Software om interviews uit te werken

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46
Ik heb wat interviews als digitale audio bestanden. Nu wil ik deze uitwerken. Dat betekent dat ik constant moet starten, stoppen, klein stukje terug spoelen, etc. De bestanden zijn momenteel in .wav formaat, maar dat valt natuurlijk altijd te converteren.

Nu zoek ik dus een programmatje waarmee ik dit handig kan doen. Het liefste zou ik hem besturen met een paar globale shortcuts, zodat ik mijn handen niet van het toetsenbord hoef te halen. Een functie om een klein stukje terug te spoelen (5 of 10 seconden ofzo) zou erg welkom zijn. Heeft iemand suggesties voor geschikte software hiervoor?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik weet niet welk programma je gebruikt, maar de meeste programma's hebben wel keyboardshortcuts voor terug, play, stop, enzovoorts. Tussen je afspeelprogramma en je typ-programma kun je gewoon schakelen met alt-tab, dus ik snap niet echt wat je met 'geschikte software' moet?

Rail Away!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Heb dit ook weleens gedaan, gewoon met mediaplayer. Wat inderdaad handig zou zijn is iets als bookmarks en notes. Zodat je bijvoorbeeld aan kan geven wie er aan het spreken is met kleurtjes e.d. Eventueel wat notes betreffende het onderwerp op bepaalde tijdstippen plaatsen en zo verder.

• ATS
Nou, het is niet handig als ik eerst alt-tab moet doen (en dan maar hopen dat ik inderdaad alleen maar word en media player open heb) en dan weer een andere keycombi moet doen. De meeste programma's hebben idd keyboard shortcuts, maar geen _globale_ keyboard shortcuts, dus shortcuts die vanuit elk programma werken. Overigens heb ik helaas niet de beschikking over een mm-keyboard.

Die bookmarks en notes zouden handig kunnen zijn, maar zijn niet crusiaal voor mij. Mij gaat het erom dat ik tijdens het uittypen van het interview heen en weer kan spoelen, kan pauzeren, etc, zonder mijn handen van het keyboard af te hoeven halen. Dat scheelt namelijk echt enorm als een uren aan interviews uit moet werken. Met mij eigen (linux met KDE) systeem thuis is dat eenvoudig te doen, maar onder windows zou ik niet weten hoe ik dat zou moeten aanpakken.

Merk op dat een plugin of een andere methode om globale shortcuts te defineren waarmee ik bijvoorbeeld Media Player kan aansturen ook al bruikbaar is.

[ Voor 16% gewijzigd door ATS op 26-10-2006 11:09 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Winamp kan dit (preferences -> global hotkeys)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ATS
Daar gaat het wel mee lukken denk ik! Dank je wel. :)

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 17:40

GeekK

Rag Mama Rag

Met foobar ook (pref->general->kb shortcuts):
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/GeekK/files/global-shortcuts.png
Je kunt aangeven of een shortcut global moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 27-10-2006 15:12 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Pagina: 1