Toshiba A100-683 of Acer 5684 WLMI

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:45
Ik ben van plan binnenkort een laptop te kopen. Ik zal hem vooral gebruiken voor games en mijn studie. Een game die ik op dit moment bijzonder veel speel is World of Warcraft.

In de titel staat eigenlijk al welke 2 laptops ik op het oog heb.

Toshiba A110-683
Core Duo T2250
1024 MB DDR2
120 GB (5400 rpm)
Ati Radeon X1600 256/512 MB
Windows XP Home
1099,-

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=117959&toshibaShop=false

Acer 5684 WLMI
Core 2 Duo T5600
2048 MB DDR2
120 GB (5400 rpm)
Nvidia Geforce 7600 256/512 MB
Windows MediaCenter
1399,- (adviespijs 1499,-)

http://www.acer.nl/acereuro/page9.do?sp=page4&dau34.oid=19775&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&CountryISOCtxParam=NL&LanguageISOCtxParam=nl&ctx3=134&ctx4=Nederland&crc=1622791209

Nu vraag ik me af of het prestatieverschil veel uitmaakt tussen deze 2 laptops. Bijvoorbeeld in een game als WoW, en natuurlijk of het het prijsverschil waard is. Ik heb wel begrepen dat Toshiba een beter merk is dan Acer, toch vind ik de Acer een interessante optie.

Dit was eigenlijk de hoofdvraag, of ik dit er bij mag vragen weet ik niet. Mocht ik 1 van deze laptops bijvoorbeeld volgende week kopen, heb ik dan recht op een Vista coupon. Dit aangezien ze vorige week zijn begonnen met het verstrekken ervan. Of is het beter om te wachten? Ik heb over een maand een laptop nodig.

• Nostordici
Ik vind het jammer dat er nog niemand heeft kunnen reageren op mijn vragen. Als je een verduidelijking wilt, dan mag je het ook zeggen. Alvast bedankt :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk als je fanatiek wil gamen, je beter voor de 2e kan gaan, of je moet bij de Toshiba meteen extra geheugen inbouwen. Dan zou het een ander verhaal zijn en dan kan je beter voor de Toshiba (imo) gaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, eisen:

15,4"
T5600 of T7200 (64 bit)
Gefore 7600 of X1600
2 GB 667 Mhz

Zeker met het oog op Vista lijkt mij dit een systeem waarmee je voorlopig vooruit kunt en daarnaast ook geschikt is voor de huidige spellen.

Ofschoon ik geen fan ben van Acer, is er volgens mij geen alternatief voor de 5684 voor dezelfde prijs of minder. Ik heb zelf al met enkele oude Acer Travelmates gewerkt en moet zeggen dat ze ondanks gebroken scharnieren eigenlijk niet kapot te krijgen zijn.

Ik overweeg dus een 5684 te kopen. Een Core Duo valt meteen af met het oog op Vista, want ik wil er toch een paar jaar plezier van hebben.

€ 1296.15 (incl. BTW) bij Central Point

Verwijderd

Ahtec Xel80 misschien?

Afbeeldingslocatie: http://www.ltw-benelux.com/koen/pics/ahtec_xel80/ahtec_aanbieding.png

Ahtec.nl

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zit zelf aan de 683 te denken met een ramupgrade naar 2gb derbij.

Maar even een vraagje, kan ik die zónder windows licentie krijgen?
windows cd's heb ik namelijk genoeg als der al (niet lang iig) windows op zou komen, + het zou mooi zijn als de prijs ietsje zakt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

[quote]-Daniël- schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:12:
Ahtec Xel80 misschien?

Heb ik ook al eens naar gekeken, maar daar moet wel nog een besturingssysteem bij.
Jammer dat ze deze niet met een T5600 maken, dan zou het kwa prijs dichter in de buurt komen.

Verwijderd

bartgrefte schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:17:
zit zelf aan de 683 te denken met een ramupgrade naar 2gb derbij.

vergeet niet dat die maar 2 sloten heeft en dat die 2 x 512 heeft , dus moet je die 2 x 512 zien te verkopen om 2x 1 gig erin te krijgen. :)

Maar even een vraagje, kan ik die zónder windows licentie krijgen?
windows cd's heb ik namelijk genoeg als der al (niet lang iig) windows op zou komen, + het zou mooi zijn als de prijs ietsje zakt ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

denk dat ik dat bij de lokale pcboer wel voorelkaar krijg

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Voor TS -> De laptops die jij heb uitgekozen zijn zeker zwaar overkill. Met andere woorden, genoeg laptops voor mindere prijs die heel goed aan jou eisen voldoen. De Toshiba heeft overgens 2 x 512. Dat is dus niet leuk indien je geheugen wilt upgraden.

De Acer merk je ook met een snellere cpu, 2 x zoveel geheugen.

Al met al vind ik jou gekozen laptops veels te snel voor wat jij ermee wilt gaan doen. Ik zal als ik jou was een goedkopere laptop uitzoeken (800 tot 1000/1100 ofzo wat overigens best veel is) want je betaald nu voor een laptop met hardware die je toch niet zal benutten. Kan je het geld ergens anders weer goed mee gebruiken.

Zoals een Asus Z92J-Q012H Deze heb ik zelf. Nadeel-> Tragere hardeschijf (kan je zelf upgraden).

Of een andere Toshiba, Deze. Indien je echt Toshiba wil. Toshiba's leveren jammer genoeg maar 1 jaar garantie, verbruiken beide geheugen slots.. En hebben geen webcam.

Of Asus A6T tekoop bij 4Launch bijvoorbeeld of Laptops4u. (AMD TL52, 7600 256vram, 1 gig) voor 1070 euro +- ecl. verzendkosten.

Maar dan nog, WoW en Office vereisen geen uber laptop, dus ik zal toch niet al te veel uitgeven. Waarschijnlijk heb je goed genoeg aan een single core Pentium M met Gforce 7300. Bvb asus modellen voor +- 799 euri. Tweakers Topictje

Laptop zonder OS komt heel weinig voor. Misschien als ze eentje speciaal voor jou bouwen, maar in de winkel zal je ze dus niet vinden.

TJEK Vista coupons bij laptops voor meer info over Vista Coupons.

Dus... indien je te veel geld heb een dure laptop halen waar je nu nog geen gebruikvan gaat maken, mischien in de toekomst ook niet. Aangezien je alleen Wow speelt en Office heb je niks aan dual core (je multi task toch niet), een hele goede graka (of je wilt echt alles op ultra high ofzo) en 2 gig geheugen.

Of kies een goedkopere laptop die aan je eisen voldoet (WoW + Office), maar indien je ineens overschakelt naar andere games (geen WoW maar nieuwe generatie spellen) die meer vereisen niet echt meer lukt. Maar je hebt dan wel +- 500/600 euro bespaard om een lekkere desktop te halen.

ALS je echt alleen Wow speelt en office is een dure laptop dus geldverspilling. Verwacht je echter dat je binnenkort andere games gaat spelen (Fear? Oid) en gaat multitasken is het wel handig om future proof te kopen.

Of je koopt iets in het midden met dual core en x1600/7600 rond 1000 euro tot 1050. 1400 euro laptop (zoals in je posts) is wel overdreven veel. Dan kan je WoW op hoge reso en grafx spelen en mischien in de toekomst ook andere.

[ Voor 29% gewijzigd door BoyzNDaHood op 04-11-2006 16:42 ]

• Nostordici
Bedankt voor je duidelijke uitleg. De reden dat ik de Acer 5684 heb uitgekozen in de vergelijking is: (zover ik heb begrepen) dat ie meer future proof is met betrekking tot Windows Vista, vanwege Core 2 Duo (64bit, 2GB geheugen). Houdt er rekening mee dat ik Windows Vista met alle pracht en praal wil kunnen draaien.

Op dit moment speel ik veel WoW maar in de toekomst zullen dat mogelijk zwaardere spellen worden. Ik vraag me nu dus vooral af of het het prijsverschil in prestaties waard is.

De Ahtec Xel80 vindt ik zeker een interessante optie, alleen zit daar geen besturingsprogramma bij en ik ken het hele merk niet.

Wat ik verder nog interessant vind om te weten is of het nog iets uitmaakt qua accuduur. Die accuduur zou ik ook willen onderscheiden in:

- Internetten/Word
- Games
- Filmpje kijken

Ik weet dat accu van veel factoren kan afhangen maar ik vraag hier om gemiddelde tijden.

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 13:37
Zit er in de Acer Aspire 5684WLMib een NVIDIA GeForce Go 7600 of een NVIDIA GeForce Go 7600-SE?

Toevallig zat er in de Veronica gids een blaadje van Acer, maar hier wordt niet over SE gesproken. Op de website van Acer staat:
Acer Aspire 5684WLMib

Windows® XP Media Center Edition 2005, Intel® Core™ 2 Duo processor T5600 1.83GHz (FSB: 667MHz), 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite, 2048MB DDR II RAM (2x 1024), 120GB HDD (5400rpm), Super Multi DVD-RW Double Layer, 8-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g, GeForce Go 7600 256MB/512MB HM, DVI, 5-in-1 card reader, 1.3MP Orbicam

Bij de technische gegevens wel weer SE 128MB / 256MB. Echter staat bovenaan deze pagina 5680 en niet 5684. Ik ga er vanuit dat de Nederlandse tekst klopt.

Kan het zijn dat de SE onlangs vervangen is door een echte GO 7600? Zou niet verkeerd zijn.

Overigens is er volgens mij geen enkele andere laptop die kwa uitrusting en prijs dicht in de buurt van deze komt, net iets meer dan €1300, of niet soms?

• Nostordici
Volgens mij is de Acer 5684 op dit moment ook de meest interessante optie voor dat geld. Windows Vista is in deze periode geen probleem meer (Gratis Vista Premium Upgrade). Tevens maakt deze laptop gebruik van een 8 cell batterij, van de Toshiba is niets bekend na mijn weten.

De videokaart (Geforce 7600) maakt gebruik van 256/512 HM geheugen en niet 128/256 HM. Wat ik mij afvraag is hoe deze kaart omgaat met Direct X 10 van Windows Vista.

De Acer maakt gebruik van maar liefst 2 GB intern geheugen maar jammer genoeg werkt het geheugen volgens mij niet op 667 Mhz maar op 533 Mhz, kan iemand dit bevestigen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
DirectX 10 gaat hij nooit draaien (die effecten dus), de spellen natuurlijk wel aangezien je niet altijd van de nieuwe effecten gebruik hoeft te maken.

Verder is de A6T ook een mooie bak voor je geld. Bij 4launch 1070 euro, zet er een reepje 1Gb bij en voor 1170 euro heb je ook een superbak. Je hebt dan ook nog eens een draagtas en muis er bij plus standaard 2 jaar garantie. Dat geheugen is dan ook direct mooi DDR2-667. Vista zul je dan wel wat voor moeten bijleggen (80 euro meende ik) maar tis de vraag of je dat maar wilt, je krijgt namelijk een 32-bits versie. Ik ga vista wel draaien iig (zeker een goede beveiliging etc voor laptops) maar dan wil ik zelf op 64-bits overstappen, compability met progsis wel goed en anders zet ik Windows XP in een Virtual Machine met VT ondersteuning :).

• Twido
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

ben net ook aan het zoeken achter een stevige game laptop en wat mij opvalt is dat je vaak windows media center vind op dergelijke laptops!
Is dit niet een nadeel voor games of kan deze windows versie hier zonder probleem mee om?
op mijn lijst staan :

acer 5684 WLMiB
sony V6N-FE31 M
Toshiba Satellite A100-413
Asus F3JA-AP049H

Welke is de snelste videokaart: de ati x1600 of de de GF 6700 ?

Welke laptop zouden jullie kiezen en waarom?

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
win mce is gewoon winxp pro met media center, werkt prima.

Ik heb zelf de 683 en draai iig carbon, bf2142 en company of heroes op high met 2x aa

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
De X1600 en GF Go 7600 zijn evengoed. Al maakt mijn go 7600 de X1600 in met een verschil van 400 3Dmarks06,dat zegt niet alles. Zoals gewoonlijk maakt de nVidia gehakt van de ATi in openGL. In de meeste games is het nek-aan-nek. Uit het lijste zou ik de Asus nemen. Asus heeft goed prijs/kwaliteit. De Sony zal wel mooi maar duur zijn. Acer ben ik geen fan van. Ook de toshiba zal wel leuk zijn maar let daar op de accu,zag laatst wel een leuke maar die kon maar 1.5 uur op zn accu, jammer.

Verwijderd

Zelf heb ik de 5684 en het is een supper laptop!. Heb hem gekocht voor 1300, dus dat viel wel mee.
Een kameraad van mij heeft een 683 en de accu gaat idd maar 1,5 uur mee. De acer gaat 3 uur en15 min mee en het display op Hoogste stand!.

Verder heeft de acer 2gb wat erg voordelig is, en natuurlijk de nieuwe Merom, T5600, die haast net zo is als een T7200 (4MB L2). Qua 3d kaart maakt het niet veel uit, maar natuurlijk wel met het Geheugen en de Prosessor.

En het scherm van deze laptop is echt geweldig, Met een 200cd/m^2 echt supper, terwijl de 683 maar gem 120 cd/m^2 haalt!, Dit zie je direct als je de 2 laptop's naast elkaar ziet!

Verwijderd

Shady15 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:38:
Volgens mij is de Acer 5684 op dit moment ook de meest interessante optie voor dat geld. Windows Vista is in deze periode geen probleem meer (Gratis Vista Premium Upgrade). Tevens maakt deze laptop gebruik van een 8 cell batterij, van de Toshiba is niets bekend na mijn weten.

De videokaart (Geforce 7600) maakt gebruik van 256/512 HM geheugen en niet 128/256 HM. Wat ik mij afvraag is hoe deze kaart omgaat met Direct X 10 van Windows Vista.

De Acer maakt gebruik van maar liefst 2 GB intern geheugen maar jammer genoeg werkt het geheugen volgens mij niet op 667 Mhz maar op 533 Mhz, kan iemand dit bevestigen?
Het geheugen werkt wel op 667Mhz, en ondersteund geen DirectX 10, Toshiba heeft ene 6-cell's accu 4100mha en de Acer 71W!!

• Twido

Twido

Het zal inderdaad tussen de asus en de acer gaan.
Met in het voordeel de acer vanwege het 200 euro voordeel.
Weet iemand of je bij de acer 5684 een upgrade naar een 7200tr/min HD kan krijgen ? (in België)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

• BoyzNDaHood
Je kan toch altijd zelf nog upgraden..? Losse 2,5" hdd kopen en erin proppen.

• Twido

Twido

Dat is inderdaad zo maar dat was niet mijn vraag hé :P
Ik heb liever de upgrade dan daarna een andere te steken wat me normaal altijd meer gaat kosten.

• BoyzNDaHood
Hangt er vanaf hé. Als je een 7200 rpm erbij koopt dan doe je die erin. Haal je je oude eruit. Verkoop je die (betekend € in je pocket) of je houdt em als extra externe hardeschijf (met een behuizing oid). Dat is dan een extra externe hdd dat compenseerd met de kosten van je nieuwe hdd. Maar als de upgrade echt goedkoop is (dus niet +60 euro ofzo) dan is het misschien te doen. Anders koop je een upgrade (+60?+80?+100€?) en heb jeje de oude hdd niet meer.

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:10:
Je kan toch altijd zelf nog upgraden..? Losse 2,5" hdd kopen en erin proppen.
7200 rpm worden wel warmer en hebben effect op de accu duur. ken iemand die dit met een Sony heeft gedaan maar kreeg hitte problemen.

• Nostordici
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:19:
Zelf heb ik de 5684 en het is een supper laptop!. Heb hem gekocht voor 1300, dus dat viel wel mee.
Een kameraad van mij heeft een 683 en de accu gaat idd maar 1,5 uur mee. De acer gaat 3 uur en15 min mee en het display op Hoogste stand!.

Verder heeft de acer 2gb wat erg voordelig is, en natuurlijk de nieuwe Merom, T5600, die haast net zo is als een T7200 (4MB L2). Qua 3d kaart maakt het niet veel uit, maar natuurlijk wel met het Geheugen en de Prosessor.

En het scherm van deze laptop is echt geweldig, Met een 200cd/m^2 echt supper, terwijl de 683 maar gem 120 cd/m^2 haalt!, Dit zie je direct als je de 2 laptop's naast elkaar ziet!
Een review van je Acer zou ik erg fijn vinden.

Verder heb ik mezelf overtuigd van de Acer (met jullie hulp natuurlijk). De enigste laptop die ik ook interessant vond, is de HP 9055 (Helaas 17). Dus het word voor mij toch de Acer 5684. Het lijkt me in ieder geval geen slechte laptop en behoorlijk futureproof voor bijvoorbeeld Windows Vista Premium.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-01 11:15
Ik ben van plan de Toshiba A100-683 te kopen, maar ik kom nu in de pricewatch deze tegen:

Toshiba Sat. A100-405

- Processor Intel CoreT Duo Processor T2050
- Memory 1GB (1x1GB) DDR2 533MHz, (max 4GB**), 2 sockets 1 free
- Display Trubrite 15.4" TFT WXGA (1280x800, 16:10) colour screen
- Graphics nVidia Geforce 7600 with 256 MB video dedicated RAM
- Harddisk 160GB harddisk 4200rpm SATA
- 8X DVD Super Multi Double Layer
- Windows XP Home
- Build-in Gigabit Ethernet LAN and Modem Module
- Build-in 802.11b / g WLAN Card
- Built-in Bluetooth
- Card Reader 5-in-1 Card Reader SD/MMC/xD/MS/MSpro
- Dimension & Weight 360 x 267 x 29,8 (front)/36,8 (rear), 2.75 kg
- Batterij Up to 2:08 hr battery life (Li-Ion 6 cell))

kost 1100, 100 euro meer dus dan de 683, maar wel een paar voordelen:

+ 1 reepje van 1 gig, dus makkelijker (goedkoper) uitbreiden naar 2 gig.
+160 gig ipv 120 gig, spreekt voor zich.
+ Nividia videokaart, op zich gelijk aan de x1600, maar persoonlijk prefereer ik nvidia (na persoonlijke goede ervaring)

helaas zoals altijd ook weer nadelen:

- ik weet niet of de processor nu trager is (heb er ook niet zoveel verstand van maar T2050 is een lager getal dan T2250 dus minder?)
- schijf is 4200 rpm ipv 5400. Vreemde zaak aangezien de rest van de laptop wel beter lijkt dan de 683, merk je hier nu veel van?

Ik neig nu dus een beetje naar deze ipv de 683, maar twijfel nog. Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 8% gewijzigd door jap85 op 20-11-2006 12:54 ]

Pagina: 1