Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De, afgestudeerd,ik weet alles al, en klaar-mentaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het eigenlijk al. Zit pas relatief kort in de ICT en heb altijd enorm opgekeken tegen de opgeleide mens. Waarom dat zo is valt buiten de scope van datgeen ik hier wil aanroeren.

We moeten vandaag de dag elke dag wel een keer bezig zijn met ons vakgebied om bij te blijven en onze waarde te behouden.

Wat ik waarneem is dat mensen bereid zijn om schaamteloos op examen te gaan met alle antwoorden op zak en zich verdedigen met het feit dat de examens niet de realiteit benaderen en dat fraude om die reden is goed te praten omdat de werkgever nu eenmaal vraagt om een papiertje wat wij dan weer zien als iets wat niet realistisch is omdat we zogenaamd zo goed op de hoogte zijn.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de gemiddelde ICT'er net zo'n flauwe miet is dan wie dan ook, gewoon blijven handhaven van een een of andere cultuur terwijl je eigenlijk niks meer wilt doen en wilt rusten op lauweren die er niet eens zijn!

Heb bijna alleen nog maar schijterds gezien in de ICT die leuk kunnen praten en denken dat ze klaar zijn!

In dit vak ben je nooit klaar!!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Studeren? Wat voor niveau praten we eigenlijk over want dat is me niet geheel duidelijk uit je verhaal. Want ik kan me eigenlijk zeer goed voorstellen dat de houding die jij schetst niet op ieder niveau voorkomt.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Dat klinkt ook niet postief zeg. Als ik naar mezelf kijk dan weet ik dat ik niet klaar ben. Maar momenteel werkt in de praktijk leren voor mij beter dan een cursus of een examen (dat er overigens ook niet is).

Daarnaast ken ik mensen en ik ben er zelf ook eentje die gewoon het hele hbo informatica diploma naast het werk gehaald hebben. Dat is bikkelen moet ik zeggen.

En er zijn ook mensen met grote praat die niks kunnen, die heb je overal :)

Dus wat wil je bereiken met je topic?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:16:
Zit pas relatief kort in de ICT
...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de gemiddelde ICT'er net zo'n flauwe miet is dan wie dan ook,
Volgens mij spreek je jezelf nu wat tegen aangezien je amper ervaring hebt binnen de ICT ;)
Wat ik waarneem is dat mensen bereid zijn om schaamteloos op examen te gaan met alle antwoorden op zak en zich verdedigen met het feit dat de examens niet de realiteit benaderen en dat fraude om die reden is goed te praten omdat de werkgever nu eenmaal vraagt om een papiertje wat wij dan weer zien als iets wat niet realistisch is omdat we zogenaamd zo goed op de hoogte zijn.
Dat laatste stuk moet je eens wat duidelijker uitleggen, ik snap er niets van. Wat het eerste gedeelte betreft herken ik dat wel. Wanneer ik bekijk hoe de praktijk is, is dat vaak veel genuanceerder dan wanneer je strak de lesstof zou volgen. Frauderen is nooit goed, maar wat meer ruimte voor eigen inbreng en meer ruimte voor de realiteit kan zeker geen kwaad.

Verwijderd

ik zie in je TS niets anders dan een grote bash richting IT-ers.

en daarvoor zit je hier op het verkeerde forum.

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:18:
Studeren? Wat voor niveau praten we eigenlijk over want dat is me niet geheel duidelijk uit je verhaal. Want ik kan me eigenlijk zeer goed voorstellen dat de houding die jij schetst niet op ieder niveau voorkomt.
Die houding heb ik waargenomen op vrij hoog nivo. Ik zelf ben uit een wat ongebruikelijke hoek in de ICT beland en ehb me gewoonweg verbaasd over wat ik gezien heb. Ik ben iemand die wil WETEN! Maar daar schijnt het niet om te gaan!
Nog 1 examen en ik heb mun MCSE2003

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:26:
ik zie in je TS niets anders dan een grote bash richting IT-ers.

en daarvoor zit je hier op het verkeerde forum.
Nu.....je hebt de macht....dus.....

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

YellowCube

Wait...what?

En op de plek waar je werkt loopt alles in het honderd?
Als ik het namelijk goed begrijp zijn de ICT'ers om je heen totaal incompetent.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:23:
[...]
Volgens mij spreek je jezelf nu wat tegen aangezien je amper ervaring hebt binnen de ICT ;)

[...]
Dat laatste stuk moet je eens wat duidelijker uitleggen, ik snap er niets van. Wat het eerste gedeelte betreft herken ik dat wel. Wanneer ik bekijk hoe de praktijk is, is dat vaak veel genuanceerder dan wanneer je strak de lesstof zou volgen. Frauderen is nooit goed, maar wat meer ruimte voor eigen inbreng en meer ruimte voor de realiteit kan zeker geen kwaad.
Het gaat mij puur en alleen om het feit dat Men schijnbaar zo bang is voor die MS-examens en daarom hun toevlucht zoeken tot fraude, niet dat ik zo goed ben!! maar kom er wel doorheen!! En waarom??? Het is Microsoft Software...ik durf er niet eens aan te beginnen om daar commentaar op te leveren, laat staan hen te vertellen hoe het werkelijk in elkaar steekt!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:40

Reptile209

- gers -

(jarig!)
Mensen die frauderend opleidingen doorkomen, krijgen dat later alsnog wel een keer op hun bord. Domweg omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. En als ze wel voldoende competent blijken te zijn, dan hadden ze dus blijkbaar`het examen niet nodig (en was frauderen onnodig geweest).

Nu moet ik overigens wel zeggen dat vreselijk veel examens (of het nou op een universiteit, een middelbare school of een commerciele opleiding is) ook niet echt zinnig in elkaar zitten. Vaak komt het neer op stomme feitjes reproduceren. In sommige gevallen is dat nuttig, maar vaker lijkt het een stuk luiheid van de maker(s) van een examen om vragen te bedenken die het begrip van studiestof toetsen.

Zo scherp als een voetbal!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 19:54
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:36:
[...]
Het gaat mij puur en alleen om het feit dat Men schijnbaar zo bang is voor die MS-examens en daarom hun toevlucht zoeken tot fraude, niet dat ik zo goed ben!! maar kom er wel doorheen!!
Natuurlijk is het op eigen kracht door examens heen komen veel beter dan door te spieken. Hopelijk vallen zulke collega's vanzelf wel door de mand en dan sta jij er alleen maar sterker tegenover.
En waarom??? Het is Microsoft Software...ik durf er niet eens aan te beginnen om daar commentaar op te leveren, laat staan hen te vertellen hoe het werkelijk in elkaar steekt!
Meen je dit? Soort omgekeerd MS-bashen, beetje teveel adoratie? In mijn simpelheid als hoogstens goed getrainde eindgebruiker kan ik al wel wat dingen tegen MS inbrengen. Lijkt me niet meer dan normaal dat dat ook gewoon moet kunnen, mits onderbouwd!
Nu moet ik overigens wel zeggen dat vreselijk veel examens (of het nou op een universiteit, een middelbare school of een commerciele opleiding is) ook niet echt zinnig in elkaar zitten. Vaak komt het neer op stomme feitjes reproduceren. In sommige gevallen is dat nuttig, maar vaker lijkt het een stuk luiheid van de maker(s) van een examen om vragen te bedenken die het begrip van studiestof toetsen.
Zelfs debiele tentamens kunnen goed in elkaar zitten. Een tentamen waar 10 vragen uit een set van 100, voor studenten bekende vragen, worden getrokken leek mij ook ooit debiel, tot ik me besefte dat ik uiteindelijk wel ruim 70 vragen had gemaakt ter voorbereiding :+ Donders goed dat ik de stof kende :o

[ Voor 27% gewijzigd door paknaald op 26-10-2006 21:45 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Wat bedoel je met frauderen??

Wat ik heb gemerkt kwa MS examens is dat een aantal mensen echt alleen maar testking leren. Daarnaast zijn er genoeg ITers die gewoon het MS boek pakken en deze voledig doorlezen en leren. testen hun kennis in de praktijk enz.

Ik snap niet echt waar dit nu op uit gaat draaien. dus mijn vraag aan de TS. wat bedoel je nou eigelijk. Waarom zijn "alle" ITers miet? en waarom wordt iedereen bij jou over 1 kam gescheerd??

Ik ken om mij heen best veel HBOers. Er zitten een paar goede bij, de Meeste van rond de 26 27 jaar die net van school af komen denken gelijk He ik heb HBO dus ik kan en mag alles.

Foutje. Ik werk dan al bijna 10 jaar en heb iets meer ervaaring mijn MBO heb ik al tijdje de tijd dat ik aan het werk ben heb ik al heel wat HBOers op hun nummer gezet omdat zij gewoon weg geen inzicht hebben op de werkvloer. Het zijn net managers.!!

[ Voor 32% gewijzigd door To_Tall op 26-10-2006 21:53 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb ooit in een ver verleden een van die examens gedaan en ik kwam erachter dat mijn ervaring en werkwijze niet overeenkwam met de zienswijze van MS. Dus ik zakte omdat ik het gewoon anders deed. Ik doe bij een upgrade bijvoorbeeld liever format c: en dat was niet goed :P

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Meen je dit? Soort omgekeerd MS-bashen, beetje teveel adoratie? In mijn simpelheid als hoogstens goed getrainde eindgebruiker kan ik al wel wat dingen tegen MS inbrengen. Lijkt me niet meer dan normaal dat dat ook gewoon moet kunnen, mits onderbouwd!

Tsja....ben via Bil in de ICT terechtgekomen en ben inderdaad erg onder de indruk van MS-software.
Maar ben niet zo naief dat ik de andere dingen niet zie.

Feit blijft dat ik die software niet gemaakt heb en daar ook geen invloed op heb! En het is best mooie software! En je moet ook weten wat ze ermee bedoelen.....ik ben een echte MCSA'er en daluk een echte MCSE'er....waarom?? omdat ik weet wat zij voor ogen hebben. En het fraperende aan alles is dat we als samenleving heel erg gebaat zouden zijn bij 1 softwareleverancier.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 23:21
Ik snap totaal niet wat je wilt zeggen. Misschien is het zinvol om per zin 1 gedachte proberen op te schrijven, geen 5 per zin. Dan begrijpt de rest van ons misschien ook nog waar je naar toe wilt.

Dus jij ziet mensen die geen ruk doen om je heen? incompetente mensen? Joh, die zie je overal. Iemand die interesse heeft in een onderwerp en het belangrijk om goed werk af te leveren zie je ook overal. Het is net wat je wilt zien en hoe erg je zelf je best doet om bij de goede mensen terecht te komen.

Verbouwing

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:57:
En het fraperende aan alles is dat we als samenleving heel erg gebaat zouden zijn bij 1 softwareleverancier.
"Ein Volk, ein Reich, ein Führer!"

(De totale schade van de wanproducten uit Redmont, W.A. is groter dan de schade van vijf willekeurige Orkanen bij elkaar opgeteld. Denk daar maar eens over na, als je je totalitaire wereldbeschouwing komt ventileren. De enige Windows in dit huis zitten in de Walls en je gebruikt ze om naar buiten te kijken, en dat blijft zo.)

http://www.techweb.com/showArticle.jhtml?articleID=160200005 voor een schadeschatting die redelijk serieus onderbouwd is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

dus,

9 maand later en nog steeds je punt willen maken
zie het nut niet zo
testking bladiebladie

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Topicstarter
Mithrandir schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:01:
Ik snap totaal niet wat je wilt zeggen. Misschien is het zinvol om per zin 1 gedachte proberen op te schrijven, geen 5 per zin. Dan begrijpt de rest van ons misschien ook nog waar je naar toe wilt.

Dus jij ziet mensen die geen ruk doen om je heen? incompetente mensen? Joh, die zie je overal. Iemand die interesse heeft in een onderwerp en het belangrijk om goed werk af te leveren zie je ook overal. Het is net wat je wilt zien en hoe erg je zelf je best doet om bij de goede mensen terecht te komen.
Nu.....dat is waar. Denk dat het een soort eergevoel is wat ik aan de kaak probeer te stellen.
Feit blijft gewoon dat ik als naief persoontje de ICT-wereld ben ingestapt met het idee van.....ik ben onder de intelligente mens.....maar ik heb bijna alleen nog maar fraudeurs gezien. En ze hebben allemaal hun mond vol over van alles en nog wat.....ik zie dat als een algemene tendens onder de ICT-Community

Verwijderd

Topicstarter
piems schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:05:
dus,

9 maand later en nog steeds je punt willen maken
zie het nut niet zo
testking bladiebladie
Komt omdat het nog steeds zo is. En als dit forum zo rigide is als het gaat om het nog eens te berde brengen van een topic en dat dat dus niet kan, dan heb je gewoon een kutforum!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:11:
[...]

Komt omdat het nog steeds zo is. En als dit forum zo rigide is als het gaat om het nog eens te berde brengen van een topic en dat dat dus niet kan, dan heb je gewoon een kutforum!!!
kutforum?

ben je dronken ofzo? ik snap geen reet van wat je nou werkelijk wilt discussieren :'(

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:36:
[...]

Het gaat mij puur en alleen om het feit dat Men schijnbaar zo bang is voor die MS-examens en daarom hun toevlucht zoeken tot fraude, niet dat ik zo goed ben!! maar kom er wel doorheen!! En waarom??? Het is Microsoft Software...ik durf er niet eens aan te beginnen om daar commentaar op te leveren, laat staan hen te vertellen hoe het werkelijk in elkaar steekt!
EDIT: Ik heb je bericht verkeerdom geinterpreteerd. (volgens mij niet raar, want ik heb een beetje het gevoel dat je momenteel niet 100% bij kennis bent). Je bent juist heel erg pro microsoft. Nou, dat wil ik ook weer niet zeggen. En de wereld gebaat bij 1 software leverancier? Yeah, right!

[ Voor 29% gewijzigd door JackBol op 26-10-2006 22:19 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

burne schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:04:
[...]

"Ein Volk, ein Reich, ein Führer!"

(De totale schade van de wanproducten uit Redmont, W.A. is groter dan de schade van vijf willekeurige Orkanen bij elkaar opgeteld. Denk daar maar eens over na, als je je totalitaire wereldbeschouwing komt ventileren. De enige Windows in dit huis zitten in de Walls en je gebruikt ze om naar buiten te kijken, en dat blijft zo.)

http://www.techweb.com/showArticle.jhtml?articleID=160200005 voor een schadeschatting die redelijk serieus onderbouwd is.
Hier past maar 1 smiley bij: :')

Wat een kansloze ononderbouwde reactie. En wat een prachtige start om weer in de eindeloze discussie Windows <> concurrerende OS'sen te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 26-10-2006 22:15 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Motrax schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:15:
En wat een prachtige start om weer in de eindeloze discussie Windows <> concurrerende OS'sen te vallen.
We zouden het natuurlijk ook over de drijfveren van iemand die een van bovenaf opgelegde monocultuur van dichtgetimmerde, gesloten software wenselijk denkt te moeten vinden kunnen hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik vind het zo kansloos dat ik hem dichtgooi. Daarna eens even zien of er nog wat te waarschuwen valt :9
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.