Toon posts:

[ervaringen] asus Z92Vm-Q052H laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij de mycom hebben ze deze laptop,een asus Z92Vm-Q052H - PM735A

linkje, http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=119378&productType=1

nu lijkt mij dit een zeer geschikte laptop voor internet,muziek,films etcetera...mischien wat oudere games maar daar reken ik niet op met de graka die erin zit.

verder zijn de specs wel in orde lijkt me.

intel pentium M 735A @1,7Ghz
1Gb ram ddr2,533mhz
geforce GO7300 turbocache
80gb hdd 5400rpm
dvd fikker
2 jaar garantie

maar als ik wat ga verder googlen op deze laptop vind ik maar bizar weinig,er zijn wat shops die hem verkopen maar geen gebruikers ervaringen en gewoon helemaal NIKS op de asus site te vinden over deze laptop...net alsof hij daar niet bestaat ofzo.

is deze laptop dan mischien van een ander merk maar dan met een asus label erop ofzo :?

het zou leuk zijn als iemand iets meer wist over deze laptop,en hopelijk wat ervaringen met dit ding heeft

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb hiervoor bij de invoerder van asus (in Belgie) al navraag gedaan naar meer info maar ook zij konden mij geen limkje geven...

Ik meen mij te herinneren dat je bij dit model geen muis en draagtas geleverd krijgt (terwijl je dit standaard voor (bijna) alle laptops van asus erbij krijgt).

De reden dat je nog niks vindt is waarschijnlijk dat dit model momenteel nog niet leverbaar is...

Verwijderd

Topicstarter
maar de mycom verkoopt hem blijkbaar al :?
jammer dat er dan nog geen ondersteunende info is op de asus site.....

• Tittah
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik ben het niet gaan uitzoeken maar tussen verkopen en leverbaar zijn, zit soms een groot verschil.

Dergelijke (goedkope) internetwinkels kunnen alles te koop aanbieden maar hebben meestal geen of een heel beperkte voorraad. Vandaar dat ze trouwens goedkoper kunnen zijn. Je zou de eerste niet zijn die iets bestelt, 2 maand wacht om dan te horen dat het product niet meer te verkrijgen is.

Maar ik zeg niet dat dit in dit geval zo is...

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:00:
maar de mycom verkoopt hem blijkbaar al :?
jammer dat er dan nog geen ondersteunende info is op de asus site.....
Ik heb altijd een minder gevoel gehad voor de hele Z serie die tot nu toe is uitgebracht (de afgelopen jaar of zo) .... de reden. Vaak zijn gewoon precies dezelfde modellen uit een andere serie (bijvoorbeeld de A8 en A6 serie) met een andere behuizing. IN het begin was het dat de Z serie een speciale serie was die alleen in Canada of de US verkocht werd (as far as I know) maar later kwam MyCom er ook mee in NL en die vertelde weer dat het een speciale voor MyCom only serie was en nu kan je hem ook op andere plekken krijgen. Een raar gedoe dus in mijn ogen.

Anyway, als je de bios ingaat weet ik van vorige Z modellen dat er dus vaak bleek dat er een A8 of A6 bios inzat en dat vaak de drivers en biossen van dat model ook wel werkte (geen zekerheid dus uitproberen op eigen risico !!!) maar een echt officiele download pagina's voor de Z serie heb ik nooit gezien in iedere geval.

Dus samenvattend, de Z serie zijn vaak gewoon modellen uit een andere serie in een mindere (not sure about this) behuizing. Ondersteuning is uit te vissen via het bios en dan hopen dat er staat welke serie het is zodat je die drivers kan gebruiken (also not sure about this). Zo niet dan heb je helaas pech gehad qua driver ondersteuning en moet je de drivers van de hardwareboeren downloaden en hopen dat die correct functioneren.

Dus ik zou zelf persoonlijk die hele Z serie links laten liggen en gewoon voor een serie gaan die wel wordt ondersteund. Maar goed, die Z serie is natuurlijk wel een stukkie goedkoper als het goed is dan het "echte" model. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord gehad.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat ik verder gaat kijken naar een model wat gewoon gangbaar is en normale ondersteuning heefd :z

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Om een en ander te verduidelijken: de Z modellen van ASUS zijn veelal barebone modellen (alleen behuizing, lcd scherm en moederbord), die door de ditributeur zelf worden voorzien van CPU, geheugen, harde schijf, DVD etc. Soms gebeurt dit ook volgens de wens van de klant. Er is dus geen standaard voor deze modellen en dus ook geen download-site.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:51
Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat er geen ondersteuning of drivers te vinden zijn, maar deze zijn volgens mij gewoon te downloaden van de asus site.
Als voorbeeld de laptop bij mycom: http://support.asus.com/d...del=Z92Vm&SLanguage=en-us

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:42
Marck21 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:51:
Om een en ander te verduidelijken: de Z modellen van ASUS zijn veelal barebone modellen (alleen behuizing, lcd scherm en moederbord), die door de ditributeur zelf worden voorzien van CPU, geheugen, harde schijf, DVD etc. Soms gebeurt dit ook volgens de wens van de klant. Er is dus geen standaard voor deze modellen en dus ook geen download-site.
Klopt als een bus, een Z92Jc of Z92U is een A8Jc of een A8U, alleen er zijn geen standaard modellen van. Achter het model komt nog een ander getal en dat is een getallencombinatie op basis van de eisen van de klant, die koopt er een paar duizend bij Asus en die zijn dan min of meer uniek.

Je kunt bijvoorbeeld ook een losse A8Jc barebone kopen als winkel maar zodra je met grote aantallen gaat werken wordt het een Z-serie.

Ik heb helemaal geen slechtere ervaringen met de Z-serie als met de A serie. En de drivers staan vor alle z-series bij asus.

Tegenwoordig heten een aantal nieuwe Z-series laptops gebaseerd op de A serie niet meer Z maar Pro60 of Pro70. Zo is de laatste een massa-versie van de A7

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 29-07-2006 01:23 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Ik heb zojuist bij Perfect Systems deze laptop besteld. Voor mij kloppen wat ik er mee wil doen icm de prijs prima. Woensdag of donderdag zal hij worden geleverd en kan ik hem ophalen (woon er vlakbij, dus laat niet opsturen). Als er mensen geinteresseerd zijn kan ik er wel een kleine review van schrijven zodra ik hem een dag of twee in gebruik heb?

Verwijderd

Ja, eigenlijk ben ik wel benieuwd wat jou ervaringen zijn. Ik ben van plan deze klaptop voor mijn pa te gaan kopen maar begin nu toch te twijfelen tussen deze en de Dell Inspiron 6400 van rond de 800 euro.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Ik denk dat deze laptop wel wat degelijker is dan de Inspiron 6400.

De Asus heeft (geloof ik) standaard ook nog eens 2 jaar garantie.

Nog even de review van SandaX afwachten :)

Oh en voor mij van essentieel belang: Zit er een TV Out op?

[ Voor 14% gewijzigd door SyphOn op 01-08-2006 15:00 ]

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ASUS z92Vm
ProcessorPentium-M 735A 1.7GHz
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Asus_Notebooks/A6/thumbs/02.jpg
Geheugen1Gb ddr2, 533mhz (2x512)
Beeld15.4" WXGA scherm
nVIDEA GeForceGo 7300
Opslag80gb hdd 5400rpm
Accu4800 mAh
InvoerMatshita DVD-RAM brander
PCMCIA slot
MMC-SD-MS slot
NetwerkGigabit Ethernet
Intel Wireless 2915ABG
1394 (Firewire)
OverigTV-out
Audio DJ
Modem
Garantie24 maanden
Ervaringen
Ik heb de laptop nu een kleine 2 dagen in huis. In deze tijd heb ik er een paar uur mee gewerkt en ik kan nog weinig negatieve punten ontdekken aan deze notebook.

Omdat ik na veel problemen gehad te hebben met een Targa laptop op zoek was naar een nieuwe en mijn budget beperkt was, ben ik op deze notebook uitgekomen, vooral vanwege de prijs, de 1Gb aan ram en een videokaart die niet van intel is (ben persoonlijk niet zo'n fan van geintegreerde graphics). Ik heb geen zware game- of rendermachine nodig. Gewoon een apparaat voor allerdaags gebruik met af en toe een nieuwe game, (die niet op de hoogste resolutie gespeeld hoeft te worden) een beetje webdesign/photoshop en misschien af en toe een beetje knoeien met 3d Studio MAX. Ook zou het voor mij een pré zijn als de accu het een tijdje volhield, want een treinreis Oldenzaal - Groningen duurt langer dan het in eerste instantie lijkt.

Wat mij in eerste instantie opviel was dat overal, op de doos, boekjes en de laptop zelf overal staat vermeld dat het een Asus is uit de a6 serie. Als ik deze nazoek in de pricewatch kom ik uit op een iets mindere notebook voor een dikke 200 euro meer.

Ik heb in deze korte tijd nog niet vreselijk veel applicaties/games kunnen testen, maar Civilization 4 en The Blob draaien beide prima op dit systeem. Ik heb, omdat ik het oa in veel andere reviews zie, ook 3D mark 2003 laten lopen, hier kwamen 3723 punten uit. Of dit goed of slecht is laat ik aan anderen over, ik heb hier persoonlijk weinig kijk op.

Mijn algemene indruk is positief. De accu, ik heb het nog niet grondig kunnen testen, gaat ongeveer 3 à 3,5 uur mee als je het bij internetten houd (slechts 1x van stroom afgehad, dus pin me niet vast op deze duur). De behuizing is volgens mij dezelfde als die van de a6 serie, lekker stevig, wel wat lomp. Wat ik persoonlijk een nadeeltje vind is dat het scherm wel flink spiegelt, dit is iets te verminderen door de brightness omhoog te schroeven, maar dat gaat natuurlijk ten koste van de accu. Wat ik wel storend vind is dat er geen hardwarematige volume controle opzit, ik heb hem althans nog niet kunnen vinden. Wat een beetje jammer is is dat je er geen accesoires bijkrijgt, dus het is een kale notebook, met een adapter en software, die ik er trouwens gelijk afgeformatteerd heb (wat een rotzooi). Dus geen tas of muis bij deze laptop in de doos.

Al met al vind ik deze notebook zijn prijs, ik heb er 799 euro voor betaald, meer dan waard. Als ik hem ga vergelijken met anderen in zijn klasse kom ik al snel op acers uit met slechts 1 jaartje garantie. En over de acer garantie is weinig goeds te vinden, eigen ervaring met een huisgenoot.
LinkjesFolder
Perfect Systems
Pricewatch
disclaimer: Bedankt voor het plaatje uit het a6 ervaringen topic (dit is exact de z92vm behuizing)
Voor fouten en aanvullingen kun je me een DM sturen
EDIT:voor aanvullende informatie/vragen gewoon een berichtje posten, dan heeft iedereen er iets aan!

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

schop!

Nu in de aanbieding bij de Media Markt:
De Z92VM-Q071H
De enige verschillen die ik zo kan ontdekken zijn de processor (van 1.7 naar 1.8 gegaan) en de behuizing is een tikje anders dan de Q052H. Het opvallendste verschil is misschien de prijs, ipv 799 euro is deze mee te nemen voor 749 euro. Een leuke allround notebook voor (relatief) weinig geld dus.

Verwijderd

wis

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 00:51 ]

• Intheweb
  • Laatst online: 13:22
Hmm... dat is niet fijn om te horen zeg!

Zit zelf ook te kijken naar deze laptop, want hij bezit alle optie's die ik er ook in wil hebben.
Heb je misschien nog een status update van jou derde laptop versie? Nog problemen daarmee?

Doe maar een onsje meer...

Verwijderd

wis

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 00:51 ]

• Intheweb
Denk dat ik dit nog wel even ga aankaarten bj MyCom, geen zin in gedonder.

Mijn zusje haar Acer is vandaag binnen 4 week tijd ook al voor de tweede keer stuk gegaan, dus ben erg voorzichtig.

[edit 18 okt]
Heb hem net gereserveerd en hopelijk donderdag in mijn bezit!

[ Voor 17% gewijzigd door Intheweb op 18-10-2006 10:23 ]

• Intheweb
Hehehe, het is dus vandaag geworden en dit berichtje tik ik vanaf deze laptop :)

Zat ook eerst angstig te voelen bij het beeldscherm maar blijft tot nu toe op een acceptabel niveau.

Zit me wel een klein beetje te ergeren aan het onregelmatig aanvliegen van de fan... heel snel achter elkaar aan en uit. Beetje jammer....

• peterzuid
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01 18:28
Heb de Asus Z92VM-Q074H zondag 22 oktober via webwinkel aangeschaft voor € 799,-
Werd dinsdag 24 oktober netjes afgeleverd door KPN.

Na opstarten kwam steeds de volgende melding "error #1822 error no partitions selected".
Wat te doen, webwinkel niet meer bereikbaar.
Had bij vorige schrijver zelfde euvel gelezen. Toch maar even mijn eigen officiele versie van windows erin. En ja hoor, de c partitie was niet geactiveerd en geformateerd. Dit dus even met de eigen cd gedaan. Opnieuw opgestart, vroeg om de recovery CD en jawel hoor het systeem werd keurig opnieuw geinstalleerd. Schijnbaar is de image niet correct geinstalleerd.
Dus binnen 1 uurtje draaide alles perfect. Voor updates kun je inderdaad gewoon de link via de A6 volgen. vervang in de adres regel a6vm door z92vm en daar zijn de downloads.
Afbeeldingslocatie: http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=z92vm

Ben in eerste instantie erg tevreden over het model. Ziet er fraai en degelijk uit.
Inderdaad de fan slaat wel regelmatig aan, maar ja er moet wel gekoeld worden hé.

Met vriendelijke groet, Peterzuid

• Intheweb
Een update van deze laptop in mijn bezit.

Sinds twee dagen last van artifect in het beeld. En ook nog eens wisselend zichtbaar. Op sommige momenten is het erg ernstig en zijn veel zwarte letters met rode lijnen doorzeefd.

Andere momenten zoals nu is er niks aan het handje.

Vandaag naar de MyCom winkel terug gegaan en tot de conclusie gekomen dat de laptop 1:1 gewisseld moet worden. Helaas verkopen ze deze laptop niet meer, dus is Asus ingeschakeld. Nu moet ik wachten tot Asus terug reageert. Erg frusterend.

Pagina: 1