluid)
toen ik m kocht was ie al een tijdje uit,
persoonlijke vind ik deze (en andere oude modellen) van Sony mooier dan die nieuwere die ze nou ontworpen hebben...
gewoon lekker strak, klein, elegant en een mooie kleur blauw...
de 500 heeft me 425,- gekost incl. 10*74 min mindiscs (Scheer en Foppen in Veenendaal)
de 900 heeft me 900,- gekost incl. 10*80 min MD's ook scheer en foppen Veenendaal... allebei uiteraard MDLP
beiden perfecte apparaatjes.
typotje
Verwijderd
ik bedoel dit zijn alle twee geen oude app. , dus omdat de een versleten/oud is zal t niet zijn
Leuk klein dingetje van een jaar oud, recorden & afspelen. Werkt nu nog prima, batterij met oplader is ook niets mis mee, ik heb hem gehaald bij de Wehkamp/Neckermann (kan niet meer herinerren
en vannacht op het vliegveld van Hong Kong Sony MZR-700PC gekocht, schijn je aan je computer te kunnen hangen en makkelijk mp3'tjes op md te kunnen zetten, maar heb het nog niet geprobeerd, beetje
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
voor 529,- bij http://www.minidiscworld.com
(mz-r900 is hier 699,- jammer genoeg hadden ze die een half jaar geleden nog niet
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
kreng wilt alleen niet meer opnemen
tijd voor een andere dus
\o/
handig dingetje (zijn ze allemaal....
1 maand geleden voor 600 piek gekocht (Tax Free Shop)
... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!
Werkt prima en nooit problemen mee gehad.
Alleen die dopjes die er bijzitten zijn brak, maar dat is meestal zo.
De MZ-R70 bevalt goed hij is alleen of en toe een beetje traag, maar dat heeft met de energie besparing te maken
Misschien dat je beter nog ff kan wachten tot NetMD wat dichterbij is, Met die apparaatjes kan je op 30voudige snelheid muziek van je pc naar je MD kopieren.....Op donderdag 28 februari 2002 16:10 schreef BronX het volgende:
Die Sony MZ-R700 lijkt mij wel een leuk apparaatje om dat ik die grote verrekte discman van me zat ben. Maar als ik dat ding dan heb dan kan ik toch via de optical out van mijn geluidskaart MP3's opnemen op de minidisc via de line in of is dit niet mogelijk? En waar zou ik kunnen kijken waar deze minidisc recorder het goedkoopst is?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Ik heb hem nu al weer bijna 4 jaar. Is de dunste die ik tot nu toe heb gezien. Heb er toen de tijd maar 300 gulden voor betaald
maar kan je er ook mee opnemen?Op donderdag 28 februari 2002 19:22 schreef TheSlider het volgende:
Sharp MD-T60
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hem nu al weer bijna 4 jaar. Is de dunste die ik tot nu toe heb gezien. Heb er toen de tijd maar 300 gulden voor betaald.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Had hem als eerste in Nederland (tenzij iemand hem misschien al eerder uit Japan geimporteerd heeft) was namelijk een demo van Sharp Nederland. Was toendertijd (2,5 jaar terug, geloof ik) De mooiste die er te krijgen was. Zeer klein en een lange afspeel en opname tijd (resp. 11,5 en 8 uur) op de li-ion accu. Grote verbetering ten opzichte van het Sony topmodel van toen, de MZR-55 (4 uur afspeeltijd)(ik had die eigenlijk al besteld, maar na bericht van Sharp Nederland weer afbesteld). Ben er nog steeds erg blij mee.
Verwijderd

Alleen om mee af tespelen, want ik heb ook nog een mooi homedeck... Echt een perfect ding.. lekker klein, doet lang met een batterij, een een handigge afstandsbediening met lcd
Heb uhm al een jaar of 2 en hij koste toen 100 piek bij m'n homedeck(mds-je530).
Ohja en de behuizing is van staal en niet dat gare plastic waar al die discman's van gemaakt zijn
Nee, is alleen voor afspelen. Voor opnemen heb ik uiteraard een Sony 930 (geloof ik) deck thuis staanOp donderdag 28 februari 2002 19:36 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
maar kan je er ook mee opnemen?![]()
Snelheden:Op donderdag 28 februari 2002 16:14 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Misschien dat je beter nog ff kan wachten tot NetMD wat dichterbij is, Met die apparaatjes kan je op 30voudige snelheid muziek van je pc naar je MD kopieren.....
SP 2-4X
LP2 16X
LP4 30X
Die 30 voudige snelheid is wel in LP4 mode en dat vind ik niet om aan te horen. LP2 is wel goed, haal je 16x
Voor meer info + verkoopinformatie :
http://www.go.to/MiniDisc
http://my-minidisc.de/
Verwijderd
owns
na 3 jaar nog steeds de beste whehe..
beetje zwaar vergeleken bij mp3 speler mjah..
Mja... ik heb hem al een paar keer voorbij zien komen... en ik nu post ik mijn md ook maar...
Beetje crappie pic maja...
Nah is een MZ-E55, heb ik gekocht in New York. In Cannalstreet...
Gebruik ze tegenwoordig geen van beide...
Accu gaat maar 8 uur me ofzo... maar voldoet... (op school luister je niet continu)
Nah Ik ga voor de MZ-N1... Zal nog ff duren voor ik het geld ervoor heb... maar zo'n ding moet ik hebben
Heb een jaartje geleden ook nog een MD-speler voor in de auto gekocht. Daarbij gebruik ik m'n recorder voor live-opnames, bijv. bij Love Parade in Berlijn of in discotheken...

sony mz-r900 dus...
(sorry voor de andere atributen, foto was nog van gadget-topic
prijs half jaar geleden: ongeveer 325 euro in Oberhausen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Een paar maanden geleden heeft hij het begeven, dus heb ik hem ff naar B. de Haas gebracht
die heeft een minescuul tandwieltje vervangen en toen deedie het weer
verder heb ik geen klachten over het apperaatje, hij heeft me door de meest barre weer-en-verkeer situaties geholpen,
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
die had ik ook, was er ook zeer tevreden mee (zelfs een ker onder snel fietsen op de straat geklettert, hij had er alleen schaafwonden aan over gehoudenOp dinsdag 06 februari 2001 00:22 schreef Grrrrrene het volgende:
MZR-30, tikkeltje groot, destijds 599,- maar doet het nog steeds perfektMisschien dat ik nog een keer een nieuwe koop, maar voorlopig ben ik met deze nog heel tevreden, lekker degelijk, maar niet echt portable te noemen. Past niet in je broekzak/borstzak, zit geen clipje aan, is lomp zwaar, maar goed, het is dan ook alweer een oudje
Verwijderd

De Sony MZ-R500, lekker klein en toch optisch opnemen, en speelt een kleine eeuwigheid op een penlite
Vind het nog altijd de allerbeste speler, en de besturing is gewoon heel erg goed. Als ik een nieuwe moest kopen zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere R35want die accu's raken maar niet op
Mz-r900 was allang uit in nederland, hij wordt nu alleen niet meer geleverd (de opvolger r-909 wel, die heb ik) kijk op www.minidiscworld.nl en www.minidisc.org voor meer infoOp woensdag 31 januari 2001 17:51 schreef MiWa-r het volgende:
Ik wil de Sony MZ-R900, In japan is hij al uit... Weet iemand waneer deze ook in Europa komt?
woeps lekker helder: 31 jan 2001
#StopBurningStuff
Mijn jvc r-70 is ook gesneuveld best fijn apparaat alleen kwaliteit (ik bedoel meer dingen die je ermee kan) klopt niet helemaalOp vrijdag 27 juli 2001 23:29 schreef SolidD het volgende:
Hmmz, ik zie dat de Sony's erg populair zijn onder de tweakers...
Zelf heb ik een volgens mij uiterst zeldzame JVC XM-R70. Ongeveer een jaartje geleden gekocht, moest nog speciaal besteld worden toen, en 2 weken na aankoop heb ik ze eigenlijk nooit meer in de winkel gezien. Nergens vind ik trouwens nog MD's van JVC.
Het enige probleempje is dat me spelertje tijdens een bus reis klem is komen te zitten tussen het inklap tafeltje op de achterkant van de stoel voor je, en nu gaat ie steeds aan als je met een beetje kracht op een bepaalde plek op de bovenkant drukt. Ik weet nog niet wat ik hieraan ga doen, binnenkort maar ff terug naar de winkel ofzo, iemand nog suggesties of zelfde ervaringen?
Zou wel fijn zijn als ik 'm daadwerkelijk weer in me broekzak mee kon nemen, ipv binnenzak van winterjas of rugzakje ofzo....
#StopBurningStuff
gebruik hem nu zelden.
mp3 cd spelertje is ook wel lachen, maar eerst maar ff rijbewijs, vakantie spanje, vakantie italie en videokaart!
Verwijderd

heb hem nu anderhalf jaar.. japans model..

Heb alleen wel van die Sony groove oordopjes gekocht want die er standaard bijzitten zijn echt niks
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
JVC heeft hele mooie spelers maar ze zijn wel duur
Jammer voor de BCC waar ik hem gekocht had dat ze er een sticker op hadden geplakt met fl 499,- in plaats van fl 899,-
Verwijderd
Same for /me...Op vrijdag 01 maart 2002 11:44 schreef _VooDooMen_ het volgende:
Een paar jaar geleden heb ik een keer de Sharp MD-MT15 aangeschaft, in die tijd een klein en compact ding maar als je nu al de kleine dingen ziet is het bijna niet meer te vergelijken..
[afbeelding]
Alleen had ik de grijze uitvoeing, die onderhand zoveel schroefjes mist dat DuckTape om de hoek komt kijken
gekocht voor ong. fl.525,- (inclusief 5 md's).
ook handig dat ie 4x de speelijd van je md kan opnemen. (md van 74 min -> 296 min. muziek erop..)
stukke beter dan alle discman's en walkman's die ik al heb verslete. battarijtje (1 oplaadbare penlite, standaard bijgel.) ongeveer 1,5 a 2 dagen intensief luisteren.. voor mij een topper!
Lenovo Thinkpad Yoga X380
ik zit er dus ook zwaar over te denken, maar waarschijnlijk worden de NT's mij te duur..
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
woei same here.... NT je bedoelt netMD?Op woensdag 06 maart 2002 22:15 schreef whitehouse het volgende:
ah..welke kwaliteit hou je dan over ??
ik zit er dus ook zwaar over te denken, maar waarschijnlijk worden de NT's mij te duur..
TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs
Wow, damn die ziet er wel heel mooi uit, vooral die remote control heeft een mooie backlightOp dinsdag 05 maart 2002 23:33 schreef Morpheus_ het volgende:
Al zo'n half jaar de Sony MZR900, nog steeds geen spijt van
[afbeelding]
Heb alleen wel van die Sony groove oordopjes gekocht want die er standaard bijzitten zijn echt niks
Puik dingetje!
39
Ja, idd. Ik heb nu al een tijdje de MZR-700, maar mn AB doet het niet altijd even lekker. Zouden die Afstandsbdieningen van de 900 ook op de 700 passen? Zijn die trouwens überhaupt wel los te koop?Op zaterdag 09 maart 2002 08:24 schreef Homedisc het volgende:
[..]
Wow, damn die ziet er wel heel mooi uit, vooral die remote control heeft een mooie backlight
Puik dingetje!
Waarschijnlijk kun je ze wel los bestellen. (misschien bij een leverancierOp zaterdag 09 maart 2002 10:55 schreef ko9 het volgende:
[..]
Ja, idd. Ik heb nu al een tijdje de MZR-700, maar mn AB doet het niet altijd even lekker. Zouden die Afstandsbdieningen van de 900 ook op de 700 passen? Zijn die trouwens überhaupt wel los te koop?
Maar reken maar dat je dan erg veel geld kwijt bent..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Verwijderd
Maar das eigenlijk best wel gestoord gewoon 130 piek voor een klein afstandsbedieninkje.
Kijk nu idd ook uit naar een MD met longplay liefst ook zo een mooie remote als ik nu heb
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ehh, hou me op de hoogteOp woensdag 14 maart 2001 23:27 schreef TechNic het volgende:
Sony MZR-55,
Ik neem digitaal op via mn digitale uitgang van mn SB Live. Moest er wel een een opto-converter tussenzetten anders werkt het niet(bouwpakketje bij www.conrad.nl, 35 piek). Ik ben nu bezig om een interface te bouwen zodat ik straks met mn pc titels in mn MD kan zetten (via afstandsbediening ingang). Tenminste geen gekloot met uren op die kleine knopjes drukken.
Ik vind het wel jammer dat je met de Sony het geluidsniveau van de opname kan regelen maar wat heb je eraan. Ik niks in ieder geval.
mzzl
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
De MZ-R37, 2e hands gekocht voor 95,- inclusief 10 MD's
Kan opnemen met optical line-in en een gewone line-in.
Supergoed dingetje
Verwijderd
Ik ben nu bezig om een interface te bouwen zodat ik straks met mn pc titels in mn MD kan zetten (via afstandsbediening ingang). Tenminste geen gekloot met uren op die kleine knopjes drukken.
Ik ben hier wel erg benieuwd naar, als het goed werkt wil ik er best een van je hebben voor een leuke duid.
Verwijderd
- Mijn eerste was een Sony MZ-R3.
http://www.minidisc.org/images/sony_mzr3.jpg
Dit was 1 van de eerste (handzame) modellen van Sony. Heeft me iets van 900 piek gekost
- Mijn tweede was een Sony MZ-E30 (http://www.minidisc.org/images/sony_mze30.jpg)
Deze kon dus alleen afspelen en was een rotding. Kon niet lang met z'n batterijen en ging snel kapot. Het was wel een heel klein apparaatje, de kleinste toendertijd op de markt.
- Mijn derde en laatste is de Aiwa AM-F65.
http://www.minidisc.org/images/aiwa_amf70.jpg
Op het plaatje staat de AM-F75, enige verschil is dat ik geen display heb op de remote en dat de er geen backlight op zit.
Lekker apparaatje, ideale combinatie van omvang, functionaliteit en batterijtijd. 10 uur op 1 batterijlading is voor mij voldoende aangezien ik het apparaat bijna nooit meer gebruik.
Verwijderd
Ik had namelijk een jaartje geleden een MZ-R700 gehaald bij media markt. Afstandbediening kapot, oordopjes kapot, optisch kabeltje kapot, en uiteindelijk spelertje zelf ook kapot. Ik terug naar media markt, en die zeiden dat ze hem op konden sturen maar dat duurde 4 weken. Ik dacht ik stuur hem lekker zelf op, kost minder tijd (was verslaafd aan dat dingetje).
4 weken later: nix binnen. Ik bellen naar Sony van hoe zit dat nou? Zeiden ze dat ie allang opgestuurd was, en schoven ze de schuld op de PTT. Ik nagekeken bij de postkantoren in de buurt of ze niet heel toevallig een pakketje voor mij hadden (had geen bewijsje ofzo, nix dus ik was eigenlijk machteloos).
Ik dus weer bellen naar Sony, van dat ding is kwijt bij de post. Ze zouden een nieuwe opsturen, aangezien de andere (overigens wel gewoon gerepareerde) speler kwijt was. Bellen ze me eergisteren op, "welke kleur moet ie zijn" maar ik was niet thuis dus ik belde naar sony toen ik thuis was met de vraag of er iemand voor mij gebeld had. Niemand..(?), en meneertje Ferry (die ken ik zo onderhand wel) vroeg dus weer aan mij welke kleur hij moest zijn, en dat ik een ander model kreeg (namelijk de MZ-N707). Ik eerst wantrouwend, maar op internet opgezocht blijkt het zo'n net md recordertje te zijn waar je via usb mp3tjes op je md kan zetten! En binnen anderhalve week moet ie er zijn.
Lang verhaal, niet boeiend maar ik moest het ff kwijt! Ik zal wel notitie maken wanneer ik 'm heb, en mijn ervaringen over de netmd
Trouwens telt m'n MDX-C7900R headunit voor de auto ook mee als portable
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Lucky bastert!!!Op dinsdag 30 april 2002 23:44 schreef -=DeLirium=- het volgende:
Sorry voor het omhoogkicken van dit oude topic, maar ik moest ff iets delen.
Ik had namelijk een jaartje geleden een MZ-R700 gehaald bij media markt. Afstandbediening kapot, oordopjes kapot, optisch kabeltje kapot, en uiteindelijk spelertje zelf ook kapot. Ik terug naar media markt, en die zeiden dat ze hem op konden sturen maar dat duurde 4 weken. Ik dacht ik stuur hem lekker zelf op, kost minder tijd (was verslaafd aan dat dingetje).
4 weken later: nix binnen. Ik bellen naar Sony van hoe zit dat nou? Zeiden ze dat ie allang opgestuurd was, en schoven ze de schuld op de PTT. Ik nagekeken bij de postkantoren in de buurt of ze niet heel toevallig een pakketje voor mij hadden (had geen bewijsje ofzo, nix dus ik was eigenlijk machteloos).
Ik dus weer bellen naar Sony, van dat ding is kwijt bij de post. Ze zouden een nieuwe opsturen, aangezien de andere (overigens wel gewoon gerepareerde) speler kwijt was. Bellen ze me eergisteren op, "welke kleur moet ie zijn" maar ik was niet thuis dus ik belde naar sony toen ik thuis was met de vraag of er iemand voor mij gebeld had. Niemand..(?), en meneertje Ferry (die ken ik zo onderhand wel) vroeg dus weer aan mij welke kleur hij moest zijn, en dat ik een ander model kreeg (namelijk de MZ-N707). Ik eerst wantrouwend, maar op internet opgezocht blijkt het zo'n net md recordertje te zijn waar je via usb mp3tjes op je md kan zetten! En binnen anderhalve week moet ie er zijn.
Lang verhaal, niet boeiend maar ik moest het ff kwijt! Ik zal wel notitie maken wanneer ik 'm heb, en mijn ervaringen over de netmd
dat ding is HYPER!!!
Maar wel een vage actie van Sony, zoals wel meerdere blijkt de laatste tijd
Maar netjes om gelost (soort omkoperij
Verwijderd
Maar ik moet 'm nog krijgen! En alstie er binnen 2 weken nog niet is, moet ik WEER bellen!Op woensdag 01 mei 2002 00:39 schreef MasterM het volgende:
[..]
Lucky bastert!!!
dat ding is HYPER!!!
Maar wel een vage actie van Sony, zoals wel meerdere blijkt de laatste tijd
Maar netjes om gelost (soort omkoperij)
Misschien krijg ik door Sony's fout nu wel 2 van die apparaatjes binnen, omdat ze mij eerst wilden bereiken (m'n broertje nam op), en daarna nergens van wisten!
Die heb ik ook, alleen ik heb krassen op m'n display. Verder ben ik er heel tevreden over. Hij had destijds een hele goede prij/kwaliteit verhouding.
Verwijderd

De sony MZ-R55, ik geloof de 1e recorder in dat formaat.
I served in a company of heroes.

Maar die is een keer met 30km/h op de straat gevallen... Hij heeft het toen nog 3,5 maand gedaan! Het was echt een super apparaat.
Toen deze MD-MS722 in de VS besteld:

Hij werkt ongeveer hetzelfde als die eerste alleen hij ziet er super bruut uit, ... die ring aan de voorkant is een jog dial, kan je extreem snel mee spoelen of titels invoeren. Was ook de eerste met backlit LCD, er zwemmen visjes op als je geen trackname hebt
Ik vind dit nog steeds de mooiste en handigste MD recorder. Helaas neemt ie niet meer op, want ook deze is iets te vaak gecrasht
Dus speciaal voor opname een Nosy NetMD MZ-N505 gekocht.
Mijn reviews hebben jullie al kunnen lezen, ik vind het een k*tding. Hij is heel schraal uitgerust en erg onhandig. Sharp heerscht!!!
GENIAAL! ik wilde namelijk net gaan posten dat ik nog niemand was tegengekomen met een oudere MD dan de R30. en die mensen denken al dat ze er snel bij waren.Op maandag 01 april 2002 23:20 schreef Gert-Jan het volgende:
Ik heb er al een aantal versleten:
- Mijn eerste was een Sony MZ-R3.
http://www.minidisc.org/images/sony_mzr3.jpg
Dit was 1 van de eerste (handzame) modellen van Sony. Heeft me iets van 900 piek gekosten heb ik uiteindelijk aan een vriend van me verkocht. Heb er spijt van dat ik 'm ooit weggedaan heb, want het was een heel luxe apparaatje. Als die vriend van mij 'm nog heeft (in redelijke staat) koop ik 'm nog wel eens terug.
- <knip>
Ik heb ook de R3 doet het nog steeds perfect. Heb er destijds zo'n NiMH accu ding die je kon chargen in je MD-speler bijgekocht (drukt een of andere pinnetje in) en er destijds iets van fl. 1100,- voor betaald. Een echte klassieker dus. Was overigens aangestoken door een vriend die de voorganger van de R3 had, dat was een portable van het formaat van een autoradio.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Dit is de MD MT 90, maar ik heb de MD MT 99 ( das met longplay functie) Uiterlijk is hetzelfde maar zit alleen nog 1 md => 4 cd's op.
Zit afstandsbediening bij, optische glasvezelkabel, analoge kabel, koptelefoon, batterij + lader.
Heel uitgebreid en vind hem erg mooie

...maar omdat de doppies die erbij zitten idd nogal brak zijn, hebbik deze ook:

en ik gebruik mijn oude discman oordoppies, want die dingen die sony erbij levert zijn van 0,0 weergevend, hard plastic wat op tenduur m'n oren zeer gaat doen. Wat een ontzettende eikels eigenlijk dat ze bij zo'n duur apparaat geen fatsoenlijk oordoppies meeleveren.
Als je trouwens de OpenMG compleet verwijdert (incl systeembestanden en regkeys) kun je na herinstallatie gewoon weer 3 keer uitchecken. (Had een probleem na WInXP restore gedaan te hebben zonder eers OMG te back-uppen (zwaar irritant dat dat moet trouwens) maar na een complete verwijdering loopt het weer en kwam ik dus ook achter die bijkomstigheid)
What the heart requires may never be understood by the mind!
alleen wel klote dat die oordopjes bij mij niet langer mee gaan dan een half jaar en die korte draadjes voor op je AB kan je niet los kopen in de winkel
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Verwijderd

Ik heb er altijd wel suuuperveel gemak van gehad. het is niet de kleinste, maar wel klein genoeg. Heb 'm ook 'maar' 1 x op moeten sturen voor garantie, je kunt er namelijk toch niet mee gooien.
De MZR-30 is nu niet meer in mijn bezit. Jaren plezier van gehad nu plezier bij iemand anders aan het hebben.Kosten van het ding 800,- gulden geloof ik.
De MZR-700 deze heb ik in het blauw al bijna 1,5 jaar doet nog steeds trouwe dienst bij mij. Kosten van het ding 600,- gulden.
de MZR-900 in het blauw ook net 2 maanden via me werk gekocht (verkoopprijs 364 euro voor mij 264 met personeels korting
Al deze spelers zijn mij uitermate goed bevallen vooral de 900 (al is ie wel van mijn vriendin maar dat geeft niet)
Thuisdecks moet ik eigenlijk ook nog kwijt.
Deze in geborsteld staal uitvoering

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Verwijderd
oh ja, als je een microfoontje erin inplugt (ruist die heel erg) en je luistert mee en zet vervolgens de tv aan is het heel vaag hoe meer wit op de tv hoe meer ruis er is