Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/images/spgc/CWS31AFW_9378high_35_0_4000.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/images/spgc/GPD_29253_35_0_4000.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/images/spgd/CWS31AFW_15361high_35_0_4000.gif

Het eerste deel van "het Sony Ericsson M600i topic" is hier terug te vinden.

Oorspronkelijk persbericht
De Sony Ericsson M600i is een volwaardige e-mail tool en mobiele telefoon in één, met een extreem stijlvol en slank uiterlijk. Bovendien heeft het ook nog eens buitengewoon handige features, waaronder een touchscreen display met handschriftherkenning. De M600i is de tweede telefoon in de Sony Ericsson portfolio die Symbian OS 9.1 and UIQ 3.0 enabled is. (De Sony Ericsson P990i was de eerste, maar kwam later beschikbaar). Ook de W950i zal gebruik maken van deze versie van Symbian.
Met de M600i worden je fantastische mogelijkheden geboden om de telefoon te customisen en - om je persoonlijke productiviteit verder te verhogen - applicaties aan te schaffen via de Sony Ericsson Application shop. De UMTS-telefoon is compact, maar zit boordenvol met functionaliteiten, zoals nieuwe push e-mail applicaties, remote synchronisatie en een uitbreidbaar geheugen. De M600i is 15 mm dik en is daarmee een van de dunste UMTS-toestellen van zijn soort die nu op de markt is.

“Schattingen laten zien dat er wereldwijd zo’n 650 miljoen zakelijke e-mail gebruikers* zijn en de vraag voor echt mobiele e-mail groeit daardoor snel,” zegt Eric Rikken, Head of Marketing Benelux van Sony Ericsson. “Hoewel er ook aparte e-mail toestellen op de markt zijn, zullen veel mensen een snelle en makkelijke messaging tool toejuichen die geïntegreerd is in hun mobiele telefoon.”

Multifunctioneel
Dankzij het software platform en de user interface wordt multitasking – zoals surfen op het net terwijl je telefoneert – realiteit. De M600i maakt optimaal gebruik van zijn UMTS-mogelijkheden en zorgt voor een hoge bandbreedte voor downloads en voor snel en makkelijk e-mail verkeer (zelfs bij zware attachments). Verder zijn software pakketten als PowerPoint, Word en Excel en Adobe PDF viewer standaard geïnstalleerd.

Design
De M600i is dankzij het ergonomische ontwerp heel eenvoudig met een of twee handen te bedienen. Hierdoor is het ook mogelijk om op verschillende manieren de messaging functies van het toestel te gebruiken. Zo kan het grote ‘dual function’ keyboard gebruikt worden voor het invoeren van teksten en functioneert het als cijfertoetsen.
Je kunt video’s van hoge kwaliteit en grafische content optimaal bekijken met de 3-way Jog Dial en een 2,6 inch QVGA scherm, die 262k aan kleuren weergeeft.

Partners
Er komt een ruim aanbod aan standaard applicaties voor push e-mail en aan customised versies die operators zelf kunnen afstemmen. Deze worden op het moment ontwikkeld in samenwerking met de volgende partners:
AlteXia
Ericsson Mobile Office (EMO) (Try & Buy)
iAnywhere OneBridge
Intellisync
Microsoft Exchange ActiveSync
RIM - BlackBerry Connect
Seven
Visto
Standaard Email - IMAP IDLE (werkt op alle standaard compliant servers)

Deze bedrijven houden zich bezig met het ontwikkelen van een serie e-mail oplossingen zodat je altijd en overal zowel bij je privé als zakelijk e-mailaccounts kunt.

Veiligheid
Met zoveel connectivity mogelijkheden heeft Sony Ericsson uiteraard veel zorg besteedt aan het veiligheidsapect. De krachtige anti-virus en firewall software voor mobiele toestellen van McAfee en Pointsec encryptie worden gratis of in de vorm van try&buy pakketten aangeboden. Voor een veilige toegang tot bedrijfs¬netwerken wordt Certicom VPN-cliënt gratis aangeboden.

Voor zo'n slank apparaat heeft de M600i een indrukwekkende hoeveelheid geheugen (80 MB) aan boord. Zo kan een grote hoeveelheid e-mail attachments en multimedia content worden opgeslagen. Een extra 64 MB Memory Stick Micro (M2) wordt standaard in de doos meegeleverd. De M2 is een superkleine stick voor de opslag van media die speciaal ontworpen is voor zeer compacte mobiele apparaten.

De M600i is beschikbaar in Granite Black en Crystal White en werd beschikbaar vanaf het tweede kwartaal van 2006. De actuele prijs kan je onder andere in de Pricewatch terug vinden.

M600i Overzicht features:

Imaging & Messaging
• QVGA 2,6 inch display
• 262K kleuren TFT
• Video playback 30 frames per seconde
• Online picture sharing
• SMS, MMS, POP3 e-mail
• Push e-mail
• Keyboard met dual functions
• Typecorrectie en word completion
• Handschriftherkenning
• Touchscreen
Entertainment
• Media Player (ondersteunt MP3, AAC, ACC+, E-AAC+ .3gp en .m4a)
• OMA DRM phase 1
• Streaming audio/video
• Audio out over system connector
• 3D games, Java MIDP 2.0
• 40 Polyphone ringtones
Connectivity
• Dual Mode UMTS 2100 MHz, triple band GPRS 900/1800/1900MHz
• Symbian 9.1 en UIQ 3.0
• Stereo Bluetooth™ support
• Infrarood SIR
• 80 MB intern gebruikersgeheugen
• Uit te breiden Memory Stick Micro™ (M2™)
• Full HTML browser Opera 8
• RSS feeds
• Flight mode
• PC tools & software
• PC-synchronisatie
• USB 2.0 mass storage, full speed (12 Mbps)
• USB charging
• External antenna connector
• Stereo Portable Handsfree en USB-kabel bijgeleverd
Zakelijk
• VPN-cliënten (gratis)
• Encryptie (try&buy)
• Virus Protection / Firewall (try&buy)
• Ingebouwde Sony Ericsson Application Shop
• Luidspreker
• PowerPoint, Word en Excel editors
• Adobe PDF viewer

Media:
De officiele productpagina van de Sony Ericsson M600i.
Officieel persbericht Sony Ericsson (Vertaling ervan staat hier boven)
Officiele persfoto's Sony Ericsson
Foto's van SE community
De interactieve presentatie van de M600i.
De Video presentatie van de Sony Ericsson M600i.

Navigatie
Ook onder Symbian OS 9.1 (UIQ 3) is het mogelijk om navigatiesoftware te installeren. Enkele aanbieders van navigatiesoftware zijn:
Wayfinder
Wisepilot
Nav4all

Officieel wordt het populaire TomTom Navigator niet ondersteund. Er is echter al bewezen dat het wel degeljk draaiend is te krijgen.

Bescherming
Om de M600i een beetje stijlvol te kunnen vervoeren, zonder het touchscreen te beschadigen heeft Noreve een bijzonder stijlvolle cover in het assortiment. Deze zijn in Nederland te bestellen bij Smartphoneshop.
Wat ook werkt, maar wel een beetje minder stijlvol is, zijn de sokjes die te krijgen zijn voor de iPod. Deze passen perfect en zijn iets voordeliger dan de casing van Noreve.
Ook Sony Ericsson biedt een etui aan. Deze is echter niet helemaal specifiek voor de M600i ontwikkeld.
Uiteraard kunnen screenprotectors van ieder willekeurig merk gebruikt worden om het touchscreen te beschermen tegen krassen.

Themes en ringtones
Op het forum van Mobile9 zijn themes en ringtones te vinden voor de M600i.

Firmware update
Met enige regelmaat wordt er nieuwe firmware uitgegeven voor de M600i. Door middel van een speciaal programma dat je HIER kan downloaden kan je de M600i bijwerken. Dit gaat als volgt in zijn werk:
  • Laadt de telefoon helemaal op.
  • Maak met de meegeleverde Software Suite een back-up van al je bestanden.
    Tijdens de update wordt alles gewist!
  • Haal de SIM-kaart uit de telefoon, plaats de batterij terug en sluit de cover.
  • Start het updateprogramma en volg de instructies op het scherm.
  • Het ingedrukt houden van de "c" toets lijkt niet nodig te zijn, maar kwaad kan het ook niet!
  • Na de update (dit kan even duren) de back-up weer terug zetten met behulp van de Software Suite!
Een overzicht van de laatste firmware versie voor de M600i is op DIT duitstalige forum te vinden.

UIQ 3.0 software
In Het UIQ3 Software Topic voor de SE P990i - W950 - M600 is software terug te vinden voor Symbian telefoons met UIQ 3.0 interface.

(met dank aan Nils7 die het oorspronkelijke topic startte en bovenstaande tekst deels samenstelde)

[ Voor 126% gewijzigd door PaT op 14-04-2007 14:13 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mooie GSM.

Ik versta uit je TS, dat dat dingetje geen camera heeft?

En heb je een prijs?

En TomTom navigator draait misschien niet, maar TomTom voor symbian moet toch gewoon draaien?

[ Voor 34% gewijzigd door Snake op 23-10-2006 08:39 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Snakiej schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:37:
Mooie GSM.

Ik versta uit je TS, dat dat dingetje geen camera heeft?

En heb je een prijs?

En TomTom navigator draait misschien niet, maar TomTom voor symbian moet toch gewoon draaien?
Inderdaad geen camera, daarvoor moet je bij de SE P990i zijn.

TomTom Navigator draait stiekum wel op Symbian UIQ 3. Alleen wordt het niet officieel ondersteund door TomTom. De Symbian versie van TomTom is alleen voor de Nokia's met Symbian S60!

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 23-10-2006 08:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Bwa, ik vind deze toch mooier, & een camera zou mooi meegenomen zijn.

Die P990i is net iets te groot.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Ben op zoek naar een goede firmware upgrade tutorial voor de M600i. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Anoniem: 160183 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:29:
Ben op zoek naar een goede firmware upgrade tutorial voor de M600i. Iemand tips?
Lijkt me dat je gewoon alle stappen moet volgen die het programma'tje aangeeft. Ik doe altijd het volgende:

- Laad de telefoon helemaal op
- Maak een back-up van je bestanden met de SE software suite
- Haal de SIM-kaart eruit, batterij er weer in.
- Start het firmware upgrade programma op
- Sluit de M600i aan via de meegeleverde USB-kabel
- Volg de stapen die het programma aangeeft. (Je hoeft niet op de "c-knop" te drukken)

Upgraden kan soms wel even duren. De laatste keer kostte het mij dik een half uur!

Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 15:34
ppaddo schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:43:
[...]

Inderdaad geen camera, daarvoor moet je bij de SE P990i zijn.

TomTom Navigator draait stiekum wel op Symbian UIQ 3. Alleen wordt het niet officieel ondersteund door TomTom. De Symbian versie van TomTom is alleen voor de Nokia's met Symbian S60!
Zo stiekem is het ook niet, de Symbian UIQ3..0 versie staat gewoon op de TT6 Navigator DVD. Alleen wil tomtom nog officieel geen ondersteuning voor UIQ3 toezeggen.
Er staan volgens mij 4 versies op de DVD,
PocketPC,
Palm?? (weet het niet zeker)
Symbian 9 S60 3rd edition (of was het 2nd edition?)
en Symbian 9 UIQ 3 (m600i)

Dus als je de DVD zou kopen zou hij gewoon daarop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
Even opmerking over post uit deel 1.
Ik heb vandaag even geknutseld aan:

"Het Sony Ericsson M600i topic, deel 2".

Dat zorgt wel voor een beetje overzichtelijkheid. Daarnaast zal ik een en ander aan links die in dit topic genoemd zijn erbij zetten. (Floris, zou jij dit topic op slot kunnen zetten?)

Iemand trouwens nog tips waar je een beetje voordelig MS micro kaartjes kan kopen? Op de pricewatch kwam ik bij ddvd uit, maar daar staat "levertijd 7+ werkdagen". Daar wordt je ook niet blij van! Ik heb al bij de Saturn/MediaMarkt gekeken, maar die zijn knap aan de prijs (€ 40,- voor 512mb).

Wat mij betreft kan dit topic dus gesloten worden en verder gaan in deel 2

Als er nog suggesties zijn voor de TS dan hoor ik het graag!
Ik heb vorige week 2 M2 van 1Gb besteld bij One2Remember (valkenswaard) en zelf opgehaald. Daar hebben ze de M2 gewoon op voorraad. kost 46 euries per stick (met adapter). Ik was gisteren ook bij Saturn en zag de 1Gb voor 56 euro en een autolader voor 19,99 :|.
Een autolader van een ander merk was al 12 euro, maar daar kon je geen headset of iets dergelijks onder de connectie van de lader bevestigen. Bij de Originele autolader was dit wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
wlunchi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:49:
[...]

Zo stiekem is het ook niet, de Symbian UIQ3..0 versie staat gewoon op de TT6 Navigator DVD. Alleen wil tomtom nog officieel geen ondersteuning voor UIQ3 toezeggen.
Er staan volgens mij 4 versies op de DVD,
PocketPC,
Palm?? (weet het niet zeker)
Symbian 9 S60 3rd edition (of was het 2nd edition?)
en Symbian 9 UIQ 3 (m600i)

Dus als je de DVD zou kopen zou hij gewoon daarop staan.
Dit klopt inderdaad. Alleen staat volgens mij in de licentievoorwaarden van TomTom dat je hem niet mag installeren op een apparaat wat niet officieel ondersteund wordt.
Aan jouw de keus of je je daar aan houdt!

Wordt de M600i trouwens trager als gevolg van het gebruik van grotere geheugenkaarten? (langere opstarttijd, meer tijd om mappen te zoeken?)

Misschien dat ik ook wel het "probleem" van TomTom heb gevonden met UIQ 3. Dat zit waarschijnlijk helemaal niet in de software, maar in de beperking van het geheugen. Op het grote TT Navigator 6 topic zag ik dat 2 GB eigenlijk wel een vereiste is om grote kaarten te kunnen gebruiken (West-europa ofzo?) Aangezien de M2 kaartjes maar tot 1 Gb gaan zal Tomtom de boel nog niet willen leveren omdat ze dan maar beperkt zijn tot de kleinere kaarten.

gewoon maar een wilde gok hoor

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 23-10-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29
Owentje schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:15:

En heeft iemand zn BT. headset al ontvangen? Ik nog niet.
Nee nog steeds niets, ga me nu echt afvragen of het ooit nog gaat gebeuren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
Wordt de M600i trouwens trager als gevolg van het gebruik van grotere geheugenkaarten? (langere opstarttijd, meer tijd om mappen te zoeken?)
Ik heb er niks van gemerkt, want ik had de 64MB geheugen weinig gebruikt aangezien er bijna niks op kan, maar ik kan wel zeggen dat het laden van mappen en muziek niet erg traag (lees best snel) gaat.
Misschien dat ik ook wel het "probleem" van TomTom heb gevonden met UIQ 3. Dat zit waarschijnlijk helemaal niet in de software, maar in de beperking van het geheugen. Op het grote TT Navigator 6 topic zag ik dat 2 GB eigenlijk wel een vereiste is om grote kaarten te kunnen gebruiken (West-europa ofzo?) Aangezien de M2 kaartjes maar tot 1 Gb gaan zal Tomtom de boel nog niet willen leveren omdat ze dan maar beperkt zijn tot de kleinere kaarten.
Maps van West-Europe zijn volgens mij 900+/- MB, dus dat past nog net, maar als je Western+Central Europe in 1 hebt, dan is dat wel iets van 1.5 Gb.
Trouwens de p990i gebruikt memorystick duo ofzo.. die zijn dus wel in 2 Gb of zelfs 4 Gb te verkrijgen. Maar hoe dan ook ik vind het een raar dat alle andere versies ondersteund worden maar de UIQ 3 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127266

Zo zo deel 2 alweer, misschien kan TS die geschreven How-to voor het firmware updaten. Ook kun je bij bescherming misschien de mogelijkheid tot screenprotector plaatsen. Ik heb zelf heel stijlvol O-) de combinatie van een Screenprotector van shok.hk (zie vorige topic) en een oud hoesje van Gollo die ik 2 jaar geleden mee heb genomen voor mijn vorige gsm (nokia 6630). Zie trouwens ook de black theme die ik gebruik want bij een zwarte gsm, zwart hoesje hoort ook een zwarte thema.

plaatje1

plaatje1

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 127266 op 23-10-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Helaas nog steeds geen Apple iSync support voor de M600i :'(

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

ehmm ik krijg mijn pop gmail account niet lekker werken op mijn M600. Iemand ervaring hiermee? En zou het komen dat gmail een beveiligde verbinding wil opzetten naar pop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
xon schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
ehmm ik krijg mijn pop gmail account niet lekker werken op mijn M600. Iemand ervaring hiermee? En zou het komen dat gmail een beveiligde verbinding wil opzetten naar pop?
Volgens mij had Floris hier ook mee gestoeid. Kijk eens in het eerste deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

fmb

xon schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:31:
ehmm ik krijg mijn pop gmail account niet lekker werken op mijn M600
Helaas is het mij ook nog niet gelukt...

[ Voor 2% gewijzigd door fmb op 25-10-2006 20:59 . Reden: Ooopsss... niet groeten :-) ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlunchi
Vanochtend even met TomTom zitten stoeien terwijl ik naar mp3tjes zat te luisteren en op gegeven moment restarte mijn telefoon spontaan en kreeg ik een melding "your phone has been restarted to improve performance of zoiets". Is dit ook overkomen aan een van jullie?

Ik vind het wel een heel apart manier om met geheugen tekort om te gaan. Ik zou eerder een popup verwachten om ongebruikte applicaties te gebruiken ofzo, maar hij restarte spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
wlunchi schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:33:
Vanochtend even met TomTom zitten stoeien terwijl ik naar mp3tjes zat te luisteren en op gegeven moment restarte mijn telefoon spontaan en kreeg ik een melding "your phone has been restarted to improve performance of zoiets". Is dit ook overkomen aan een van jullie?

Ik vind het wel een heel apart manier om met geheugen tekort om te gaan. Ik zou eerder een popup verwachten om ongebruikte applicaties te gebruiken ofzo, maar hij restarte spontaan.
Dit is inderdaad een bekend "probleem" van de M600i. Doet ie ook soms als je het niet in de gaten heb en dan ben je soms niet eens telefonetisch bereikbaar, omdat het toestel nog op de PIN-code staat te vragen. Zelf maar erg weinig last van gehad, maar ik heb mijzelf dan ook aangeleerd om na iedere taak even in de taakmanager alles wat niet open hoeft te staan, af te sluiten. Sindsdien nooit meer een dergelijke reboot gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Wat betreft die spontane herstart: heb ik ook regelmatig gehad, vooral omdat ik de m600i via Vodafone heb, en Vodafone in haar ondoorgrondelijk wijsheid heeft besloten om de taakmanager nutteloos te maken (je kunt geen progjes killen). Af en toe loopt het geheugen dus vol, doen sommige programma's het niet (vooral dat golfspelletje), en moet je hem aan en uit zetten om het geheugen leeg te maken.

Mocht je ook de Voda m600i hebben, installeer dan Swiss Manager via http://cellphonesoft.com. Werkt goed, maar zet niet de opties aan "cleanup when idle" en "Aggressive memory reclaim". toen ik dat aan had staan, kreeg ik op de raarste momenten vastlopers, witte schermen, niet uit te zetten etc...

Zonder die opties heb je gewoon weer een werkende taakmanager.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Schiet me zojuist nog een vraag te binnen. Hoe verwijder je software? Is dat een kwestie van de desbetreffende mappen weggooien of heeft dit als resultaat dat alles 1 groot zooitje wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
Hoofdmenu --> Extra --> Configuratiescherm --> Overige --> Verwijderen

;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
xsess schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:28:
Hoofdmenu --> Extra --> Configuratiescherm --> Overige --> Verwijderen

;)
Wow dat is snel! tnx!

Ligt het trouwens aan mij, of is er echt een schreeuwend tekort aan M2-kaartjes. Alle "grotere" (betaalbare) online aanbieders zitten door hun voorraad heen! Voorlopig dus nog geen TomTom voor mij! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 00:29

Dat vind ik ook onwijs smerig tegenvallen van de phone. De eerste keer dat ik dit meemaakte wilde ik hem gelijk omruilen voor een ander toestel (qtek ofzo), helaas was ik te laat. Achteraf ben ik nog best redelijk tevreden over het toestel. TomTom draait, alles werkt naar behoren, redelijk formaat. Wat wil ik nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
ppaddo schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

Wow dat is snel! tnx!

Ligt het trouwens aan mij, of is er echt een schreeuwend tekort aan M2-kaartjes. Alle "grotere" (betaalbare) online aanbieders zitten door hun voorraad heen! Voorlopig dus nog geen TomTom voor mij! :(
Ik heb een 512-kaartje nog kunnen kopen bij de T4T (of BelC, weet het niet meer :P ). Maar hier (Almere) hadden ze er nog een paar van liggen. Phonehouse wil zo ook nog wel hebben liggen. Ze hebben nu weer een aanbieding, 1BG voor 60plEURo, maar weet dan niet of ze deze ook daadwerkelijk op voorraad hebben.

Aangezien ik TT6 draai met alleen maar de BeNeLux kaarten, heb ik aan 512MB ruim voldoende ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Hier al een keer meegemaakt dat ik aan het tomtommen was in de auto en ik een smsje binnenkreeg waarna 'tomtomsound.exe' of iets dergelijks was gecrasht (kreeg een melding). Met als gevolg dat m'n geluid van tomtom wegviel :/ . Nog niet helemaal bugvrij dus volgens mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Ik heb hem net 3 uurtjes binnen. Meteen in de oplader gegooit en net pas een halfuurtje er mee bezig!
En wat een heerlijk ding zeg!
Hij is nog relaxer dan ik dacht! :)

Wat een aankoop!
Misschien maak ik binnenkort een reviewtje, als er belangstelling voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Ik her-post even mijn laatste bericht uit deel 1:
badflower schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:51 in deel 1:
Tja, alles draait en werkt, weinig problemen, weinig op te merken. Kijk naar dit forum, er gebeurt weinig, behalve wat "luxe-probleem" posts.
Geen problemen bij mij idd. Ik hoop alleen wat meer (freeware) software (vooral games :-) ) te vinden. Tot nu toe heb ik alleen Lemmings, SudoX en Boter-Kaas-en-Eieren gevonden en wat demo's van betaalde spellen.

Ik kijk onder andere hier:
http://my-symbian.com/uiq3/software/category.php?fldAuto=4
Voor Lemmings: http://my-symbian.com/for...0&postorder=asc&start=210
Voor SudoX: http://my-symbian.com/for...0&postorder=asc&start=255

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fmb schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:13:

[...]
Geen problemen bij mij idd. Ik hoop alleen wat meer (freeware) software (vooral games :-) ) te vinden. Tot nu toe heb ik alleen Lemmings, SudoX en Boter-Kaas-en-Eieren gevonden en wat demo's van betaalde spellen.

Let er wel op dat je ingelogt moet zijn op my-simbian.com om de file's te zien, ik dacht eerst al van waar staan die spullen, totdat ik er een keer terug kwam toen ik ingelogt was. Verder staat op mijn lijstje van gebruikte software:

Lemmings
Oh no more Lemmings
Tomtom 6
Salling Clicker
Swisshandy
Agilemessenger (Hoewel PAN bij mijn nog steeds niet goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag gebeld over die headset, ik stond in het bestand maar er was geen voorraad meer. Zogauw er voorraad was zouden ze gaan versturen. Hoelang het zal gaan duren wist ze niet. Iig hoefden we ze niet snel te verwachten ookal was het volgens de voorwaarden binnen 28 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 23:33
Anoniem: 127266 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:53:
Heb vandaag gebeld over die headset, ik stond in het bestand maar er was geen voorraad meer. Zogauw er voorraad was zouden ze gaan versturen. Hoelang het zal gaan duren wist ze niet. Iig hoefden we ze niet snel te verwachten ookal was het volgens de voorwaarden binnen 28 dagen...
Welk nummer had je gebeld? Ik kan die algemene voorwaarden niet meer vinden... grrrrr

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owentje schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:47:
[...]

Welk nummer had je gebeld? Ik kan die algemene voorwaarden niet meer vinden... grrrrr
Alsjebliefd!

Voor vragen omtrent ingezonden bestelbonnen kan contact worden opgenomen
via nummer 043-8800158.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
fmb schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:13:

[...]

Kan iemand mij even uitleggen wat ik fout doe op die site? Ik heb mij netjes aangemeld, maar:
  1. Ik krijg echt geen enkele afbeelding te zien, allemaal rode kruisjes
  2. Ik krijg een "forbidden 403" zodra ik bijvoorbeeld Lemmings wil downloaden door op de hyperlink "download" te drukken.
Wat doe ik fout?

(Verders nu hier ook TT6 draaiend gekregen, nu nog een GPS-ontvanger scoren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

ppaddo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:53:
Kan iemand mij even uitleggen wat ik fout doe op die site? Ik heb mij netjes aangemeld, maar:
  2. Ik krijg een "forbidden 403" zodra ik bijvoorbeeld Lemmings wil downloaden door op de hyperlink "download" te drukken.
Wat doe ik fout?
Geen idee, hier kan ik lemmings nog steeds downloaden. Zodra ik ingelogd ben zie ik plaatjes en de downloadlinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:53:
[...]

Wat doe ik fout?

(Verders nu hier ook TT6 draaiend gekregen, nu nog een GPS-ontvanger scoren!)
Mail mij even op arkje007 -apenstaartje- hotmail.com dan mail ik je die .sis even en misschien kun jij mij ook ergens mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194964

Heb precies hetzelfde probleem als Kolderzipken. Ik moet minstens 2/3 keer per dag mijn batterij eruit halen omdat ie vast loopt. Ik heb hem al een keer terug gebracht voor reparatie. Op de bon stond dat ze een onderdeel hebben vervangen (geen idee wat), een software-update hebben gedaan en een test hebben uitgevoerd. Helaas is het niet verbeterd. Ik zal em nu weer terug moeten brengen. Na telefonisch contact met sony zeiden ze dat ik het beste de verslagen van de reparatiedienst (dynafix) kon bijhouden.

herkenbaar voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Hier geen last van gehad... Bij mij draait alles als een zonnetje. De enige vastloper die ik heb gehad (was toevallig gister), was toen ik TomTom had opgestart en tegelijkertijd naar BT-app. ging zoeken. Dat werd hem teveel :)

Firmware updates doen ut bij mij ook prima en zelfs met de laatste lijkt m'n mobi iets sneller te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195011

Helloo,

Binnenkort krijg ik ook eindelijk mijn m600i :9~

Vraag me toch af als ik geen push e mail heb, hoe ik dan toch mijn mails door kan sturen naar mijn mobiel.. Heeft een van jullie daar al ervaringen mee??? :?

En ik kan kiezen tussen 5MB en 20 MB dataabbo bij telfort.. wat is genoeg of is het teveel?

Nou ik hoo het wel en leuke forum trouwens. draait aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195011 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:11:
Helloo,

Binnenkort krijg ik ook eindelijk mijn m600i :9~

Vraag me toch af als ik geen push e mail heb, hoe ik dan toch mijn mails door kan sturen naar mijn mobiel.. Heeft een van jullie daar al ervaringen mee??? :?

En ik kan kiezen tussen 5MB en 20 MB dataabbo bij telfort.. wat is genoeg of is het teveel?

Nou ik hoo het wel en leuke forum trouwens. draait aardig
Je kunt gewoon een normaal e-mail account maken (ikzelf heb het geprobeerd met gmail maar werkte niet vlekkenloos) die je met behulp van GPRS of bleutooth PAN gaat ophalen. Zie het maar als een pocket versie van microsoft Outlook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirroRobin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07 21:01
Komende week krijg ik ook mn m600i binnen. Uiteindelijk gekozen in combinatie met een kpn mobiel 25 abonnement. Gebruik nu al een tijd een Motorola MPx200, maar verzuimde altijd de agenda-functie e.d. te gebruiken doordat ik altijd een data-kabel moest gebruiken. Bluetooth maakt dat gigantisch veel makkelijker natuurlijk.

Ben ook erg benieuwd hoe dat mobiel internetten me gaat bevallen. Ik heb begrepen dat het best duur is om te doen als je niet zo`n PIT abo van T-Mobile hebt, maar hoe duur het nou werkelijk is bij licht gebruik is me nog niet echt duidelijk geworden. Ik bel en sms eigenlijk vrij weinig, dus waarschijnlijk heb ik opzich wel een euro of 15 over van mn tegoed om mee te internetten. Afijn, ik zie het komende week allemaal wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
@Mirrorobin

Ik heb een tijdje zitten spelen met internet. Alles bij elkaar nog geen kwartier. Bij Vodafone kost dat dan vrolijk een euro'tje of 7 a 8. Niet echt bedragen waar je vrolijk van wordt omdat een uurtje per week te gaan doen!

Ik weet niet op KPN goedkoper/duurder is, maar een goed alternatief voor gewoon internet is het in mijn beleving nog niet. De snelheid met UMTS viel me daarentegen wel weer heel erg mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:12:
@Mirrorobin

Ik heb een tijdje zitten spelen met internet. Alles bij elkaar nog geen kwartier. Bij Vodafone kost dat dan vrolijk een euro'tje of 7 a 8. Niet echt bedragen waar je vrolijk van wordt omdat een uurtje per week te gaan doen!

Ik weet niet op KPN goedkoper/duurder is, maar een goed alternatief voor gewoon internet is het in mijn beleving nog niet. De snelheid met UMTS viel me daarentegen wel weer heel erg mee!
Oke, jij hebt dus ook vodafone, heb van het weekend die Blox van Vodafone nog overwogen om een maandje te proberen (nu toch 40% korting) maar voor mijn gevoel ben je zo over die 10 MB heen. Als ik zie hoeveel mb's ik er per dag met mijn laptop doorheen trek... Hier even wat info over de Blox waar ik over nadacht:

Mobiel Internet plus
Onbeperkt surfen op Vodafone live! Sites, een gratis E-mail abonnement en tot 10 uur/10 MB surfen op internet voor 10,00 euro per maand.

Trouwens nog even een vraag voor jullie waar ik ook over na begon te denken,

Toen ik aan het kijken was voor een gsm zown 3 maand geleden vond ik Wifi eigenlijk volledig bullshit, maar nu ik zo mijn zwager zie die een Vario met wifi heeft en hoe makkelijk hij zijn mail checkt en even een internetstream bekeek begon ik zelf toch erg te twijfelen. Het is dan wel een baksteen maar toch is dat Wifi wel verrekte handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:34
Nog een vraagje van mij,

ik heb bij mijn vorige telefoon het altijd erg prettig gevonden dat deze de kalenderitems in het mainscreen zegmaar al weergaf van de hele week, en niet alleen van die dag. Is dit op de een of andere manier in te stellen op de m600i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
@Dutcher

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij verstookte ik in die paar minuten bijna 2 mb ofzo aan dataverkeer. Live site is wel aardig, maar je wil toch naar tweakers.net, gadgetzone.nl O-) en al je andere favo sites die vast niet op de live site staan.

Eigenlijk is dit toestel voor gebruik o internet alleen maar leuk met een abonnement a la Pocket internet totaal van T-mobile (of als je baas de kosten betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 07:53:
@Dutcher

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij verstookte ik in die paar minuten bijna 2 mb ofzo aan dataverkeer. Live site is wel aardig, maar je wil toch naar tweakers.net, gadgetzone.nl O-) en al je andere favo sites die vast niet op de live site staan.

Eigenlijk is dit toestel voor gebruik o internet alleen maar leuk met een abonnement a la Pocket internet totaal van T-mobile (of als je baas de kosten betaald).
Ja klopt ook eigenlijk wel, tegenwoordig bestaat er bijna geen enkele site die geen gebruik maakt met plaatjes. Kijk maar eens naar Tnet, bij elk nieuwsbericht staat wel een jpegje. En al die plaatjes tikken redelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Weet iemand hoe je te weten kan komen of er nieuwe firmware beschikbaar is? Ik kan op de site van Sony Ericsson niets iets vinden van "laatste firmware versie voor de M600i is..."

Dit zou ik wel handig vinden in verband met het toch wel tijdrovende proces om de boel netjes te updaten. Iemand toevallig iets dergelijks gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf gebruik altijd dezelfde strategie als met moederborden van pc's updaten, fix it if it's wrong. Ik ga niet updaten als ik geen problemen heb. Daarom heb ik zelf nog de versie R3B01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb in de TS een link gezet naar deze duitse site waarop de firmware versies te vinden zijn.

Blijkt dat de M600i weer de enige is waarbij alles gewist wordt tijdens een firmware update!

HIER is ook een changelog van de firmware te vinden. Blijkbaar is er dus ook een R9A002 versie. Heeft iemand die toevallig al?

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 30-10-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 18:36

Bluppy2

Hip!

ppaddo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:20:
Ik heb in de TS een link gezet naar deze duitse site waarop de firmware versies te vinden zijn.

Blijkt dat de M600i weer de enige is waarbij alles gewist wordt tijdens een firmware update!

HIER is ook een changelog van de firmware te vinden. Blijkbaar is er dus ook een R9A002 versie. Heeft iemand die toevallig al?
Jup, die draai ik al een tijdje. Nog weinig bijzonders aan gemerkt, alles werkt bijzonder soepel. Als je iets bijzonders wil weten geef je maar een seintje. :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heee Bluppie2

weet je ook waar je deze R0A002 kan downloaden? en blijft alle swel in het nederlands???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel uiteraard de R9A002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt met behulp van de Sony Erricsson update service gemakkelijk je m600i upgraden na de nieuwste versie (zie de walkthrough in TS), zogauw hij upgedate is zal hij je vragen welke taal je wilt. (Zelfde wizzard als wanneer je hem net hebt gekocht) Woei ik loop nu wel heel erg achter merk ik! Ik zit nog op versie 3 en jullie op 9 :o . Merken jullie veel verschil als jullie geupdate hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127266 op 30-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Laat je niet misleiden door de nummertjes, die worden hier ook door elkaar heen gebruikt. Versie R9A002 en R3A01 en R4C01 behoren alledrie tot één firmware. Alleen slaat de eerste op de telefoonsoftware, de 2e op d bluetoothsoftware op je foon en de derde slaat op op organisersoftware . Dus goed kijken dat je geen appels met peren gaat vergelijken ;)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:34
Hmm, ik krijg de melding Could not locate Java Virtual Machine zodra ik de SEUS start. Ik heb de nieuwste JVM geïnstalleerd staan, en in de map van SEUS zit ook een mapje JRE waar SE zelf de JRE dus al installeert.. Iemand enig idee hoe het komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou je bent niet de enige die problemen heeft met SEUS, ik wou vandaag mijn gsm updaten, dus eerst maar back-up maken. Start software van SE op, geeft geen kick.... M-router opnieuw opgestart en heeeej connectie. Nou begonnen met back up, gsm herstart zich... Na een kwartier kwam ik terug en was hij nog evenver als hij was toen ik terug kwam. Alleen stond er nu device not responing ipv rebooting the device... Nog 10 minuten gewacht en hij kwam niet verder, gsm van usb kabel afgehaald en opnieuw opgestart en dan geeft hij ineens de message BACK UP MAKEN. Ja jaaa zonder kabel updaten en met kabel niet... }:O

Ik zou haast zeggen dat ze dezelfde leus hebben als mijn hogeschool waar ik mijn opleiding volg:

Het mislukt op windesheim :9

title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Magma schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 14:59:
Laat je niet misleiden door de nummertjes, die worden hier ook door elkaar heen gebruikt. Versie R9A002 en R3A01 en R4C01 behoren alledrie tot één firmware. Alleen slaat de eerste op de telefoonsoftware, de 2e op d bluetoothsoftware op je foon en de derde slaat op op organisersoftware . Dus goed kijken dat je geen appels met peren gaat vergelijken ;)
Hmm inderdaad, dat had ik even niet in de gaten. R9A staat hiero inderdaad er ook op. Gelukkig geen problemen met SEUS.

Nog even een vraagje, ookal is ie deels in het eerste deel aan bod geweest.
Welke GPS ontvangers gebruiken jullie? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar een ontvanger met een SirFStar III chip schijnt toch wel een must-have te zijn? Iemand goede iedeeen waar je zo'n ding goedkoop kan krijgen? (nav4all ken ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Laatst online: 08:40

Sf1nX

Tuinder

Ik was gister mijn telefoon aan het updaten met het programma van SE
Nou was die gister al bezig met het deel van Software bijwerken. Dat vond ik gister al aardig lang duren. Dus ben maar gaan slapen.
Nu is die nog steeds bezig :S
Dit kan toch nooit goed zijn?
Wat moet ik nu doen? Kan ik mijn telefoon gewoon eraf halen of moet ik wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat lijkt me inderdaad niet goed. Ik ben er niet zo in thuis, maar heb je misschien een firewall ertussen die de boel tegen houdt? Een update duurt bij mij met een 1,5Mbit ADSL verbinding ongeveer een half uur/drie kwartier.

Met "software bijwerken" bedoel je dat ie de nieuwste firmware van Sony aan het ophalen is, of dat ie echt je foontje aan het bijwerken is? (In het laatste geval staat er geloof ik bij dat je de telefoon echt niet los mag maken). Als dat op dat moment is, dan zou ik hem zeker niet loskoppelen! Maar ja, aan de andere kant, echt mobiel ben je niet met je M600i aan je USB kabel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

guys,

Heeft iemand al eens een goede vervanger gevonden voor de standaard mediaplayer in de m600? Mijn grootste wens is nog steeds om gewoon normale " windows" streampjes te kunnen bekijken. Ik heb niet voor niets UMTS :)

De standaard player kan alleen maar real streampjes aan..en die worden (vooral in ned) haast niet gebruikt. Ook werkt ORB niet heb ik gemerkt ondanks deze ze overzet naar een reod bestand.

somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Laatst online: 08:40

Sf1nX

Tuinder

Hij is echt mijn telefoon aan het bewerken. (al denk ik eig dat ie dat nu allang niet meer aan het doen is)
Het hoort toch gewoon zo dat je telefoon geen signaal geeft? Dat er geen lampje brand of iets op het beeldscherm brand?

Edit:

Na het uitzetten van een paar programma's. Waaronder PCsuite. Stond nog aan 8)7
Was dat update programma ook ineens weg :S
Toen me telefoon maar weer aangezet.
Heb nu Firmware R9A002 op me telefoon. Is dit de nieuwste of is het toch niet helemaal geod gegaan?

[ Voor 37% gewijzigd door Sf1nX op 31-10-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Sf1nX schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:51:
Hij is echt mijn telefoon aan het bewerken. (al denk ik eig dat ie dat nu allang niet meer aan het doen is)
Het hoort toch gewoon zo dat je telefoon geen signaal geeft? Dat er geen lampje brand of iets op het beeldscherm brand?
Als ik mij het goed herinner, brandt tijdens de update je scherm, volledig wit. Zeker weten doe ik het niet. Misschien even Sony mailen/bellen?

R9A is de nieuwste, hoewel het niet je firmware versie is, die staat eronder en is waarschijnlijk R4C!

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 31-10-2006 13:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien een dommem vraag, maar ik lees veel over vastlopers en gebrekken aan bepaalde programma's..

is het sybian nou echt zoveel beter dan het windows mobile. daar hoor ik weinig klachten over......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Bugje in de laatste firmware? Ik heb voor bepaalde personen een afwijkende ringtone ingesteld. In ieder geval bij 1 contactpersoon speelt mijn toestel stug de standaard ringtone af. Echt tig keer gecontroleerd, maar hij staat echt op een andere ringtone ingesteld...

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 08:58
weet iemand welke smartphone ik het best zou aanschaffen? Ik twijfel enorm tussen de m600 en de w950... Ik snap vooral niet wat de verschillen zijn buiten het toetsenbord en het geheugen.

Ligt het aan een veel betere mediaspeler op de w950? En is het mogelijk bij bvb de m600 om achteraf T9 woordenboeken toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
pina schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:48:
weet iemand welke smartphone ik het best zou aanschaffen? Ik twijfel enorm tussen de m600 en de w950... Ik snap vooral niet wat de verschillen zijn buiten het toetsenbord en het geheugen.

Ligt het aan een veel betere mediaspeler op de w950? En is het mogelijk bij bvb de m600 om achteraf T9 woordenboeken toe te voegen?
W950 is veel meer gericht op het afspelen van muziek. Dat is bij de M600i maar een bijzaak. Technisch verschillen ze niet zo gek veel van elkaar. T9 zit gewoon in de M600i hoor (soms tot vervelens toe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ppaddo schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:59:
[...]

W950 is veel meer gericht op het afspelen van muziek. Dat is bij de M600i maar een bijzaak. Technisch verschillen ze niet zo gek veel van elkaar. T9 zit gewoon in de M600i hoor (soms tot vervelens toe!)
en waar ligt dan precies het verschil in de muziek? De kwaliteit? Dat werd ook gezegd van de k750i tov w800i, maar het verschil rechtvaardigde het prijsverschil eigenlijk niet.

Probleem is nu wel dat ik de m600 in het oosten kan kopen voor 220 euro, maar wat mij daarvan weerhoudt is het feit dat er geen nederlandse t9 in zit. Is het mogelijk om via synbian daar nog extra talen op te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
is perfect mogelijk, heb het zelf ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
kenny89 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:14:
is perfect mogelijk, heb het zelf ook gedaan.
als ik dat dan wil doen, is het dan gewoon de nederlandse t9 bestanden downloaden en gewoon in een folder plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 11:44
Voor de M2 1gig zoekenden onder ons:

Media Markt Utrecht heeft er net 10 of 20 binnengekregen (min 1 ;) )

Voor 49 euri!

Eindelijk TT6 voor kadettilac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb op een ander forum gelezen dat de batterij gemiddeld 2 dagen meegaat... klopt dat? Dat is verschrikkelijk weinig!

heeft deze ook een flight mode funtie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
pina schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:
ik heb op een ander forum gelezen dat de batterij gemiddeld 2 dagen meegaat... klopt dat? Dat is verschrikkelijk weinig!
Onzin... Waarschijnlijk als je continue in verbinding staat met GPRS, TT6, bellen, SMS'en e.d.
Bij normaal gebruik (bij mij tenminste) gaat de batterij ongeveer een dag of 5 mee. Dan heb ik TT6 af en toe aan staan, staat UMTS aan en bel en SMS ik redelijk...
pina schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:22:
heeft deze ook een flight mode funtie?
Uiteraard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
mooi!
de w950i vind ik toch wel veel te duur voor wat het verschil is met de m600i... ik kan hem nieuw voor 220 euro kopen terwijl de w950i minstens rond 600 euro zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
xsess schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Onzin... Waarschijnlijk als je continue in verbinding staat met GPRS, TT6, bellen, SMS'en e.d.
Bij normaal gebruik (bij mij tenminste) gaat de batterij ongeveer een dag of 5 mee. Dan heb ik TT6 af en toe aan staan, staat UMTS aan en bel en SMS ik redelijk...
Wow... bij mij houdt ie het echt ruim 2 dagen vol. Ik browse (via gprs) wel eens wat, bel ruim een half uur per dag, sms ook wat, UMTS uitgezet.
Mijn Imate Jam ging met hetzelfde gebruik max anderhalve dag mee.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Ik heb daar niet echt veel last van gehad. De enige keer dat m'n batterij wel snel op was (na 3 dagen) was op een dag dat m'n alarm om 00.00u afging :S en ik al in m'n nest lag en deze om 09.30u nog steeds lag te piepen... 8)7

Dat vind ik dan nog wel een groot nadeel, dat wanneer je verjaardagen in je adressenboek hebt gedefinieerd (via Outlook), dat deze al om 23.45 een alarm geeft dat een persoon de volgende dag jarig is... VAAG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Hier nog iemand die een dag of 5 met een charge doet. Ik heb daarvoor wel degelijk mijn UMTS uit moeten zetten (Vodafone) want dan ging het inderdaad na een dag of twee op zwart. Staat ook op de site van Sony Ericsson dat de accuduur met UMTS gebruik (dus niet alleen voor data, maar ook spraak/bellen) aanzienlijk korter is!

Xsess welke provider gebruik jij? Als jij MET UMTS 5 dagen haalt, lijkt het me stug dat je toestel ook daadwerkelijk draait op een UMTS netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xsess schreef op woensdag 01 november 2006 @ 06:39:
Ik heb daar niet echt veel last van gehad. De enige keer dat m'n batterij wel snel op was (na 3 dagen) was op een dag dat m'n alarm om 00.00u afging :S en ik al in m'n nest lag en deze om 09.30u nog steeds lag te piepen... 8)7

Dat vind ik dan nog wel een groot nadeel, dat wanneer je verjaardagen in je adressenboek hebt gedefinieerd (via Outlook), dat deze al om 23.45 een alarm geeft dat een persoon de volgende dag jarig is... VAAG!
Outlook maakt standaard een alarm aan van 15 minuten voordat afspraak begint. Dus is het niet raar dat dit overgenomen wordt door je telefoon. Ik zou het vervelend vinden als dit niet zou gebeuren. Je moet het alarm uit outlook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
@ppaddo:
Ik heb op dit moment ook Vodafone, maar doe echt ongeveer 4-5 dagen met een lading, met UMTS aan... Weet ook niet waarom het bij mij wel doet, maar geloof me maar.. Hij doet ut... ;)

@z___z:
Ik weet ook wel dat ie ut alarm uit Outlook haalt, maar ik heb mijn verjaardagen en jubilaria in het tabblad extra (volgens mij) gedefineerd in het contact zelf. Dus geen task of afspraak extra gemaakt voor alleen een verjaardag. Zo'n verjaardag ziet hij dan als 'all day event' en zal dus inderdaad om 23.45u gaan piepen. Het is alleen jammer dat je dit dus niet kan aanpassen. Anders moet je voor al je verjaardagen e.d. een aparte afspraak plannen. Dan kun je het alarm inderdaad wel gewoon wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
Anoniem: 127266 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Alsjebliefd!

Voor vragen omtrent ingezonden bestelbonnen kan contact worden opgenomen
via nummer 043-8800158.
Nou ik heb ze ook maar ff gebeld, en gelukkig hadden ze wel mn formulier binnengekregen... Tis dus nog ff wachten op de headset.. Maar ja, daar heb ik wat aan in februari... Ik ga namelijk as. zondag voor 3 maanden naar Indonesië. hehehe

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
xsess schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:47:
...

@z___z:
Ik weet ook wel dat ie ut alarm uit Outlook haalt, maar ik heb mijn verjaardagen en jubilaria in het tabblad extra (volgens mij) gedefineerd in het contact zelf. Dus geen task of afspraak extra gemaakt voor alleen een verjaardag. Zo'n verjaardag ziet hij dan als 'all day event' en zal dus inderdaad om 23.45u gaan piepen. Het is alleen jammer dat je dit dus niet kan aanpassen. Anders moet je voor al je verjaardagen e.d. een aparte afspraak plannen. Dan kun je het alarm inderdaad wel gewoon wijzigen...
Er is in outlook volgens mij een optie om het standaard alarm van 15 minuten van te voren uit te zetten.

Heb mijn M600i ook binnen :) ligt nog bij m'n ouders dus ben benieuwd vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirroRobin
Ik heb mn M600i ongeveer een uurtje geleden ook binnen gekregen. Binnen 5 minuten zat ie zich lekker op te laden. Nog eventjes wachter en ik kan er lekker mee gaan kloten. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97082

ppaddo schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:32:
[...]

Wow dat is snel! tnx!

In Den Haag en omstreken hen ik tot nu toe bij elke BelCompany de kaartjes kunnen vinden, heb er dus ook maar gelijk 1 gekocht van 1G....BelCompany was dan ook wel de enige.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

Floor-is

5.2

xsess schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:57:
[...]

Ik wil jouw batterij! Mijn telefoon red soms een dag niet eens :X (Let wel: 3G attached via T-Mobile, om de 5 min mail checken op 3 accounts (±100mails/dag), richting de 35 uitgaande mails/dag en ongeveer een uurtje per dag bellen...)

Hiervoor had ik een W800i, die deed dan wel geen mail, maar wel 3-4 dagen met een batterij; daarvoor had ik een RAZR die ook wel 3-4 dagen haalde eigenlijk. Dus ook ik ben ontzettend teleurgesteld moet ik bekennen.

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 01-11-2006 20:48 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Om de 5 minuten mail checken en wel heel veel mailen. Denk dat je te veel verwacht van de telefoon. Misschien is een pushmail account meer iets voor je. Scheelt een hoop standby tijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke contacten er op mijn SIM staan en welke op de telefoon zelf? Als ik met TomTom kies voor "contactpersoon" dan staan er nogal wat mensen dubbel in.

Ik neem aan dat de Sim de beperkste opslagmogelijkheden heeft qua extra gegevens van een contactpersoon. Die wil ik dan ook legen, maar hoe doe ik dat?

Verder een vreemd probleem met een contactpersoon specifieke ringtone. Die wordt dus eigenlijk niet afgespeeld. Voorheen werkte dit perfect maar nu ineens nauwelijks meer. Gisteren is het me een keer gelukt om het voor elkaar te krijgen, maar nadat ik hem vanmorgen weer aanzette was het weer het oude (standaard) liedje! Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 12:52
Ik heb deze mobiel nou alweer een tijdje, leuk speeltje alleen speelt die video's nog niet helemaal goed af. Het ging een beetje stotterig.

Om dat op te lossen hoopte ik op fatsoenlijke updates, nou weet ik dat er al wat uit zijn maar ik kan mijn mobiel maar niet updaten hij blijft aangeven dat dit de laatste firmware is voor mijn mobiel.. (overigens geeft hij wel eerst even snel aan dat ik hem kan updaten om vervolgens gelijk over te springen op het scherm dat aangeeft dat er niks voor mij te halen valt. Zal wel aan dat vage java progsel lichen neem ik aan)

Zitten er nog meer van jullie mensen vast op R4A002? Ik heb m'n mobiel trouwens via Hi.nl gekocht als het wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirroRobin
GoTAProblem schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:14:
Ik heb deze mobiel nou alweer een tijdje, leuk speeltje alleen speelt die video's nog niet helemaal goed af. Het ging een beetje stotterig.

Om dat op te lossen hoopte ik op fatsoenlijke updates, nou weet ik dat er al wat uit zijn maar ik kan mijn mobiel maar niet updaten hij blijft aangeven dat dit de laatste firmware is voor mijn mobiel.. (overigens geeft hij wel eerst even snel aan dat ik hem kan updaten om vervolgens gelijk over te springen op het scherm dat aangeeft dat er niks voor mij te halen valt. Zal wel aan dat vage java progsel lichen neem ik aan)

Zitten er nog meer van jullie mensen vast op R4A002? Ik heb m'n mobiel trouwens via Hi.nl gekocht als het wat uitmaakt.
Ik heb mn M600i sinds gisteren en heb ook R4A002 en getracht te updaten; ik kreeg echter zelfde melding als jij. Zou ook graag een oplossing willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De laatste firmware is, zoals hierboven ook al genoemd wordt
  1. Telefoon R9A002
  2. Bluetooth R3A01
  3. Organiser R4C01
  4. CDA R4C01
Daarnaast staat dit ook in de topic start aan het einde beschreven. Als je een branded toestel (van Vodafone bijvoorbeeld) heb, dan kan je firmware afwijken.

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 03-11-2006 10:38 . Reden: zinnetje klopte niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152023

Headsets zijn op! Ze hebben bij SE een voorraad probleem. Zeer slechte zaak. Strarten met een actie maar niks in huis hebben.
Zojuist gesproken met SE. Mijn aanvraag was binnen maar er is geen voorraard. Is in behandeling en duurt zeker nog 2 maanden. )(*&^%$#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 11:44
MirroRobin schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:41:
[...]

Ik heb mn M600i sinds gisteren en heb ook R4A002 en getracht te updaten; ik kreeg echter zelfde melding als jij. Zou ook graag een oplossing willen weten :)
Hier hetzelfde: vanochtend geupdate, zegt je hebt de nieuwste al, toch doorgedrukt, en na een kwartiertje oid was ie klaar. Nog steeds R4A002 etc.

Ik vind t vreemd, zou niet weten waar t aan ligt. Heb de nieuwste java, meer kan ik er niet aan bijdragen dacht ik.

Heeft iemand met dit probleem t al op een andere pc/internetverbinding geprobeerd? Zal t komende week eens doen, kijken of t zin heeft.
Anoniem: 152023 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:48:
Headsets zijn op! Ze hebben bij SE een voorraad probleem. Zeer slechte zaak. Strarten met een actie maar niks in huis hebben.
Zojuist gesproken met SE. Mijn aanvraag was binnen maar er is geen voorraard. Is in behandeling en duurt zeker nog 2 maanden. )(*&^%$#
Schandalig idd, zit al een tijd naar dat ding uit te kijken. :( Volgens mij heeft nog niemand uberhaupt zo'n ding geleverd gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Is er bij jullie misschien ergens een shop bekend waar je screenprotectors kan kopen? Ik heb nu een W950, maar kan nergens screenprotectors vinden. En om nou voor een screenprotector een paypal account aan te gaan maken gaat mij iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
ik heb nog wat screenprotectors... niet helemaal op maat*even knippen , voor de lengte.. :)
stuur ze wel op voor de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Anoniem: 90104 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:36:
Is er bij jullie misschien ergens een shop bekend waar je screenprotectors kan kopen? Ik heb nu een W950, maar kan nergens screenprotectors vinden. En om nou voor een screenprotector een paypal account aan te gaan maken gaat mij iets te ver.
T for Telecom heeft ze(in utrecht, vast ook wel ergens anders) 9,95 voor 3(voor de m600i kan je ze doormidden knippen, dus 6 eigenlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195375

welke programma's gebruiken jullie voor het converteren naar 3gp of mp4. en wat voor instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik het programma Super met de instellingen:

Video
Output profile: 3g2
Resolution 320 bij 240
Aspect Ratio 4:3
25 frames per seconden
Bitrate 160

Audio
Sampling freq 22050
Channels 2
Bitrate 56

Je moet wel even bij dit profiel handmatig de 3gt extensie veranderen in .mp4

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 127266 op 04-11-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al gehoord wanneer de nieuwe Gmail naar Nederland komt? Zou een mooie uitkomst zijn.

http://www.nu.nl/news/871..._e-mail_op_mobieltje.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt, en video codec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij maakt een bestand aan die 0kb is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik heb besloten maar als proefkonijn te fungeren en heb een 1600ma (ipv de 800 die er nu inzit!) batterij op Ebay besteld voor mijn m600 :|

Jullie horen het als midden in de nacht tijdens het opladen me telefoon in duizend stukjes in gebarsten kee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je snelkoppelingen uit het menu moet verwijderen? Ik heb de try-buy aplicaties van m'n M2 afgegooid, alleen blijft het try-buy snelkoppeling in Web staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
xon schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:57:
Ik heb besloten maar als proefkonijn te fungeren en heb een 1600ma (ipv de 800 die er nu inzit!) batterij op Ebay besteld voor mijn m600 :|

Jullie horen het als midden in de nacht tijdens het opladen me telefoon in duizend stukjes in gebarsten kee? ;)
Vergeet niet een brandblusser in de buurt neer te zetten! :+ Of is het niet een Sony accu }:O

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
de kans zit erin dat ik hem morgen koop, maar dan moet ik wel zeker beslissen in de winkel. Dus ik hoop dat er hier snel een reply komt:

- iemand zei hier dat video's niet goed draaien, is dat bij iedereen zo of ligt dat eerder aan de instellingen? Zelfs mijn w800 kan dat heel goed afspelen en die is toch heel wat ouder...

- walkman is bijzaak, maar is het mogelijk om playlisten aan te maken? En is het mogelijk om achteraf een liedje bij een playlist toe te voegen EN dat liedje bvb helemaal bovenaan te plaatsen in uw lijst? Dat gaat niet met de w800 en is vrij frustrerend

- hoe zit het met de vastlopers? Ik lees in de andere topic dat de w950 daar al last van heeft, en daar krijg ik de rillingen van aangezien mijn w800 ook wel eens durft vastlopen...

- hebben jullie last van stof? Mijn w800 heeft veel stof onder het schermpje. Ik heb het al open gedaan en het stof van onder gehaald, maar dat blijft maar terugkomen...

alvast bedankt!
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste