Kans op achterhalen data?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:11
Ik wil binnenkort een grote pc-upgrade doen, bijna alles nieuw kopen en oude pc verkopen.
Alleen de HDD uit die ouwe pc houd ik zelf, i.v.m. veiligheid.

Maar stel dat, ik bij wijze van spreken 3 keer alle partities formatteer, en de schijf er toch bij geef, hoe groot is de kans dan dat ze er toch nog prive gegevens uit kunnen halen?

(Het gaat trouwens om een Seagate 7200.8 250Gb (S-ATA) )

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
formateren lost niks op, echter je hebt tooltjes die wel secure kunnen erasen. google maar eens op 'secure erase'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hou die hd maar gewoon in eigen bezit, en zet 'm erbij als backup of download schijf ofzo. Of je moet inderdaad de hd meerdere malen heleaal overschrijven, en dat gaat met 250 mb wel even duren

check anders deze site even: http://dban.sourceforge.net/

of deze: http://fileforum.betanews...oot_and_Nuke/1112223669/1

:)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Mensen het antwoord is hier altijd zo dichtbij: OM FAQ / Beleid :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Haal voor iets meer dan 50 mb de gentoo minimal live-cd, start die op en ros in "shred /dev/sda"

Dat duurt een uur of 7-8 makkelijk, dus zet de pc op een plek waar je er weinig last van heb en ga gewoon slapen ofzo..
Daarna is het practisch gegarandeerd dat zelf met de duurste apperatuur niks meer terug te vinden is ;)

Overschijft 25 keer de harde schijf met random data, waardoor je een schijf krijgt die leeg is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door SA007 op 22-10-2006 00:45 ]

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
vandeweek het programma Killdisk gedownload en gebruikt om een 20Gig met een diehard on-track bootsector op te schonen.
Killdisk maakt van alle data alleen maar nullen. Valt niets meer uit op te maken.

loop dit topic even na voor de links.
On track Boot device niet te verwijderen

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Fantomaz schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:11:
vandeweek het programma Killdisk gedownload en gebruikt om een 20Gig met een diehard on-track bootsector op te schonen.
Killdisk maakt van alle data alleen maar nullen. Valt niets meer uit op te maken.

loop dit topic even na voor de links.
On track Boot device niet te verwijderen
Als het wordt overschreven met alleen nullen is het theoretisch gezien mogelijk naar het magnetische residu (geloof ik, zoiets in ieder geval) te kijken en alsnog veel data te achterhalen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Patriot schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:21:
Als het wordt overschreven met alleen nullen is het theoretisch gezien mogelijk naar het magnetische residu (geloof ik, zoiets in ieder geval) te kijken en alsnog veel data te achterhalen.
Denk je dat iemand een paar ton uit gaat geven om de data van een tweakertje te achterhalen? Alles meer dan een normale format/fdisk volstaat omdat de prijs te hoog wordt in verhouding tot de te verwachten opbrengst.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)

Topic dicht dus. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.