GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat gaat inderdaad best rap, werkt ook prima icm UnleashX.BigSurf schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:19:
Ik upload iso's via Qwix -> Avalaunch, geinstalleerd met de AID v3.03 disk. Start ik op via de programma's afdeling van XBMC. Gaat een stuk sneller (+-10 MB/s) vanwege de boost mode en je kunt ook een lijst van al geinstalleerde iso's ophalen.
Het snelste blijft nog steeds de Xbox Neighborhood explorer extention onder windows, waarmee je je xbox (met een debug bios) kun benaderen in de verkenner.
Dat gaat echt rete snel, je kunt zelfs applicaties launchen door op de desbetreffende XBE te klikken.
Wel lekker illegaal allemaal
Helaas werkt die Utility niet onder Mac OS via crossover.
Ik vind zelf de FTP server van XBMC (FileZilla) best wel zuigen, hij zit vrij vaak vast bij mij.
Gebruik UnleashX nu voor de filetransferring, wat altijd wel goed werkt.
Iemand trouwens een idee waarom de iTunes library vanuit XBMC benaderen tegenwoordig niet meer werkt ?
M'n IP adres onder OSX is 10.0.0.1, zou je toch verwachten dat XBMC de lib kan reachen vanaf DAAP://10.0.0.1/ maar dat werkt kennelijk niet..
Iemand hier ervaring mee ?
[ Voor 12% gewijzigd door Kaspers op 19-02-2007 08:52 ]
Oeww.. die ziet er wel vet uit overigens.. Maarruh, heb je nou helemaal geen xbmc instellingen moeten aanpassen? Lijkt me dan namelijk een hele mooie oplossing, was er toch al naar op zoek.KroeT schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:24:
Bij mij werkt die Harmony 525 perfect op de Xbox, gewoon de afstandsbediening aan de USB kabel hangen en als nieuw apparaat een Xbox toevoegen -> klaar
Ander puntje, ben alweer bijna door al mn hd space heen en dus op zoek naar oplossingen. Heeft de Xbox toevallige 2 ide aansluitingen? Oftewel kan je er 2 hds in zetten? Heb zelf namelijk nog niet van dichtbij onderzocht en wil eigenlijk niet de huidige hd gelijk weer helemaal vervangen. Anders zal ik moeten zoeken in netwerk opties, aangezien een externe USB disk ook niet echt optie is geloof ik. Of kan je nou onderhand al grotere USB disks lezen via xbmc (zeg maar van een paar 100 gig)?
ChrisIsm
Anoniem: 21253
Hoeveel gig heb je er nu in dan? Ik heb nu 160 gig erin en ik vind dat veeeeeel te weinig.....chrisism schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:39:
[...]
Oeww.. die ziet er wel vet uit overigens.. Maarruh, heb je nou helemaal geen xbmc instellingen moeten aanpassen? Lijkt me dan namelijk een hele mooie oplossing, was er toch al naar op zoek.
Ander puntje, ben alweer bijna door al mn hd space heen en dus op zoek naar oplossingen. Heeft de Xbox toevallige 2 ide aansluitingen? Oftewel kan je er 2 hds in zetten? Heb zelf namelijk nog niet van dichtbij onderzocht en wil eigenlijk niet de huidige hd gelijk weer helemaal vervangen. Anders zal ik moeten zoeken in netwerk opties, aangezien een externe USB disk ook niet echt optie is geloof ik. Of kan je nou onderhand al grotere USB disks lezen via xbmc (zeg maar van een paar 100 gig)?
een tweede HD erin zetten kun je hier vinden:
http://www.llamma.com/xbox/Mods/extra_harddrive.htm
Je kunt namenlijk niet tegelijkertijd 2 hdd's aansturen met de xbox.
Ik heb nog alles op dvdtjes staan.. maar ik wilde eigenlijk van mn dikke mappen af.. vooral omdat ik t heerlijk vind om gewoon door alle hoesjes van films en muziek te flippen en zo iets te selecteren..
Maar ik heb nog heel wat dvdtjes te gaan dus.
Maar 2 hds er in zetten en dan maar 1 kunnen gebruiken is volgens mij ook behoorlijk nutteloos.
Dan stouw ik wel een niewe hd in een nog bij elkaar te rapen server pctje.
Toch jammer dat die xbox geen grote usb disks aan kan.. is namelijk wel goedkoper dan een NAS server.
ChrisIsm
Nou...een Pentium III met 256Mb is zat om een uitgeklede Linux distro op te zetten met Samba. Paar schijven erin en je bent klaar. Zo'n kant en klare NAS toestand is overbodig. Beheren met WebMin...eitje.chrisism schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:49:
Toch jammer dat die xbox geen grote usb disks aan kan.. is namelijk wel goedkoper dan een NAS server.
Alleen dan is het ff goed kijken naar de type moederbord etc. Tenminste als je richting terra's gaat. Dat t wel wordt ondersteund.
Voordat ik verder offtopic ga, zat er wel aan te denken al hoor, maar vroeg me gewoon af of er niet meer mogelijkheden waren in de xbox zelf of via usb.
ChrisIsm
http://specs.tweak.to/6635
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Yep, maar je nog nog steeds maar 1 disk tegelijk gebruiken. Moet je met een switchje wisselen tussen schijven, niet echt handig dus...Stampre schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:44:
Er is ook nog een soort van extender voor je xbox. Hiermee kun je nog 2 hdd's plaatsen. Ik heb al gezocht maar kon hem zo snel niet vinden.
Helaas zal de XBOX toch regelmatig haperen bij het afspelen van DVD's. Ik heb uren zitten tweaken met mijn settings, maar kreeg het nooit helemaal 100%. Meestal was er wel minimaal 1 hapering. En als er iemand anders ondertussen ook maar gewoon zat te internetten via dezelfde switch (dus niet op de fileserver oid) dan was het niet om aan te zien.mphilipp schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:46:
[...]
Nou...een Pentium III met 256Mb is zat om een uitgeklede Linux distro op te zetten met Samba. Paar schijven erin en je bent klaar. Zo'n kant en klare NAS toestand is overbodig. Beheren met WebMin...eitje.
Anoniem: 209522
De map die ik daar uit kreeg, heb ik over gezet op m'n xbox in de map scripts bij xbmc. Ik kan hem nu ook zien als ik kijk via bestandsbeheer, maar verder er niks mee doen. Als ik er op druk komt er heel even ''running'' achter te staan, maar verder gebeurt er niks.
Iemand een idee?
Je weet dat dit nogal een omweg is? Je kunt namelijk ook via XBMC scipts (de knop naast de uitknop is XBMC) zelf scripts ophalen. Dat pakt hij ze zelf uit en weet je vrij zeker dat het goed gaat.Anoniem: 209522 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:25:
Deze vraag zal al wel zo'n 20 keer zijn langs gekomen, maar ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden. Het gaat over de scripts in xbmc. Hoe krijg je die werkend? Ik heb het script van uitzendinggemist gedownload, waarna ik het .zip bestand heb uitgepakt.
De map die ik daar uit kreeg, heb ik over gezet op m'n xbox in de map scripts bij xbmc. Ik kan hem nu ook zien als ik kijk via bestandsbeheer, maar verder er niks mee doen. Als ik er op druk komt er heel even ''running'' achter te staan, maar verder gebeurt er niks.
Iemand een idee?

Die knop met het pijltje omhoog moet je hebben, en daarna kun je verbinding maken met de server met XBMC scipts.
T3CH XBMC 2007-02-16 SVN rev7813, maar vrijwel elke recente release ziet er zo uit. Ik ben XBMC de laatste paar jaren niet in een andere vorm tegengekomen in ieder geval.Anoniem: 209522 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:44:
En welke versie is dat die jij gebruikt? Ik ga zo ff op zoek naar een nieuwere versie, en hoe te installeren. Bedankt voor je antwoorden!
En voor het uploaden maak je via een FTP programma (ik gebruik FXP), en overschrijf je alle bestanden in de Apps/XBMC folder met die in de nieuwe build. Easy Peasy.
In windows XP krijg je als je meerdere netwerkkaarten hebt een iets extra's probeerd een
internet gateway of internet connection er bij. Deze zit op je netwerkkaart en windows
trust die verbinding dan niet meer en kan laat geen SMB file sharing meer toe.
Deze internet connection kan je gewoon uitschakelen en dan werkt het bij mij wel weer.
en ik kan nog gewoon internetten.
Vandaar dat het kan voorkomen dat je bij een upgrade ineens het script mist. (ik backup altijd mijn script directory, en update zelf gewoon nieuwe versie's van alles.)
Hoe zit dat nou met dat script uitzending gemist, is daar alweer iets werkends van? (in verband met die cookie zooi wat niet lekker werkte..)
Hmz, daar hebben we hier in huis absoluut geen last van. Settings zijn allemaal default en de 2 xboxen hier draaien allemaal de laatste stable build. Er kan, iig op 1 xbox, normaal een dvd gekeken worden (zelfs vooruitspoelen etc) terwijl er mensen bezig zijn op de fileserver. Of de 2e xbox ook tegelijk een dvd kan kijken weet ik niet.sander- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:19:
[...]
Helaas zal de XBOX toch regelmatig haperen bij het afspelen van DVD's. Ik heb uren zitten tweaken met mijn settings, maar kreeg het nooit helemaal 100%. Meestal was er wel minimaal 1 hapering. En als er iemand anders ondertussen ook maar gewoon zat te internetten via dezelfde switch (dus niet op de fileserver oid) dan was het niet om aan te zien.
Ik heb wel een fileserver met 2gb ram en 1,4 Ghz cpu trouwens
Dat lag dan waarschijnlijk toch aan jouw setup, want ik stream regelmatig een dvd'tje (aangezien de dvd-rom in mijn xbox stilaan de geest aan't geven is...) en ondertussen mag ik internetten dat het een lieve lust is, no problemo.sander- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:19:
[...]
Helaas zal de XBOX toch regelmatig haperen bij het afspelen van DVD's. Ik heb uren zitten tweaken met mijn settings, maar kreeg het nooit helemaal 100%. Meestal was er wel minimaal 1 hapering. En als er iemand anders ondertussen ook maar gewoon zat te internetten via dezelfde switch (dus niet op de fileserver oid) dan was het niet om aan te zien.
[edit]
Post van slazh gemist
Om niet compleet nutteloos te zijn, maar wat extra info geven.
Dit draait dus bij mij op een PIII 933 met 512mb, dus de setup van slazh is zelfs al overkill voor dit
[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 20-02-2007 08:19 ]
Ja, nou heb ik nog genoeg oude bakken staan (vraag me af of er ook een P3 tussen zit) dus ga ik dat maar even proberen. Heb zelf nog geen ervaring met via t netwerk afspelen van media. Nu gaat t dan vooral om mp3 en divx formaten.. Dvds heb ik gewoon origineel (natuurlijk).Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:15:
[...]
Post van slazh gemist
Om niet compleet nutteloos te zijn, maar wat extra info geven.
Dit draait dus bij mij op een PIII 933 met 512mb, dus de setup van slazh is zelfs al overkill voor dit
Overigens over xbmc scripts, dat werkt inderdaad perfect voor t installeren van scripts direct. Alleen werkt hij opeens niet meer met mn laatste update (van eind januari, tech build). Ik ga maar weer even de laatste versie proberen eerst. Dat probleem van de hoesjes die niet meer automatisch gaan bij IMDB ophalen ken ik ook ja. Hangt ook wellicht af van in welke view je werkt ( ik zit meestal in Bibliotheek view).
ChrisIsm
Wat jij hebt gedaan is in principe ook goed. Alleen de uitzending gemist website is inmiddels veranded en de uitzending gemist scripts werken niet meer.Anoniem: 209522 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:25:
Deze vraag zal al wel zo'n 20 keer zijn langs gekomen, maar ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden. Het gaat over de scripts in xbmc. Hoe krijg je die werkend? Ik heb het script van uitzendinggemist gedownload, waarna ik het .zip bestand heb uitgepakt.
Iemand een idee?
Heb zelf een oud Tulip PC'tje (P3) in het TV kastje staan met grote disk erin. Daarnaast 2 USB disken aan die PC en zo heb je grenzeloze disk space. Vanuit XBMC is e.e.a. heel eenvoudig te benaderen.mphilipp schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:46:
[...]
Nou...een Pentium III met 256Mb is zat om een uitgeklede Linux distro op te zetten met Samba. Paar schijven erin en je bent klaar. Zo'n kant en klare NAS toestand is overbodig. Beheren met WebMin...eitje.
Geen commentaar
Dat is wel vreemd. Nog nooit problemen gehad met bovenstaande. P3 666Mhz met 256 geheugen. Alles hangt aan een Zyxel modem / router / switchsander- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:19:
[...]
Geen commentaar
Covers doe ik altijd handmatig (weet ik zeker dat ik de juiste heb)cramwinckel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:46:
ik heb ff een vraagje: is heel mooi dat je een hele map alle ImDB info op kan halen, maar hij haalt dan niet meer standaard de covers erbij. pas als ik de info per file ga bekijken verchijnt het plaatje pas. Hoe kan ik dit verhelpen. (ik heb T3ch build 7813 btw).
jpg file van het CD hoesje naar folder.jpg hernoemen en in mapje van de CD plaatsen. Heb je altijd de juiste cover.
Geen commentaar
En ben je al wat wijzer geworden ? Ik ben erg benieuwd of het uberhaupt kan.ikweetniks schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:28:
Ok ik heb keymap.xml gekopieerd naar de system dir van xbmc. De usb ontvanger van de MCE remote ingeplugd en er gebeurt nog steeds niks? Wat doe ik fout? Als iemand mij op de goede weg zou kunnen helpen graagDezelfde vraag werd een paar posts terug ook al gevraagd maar nog geen goede antwoord gezien.
[...]
Ik heb gekeken in de userdata dir maar volgens mij hoort tie daar niet te zitten.?
In XBMC/system/ zit al een keymap.xml ik dacht die te kunnen overschrijven met die uit de MS_extender_remote_keymap.rar.?
Nogmaals het gaat om deze remote. [afbeelding]
Is er niemand die deze mce remote werkend onder xbmc heeft gekregen.?
Bij de screenshots kwam ik onder meer deze tegen:
http://blackbolt.x-scene....enshots/Screenshot-04.jpg
Is deze weergave mogelijkheid (wide zoals linksboven staat) alleen beschikbaar voor deze update?
[ Voor 16% gewijzigd door robbydw op 20-02-2007 12:30 ]
Geen commentaar
Via dat script worden alleen scripts van de website www.xbmcscripts.com geinstalleerd. Als hij op die site staat, staat hij er bij. Maar voor uitzending gemist weet ik niet of dat het geval is.Anoniem: 209522 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:04:
Ik merk het ja, heel jammer, maar nu ik een nieuwere versie kom ik wel in het script van uitzending gemist, dat zit dus wel goed. Ook kon ik nu eindelijk andere scripts downloaden via xbmc, werkte ook allemaal goed. Maar hoort de script van uitzending gemist daarnou bij te staan? Ik ben m niet tegen gekomen, maar heb ook niet heel goed gekeken.
Ok, maar nog even (waarschijnlijke voor de zoveelste keer).. is het nou wel of niet mogelijk om grote USB disks direct te koppelen aan de xbox zelf.robbydw schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:05:
[...]
Heb zelf een oud Tulip PC'tje (P3) in het TV kastje staan met grote disk erin. Daarnaast 2 USB disken aan die PC en zo heb je grenzeloze disk space. Vanuit XBMC is e.e.a. heel eenvoudig te benaderen.
En dan heb ik t bijvoorbeeld over een 500 gb usb disk en niet over een 512 mb usb stick.
ChrisIsm
Dan ga ik eindelijk eens maar gebruik maken van die berg oude computeronderdelen die ik overal nog heb rondliggen. Bouw ik wel een eigen dataservertje voor de xbox.
Overigens..
is er niet een mogelijkheid om een usb disk met FATX te formatten.. of hij op die manier wel meer aan kan??
[ Voor 21% gewijzigd door chrisism op 20-02-2007 15:06 ]
ChrisIsm
Zeker mogelijk.chrisism schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:02:
Overigens..
is er niet een mogelijkheid om een usb disk met FATX te formatten.. of hij op die manier wel meer aan kan??
Deed het zelf altijd met UnleashX, schijnt ook met msdash te kunnen.
Let wel op dat het wat problematisch wordt op een v1.6.
Zoiets had ik ook al gevonden. Maar ja, kan dat alleen met usb flashdrives.. of ook met een 500 gb USB HD.. ? Er is wel een lijst op http://www.xbox-linux.org/wiki/Xbox_USB_Compatibility_List, maar ja.. allemaal kleine flashdrives.Kaspers schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:25:
[...]
Zeker mogelijk.
Deed het zelf altijd met UnleashX, schijnt ook met msdash te kunnen.
Let wel op dat het wat problematisch wordt op een v1.6.
ChrisIsm
Anoniem: 198484
Naar mijn idee wordt de film waziger en ietwat blokkerig als ik hem bekijk via netwerk.
En de enige die er concreet wat van kan zeggen, ben je zelf natuurlijk.
Als het blokkeriger wordt, heb je volgens mij een probleem met je netwerk, want hier ziet het er perfect hetzelfde uit. Plus je hoort de drive niet meer spinnen, zoals Roamor ook al zegtAnoniem: 198484 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:22:
Kan iemand mij concreet zeggen als ik een dvd stream vanuit mijn netwerkpc naar mijn xbox of de kwaliteit dan hetzelfde is als ik dezelfde film op mijn xbox zet en dan kijk?
Naar mijn idee wordt de film waziger en ietwat blokkerig als ik hem bekijk via netwerk.
Nee dat gaat helaas niet lukken..chrisism schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:35:
Zoiets had ik ook al gevonden. Maar ja, kan dat alleen met usb flashdrives.. of ook met een 500 gb USB HD.. ? Er is wel een lijst op http://www.xbox-linux.org/wiki/Xbox_USB_Compatibility_List, maar ja.. allemaal kleine flashdrives.
Bedankt, dan is het nu 100% zeker.
Dus toch inderdaad via het netwerk dan maar. Heb je tenminste geen problemen met data uitbreidings limieten. Gaan we lekker knutselen.
ChrisIsm
Ook ik heb hier absoluut geen negatieve ervaringen mee op LCD TV. (is via component aansluitingen op TV aangsloten)Roamor schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:26:
Ik kijk al mijn media via het netwerk, en ik heb niet het idee dat het er waziger van is geworden. Blokkerig zeker niet, gewoon scherp beeld op een SD scherm.
En de enige die er concreet wat van kan zeggen, ben je zelf natuurlijk.Als je denkt dat het er minder van wordt, stop hem dan gewoon in de Xbox? Ik vind het nadeel van een spinnende DVD drive zodanig, dat ik veel liever via het netwerk kijk.
Zou ook niet weten wat de kwaliteit zou moeten beïnvloeden. 100 mbit lijntje trekt een film op DVD formaat echt niet vol
Geen commentaar
Volgens mij moet je dan onderstaande kabel kopen:
http://www.gamestar.nl/pr...ath=34_38&products_id=565
Alleen lees daar ook dit:
Zijn er dan ook kabels die dit direct wel goed doen?Dit produkt ondersteunt geen digitale verbinding! Hoewel er wel audio over de optische verbinding wordt verstuurd, herkent de xbox deze kabel niet als digitale kabel. In msdash kan je daarom geen digitaal kiezen bij de audio opties. Het gevolg is dat de audio geresampled wordt en geconverteerd naar 2 kanalen, zodat je ware 5.1 dolby surround kan vergeten. Het is op te lossen door de xbox open te maken, en een draadje te solderen tussen pin 18 van de connector naar aarde. Ik heb dit gedaan, en het verbeterd de geluidskwaliteit aanzienlijk. Maar als je dit niet graag doet, koop deze kabel dan vooral niet! Dan kun je beter geen 3rd party kabel kopen.
mmm raar bij mij werkt DTS wel gewoon... misschien ligt het aan de xbox versieYohost! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:12:
Zijn er mensen hier die Dolby Digital 5.1 / DTS al perfect werkend hebben?
[...]
Zijn er dan ook kabels die dit direct wel goed doen?
Lijkt me gewoon een kut-kabel dan.Yohost! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:12:
[...]
De originele van MS doet het gewoon wel goed, net zoals vele cheapo-kabels
Yohost!, ben je het Xbox-dash niet vergeten?
De home cinema werkt wel en een dvd met alleen DTS geluid doet het ook gewoon goed..
Ik heb een scart met optical kabel. Die werkt goed. (sony receiver)Yohost! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:12:
[...]
Ze gaan nu bij een andere leverancier inkopen en de kabel testen.
Wel netjes, weet ik straks in ieder geval zeker dat het een goede is
Microsoft heeft ze zelf volgens hun uit het assortiment genomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Yohost! op 21-02-2007 13:03 ]
Werkt hier perfect met deze kabel. Ook DTS. DTS signaal moet wel worden geactiveerd in je dashboard waarna zowel dolby als DTS worden herkend.Yohost! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:12:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door robbydw op 21-02-2007 16:26 ]
Geen commentaar
in de msdash kan ik wel het audio op surround zetten, maar in xbmc krijg ik niks geen opties extra.
onder de output optie analog (die ik niet kan veranderen) staan wel 2 ac3 en dts maar daar kan ik niet eens op gaan staan.
Zijn dit de symptonen van een foute kabel?
Jammer want ik heb wel de juiste versterker ervoor.
http://specs.tweak.to/6635
bij de audio settings kan ik niks aanpassen zoals ik boven ook omschreven had.
Ik heb hem dus optisch aangesloten op een versterker die dts en dd herkend.
Stampre schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:
Dolby/dts geen probleem. Dan wel met deze kabel http://www.kabeleurope.nl/images/vergrotingen/943.jpg
http://www.lidl.de/de/hom...099030IFMJ7FI2UI501OMFTCN
mmmmmmmmmm... zeer interessant . Bedankt.Petertjuh schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:37:
Misschien ook nog een oplossing voor data opslag
http://www.lidl.de/de/hom...099030IFMJ7FI2UI501OMFTCN
Maar ja.. voor 100 euro heb je ook al een simpele nas die jezelf kan uitbreiden met disks..
Ga toch nog eerst voor t knutselen met oude pcs..
By the way... heeft iemand een goede oplossing voor series en seizoenen in je bibliotheek view.
Ik geef nu steeds alle afleveringen van een seizoen dezelfde naam met nummer om ze door xbmc als 1 file te zien. Vervolgens maak ik dan per seizoen een imdb entry en pas ik de naam handmatig aan door het seizoen nummer er achter te zetten.
Dus bijvoorbeeld heb ik nu in mn bibliotheek view:
- "Lost" (season 1)
- "Lost" (season 2)
.. etc.
Is er niet een andere oplossing? Of ideeen?
ChrisIsm
Als ie dan klaar is, kan je de bestanden meteen weer bekijken/afspelen op je xbox.
Zeer relaxed systeem, zo kunnen zelfs mijn ouders werken met torrents enzo.
deze kan mooi naast mijn router staan, en ik kan alles erop zetten, lekker stil, klein en waarschijnlijk zuiniger met energie.
ik ga wel even kijken, misschien kan je er nog extra usb disks aanhangen, dat zou ook leuk zijn
Kijk, dan wordt t interessant.. Ga je in kettingvorm allemaal usb disks aan die usb/utp diskPetertjuh schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:30:
Torrents is inderdaad een voordeel(alhoewel ik usenet prefereer), echter wil niet iedereen een pc voor opslag hebben.
deze kan mooi naast mijn router staan, en ik kan alles erop zetten, lekker stil, klein en waarschijnlijk zuiniger met energie.
ik ga wel even kijken, misschien kan je er nog extra usb disks aanhangen, dat zou ook leuk zijn
ChrisIsm
Wester Digital komt met Mybook world edition met ethernet binnenkort op de markt.
Buffalo, Lacie, Qnap, Maxtor, hebben goede schijven die hiervoor prima werken.
Digital Media Junkie
MyBook.. daar hebben ze nu toch van USB versies van? Is dat dan t zelfde principe als die Lidl schijf.. dus zowel usb als utp. En dan met smb connectie om via xbmc m te lezen.. of ook met software..?pretorian_nl schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:58:
Die Netwerkschijf bij Lidl gaat niet werken, dat is een NDAS en heeft dus software nodig op een pc om erbij te komen vanaf die pc. Zover ik weet kunnen deze dingen niet door andere apparaten benaderd worden. Tipje: (Ik werk niet voor een van onderstaande bedrijven):
Wester Digital komt met Mybook world edition met ethernet binnenkort op de markt.
Buffalo, Lacie, Qnap, Maxtor, hebben goede schijven die hiervoor prima werken.
En na wat google werk:
http://www.westerndigital.../Products.asp?DriveID=279 - World Edition 2
http://www.westerndigital.../Products.asp?DriveID=278 - World Edition
[ Voor 12% gewijzigd door chrisism op 22-02-2007 14:43 ]
ChrisIsm
Digital Media Junkie
Ook komen de scripts die ik hier download niet in de script lijst te staan terwijl ik ze gewoon uitpak en die hele map in de xbmc\scipts map zet...
En nog een vraagje, xbmc start nu op al in het Programma's menu, maar ik wil graag dat ie (weer) opstart in het hoofdmenu (met die rss news feed onderin dus)

ik heb het bestand XboxMediaCenter.xml al doorgespit in de root maar daar kon ik het zo gauw niet vinden
All suggestions welcome
[ Voor 27% gewijzigd door CeeDeeS op 22-02-2007 23:14 ]
je kan die instellingen van de film zooi enzo instellen bij:
userdata en dan sources.xml ofzo.
Werkt redelijk simpel, ik haal zelf vaak de onnutige dingen eruit, en laat dan alleen de videos (op xbox zelf), dvd drive, en windows netwerk shares erin staan. Dat is voor de meeste mensen het gemakkelijkst te werken, en dan zien ze ook niet dingen die ze niet begrijpen.
Anoniem: 50683
Maarruh, welke script moet je nou hebben om de items in onder je scripts knop in het hoofdscherm aan te passen?
Bij staan er 3 dingen in (Trailers, xbmc scripts en nog wat) en een verwijzing naar de scripts map. Maar ik wil eigenlijk, net zoals je ziet in de screenshot een paar posts hoger, mijn favoriete scripts in dat menu gelijk zetten. Scheelt me weer twee clicks..
Overigens betreft de extra map enzo.. Ik had dat ook bij mn laatste update, ik heb vervolgens gewoon de xml aangepast. Alleen nou weet ik wel waar ik mee bezig ben. Als je er geen verstand van hebt lijkt me zoals 'BigSurf' t zei beter. Zowiezo eigenlijk, want ik zit ook alleen maar in de xml bestanden om wat rond te klooien.
[ Voor 29% gewijzigd door chrisism op 23-02-2007 10:51 ]
ChrisIsm
Maar heb je nou in xbmc een slowmotion optie.?
En wat kan je met al die opties zoals deinterlace interlace bob weave enz.?
[ Voor 8% gewijzigd door ikweetniks op 23-02-2007 13:26 ]
http://hometown.aol.com/fylands/sabcontroller.htmchrisism schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:45:
SABnzb script? Wat is dat..

ik vraag me af of er script bestaat voor DC++ in xbmc?
Ja moet je dus wel SABnzbd hebben draaien op een andere computer.Zandhaas schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:12:
@ boven.. is dat dus een soort leech script?
ik vraag me af of er script bestaat voor DC++ in xbmc?
Ben ff aan het puzzelen want als ik een NZB seecteer, komt ie niet in m'n queue terecht.
Ander vraagje, weet iemand of er voor die xTV skin ook een groter font beschikbaar is ?
Heb ik gehoord dan.....
ik heb een een HD van 500 Gb in mijn xbox zitten en net ik ben een aantal dagen flink bezig geweest mijn series/muziek etc. erop te zetten. Nu kwam ik vandaag onder de 200 Gb vrije ruimte na het plaatsen van een aantal TV-series en nu wil hij niet meer opstarten?
Zit ik tegen het limiet van Fat(x) aan? ik kan me herinneren dat ik dit eerder gehad heb toen mijn schijf redelijk vol raakte. Ligt dit aan het bestandsysteem en helpt het dan om naast de F partitie eventueel ook een G partitie aan te maken?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Klopt heb ik een keer gehad!warcow schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:59:
Over dat fouten maken in de .xml bestandjes hoef je je niet druk te maken. Als xbmc niet meer op wil starten en start ie wel een nood ftp servertje, zodat je alsnog al je bestanden in orde kunt maken.
Heb ik gehoord dan.....
Ligt aan je BIOS denk ik.. bij mij ieg niet, maar je kan dan altijd opstarten van een bootable CDROM zodat je weer naar je xbox kan FTP'en om de boel te corrigeren.warcow schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:59:
Over dat fouten maken in de .xml bestandjes hoef je je niet druk te maken. Als xbmc niet meer op wil starten en start ie wel een nood ftp servertje, zodat je alsnog al je bestanden in orde kunt maken.
Heb ik gehoord dan.....
Groetjes, FaceDown.
Dit is dus gewoon een feature van xbmc.
Dat met die grote hdd: start ie nog wel op als je met een kleinere hdd opstart? (de standaard 8 gig bijv.)
Probeer anders de harde schijf in een pc te zetten (als ie gelockt is dmv een hotswap) en probeer dan wat bestandjes eraf te halen, kijken of ie dan weer werkt.
max partitie gebruik is 256 GB door het gebruik van het FATX bestandsysteem. De rest zal naar de G: partitie moeten, die partitie krijg je met een .67 variant van een bios las ik.FUBAR schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:16:
ff iets anders:
ik heb een een HD van 500 Gb in mijn xbox zitten en net ik ben een aantal dagen flink bezig geweest mijn series/muziek etc. erop te zetten. Nu kwam ik vandaag onder de 200 Gb vrije ruimte na het plaatsen van een aantal TV-series en nu wil hij niet meer opstarten?
Zit ik tegen het limiet van Fat(x) aan? ik kan me herinneren dat ik dit eerder gehad heb toen mijn schijf redelijk vol raakte. Ligt dit aan het bestandsysteem en helpt het dan om naast de F partitie eventueel ook een G partitie aan te maken?
ik kan met de slayer installer wel kiezen voor F&G maar dan geeft hij F 137 gig en gaat de rest naar G (in dit geval dus ongeveeer 360 gig).arnob schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 04:13:
[...]
max partitie gebruik is 256 GB door het gebruik van het FATX bestandsysteem. De rest zal naar de G: partitie moeten, die partitie krijg je met een .67 variant van een bios las ik.
betekend dit dat ik vervolgens de laatste 100 gig van deze partitie niet kan gebruiken?
anders zit ik namelijk weer boven de 256 GB voor een partitie?
Had ik dus beter een 400 gig HD kunnen plaatsen ipv een 500 gig exemplaar?
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Ik heb het werkelijke probleem getraceerd, namelijk als ik bestandsbeheer open in XBMC geeft ie de G schijf niet eens aan... Geen idee waar dat door komt, jullie misschien?BigSurf schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:08:
Je kunt ook als je in mijn Films/Muziek etc zit en de lijst van lokaties ziet op de witte button van je controller drukken, dan kun je daar de lokaties veranderen/toevoegen/verwijderen. Kun je ook geen fout in de xml maken waardoor XBMC niet meer opstart....
Als ik er met mijn FTP client op ga kan ik wel gewoon in de G...
BTW: Als ik op de witte knop druk in het Films menu krijg ik niet de optie van lokaties veranderen/toevoegen/verwijderen, maar opties als Film informatie, Video hervatten, Toevoegen aan afspeellijst, .... enz t/m Verwijder.
Zit ik nou in het verkeerde menu te kijken? (zou zo ook niet weten wat je bedoelt met de 'lijst van lokaties', waar dat zou moeten staan)
Als die niet lukt, dan weet ik echt niet hoe je voor elkaar heb gekregen om iets verkeerd te selecteren
Ik moet zeggen dat de wide view versie wel lekker is voor bij mn series (welke onderhand een eigen lokatie hebben). Als je tenminste de banners hebt.
Maarrrrr.. ik ging naar mn bibliotheek view.. en moest ten eerste weer alles opnieuw laten pakken.. (terwijl ik wel mn userdata map had gebackupd). Zag bij het ophalen dat je nu ook andere soorten content kan opgeven voor de mappen (naast imdb). Nadat hij eindelijk klaar was met alles ophalen en ik weer naar mn bibliotheek view ging.. is t helemaal bagger!..
De imdb scores staan allemaal op 0.0 .. de titels zelf toont ie niet.. en er staat een tekst van 'anybody knows how to do this in css'.. en wat javascript.. .
Wat is er hier nou weer aan de hand.. Ik was juist helemaal blij met mn bibliotheek view..
ChrisIsm
Ik heb ook de laatste t3ch hier draaien... maar als ik een applicatie of spel wil starten slaat de Xbox vast... zijn er meer mensen met het zelfde probleem? Ik wil niet terug naar een oudere versie ivm Mc360 1.0, ben bang dat ik moet wachten op een volgende realease wil ik van de problemen af zijn.chrisism schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:20:
Whaa.. heb de update gedaan met de Tech release van februari..
Ik moet zeggen dat de wide view versie wel lekker is voor bij mn series (welke onderhand een eigen lokatie hebben). Als je tenminste de banners hebt.
Maarrrrr.. ik ging naar mn bibliotheek view.. en moest ten eerste weer alles opnieuw laten pakken.. (terwijl ik wel mn userdata map had gebackupd). Zag bij het ophalen dat je nu ook andere soorten content kan opgeven voor de mappen (naast imdb). Nadat hij eindelijk klaar was met alles ophalen en ik weer naar mn bibliotheek view ging.. is t helemaal bagger!..
De imdb scores staan allemaal op 0.0 .. de titels zelf toont ie niet.. en er staat een tekst van 'anybody knows how to do this in css'.. en wat javascript.. .
Wat is er hier nou weer aan de hand.. Ik was juist helemaal blij met mn bibliotheek view..
Deze receiver was 1-2 jaar geleden nogal populair en in de handleiding en op internet is geen code voor de Xbox te vinden. Vandaar
Hmm, werkt deze code ook met de afstandsbediening van de Yamaha RX-V559? (Afgelopen woensdag besteldBad_Karma schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:26:
Het is enigszins off-topic, maar ik heb de code gevonden waarmee je met de afstandsbediening van de Yamaha RX-V457 de Xbox (en XBMC) kunt besturen: 639
Deze receiver was 1-2 jaar geleden nogal populair en in de handleiding en op internet is geen code voor de Xbox te vinden. Vandaar
Dit probleem had ik ook, ontdekte het toen ik een build uit januari draaide, toen heb ik geupgrade naar de laatste van februari, zelfde probleem.Bigfoot87 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:27:
[...]
Ik heb ook de laatste t3ch hier draaien... maar als ik een applicatie of spel wil starten slaat de Xbox vast... zijn er meer mensen met het zelfde probleem? Ik wil niet terug naar een oudere versie ivm Mc360 1.0, ben bang dat ik moet wachten op een volgende realease wil ik van de problemen af zijn.
Ik heb het enkel kunnen oplossen door echt alles weg te gooien, 0face08-folders, en alles in userdata behalve de sources.xml
Anoniem: 198484
He Chris..chrisism schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:20:
Whaa.. heb de update gedaan met de Tech release van februari..
Ik merk trouwens dat hij helemaal geen filminformatie ophaalt bij imdb (of elke andere `content` die je kan kiezen).
Maar wide icons view bij tv series is wel kicke he
Ja, bij de nieuwe types wordt de code achterin de handleiding vermeld.slazh schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:42:
[...]
Hmm, werkt deze code ook met de afstandsbediening van de Yamaha RX-V559? (Afgelopen woensdag besteld).
Jepsss.. wide is cool .. maar dan alleen bij series en spellen.. voor films en muziek doe ik de normale iconen.. dan zie ik tenminste t hoesje..Anoniem: 198484 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:42:
[...]
He Chris..
Ik merk trouwens dat hij helemaal geen filminformatie ophaalt bij imdb (of elke andere `content` die je kan kiezen).
Maar wide icons view bij tv series is wel kicke he
Maar dat heb ik dus ook ja.. hij haalt niks op zowat.. wel acteurs/regiseurs.. maar voor de rest niks.. en dan dus dat tekstje over css ofzo..
Nogal vreemd.. aangezien in de vorige Tech releases hij t perfect deed.. en ik gewoon alle imdb info had.. Ik mis dat nogal.
Ik heb overigens geen last van dat ie blijft hangen. Hij start bij mij alles perfect op. Het enige probleem dat ik heb is dus die Bibliotheek view.
ChrisIsm
Ik vermoed dat de 137gb de orginele limiet was die uit de standaard bios kwam. Als je geen heel oude bios hebt kan je dus naar die 256GB, jij ook had je al gemerkt.FUBAR schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:57:
[...]
ik kan met de slayer installer wel kiezen voor F&G maar dan geeft hij F 137 gig en gaat de rest naar G (in dit geval dus ongeveeer 360 gig).
betekend dit dat ik vervolgens de laatste 100 gig van deze partitie niet kan gebruiken?
anders zit ik namelijk weer boven de 256 GB voor een partitie?
Had ik dus beter een 400 gig HD kunnen plaatsen ipv een 500 gig exemplaar?
Waarom dan de F: op 137GB zetten?
Enige reden die ik kan verzinnen is voor als je met originele MS bios start om Xbox Live op te kunnen.
Als je niet Live op gaat kan je F: ook groot zetten. 120GB groter om precies te zijn. Dan gebruik je dus precies je hele 500GB disk
Dat is alleen niet een optie in bootdisk menu. Dan zal je 'custom' oid moeten kiezen.
Anoniem: 98506
Niet dus.. Graag alleen reageren als je weet waar het over gaat.Kaspers schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:11:
Nouja in de settings bijvoorbeeld...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 98506 op 26-02-2007 22:26 ]
Daar gaat niemand een apparte tool voor schrijven.
Je bent nogal overtuigd van jezelf..Kaspers schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:30:
Dan is het niet mogelijk. punt.
Daar gaat niemand een apparte tool voor schrijven.
Op wat voor een tv gebruik je het, crt/tft? Verkeerde setting voor 16:9/4:3 misschien?
Ik zet tegenwoordig op elke xbox meteen xbmc als dash.
Mocht ik iets over het hoofd zien wat evox beter heeft, dan hoor ik het wel. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je het gewoon wat mooier vind werken. (heb ik zelf niet echt)
Ik heb me Xbox met een router verbonden met me PC op me pc een map films gedeeld.
Dus start ik XBMC op ga een film kijken van af me netwerk (PC)
Is de film afgelopen is XBMC me netwerk verbinding kwijt pas na dat ik XBMC reset (hele xbox is niet nodig) heb ik weer verbinding.
Hebben meer mensen hier last van en iemand mischien een oplossing?
(ja heb al de nieuwe versie weer geupdate maar probleem doet nu al zo'n 2 a 3 versies bij mij)
Hm, probleem is dus blijkbaar niet opgelost.Fire69 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:43:
[...]
Dit probleem had ik ook, ontdekte het toen ik een build uit januari draaide, toen heb ik geupgrade naar de laatste van februari, zelfde probleem.
Ik heb het enkel kunnen oplossen door echt alles weg te gooien, 0face08-folders, en alles in userdata behalve de sources.xml
Dit topic is gesloten.