Intel Pentium D cooler

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 12:15
Ik heb al een tijdje een pentium D 2,8ghz. Geen problemen hiermee maar het probleem is wel dat de cooler die erbij zit een herrie maakt van hier tot tokio. Alleen wil ik 100% zeker weten dat het met een nieuwe cooler weg is. Mijn vraag is nu dus het volgende. Weet iemand mischien wat de db waardes zijn van de standaard intel cooler ? Heb gezocht op intel.com en google maar vindt niks. En als laatste vraag vroeg ik mij af wat een goede stille cooler zou zijn. Ikzelf heb hiervoor de volgende op het oog : Zalman CNPS9500-AT is dit wat en is deze ook echt stil ? Alvast bedankt !

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Klik voor alle informatie die je nodig hebt over die koeler.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die standaard coolers zijn idd behoorlijk lawaaierig, vrijwel alle coolers die je los kunt kopen zijn stiller.
Daarnaast is het natuurlijk zo dat Zalmans over het algemeen helemaal lekker stil zijn :)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
de boxed cooler van mijn core 2 duo maakt meer herrie dan een 1u cooler
WEG met die meuk, ik snap niet hoe je dit er bij kan krijgen
ook het erin prikken op het mobo, kom op zeg, echt te gaar gewoon

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Hier is het uiteraard ook van belang dat de airflow in het systeem optimaal is.
Bepaalde voedingen zullen meer lucht wegzuigen dan andere modellen. Ook het installeren van een case-fan (minimaal 80mm) is een vereiste als je wilt werken volgens de richtlijnen van Intel :) Bij dat laatste hoort ook een kast met een fatsoenlijke blowhole voor verse lucht richting de processor.

Wat betreft optionele koeling: Daar zijn méér dan genoeg reviews over te vinden. Zoals RoD reeds aangeeft: Via Google (en uiteraard de GoT Search danwel via de Tweakers.net Productsurvey) kun je goede informatie vinden :)
IRCfreAk schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:18:
ook het erin prikken op het mobo, kom op zeg, echt te gaar gewoon
Gaar?
Het LGA775 systeem vind ik best goed werken. Het verwijderen van de koeler is niet zo gemakkelijk als het installeren maar het installeren is in 999 van de 1000 gevallen belangrijker ;)

Interessant hierbij is PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 12:15
Haha, is inderdaad wel zo. Mijn pc staat op zolders en als we 's avonds naar bed gaan vraagt mijn pa altijd (1 verdieping lager) waneer de straaljager gaat opsteigen :)

Verwijderd

Zoek gewoon eens op SilentPcReview. Die lui testen echt vanalles wat maar geluid maakt in een pc.
http://www.silentpcreview.com/

En de Recommended Heatsinks daarbij is ook interessant. Let daarbij wel op dat alleen de resultaten van de koel kwaliteiten vermeld staan (dus niet de geluidsproductie):
http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html

Jammer dat de Tuniq Tower 120 er niet bij opgenomen is (is nog een vrij nieuwe cooler). Die schijnt vrij goed te presteren:
http://www.silentpcreview...2d3a09c421cabba23b2ec3ab7

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Niet te lang zoeken:

Zalmann is meest stille cooler en koelen GOED!!

CNPS7000 is goed
CNPS7700 is goed
CNPS-9500-AT is heel goed maar ook heel groot

(wij werken al jaren met Zalman)

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Thandor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:25:
Hier is het uiteraard ook van belang dat de airflow in het systeem optimaal is.
Bepaalde voedingen zullen meer lucht wegzuigen dan andere modellen. Ook het installeren van een case-fan (minimaal 80mm) is een vereiste als je wilt werken volgens de richtlijnen van Intel :) Bij dat laatste hoort ook een kast met een fatsoenlijke blowhole voor verse lucht richting de processor.

Wat betreft optionele koeling: Daar zijn méér dan genoeg reviews over te vinden. Zoals RoD reeds aangeeft: Via Google (en uiteraard de GoT Search danwel via de Tweakers.net Productsurvey) kun je goede informatie vinden :)

[...]
Gaar?
Het LGA775 systeem vind ik best goed werken. Het verwijderen van de koeler is niet zo gemakkelijk als het installeren maar het installeren is in 999 van de 1000 gevallen belangrijker ;)

Interessant hierbij is PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!).
van een boxed cooler verwacht ik toch wel iets beters dan 4000 rpm en 55 graden idle, dit in een antec sonata kast met paar coolers erin. De lga socket is wel ok alhoewel ik het idee van iets hard op uitstekende pinnetjes drukken een beetje eng vindt. Ik bedoel meer hoe je de koeler erin moet drukken, mobo veert toch aardig mee en er is echt wat kracht voor nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:45:
Niet te lang zoeken:

Zalmann is meest stille cooler en koelen GOED!!

CNPS7000 is goed
CNPS7700 is goed
CNPS-9500-AT is heel goed maar ook heel groot

(wij werken al jaren met Zalman)
En de onderbouwing?
Volgens de verschillende reviews die intussen gepost zijn is dit niet direct zo hoor.

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Thandor schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:25:
[...]
Gaar?

dat wou ik maar zeggen :P

20 sec heb ik hem er op en er af, je moet het ff doorhebben, maar het is zo gedaan :)

Audi S3

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 08:34
Ik zit nu naast de PD van mn pa. Die maakt ook een aardige herrie. Maar dan niet van de cooler. Die heb ik dan wel vervangen, maar de herrie komt dus in zijn geval van het roostertje af. Het zit namelijk in een Aopen kast met design roostertjes. En daar komt de herrie vandaan. Ik weet niet wat voor kast jij hebt, maar kijk daar ook eens eerst naar. De cooler die er nu op zit is idd wel stiller. Maar het was niet de moeite waard. Ik had beter naar een oplossing voor die roosters kunnen zoeken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Ik heb zelf een coolermaster hyper l3 besteld voor mn nog te komen d805.
Ik ben benieuwd hoe die is.
In de reviews zijn ze er wel positief over.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-02 15:39

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb zelf de Nexus SkiveTek 7750 op 'n Celeron D zitten ook vanwege de herrie die de originele cooler maakt. Ik ben er erg tevreden over... Lekker stil...
Kijk 'ns hier http://www.nexustek.nl/pht7750.htm
Kost ca. € 40,-
En anders kan ik de Artic Freezer 7 Pro (€ 25,-) aanraden. Mits je genoeg ruimte in je kast hebt is dat ook 'n erg stille cooler.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Een Zalman 7000 serie kan ik je afraden, ik heb er zelf zo eentje zitten en die maakt gewoon véél lawaai als hij op full speed draait (en ik draai een koetje, dus die draait continu @ full speed).

Kijk eerder voor een scythe ninja, die zalman's zijn naar mijn mening serieus overrated. Ze zijn stil zolang je je systeem niet op zijn staart trapt, en niet overklokt. Doe je allebij, dan maken ze ook weer lawaai (in mijn geval zelfs evenveel of de standaard AMD koeler met heatpipes). Wat véél belangrijker is is de plaatsing van de koeler. Als de hitte goed doorgegeven wordt zal je fan véél trager kunnen draaien voor je cpu op eenzelfde temp te houden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft weinig met CPU's te maken, des te eerder met Cooling.
Topicmove Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen dus :)

Verwijderd

Modbreak:Het is hier geen kinderdagverblijf.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 24-10-2006 15:43 ]

Pagina: 1