Welbekend probleem met maxtor 6v250f0 firmware ? voor dion b

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Zeg dion je maakt (zoals gewoonlijk) een hoop commentaar maar het raakt kant noch wal:

1. IK REIK EEN OPLOSSING AAN, voor mijn probleem. ==> Jumper ==> Dus anderen kunnen hiervan profiteren.

2. "Overig Hardware" staat VOL met vragen over harde schijven (zo koos ik ook mijn forum)==> ZOek op maxtor, kijk naar welk forum en kies deze.

3. Ik heb alles gedetailleerd uitgezocht over het hele internet.. en dus niets over te vinden ...... Behalve dan hoe ik mijn topic begon ...

Kort en duidelijk geformuleerd ==> Niets geen onzin erbij vermelden...
Kijk dat er dan antwoorden komen die volledig los staan van mijn vraag ( "je kunt geen sata II draaien als je moederbord het niet ondersteunt, --- sorry hoor, ik ben niet achterlijk) is andere koek . ..

Kijk naar mijn vraag en die is klontje klaar...

Jij zet iets te vaak je politie petje op zonder eens even goed te kijken naar de kort en bondige vraag .. Je zoekt ruis , echter je dient je te focussen op de vraagstelling.

Bovendien verwijs je me door naar een link die nog geen eens werkt (Huisregels) . Check voortaan eerst eens even je links voordat je deze plaatst !!!

De kern van de vraag was een mogelijk beschikbare firmware voor deze maxtor schijf en hoe deze schijf evengoed aan de praat te krijgen....

Niet met vriendelijke groet: Marcel

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
Vrijdag rel topic ! :D
marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:11:
2. "Overig Hardware" staat VOL met vragen over harde schijven (zo koos ik ook mijn forum)==> ZOek op maxtor, kijk naar welk forum en kies deze.
Waarom denk je dat er een "Opslagmedia en Controllers" Sub forum is? Dat is dus voor HDD's bedoeld. Lijkt me overduidelijk dat OH daar niet voor is.
Bovendien verwijs je me door naar een link die nog geen eens werkt (Huisregels) . Check voortaan eerst eens even je links voordat je deze plaatst !!!
Spelfoutje in de link. Als je zelf zo slim was als je voor doet komen had je dat ook gezien. Kan gebeuren lijkt me.

Overigens staat het forum bomvol met Nforce4 / Maxtor gerelateerde problemen.

Een kleine opsommingl

Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4 --> aanrader
Opstart problemen ASUS A8N-E
[rml][ A8N-SLI] Verdwijnende SATA-drives[/rml]
Opstart problemen ASUS A8N-E
OM FAQ / Beleid --> Compatibiliteit
A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Asus A8N-SLI heeft specifieke problemen?

Je posthistorie bestaat voor 90% uit eigen geopende topics, dus waar die arrogante houding vandaan komt is me niet helemaal duidelijk

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 27-10-2006 10:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als poster in het betreffende topic gaf ik al aan dat SATA II op een SATA I moederbord nóóit zal werken. Dat je de schijf compatible kunt maken met SATA I door een jumper te verzetten staat duidelijk in de handleiding én is vooraf op de website van de fabrikant te lezen.

Het had en heeft geen enkel nut om de firmware te vervangen en daarmee is het nut van wat jij noemt "de oplossing" er totaal niet.

Overige hardware staat beslist niet vol met specifiek op HD's gerichte vragen maar OM weer wel. Logisch want dat is het enige forum waar je topic thuishoort.

Dat je op internet iets niet kan vinden is onbegrijpelijk, daarnaast ben je waarschijnlijk op zoek gegaan naar zoiets simpels dat ik me eerder afvraag of je überhaupt wel weet waarom je naar iets zocht. I.m.o. heb je er nauwelijks kaas van gegeten.

Kortom, je aanval op de moderator is onterecht en zeer onvriendelijk. Jij bent degene die een overbodige vraag stelt en een oplossing biedt die werkelijk nergens op slaat. Dat je in het verkeerde forum post is overduidelijk, net zo duidelijk als het feit dat een topic als dit zeker niet hier hoort.

Problemen met een slot op je topic? Mail de moderator.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2006 10:41 ]

ARME AOW’er

• marcelhijma
ALS JE HAD gelezen dan zag je staan dat er stond dat het moederbord niet het issue is: DIE KAN SATA II aan dus geen issue

En klopt al deze threads voldoen niet aan mijn vraag / probleem ....

Oh ja VOORAF: De fabrikant geeft zelfs op een extra sheet aan dat je als gebruiker met je poten van de jumpers moet afblijven .....

[ Voor 48% gewijzigd door marcelhijma op 27-10-2006 10:54 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:52

DataGhost

iPL dev

marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:43:
ALS JE HAD gelezen dan zag je staan dat er stond dat het moederbord niet het issue is: DIE KAN SATA II aan dus geen issue

En klopt al deze threads voldoen niet aan mijn vraag / probleem ....
Wat denk je precies voor voordelen te halen uit SATA II :?

• marcelhijma
Sorry dataghost: ik installeer een hd. De leverancier zegt: niet aan de jumpers komen ..
Vervolgens ben ik uren bezig en het lukt niet ...

Tja dan ga je zoeken en wat vragen stellen nietwaar ....

Dan kom je op een punt uit: toch maar die jumper gebruiken, waarbij de issue sata I, Sata II en wat is nu Sata II en wat is uberhaupt het voordel van sata II nog geen eens een rol speelden.. Dat ding moet gewoon werken ...

Enfin het verhaal is nu wel bekend:

Jumpers om en alles werkt goed .... Tja dat heb je als je alles leest en je dus aan de regels van de leverancier houdt: Uren aan tijd verknallen en je begrijpt dat ik dan wat pissed off reageer als iemand hier opmerkingen loopt te maken, terwijl ik toch een kort en bondige vraag stel ...

[ Voor 28% gewijzigd door marcelhijma op 27-10-2006 10:59 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 10:04
En weer in het verkeerde subforum.

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Problemen met een moderator los je op via de mail.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:56:
Sorry dataghost: ik installeer een hd. De leverancier zegt: niet aan de jumpers komen ..
Vervolgens ben ik uren bezig en het lukt niet ...

Tja dan ga je zoeken en wat vragen stellen nietwaar ....

Dan kom je op een punt uit: toch maar die jumper gebruiken, waarbij de issue sata I, Sata II en wat is nu Sata II en wat is uberhaupt het voordel van sata II nog geen eens een rol speelden.. Dat ding moet gewoon werken ...
Lees je eerst eens in in de materie: http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA
Als jij niet weet waar je mee te maken hebt dan is het natuurlijk verdomd lastig om het goed te configureren. Dus zoek eerst eens op wat voor hdd en wat voor controller je hebt en hoe deze compatible zijn met elkaar.

• _Dune_
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk moederbord heb je precies? Als het moederbord is uitgerust met een Nforce4 chipset dan is dit je probleem. Nvidia is namelijk iets te los geweest met het toepassen van de S-ATA II specificaties in hun chipset. Maxtor daarin tegen heeft zich (misschien) iets te strak aan de specificaties gehouden. Daarnaast is dit een zeer veel besproken probleem, topics hierover zal ook met weinig moeite gevonden kunnen worden.

Maxtor heeft inderdaad verschillende firmware update's uitgebracht, deze worden alleen niet op hun site gepubliseerd. Je dient contact met Maxtor op te nemen.

Helaas heeft Nvidia in deze nooit van zich laten horen, want ook zij zouden actie moeten ondernemen.Tenminste dat is mijn idee. Ik ben al sinds begin 2005 met deze kwestei bezig geweest.

Daarnaast wat heb je nodig van de S-ATA II features? S-ATA II is geen standaard moet je weten. S-ATA II beschrijft alleen maar een paar nieuwe features o.a. staggered spinup, NCQ en S-ATA300. Terwijl de S-ATA300 interface tot nu toe nog een wassen neus is aangezien hardeschijven nog niet eens sneller werken als de S-ATA150 interface kan leveren.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 27-10-2006 11:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• marcelhijma
ONGELOOFLIJKE STOMPZINNIGE OPMERKINGEN TERW_DAN

Er is niemand die mij wat hoeft te vertellen over CCW's etc etc, laat staan SATA II met als zijn varianten ...

Je moet leren lezen ............

De leverancie levert een apart briefje bij de schijf : NIET AAN DE JUMPERS KOMEN ... als gebruiker die is alleen voor de TD....

Dune dank je voor je nuttige opmerkingen .....

[ Voor 33% gewijzigd door marcelhijma op 27-10-2006 11:05 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 10:04
marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:03:
Schreeuw je altijd tegen mensen die je proberen te helpen?
Ik denk dat een hoop mensen die je wilden helpen nu afhaken. Misschien moet je een eigen forum beginnen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:03:

Er is niemand die mij wat hoeft te vertellen over CCW's etc etc, laat staan SATA II met als zijn varianten ...

Je moet leren lezen ............
Je mag ook gewoon vriendelijk reageren hoor, jij stelt een vraag, ik probeer je te helpen en dan reageer je op zo'n manier.
Windt je niet zo op man en ga niet gelijk flamen. Dan kom je een heel stuk verder en dan zullen mensen je veel eerder willen helpen.
De leverancie levert een apart briefje bij de schijf : NIET AAN DE JUMPERS KOMEN ... als gebruiker die is alleen voor de TD....
Is het dan wellicht niet makkelijk om of de leverancier dit op te laten lossen als ze dit zo stellig zeggen, of gewoon even de jumpers te controlleren of die uberhaupt goed staan en compatible zijn met jouw config.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 27-10-2006 11:12 ]

• marcelhijma
Ok maar lees dan eerst eens voordat je allerlei belerende opmerkingen maakt ..

Nou sluiten maar die hap ...

Ik zou een nieuwe thread kunnen openen maar geloof het wel:
Beide leveranciers beweren Sata II ( oa 3 GB) aan te kunnen (VIA en Maxtor), met inmiddels nieuwere firmwares aan beide kanten.

Let op oa, dat staat dus voor onder andere.

Data flows to the K8T900 north bridge from the VT8251 south bridge across VIA's proprietary Ultra V-Link chip-to-chip interconnect, with 1.06GB/s of total bandwidth. The VT8251 will do its best to make use of that link, carrying data from a broad array of I/O devices. Most notably, the new south bridge has four full SATA ports that can tackle the latest innovations in the SATA spec, including 3Gb/s transfer rates

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat betreft S-ATA II, je hebt zowaar gelijk, je MB kan dit aan. Ik heb zelf de K8V en die kan het niét aan.

Mijn verkeerde search was vast het resultaat omdat je een verkeerde naam en type van je MB op gaf.

ARME AOW’er

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:52

DataGhost

iPL dev

marcelhijma schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
Ok maar lees dan eerst eens voordat je allerlei belerende opmerkingen maakt ..

Nou sluiten maar die hap ...

Ik zou een nieuwe thread kunnen openen maar geloof het wel:
Beide leveranciers beweren Sata II ( oa 3 GB) aan te kunnen (VIA en Maxtor), met inmiddels nieuwere firmwares aan beide kanten.

Let op oa, dat staat dus voor onder andere.

Data flows to the K8T900 north bridge from the VT8251 south bridge across VIA's proprietary Ultra V-Link chip-to-chip interconnect, with 1.06GB/s of total bandwidth. The VT8251 will do its best to make use of that link, carrying data from a broad array of I/O devices. Most notably, the new south bridge has four full SATA ports that can tackle the latest innovations in the SATA spec, including 3Gb/s transfer rates
Mja, als je in het juiste forum had gepost was je de OM FAQ / Beleid tegengekomen, met daarin een link naar Serial ATA FAQ, waar o.a. het volgende staat:
SATA en SATA II
De nieuwe features van SATA II zijn hoofdzakelijk het verplicht stellen van Native Command Queueing en een verdubbelde bandbreedte (300MB/s i.p.v. 150MB/s). Ook zal het mogelijk zijn om port multipliers te gebruiken. Hierdoor kan je een Serial ATA port benutten met twéé harde schijven, in plaats van één. Voor meer informatie over de features van SATA II raad ik je aan om hier een kijkje te nemen.

Hoe snel is een SATA disk t.o.v. een PATA disk?
Het zal je al wel bekend zijn dat SATA werkt met maximale snelheden van 150MB/s en 300MB/s. Dit heeft echter geen directe invloed op de performance van een harddisk. Op dit moment is er géén disk op de markt die in de buurt komt van de 100MB/s. Daarom kunnen ook SATA disken eigenlijk prima op een PATA controller werken; je zal op dit moment nog weinig profiteren van de winst in bandbreedte.
Ik vroeg je net al wat het mogelijke voordeel was wat je probeerde te behalen, maar ik kan met 99% zekerheid stellen dat je geen enkel voordeel van SATA II krijgt. Als je dan nog zo stug vol wilt houden aan SATA II had je gewoon moeten zoeken naar je chipset en je schijf, dan was je allemaal topics tegengekomen, zoals hierboven al gemeld, met daarin uitleg over problemen met die combinatie. Die zijn WEL relevant voor jouw probleem, ook al gebruiken ze niet exact dezelfde HD en hetzelfde moederbord.

• _Dune_
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DataGhost schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:32:
[...]

Mja, als je in het juiste forum had gepost was je de OM FAQ / Beleid tegengekomen, met daarin een link naar Serial ATA FAQ, waar o.a. het volgende staat:
[...]
Ik vroeg je net al wat het mogelijke voordeel was wat je probeerde te behalen, maar ik kan met 99% zekerheid stellen dat je geen enkel voordeel van SATA II krijgt. Als je dan nog zo stug vol wilt houden aan SATA II had je gewoon moeten zoeken naar je chipset en je schijf, dan was je allemaal topics tegengekomen, zoals hierboven al gemeld, met daarin uitleg over problemen met die combinatie. Die zijn WEL relevant voor jouw probleem, ook al gebruiken ze niet exact dezelfde HD en hetzelfde moederbord.
Waar heb je de onderste twee quote's vandaan gehaald? Zover ik weet zijn de S-ATA II features namelijk geen verplichting. Een controller of hardeschijf mag het S-ATA II label dragen wanneer deze één of meerdere S-ATA II features ondersteund. Zo heb ik een aantal Maxtor Diamondmax 10 schijven dit zijn S-ATA II schijven met een S-ATA150 interface. Ze ondersteunen namelijk wel NCQ en staggered spinup.

Alle info. met betrekking tot S-ATA II door de bedenkers zelf: www.sata-io.org

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 27-10-2006 11:47 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

bedankt hoor :)
klachten aan een Moderator graag afhandelen via mail, niet het hele forum hoeft hiervan mee te 'genieten'

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.