Onze GoT Hokjesgeest

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Exirion schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:19:
[...]

Eensch :Y)

Ik vind al heel lang dat het allemaal een beetje doorgeslagen is. TEVEEL fora/subfora! :{
QFT!

Ook ik voel me niet zo heel erg thuis meer op GoT. Ik struin hier al rond sinds 2001 ofzo, toen postte je mee in heftig ingewikkelde discussies over weet ik veel wat. Nu wordt een probleem van iemand ervaren als niet elitair genoeg en wordt de n00b in kwestie verwezen naar Google, waar hij vervolgens eerst 3 pagina's moet doorscrollen met verkoopsites, of anders de GoT search waar hij eerst de vorige 475 delen van dat onderwerp terugvindt.

Tegenwoordig hebben we zoveel sub forums dat het er niet meer knus uitziet. Je kunt nu een scheet laten en we maken Het Grote Kaap zijn Scheet topic van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kaap schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

QFT!

Ook ik voel me niet zo heel erg thuis meer op GoT. Ik struin hier al rond sinds 2001 ofzo, toen postte je mee in heftig ingewikkelde discussies over weet ik veel wat. Nu wordt een probleem van iemand ervaren als niet elitair genoeg en wordt de n00b in kwestie verwezen naar Google, waar hij vervolgens eerst 3 pagina's moet doorscrollen met verkoopsites, of anders de GoT search waar hij eerst de vorige 475 delen van dat onderwerp terugvindt.

Tegenwoordig hebben we zoveel sub forums dat het er niet meer knus uitziet. Je kunt nu een scheet laten en we maken Het Grote Kaap zijn Scheet topic van.
Maar waar ligt nu precies de reden dat méér fora direkt gerelateerd zijn aan je constatering dat _jij_ je kennelijk niet meer zo thuis voelt op GoT en je klacht over hoe er op vragenstellers gereageerd wordt...?

Om eerlijk te zijn zie ik die relatie niet zo snel...
Het is gewoon een natuurlijhk gegeven dat soms mensen minder of 'anders' gaan posten, minder intersse hebben in het posten op GoT, en volgens mij is dat gewoon iets natuurlijks en niets negatiefs..
normaal is dat zulke posters ook weer vervangen worden door een 'nieuwe generatie' aan gebruikers (waarbij natuurlijk de ouderen klagen dat in 'hun tijd' alles beter was).

Wat betreft het grotere aantal fora, denkend aan bepaalde fora; specifiek Fotografie, Apple Talk, Beveiligingen & Virussen, Complete Systemen en laptops, PDAs & GSMs, zelfs Werk&Inkomen eb Vervoer ...
dat zijn onderwerpen die 'vroeger' eigenlijk in zijn geheel niet, of heel marginaal ter sprake kwamen, soms in 'Grote Topics'...

Was je een apple gebruiker, of een fotograaf, had je weinig of niks te zoeken (serieus, ik weet nog dat bij de discusie over het strarten van Apple Talk menigeen van mening was dat er niet genoeg draagvlak zou zijn, en dat Apple niet 'hoorde' of 'wel in NOS afgehandeld kon worden')
Serieuze discussie over arbeidsvragen was in Stuffis Generalis en had allerminst en heel erg hoog niveau ...

Ik heb zelf de indruk dat het niveau eerder omhoog gegaan is door zulke onderwerpen een eigen 'deel' te geven, en dat dit ook een nieuwe groep gebruikers aanlokt ....
Met alle respect voor de 'oude gebruikers', die de basis voor GoT gelegd hebben, maar ik vind het net zo belangrijk dat die nieuwe gebruikers een plekje op GoT kunnen vinden en niet gehinderd worden door een groep aan 'Grijzer-dan-GA-Grijzaerds' die klagen dat alles vroeger beter was, maar die dan zelf in de HK klagen, omdat 'daar de meest ervaren gebruikers zouden zitten' ... :/

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 19-10-2006 16:40 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1 2 Laatste