Onze GoT Hokjesgeest

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 579 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Naar aanleiding van een reply op een thread in deze huiskamer, wil ik even wat kwijt.
Toen ik dit las, knapte er bij mij iets. Wat is het probleem? Nou, ten eerste staat het topic niet meer in de topiclist, en moet ik meer dan 2 week terug wil ik het weer zien. Een duidelijke indicator dat dát systeem niet werkt.

Het probleem is de Nederlandse arrogante hokjesgeest en indeelzucht. Kappen nou met dat stomme verwijs naar verzameltopics, de kwaliteit van 't forum gaat door deze idiote ontwikkeling schrikbarend achteruit imho. Lekker overzichtelijk ieder spel z'n eigen topic. Als 't uitgespeeld is verdwijnt 't topic vanzelf.

Ik word écht kotsmisselijk als ik de frontpage van dit forum zie. Ik zal me nader verklaren.
Vroegâh, toen je bier nog moest kauwen, was het forum mijns insziens een stuk vriendelijker en minder commerciëel. Waarom hebben we T&C en DOC, terwijl dit comfortabel in 1 subforum past, EL en CM ook. We hebben verd*mme 3 fotografie subfora!,
Om dan maar te zwijgen over Software Engineering en Programming :X. Waar moet whizkid junior wording zijn om een vraag te stellen over z'n eerste Visual Basic projectje? Goed voorbeeld is gewoon een hele thread geweid aan "Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje" in Mededelingen.
Waarom functies en fora gebruiken die alleen maar tot verwarring leiden. Hebben we te maken met een gros overactieve devvers, of wil 'de baas' werk zien? (nofi aan de devvers; jullie doen _/-\o_ werk)

Alsof dit nog niet genoeg is, heeft élk forum z'n eigen policy! GoT is zó groot, en dan kan men nog niet de koppen bij elkaar steken om een systemwide policy te maken die voor íedereen gewoon geldt.
Gemovede topics, verwijderde topics, zelfs gelockte topics omdat er geen toestemming voor is :X (CIP's par example) zijn krassen in het imago van GoT, die niet weg te poesten zijn, zelfs niet met een goede soep van vormstreber of onze andere soep-crew.

Om even te ontsnappen aan deze complete verzuiling der topicsoorten is er dan "General Chat" in het leven geroepen. En wat valt me langzamerhand op? Het wordt ook nog 's doorgevoerd in onze eigen, voorheen gezellige, huiskamer. Op het moment van schrijven zijn 20 van de 37 active topics 'het grote'-topics of verzameltopics. Natuurlijk zitten hier topics bij in die gerechtvaardigd zijn, maar 'Show hier je gecrashte auto', een spinoff van 'show hier je auto' en 'Post hier je zusje', een spinoff van 't meidentopic, zijn pure waanzin, en een getuige van de hokjesgeest.

Ik post dit in de huiskamer omdat hier de wat gevorderde GoTters zitten, en GoT hun iets dichter bij het hart ligt dan de nieuwelingen. Graag wil ik jullie mening hierover.

edit:

Ik lees net voor de gein de thread "HK Speelhal", en men trok hier ook al deze conclusie...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Scyth schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:11:
Ik post dit in de huiskamer omdat hier de wat gevorderde GoTters zitten, en GoT hun iets dichter bij het hart ligt dan de nieuwelingen. Graag wil ik jullie mening hierover.
:')

Ja, laten we lekker met een stelletje verstoke HK meubels die nooit meer iets bijdragen in tech gaan bepalen hoe tech eruit moet zien :Y)

edit:
Niet dat sommige punten niet kloppen overigens, maar jezus waarom denkt iemand die 50% van z'n posts in de HK heeft toch dat hij wel even - in de HK for gods sake - gaat bepalen hoe tech er uit moet zien? :)

[ Voor 20% gewijzigd door elevator op 16-10-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

8)7 :X
Access aanvragen kan iedere malloot. En zo ook ondergetekende. Dus ach...

Je hebt je mening wel klaar zonder ooit in tech-fora te komen, maar goed. Ik denk dat je je gewoon te druk maakt. Zeker op de maandag-ochtend. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

TheDane

1.618

hehe, precies die reactie ticked me off inderdaad. Ik heb gelukkig niet gelezen van wie die reactie was, dus heb ook geen grudge tegen diegene argh,ik lees terug. hij staat hierboven gequote :X 8)7 , maar inderdaad. Wat maakt 't uit?

Kijk, ik snap best dat een speelhal verzamelplaats erg handig is als naslagwerk voor alle spelletjes die voorbijkomen. Maarja, voordat je kunt verzamelen, moet je eerst vinden. En daar mag best een aparte topic voor zijn. Wat maakt 't uit?

Ik vind deze topic overigens meer SG, maar denk ik dan teveel in hokjes? :X :+

[ Voor 6% gewijzigd door TheDane op 16-10-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik word écht kotsmisselijk als ik de frontpage van dit forum zie. Ik zal me nader verklaren.
Vroegâh, toen je bier nog moest kauwen, was het forum mijns insziens een stuk vriendelijker en minder commerciëel. Waarom hebben we T&C en DOC, terwijl dit comfortabel in 1 subforum past,
Eens.
EL en CM ook.
Eens.
We hebben verd*mme 3 fotografie subfora!,
Eens
Om dan maar te zwijgen over Software Engineering en Programming :X.
Eens.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33

Exirion

Gadgetfetisjist

Vroegâh, toen je bier nog moest kauwen, was het forum mijns insziens een stuk vriendelijker en minder commerciëel. Waarom hebben we T&C en DOC, terwijl dit comfortabel in 1 subforum past, EL en CM ook. We hebben verd*mme 3 fotografie subfora!,
Om dan maar te zwijgen over Software Engineering en Programming :X. Waar moet whizkid junior wording zijn om een vraag te stellen over z'n eerste Visual Basic projectje? Goed voorbeeld is gewoon een hele thread geweid aan "Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje" in Mededelingen.
Waarom functies en fora gebruiken die alleen maar tot verwarring leiden. Hebben we te maken met een gros overactieve devvers, of wil 'de baas' werk zien? (nofi aan de devvers; jullie doen _/-\o_ werk)

Alsof dit nog niet genoeg is, heeft élk forum z'n eigen policy! GoT is zó groot, en dan kan men nog niet de koppen bij elkaar steken om een systemwide policy te maken die voor íedereen gewoon geldt.
Gemovede topics, verwijderde topics, zelfs gelockte topics omdat er geen toestemming voor is :X (CIP's par example) zijn krassen in het imago van GoT, die niet weg te poesten zijn, zelfs niet met een goede soep van vormstreber of onze andere soep-crew.

Om even te ontsnappen aan deze complete verzuiling der topicsoorten is er dan "General Chat" in het leven geroepen. En wat valt me langzamerhand op? Het wordt ook nog 's doorgevoerd in onze eigen, voorheen gezellige, huiskamer. Op het moment van schrijven zijn 20 van de 37 active topics 'het grote'-topics of verzameltopics. Natuurlijk zitten hier topics bij in die gerechtvaardigd zijn, maar 'Show hier je gecrashte auto', een spinoff van 'show hier je auto' en 'Post hier je zusje', een spinoff van 't meidentopic, zijn pure waanzin, en een getuige van de hokjesgeest.
Eensch :Y)

Ik vind al heel lang dat het allemaal een beetje doorgeslagen is. TEVEEL fora/subfora! :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

talin

ES-MA

hokjes zijn goed, systeem moet er zijn!
en voor mededelingen als deze had je beter een : "groot mededelingen topic " kunnen maken.

nee ! ik ben het met je eens, mijn mening over het feit:
de "meeste" GOTters zijn toch altijd nog ICTers of pure hobby'isten en die werken altijd via een systeem, ITIL, ITF
maar sommige sub sub fora zijn mij ook compleet onduidelijk.
zelfs ik maak daar nog wel eens fouten in, zelf de search lijdt er onder, wilde laatst iemand een tip geven die een image wilde maken van een pc en hij is nogal makkelijk ach ik vraag * talin wel even.
ik gaf em de URL van GOT en zei gebruik de search maar, na een half uur vroeg ie weer: wat is dat voorn onduidelijke zooi, zoveel subfora ik kom daar niet uit....

maar geef eens een oplosing ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Als fotografie forum bezoeker kan ik wel zeggen dat fotografie algemeen en workflow wel gemerged zouden kunnen worden. Show, test en verzamelcases moet echter wel apart blijven.

Maar verder... doe eens rustig op de maandagmorgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

talin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:20:
hokjes zijn goed, systeem moet er zijn!
en voor mededelingen als deze had je beter een : "groot mededelingen topic " kunnen maken.

nee ! ik ben het met je eens, mijn mening over het feit:
de "meeste" GOTters zijn toch altijd nog ICTers of pure hobby'isten en die werken altijd via een systeem, ITIL, ITF
maar sommige sub sub fora zijn mij ook compleet onduidelijk.
zelfs ik maak daar nog wel eens fouten in, zelf de search lijdt er onder, wilde laatst iemand een tip geven die een image wilde maken van een pc en hij is nogal makkelijk ach ik vraag * talin wel even.
ik gaf em de URL van GOT en zei gebruik de search maar, na een half uur vroeg ie weer: wat is dat voorn onduidelijke zooi, zoveel subfora ik kom daar niet uit....

maar geef eens een oplosing ?
Nofi, maar zoiemand kan gewoon niet zoeken. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:15:
[...]

Ja, laten we lekker met een stelletje verstoke HK meubels die nooit meer iets bijdragen in tech gaan bepalen hoe tech eruit moet zien :Y)
Een vak apart is dat. Generaliseren.
Ik heb 't woord "meubels" niet genoemd, maar ja: Ik denk inderdaad dat juist hier de mensen zitten die weten hoe je een goed, gezellig en overzichtelijk forum maakt, omdat hier vroeger een regeling voor geldde: Minstens zoveel tech-posts.
_the_crow_ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:21:
[...]
Nofi, maar zoiemand kan gewoon niet zoeken. :)
De resultaten van de search zijn verzadigd met topics die eindigen met de replies dat iemand dit een half jaar geleden ook al vroeg. Tech is een constant bewegend en innoverend gebied, stop met verwijzen naar oude koeien, en ga kalveren kweken! (Lees: Nieuwe, huidige problemen vragen om nieuwe, huidige oplossingen)

[ Voor 30% gewijzigd door Scyth op 16-10-2006 10:25 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Totaal eensch is _/-\o_

Wou een keer een algemeen topic openen over Flashlite, een spinoff van Flash speciaal voor PDA's en smartphones, maar die werd gesloten omdat ik daar eerst toestemming voor moest vragen |:(

De boel een beetje overzichtelijk houden is één ding en dat moet ook wel gebeuren maar één groot speelhal-topic waar iederen over 20 spelletjes door elkaar zit te lullen is dus imho juist níét overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De oplossing:
We maken 1 SubForum; de HK.
Daarin posten we alleen maar:
Post hier je XXX topics deel xx, waarin echt aaaaaaaaaalles in kwijt kan.

Opgelost toch? :/

Daarbij heb jij zelfs ook aardig wat gepost in de Post hier je of de kansloze spinoffs (tandarts eten?), dus who are you to judge? ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Scyth schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:22:
Een vak apart is dat. Generaliseren.
Ik heb 't woord "meubels" niet genoemd,
Ik wel :)
maar ja: Ik denk inderdaad dat juist hier de mensen zitten die weten hoe je een goed, gezellig en overzichtelijk forum maakt, omdat hier vroeger een regeling voor geldde: Minstens zoveel tech-posts.
Ach kom, niet vervelend bedoelt hoor maar wanneer heb jij voor het laatst serieus iets bijgedragen in het tech gedeelte van GoT en dan bedoel ik meer dan één post?

Letterlijk meer dan 50% van jouw posts zijn in de huiskamer he, niets mis mee - maar ga dan niet vanuit jouw luie-huiskamer stoel de HK user als de expert op tech-fora-gebied uitroepen.

Dat je dit aan de kaak stelt - niks mis mee, maar die opmerking heeft mij toch echt doen reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:24:
Daarbij heb jij zelfs ook aardig wat gepost in de Post hier je of de kansloze spinoffs (tandarts eten?), dus who are you to judge? ;)
Ik moet me, net zoals jou, houden aan de 'regeltjes'. Dus ja, ik post ook in 'Post hier je ....'. Over kansloze spinoffs gesproken; "Tandarts Eten" was een vrijdag-reltopic, zonder serieuze bedoelingen. Ik doel op spinoffs die serieus wéér een extra hokje proberen te creëren.
elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:25:
Ach kom, niet vervelend bedoelt hoor maar wanneer heb jij voor het laatst serieus iets bijgedragen in het tech gedeelte van GoT en dan bedoel ik meer dan één post?

Letterlijk meer dan 50% van jouw posts zijn in de huiskamer he, niets mis mee - maar ga dan niet vanuit jouw luie-huiskamer stoel de HK user als de expert op tech-fora-gebied uitroepen.
De reden waarom ik niet meer dan 1 post ofzo in tech doe, is omdat ik zelf wel naar oplossingen voor m'n problemen kan zoeken, zowel op GoT als op de rest van 't web. Ik hoef niet nieuwe topics te openen. Als ik 'n topic in tech zie waarvoor ik denk dat ik nog een zinvolle bijdrage heb, post ik die. Anders niet.

Ik roep mezelf, en de meubels niet uit tot tech-experts, maar weten over 't algemeen wél hoe een forum ingedeeld moet worden. Je hoeft geen tech-expert te zijn om te zien dat de regelgeving iets te ver doorgedraafd word.

[ Voor 53% gewijzigd door Scyth op 16-10-2006 10:36 ]

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ach, dat CM en EL opgesplitst zijn vind ik niet eens zo heel raar, dat zíjn gewoon twee aparte dingen, maar DOC en T&C apart, mwah, je ziet ook wel aan de 'bergen' topics in DOC dat dat gewoon te veel afgesplitst is.

FGW en FGA zouden idd heel goed samen kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets minder kots en frustratie maar wel met TS eens.

Ik heb al eerder gesteld dat het aantal "Grote" topics uit de hand lopen, de fun eraf halen, onoverzichtelijk werken, etc.
Subfora kan wat zoeken betreft handig zijn. Software Engineering gescheiden. Maar niet om het bij te houden. Je gaat naar /14 en niet naar al die subcatogorieën. (nouja, ik kijk ook niet vaak meer /14, want ik zit momenteel helemaal into Clean en daar gaan de topics daar toch niet over :) ).

Wat de HK betreft, het grote aantal opsommingstopics maakt het zo nu en dan wat treurig. Het Grote gametopic was het ultieme voorbeeld en lokte toen al aardig wat protest. Handig als je games zoekt maar helemaal niet als actieve forumposter. Alles wordt één vaste brei, creatieve (en leuke) topics krijgen geen kans meer. Het hoort al ergens. Bijhouden van "Grote" topics is niet te doen en ook nog eens enorm saai.

Ofwel, ik pleit voor minder posten in Grote en opsommingstopics. Meer unieke topics openen.
Gelukkig trekt het meestal wel recht na een tijdje. Over twee maanden zullen de meeste grote- en opsommingstopics wel weggezakt zijn, over 5 maanden zie je ze weer.
Wel vind ik dat streng beleid m.b.t. het openen van nieuwe topics creativiteit nekt. Dit niet zozeer als rechtstreekse kritiek, maar enkel als aanstippuntje van de negatieve kant van positief beleid (dit vooral op de HK gericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bierkameel schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:30:
Ik hou niet van generaliseren, Surinames doen dat ook altijd...
Precies! Ze zouden eens wat verder moeten kijken dan hun neus breed is!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:25:
[...]

Ik wel :)

[...]

Dat je dit aan de kaak stelt - niks mis mee, maar die opmerking heeft mij toch echt doen reageren :)
Ik vind niet dat ter discussie staat of een persoon die kritiek op iets heeft, wel kritiek mag hebben omdat diegene nooit in dat bepaald forum heeft gepost. Dat is een beetje kinderachtig. Kom liever met argumenten waarom het wel zo moet, waarom het huidige systeem wel werkt ipv de objectiviteid van de user in twijfel te trekken.

De ts komt met erg goede punten, en duidelijke argumenten. Ik zie nog niemand het echt inhoudelijke weerleggen :)

Niet lullig bedoeld verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
mis een subforum Ook volgens mij wel iets dat hier bij past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er staan idd wel terechte opmerkingen in de TS. Teveel differentatie is niet goed. :)

Nu wachten we in TMF alleen op een verdere opsplitsing, want we krijgen nu al 3 topics per week.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

en als je je ergert aan al die verzamelingstopics, sommigen zijn expres door de mods opgestart (kleine nutteloze blabla topic), maar anderen (zoals uit het voorbeeld in de TS) zijn door users zelf opgestart en 'self proclaimed'... dat wil dus niet meteen zeggen dat de mods het ook een goed idee vinden en dat dus voortaan maar daar moet worden gepost ;)

(en het zegt al genoeg dat het uit zichzelf een vroege dood is gestorven, dus hebben wij verder ook niet naar hoeven kijken).

Het hangt een beetje van het soort onderwerp af of het nodig is als een centraal topic, of allemaal losse. Meestal heeft dat laatste absoluut mn voorkeur, totdat het echt zwaar een forum gaat domineren en het je gaat irriteren als je er niet van houdt (dus een échte wildgroei)

edit: heb het nu dus even puur over de HK

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:39:
Er staan idd wel terechte opmerkingen in de TS. Teveel differentatie is niet goed. :)

Nu wachten we in TMF alleen op een verdere opsplitsing, want we krijgen nu al 3 topics per week.....
Krijg je dan straks 3 topics per week in twee subfora? :>

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:35:
Iets minder kots en frustratie maar wel met TS eens.

Ik heb al eerder gesteld dat het aantal "Grote" topics uit de hand lopen, de fun eraf halen, onoverzichtelijk werken, etc.
Subfora kan wat zoeken betreft handig zijn. Software Engineering gescheiden. Maar niet om het bij te houden. Je gaat naar /14 en niet naar al die subcatogorieën. (nouja, ik kijk ook niet vaak meer /14, want ik zit momenteel helemaal into Clean en daar gaan de topics daar toch niet over :) ).

Wat de HK betreft, het grote aantal opsommingstopics maakt het zo nu en dan wat treurig. Het Grote gametopic was het ultieme voorbeeld en lokte toen al aardig wat protest. Handig als je games zoekt maar helemaal niet als actieve forumposter. Alles wordt één vaste brei, creatieve (en leuke) topics krijgen geen kans meer. Het hoort al ergens. Bijhouden van "Grote" topics is niet te doen en ook nog eens enorm saai.

Ofwel, ik pleit voor minder posten in Grote en opsommingstopics. Meer unieke topics openen.
Gelukkig trekt het meestal wel recht na een tijdje. Over twee maanden zullen de meeste grote- en opsommingstopics wel weggezakt zijn, over 5 maanden zie je ze weer.
Wel vind ik dat streng beleid m.b.t. het openen van nieuwe topics creativiteit nekt. Dit niet zozeer als rechtstreekse kritiek, maar enkel als aanstippuntje van de negatieve kant van positief beleid (dit vooral op de HK gericht)
De grote topics in bijvoorbeeld een HK kunnen me niet zoveel boeien. Het is niet dat ik daar ook maar enige zinvolle informatie uithaal. Irritanter vind ik bijvoorbeeld de grote topics in het smartphone subforum. 74 delen à 1000 replies per stuk. Ga je zoeken, dan krijg je alle topics terug maar echt zinvolle informatie vinden, ho maar.

GoT zou echt vernieuwend zijn wanneer ze een goed systeem om metadata aan een post te hangen kan ontwikkelen. Wellicht per subforum of type onderwerp gedifferentieerd, zodat je gemakkelijk informatie over een bepaald onderwerp kan vinden, en niet gelimiteerd bent door de search of door tags in de titel (die in het ene forum wel moeten en in het andere niet mogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

een stukje hierboven staat een opmerking over posts die in de search omhoog komen waarin dan staat; gebruik de search. Dat vind ik ook wel irritant worden, als ik eens wat zoek, dan vind ik allerlei gesloten topics waarin verwezen wordt naar de search; Ja wat denk je dat ik aan het doen ben :/ Kunnen dat soort posts niet gewoon gedelete worden? Ze voegen niets toe, en op die manier verstoren ze de search tenminste ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Een search-feature van: "Toon geen gesloten topics in het resultaat" lijkt me persoonlijk ook wel handig :)
LuNaTiC schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:39:
<knip>

Het hangt een beetje van het soort onderwerp af of het nodig is als een centraal topic, of allemaal losse. Meestal heeft dat laatste absoluut mn voorkeur, totdat het echt zwaar een forum gaat domineren en het je gaat irriteren als je er niet van houdt (dus een échte wildgroei)

edit: heb het nu dus even puur over de HK
Het grappige is nu dat de "Grote algemene"-topics de HK gaan domineren. Dus misschien tijd voor:
"Het grote Grote en algemene topics topic Deel 1"
/me wacht in spanning op vrijdag reldag :9 :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:41:
De grote topics in bijvoorbeeld een HK kunnen me niet zoveel boeien. Het is niet dat ik daar ook maar enige zinvolle informatie uithaal. Irritanten vind ik bijvoorbeeld de grote topics in het smartphone subforum. 74 delen à 1000 replies per stuk. Ga je zoeken, dan krijg je alle topics terug maar echt zinvolle informatie vinden, ho maar.
Ik kwam er laatst achter dat die search-bar bovenin, de quicksearch, veranderd van "Dit Forum" naar "Dit Topic" als je in een topic gaat. Dit was op zich al een behoorlijke hulp. Haha! :X

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:12

talin

ES-MA

DaannO schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:35:
[...]

De ts komt erg goede punten, en duidelijke argumenten. Ik zie nog niemand het echt inhoudelijke weerleggen :)

de TS geeft een mening weer waar het sommige mensen mee eens zijn ( sommigen halen ook surinamers erbij maar dat terzijde ) dat kan je toch niet gaan weerleggen ?

je kan het er mee eens zijn of niet en daar je argumenten bij vertellen.

er werdt ook aangehaald dat sommige mensen weinig bijdragen aan de tech topics: mijn ervaring: als je de search weet te gebruiken kan er weinig bijgedragen worden, alles is al een x besproken, alleen nieuwe features of nieuwe functionaliteiten kunnen er nog maar bij komen, denk dat 90% van de gesloten topics gesloten worden omdat ze de search niet gebruikt hebben ( dan wel niet weten te gebruiken ) GOT is een huge database geworden waar je alles wel in terug kan vinden, ik heb in mijn lange loopbaan hiero nog nooit gehad dat ik met een probleem zat wat niet ergens terug was te vinden dan wel niet iets wat er naar verwees.

terug naar de hokjesgeest: zou het een idee zijn om de openingpost niet mee te laten tellen in je postaccount ? wat ik op andere fora zie is dat dat helpt, sommige mensen doen alles voor het postaccount maar als je de OP daarin niet mee laat tellen zal dat niet helpen en zullen ze inhoudelijk moeten posten in bestaande topics ( just a piece of mind )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de functie, maar wanneer ik op meerdere zoektermen zoek krijg je in de "grote" topics al snel resultaat. Echter, dan blijken de zoektermen in het topic op geen enkele wijze gerelateerd (zoals je al snel hebt met +1000 posts). De functie zoeken in topic biedt helaas niet altijd een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:43:
[...]

Het grappige is nu dat de "Grote algemene"-topics de HK gaan domineren. Dus misschien tijd voor:
"Het grote Grote en algemene topics topic Deel 1"
/me wacht op vrijdag :9
De clue is dan (normaal gesproken) dat het tijd is voor verder splitsing op het forum ;)

Een voorbeeld daarvan is het autoforum. Nu is het bij GoT eigenlijk altijd een beetje 'taboe' geweest om nieuwe fora te maken (lees: wat conservatiever), maar bij Fok! is dat bv heel normaal om gelijk maar een nieuw forum aan te maken voor de nieuwe Big Brother... beter dan dat het het TV forum overstroomt ;)

Maar goed, komt ook dat we bij GC niet zo heel snel nieuwe fora starten, omdat het idee nog altijd is dat we in eerste instantie een techforum zijn. Maar oke, soms ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GoT zou echt vernieuwend zijn wanneer ze een goed systeem om metadata aan een post te hangen kan ontwikkelen. Wellicht per subforum of type onderwerp gedifferentieerd, zodat je gemakkelijk informatie over een bepaald onderwerp kan vinden, en niet gelimiteerd bent door de search of door tags in de titel (die in het ene forum wel moeten en in het andere niet mogen).
Daar heb ik een tijdje terug nog een topic over gemaakt, maar denk dat de boodschap niet echt duidelijk overkwam. Vanuit de search kom je altijd bij het topic zelf terecht, ipv de post waarin jou search-results dus waren gevonden. Doe je daarna een search-in-dit-topic, krijg je geen results omdat je dus weer 1 woord teveel hebt gebruikt (al is het maar bv het woordtje 'niet').

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
^^ Een search-feature van: "Toon geen gesloten topics in het resultaat" lijkt me persoonlijk ook wel handig :)
Wat je dan krijgt is dat je alle topics die in delen zijn opgesplitst, zoals een gemiddeld topic over een camera (nikon D50 deel 1, 2, 3 etc) ook niet meer terugkrijgt in de search...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
Het grotere aantal fora maakt me niet uit, die fora zijn niet opgezet omdat ergens iemand daar zin in had.
Dat er "het grote ..."-topics stoort me evenmin, maar ik ben het wel met iedereen eens die zegt dat 'ie verwijzingen er naartoe irritant vindt. Als je idd een Flash-spelletje tegenkomt en je maakt een topic en vervolgens komen daar enkele lieden met een of ander groot topic (dat idd ook nieteens in de topiclist te vinden is) aan waar je dan maar even in moet posten gaat de sfeer niet vooruit. Vaak worden die topics blijkbaar een beetje als compleet forum beschouwd ofzo. Zie je in techfora ook meer dan vaak zat maar dan betreft het kleine vraagjes die volgens de policy weer geen eigen topic waard zijn.

De pest is dat als al die grote topics nou de deur uit gedaan worden er straks weer geklaagd gaat worden dat er teveel topics zijn die niet aan de policy voldoen, en als die allemaal direct dichtgaan wordt er weer geklaagd dat er geen plek is om wat simpelere maar evengoed dringende vragen te stellen. Het is ook nooit goed!!

;)
Je kunt gewoon aangeven dat je alleen in open topics wil zoeken (of alleen gesloten...) om gesloten topics eruit te filteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 16-10-2006 10:51 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
je kan het er mee eens zijn of niet en daar je argumenten bij vertellen.
Echter zie ik die argumenten niet terug in zijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Murphy schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:50:
* Murphy pleit voor de opening van 'de achterkamer' waar mods geen mods mogen komen. Of waar mods alleen maar mogen komen als ze dronken zijn.
Heh ja, dat wordt de grootste warez/film/muziek-uitwisselingsdienst van Nederland. Tim Kuik's vingers jeuken nu al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:46:
[...]

De clue is dan (normaal gesproken) dat het tijd is voor verder splitsing op het forum ;)

Een voorbeeld daarvan is het autoforum. Nu is het bij GoT eigenlijk altijd een beetje 'taboe' geweest om nieuwe fora te maken (lees: wat conservatiever), maar bij Fok! is dat bv heel normaal om gelijk maar een nieuw forum aan te maken voor de nieuwe Big Brother... beter dan dat het het TV forum overstroomt ;)

Maar goed, komt ook dat we bij GC niet zo heel snel nieuwe fora starten, omdat het idee nog altijd is dat we in eerste instantie een techforum zijn. Maar oke, soms ontkom je er niet aan.
Maar Fok! is ook een ander soort forum dan GoT. Fok struin je inderdaad af over allerlei interesseonderwerpen terwijl bij tweakers zijn het specialisatiecatergorieën en /31.

Maareh... loopt dat autoforum dan nog? Ik kom er nooit. Ben niet zo'n autofreak, maar als ze in de HK voorbij komen is het altijd wel aardig om er in mee te posten/lezen. Dat is een beetje de kracht/zwakte van de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

IK vind het zelf ook wel opvallen dat het grootste gedeelte van de verzameltopic gewoon doodgaan als hun tijd eenmaal voorbij is.
Als ieder dingetje uit dat topic een apart topic zou hebben zou er constant weer leven zijn in dat dingetje.
Nu snap ik best dat die verzameltopic er zijn om wat orde, netheid en overzichtelijkheid te behouden op het forum.
Ik denk zelf dat het geen probleem zou zijn om op bepaalde topic wat minder streng te reageren ipv te zeggen dat topic in verzameltopic hoort en dan vervolgens het topic dicht te knallen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

lex schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:42:
een stukje hierboven staat een opmerking over posts die in de search omhoog komen waarin dan staat; gebruik de search. Dat vind ik ook wel irritant worden, als ik eens wat zoek, dan vind ik allerlei gesloten topics waarin verwezen wordt naar de search; Ja wat denk je dat ik aan het doen ben :/ Kunnen dat soort posts niet gewoon gedelete worden? Ze voegen niets toe, en op die manier verstoren ze de search tenminste ook niet.
Je kan toch bij het zoeken gewoon zeggen dat je geen gesloten topics wil.

was al gezegd niet goed genoeg gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door TwoR op 16-10-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DaannO schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:35:
Ik vind niet dat ter discussie staat of een persoon die kritiek op iets heeft, wel kritiek mag hebben omdat diegene nooit in dat bepaald forum heeft gepost. Dat is een beetje kinderachtig.
Nee dat is niet kinderachtig, dat is realistisch ;)

Ik reageerde op een opmerking van de topicstarter waarin hij de HK als een soort 'kenners van tech' neerzet, en hoe je het ook draait of keert - dat is natuurlijk niet echt waar, zeker niet als de topicstarter zelf nauwelijks (meer) in tech komt.

Ik zeg daarmee niet dat je geen kritiek mag uiten, ik zeg daarmee wel dat als je wilt dat een dergelijk topic opgelost wordt door de HK'ers dat het dan vermoedelijk nooit kans van slagen heeft omdat ze totaal geen voeling meer hebben met een subforum :)
Kom liever met argumenten waarom het wel zo moet, waarom het huidige systeem wel werkt ipv de objectiviteid van de user in twijfel te trekken.
Nee, want zoals je kan zien voeren wij in de fora wara ik post zo'n beleid niet omdat wij niet geloven dat het werkt :)
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwoR schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:54:
[...]

Je kan toch bij het zoeken gewoon zeggen dat je geen gesloten topics wil.

was al gezegd niet goed genoeg gelezen
Verrek, is me nooit opgevallen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ecteinascidin schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:39:

TMF heeft al meer topics per week dan SEA, inderdaad hoog tijd voor splitsing :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:54

Khaine

Python liefhebber

Wat een gezeik. Mensen lopen te zeiken dat er voor elk lullig online spelletje in de HK een apart topic gemaakt moet worden. Steek ik die mensen een hart onder de riem door in een klein kwartiertje tijd een topic te maken waar alles netjes onder elkaar past, begint er weer 1 of andere dweep van de toren te blazen dat we niet in hokjes moeten denken!

Hallo ? Kom dan zelf met een oplossing. :(

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een oplossing gemaakt voor iets dat (IMO) geen probleem was.

[edit]

Ik blijf erbij, meer metadata bij topics en posts, dat zou echt een revolutionaire manier van informatieopslag zijn, mists je het goed kan implementeren. Dan zouden we zelfs geen subfora meer nodig hebben, maar filter je op de metatags.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine666 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:58:
Wat een gezeik. Mensen lopen te zeiken dat er voor elk lullig online spelletje in de HK een apart topic gemaakt moet worden. Steek ik die mensen een hart onder de riem door in een klein kwartiertje tijd een topic te maken waar alles netjes onder elkaar past, begint er weer 1 of andere dweep van de toren te blazen dat we niet in hokjes moeten denken!

Hallo ? Kom dan zelf met een oplossing. :(
Nee, één iemand begon er over te jammeren, toen postte er meerdere mensen dat ze dit liever hadden dan een groot nogwat topic en toen kwam jij met een groot nogwat topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:10:
[...]

Nee, één iemand begon er over te jammeren, toen postte er meerdere mensen dat ze dit liever hadden dan een groot nogwat topic en toen kwam jij met een groot nogwat topic :>
Dat bedoelde ik ook dus: de één wil zus, de ander wil zo. En uiteindelijk KUN je het gewoon nooit "goed" doen, alleen "zo goed mogelijk". Die grote topics zijn ook wel om een reden in het leven geroepen, zeker in de techfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 11:09
* Speedswitch de aanstigter van al deze elende :o meld zich.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:00:
Je hebt een oplossing gemaakt voor iets dat (IMO) geen probleem was.
Fout, een hoop users begonnen te klagen over de hoeveelheid game-topics die in de HK kwamen. Dus een mooi verzameltopic daarvan had zeker de steun van een hoeveelheid users.

Dat er vervolgens mensen op hun pik getrapt voelen, is niet de verantwoording van mij of van de starter van het verzameltopic. Op een forum van 150.000 users? kan je niet iedereen tevreden houden.

Met andere woorden, droog je traantjes, snik nog een keertje, en ga zelf oplossingen verzinnen voor dingen die jij als probleem ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:13

BrZ

Het ergste op GoT vind ik dat je op de startpagina moet nadenken op welk subforum je zou moeten zijn. Het is echt alles behalve intuïtief. Vind je het gek dat mensen zou vaak in verkeerde forums posten?

Wat een oplossing voor/tegen de grote algemene topics zou zijn is sub-sub-forums, alhoewel dat een idioot werk zou worden om te beheren. Maar als je bijvoorbeeld in de HK een spelletjes-subforum zou hebben, heb je alles bij elkaar, en toch alles in aparte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedswitch schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:
\me, de aanstigter van al deze elende :o meld zich.

[...]

Fout, een hoop users begonnen te klagen over de hoeveelheid game-topics die in de HK kwamen. Dus een mooi verzameltopic daarvan had zeker de steun van een hoeveelheid users.

Dat er vervolgens mensen op hun pik getrapt voelen, is niet de verantwoording van mij of van de starter van het verzameltopic. Op een forum van 150.000 users? kan je niet iedereen tevreden houden.

Met andere woorden, droog je traantjes, snik nog een keertje, en ga zelf oplossingen verzinnen voor dingen die jij als probleem ervaart.
Wij verzinnen ook een oplossing voor dingen die wij als problemen aanvaren. Wij posten namelijk niet in de grote opsommingstopics maar openen gewoon een eigen topic voor een enkel spelletje.

Gevolg is dat er dan gebruikers gaan klagen over het feit dat ze net een groot verzameling topic hadden geopend om een iets op te lossen wat zij als een probleem ervaarden en wij niet.

Ofwel, maak van jullie probleem niet ons probleem :Y)

Voor zover het wij-zij gevoel voor vandaag :P

edit:
de poster onder mij zegt het mooier

edit:
woei, z'n edit verwijst weer terug naar mijn post :+
BrZ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:
Het ergste op GoT vind ik dat je op de startpagina moet nadenken op welk subforum je zou moeten zijn. Het is echt alles behalve intuïtief. Vind je het gek dat mensen zou vaak in verkeerde forums posten?

Wat een oplossing voor/tegen de grote algemene topics zou zijn is sub-sub-forums, alhoewel dat een idioot werk zou worden om te beheren. Maar als je bijvoorbeeld in de HK een spelletjes-subforum zou hebben, heb je alles bij elkaar, en toch alles in aparte topics.
Dat is een oplossing, maar m.i. met twee bezwaren.
Eén is dat spelletjes vaak een tijdelijke hype zijn. Even zie je opeens 20 spelletjestopics en daarna is het weer voorbij.
Twee is dat het in een subforum z'n spontane werking verliest. Er zijn zesmiljoen websites met spelletjes te vinden. Waarom dan een gamesubforum bijhouden op tweakers. Ik zou er iig niet in gaan kijken. Terwijl als er zo af en toe eens iets in de HK voorbij komt heeft het wel iets aardigs.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedswitch schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:
* Speedswitch de aanstigter van al deze elende :o meld zich.

[...]

Ik ervaar het als een probleem dat ook maar enigzins gelijkende onderwerpen in een massief, log en niet doorzoekbaar "groot topic deel xx" worden gedumpt. :+

Zie je het? Mijn probleem begint bij jouw oplossing, en vice versa. In die zin is het goed om een keer een constructieve (en dan liever in LA getuige enkele cheape reacties hier) discussie te starten.

Verder zou het je sieren wanneer je gemakkelijke opmerkingen zoals je laatste zin achterwege laat. Je gooit de deur voor een goede discussie dicht door de "klokkenluider" als klein kind af te schilderen. Als je zo wil discussieren, prima, maar niet met mij.

[edit]
Ah, the_tzar snapt het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:29:
[...]

Wij verzinnen ook een oplossing voor dingen die wij als problemen aanvaren. Wij posten namelijk niet in de grote opsommingstopics maar openen gewoon een eigen topic voor een enkel spelletje.

Gevolg is dat er dan gebruikers gaan klagen over het feit dat ze net een groot verzameling topic hadden geopend om een iets op te lossen wat zij als een probleem ervaarden en wij niet.

Ofwel, maak van jullie probleem niet ons probleem :Y)

Voor zover het wij-zij gevoel voor vandaag :P
Wie heeft het over een wij-zij gevoel. Je maakt zelf 2 partijen met posts als dit. Ik wijs alleen de TS aan met jij. Ik heb het woord ons of jullie niet gebruikt. Niks geen groepjes, wat mij betreft is dit gewoon 1 grote communitie met mensen die elkaars meningen soms niet stroken. Geen ramp, met een beetje volwassen verdraagzaamheid kan je daar prima uit komen. Dat wil niet zeggen dat je dan meteen een topic zoals deze moet openen, met een quote van mij in de startpost. Ik heb @#% me DM niet voor niets aanstaan. Je kan me ook gewoon even op mijn eigen pik trappen, en met mij de discussie aangaan i.p.v. een meningsverschil omtoveren in een community-splitsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BrZ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:
Dat probleem hadden we ook wel toen er minder fora waren. Het is wel zo dat het minder overzichtelijk wordt naarmate je meer fora hebt... alleen aan techfora staan er nu al 33 op de index. Toch moet je de groei van het forum opvangen. Ik vind wel dat er coulant mag worden gedaan met mensen die nieuw zijn en in het verkeerde forum posten maar ik heb de indruk dat dat wel goed zit en topics worden verplaatst over het algemeen.
Dan komt vanzelf een keer de vraag wanneer sub-subforums worden onderverdeeld in sub-sub-subforums. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 14:13

BrZ

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:29:
Dat is een oplossing, maar m.i. met twee bezwaren.
Eén is dat spelletjes vaak een tijdelijke hype zijn. Even zie je opeens 20 spelletjestopics en daarna is het weer voorbij.
Twee is dat het in een subforum z'n spontane werking verliest. Er zijn zesmiljoen websites met spelletjes te vinden. Waarom dan een gamesubforum bijhouden op tweakers. Ik zou er iig niet in gaan kijken. Terwijl als er zo af en toe eens iets in de HK voorbij komt heeft het wel iets aardigs.
Subforums zouden zich kunnen gedragen als topics: ze schuiven omhoog als er iets in gepost wordt. En waarom een gamessubforum bijhouden? Omdat het nu ook al gebeurt, alleen niet in een subforum maar in een groot algemeen topic zonder overzicht en waarin alles 80x gepost wordt omdat het onmogelijk wordt om te zoeken als je 74 opsom-topics hebt met 1000 posts.

Misschien was een spelletjes-subforum niet zo'n goed voorbeeld, maar voor techfora zie ik het zeker als een redelijk alternatief voor de "grote algemene topics"
Dan komt vanzelf een keer de vraag wanneer sub-subforums worden onderverdeeld in sub-sub-subforums. ;)
Ach, de komende X jaar kunnen we dan in ieder geval vooruit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BrZ op 16-10-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Over de restyling van de GoT fora overigens, het is natuurlijk makkelijk om daarop te zeiken. Maar er zit natuurlijk wel een gedachte achter; GoT is de laatste jaren zo hard gegroeid dat het weleens tijd werd om na te denken om ook een beetje met je tijd mee te gaan. Ik zeg niet dat de oude situatie per definitie slecht was, maar het is ook niet erg om eens wat nieuwe dingen uit te proberen.

En dat was dan ook weer verwijt wat de crew vaak kreeg: dat we zo halstarrig vast bleven zitten aan de fora die we al hadden. Wees ook eens blij dat er wat nieuwe dingen uit worden geprobeerd. Natuurlijk zal ook niet alles aanslaan, maar geen man overboord, als het niet werkt dan schaf je het gewoon weer even af. Ook ik had/heb weleens moeite om mn weg te vinden, maar daar moet iedereen gewoon aan wennen na zoveel jaar. En ja er zijn ook veel regels, maar dat komt ook gewoon omdat GoT zo groot is en zoveel fora heeft. Maar dat was altijd al, dus dat is ook niets nieuws.

Volgens mij is de FAQ/policy in het algeheel al voor heel GoT in werking, en uiteraard heeft elk subforum nog wel een stukje forumspecifieke regels. Maar geef me eens een forum van vergelijkbaar grootte dat dat niet heeft? Dat moet gewoon om elk stukje ook een beetje leefbaar te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedswitch schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:33:
[...]

Wie heeft het over een wij-zij gevoel. Je maakt zelf 2 partijen met posts als dit. Ik wijs alleen de TS aan met jij. Ik heb het woord ons of jullie niet gebruikt. Niks geen groepjes, wat mij betreft is dit gewoon 1 grote communitie met mensen die elkaars meningen soms niet stroken. Geen ramp, met een beetje volwassen verdraagzaamheid kan je daar prima uit komen. Dat wil niet zeggen dat je dan meteen een topic zoals deze moet openen, met een quote van mij in de startpost. Ik heb @#% me DM niet voor niets aanstaan. Je kan me ook gewoon even op mijn eigen pik trappen, en met mij de discussie aangaan i.p.v. een meningsverschil omtoveren in een community-splitsing.
Ik dreef met opzet je standpunt een beetje door in het extreme om een punt duidelijk te maken. De wij-zij toevoeging was vooral ook als kritiek op m'n eigen post bedoeld.

Punt wat ik trachte te maken was dat de oplossing voor de één het probleem voor de ander is. Dat punt staat m.i. nog steeds. Voorbeelden die in deze discussie worden aangehaald moeten niet persoonlijk worden opgevat. Niemand doet iets fout, het zijn slechts twee visies die botsen. Het heeft daarom ook geen zin om iemand de DM'en, want de visie van de één hoeft niet de visie van de ander te overrulen.

Dit soort topics zijn periodiek en werken regulerend. De ene keer sturen ze de ene kant op, de andere keer weer de andere kant op. Meestal blijft het daardoor altijd gemiddeld aardig goed gaan.
Dat is ook het enige wat we kunnen proberen. Zorgen dat het redelijk goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:38:
[...]

Subforums zouden zich kunnen gedragen als topics: ze schuiven omhoog als er iets in gepost wordt. En waarom een gamessubforum bijhouden? Omdat het nu ook al gebeurt, alleen niet in een subforum maar in een groot algemeen topic zonder overzicht en waarin alles 80x gepost wordt omdat het onmogelijk wordt om te zoeken als je 74 opsom-topics hebt met 1000 posts.

Misschien was een spelletjes-subforum niet zo'n goed voorbeeld, maar voor techfora zie ik het zeker als een redelijk alternatief voor de "grote algemene topics"

[...]
Ach, de komende X jaar kunnen we dan in ieder geval vooruit ;)
Ah.. op zo'n manier dus. Een wijziging in de techniek. In die zin zie ik er wel een voordeel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:39:
[...]

Ik dreef met opzet je standpunt een beetje door in het extreme om een punt duidelijk te maken. De wij-zij toevoeging was vooral ook als kritiek op m'n eigen post bedoeld.

Punt wat ik trachte te maken was dat de oplossing voor de één het probleem voor de ander is. Dat punt staat m.i. nog steeds. Voorbeelden die in deze discussie worden aangehaald moeten niet persoonlijk worden opgevat. Niemand doet iets fout, het zijn slechts twee visies die botsen. Het heeft daarom ook geen zin om iemand de DM'en, want de visie van de één hoeft niet de visie van de ander te overrulen.

Dit soort topics zijn periodiek en werken regulerend. De ene keer sturen ze de ene kant op, de andere keer weer de andere kant op. Meestal blijft het daardoor altijd gemiddeld aardig goed gaan.
Dat is ook het enige wat we kunnen proberen. Zorgen dat het redelijk goed gaat.
That makes sense :>

Nog even over dit :
Het heeft daarom ook geen zin om iemand de DM'en, want de visie van de één hoeft niet de visie van de ander te overrulen.
Hoeft ook niet, maar met zn 2en kan je er in een gesloten discussie iets makkelijker uitkomen denk ik. Minder modder betekend minder gegooi en dus minder troep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

De hoeveelheid forums an sich storen me niet echt, hoewel over bepaalde opsplitsingen getwist zou kunnen worden hoe nuttig het is. ;) Zelf kan ik hier niet concreet iets over zeggen omdat dit niet voorkomt bij de forums waar ik voornamelijk zit. (SG, AVH, VV en HK)

Wat me wel stoort (en wat ook vaker langs zie komen) zijn in de techfora de "het grote hupseflups" topic waar dan xx delen van ieder 1000 posts in zijn. Leuk als je iets terug moet vinden, dat staat dan _ergens_ in het gesloten deel 24 van een bepaald grote hupseflups topic. Dat is gewoon bere irritant. Dan moet je trucjes gaan bedenken zoals je postcount op 1000 zetten ofzo en dan met CTRL +F er maar doorheen zoeken totdat je het gevonden hebt ofzo. Dit komt niet vaak voor, meestal kom ik er wel uit met wat docs en google enzo, maar als je dan een keer GoT nodig hebt kom je op zo'n massaal rottopic uit.

In de non-tech fora vind ik dat geen issue, daar zijn die verzameltopics toch niet zo heel boeiend, hoewel anderen hier misschien anders over denken. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:46:
De hoeveelheid forums an sich storen me niet echt, hoewel over bepaalde opsplitsingen getwist zou kunnen worden hoe nuttig het is. ;) Zelf kan ik hier niet concreet iets over zeggen omdat dit niet voorkomt bij de forums waar ik voornamelijk zit. (SG, AVH, VV en HK)

Wat me wel stoort (en wat ook vaker langs zie komen) zijn in de techfora de "het grote hupseflups" topic waar dan xx delen van ieder 1000 posts in zijn. Leuk als je iets terug moet vinden, dat staat dan _ergens_ in het gesloten deel 24 van een bepaald grote hupseflups topic. Dat is gewoon bere irritant. Dan moet je trucjes gaan bedenken zoals je postcount op 1000 zetten ofzo en dan met CTRL +F er maar doorheen zoeken totdat je het gevonden hebt ofzo. Dit komt niet vaak voor, meestal kom ik er wel uit met wat docs en google enzo, maar als je dan een keer GoT nodig hebt kom je op zo'n massaal rottopic uit.

In de non-tech fora vind ik dat geen issue, daar zijn die verzameltopics toch niet zo heel boeiend, hoewel anderen hier misschien anders over denken. ;)
In een topic staat boven aan "zoeken in dit topic". Scheelt je weer postcount op 1000 zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, is het alweer zolang geleden dat ik in zo'n topic terecht kwam. :X

:P

Nou, dan kun je mijn hele post als niet gepost beschouwen op het stukje "misschien soms iets teveel opsplitsing maar daar heb ik zelf niet echt last van" na. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:30:
[...]

Ik ervaar het als een probleem dat ook maar enigzins gelijkende onderwerpen in een massief, log en niet doorzoekbaar "groot topic deel xx" worden gedumpt. :+
Hangt er vanaf om welk subforum het gaat. Naar mijn mening is het feit dat een topic groot en log en moeilijk doorzoekbaar is minder van belang in de HK. GoT is nog steeds een tech-forum (alhoewel die mening niet door iedereen gedeeld zal worden :P), dus het posten/oplossen van problemen heeft prioriteit en daarbij is een goede doorzoekbaarheid van belang om een wildgroei aan topics te voorkomen (lex, ik heb je topic in LA gelezen ;)). Dat er een mop in het moppentopic al eens voorbij gekomen is en niet te vinden is met de search is minder van belang dan dat je een probleem met een moederbord hebt en de oplossing op een tech-forum probeerd te vinden.

Het nadeel van veel fora/subfora is dat je met je probleem sneller in een grijs gebied terecht komt. Als je een nieuw systeem gebouwd hebt en Windows wil niet installeren, moet je dan je probleem in WOS posten of PMG? (retorische vraag) Dit kan een drempel zijn voor iemand om zijn/haar probleem te posten of ze posten het maar ergens op de gok, waarna een modje het doodleuk verplaatst of op slot zet.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:55:
[...]

Hangt er vanaf om welk subforum het gaat. Naar mijn mening is het feit dat een topic groot en log en moeilijk doorzoekbaar is minder van belang in de HK. GoT is nog steeds een tech-forum (alhoewel die mening niet door iedereen gedeeld zal worden :P), dus het posten/oplossen van problemen heeft prioriteit en daarbij is een goede doorzoekbaarheid van belang om een wildgroei aan topics te voorkomen (lex, ik heb je topic in LA gelezen ;)). Dat er een mop in het moppentopic al eens voorbij gekomen is en niet te vinden is met de search is minder van belang dan dat je een probleem met een moederbord hebt en de oplossing op een tech-forum probeerd te vinden.

Het nadeel van veel fora/subfora is dat je met je probleem sneller in een grijs gebied terecht komt. Als je een nieuw systeem gebouwd hebt en Windows wil niet installeren, moet je dan je probleem in WOS posten of PMG? (retorische vraag) Dit kan een drempel zijn voor iemand om zijn/haar probleem te posten of ze posten het maar ergens op de gok, waarna een modje het doodleuk verplaatst of op slot zet.
[...]

De grote topics in bijvoorbeeld een HK kunnen me niet zoveel boeien. Het is niet dat ik daar ook maar enige zinvolle informatie uithaal. Irritanter vind ik bijvoorbeeld de grote topics in het smartphone subforum. 74 delen à 1000 replies per stuk. Ga je zoeken, dan krijg je alle topics terug maar echt zinvolle informatie vinden, ho maar.

Zo te zien zijn we het met elkaar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:03:
[...]

[...]

Zo te zien zijn we het met elkaar eens. :)
d:)b

Great minds think alike :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Toen ik dit las, knapte er bij mij iets. Wat is het probleem? Nou, ten eerste staat het topic niet meer in de topiclist, en moet ik meer dan 2 week terug wil ik het weer zien. Een duidelijke indicator dat dát systeem niet werkt.
En vervolgens stel je voor:
Lekker overzichtelijk ieder spel z'n eigen topic. Als 't uitgespeeld is verdwijnt 't topic vanzelf.
Overduidelijk dat je dan nog veel harder aan het zoeken bent omdat de pagina's dan nog veel langer worden.

Wat jij schijnbaar niet snapt is dat je voor een grote hoeveelheid informatie een goede organisatie nodig hebt. Dat heeft niks met hokjesgeest te maken; als in de bibliotheek alle boeken op de grond liggen ga jij ook schreeuwen om hokjesgeest (alleen noem je het dan "orde in de rotzooi").

Wil je dit oplossen? Kijk eens naar SomethingAwful.
http://forums.somethingawful.com/forumdisplay.php?forumid=1
Hokjes? Nee, supermakkelijke ordening van topics (mits je de goede categorie aangeeft). Wat een zoekwerk zou dat schelen, zeg; geen gedoe meer met "[Random Shit Tussen Haakjes Die Net Wat Anders Gespeld Is Dan Alle Anderen] HELP PROBLEEM" maar gewoon hoppatee, zoeken op categorie. Spelletjes? GAMES. Photoshop-topics (en als je het nog eens "soepen" noemt krijg je een virtuele klap in je gezicht :( :P - waag dat niet in de Devschuur) ? PHOTOSHOP. Per subforum verschillende tags, bij Spielerij voor de consoles, in HK voor Flash spelletjes, Photoshops en wat dies meer zij; heel makkelijk om ze te verzinnen en toe te passen.

Dan nog iets; GoT heeft zo'n ongelofelijke backlog aan loos materiaal dat het ordenen niet te doen is, al zet je de hele forumbevolking erop. Het Grote TFT-topic nr. X? Waardeloos na 2-3 jaar, dan zijn die dingen toch niet meer te koop en heb je betere/nieuwere modellen. Reviews op de frontpage smijten bij het product, klaar. Alle replies die geen nut hebben genadeloos eruit. Maar 1 thread nodig om over nieuwe dingetjes te praten, en een generiek adviesblok wat nu de startpost is. Aan de andere kant, dat is nou juist het probleem; je gebruikt het concept van een forum terwijl wat je eigenlijk wilt een soort helpdesk is over een product.

HK-topics? Hoeveel spelletjestopics zie je waar "lol best wel grappig, check dit, 12,000 punten gescoord" staat? Nutteloos. Er is maar 1 link nodig naar het spelletje, alle rommel eronder kan er genadeloos uit, want je zit alleen maar de zoekindex te vervuilen. Andere "het Grote X"-topics? Idem als met de TFT hierboven.

Nog beter; mik ook ratings op threads. Loze/stomme thread? Weg, wordt niet meegenomen in de search. Reltopic? Leuk voor even, en daarna weg er mee. Zo houd je de inhoud fris, mik je de troep weg, centraliseer je informatie, en maak je het zoeken makkelijker!

Ta-daaa!
Waarom hebben we T&C en DOC, terwijl dit comfortabel in 1 subforum past, EL en CM ook. We hebben verd*mme 3 fotografie subfora!
Kom jij daar ooit? Nee? Dus, geen last van. Niet denken dat een subforum meer als de andere is omdat er meer delen inzitten (behalve Devschuur dan, maar da's vanwege de ivoren toren)
Waar moet whizkid junior wording zijn om een vraag te stellen over z'n eerste Visual Basic projectje?
Whizkid Jr is hopelijk slim genoeg om te zien dat we hier niet z'n huiswerk doen en dat 'ie maar eerst eens moet RTFMen.
Goed voorbeeld is gewoon een hele thread geweid aan "Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje" in Mededelingen.
Dat wil dus gewoon zeggen dat mensen dit nog doen en het niet afgeleerd hebben. Kan ook zijn dat men de Topic Report-knop niet weet te vinden; maar da's een GUI-issue.
Dit is een enigszins legitiem bezwaar; het totaal aantal aan regels is behoorlijk wetboek-achtig. Regels die overlappen; hop, weg en in de "grondwet"
En wat valt me langzamerhand op? Het wordt ook nog 's doorgevoerd in onze eigen, voorheen gezellige, huiskamer. Op het moment van schrijven zijn 20 van de 37 active topics 'het grote'-topics of verzameltopics.
Momentopname, anecdotal evidence, etc.
Natuurlijk zitten hier topics bij in die gerechtvaardigd zijn, maar 'Show hier je gecrashte auto', een spinoff van 'show hier je auto' en 'Post hier je zusje', een spinoff van 't meidentopic, zijn pure waanzin, en een getuige van de hokjesgeest.
De analogie die hier het beste mee werkt is die van een apenkooi; laat ze poep tegen de muur smijten en zie wat er blijft plakken. Zusjes zijn overduidelijk geen vaste bolus.
en GoT hun iets dichter bij het hart ligt dan de nieuwelingen.
Bah, en dan zelf GoT in hokjes opdelen van mensen die er wel wat om geven en mensen die het niet kan schelen? Schaam je! :(

Ja, laten we lekker met een stelletje verstokte HK meubels die nooit meer iets bijdragen in tech gaan bepalen hoe tech eruit moet zien :Y)
Genadeloos bannen, allemaal! _/-\o_

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het forum is meer dan het mindless vullen van een database met handige informatie om daar doelgericht in te zoeken.
Met name de HK is daar niet voor.

Het forum, en met name de HK is ook een community. Met een leuke verzameling aan topics.
So what dat ik het spel later nooit meer snel kan terug vinden en so what dat als ik het terug vind er loze posts onder staan. So what dat er dingen besproken worden die nooit interessant zijn om terug te zoeken.
Waar het de meeste in de HK om gaat is dat je leuk met elkaar kunt posten over een zinloos onderwerp. HK is ontspanning, geen efficientie.

In een groot opsomtopic van spelletjes kun je niet handig over die spelletjes discusseren. Je kunt wel handig zoeken in het subforum. Woei.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je mag tegenwoordig met 100 posts al in de HK hoor, dus dat hokje gaat niet op

het gaat over het overzicht.. Anders wordt het echt een warboel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je een ellenlange 'policy' wilt die nodeloos ver op details ingaat .. kun je dat doen.
Maar zou je dat willen?

De bedoeling achter de GoT-policy is nu juist een zo kort en eenvoudig mogelijk stuk te maken, dat enkel een 'basis' neerzet:
In verschilende subfora zal er door de gebruikers daar ook nét wat anders mee omgegaan worden en 'eigen' post-wijze ontstaan...
Het ontstaan van een 'eigen atmosfeer' wordt overigens niet door de beleidsmakers bepaald, maar het is voor de beleidmakers veelal eerder zaak om een 'policy' op te stellen die de bestaande 'mores' in een forum volgt...

Je vergist je als je denkt dat één enkel crewlid veel kan doen aan het ontstaan van 'grote topics'....
Ik ken een erg groot aantal moderatoren die absoluut weinig zien in die vele grote topics, maar die uiteindelijke r wel veelvuldig mee moeten werken omdat er vanuit de gebruikers zélf veel vraag naar is en mensen daar het liefste hun vraag stellen...
En als iemand dan een keertje een eigen topic opstart en niet in een 'groot centraal' topic zijn vraag stelt, zijn het ook veelal eerder de gebruikers die daarover gaan 'klagen' dan dat een mod er direkt ingrijpt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:49:
[...]

Je mag tegenwoordig met 100 posts al in de HK hoor, dus dat hokje gaat niet op

het gaat over het overzicht.. Anders wordt het echt een warboel
Het probleem is dat het overzicht nu ook weg is doordat mensen:

-verschillende associaties hebben bij verschillende hokjes
-moeilijk gewenste informatie kunnen vinden door ordening in grote topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hokjesgeest :?
Ik ben ondertussen toch wel weer wat langer aanwezig, maar ik stoor mijzelf niet aan de hoeveelheid subforums.
[...]
Ja, laten we lekker met een stelletje verstoke HK meubels die nooit meer iets bijdragen in tech gaan bepalen hoe tech eruit moet zien :Y
Ook ik ben veel aanwezig in HK, maar ook in techforums... Wat kan ik hier aan veranderen dan ele :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Outerspace schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:58:
Ook ik ben veel aanwezig in HK, maar ook in techforums... Wat kan ik hier aan veranderen dan ele :?
Mijn opmerking was specifiek tegen de topicstarter die dit zegt:
Hieruit spreekt een bepaald gevoel waarin de de TS zegt enkel nog maar met dit soort zaken te willen praten die in de HK komen, omdat dat zogenaamd de gevordere gotters zijn, en *daar* ben ik het niet mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Waar moet whizkid junior wording zijn om een vraag te stellen over z'n eerste Visual Basic projectje?
En dáár ga je imho nou nét de fout in. GoT is naar mijn mening niet een forum voor de whizkid junior, maar voor (enigzins) gevorderde PC-gebruikers. Voor whizkid vraagjes ga je maar naar het forum van ComputerTotaal o.i.d.
Disclaimer; niet dat ik veel in de tech fora's reageer, eigenlijk helemaal niet, maar bovenstaande is gewoon mijn beleving van GoT. Ik zit in de HK voor de gezelligheid, voor hetzelfde geld had ik ook in een of ander IRC kanaal o.i.d. kunnen hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Peedy op 16-10-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Een zoekfunctie waarbij je in 1x in alle 'Het grote XXX topic deel XX' topics kan zoeken. Dus bijvoorbeeld in 1x in al die delen van het grote Vista topic, ipv ieder topic apart te moeten doorzoeken.
Maar of dit technisch mogelijk is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:44
Even over dat CM en EL weer CME zou moeten worden, no waii. Ik ben (met vele anderen) frequent EL lezer, en ik moet zeggen dat een apart forum EL veel fijner is dan CME, waar je moet zoeken naar de EL topics. Verder heeft CM en EL echt niks nada noppes 0 met elkaar te maken.

Just my €0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Dav0s schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:21:
Maar of dit technisch mogelijk is...?
Psst. Kijk eens naar die tags die ik al eerder suggereerde ;). Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 13:19
Het originele voorbeeld in de TS ([spel] HK Speelhal) is precies een onderwerp waar je geen verzameltopic van wilt maken. Het grootste deel van de spelletjes-threads is een opsomming van highscores.

Dat wordt wat als er bijv. 3 actieve spelletjes zijn:
User A: Ik heb net 983 gehaald, beat that :7
User B: Eerste poging 183.423 :)
User A: WTF :?

:P

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 16-10-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:15:
[...]

Mijn opmerking was specifiek tegen de topicstarter die dit zegt:

Hieruit spreekt een bepaald gevoel waarin de de TS zegt enkel nog maar met dit soort zaken te willen praten die in de HK komen, omdat dat zogenaamd de gevordere gotters zijn, en *daar* ben ik het niet mee eens ;)
Ah duidelijk :) 'k Ben het er ook mee eens HK users niet gevorderde gebruikers zijn. Iemand die gevorderd is zit in A61 of heeft zijn/haar nick in een ander kleurtje dan zwart :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
Outerspace schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:45:
[...]

Ah duidelijk :) 'k Ben het er ook mee eens HK users niet gevorderde gebruikers zijn. Iemand die gevorderd is zit in A61 of heeft zijn/haar nick in een ander kleurtje dan zwart :)
Ghehe voor zover ik weet is A61 een leuk opgezette hoax. Volgens mij is er geen bewijs voor, behalve die gefotoshopte screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

Speedswitch schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:01:
[...]

Ghehe voor zover ik weet is A61 een leuk opgezette hoax. Volgens mij is er geen bewijs voor, behalve die gefotoshopte screenshot.
Dat is niet waar, een poosje geleden was er perongeluk een verkeerde instelling waardoor a61 een public forum was. En iedereen er dus doorheen kon bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

TwoR schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:06:
[...]

Dat is niet waar, een poosje geleden was er perongeluk een verkeerde instelling waardoor a61 een public forum was. En iedereen er dus doorheen kon bladeren.
Klopt. OzBoz had namelijk in 2003 zijn USB-stick en T610 in de wasmachine gegooid.
Ja, A61 bestaat. en ik weet ook donders goed waarom ik er geen toegang toe heb.

Patsen met je A61 toegang mag niet, maar daar ik die niet heb, kan ik er ook niet voor gestraft worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Blue op 16-10-2006 18:24 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Misschien niet helemaal in de lijn van het topic, maar moet je de waarschuwingen lezen van het apple screenshot topic. Alsof het een doodzonde is wanneer je gaat praten over een apart icoontje in je tray. Echt een idioot modbeleid af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dark Blue schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:11:
[...]

Klopt. OzBoz had namelijk in 2003 zijn USB-stick en T610 in de wasmachine gegooid.

Patsen met je A61 toegang mag niet, maar daar ik die niet heb, kan ik er ook niet voor gestraft worden.
probeer es met je andere been uit bed te stappen?

Anyway, ontopic:
Ja, ik ben het grotendeels wel met de TS eens, teveel in hokjes stouwen werkt volgens mij ook niet, op een gegeven moment zie je door al die subfora het echte forum niet meer...Een kritische blik op dat beleid lijkt me dan ook geen overbodige luxe :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

kamstra schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:27:
[...]

probeer es met je andere been uit bed te stappen?
Wat heeft dat hier nou weer mee te maken? Ik ben niet boos, ik wil het gewoon wel eens vermelden en zo bewijzen dat A61 gewoon bestaat en helemaal niet zo geheim is als wordt voorgespiegeld :)

Achter die laatste gesubde zin in m'n vorige post mag je nog een :+ of een :P lezen... ik vind het wel grappig namelijk.

Ontopic: Ik ben VOOR 'algemene' topics! Veel makkelijker bij te houden :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 16-10-2006 18:32 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Het aantal subcategorieën op de hoofdpagina is inderdaad te groot. Ik gebruik op de hoofdpagina van GoT de '/' + 'spielerij' (zoekfunctie browser) om te zoeken waar die ergens staat.

Het kan ook zijn dat het nu nog niet overzichtelijk genoeg is weergegeven. Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom er aangegeven is wie de moderators zijn op de index pagina, of de topicstarter, of het tijdstip van de laatste post. Nog mooier: de namen van de hoofdcategorieën:
[list]
• Harde waren (dus de andere categorieën zijn software?)
• Tweaking (ja, dat is het complete forum)
• Consumentenelektronica (dus een pc is geen consumenten elektronica?)
• Softe goederen (is programmeren geen software?)
• General Chat (dus er is ook een niet general chat? Zonee, waarom heet het dan geen chat, zoja, waarom heet alles eigenlijk geen chat).
• Gathering of Tweakers (hallo, zo heet het forum al)
• Bookmarks (huh?)

Oplossing:
Mijn idee (en ach, wie ben ik)
Flink restylen: met kleur werken, overbodige info weg, duidelijke hoofdfora, enkele subfora mergen. Vier hoofdcategorieën: A, B, C, D met elk een eigen kleur achtergrond.
A | B
-------
C | D

Voorbeeld:
A = Hardware (lichtblauw)
B = Software (lichtgroen)
C = Chat (lichtgeel)
D = Feedback (lichtrose)

Iedere subcategorie opnieuw bekijken of deze nodig is. Daarna mergen met een andere, opheffen of toevoegen aan een hoofdcategorie. Aan het einde hiervan de nieuwe naam voor de hoofdcategorie bedenken. Geen lollige zooi erbij, dat werkt alleen maar verwarrend. Met mouse_over javascript na x aantal seconden voor elke (sub)categorie een beschrijving geven ipv een zooi info zoals nu.

Ik denk dat Crisp dit zonder problemen kan maken. Die is toch al de koning wat betreft layout knutselen :).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 16-10-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:15:
Indeed. Iedereen kan zonder tech-kennis in de HK komen these days. De 'echte' GoT'ters zitten nog steeds in de Tech fora

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

RSP schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:24:
Misschien niet helemaal in de lijn van het topic, maar moet je de waarschuwingen lezen van het apple screenshot topic. Alsof het een doodzonde is wanneer je gaat praten over een apart icoontje in je tray. Echt een idioot modbeleid af en toe.
Zonder dat beleid te willen verdedigen (ik kom niet in het topic en dus weet er gewoon niets van), maar heb je je wel eens afgevraagd waarom dit soort regels bestaan?

Ik kan namelijk wel een idee hebben, het topic gaat namelijk over screenshots en niet over welk icoontje RSP in een of ander screenshot zag en de URL naar het programma wat dat icoontje gaf.

Nou zeg je natuurlijk, maar dat moet toch kunnen? Ja, als RSP de enige met het recht was om dat te vragen moet het nog wel kunnen, maar als je 50 screenshots post en daar komen 25 reacties met vragen, en daar dus weer 25 reacties met antwoorden op, dan is ondertussen de helft van het "screenshot" topic geen screenshot topic meer, maar een "babbel hier over vage totaal ongerelateerde software en zie af en toe een plaatje"-topic geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

elevator schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Zonder dat beleid te willen verdedigen (ik kom niet in het topic en dus weet er gewoon niets van), maar heb je je wel eens afgevraagd waarom dit soort regels bestaan?

Ik kan namelijk wel een idee hebben, het topic gaat namelijk over screenshots en niet over welk icoontje RSP in een of ander screenshot zag en de URL naar het programma wat dat icoontje gaf.

Nou zeg je natuurlijk, maar dat moet toch kunnen? Ja, als RSP de enige met het recht was om dat te vragen moet het nog wel kunnen, maar als je 50 screenshots post en daar komen 25 reacties met vragen, en daar dus weer 25 reacties met antwoorden op, dan is ondertussen de helft van het "screenshot" topic geen screenshot topic meer, maar een "babbel hier over vage totaal ongerelateerde software en zie af en toe een plaatje"-topic geworden :)
Mijn punt is dat het niet uit zou moeten maken of er een screenshot wordt geplaatst of niet, het zijn allemaal reacties die worden veroorzaakt doordat iemand een screenshot post. En wanneer het gesprek zich dusver van het onderwerp af laat dwalen, is het aan de mod om bijvoorbeeld een nieuw topic af te splitsen. Ik ben actief op verschillende grote fora, maar GoT is het enige waarbij het beleid naar mijn mening zo vreemd verloopt.

Orde, prima, ik kan me voorstellen dat je niet 10 topics per dag wilt hebben met "ik ben jarig" of "ik heb m'n rijbewijs" heck, toen ik 18 was heb ik probably ook zo'n topic geopend, maar het is gewoon vervelend om 10 dezelfde topics te hebben in de actieve topic list. Maar ik kan bijna merken dat deze orde nieuwe gebruikers behoorlijk afschrikt, met gevolg dat de huidige gebruikers meer en meer "insiders" worden. De community kan hierdoor dichtgroeien, maar ik heb absoluut te weinig gegevens om daar iets zinnigs over te zeggen. Het enige wat ik kan mededelen is dat het voor m'n gevoel lijkt alsof er naar verhouding steeds minder nieuwe gebruikers op het forum actief blijven. En één van de redenen hiervan is volgens mij het vreemde beleid.

[ Voor 8% gewijzigd door RSP op 16-10-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb niet alle replies gelezen maar wil gewoon even reageren op de topicstarter:

Tweakers is een BV, een bedrijf, met 150'000 klanten. Als je die allemaal de vrije loop laat op je forum, dan wordt het een teringzooitje. Veel mensen ergeren zich aan de strenge moderatie op GoT. De mensen die dat niet doen, ergeren zich juist vaak aan het losbandige gedrag op andere fora. Gescheld, loze topics, dubbele topics, topics met >10'000 replies, etcetera.

Als je iedereen zijn CiP laat posten, dan loopt het vol en vallen de topics waar om 'hulp' wordt gevraagd weg. En zo geldt dat voor veel andere subfora ook. Daarnaast heb je de verspreiding tussen pro's en hobbyisten. Je hebt die-hard programmeurs en je hebt beginners. Die wil je niet samen in één forum, want dan krijg je gezeur. De beginner start een topic, en wordt gelijk door een van de professionele programmeurs afgeblaft met een 'zoek maar op Google'. Terwijl een andere beginnende programmeur misschien wel pas geleden met het zelfde probleem zat en maar wat graag wil helpen.

Dus, ieder zijn eigen subforum. Je hoeft niet alle fora te bekijken hoor. Sterker nog, er is een schittenend 'Forum filter' in je Voorkeuren waar je kan kiezen welke subfora je wel en welke subfora je niet wil zien. Je klaagt toch ook niet over die 30 zenders op je TV waarvan je er maar 4 regelmatig bekijkt :z

[ Voor 5% gewijzigd door TheLunatic op 16-10-2006 20:17 ]

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

RSP schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:08:
Mijn punt is dat het niet uit zou moeten maken of er een screenshot wordt geplaatst of niet, het zijn allemaal reacties die worden veroorzaakt doordat iemand een screenshot post.
Maar waarom zouden we dan topics nog een naam geven als het toch elke keer een verrasing is wat je er in kan vinden? Mensen "lezen" zo'n topic om screenshots te zien :)
En wanneer het gesprek zich dusver van het onderwerp af laat dwalen, is het aan de mod om bijvoorbeeld een nieuw topic af te splitsen. Ik ben actief op verschillende grote fora, maar GoT is het enige waarbij het beleid naar mijn mening zo vreemd verloopt.
Maar om bij dit voorbeeld te blijven - in zo'n geval dwaalt zo'n topic niet af, jij stelt je vraag, de screenshot poster geeft z'n antwoord, jij roept nog even Bedankt en zo heb je voor 1 screenshot, drie offtopic replies.

Die 4 posts af gaan splitsen naar een nieuw topic werkt natuurlijk niet, maar ze laten staan en daarmee het topic "verpesten" omdat iedereen vragen gaat stellen werkt in de praktijk ook gewoon niet, je moest eens weten hoeveel klachten er dan komen van mensen die jullie gezeur over dat icoontje helemaal niet willen lezen want het is off-topic :)

Ik zeg hiermee niet dat alle regels die wij op GoT hebben heel goed zijn, ook zeg ik niet dat we te te weinig fora hebben, maar zomaar roepen dat een regel stom is is soms net iets te makkelijk omdat er vaak toch echt wel een praktijk ervaring achter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Tweakers Huiskamer --> Lieve Adjes

Dit topic had in de eerste plaats beter in LA kunnen staan. Ik heb daarbij de nodige berichten verwijderd die in een serieus LA topic niet thuishoren. Dat dit topic nu in LA staat betekent ook dat we verwachten dat er constructief wordt gediscussieerd. Kom eventueel met punten hoe je denkt dat wij, de crew, het beter kunnen doen. Kritiek is 1 ding, de oplossing is een andere. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:11:
Hé schat, gaan we nu zeuren om mijn wasprogramma's ? En nee, beiden doen het niet meer maar ze zijn wel heerlijk schoon :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
offtopic:
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Hahn op 18-10-2006 19:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:18
Wat is dat toch waardoor A61 de laatste tijd zoveel ter sprake komt?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Morax schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:32:
Wat is dat toch waardoor A61 de laatste tijd zoveel ter sprake komt?
Mensen zijn nieuwsgierig naar alles wat ze niet kennen. :P
Om dan maar te zwijgen over Software Engineering en Programming :X. Waar moet whizkid junior wording zijn om een vraag te stellen over z'n eerste Visual Basic projectje?
Om hier maar even op te reageren, voornamelijk omdat het over mijn "thuishonk" hier op GoT gaat, maar ook omdat dit algemeen geldt: mensen die serieus bezig zijn met programmeren weten wel waar hun topic hoort. De mensen die hun topic fout plaatsen zijn doorgaans dezelfde mensen die weinig moeite doen voor hun topicstart (immers, anders zouden ze Waar hoort mijn topic? wel gelezen hebben), wat dus voor ons als moderators het werk extra makkelijk maakt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:17:
...mensen die serieus bezig zijn met programmeren weten wel waar hun topic hoort. De mensen die hun topic fout plaatsen zijn doorgaans dezelfde mensen die weinig moeite doen voor hun topicstart (immers, anders zouden ze Waar hoort mijn topic? wel gelezen hebben), wat dus voor ons als moderators het werk extra makkelijk maakt. :P
Leg je de drempel nu niet gewoon te hoog? Ik bedoel, toen ik nét begon met programmeren wist ik 't verschil niet tussen Software Engineering en Programming; dat is gewoon hetzelfde dan. Iemand die net "Hello World" op het scherm weet te toveren gaat zich niet bezig houden met flowcharts, evt. achterliggende managementsystemen en een consumentenonderzoek.

Goed, GoT is geen beginnersforum, dit staat zelfs in de algemene FAQ. Over de drempel zal ik dus niet verder praten, aangezien dit toch alleen maar kwaad zaad zet tegenover de leidinggevenden tot dusver.
Gezien het aantal reacties sinds de move moet het volgens mij duidelijk zijn waarom het juist NIET hier stond. :/

Ik schop helemaal niemand tegen de schenen, en alsjeblieft; voel je absoluut niet aangesproken als mod, admin of whatever. Ik geef alleen m'n mening; en volgens mij zijn meer mensen het met mij eens. Gebruik dit constructief of niet, I don't care. Ik blijf wel komen, en met mij de rest van GoTtend Nederland.
We willen ook allemaal wel eens 240 op de snelweg rijden, maar als dat niet in het beleid past, doen we 't gewoon niet :+
wwillem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:50:
Het aantal subcategorieën op de hoofdpagina is inderdaad te groot. Ik gebruik op de hoofdpagina van GoT de '/' + 'spielerij' (zoekfunctie browser) om te zoeken waar die ergens staat.
:X
wwillem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 18:50:
Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom er aangegeven is wie de moderators zijn op de index pagina, of de topicstarter, of het tijdstip van de laatste post.
Ik denk dat dit een pluim is voor de moderators, en een welverdiende. Zij doen het werk, dan mag dat beloond worden door hun naam op de voorpagina. Hier komt bij dat ze zo makkelijker te benaderen zijn mocht je een vraag hebben over 'hun' subfor(um/a).
Volgens mij deel je het nu iets té generaliserend in. Ons fotografieforum past bijvoorbeeld niet in jouw nieuwe ontwerp. Het huidige ontwerp van de voorpagina is al geruime tijd zo -en is behoorlijk efficiënt- en ook nog eens aan te passen in je prefs. Echter, het gaat niet om het eigenlijke ontwerp, maar om hoe het huidige ontwerp uitgekauwd is.

Dell Studio XPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Scyth schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:02:

Gezien het aantal reacties sinds de move moet het volgens mij duidelijk zijn waarom het juist NIET hier stond. :/
Wat wil je dan...? gewoon _alle_ threads allemaal in de Huiskamer donderen omdat de meeste userts gewoon 'blunt' gezegd, te lui zijn om met hun reet uit de slowchats te verdwijnen en constructief mee te discussieren?

Dan heb je geen 'hokjesgeest' meer, enkel een grote grijze brei in de huiskamer waar alles door elkaar staat: techvragen, beleidsdiscusies..
waarschijnlijk heel 'handig' want je hoeft geen forumindexen meer te doorlopen en kunt met één shortcut _alles_ van GoT direkt makkelijk bereiken... :/

Sta je dat voor?

Als het je enkel gaat 'laten-we-eens-lekker-ranten-over-hoe-slecht-GoT-ingedeeld-is', tja dan kan je het topic best in de HK laten staan ...
heeft die misschien over twe dagen 678 replies met '*eensch*, en 'ik-was-vroeger-ook-de-beste-techposter'
Is het je bedoeling enkel 'véél replies te krijgen' of wil je meer?

Als je iets wil verbeteren, kom dan ook met praktische ideeen, dingen die mogelijk toepasbaar zijn.
iets als dr snuggles in "Onze GoT Hokjesgeest"
Ik vind dat idee absoluut onuitvoerbaar, om meerdere redenen, maar vooral omdat GoT vééls teveel inhoud heeft om dat enkel in 4 hoofdgroepen te stoppen en denk dat een 'eenvoudig' dingetje met kleuren en mousovertjes dat Crisp vast wel eventjes zou kunnen bouwen, zeker _niet_ voldoet aan de wensen van veel gebruikers...

het is een bewuste keuze juist wél te kiezen voor een verdere opdeling van fora, begin dit jaar, om verder te kunnen groeien, een subforum met een technisch onderwerp heeft een bepaalde 'kritische massa' waarbij er als er steeds meer vragen komen, ook problemen kunnen ontstaan die verderontwikkeling van en forum kunnen hinderen ...:

In vergelijk tot het GoT van 2001 en 2002 (de eerste fase van een enorme ruzie over 'niveau' en het afzakken daarvan) is het aantal posts per forum enorm gestegen...
Toendertijd was een Thread met meer dan 100 posts al een 'groot topic', en er bestonden in 2002 volgens mij totaal iets van 7 topics met meer dan 1000 replies, die als 'onevenaarbaar' golden en die iedereen kende (het 9/11 topic, het Irrelevant-topic) ..

Wil je juist afkomen van de overdaad aan teveel 'grote topics' in de topiclisting, ontkom je niet aan een verdere fragmenarisatie, dmv mer subfora...
Dan kan je het daar mee eens zijn, of eindeloos delibreren over wat nu een 'betere' indeling is, uiteindelijk is het basisprincipe dat je gewoon als crew ook soms het risico moet nemen om nieuwe subfora op te zetten en te kijken of ze werken, werken ze niet, kun je dat weer terugdraaien (wat ook gebeurt is, bv bij OTH)..
Ik hecht echter niet direkt waarde van een aantal 'oude gebruikers' die 'zeggen' een jaar terug misschien vaak daar gekomen te zijn en 'opeens dat niet meer doen en dat dan enkel op de 'nieuwe indeling' schuiven ... sorry, maar het 'verdwijnen' van behulpzame users uit tech is iets dat _altijd_ al voorkwam, en ligt vooral aan die personen zelf (verder niks op hen tegen, niemand moet zich 'gedwongen' voelen in tech te posten en behulpzaam antwoord te geven op vragen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Scyth schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 08:02:
[...]

Leg je de drempel nu niet gewoon te hoog? Ik bedoel, toen ik nét begon met programmeren wist ik 't verschil niet tussen Software Engineering en Programming; dat is gewoon hetzelfde dan. Iemand die net "Hello World" op het scherm weet te toveren gaat zich niet bezig houden met flowcharts, evt. achterliggende managementsystemen en een consumentenonderzoek.

Goed, GoT is geen beginnersforum, dit staat zelfs in de algemene FAQ. Over de drempel zal ik dus niet verder praten, aangezien dit toch alleen maar kwaad zaad zet tegenover de leidinggevenden tot dusver.
No offence, maar als je "waar hoort mijn topic" doorlezen als een te hoge drempel ervaart dan klopt er toch iets niet ;)

Daarnaast, als je als beginner je topic in SEA plaatst en het daar niet hoort dan wordt dat topic gewoon verplaatst inclusief uitleg waarom het topic is verplaatst zodat je een volgende keer wel weet waar het topic hoort. Geen probleem, en geen hoge drempel lijkt me.

offtopic:
Yes, ik reageer even expres alleen op dit stukje van je post

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 14:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Same here. Ook ik vind dat we veel te veel sub fora hebben waarvan de benaming soms ook nog eens twijfels oproept over waar een topic te posten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zou het voor het lezen al niet helpen als een linkje als deze (alle posts in de devschuur) direct op de homepage forum-index toegankelijk is? Ik weet dat zoiets ook met active topics kan, maar toch lijkt het me erg handig, en imho handiger dan deze pagina (wie gebruikt die?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:11:
Als je iets wil verbeteren, kom dan ook met praktische ideeen, dingen die mogelijk toepasbaar zijn.
iets als dr snuggles in "Onze GoT Hokjesgeest"
Ik vind dat idee absoluut onuitvoerbaar, om meerdere redenen, maar vooral omdat GoT vééls teveel inhoud heeft om dat enkel in 4 hoofdgroepen te stoppen en denk dat een 'eenvoudig' dingetje met kleuren en mousovertjes dat Crisp vast wel eventjes zou kunnen bouwen, zeker _niet_ voldoet aan de wensen van veel gebruikers...
Jij denkt het GoT teveel inhoudt heeft om het in vier hoofdgroepen te delen. Maar je hoeft voor het maken van vier hoofdgroepen niet persé te snoeien in het aantal subgroepen. Op dit moment is er geen globale indeling, terwijl die er wel kan zijn. Ik denk dat het alleen duidelijker zou worden mét indeling, ookal merge je geen subgroepen. De enige reden dat ik kan navigeren op de hoofdpagina is omdat ik ongeveer weet welke groepen er zijn en weet waar alles staat. Ik vind het nu niet logisch ingedeeld.

Je denkt ook dat kleurtjes en mouseovers na x seconden niet werken voor onze doelgroep. Hoe weet je dat :? Hoe zou het dan wel moeten worden verbeterd?

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 18-10-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Grote prutser schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:37:
Zou het voor het lezen al niet helpen als een linkje als deze (alle posts in de devschuur) direct op de homepage forum-index toegankelijk is? Ik weet dat zoiets ook met active topics kan, maar toch lijkt het me erg handig, en imho handiger dan deze pagina (wie gebruikt die?) :)
Ik zou inderdaad ook liever zien dat de hoofdgroepnaam op de index verwijst naar list_category_topics in plaats van naar list_category. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Het lijkt me eerlijkgezegd verstandig een dergelijke wens met betrekking tot de forumsoftware te melden in React Bugs en Featurerequests :) . Daar zien de mensen die er wat mee kunnen het ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Alhoewel je alles wat in dit topic misschien kan plaatsen onder een mentaliteitsprobleem, denk ik dat we vooral pragmatisch moeten kijken en twee dingen moeten onderscheiden: De indeling van de subfora zoals te zien op de index, en de gewenstheid van grote topics.

Subfora indeling

Met betrekking tot de indeling van de subfora: Als je zo op de index kijkt is er inderdaad niet gelijk overzicht. Ik denk echter dat voor de hoeveelheid onderwerpen waar we hier ruimte aan willen er echter nog best een grote mate van duidelijkheid weten te bereiken.

Zo zou het - met eenzelfde aantal fora - niet echt zin hebben om de hoofdgroepen te combineren. Je verplaatst het probleem dan alleen maar, of maakt het zelfs erger, door onder één hoofdgroep meer dan 10 fora te plaatsen.

Ook het samenvoegen van fora - zeker voor wat betreft de Softe Goederen fora - heeft over het algemeen denk ik weinig zin. Je weet dan misschien wel sneller waar een onderwerp thuishoort, maar vervolgens verzuipt het in de topiclist. Op zich is het áántal fora dus niet per sé een probleem. Het kan de overzichtelijkheid juist ten goede komen, binnen de fora zelf althans.

Misschien doet de hier al wat langer aanwezige gebruiker er nu wat langer over om te bepalen waar zijn topic hoort, maar dat moet je denk ik maar op de koop toenemen aangezien het te verwachten is dat nieuwe gebruikers niet véél meer tijd kwijt zijn aan het plaatsen van een topic. Wel brengt het denk ik met zich mee dat er in de moderatie rekening mee moet worden gehouden, en dat topics op een vriendelijke wijze moeten worden verplaatst. Maar dat gebeurt volgens mij ook :) .
Doelgroep
Naast de indeling op de index is er nog iets anders wat samenhangt met de indeling van de fora: De community die zich binnen een forum vormt, en daarmee het al dan niet aantrekken van een bepaald type gebruikers.

Er zijn een aantal fora die niet direct, of in mindere mate, opgesplitst zijn vanwege hun drukte, maar meer vanwege de wens een bepaalde doelgroep binnen te houden of beter ruimte te bieden aan een bepaald type onderwerp. De gedachte is dat 'gevorderde' gebruikers niet lastig gevallen willen worden met bepaalde problemen. Dit is niet zozeer voor wat betreft niveau maar meer voor wat betreft type onderwerp.

Zo is PW opgeplitst in (o.a.) Software Engineering & Architecture en Programming. Zo konden de 'gevorderde' gebruikers algemene ontwikkelprincipes bespreken in SEA zonder dat ze afgeleid werden door de implementatieproblematiek, codewise, die nu in PRG besproken kan worden.

Je kan je afvragen in hoeverre dat effectief is geweest, en in hoeverre het verstandig is om een dergelijk wat leger forum te scheppen. Ik heb het idee dat zeker in het begin het aantal topics over SEA problematiek lichtelijk gestegen is. Of het op de lange termijn een positief of negatief effect heeft gehad kan ik niet direct inschatten. Mocht het echter zo zijn dat het aantal topics op SEA gebied gedaald zou zijn en/of dat er minder reacties op komen, lijkt het me verstandig om een heroverweging te doen van die splitsing.

De opsplitsing van WG in Webdesign, Markup & Clientside Scripting en Graphics is aan de andere kant op het eerste oog een groter succes. Er is nu veel meer ruimte voor grafische zaken waar ook gebruik van gemaakt wordt. Ten tijde van WG sneeuwde die onderwerpen ernstig onder, en was er niet echt ruimte voor showcases, bijvoorbeeld.

Het verhaal van hierboven kan volgens mij enigzins worden doorgetrokken naar de andere opgesplitste fora. Ik kan van die fora persoonlijk echter niet direct inschatten of de splitsing een succes is geweest, ik kom er namelijk niet.
Kortom
Kortom: De herindeling van de fora kan misschien voor de hier al langer aanwezige gebruiker het overzicht initieel doen verminderen, in veel gevallen komt het de overzichtelijkheid ten goede, zeker voor wat betreft hoe het ín de fora er uit ziet. Daarrnaast kan het herindelen van fora een positief effect hebben op welke gebruikers hier komen, maar je kan je afvragen of dat overal even geslaagd is.

Grote topics

Voor wat betreft grote topics ben ik het met je eens dat die zo veel mogelijk vermeden moeten worden :) . Een groot topic heeft nogal veel nadelen, in mijn ogen. Ze zijn onoverzichtelijk, hebben een lagere searchwaarde, en ze zitten vaak vol met al dan niet beantwoorde herhalende vraagjes.

Aan de andere kant passen dingen als screenshots binnen een techforum veel beter binnen een groot topic, omdat het forum anders overstroomd zou raken met losse screenshot topics, die bovendien voor de meeste mensen niet echt een enorme meerwaarde hebben.

Met sommige ervaringen topics kan het ook voordelen hebben, aangezien losse ervaringen in losse topics ook niet echt prettig leest :P . Soms heeft het ook voordelen de ervaringen van gelijkende apparaten / software in een topic te combineren, zodat het makkelijk vergelijkbaar is.

Maar in zijn algemeenheid zouden grote topics moeten worden vermeden. Maar ik geloof niet dat er - iniedergeval niet vanuit de crew - een hang naar grote topics is :) ?

[ Voor 10% gewijzigd door JHS op 19-10-2006 14:26 ]

DM!

Pagina: 1 2 Laatste