Toon posts:

OC van AMD 64 +3700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag men AMD willen overclocken en alleen ga ik er niet aan beginnen daarom heb ik jullie hulp nodig voor toch de juiste settings..

Ik heb al wat zitten experimenteren

standard : MP 11X
HTT=200 mhz (FSB)
HTT snelheid 1000(200 x5) (als ik mij niet vergis moet dit onder de 1000 blijven ? )
HTT-MP= 5X

Wat heb ik nu al gedaan: MP 11X
HTT= 238 mhz
HTT snhelheid ( 238 x 4 ) dan kom ik op 952 terwijl er bij cpu-z staat
HT link= 714 : / is dit dan fout ?
HTT-MP=4X
Vcore staat nog altijd standard
en timings ook.

Is dit al in de goede richting en zijn er zaken dat echt niet goed is of wat ik moet veranderen.
Graag hoor ik het

Mvg

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Toevallig is er net een ander topic over bezig. MIsschien kun je die eens bekijken
Amd athlon 64 3700+ hoger dan 2,8 Ghz ?
Ik heb er een tijdje geleden ook een topic over gehad. MIsschien heb je hier ook wat aan.
amd 3700+ overclocken
Verder kun je ook nog wel eens in de FAQ kijken als je dat nog niet gedaan hebt. Ik heb een tijdje geleden ook een beetje overgeclocked en het is echt het beste als je even op internet wat doorleest over hoe je het beste kunt overclocken. Het is niet iets wat je even in een half uurtje doet.

Ik weet niet je precieze specs dus ik zou het als volgt aanpakken. Als eerste moet je opzoeken of jouw moederbord een PCI en AGP/PCIe lock heeft. Zoniet dan kun je niet ver komen met overclocken. Je neemt een lage divider voor je geheugen. Je zet hem bijvoorbeeld op 133 Mhz (pc2100). Dan voer je handmatig de timings in die bij 200Mhz horen. Dit om te zorgen dat het geheugen absoluut niet de bottleneck van het systeem is. Vervolgens zet je de HTT multiplier op 3 x om te zorgen dat dit ook niet de bottleneck is.
Vervolgens begin je met je HTT te verhogen in stapjes van 5 - 10 Mhz.
Let goed op of de temperatuur niet te hoog wordt.
Als je de HTT verhoogt hebt boot je en kijk je of het stabiel is door stressprogramma's te draaien. (prime 95, OCCT)
Je moet echt de handleidingen doorlezen op internet. Ik zou elk onderdeel individueel aanpakken. Dan weet je zeker dat je onderdeel wat je overclocked niet door een ander onderdeel tegengehouden wordt.

Je bent overigens al op de goede weg denk ik. Lees nog iets meer op internet en het komt helemaal goed denk ik.

[ Voor 54% gewijzigd door Ernie op 31-10-2006 06:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een AMD athlon 64 +3700 Sandiego
Het moederbord is een: Asus A8N-SLI Deluxe
geheugen is merkloos

Ik heb dit ook nog veranderd pci click naar 33,3 mhz
en pci express clock 100 mhz

• Ernie
Dan ben je op de goede weg. Is je processor stabiel met 238 HTT?
Als dat zo is kun je gewoon verder gaan. Als het niet stabiel is kun je de vcore met een klein beetje verhogen en dan weer testen.
Ik zou persoonlijk wel even je geheugen iets terugclocken. Aangezien het naamloos is zal het wel niet zo hard lopen.
Eerst de maximumsnelheid van je processor opzoeken en dan die van het geheugen. Vervolgens kies je de voor jouw optimale instelling en ga je die nog eens testen.
PCIe clock en PCI moet je gewoon op standaard laten staan. Meestal vinden insteekkaarten het niet zo lekker om op met een hogere bussnelheid te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernie op 31-10-2006 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://www.oblivia.sohosted.com/online/ObliviA/Overclock/5.jpg

nog iets dat ik kan veranderen ?
nu gewoon proberen in kleine stapjes omhoog te gaan ?

en even memtest en prime 95 draaien

alvast bedankt

• Mister Banks
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2013
ik haal 3.2 ghz met mijn 3700+ :9~

Verwijderd

Damm nice !! -_-'! is et watergecooled ofzo of draait die op lucht :p !! Nou heb ik een vraagie is de mijne wel goed :(
Afbeeldingslocatie: http://img7.imagevenue.com/loc334/th_34281_specs_122_334lo.JPG

Graag reactie's plx !

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 03:25 ]

• Ernie
Dat is erg snel :) Hoe hoog is je Vcore en is dit dan een suicide shot of hij gewoon stabiel op 3.2?

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50
Beste medetweakers,

ik ben gister eventjes bezig geweest met mijn nieuwe CPU+Mainboard setje, het beterft een:

AMD Athlon 4000+ (S939)
Asus A8N32-SLI Deluxe.
512 Merkloos RAM PC3200

Na het 1 en ander eventjes afgetast krijg ik mijn CPU 2h stabiel (OCCT) op 3 Ghz (12 x 250) met het voltage een beetje naar boven op geschroeft (ik zit nu op college maar ik dacht 1,375) Mijn doel is eigenlijk 3,6 Ghz (12 x 300) maar dat wil hij niet echt. Ik kan het in de bios wel in kloppen en windows boot nog steeds netjes maar OCCT zeg na 10 sec. al dat de CPU niet stabiel is. Wat zijn mogelijkheden nog die ik nog niet heb geprobeerd ? Het geheugen gaat ook in snelheid omlaag ipv. omhoog hier heb ik echt geen ervaring mee. Als iemand suggesties heeft ik hoor het graag.

Mvg,

P.S ik post hier maar want een nieuw topic starten heeft weing zin :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Ernie
2h stabiel is niet echt lang. Ik raadt toch minimaal 8 uurtjes aan. 3.6 Ghz nog op standaard voltage lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Als je het lukt om hem stabiel te krijgen met dat lage voltage heb je volgens mij best een goede processor.

Voor vragen over geheugen dividers en de HTT multiplier kun je het beste de FAQ's doorlezen of de topics die iets eerder in dit topic genoemd zijn. Je kunt ook eens in het algemene AMD 64 OC topic kijken. Deze dus: [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 28
Om het hele overclocken goed te begrijpen zul je toch veel moeten lezen op internet. Ik ben zelf een maandje geleden ook begonnen en overclocken wordt zoveel makkelijker als je even de tijd neemt om een paar uurtjes wat door te lezen hierover. Dan begrijp je tenminste wat de meest gangbare manieren zijn om te overclocken en je begrijpt het overgrote deel van overclocken.

[ Voor 33% gewijzigd door Ernie op 02-11-2006 10:28 ]

• Avalaxy
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:14:
Ok ik heb nu het volgende.

[afbeelding]

nog iets dat ik kan veranderen ?
nu gewoon proberen in kleine stapjes omhoog te gaan ?

en even memtest en prime 95 draaien

alvast bedankt
ja, het voltage van 1.472 is wel enorm hoog als je je bedenkt dat je op 1.35 al een heel eind kunt komen. Ik zou deze van Auto afhalen (mocht die hier op staan), en zelf handmatig op 1.35 zetten, en steeds een stapje hoger (natuurlijk pas hoger gaan als hij niet wilt booten of niet stabiel is), zodat je niet 'teveel' volt erop gooit. Dit scheelt nml aanzienlijk in temp (kan zo'n 10 graden schelen, ik heb er ervaring mee :P).

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-02 17:08
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:12:
HTT snelheid 1000(200 x5) (als ik mij niet vergis moet dit onder de 1000 blijven ? )
Mag dacht ik ook wel op 1100 staan hoor. Heb ik hem iig ook regelmatig op staan. (ik heb echter wel de 3000+, maar dat zal niet veel uitmaken)

• Mister Banks
Arno E schreef op donderdag 02 november 2006 @ 03:39:
[...]

Dat is erg snel :) Hoe hoog is je Vcore en is dit dan een suicide shot of hij gewoon stabiel op 3.2?
Op 3.2 is ie stabiel op 1.65 volt (op lucht :P Zalman 9500AM2) op DFI lanparty Ultra-d (dacht ik). ik heb em bij een vriend op 3.2 laten draien en laten stressen voor 12 uur en dat is voor mij stabiel genoeg. bij mij thuis op een A8N-SLI doe ik 3GHZ stabiel op 1.55 volt

Verwijderd

1.65 volt is nogal veel voor 24/7 op lucht :|

• Avalaxy
  • Laatst online: 30-01 00:03
Zo, net ook weer even verder gegaan met het overclocken van mijn 3700+, nadat ik gisteren een Arctic Alpine 64 erop heb gemonteerd. Ik begon met kleine stapjes, maar ik zag dat het niets deed, dus ik had iets van: fock it, ik gooi hem wel meteen naar 2.80 gHz :).

Dus eventjes de HTT op 254 gegooid, de mem divider op 166 mHz (333 mHz dus, dual channel). En een VCore van 1.375 of iets dergelijks. De temperatuur stressed is 41 graden, en idle is hij 30 graden. Aan de temperatuur en de stabiliteit (hij is op 1.375 volt nog stabiel op 2.8 gHz) te zien kan ik waarschijnlijk nog veel verder komen, maar 2.8 gHz is voorlopig voldoende voor me. Overigens draait me cpu fan in idle op 900 rpm, en stressed op 1200 rpm. En het geheugen loopt dankzij mijn overclock nu weer op 200 (400) mHz, dus dat is wel mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 05-11-2006 15:38 ]

• Mister Banks
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:08:
1.65 volt is nogal veel voor 24/7 op lucht :|
Is het ook, en daarom loopt ie ook niet 24/7 op 1.65

• Ernie
Mister Banks schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:36:
[...]

Op 3.2 is ie stabiel op 1.65 volt (op lucht :P Zalman 9500AM2) op DFI lanparty Ultra-d (dacht ik). ik heb em bij een vriend op 3.2 laten draien en laten stressen voor 12 uur en dat is voor mij stabiel genoeg. bij mij thuis op een A8N-SLI doe ik 3GHZ stabiel op 1.55 volt
Is het de NF3 of de NF4 versie. Als het de NF3 versie is welke bios gebruik je dan ?
Ik kan namelijk niet goed kiezen welk ik nu zal gaan gebruiken :9

• Mister Banks
NF4 versie. die is ook nieuwer en ik dacht dat nf3 versie van dat bordje voor AGP is...
Pagina: 1