[Nieuwe GPU] wil dat met mijn mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil een nieuwe grafische kaart halen. Ik heb nu een Leadtek WinFast A250 LE, een Geforce 4. Games beginnen soms te haperen etc en de fan is een keer stuk geweest, plus het is tijd voor wat nieuws..

Nou heb ik 2 kaarten gezien die mogelijk wat zijn (van < de 100 euro):

-XFX GeForce 6200A
-MSI RX9250 Radeon 9250SE

(misschien iemand anders nog tips?)

Nu gaat het erom of het zinvol is om ook een nieuwe mobo/proc te kopen, of levert een nieuwe grafische kaart ook al wel goede verbetering op?

Mijn moederbord is een Asus p4b533 met i845E chipset en socket 478 met een P4 op 2800 MHZ erin... GPU kan alleen maar in mijn AGP slot.. ik heb geen PCI-E

[ Voor 6% gewijzigd door ViNyL op 25-10-2006 14:46 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet welke games je wil spelen, maar de 2 kaarten die je opnoemt zijn echt de meest simpele budget kaarten die er zijn en zullen ten opzichte van je geforce 4 niet veel bijdragen in games.

Als je iets leuks wil voor weinig geld zou ik voor de Geforce 7600GS gaan.
Geen dikke gamerskaart, maar ook zeker geen budget kaart. ;)

Dit hangt natuurlijk allemaal af van de games die je wil spelen en welke eisen je daar aan stelt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Belangrijkste tip is met zulk oud spul gewoon een 2e hands kaart te halen, dan kun je makkelijk iets vinden dat beter presteert dan de twee dingen die je daar noemt. Maar goed, enige wat je dus hoeft te doen is op zoek te gaan naar reviews van de relevante chips met jouw hardware. En dat kun je prima zelf :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.