Stress, hoe ga je ermee om?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 29.278 views sinds 30-01-2008

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
CSB schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:20:
Haha, "ietwat"?

Serieus, wij (de techneuten) willen dolgraag meer structuur en rechtlijnigheid, echter wil ons management daar niet aan. Wat krijg je dan:
De grootste schreeuwer of degene met het hoogste salaris krijgt prioriteit.
Ik baal er van dat er telkens nieuwe functionaliteiten naar binnen worden gepropt, terwijl regulier beheer zwaar ondergesneeuwd wordt.
Vergis je niet: nieuwe functionaliteit implementeren in een project is erg leuk, maar niet als je er vanwege alle omvallende applicaties en dergelijken geen tijd voor hebt...

Eigenlijk moet ik gewoon een andere baan gaan zoeken, maar ik heb geen zin om weer met onzekerheid te zitten, weer te gaan leuren met mijn c.v., en maar te hopen op een bedrijf waar het beter zal gaan. Volgens mij is het bijna overal zo, met name in de ondersteunende / beheer ICT sector. Misschien dat een andere functie hier wat in helpt.
Hé verdraaid ik wou juist overstappen naar een functie met meer ICT (vanuit de financieel ondersteunende hoek) omdat ik nu gestoord wordt van al die nieuwe projecten die hier over de schutting worden gegooid waardoor we niet toe komen aan onze normale P&C cyclus. Ik had gehoopt dat een ICT functie wat rustiger zou zijn...
Oké eigenlijk wist ik best dat het bij een ICT functie ook hectisch kan zijn, precies de reden dat ik nog steeds in de financiële sector zit. Ik denk dat (bijna) elke functie zo zijn hectische momenten wel heeft.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:27
Inderdaad, dat werkt in de techniek net zo. En hier werken we daarnaast ook met disciplines als controlling, ICT, operatie, facilitair, inkoop e.d. en daar is het niet anders :/

Overigens denk ik dat iets in de trend van mindfulness mij ook wel eens kan helpen. Mijn hoofd loopt vaak overvol van allerlei gedachten over werkelijk alles wat er gebeurt / op mijn pad komt / waar ik aan denk / waar ik stress van heb waarbij die gedachten ook nog eens alle kanten op schieten.

[ Voor 47% gewijzigd door Joster op 17-09-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 15:33

CSB

:D

Holy thread-revive, Batman!

Ik dacht, laat ik maar weer eens wat posten over mijn situatie, wellicht dat de anderen zich hier in herkennen.
De werkweek van 2x 2 dagen bevalt me wel. Daardoor voorkom ik dat mijn spanningsboog toch te hoog word. Toch merk ik dat ik bij extra belasting (meer op het thuisfront dan ook) dat ik toch weer last krijg van kleine (lichamelijke) ongemakken. Spierpijntjes, hoofdpijntjes, misselijkheidjes, duizelingetjes, etc.

Zou sportscholen daarbij helpen denken jullie? (ik heb overigens een t****hekel aan sportscholen, maar goed)
Ik ben altijd redelijk onder de maat geweest wat betreft spiermassa en dan druk ik me nog voorzichtig uit...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Om naar de sportschool te gaan alleen is niet echt motiverend. Maar het kan leuk/goed worden als je iemand kan vinden om mee te sporten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22
Rockvee2 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:30:
Om naar de sportschool te gaan alleen is niet echt motiverend. Maar het kan leuk/goed worden als je iemand kan vinden om mee te sporten .
Ik ga juist alleen en minimaal tweemaal doordeweeks voordat mijn werkdag begint.
Zorg ervoor dat je de avond ervoor je tas al hebt klaar staan, en daarna s'ochtends gewoon gaan.

In mijn geval zorgt het in ieder geval voor een goede boost aan het begin van de dag en kan het zeker aanraden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CSB schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:02:
Holy thread-revive, Batman!

Ik dacht, laat ik maar weer eens wat posten over mijn situatie, wellicht dat de anderen zich hier in herkennen.
De werkweek van 2x 2 dagen bevalt me wel. Daardoor voorkom ik dat mijn spanningsboog toch te hoog word. Toch merk ik dat ik bij extra belasting (meer op het thuisfront dan ook) dat ik toch weer last krijg van kleine (lichamelijke) ongemakken. Spierpijntjes, hoofdpijntjes, misselijkheidjes, duizelingetjes, etc.

Zou sportscholen daarbij helpen denken jullie? (ik heb overigens een t****hekel aan sportscholen, maar goed)
Ik ben altijd redelijk onder de maat geweest wat betreft spiermassa en dan druk ik me nog voorzichtig uit...
Ik haat zelf ook sportscholen.
Of je hebt je spullen niet bij je als je uit je werkt komt en dan moet je thuis eerst shit halen, eenmaal thuis heb je geen zin meer.

Sinds een paar maanden loop ik een vast rondje hard. Dit doe ik elke ma/wo/vrij, met uitzonderingen van zeer slecht weer of andere afspraken.

Voordeel, ff omkleden en schoenen aan is in 2 min. gepiept. Je bent ook niet gelijk uren weg, je kan 15/30 min lopen. Muziekje erbij, hardlopen doe ik ook gewoon in me eentje, gewoon je Eigen tempo aanhouden. Je komt gelijk buiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:52

P_Tingen

omdat het KAN

Alternatief: zwemmen. Mijn dochter heeft een tijdje in de selectie gezeten en trainde om 6 uur 's ochtends. Omdat ik haar heenbracht en toch maar een beetje aan de kant zat te suffen stelde de trainer voor dat ik gewoon mee zou zwemmen (maar dan iets langzamer). Dat is me verhipte goed bevallen! De dagen dat ik zwom kwam ik überfit aan op het werk en had ik het idee dat ik een vliegende start had gemaakt.

Uiteraard moet je wel van zwemmen houden, anders wordt het sowieso al niks ;)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yurn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-06 23:46
CSB schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:02:
Toch merk ik dat ik bij extra belasting (meer op het thuisfront dan ook) dat ik toch weer last krijg van kleine (lichamelijke) ongemakken. Spierpijntjes, hoofdpijntjes, misselijkheidjes, duizelingetjes, etc.

Sport kan zeker helpen. In de geestelijke gezondheidszorg is het redelijk normaal om mensen met somberheids-/lichte depressie klachten een paar keer per week te laten hardlopen. Vaak verbetert hun stemming erdoor.

Gelukkig lijkt het bij jou niet zo heftig, maar je geeft aan dat je lichamelijke klachten wel te maken hebben met psychische belasting. Sporten kan je energie-niveau doen stijgen en je in een opgewekte stemming brengen, waardoor je meer kan hebben. Ik zou het proberen.

De vraag is trouwens of een sportschool het middel is voor jou. Als je daar zo'n hekel aan hebt, dan is het echt een "opgave" er naar toe te gaan. Tenzij die extra spieren een doel op zich zijn, dan is het de enige optie.
Anders kan, zoals al genoemd, hardlopen beter zijn. Ik zou iets kiezen dat je leuk vindt of anderszins laagdrempelig is. Ikzelf ben op den duur gaan fietsen naar wijn werk. De sportschool vond ik teveel gedoe om steeds naar toe te gaan, dus ik dacht, ik combineer het nuttige met het noodzakelijke (ik moest toch naar mijn werk). Dus ruim een uur fietsen per dag. Ik voelde me al snel een stuk energieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_Tingen schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:56:
Alternatief: zwemmen. Mijn dochter heeft een tijdje in de selectie gezeten en trainde om 6 uur 's ochtends. Omdat ik haar heenbracht en toch maar een beetje aan de kant zat te suffen stelde de trainer voor dat ik gewoon mee zou zwemmen (maar dan iets langzamer). Dat is me verhipte goed bevallen! De dagen dat ik zwom kwam ik überfit aan op het werk en had ik het idee dat ik een vliegende start had gemaakt.

Uiteraard moet je wel van zwemmen houden, anders wordt het sowieso al niks ;)
Dit! Ik ga elke week zwemmen, lekker even knallen en daarna super goed slapen (ik zwem altijd 's avonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Laatst online: 26-09 15:33

CSB

:D

Ben weer begonnen met hardlopen. Ik probeer in ieder geval mijn oude niveau weer te bereiken: 3x in de week, 5 km. Ik merk wel dat ik, los van wat pijntjes, me toch wat fitter begin te voelen. En dat al na pas 2x lopen deze week.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb veel aan yoga, dat kun je op allerlei manieren doen en de zweverigheid valt erg mee. Bij mij helpt t goed om ook mn hoofd leeg te maken en rustiger te krijgen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 09:20
zomertje schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:34:
Ik heb veel aan yoga, dat kun je op allerlei manieren doen en de zweverigheid valt erg mee. Bij mij helpt t goed om ook mn hoofd leeg te maken en rustiger te krijgen.
Dat lijkt me ook wat is het ook geschikt voor wat minder flexibelere mensen (lees overgewicht) :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hari-Bo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Dat lijkt me ook wat is het ook geschikt voor wat minder flexibelere mensen (lees overgewicht) :)
Je kan dan niet alle dingen goed uitvoeren, maar iets is beter dan niets. Er gaat een fimpje rond van een man die zijn extreme overgewicht is kwijtgeraakt door yoga te doen. Gewoon proberen dus. Er zijn heel veel online dingen te vinden, maar via een leraar kun je wel voorkomen dat je dingen fout aanleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 09:20
zomertje schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Je kan dan niet alle dingen goed uitvoeren, maar iets is beter dan niets. Er gaat een fimpje rond van een man die zijn extreme overgewicht is kwijtgeraakt door yoga te doen. Gewoon proberen dus. Er zijn heel veel online dingen te vinden, maar via een leraar kun je wel voorkomen dat je dingen fout aanleert.
Bedankt voor de tip zal hier eens in gaan verdiepen ben namelijk ook bezig met mindfulness en heeft ook een positief effect dus ik wil graag doorpakken, want ik heb vooral extreem veel pijn in me nek als ik stress heb.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hari-Bo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor de tip zal hier eens in gaan verdiepen ben namelijk ook bezig met mindfulness en heeft ook een positief effect dus ik wil graag doorpakken, want ik heb vooral extreem veel pijn in me nek als ik stress heb.
Goed idee, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Misschien een oud topic omhooggetrapt, maar vroeg mij even af (topic ws steeds actueler ;-)) )
YouTube: Are You Using The Right Ashwagandha? (KSM 66 vs. Sensoril vs. Shoden) Nootropics schijnt goede ashwaganda te zijn, Shoden, Sensoril en KSM66. Ben voornamelijk geinteresseerd in de Shoden poeder. Maar ik heb helaas geen creditcard dus vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een Nederlandse equivalent van deze poeders. Ik ben op zoek naar een poeder wat mij kan helpen om basisspanning/ stress/ prikkelgevoeligheid omlaag te brengen, naast mn ontspanningsoefeningen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:13
Zes jaar geleden zat ik op een "non-skilled" servicedesk.
60 belletjes per dag als het niet meer was... wachtwoord reset, vragen of de kabel wel goed in de monitor zit, of de laptop al herstart is.. dat soort zaken. Veel gezeur en mensen die IT maar moeilijk vonden.

Nu ben ik engineer bij één van de vier grote banken, projecten waar veel geld in omgaat en ik toch wel echt een stuk beter moet opletten op welke knop ik druk.

Stress bij de servicedesk was vele maler groter...
(en salaris stuk kleiner)

Ook loop ik 3x per week hard, gelijk met opstaan glas water en go. Heerlijk begin van de dag.

[ Voor 8% gewijzigd door mentalozzie op 17-08-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De vraag die je stelt @saken past beter in een eigen topic dan dit topic. Vanwege de 6 jaar die er tussen zit, sluit ik het topic

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.