On track Boot device niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden, toen 20Gig nog niet ondersteund werd door Windows 98, een 20Gig Seagate Barracuda HDD gekocht.
Door een ontrack "bootdevice" te installeren, kon ik Windows neppen alsof ik 4 HDD's had.
Partitioneren via een bootsector dus, zeg maar.
Nu ik inmiddels met WinXP draai, is die ontrack device niet meer nodig.
Alleen krijg ik heb niet verwijderd van de HDD.
Hij blijft meteen na de systeemcheck (?) en IDE info opkomen met het standaard Seagate ontrack gebeuren.
Zelfs met PartMaic 8.0 krijg ik hem niet weg.
De partities zijn inmiddels wel omgezet naar 1x 20Gig ipv 4x 5Gig.

Hoe kom ik af van die ontrack bootsector zodat ik mijn HDD weer fatsoenlijk kan gebruiken??

Verwijderd

starten van de windows xp cd, recovery console, fdisk /mbr

al geprobeerd?

• Fantomaz
Nog niet geprobeerd.
Als dit in hetzelfde genre ligt als fdisk uit de Win98opstartflop, heb ik weinig hoop.
die Ontrack diskmanager loopt voor alles uit. Zelfs nog voor het starten van de CDrom.
Desalniettemin zal ik het wel proberen.
Ik houd je op de hoogte

• Fantomaz
Geen resultaat met Fdisk.
Zijn er andere programma's die het verwijderen van deze bootsector mogelijk maken?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

je kan eens REMPARTproberen:

http://www.rct.net/free-d...s/dos/rempart/rempart.zip

zorg dat je seagate de enige schijf is, kan namelijk dat ie ook andere hdd's leeg wipt.

[ Voor 31% gewijzigd door bratos op 16-10-2006 11:56 ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Waarom niet het tooltje van Seagte downloaden om het daarmee te her-partitioneren :? Daar heben de HD fabrikanten dus een tool voor, allemaal, schijf helemaal leeg maken en opnieuw inrichten.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Fantomaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:52:
Geen resultaat met Fdisk.
Zijn er andere programma's die het verwijderen van deze bootsector mogelijk maken?
fdisk is niet /mbr :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Eventjes met Kill Disk de hele schijf (dus niet alleen een bepaalde partitie) verwijderen. Eigenlijk voer je met dat programmatje een LowLevel Format uit. Dus je hele schijf zal weer leeg zijn.

Als je dus je schijf zelf selecteert, helemaal overschrijft met "nullen", dan issie leeg. Daarna kan je weer met je XP cd je schijf partitioneren en formatteren. Of vanuit Windows dit doen, als het niet je OS-schijf is, maar een 2e of 3e Data schijf.

• Fantomaz
bratos schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:55:
je kan eens REMPARTproberen:

http://www.rct.net/free-d...s/dos/rempart/rempart.zip

zorg dat je seagate de enige schijf is, kan namelijk dat ie ook andere hdd's leeg wipt.
Is dit dan een bootable Schijfje oid?
Ik heb dan immers geen HDD aan boord anders dan degene die geformatteerd moet worden.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:58:
Waarom niet het tooltje van Seagte downloaden om het daarmee te her-partitioneren :? Daar heben de HD fabrikanten dus een tool voor, allemaal, schijf helemaal leeg maken en opnieuw inrichten.
Dat had ik geprobeerd, maar de bootsector was corrupt. Daarom heeft die HDD ook weken in de kast gelegen. Nu heb ik hem weer nodig en zit ik nog steeds met die Bootsector :)
Wellicht verkeerd door mij uitgelegd.
Ik kom niet in dat door jou opgegeven menuutje.
Kun je het me iets specifieker omschrijven?
Shaggy_NL schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:19:
Eventjes met Kill Disk de hele schijf (dus niet alleen een bepaalde partitie) verwijderen. Eigenlijk voer je met dat programmatje een LowLevel Format uit. Dus je hele schijf zal weer leeg zijn.

Als je dus je schijf zelf selecteert, helemaal overschrijft met "nullen", dan issie leeg. Daarna kan je weer met je XP cd je schijf partitioneren en formatteren. Of vanuit Windows dit doen, als het niet je OS-schijf is, maar een 2e of 3e Data schijf.
Ga ik ook proberen, denk ik.

Even een relevant zijstraatje:
Ik heb geen diskette station meer en zal dus moeten booten (in geval van eerder genoemde oplossingen) vanuit het CDRom station.
Hoe kan ik deze bootfloppy info overzetten naar CDRom? Gewoon branden? Of moet ik nog iets toevoegen/verwijderen/aanpassen?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Fantomaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:01:

[...]

Wellicht verkeerd door mij uitgelegd.
Ik kom niet in dat door jou opgegeven menuutje.
Kun je het me iets specifieker omschrijven?
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 00:45:
starten van de windows xp cd, recovery console, fdisk /mbr
Dit is wat er bedoeld was met /mbr. Ik zie nu dat het commando fout was. Maar goed, je start op vanaf de Windows XP cd, je kiest dan voor de Recovery Console, dan eindig je in een dos achtige omgeving. Als je dan fixmbr uit voert, wordt er een standaard mbr aangemaakt, die de oude overschrijft. Fdisk heeft er in dit geval niet veel mee te maken, maar de reactie die ik aanhaalde zette je waarschijnlijk op het verkeerde been door Fdisk te noemen :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Shaggy_NL
Fantomaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:01:
Even een relevant zijstraatje:
Ik heb geen diskette station meer en zal dus moeten booten (in geval van eerder genoemde oplossingen) vanuit het CDRom station.
Hoe kan ik deze bootfloppy info overzetten naar CDRom? Gewoon branden? Of moet ik nog iets toevoegen/verwijderen/aanpassen?
Als je de ISO wilt hebben, dan zit die in deze ZIP.

Die staat overigends gewoon hier er tussen als 3e link.

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggy_NL op 16-10-2006 20:08 ]

• Fantomaz
De ISO link had ik inmiddels gevonden en gedownload.
Ik heb NERO 5 weer eens geinstalleerd en deze ISO file (een RAR bestand??) heb ik op CDrom gezet.
Ik heb daar overigens geen goed gevoel over.
Heb ik nu niet een data CD gemaakt, met daarop een ISO bestandje?
Of is hij op deze manier ook Bootable. :/

• Shaggy_NL
Fantomaz schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:21:
De ISO link had ik inmiddels gevonden en gedownload.
Ik heb NERO 5 weer eens geinstalleerd en deze ISO file (een RAR bestand??) heb ik op CDrom gezet.
Ik heb daar overigens geen goed gevoel over.
Heb ik nu niet een data CD gemaakt, met daarop een ISO bestandje?
Of is hij op deze manier ook Bootable. :/
Ehhm... Je moet even de ZIP (Kan dus met WinRar) uitpakken. En deze moet je, als "Image" op de CD branden.

En neem een CD-RW als je nog aan het experimenteren bent met branden. ;)

Enne, mail me, als je nog meer vragen over het branden hebt. Dat vervuilt het topic niet in dat geval.
Pagina: 1