Vervuiling search

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
Eigenlijk naar aanleiding van dit topic; Onze GoT Hokjesgeest

Maakte ik een post die daar eigenlijk niet echt thuis hoort :P
lex schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:42:
een stukje hierboven staat een opmerking over posts die in de search omhoog komen waarin dan staat; gebruik de search. Dat vind ik ook wel irritant worden, als ik eens wat zoek, dan vind ik allerlei gesloten topics waarin verwezen wordt naar de search; Ja wat denk je dat ik aan het doen ben :/ Kunnen dat soort posts niet gewoon gedelete worden? Ze voegen niets toe, en op die manier verstoren ze de search tenminste ook niet.
Wat is hier het idee over? Ik weet dat er nu waarschijnlijk 10 antwoorden komen met; Goede trefwoorden gebruiken, andere relevantie instellen enz. Maar zelfs dat werkt vaak niet helaas. Kan er niet met een soort van puntensysteem gewerkt worden, waarbij de echt handige topics standaard bovenin de search eindigen? Dat is natuurlijk nogal een klotewerk om alle posts van zo'n rating te gaan voorzien :P maar denk dat het wel veel mensen zou helpen bij het vinden van antwoorden. Verder is het mischien ook handig om faq's en dat soort dingen ook standaard bovenaan de search te laten eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

Zoals al gezegd in dat andere topic, je kan zoeken met het filter dat je geen gesloten topics wil zien.

Dan zet je Soort topic op Open ipv Alle

[ Voor 17% gewijzigd door TwoR op 16-10-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ met hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Maar dan heb je dus het probleem dat je dan ook topics eruit filterd waar wel het antwoord in staat, maar die gesloten zijn omdat er iemand een onnodige kick in het topic uitvoerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
Mjah maar dat lost vaak niet alles op, sommige gesloten topics geven in de sluitpost (als het een behulpzaam modje was) een lijst met relevante topics, wat het zoeken soms erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
Wat wél een verbetering zou zijn denk ik is meerdere statussen uit kunnen kiezen. Het is nu bijv. OF alles, OF alleen [gesloten/opene/etc] maar als ik wil zoeken in de FAQs, stuckies en stickies (:+) en open topics, maar niet gesloten topics, dan wordt het lastiger. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

lex schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:57:
Mjah maar dat lost vaak niet alles op, sommige gesloten topics geven in de sluitpost (als het een behulpzaam modje was) een lijst met relevante topics, wat het zoeken soms erg beperkt.
Dat is waar maar meestal gaan alleen de echt "kansloze" topics opslot. De rest blijft meestal wel open. Je mist dan inderdaad alleen de linkjes die een modje er eventueel neer gezet heeft.

Cyphax heeft inderdaad wel een punt. Het is misschien wel een goede feature om te kunnen zoeken in alles behalve de gesloten topics.

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 16-10-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Leuk ook dat jullie met zijn alle de 'grote XXX' topics vergeten, zoals Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0 .

Deze topics gaan bij 1000 posts toch echt op slot, maar bevatten vaak de meest waardevolle informatie voor zulke systemen.

En die zijn dr natuurlijk ook voor videokaart zus en zo, telefoon dit en dat en windows versie 200XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Na de merge gaan we de search herindexeren en dan wordt er ook een optie om "snel gesloten topics" uit te sluiten beschikbaar gemaakt. En dat gaat dan om topics die binnen 4 uur na opening al weer gesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
ACM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:22:
Na de merge gaan we de search herindexeren en dan wordt er ook een optie om "snel gesloten topics" uit te sluiten beschikbaar gemaakt. En dat gaat dan om topics die binnen 4 uur na opening al weer gesloten zijn.
Dat is slim. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:58:
Wat wél een verbetering zou zijn denk ik is meerdere statussen uit kunnen kiezen.
En dat gaat ook beschikbaar komen, kort na de merge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
Dat is wel een begin van een oplossing idd :) het probleem is gewoon dat er hier zo'n stortvloed aan informatie te vinden is dat het nogal lastig is om met een paar simpele trefwoorden en een goede zoekopdracht je informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

ACM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

En dat gaat ook beschikbaar komen, kort na de merge. :)
Is het misschien mogelijk/een idee om een stukje metadata aan een slotje mee te kunnen geven waarin de reden van sluiting staat en dit mee kan nemen als een filter in de search?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Overigens probeer ik persoonlijk nooit blind naar een welke search dan ook te wijzen.. Simpelweg google.nl neerplempen is wmb geen oplossing; unless letterlijk je zoekterm door Google halen het probleem oplost, doe ik er altijd een pointer bij. Zo zullen (snel) gesloten topics, ook bruikbare info bevatten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Punt 3 van Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics mag wel weer wat aandacht krijgen. Alleen maar zeggen dat iemand moet zoeken is nog net geen UTFS, maar wel net zo zinloos imho :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dev icey schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:57:
Maar dan heb je dus het probleem dat je dan ook topics eruit filterd waar wel het antwoord in staat, maar die gesloten zijn omdat er iemand een onnodige kick in het topic uitvoerde.
Persoonlijk verwijder ik meestal dergelijke kicks, zodat het topic weer wegzakt in de krochten der geschiedenis, of als het topic gewoon in geen enkele zin voldoet aan de huidige policy (topics uit 2000 voldoen daar vaak niet aan :P), dan wil ik het ook nog wel eens dicht laten. Ik weet dat meerdere crewleden het zo aanpakken, dus dat probleem zal wel meevallen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat ook vaak gebeurt is dat het topic gesloten wordt, en dat het na een week weer geopend wordt :) . Er is wel een feature voor een 'tijdelijk' slotje overwogen, maar toen is besloten dat gezien de moeite van implementatie niet opweegt tegen de voordelen, en dat er 'maar' vertrouwd moet worden op de consistentie van de moderatoren.

DM!

Pagina: 1