Hé verdraaid ik wou juist overstappen naar een functie met meer ICT (vanuit de financieel ondersteunende hoek) omdat ik nu gestoord wordt van al die nieuwe projecten die hier over de schutting worden gegooid waardoor we niet toe komen aan onze normale P&C cyclus. Ik had gehoopt dat een ICT functie wat rustiger zou zijn...CSB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:20:
Haha, "ietwat"?
Serieus, wij (de techneuten) willen dolgraag meer structuur en rechtlijnigheid, echter wil ons management daar niet aan. Wat krijg je dan:
De grootste schreeuwer of degene met het hoogste salaris krijgt prioriteit.
Ik baal er van dat er telkens nieuwe functionaliteiten naar binnen worden gepropt, terwijl regulier beheer zwaar ondergesneeuwd wordt.
Vergis je niet: nieuwe functionaliteit implementeren in een project is erg leuk, maar niet als je er vanwege alle omvallende applicaties en dergelijken geen tijd voor hebt...
Eigenlijk moet ik gewoon een andere baan gaan zoeken, maar ik heb geen zin om weer met onzekerheid te zitten, weer te gaan leuren met mijn c.v., en maar te hopen op een bedrijf waar het beter zal gaan. Volgens mij is het bijna overal zo, met name in de ondersteunende / beheer ICT sector. Misschien dat een andere functie hier wat in helpt.
Oké eigenlijk wist ik best dat het bij een ICT functie ook hectisch kan zijn, precies de reden dat ik nog steeds in de financiële sector zit. Ik denk dat (bijna) elke functie zo zijn hectische momenten wel heeft.