Ik heb mijn losse stylus probleem ook opgelost, heb hem voor garantie terug gestuurd naar SE. Zit op dit moment een half jaar in Kaapstad en was al van plan hem niet mee te nemen (ga geen dure spullen in mijn broekzak meesjouwen) dus ben overgegaan naar een Nokia 6310i en heb mijn M600 terug gestuurd. Hij is weer netjes gerepareerd in 6 week, heb hem alleen nog niet gezien, ben benieuwd of ze de hele behuizing hebben vervangen of dat ze het op een andere manier hebben opgelost.
Helaas. Geen P990i/M600i syncing in Leopard: http://www.apple.com/macosx/features/isync/
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Zou je je oplossing met ons kunnen delen?DaLuca schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:12:
2 vragen waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden...
hoe laat ik een bepaalde applicatie bij het opstarten van het toestel starten?
bestaat er een (freeware)proggie waarmee je meerder snelkoppelingen op het standbyscherm kan zetten?
THNX!
***EDIT****
Nevermind... Al gevonden!
Gdesk
Als je in iedergeval je telefoon nooit wil kunnen locken, want dat staat niet op de prioriteitenlijst van meneer garry. Wat heb je aan een telefoon die je niet kan locken.
(en nee, een EXTRA java app vind ik geen oplossing, eerst begint iedereen te zeuren dat ze te weinig RAM hebben, en nu is een extra java app opeens de uitkomst voor de 'luie' mentaliteit van een programmeur.
Tja, gelukkig was het gratis, maar na 5 minuten klooien heb ik hem er gewoon weer afgegooid)
Als je in iedergeval je telefoon nooit wil kunnen locken, want dat staat niet op de prioriteitenlijst van meneer garry. Wat heb je aan een telefoon die je niet kan locken.

(en nee, een EXTRA java app vind ik geen oplossing, eerst begint iedereen te zeuren dat ze te weinig RAM hebben, en nu is een extra java app opeens de uitkomst voor de 'luie' mentaliteit van een programmeur.
Tja, gelukkig was het gratis, maar na 5 minuten klooien heb ik hem er gewoon weer afgegooid)
[ Voor 97% gewijzigd door SirNobax op 18-10-2007 19:28 ]
Pentaxiaan
Als je gdesk in de shortcutbar zet ben je klaar! binnen gdesk zet je de shortcuts die je mist en zorg je voor dezelfde achtergrond en kleuren (voor de mooie overgang). Werkt ideaal!
Vraagje,
Is het standbyscherm van de P1i in de vorm van software te downloaden?
Deze beschikt (volgens het plaatje http://www.sonyericsson.c..._40angle_Silver_Black.jpg) over 3 regels shortcuts ipv 1 bij de M600i...
Vraagje,
Is het standbyscherm van de P1i in de vorm van software te downloaden?
Deze beschikt (volgens het plaatje http://www.sonyericsson.c..._40angle_Silver_Black.jpg) over 3 regels shortcuts ipv 1 bij de M600i...
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Verwijderd
Handig zeg dat Gdesk, hebben jullie nog meer handige gratis tooltjes of moet ik dan op het andere, symbianforum zijn?
Verwijderd
Tering.. behuizing op eu-gsm.nl kost 46,50
cnn.cn kost hij 13 dollar, maar is die site te vertrouwen? Mijn 'i' op de letter 3 heeft trouwens last van haperingen.. de ene keer doet die het goed, de andere keer niet.. en ik ben mijn stylus kwijt.. heerlijk, zon mobieltje van 600 euro
Een nieuwe M600i heb je toch voor onder de 200.-?
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Die van mij is te koop voor 120 euro!ck2000nl schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 09:23:
Een nieuwe M600i heb je toch voor onder de 200.-?
Ja die zijn te vertrouwen, ze werken vanuit Hong Kong. Kwaliteit is alleen een stuk minder dan het originele spul.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:28:
Tering.. behuizing op eu-gsm.nl kost 46,50cnn.cn kost hij 13 dollar, maar is die site te vertrouwen? Mijn 'i' op de letter 3 heeft trouwens last van haperingen.. de ene keer doet die het goed, de andere keer niet.. en ik ben mijn stylus kwijt.. heerlijk, zon mobieltje van 600 euro
Aarrgh..! M'n telefoon zat nog in m'n broekzak toen ik die vanmorgen van de stoel af trok.. Telefoon is eruit gevallen en nu is het scherm flink naar de klote. Het is nu een Touchscreen - touch + barsten. Het scherm zelf werkt nog wel gewoon goed, dus het beeld is niet vervormd ofzo. Ik heb meteen een nieuwe besteld via cnn.cn (klik!) voor €10,51, lang leve de dollar!
Ik heb er een guide voor gevonden: klik. Als ik hem binnen heb gaan we dus maar eens een beetje schroeven.
Ik heb er een guide voor gevonden: klik. Als ik hem binnen heb gaan we dus maar eens een beetje schroeven.
Hallo,
Hoe kan ik de startpagina wijzigen? Ik heb alle opties bekeken, de helppagina's ook, maar ik kan niks vinden. Ik kom steeds op deze site uit: http://www.t-mobile.nl/pe...diensten_fun/t-zones.aspx
Die wil ik het liefste wijzigen in pda.t-mobile.nl.. Hoe en waar kan ik dit doen?
Bedankt
Hoe kan ik de startpagina wijzigen? Ik heb alle opties bekeken, de helppagina's ook, maar ik kan niks vinden. Ik kom steeds op deze site uit: http://www.t-mobile.nl/pe...diensten_fun/t-zones.aspx
Die wil ik het liefste wijzigen in pda.t-mobile.nl.. Hoe en waar kan ik dit doen?
Bedankt
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik heb het nog niet kunnen vinden. Net als hoe je b.v. de Sony Ericsson bookmarks verwijderd, ik heb wel betere dingen om bovenin het lijstje te zetten.thomaskroon schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:00:
Hallo,
Bedankt
En nog iets.. Als ik een e-mail verzend (G-Mail-account), mét bijlage, dan krijgt de ontvanger een lange mail met dit soort tekenreeksen: JeLjz9MNCjYgMCBvYmoNPDwgDS9MaW5, en dat honderden regels lang.. De bijlage zelf zit er dan ook niet bij! Ik ga ervanuit dat dit niet aan G-Mail ligt, maar dat de oorzaak ergens in de firmware zit?
Hm, dat werkt hier wel gewoon hoor. Die bijlagen versturen. Ik heb ook een Gmail account. Zowel via IMAP en POP3 gaat dat goed met de M600i.
Mijn plaatje voor het "touchen" is trouwens nog steeds niet binnen, verwacht hem begin komende week. Ben benieuwd of dan echt alles weer werkt. Ik kan nu alleen nog op het knopje linksonder op het scherm drukken.. Best onhandig.
Mijn plaatje voor het "touchen" is trouwens nog steeds niet binnen, verwacht hem begin komende week. Ben benieuwd of dan echt alles weer werkt. Ik kan nu alleen nog op het knopje linksonder op het scherm drukken.. Best onhandig.
Wat zijn dan de instellingen die jullie gebruiken bij gmail? Mijn m600i wil het gewoon niet trekken (zowel niet met pop als imap). Ik krijg een verbindings time-out terwijl ik verder wel gewoon rustig over het internet aan het surfen ben...MrAcid schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:52:
Hm, dat werkt hier wel gewoon hoor. Die bijlagen versturen. Ik heb ook een Gmail account. Zowel via IMAP en POP3 gaat dat goed met de M600i.
Ik heb ze hier een keertje neergezet voor POP3:
MrAcid in "Het SonyEricsson M600i topic - deel 2"
Voor IMAP kun je gewoon op de Gmail site kijken, daar staat het duidelijk uitgelegd (wel even IMAP aanzetten in je settings, en je taalinstelling op English US zetten in Gmail).
MrAcid in "Het SonyEricsson M600i topic - deel 2"
Voor IMAP kun je gewoon op de Gmail site kijken, daar staat het duidelijk uitgelegd (wel even IMAP aanzetten in je settings, en je taalinstelling op English US zetten in Gmail).
Heeft iemand zijn/haar bedrijf exchange e-mail al aan de gang gekregen!?!?
Ik krijg met geen mogelijkheid het aan de gang.
Mijn data-abonnement in van Orange en gebruik de prog Exchange Activesync...
De data (als username, domain, pasword, server address) is goed ingevuld.
De foutmelding die ik krijg is "Connection established! If this error persists, please restart your phone and try syncing again"
Restarten werkt niet.
Somebody... Whelp!?!?
Ik krijg met geen mogelijkheid het aan de gang.
Mijn data-abonnement in van Orange en gebruik de prog Exchange Activesync...
De data (als username, domain, pasword, server address) is goed ingevuld.
De foutmelding die ik krijg is "Connection established! If this error persists, please restart your phone and try syncing again"
Somebody... Whelp!?!?
Krijg je een Internal Server Error 500 oid?
edit:
@hieronder: Klopt, foutje
[ Voor 32% gewijzigd door Ginz op 23-11-2007 11:49 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Achter de foutmelding krijg ik het volgende te zien in de log..Ginz schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:15:
Krijg je een Internal Server Error 500 oid?
edit:
Last sync: Error - see log
Symbian Error [-1] Niet
Volgens mij staat dan je uitgebreidere log niet aan.... Kan je bij de instellingen doen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ok.. done.. Nogmaals de foutmelding gegenereerd.. En de log bekeken.Ginz schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:21:
Volgens mij staat dan je uitgebreidere log niet aan.... Kan je bij de instellingen doen.
Hieruit ben ik niets wijzer geworden. Een lap tekst die wel te lezen is, maar niet te snappen
Misschien een goede aanvulling op mijn probleem:
Als ik berichten wil binnenhalen onder "berichten" "ActiveSync" krijg ik een tijdje het wereldbolletje met daarna de melding "Ophalen en verzenden voltooid"... Een logfile kan ik niet ophalen...
Zojuist m'n M600i geopereerd en het scherm is weer helemaal top! Hij is iets doffer (meer mat) dan een origineel ding maar ik ben er tot nu toe prima tevreden over!
Heeft iemand de nieuwe firmware al aan de praat gekregen? Ik heb laatst een update gedaan, maar toen kreeg ik mooi de voorlaatste versie voorgeschoteld. Wil zo graag iSync'en
m600 is niet te syncen met isync. Ik heb er ook lang naar gezocht maar het is gewoon onmogelijk. Weet de technische uitleg wel niet meer
Vraagje!
Ik wil graag mijn M600i opladen in de auto (TomTom trekt hem nog al snel leeg). Nou heb ik zo'n standaard omzetter van sigarettenaansteker naar USB voor in de auto. Deze geeft gewoon stroom aan mijn GPS apparaatje. Als ik de USB kabel van mijn M600i erin doe wil mijn telefoon echter NIET opladen.. Kan dit ook echt niet? Of doe ik wat verkeerd..? Anders moet ik nog even een originele autolader kopen.
Ik wil graag mijn M600i opladen in de auto (TomTom trekt hem nog al snel leeg). Nou heb ik zo'n standaard omzetter van sigarettenaansteker naar USB voor in de auto. Deze geeft gewoon stroom aan mijn GPS apparaatje. Als ik de USB kabel van mijn M600i erin doe wil mijn telefoon echter NIET opladen.. Kan dit ook echt niet? Of doe ik wat verkeerd..? Anders moet ik nog even een originele autolader kopen.
Via de usb-kabel wilde mijn M600i destijds ook niet opladen; geeft op de een of andere manier te weinig spanning door.
Uiteindelijk had ik gewoon het beste resultaat (na 2x een taiwanese oekie-foekie sigarettenaansteker-oplader) met de originele sony ericsson sigarettenoplader. Deze geeft ook "snelladen" aan ipv laden. Normaal zou ik niet eens denken over originele accessoires, maar deze was het waard.
Uiteindelijk had ik gewoon het beste resultaat (na 2x een taiwanese oekie-foekie sigarettenaansteker-oplader) met de originele sony ericsson sigarettenoplader. Deze geeft ook "snelladen" aan ipv laden. Normaal zou ik niet eens denken over originele accessoires, maar deze was het waard.
Weet iemand of het mogelijk is om de firmware van de p1i op de m600i te krijgen? Kvind het omhoog komen van de "quickstart buttons" wel handig. Heb je er 12 ipv 4
Volgens mij is dat niet mogelijk.
@Wessel: dank je wel! Ik heb een hakkietakkie lader besteld, het is alleen voor lange reizen om TomTom aan te kunnen houden.
@Wessel: dank je wel! Ik heb een hakkietakkie lader besteld, het is alleen voor lange reizen om TomTom aan te kunnen houden.
Heeft iemand de functie My Location van de nieuwste Google Maps al aan de praat gekregen? Mij lukt het vooralsnogniet, met als foutmelding "De functie Mijn Locatie is helaas niet beschikbaar voor dit apparaat."
Krijg jij google maps dan uberhaupt wel aan de praat? Want mij lukt het niet, de installer blijft continue een error geven

Bij mij werkt Google maps prima. En dat de functie "mijn locaties" niet werkt klopt, de "foutmelding" die hij geeft geeft precies wat er aan de hand is. Sinds Google Maps Mobile alleen voor Symbian S60 native is geïmplementeerd draait er op de M600i enkel de Java versie, waarbij deze functie ontbreekt.
Hoe kun je 'custom words' uit je T9 dictionary verwijderen?
Hiermee doel ik op de woorden die T9 in eerste instantie niet kende, maar onthouden heeft nadat je ze getyped hebt. Ik zit nameijlk met woorden die niet correct zijn, en die telkens weer als eerste in de keuzelijst komen te staan.
Hiermee doel ik op de woorden die T9 in eerste instantie niet kende, maar onthouden heeft nadat je ze getyped hebt. Ik zit nameijlk met woorden die niet correct zijn, en die telkens weer als eerste in de keuzelijst komen te staan.
Ik heb geen signature
Als je niet terugschrikt van solderen: op pin 1 moet ook +5V staan om op te laden, als er geen communicatie over de USB-poort loopt.MrAcid schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:02:
Vraagje!
Ik heb hier ooit ergens gelezen dat je als je een rij getallen achter elkaar wil intoetsen zonder dat je steeds tussen 2 getallen de alt knop moet intoetsen. Weet iemand of daar een toetscombinatie voor was zodat je dan alleen maar getallen intoetst?
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om met de media player iets af te spelen en tegelijkertijd in het startscherm te zijn. Bij mij stopte namelijk steeds het afspelen. Wel bleef er een extra kopje staan boven vandaag.
Ook vroeg ik me af of het mogelijk is om met de media player iets af te spelen en tegelijkertijd in het startscherm te zijn. Bij mij stopte namelijk steeds het afspelen. Wel bleef er een extra kopje staan boven vandaag.
1: Een paar keer op alt drukken tot er boven in je scherm een streepje onder 123 staat.
2: Dat kan door via de taskmanager naar je standby scherm te gaan vanuit de mediaplayer. Maar er is vast een handigere manier die iemand anders je kan vertellen.
2: Dat kan door via de taskmanager naar je standby scherm te gaan vanuit de mediaplayer. Maar er is vast een handigere manier die iemand anders je kan vertellen.
Maar als je zo'n auto USB lader hebt dan staat er toch al continu 5V op pin 1?Kr3Kr schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:19:
[...]
Als je niet terugschrikt van solderen: op pin 1 moet ook +5V staan om op te laden, als er geen communicatie over de USB-poort loopt.
Verwijderd
Installatie PC Suite / Mrouter voor Sony Ericsson M600i
Een van mijn collega's heeft een Sony Ericsson M600i smartphone. Om contactpersonen en de agenda te synchroniseren met Outlook 2003 gebruiken we de PC Suite for Smartphones onder Windows XP Pro. Althans, dat proberen we. Want het lukt niet.
Het begon alsvolgt:
Telefoon inpluggen middels USB-kabel, programma starten, synchronisatie starten. Het voortgangsbalkje deed een paar stapjes en daar bleef het bij. CPU gebruik van Windows schoot naar 100%, wat terug te voeren was op het synchronisatieprogramma. Wegklikken kon niet, het moest via taakbeheer de nek worden omgedraaid.
Wat ook regelmatig gebeurde is dat na enige tijd de PC spontaan opnieuw startte....
Diverse dingen geprobeert: firmware telefoon up-to-date, nieuwste versie PC Suite, verwijderen en opnieuw installeren. Gebruikersprofiel Windows opnieuw gemaakt. Mag allemaal niet baten.
In de eventlog van Windows staan geen meldingen die mogelijk hiermee iets te maken hebben. Ook als de PC 'zomaar' opnieuw start staan er geen meldingen in de eventlog.
Na veel zoeken op internet kwam ik op een Duits forum waarin het probleem werd besproken. De oplossing: gebruik een oude versie van PC Suite. Na wat zoeken die versie gedownload en op een test-PC geinstalleerd. En... gaan met die handel. Synchroniseren is in een vloek en een zucht gepiept.
Mooi! Dus nieuwste PC Suite van PC collega gemikt. PC moet na verwijderen software opnieuw worden gestart. En na inloggen... start PC Suite weer. Hee, die had ik toch net weggegooid? Staat ook niet meer in de lijst "add/remove software". Oke, zooi opnieuw geinstalleerd en daarna weer ge-de-installeerd (is daar geen beter woord voor?) PC weer opnieuw starten. Inloggen en... jawel, wederom start PC Suite. Staat ook weer niet meer in de lijst "add/remove software". Hmm.
Dan de botte bijl maar. Mappen met zooi weggemikt (SonyEriccson, Teleca, Intuwave), profielen geschoond, register van voornoemde spul verlost. Met Easyclean het register nog eens verschoond van allemaal troep. PC opnieuw starten en eindelijk verscheen de zooi niet meer.
Mooizo, oude versie installeren! Nee, want die mekkert dat er reeds een nieuwere versie van PC Suite is geinstalleerd. ARGHH.
Weer met Easyclean aan de slag. Ditmaal de lijst van geinstalleerde software. En verdraaid, daar staat PC Suite tussen, hoewel dus niet te zien in het windows control panel. Oke, spul via Easyclean ge-de-installeerd. PC opnieuw starten en oude versie software installeren. Ditmaal zonder problemen. Ha, eindelijk!
Telefoon aansluiten, drivers worden geinstalleerd, maar helaas... synchroniseren middels PC Suite doet 'ie niet, ziet geen aangesloten apparaat :(((
Mrouter blijkt niet geinstalleerd. Installatiebestanden staan in de map met al het andere PC Suite spul, maar klikken op Mrouter Setup levert niets op; de installatie start 'gewoon' niet. Na nog een paar reboots en installatiepogingen ben ik erg verdrietig geworden van zoveel geklooi....
Het meest frustrerende is nog wel dat ik nergens iets van foutmeldingen kan vinden. In de eventlog staat niets, allerhande logfiles staat vanalles in, maar geen meldingen dat het verkeerd gaat.
Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met die 'mobile-zooi'. Eerder heb ik al vreselijk zitten klooien om een Pocket PC aan te sluiten, daarna idem met een Palm en nu weer zo'n 'smartphone'. Alleen de naam al........
Maargoed, wellicht weet iemand hoe ik die Mrouter zooi aan de praat kan krijgen?
Een van mijn collega's heeft een Sony Ericsson M600i smartphone. Om contactpersonen en de agenda te synchroniseren met Outlook 2003 gebruiken we de PC Suite for Smartphones onder Windows XP Pro. Althans, dat proberen we. Want het lukt niet.
Het begon alsvolgt:
Telefoon inpluggen middels USB-kabel, programma starten, synchronisatie starten. Het voortgangsbalkje deed een paar stapjes en daar bleef het bij. CPU gebruik van Windows schoot naar 100%, wat terug te voeren was op het synchronisatieprogramma. Wegklikken kon niet, het moest via taakbeheer de nek worden omgedraaid.
Wat ook regelmatig gebeurde is dat na enige tijd de PC spontaan opnieuw startte....
Diverse dingen geprobeert: firmware telefoon up-to-date, nieuwste versie PC Suite, verwijderen en opnieuw installeren. Gebruikersprofiel Windows opnieuw gemaakt. Mag allemaal niet baten.
In de eventlog van Windows staan geen meldingen die mogelijk hiermee iets te maken hebben. Ook als de PC 'zomaar' opnieuw start staan er geen meldingen in de eventlog.
Na veel zoeken op internet kwam ik op een Duits forum waarin het probleem werd besproken. De oplossing: gebruik een oude versie van PC Suite. Na wat zoeken die versie gedownload en op een test-PC geinstalleerd. En... gaan met die handel. Synchroniseren is in een vloek en een zucht gepiept.
Mooi! Dus nieuwste PC Suite van PC collega gemikt. PC moet na verwijderen software opnieuw worden gestart. En na inloggen... start PC Suite weer. Hee, die had ik toch net weggegooid? Staat ook niet meer in de lijst "add/remove software". Oke, zooi opnieuw geinstalleerd en daarna weer ge-de-installeerd (is daar geen beter woord voor?) PC weer opnieuw starten. Inloggen en... jawel, wederom start PC Suite. Staat ook weer niet meer in de lijst "add/remove software". Hmm.
Dan de botte bijl maar. Mappen met zooi weggemikt (SonyEriccson, Teleca, Intuwave), profielen geschoond, register van voornoemde spul verlost. Met Easyclean het register nog eens verschoond van allemaal troep. PC opnieuw starten en eindelijk verscheen de zooi niet meer.
Mooizo, oude versie installeren! Nee, want die mekkert dat er reeds een nieuwere versie van PC Suite is geinstalleerd. ARGHH.
Weer met Easyclean aan de slag. Ditmaal de lijst van geinstalleerde software. En verdraaid, daar staat PC Suite tussen, hoewel dus niet te zien in het windows control panel. Oke, spul via Easyclean ge-de-installeerd. PC opnieuw starten en oude versie software installeren. Ditmaal zonder problemen. Ha, eindelijk!
Telefoon aansluiten, drivers worden geinstalleerd, maar helaas... synchroniseren middels PC Suite doet 'ie niet, ziet geen aangesloten apparaat :(((
Mrouter blijkt niet geinstalleerd. Installatiebestanden staan in de map met al het andere PC Suite spul, maar klikken op Mrouter Setup levert niets op; de installatie start 'gewoon' niet. Na nog een paar reboots en installatiepogingen ben ik erg verdrietig geworden van zoveel geklooi....
Het meest frustrerende is nog wel dat ik nergens iets van foutmeldingen kan vinden. In de eventlog staat niets, allerhande logfiles staat vanalles in, maar geen meldingen dat het verkeerd gaat.
Eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met die 'mobile-zooi'. Eerder heb ik al vreselijk zitten klooien om een Pocket PC aan te sluiten, daarna idem met een Palm en nu weer zo'n 'smartphone'. Alleen de naam al........
Maargoed, wellicht weet iemand hoe ik die Mrouter zooi aan de praat kan krijgen?
Verwijderd
Volgens mij moe je de telefoon eerst in Mrouter instelllen voordat je PC suite opstart, als Mrouter hem ziet ziet PCsuite hem ook, verder al eens een andere pc geprobeerd?
ajampaniki schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:42:
Ik heb hier ooit ergens gelezen dat je als je een rij getallen achter elkaar wil intoetsen zonder dat je steeds tussen 2 getallen de alt knop moet intoetsen. Weet iemand of daar een toetscombinatie voor was zodat je dan alleen maar getallen intoetst?
2 x alt indrukken
'back' - toets aan de linkerkant ingedrukt houden
Misschien nog voor een enkeling een handige tip voor de M600i i.c.m. TomTom.
Adressen invoeren met behulp van het abcdef scherm in TomTom is echt een ramp. Gelukkig werkt het toetsenbord ook gewoon en kunnen plaatsnamen ook "normaal" ingetoetst worden.
Waarschijnlijk wist 90% dit al, maar al is er maar 1 persoon mee geholpen
Adressen invoeren met behulp van het abcdef scherm in TomTom is echt een ramp. Gelukkig werkt het toetsenbord ook gewoon en kunnen plaatsnamen ook "normaal" ingetoetst worden.
Waarschijnlijk wist 90% dit al, maar al is er maar 1 persoon mee geholpen
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Weet iemand of je TomTom naar fabrieksinstellingen kunt herstellen? Ik wil binnenkort mijn M600i verkopen met TomTom erop, maar dan zou het fijn zijn als hij weer helemaal standaard stond.
Verwijderd
Na even een kwartiertje te hebben gegoogled, kwam ik het volgende topic tegen op internet.
Hier wordt een werkende isync plugin voor de m600i aangeboden. Ik heb het zojuist geinstalleerd op mijn Leopard en ik kan syncen met m'n m600i.
Topic:
http://www.my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33135
iSync plugin
http://fornax.sk/mate/Dow...0i_isync_plugin_v1_06.dmg
Hier wordt een werkende isync plugin voor de m600i aangeboden. Ik heb het zojuist geinstalleerd op mijn Leopard en ik kan syncen met m'n m600i.
Topic:
iSync plugin
Hahaha, ik ben er echt al een half jaar naar op zoek en nu ligt vanaf vandaag mijn iPhone thuis op me te wachten: kom jij met de oplossing!
Verwijderd
haha, that's lifeMrAcid schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:28:
Hahaha, ik ben er echt al een half jaar naar op zoek en nu ligt vanaf vandaag mijn iPhone thuis op me te wachten: kom jij met de oplossing!
hier werkt het anders niet hoorVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:50:
Na even een kwartiertje te hebben gegoogled, kwam ik het volgende topic tegen op internet.
Topic:
iSync plugin
Dat topic is al wel een aantal malen (al dan niet indirect) voorbij gekomen, en eigenlijk is het nog niemand gelukt om met de m600i te syncen
Werkt hier ook niet:
"Saturday, February 23, 2008 7:42 AM
[M600i] Connection to the phone failed.
Please make sure that your phone is turned on. If this error occurs again, please restart your phone.
Device “M600i” synchronization failed."
"Saturday, February 23, 2008 7:42 AM
[M600i] Connection to the phone failed.
Please make sure that your phone is turned on. If this error occurs again, please restart your phone.
Device “M600i” synchronization failed."
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
shouldn't this do the trick?
http://www.sonyericsson.c...artphones1333?cc=us&lc=en
er staat vista supported bij...
http://www.sonyericsson.c...artphones1333?cc=us&lc=en
er staat vista supported bij...
Het gaat hier over het syncen met de Mac. 
Ik heb mijn M600i trouwens te koop staan inmiddels, ga er dus waarschijnlijk snel afscheid van nemen.
Ik heb mijn M600i trouwens te koop staan inmiddels, ga er dus waarschijnlijk snel afscheid van nemen.
Het werkt bij mij helaas niet:Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:50:
Topic:
iSync plugin
Wellicht omdat ik niet de nieuwste firmware op m'n telefoon heb staan? Zal ik eens updaten als ik thuis ben, hopenlijk werkt het dan welTuesday, February 26, 2008 6:42 PM
[Sander] Connection to the phone failed.
Device “Sander” synchronization failed.
Oh, lekker spuit elf momentje; ik zie dat iemand hetzelfde hierboven ook al meld

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 26-02-2008 18:54 ]
Na een reinigingsbeurt van mijn m600i met wat keukenpapier en lcd tv reinigingsvloeistof (wat ik voorheen ook al deed) werkt mijn touchscreen totaal niet meer, oftewel hij reageert (of met een d?
) niet meer niet meer op de aanrakingen op het scherm. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Heb maar paar druppeltjes van dat spul gebruikt.... 
Thanks!
Thanks!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Neeeeee!
Ik fijn vandaag Koninginnedag gevierd! In Amsterdam en daarna nog even de kroeg in hier in de buurt. Word ik in de kroeg gesmst, haal mn telefoon uit mn broekzak en merk ik dan mn hele touchscreen niet meer werkt!
Afijn, in de kroeg uitgezet, aangezet, werkt niet.
Thuis gekomen, accu eruit, simkaart eruit, screenprotector eraf en mn touchscreen werkt nog steeds niet.
Mn M600i heb ik sinds november 2006 via Hi/KPN.
Iemand die zn touchscreen weer werkend heeft gekregen? Anders ga ik binnenkort langs bij de primafoon of dergelijke..

Ik fijn vandaag Koninginnedag gevierd! In Amsterdam en daarna nog even de kroeg in hier in de buurt. Word ik in de kroeg gesmst, haal mn telefoon uit mn broekzak en merk ik dan mn hele touchscreen niet meer werkt!
Thuis gekomen, accu eruit, simkaart eruit, screenprotector eraf en mn touchscreen werkt nog steeds niet.
Iemand die zn touchscreen weer werkend heeft gekregen? Anders ga ik binnenkort langs bij de primafoon of dergelijke..

Daarvoor is dus V&A. Het dan post in een topic dat jij een V&A hebt is not_done, daarvoor mag je je signature gebruiken. (werkt imo nog beter)
[ Voor 85% gewijzigd door Ginz op 18-05-2008 12:26 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt: ik heb de mijne destijds laten vallen en touchscreen werkte toen niet meer. Via een site uit Hong Kong heb ik toen een vervangende toplaag (touch-laag) voor het scherm kunnen kopen. Dit is, met een heel klein beetje durf, zelf te vervangen en kost je ongeveer 15€.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 01:03:
Neeeeee!![]()
Verwijderd
Niet meer nodig, ik ben ermee naar het KPN Business Center geweest en daar heeft de monteur hem even open geschroefd, voorkant eraf gehaald en een beetje schoongemaakt en hij doet het weer perfect!MrAcid schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:32:
[...]
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt: ik heb de mijne destijds laten vallen en touchscreen werkte toen niet meer. Via een site uit Hong Kong heb ik toen een vervangende toplaag (touch-laag) voor het scherm kunnen kopen. Dit is, met een heel klein beetje durf, zelf te vervangen en kost je ongeveer 15€.
iig wel bedankt voor het advies!
Verwijderd
Ik weet dat het een tijd geleden is dat iemand gereageerd heeft, maar heeft iemand tunin.fm of de nieuwe applicatie van de nos werkend (met video en geluid) aan de praat gekregen op zijn m600?
Weet iemand of de nieuwe uiq (3.3) of nieuwe opera mobile beschikbaar is voor de m600?
Weet iemand of de nieuwe uiq (3.3) of nieuwe opera mobile beschikbaar is voor de m600?
Geen idee of die apps werken, maar ik kan je wel vertellen dat UIQ3.3 enkel zal werken als de hardware van de telefoons hetzelfde is (drivers enzo). Ook heeft de M600 en de W950 stukken minder RAM dan zijn nieuwe broertjes, wat het allemaal nog eens onwaarschijnlijker maakt.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:15:
Opera Mobile 9.5 is afaik nog niet uit (uiq3 versie that is), maar als hij op UIQ3 uitkom zal dit snel genoeg erin gehackt worden, en dat zou tijd worden ook. Die brakke uitgeklede Opera Mobile 8.65 (?) is echt 34x niks. En Opera Mini is ook niet alles. Hopelijk betekend die video waar Opera Mobile 9.5 op een P1i draaid dat het ook naar UIQ3 toekomt, dat maakt het UIQ3 platform stukken completer.
Pentaxiaan
Nou, mijn M600i heeft na ruim 2 jaar de brui gegeven vwb de trilfunctie. Nou zit ik al een tijdje te wachten op de X1, maar is de trilfunctie weer een beetje eenvoudig tot leven te brengen? Daarnaast wil het toestel af en toe niet meer op toetsenblokkering als ik mijn bluetooth heb aangezet. Dan moet ik eerst even taakbeheer starten en dan wil ie wel weer.
Het is toch knap irritant tijdens vergaderingen enz. dat je continu op de phone moet letten.
Het is toch knap irritant tijdens vergaderingen enz. dat je continu op de phone moet letten.
Om nog maar eens terug te komen op het eeuwig durende Sync verhaal van de M600i en Apple, er is eindelijk een plugin die, zij het deels, werkt!
Je moet hiervoor wel wat installeren op je telefoon, en het functioneert als losstaande applicatie op je Mac (dus niet met iSync), maar je kan vervolgens wel je berichten, adressen, kalenders, etc. syncen. Eindelijk
De public beta preview (die helaas nog niet vlekkeloos werkt) kan je downloaden vanaf http://www.markspace.com/missingsync_symbian.php . Ik moest een aantal pogingen doen om alles gesynced te krijgen, maar dat is inmiddels gelukt
Je moet hiervoor wel wat installeren op je telefoon, en het functioneert als losstaande applicatie op je Mac (dus niet met iSync), maar je kan vervolgens wel je berichten, adressen, kalenders, etc. syncen. Eindelijk
De public beta preview (die helaas nog niet vlekkeloos werkt) kan je downloaden vanaf http://www.markspace.com/missingsync_symbian.php . Ik moest een aantal pogingen doen om alles gesynced te krijgen, maar dat is inmiddels gelukt
[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 12-07-2008 13:45 ]
Nou, trilfunctie is van het weekend door mijn zoontje op vakkundige wijze weer tot leven gewekt! Een goed gemikte worp van deze drol van 10 maanden richting de grond met mijn M600i heeft ervoor gezorgd dat alles weer keurig werkt! Heerlijk van die low-tech oplossingen
Verwijderd
Mijn M600i is 3 weken geleden gestolen. Nu een mooie 2de hands M600i gekocht met het idee dat ik dan mijn back-up van het gestolen toestel makkelijk terug kan zetten op mn nieuwe aanwinst. Heb ik in ieder geval al mn nummers weer terug, waar maak je anders een backup voor?
Dit blijkt echter niet te werken!
Het lijkt alsof de PC Suite van SE signaleerd dat het nieuwe toestel niet het toestel is waarvan de backup afkomstig is en start niet met het overzetten van bestanden. Iets zegt me dat dit toch te omzeilen moet zijn.
Daarom: Weet iemand hoe je een gemaakte back-up terug kan zetten op een andere toestel?
Dit blijkt echter niet te werken!
Daarom: Weet iemand hoe je een gemaakte back-up terug kan zetten op een andere toestel?
Verwijderd
Ik weet dat de M600i A2dp ondersteund voor Bluetooth. Maar volgens mij niet het remote gedeelte of wel?
Mijn vraag is dan ook: Als ik een bluetooth stereo headset koop met play/next/previous toetsen ed. Zal dit dan werken?
Weet iemand of de NOS mobiel aan de praat te krijgen is op de m600 (dus inclusief het afsprelen van video's)
Andere vraag: welke apps hebben jullie momenteel draaien op de m600 (om het topic ook weer een beetje leven in te blazen)
Voor mij:
- Opera mini
- Tomtom
- google maps
- slick (eindelijk een relaxte en echt gratis msnprogramma)
- zoom.in (video streaming met nederlands nieuws. Geluid werkt niet altijd is erg laag van volume)
- Widsets (niet de widget variant die ik graag zou willen qua snelheid, bovendien weinig zinvolle widgets)
- Swiss manager
Mijn vraag is dan ook: Als ik een bluetooth stereo headset koop met play/next/previous toetsen ed. Zal dit dan werken?
Weet iemand of de NOS mobiel aan de praat te krijgen is op de m600 (dus inclusief het afsprelen van video's)
Andere vraag: welke apps hebben jullie momenteel draaien op de m600 (om het topic ook weer een beetje leven in te blazen)
Voor mij:
- Opera mini
- Tomtom
- google maps
- slick (eindelijk een relaxte en echt gratis msnprogramma)
- zoom.in (video streaming met nederlands nieuws. Geluid werkt niet altijd is erg laag van volume)
- Widsets (niet de widget variant die ik graag zou willen qua snelheid, bovendien weinig zinvolle widgets)
- Swiss manager
[list]• Trekbuddy
Een klein programma waar je o.a. eigen kaarten in kan laden voor GPS navigatie en waypoints. Ik gebruik het voornamelijk voor het tracken van een route zodat ik de GPS coördinaten achteraf met m'n gemaakte foto's kan synchroniseren
Een klein programma waar je o.a. eigen kaarten in kan laden voor GPS navigatie en waypoints. Ik gebruik het voornamelijk voor het tracken van een route zodat ik de GPS coördinaten achteraf met m'n gemaakte foto's kan synchroniseren
Heeft er iemand ook belang bij een nieuw stylus pennetje voor de M600i?
Ik heb vandaag een setje van 3 gekocht, maar heb er dus 2 over..
Mail maar even bij interesse.
Ik heb vandaag een setje van 3 gekocht, maar heb er dus 2 over..
Mail maar even bij interesse.
Verwijderd
hallo,
Ik lees al sinds ik mijn M600i heb met behulp van Mobipocket mijn e-books maar nu wil ik graag ook ereader (van www.ereader.com) op mijn M600i installeren.
Helaas ondersteunt ereader.com de M600i niet. Weet iemand hoe ik dan wel aan een (gehackte) versie van ereader kan komen die werkt voor de M600i?
Ik lees al sinds ik mijn M600i heb met behulp van Mobipocket mijn e-books maar nu wil ik graag ook ereader (van www.ereader.com) op mijn M600i installeren.
Helaas ondersteunt ereader.com de M600i niet. Weet iemand hoe ik dan wel aan een (gehackte) versie van ereader kan komen die werkt voor de M600i?
Verwijderd
Weet iemand of het ook mogelijk is om de favorieten in een door jezelf vastgestelde volgorde te zetten in opera mobile? Mijn favoriete favorieten staan helemaal ergens onderaan in de lijst.
Weet iemand of je ook standaard de optie: passend in scherm kan aanzetten?
Alvast bedankt
@Zoeff, moet je perse kaarten inladen bij trekbuddy, of kun je ook zonder je route tracken en kun je deze dan vervolgens inladen op de pc oid? (zal iig even op de website kijken)
Weet iemand of je ook standaard de optie: passend in scherm kan aanzetten?
Alvast bedankt
@Zoeff, moet je perse kaarten inladen bij trekbuddy, of kun je ook zonder je route tracken en kun je deze dan vervolgens inladen op de pc oid? (zal iig even op de website kijken)
Tegenwoordig sync ik de kalender van de m600i met mijn mac (en Google Calendar) via nuevasync.com. Dit is een gratis service waarmee je middels het exchange protocol agenda's en contacten kan synchroniseren met Google.
Bovendien kan Google tegenwoordig ook het caldav protocol van Apple praten waardoor er een prima werkende two-way sync ontstaat.
Meer info:
http://www.nuevasync.com/
http://www.google.com/sup...n/answer.py?answer=99358#
Bovendien kan Google tegenwoordig ook het caldav protocol van Apple praten waardoor er een prima werkende two-way sync ontstaat.
Meer info:
http://www.nuevasync.com/
http://www.google.com/sup...n/answer.py?answer=99358#
Zal ik nog eens lekker laat reageren? Wellicht leuk voor future referenceVerwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:25:
Je hoeft niet perse kaarten in te laden. TrekBuddy bevat 3 modi. Een kaartweergave, kompasweergave (met trail van recente meetpunten) en een detailweergave (met coordinaten, afgelegde afstand, snelheid, gemiddelde snelheid, hoogte, etc.). Zonder kaarten kan je de andere 2 modi nog prima gebruiken, en kan je ook gewoon logs maken die je vervolgens in een andere applicatie kan laden
Verwijderd
Eerder berichtte ik al over een kapotte verhuizing, dat probleem heb ik opgelost door een iPhone te kopen. Dat abonnement gaat echter pas in op 2 januari, dus tot die tijd zit ik met een opengeschuurde m600i, alhoewel daar best mee te leven valt.
Maarrr, ander probleem: ik kan geen smsjes meer ontvangen! Probleem ligt alleen wat ingewikkelder. Bellen en gebeld worden is geen probleem, naar gelang de sterkte van het netwerk ontvang ik haast alle gesprekken. Smsjes niet meer. Ik ontdekte dat ik daarvoor mijn mobiel opnieuw aan en uit moest zetten, om die te kunnen ontvangen. Dan krijg ik dus een aantal smsjes binnen, afhankelijk van hoelang ik hem niet aan en uit heb gezet.
Om het op te lossen heb ik mijn mobiel proberen te updaten, dat werkte echter niet. Ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen mocht niet baten. Google geeft mij geen antwoorden terug, en de telefoonwinkel waar ik mijn telefoon niet had gekocht, wist al helemaal niks. Het is ontzettend onhandig om geen smsjes 'live' te kunnen ontvangen, dus heeft iemand voor mij de oplossing?
Maarrr, ander probleem: ik kan geen smsjes meer ontvangen! Probleem ligt alleen wat ingewikkelder. Bellen en gebeld worden is geen probleem, naar gelang de sterkte van het netwerk ontvang ik haast alle gesprekken. Smsjes niet meer. Ik ontdekte dat ik daarvoor mijn mobiel opnieuw aan en uit moest zetten, om die te kunnen ontvangen. Dan krijg ik dus een aantal smsjes binnen, afhankelijk van hoelang ik hem niet aan en uit heb gezet.
Om het op te lossen heb ik mijn mobiel proberen te updaten, dat werkte echter niet. Ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen mocht niet baten. Google geeft mij geen antwoorden terug, en de telefoonwinkel waar ik mijn telefoon niet had gekocht, wist al helemaal niks. Het is ontzettend onhandig om geen smsjes 'live' te kunnen ontvangen, dus heeft iemand voor mij de oplossing?
Wellicht flight-mode aan en uit zetten; hoef je iig niet helemaal te rebooten. Op die manier gaat de tel ook opnieuw registreren in het netwerk, waardoor (als het goed is) de sms'jes weer binnenkomen.
Ik wil ondertussen Opera mobile (9.5 beta) installeren, maar bij het installeren krijg ik een melding die ik kan negeren. Bij het starten van het programma krijg ik echter: "Applicatie kan niet worden gestart". Iemand een idee?
Hierboven zegt iemand dat Opera er wellicht "in gehacked zal worden", wordt daarmee een aangepaste install of een regedit op de telefoon (oid) bedoelt?
Hop, weer een lekkere schop 
Weet iemand of het mogelijk is om de M600i te starten zonder SIM kaart? Ik heb inmiddels een iPhone, maar het lijkt me handig om als backup nog gebruik te kunnen maken van de M600i, zoals voor bijvoorbeeld Tomtom of als GPS tracker zonder m'n iPhone leeg te trekken. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om hem te starten zonder geïnstalleerde SIM, altijd komt de melding om deze te plaatsen.
Resultaten in Google zijn helaas ook alleen negatief, maar wellicht heeft een van jullie nog een goed idee. Anders ga ik maar een prepaid kaartje voor een paar euro halen denk ik...
Weet iemand of het mogelijk is om de M600i te starten zonder SIM kaart? Ik heb inmiddels een iPhone, maar het lijkt me handig om als backup nog gebruik te kunnen maken van de M600i, zoals voor bijvoorbeeld Tomtom of als GPS tracker zonder m'n iPhone leeg te trekken. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid voor elkaar om hem te starten zonder geïnstalleerde SIM, altijd komt de melding om deze te plaatsen.
Resultaten in Google zijn helaas ook alleen negatief, maar wellicht heeft een van jullie nog een goed idee. Anders ga ik maar een prepaid kaartje voor een paar euro halen denk ik...
[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 17-09-2009 00:42 ]
Heb je geen oude (verlopen) simkaart meer ? Dan geeft hij wel iets aan als bijv. "Inactieve sim", maar je kunt gewoon in het menu.
Een prepaid simmetje kost idd ook niet zoveel, maar dan moet je de geldigheid weer in het oog houden, anders krijg je vanzelf een verlopen simkaart
Een prepaid simmetje kost idd ook niet zoveel, maar dan moet je de geldigheid weer in het oog houden, anders krijg je vanzelf een verlopen simkaart
Ik gebruik mijn oude M600i ook nog als Tomtom en moest ook een oude simkaart gebruiken. Nadeel is wel dat de kaarten niet meer geupdate worden van die Tomtom versie.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.