PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dus mijn AMD64/3200+ en 1GB moet ook wel lukken dus denk ik.Dutch3men schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:31:
Ik gebruik Fraps ja. En neem op met een AMD Opteron 146, 1GB.
Vanavond eens mee experimenteren.
Heeft de grafische kaart nog invloed in deze? (en de HDD? retorische vraag lijkt me
there's no place like cloudbase
Ik heb ook een 3200+, dus dat moet geen obstakel vormen.
Ja je GPU heeft ook invloed, en je HDD vast ook wel.antonyv schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:25:
[...]
Dus mijn AMD64/3200+ en 1GB moet ook wel lukken dus denk ik.
Vanavond eens mee experimenteren.
Heeft de grafische kaart nog invloed in deze? (en de HDD? retorische vraag lijkt me)
Ik heb het filmpje net voor de 2e keer gezien en dit keer geteld, idd van 6 naar 3.GAIAjohan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:04:
[...]
Nope ging daar van 6 -> 3, maar laat idd daar wat teveel liggen. Ik rijd daar voorzichtig omdat de auto in die bocht nogal onderstuur heeft. Misschien nog even met de power van het differentieel spelen.
Denk dat ik ook tijd verlies in de eerste 'lesmo' bocht. Zeg maar de look-a-like van die Monza, alleen verkeerde kant op.
Daarnaast nog de eerste bocht naar links, maar die vind ik vrij lastig, de auto stuitert er een beetje, en daardoor heb ik er erg gauw overstuur
Dat betekend dat je de versnellingen korter hebt gezet. [toch?]
Aangezien ik op Zuhai gewoon met de standard setup wbt versnellingen rijd was mijn veronderstelling daarop gebaseerd.
Wbt "lesmo" , je raakt idd de curb daar aan de binnenkant, betekend dus eigenlijk dat je daar ook te langzaam gaat.
Best wel een tricky bocht om perfect te nemen, mij lukt het maar zelden.
Grappig dat ik jou vertel waar je te langzaam gaat/tijd kunt winnen terwijl ik er ook een 1:29 rijd.
Only fools are enslaved by time and space.
Jup versnellingen heb ik korter gezet, nu haalt ie op t einde van het rechte stuk max toeren in de 6LoneRanger schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:50:
[...]
Ik heb het filmpje net voor de 2e keer gezien en dit keer geteld, idd van 6 naar 3.
Dat betekend dat je de versnellingen korter hebt gezet. [toch?]
Aangezien ik op Zuhai gewoon met de standard setup wbt versnellingen rijd was mijn veronderstelling daarop gebaseerd.
Wbt "lesmo" , je raakt idd de curb daar aan de binnenkant, betekend dus eigenlijk dat je daar ook te langzaam gaat.
Best wel een tricky bocht om perfect te nemen, mij lukt het maar zelden.
Grappig dat ik jou vertel waar je te langzaam gaat/tijd kunt winnen terwijl ik er ook een 1:29 rijd.
Ik dacht juist dat ik de eerste verkeerd deed, dat ik daar niet genoeg de binnenkant pakte. En die tweede pak ik de curb, en volgens mij is die wel goed, want scherper sturen kon niet (ivm onderstuur
Maar racen jullie met schoenen aan, zoja wat voor schoenen, of sokken oid..
Ikzelf merk dat ik het beste rijd met mijn Puma raceschoen look-a-likes.
Gezien de bovenkanten van mijn pedalen bewegen voelt het met sokken niet zo gweldig...
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 01-11-2006 21:32 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die zijn suede maar aan de onderkant zo glad geworden dat het glad leer is inmiddels en dat glijdt lekker over de pedalen.
bij pixelmania.nl is ie (edit: de Logitech G25 dus) volgens de site nog steeds op voorraad.
Zoek op G25.
kost geloof ik 268 euro.
Oeps.. verkeerd gepost, i-i-i...ik meende nog bij de G25-topic te zijn

[ Voor 27% gewijzigd door antonyv op 02-11-2006 08:53 ]
Ik rij in de cockpit al sik er buiten ga rijden slinger ik alle kanten op. Anders moeten we een keer weer met een groep online gaan rijden, dan kunnen de mindere namelijk naar de pro'sSayWhatAgain! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:42:
Met wat voor view rijden jullie trouwens? Ik zit altijd in de cockpit, maar zo te zien moet ik overal waar ik rijd 6 seconden sneller kunnen (aan de tijden op FUZiON|Racing te zien) en dat lijkt me lastig goed te maken met alleen strakkere lijnen. Dus ik moet vinden wat ik verkeerd doe, of ik ben gewoon een amateur(nou ja, dat is ook zo natuurlijk)
Voorlopig slecht plan, met mijn skills is de kans groot dat ik alle pro's per ongeluk van de baan tikDutch3men schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:50:
[...]
Ik rij in de cockpit al sik er buiten ga rijden slinger ik alle kanten op. Anders moeten we een keer weer met een groep online gaan rijden, dan kunnen de mindere namelijk naar de pro's. Kijken hoe die rijden.
Eerst nog wat meer oefenen, daar heb ik vanaf komend weekend wel weer wat tijd voor. En over hoeveel ronden gaan de online races meestal? 1 strak rondje neerzetten vergt al aardig wat concentratie...laat staan 15.
En zet maar veel filmpjes van snelle ronden hier neer. Kan ik ook van leren. Verder doe ik ook weinig aan setups. Meestal naar soft slicks en fuel er uit, soms voor minder bandenspanning. Maar aangezien ik me er niet in verdiept heb, verander ik weinig omdat ik het dan toch maar verpruts.
Een beetje online race duurd zeker een uur, dus suc6 met oefenenSayWhatAgain! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:08:
[...]
Voorlopig slecht plan, met mijn skills is de kans groot dat ik alle pro's per ongeluk van de baan tik
Eerst nog wat meer oefenen, daar heb ik vanaf komend weekend wel weer wat tijd voor. En over hoeveel ronden gaan de online races meestal? 1 strak rondje neerzetten vergt al aardig wat concentratie...laat staan 15.
En zet maar veel filmpjes van snelle ronden hier neer. Kan ik ook van leren. Verder doe ik ook weinig aan setups. Meestal naar soft slicks en fuel er uit, soms voor minder bandenspanning. Maar aangezien ik me er niet in verdiept heb, verander ik weinig omdat ik het dan toch maar verpruts.
ik zelf vind racen makkelijker dan 1 ultiem rondje neer te zetten. Blijft lastig om op alle sectoren goed te zijn, vaak verrem ik me of ga ik net te vroeg op het gas.Dutch3men schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:18:
[...]
Een beetje online race duurd zeker een uur, dus suc6 met oefenen
In de race neem ik gewoon minder risico en kan ik nog redelijk aardige tijden rijden.
Verwijderd
Als jij bij de start rustig aan doet dan halen de "pro's" je wel in op punten waar het voor beide veilig kan. Op rechte stukken bijvoorbeeld. Gewoon online gaan en niet gelijk in hun tempo mee willen rijden.SayWhatAgain! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:08:
[...]
Voorlopig slecht plan, met mijn skills is de kans groot dat ik alle pro's per ongeluk van de baan tik
Precies de inhalende persoon is namelijk altijd diegene die moet kijken waar het kan dus als er een botsing volgt is de inhalende persoon de schuldige tenzij het een achterblijver is volgens mij. Maar inpreciepe moet de inhalende persoon altijd ervoor zorgen dat het op een veilige plek gebeurt.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:04:
[...]
Als jij bij de start rustig aan doet dan halen de "pro's" je wel in op punten waar het voor beide veilig kan. Op rechte stukken bijvoorbeeld. Gewoon online gaan en niet gelijk in hun tempo mee willen rijden.
Ik rijd op het moment vrijwel alleen maar Monza (heerlijke baan). Het maakt echt super veel verschil hoe veel je oefent op de lijnen van een baan. Mijn snelste ronde tot nu toe is 1:42.7 met een Saleen. Ik wist ook niet dat je zo hard kon met de Saleen op Monza. En ik ga elke race weer harder. Ik denk dat ik nog wel wat sneller kan. De stup is nu ook nabij perfectie. Een belangrijke setup-tip met de Saleen op Monza.... Anti-roll achter op 20, wing op 9, power op 100% en diff op 75%. Dat geeft een hoop stabiliteit. Met name door de anti-roll achter niet te hoog te zetten, dan verlies je te veel grip in de snelle bochten.SayWhatAgain! schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:42:
Met wat voor view rijden jullie trouwens? Ik zit altijd in de cockpit, maar zo te zien moet ik overal waar ik rijd 6 seconden sneller kunnen (aan de tijden op FUZiON|Racing te zien) en dat lijkt me lastig goed te maken met alleen strakkere lijnen. Dus ik moet vinden wat ik verkeerd doe, of ik ben gewoon een amateur(nou ja, dat is ook zo natuurlijk)
[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 02-11-2006 12:15 ]
Ik race steeds met mijn Sparco's aan mijn voeten, die ik enkel en alleen gebruik om te racesimmen.GAIAjohan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:15:
Maar racen jullie met schoenen aan, zoja wat voor schoenen, of sokken oid..
Ikzelf merk dat ik het beste rijd met mijn Puma raceschoen look-a-likes.
Gezien de bovenkanten van mijn pedalen bewegen voelt het met sokken niet zo gweldig...
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Met een standaard setup F550 rij ik onder de 2:08:000 (edit: ik pas wel de benzine aan en de rembalans ook, dus niet 100% standaard setup)Dutch3men schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 00:25:
[...]
Die 2:08 is zeker haalbaar hoor, maar ik test nu eerst op alle 2004 banen en daarna doe ik de 2003 banen pas. Aangezien de 2004 banen vooral worden gebruikt in de leagues. En daar dus eerst de setups voor af willen hebben.
Ik gok dat onder de 2:05:000 mogelijk is met een hotlap op Spa2003. (mij niet gelukt hoor)
Spa 2004 vind ik echter zo'n kl*te busstop hebben dat ik daar niet eens onder de 2:10 kan rijden.
Ik vind de 550 trouwens belachelijk snel vergeleken met de rest van het veld, totaal geen competitie.
Op Monza met de 550: 1:40:500, met Saleen of Viper: 1:41:750
Wel getrouw aan het echte 2004 seizoen van de GTR, waar de BMS scuderia 150+ punten haalden en de nummer 2 pas rond de 75 punten zat, maar ik vind het niet leuk.
Laar mij maar met een veld vol Vipers, Saleens en Lambo's rijden die zijn lekker aan elkaar gewaagd.
Op Monza is zelfs de C5R een hele goede tegenstander.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 19:09 ]
De Saleens, Corvettes, Lambo's kunnen ook wel voorin meekomen hoor maar er rijden nou eenmaal veel mensen in de F550.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:02:
[...]
Met een standaard setup F550 rij ik onder de 2:08:000 (edit: ik pas wel de benzine aan en de rembalans ook, dus niet 100% standaard setup)
Ik gok dat onder de 2:05:000 mogelijk is met een hotlap op Spa2003. (mij niet gelukt hoor)
Spa 2004 vind ik echter zo'n kl*te busstop hebben dat ik daar niet eens onder de 2:10 kan rijden.
Ik vind de 550 trouwens belachelijk snel vergeleken met de rest van het veld, totaal geen competitie.
Op Monza met de 550: 1:40:500, met Saleen of Viper: 1:41:750
Wel getrouw aan het echte 2004 seizoen van de GTR, waar de BMS scuderia 150+ punten haalden en de nummer 2 pas rond de 75 punten zat, maar ik vind het niet leuk.
Laar mij maar met een veld vol Vipers, Saleens en Lambo's rijden die zijn lekker aan elkaar gewaagd.
Op Monza is zelfs de C5R een hele goede tegenstander.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik maak ook elke ronde nog wel foutjes. En dan word ik ongeduldig en da's natuurlijk helemaal funest.
I'll keep tryin'!
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens.Dutch3men schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:11:
[...]
De Saleens, Corvettes, Lambo's kunnen ook wel voorin meekomen hoor maar er rijden nou eenmaal veel mensen in de F550.
Oop de langzamere banen wel, maar op snelle banen heeft de 550's een mega voordeel.
Ik denk dat ze redelijk de resultaten van het echte 2004 seizoen van de FIA GT aanhouden.
Zie hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Championship_season
Verder vind ik de Michelins ook beduidend beter in de long runs als de Pirelli's.
Ik ben het er niet mee eens: wil je winnen van mensen die op je eigen niveua ronderijden, moet je een 550 pakken.
Niveau.
Wat ik wel leuk vind is om een Viper te pakken en dan alle 550's te verslaan, als ik merk dat de echte toppers er niet bij zijn bijvoorbeeld
De Saleen is bijna een hele goede auto, alleen hij is 100 kilo te zwaar.
De Maserati is een verschrikking, en al helemaal omdat ie 170 kilo te zwaar is.
De Saleen heeft wel een mooie wegligging en gaat minder vaak stuk.
De 550 brand heel mooi zeker als ze op Monza de radiator op 2 laten
Maar toch mag het van mij allemaal ietsje meer gelijk getrokken worden
Ehum ik ken iemand die heeft online met een Corvette gewonnen op Imola in GTR2 tegen een veld vol met F550 en nog wat Saleens etc. Ja het klopt de F550 is inpreciepe de snelste bak, maar het ligt ook vooral aan de rijder ervan.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:38:
[...]
Ben ik het niet mee eens.
Oop de langzamere banen wel, maar op snelle banen heeft de 550's een mega voordeel.
Ik denk dat ze redelijk de resultaten van het echte 2004 seizoen van de FIA GT aanhouden.
Zie hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/2004_FIA_GT_Championship_season
Verder vind ik de Michelins ook beduidend beter in de long runs als de Pirelli's.
Ik ben het er niet mee eens: wil je winnen van mensen die op je eigen niveua ronderijden, moet je een 550 pakken.
Niveau.
Wat ik wel leuk vind is om een Viper te pakken en dan alle 550's te verslaan, als ik merk dat de echte toppers er niet bij zijn bijvoorbeeld
De Saleen is bijna een hele goede auto, alleen hij is 100 kilo te zwaar.
De Maserati is een verschrikking, en al helemaal omdat ie 170 kilo te zwaar is.
De Saleen heeft wel een mooie wegligging en gaat minder vaak stuk.
De 550 brand heel mooi zeker als ze op Monza de radiator op 2 laten
Maar toch mag het van mij allemaal ietsje meer gelijk getrokken worden
Net even wat rubber neergelegt op Monza [03] en na een paar rondjes kreeg ik steeds de melding van een gele vlag in de sector die ik dan net binnen reed.
Gewoon de hele sessie door, dus ook wanneer ik een tijdje in de garage had gestaan en weer het ciruit op kwam.
Verder niemand op de baan en geen marshals die met geel zwaaiden.
PSN: Shiver23
Vind je dat echt? Ik vind de F575 echt een superbak, maar met een 550 rijd ik toch echt 1.5sec per rondje sneller, gemiddeld. Omdat ik echter niet van de 550 hou, pak ik altijd maar de 575Dutch3men schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:11:
[...]
Ja het klopt de F550 is inpreciepe de snelste bak, maar het ligt ook vooral aan de rijder ervan.
Ben ik helemaal met je eens, de F575 is mijn favo GT bak tot nu toe hoewel de Lambo ook een lekkere bak is.Joss schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:15:
[...]
Vind je dat echt? Ik vind de F575 echt een superbak, maar met een 550 rijd ik toch echt 1.5sec per rondje sneller, gemiddeld. Omdat ik echter niet van de 550 hou, pak ik altijd maar de 575
De Lister is echt m'n minst fav. auto.
Ik kan echt niet sturen als ik op de pasagierstoel moet sturen.
Verwijderd
ja ik, en in de map: userdata staan je gegevens nog gewoon. Ik kon er niks aan verhelpen. Het is er gzonde van je unlocks etc. Daarom heb ik gewoon op nogrip 2 files gedownload. Eentje voor alle banen en eentje voor alle kampioenschappen. Dan is het rijden met een nieuw profiel iets gemakkelijkerShiver23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:49:
Mooi is dat. Start net het spel op, ben ik al mijn instellingen en data kwijt. Meer mensen dit meegemaakt?
\O/ weeeee =[specs]=
Verwijderd
Als je goed bent in het maken van setups dan zijn de verschillen niet heel groot tussen de auto's ... Zoals ik het nu een beetje inschat dan is het nogal baan afhankelijk welke auto nu het snelst is .... Met de Saleen en de 550 ben ik ongeveer even snel ... de Lambo is ook erg snel trouwens ....met default setups is de 550 echter de koningJoss schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:15:
[...]
Vind je dat echt? Ik vind de F575 echt een superbak, maar met een 550 rijd ik toch echt 1.5sec per rondje sneller, gemiddeld. Omdat ik echter niet van de 550 hou, pak ik altijd maar de 575
Ik dus op verder onderzoek uit, en nu blijkt dat Simbin alles verkeerd heeft gedaan.
Lees de details in dit topic Wel Duits
Lees de oplossing iets verderop, en nog verder naar onderen zie je een patch van mij, zodat je zelf niet hoeft lopen kloten.
En aub geen gezeur over mijn Duits
Owja als je de oplossing in het Engels wil:
rscnet.org ook van mij daar staat echter geen directe patch, en dan zal je wel zelf moeten kloten
Op NoGrip heb ik patch ook gezet
hier dus En daar staat de hoe ik het heb gedaan in een comment
EDIT://
Foutje van mij blijkt...
Offline geen problemen hier mee, maar online geeft het mismatches! Dus speel je alleen offline, gewoon toepassen deze hap, speel je online zo laten zoals het nu is!
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 06-11-2006 12:55 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Verwijderd
Altijd in z'n 1 zetten, en een mega peut gas geven.flopdoc schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:07:
Een vraag van een newbie: hoe kom ik uit het zand? Mijn motor blijft afslaan??
Ps, de Lister Storm slaat overal af, bij mij zelfs als ik 280 rijd. Wat een rammelbak.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
eventjes de search gebruiken AngeloooonieAngeloonie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:15:
Ik word echt knettergek van de Ghost car, kan je die niet ergens uitzetten? Bij Options kan ik niets vinden
Volgens mij moet het ergens hier in dit topic staan, en anders wel in het vorige topic.
Er staat dat 't voor de demo is maar voor de volledige versie zal t ook wel werken
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

http://racing.fuzion.nl/i...p?page=chart&data=46,24,2
[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-11-2006 20:04 ]
Die ronde is dus zeker weten niet correct. En die 1;40,1 of zo van Merquise is ook niet correct in die ronde word namelijk afgesneden.Mr. Detonator schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:04:
k kijk net naar de stats, en zie dat iemand 1:37.5 heeft gereden op monza
http://racing.fuzion.nl/i...p?page=chart&data=46,24,2
Ik heb de tijd gezien.Dutch3men schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:41:
[...]
Die ronde is dus zeker weten niet correct. En die 1;40,1 of zo van Merquise is ook niet correct in die ronde word namelijk afgesneden.
Iemand idee om dit te controleren?
Misschien verplichten van bv. screenshot of replay bij top 3...
Bijvoorbeeld, en de mogelijkheid om je eigen tijden te kunnen deleten.Redje schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:19:
[...]
Ik heb de tijd gezien.
Iemand idee om dit te controleren?
Misschien verplichten van bv. screenshot of replay bij top 3...
De lengtes van beide circuits zijn gelijk gebleven, zo ook de layout.
Bij Spa snap ik het verschil wel.
Verwijderd
Dutch3men schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:41:
[...]
Die ronde is dus zeker weten niet correct. En die 1;40,1 of zo van Merquise is ook niet correct in die ronde word namelijk afgesneden.
Ik snap nog steeds niet dat je niet gebruikmag maken van de hele baan.
Ik krijg geen warnings van de wedstrijdleiding hoor. Het is ook geen exploit of zo. Het is gewoon een rondje op de limiet. Anders zou Simbin de regels wel wat scherper hebben gezet denk ik.
Ik krijg nu al warnings voor stukken waar ik gewoon nog met 2 wielen dik op het asfalt zit, van mij had het nog wel een stukje verder gemogen.
ps: Ik heb die tijd gereden met Dutch3men z'n setup
En dezelfde vraag voor leave event, leave game en de intro clip?
[ Voor 36% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-11-2006 15:16 ]
Meestal de sponsorborden langs de baan en de pitbox indeling.LoneRanger schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:54:
Wat is trouwens het verschil tussen Monza 2003 en 2004 of Oschersleben 2003 en 2004?
De lengtes van beide circuits zijn gelijk gebleven, zo ook de layout.
Bij Spa snap ik het verschil wel.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik wil me bij deze melden als rode lantaarn drager
Fix, maar een 100mbit bak als dedicated server dan organiseer ik een leagueNiaX schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:21:
zit er eigenlijk nog een GoT league aan te komen?
Ik wil me bij deze melden als rode lantaarn drager
Dutch3men schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:18:
[...]
Fix, maar een 100mbit bak als dedicated server dan organiseer ik een league

Verwijderd
Sta 2e met mijn Saleen achter een F550.
Race begint, na 1 ronde begint die F550 als een gek te roken.
En niet stuk gaan dus.
Heeft ie 10 rondjes volgehouden, iedereen over de zeik omdat ze niks meer konden zien.
Toen heb ik hem een subtiel tikje gegeven eind parabolica en is ie op het hoekje van de pits geklapt.
Sorry daarvoor.
Maarre, is er eigenlijk een regel dat dit niet mag? (dat roken dan)
hahahaaa.... smeerlap!... hahahVerwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:13:
Zit ik gisteren in een server op Monza.
En niet stuk gaan dus.
Heeft ie 10 rondjes volgehouden, iedereen over de zeik omdat ze niks meer konden zien.
Toen heb ik hem een subtiel tikje gegeven eind parabolica en is ie op het hoekje van de pits geklapt.
Sorry daarvoor.
Maar het is inderdaad heel erg irritant. Zou verboden moeten worden (dat roken dan)
ja, ikShiver23 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:49:
Mooi is dat. Start net het spel op, ben ik al mijn instellingen en data kwijt. Meer mensen dit meegemaakt?

moet je even in UserData de map met je naam backuppen (gewoon kopieren
Mappen: Championships, save, settings
Bestanden: career.blt, *.gal, *.plr (deze laatste misschien ook niet)
namen veranderen in je nieuwe naam en waarsch. doet alles het weer...
Ik reed laatst op een server waar een F550 dat ook had je. Ik lag op P3, de rokende op P2. Op P1 lag, blijkt achteraf na hem gesproken te hebben, een AI en Physics designer van Simbin. Hij wist te vertellen dat dit een bug is die op de todo lijst staat van de developers. Zal dus niet zo vaak meer voor komen na versie 1.1Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:13:
Zit ik gisteren in een server op Monza.
En niet stuk gaan dus.
Sorry daarvoor.
Het was super irritant idd, gelukkig konik P2 al na een rondje of drie voorbij steken. Uiteindelijk 2e geworden op 2 sec. van P1 (18 ronden met dubbele fuelload...pitsstop dus). Ik reed overigens ook mer een saleen. P1 was een F550.
Ik verander niets aan mijn setup op het moment eiegnlijk, maar blijf toch een steeds snellere racepace te krijgen op Monza. 1:43.4 gemiddeld nu. Soms echt ronden achter elkaar de zelfde tijden op honderdsten.
Hmm ik ben die bug nog niet tegen gekomen moet ik eerlijk zeggen, komt die bug alleen voor als je in een Saleen rijd en voor je een F550 of?Bram77 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:53:
[...]
Ik reed laatst op een server waar een F550 dat ook had je. Ik lag op P3, de rokende op P2. Op P1 lag, blijkt achteraf na hem gesproken te hebben, een AI en Physics designer van Simbin. Hij wist te vertellen dat dit een bug is die op de todo lijst staat van de developers. Zal dus niet zo vaak meer voor komen na versie 1.1
Het was super irritant idd, gelukkig konik P2 al na een rondje of drie voorbij steken. Uiteindelijk 2e geworden op 2 sec. van P1 (18 ronden met dubbele fuelload...pitsstop dus). Ik reed overigens ook mer een saleen. P1 was een F550.
Ik verander niets aan mijn setup op het moment eiegnlijk, maar blijf toch een steeds snellere racepace te krijgen op Monza. 1:43.4 gemiddeld nu. Soms echt ronden achter elkaar de zelfde tijden op honderdsten.
En kon je nog meer te weten komen wat er nog meer op de to-do lijst staat van bugs?
Ik weet bijv wel dat er bugs zijn op de banen: Valencia, Zhuhai en Dubai. En die gekickt worden vanwege een Pissible Cheat.Bram77 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:00:
Nee, ik denk dat het F550/Saleen toeval is. Ik weet ook niet of het alleen bij de F550 voorkomt of misschien alleen op Monza. Ik heb er niet aan gedacht om om meer bugfixes te vragen. Er zijn denk ik ook niet erg veel bugs, behalve servers die af en toe heel vreemd doen... Startlichten die nooit aan gaan. Ronden en rondentijden die niet worden geregistreerd en de 1 FPS bug en gekickt worden vanwegen een "Possible Cheat" terwijl je niet cheat zijn de enige bugs ik die ik verder ben tegengekomen.
ik heb ook nog wel eens dat ik bij het inloggen telkens alle namen van alle spelers weer opnieuw voorbij zie komen...Bram77 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:00:
Nee, ik denk dat het F550/Saleen toeval is. Ik weet ook niet of het alleen bij de F550 voorkomt of misschien alleen op Monza. Ik heb er niet aan gedacht om om meer bugfixes te vragen. Er zijn denk ik ook niet erg veel bugs, behalve servers die af en toe heel vreemd doen... Startlichten die nooit aan gaan. Ronden en rondentijden die niet worden geregistreerd en de 1 FPS bug en gekickt worden vanwegen een "Possible Cheat" terwijl je niet cheat zijn de enige bugs ik die ik verder ben tegengekomen.
En op de achtergrond zie ik dan mijn auto ronddraaien in de pitbox, bij elke naam die langskomt een stapje verder
Ik kan de schijeven eventueel naar RAID0 omzetten als performance een probleem zou zijn.
Zou dit voldoende zijn om GTR2 dedicated te draaien?
Zo ja... Heeft er iemand een 100Mbit verbinding waar hij aan gehangen kan worden (ik heb d'r even geen rondslongeren
[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 16-11-2006 11:54 ]
Of de specs van de server voldoende is durf ik niet te zeggen, kwestie van een keer proberen. Maar het blijft het probleem om een 100mbit lijn te vindenBram77 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:53:
Ik heb eventueel een HP ML350 G1 server die gebruikt kan worden als dedicated server. Inclusief een legale Microsoft Windows 2000 SB Server. Er zitten twee 17.4 SCSI RAID schijven in, in RAID1 met 1GB geheugen en een 1GHz PIII processor. Ik heb thuis nog een PIII 1GHz liggen die exact het zelfde is. Die kan er eventueel nog bij, als ik een PPM module kan vinden.
Ik kan de schijeven eventueel naar RAID0 omzetten als performance een probleem zou zijn.
Zou dit voldoende zijn om GTR2 dedicated te draaien?
Zo ja... Heeft er iemand een 100Mbit verbinding waar hij aan gehangen kan worden (ik heb d'r even geen rondslongeren)
Verwijderd
Verwijderd
In deze thread op rscnet kun je een excel bestand downloaden. Deze bevat een 21 stappen plan om je bolide af te stellen.Bram77 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:18:
Wat is het "21 stappen plan"?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 12:21 ]
Is het voor beginners nuttig of ook voor ervaren rotten bijvoorbeeld?
Maar voor ervaren rotten ook wel handig om eens bij de hand te nemen, zeker als je met een nieuwe sim/soort wagen aan de slag gaat.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik vind het stappenplan erg handig werken, alleen vind ik de uitleg bij camber erg vaag.antonyv schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:17:
En bevalt het dat 21 stappen plan?
Is het voor beginners nuttig of ook voor ervaren rotten bijvoorbeeld?
Ik snap wanneer de buitenkant van de wielen meer het asfalt raken dan de binnenkant -> buitenkant warmer.
Maar wat moet ik dan doen? Buitenkant te warm == minder camber?
Binnenkant te warm meer camber?
Of is het net andersom

Thnx @ brucelee, daar heb ik 1,5maand op gewacht
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 16-11-2006 16:00 ]
Volgens mij is het zo dat als de buitenkant te warm wordt, de bovenkant van de wielen te ver naar buiten staan. Dus moet de bovenkant meer naar binnen, en dat is volgens mij meer camber, dus van bijvoorbeeld -3 naar -3,5 ofzo.GAIAjohan schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:59:
[...]
Ik vind het stappenplan erg handig werken, alleen vind ik de uitleg bij camber erg vaag.
Ik snap wanneer de buitenkant van de wielen meer het asfalt raken dan de binnenkant -> buitenkant warmer.
Maar wat moet ik dan doen? Buitenkant te warm == minder camber?
Binnenkant te warm meer camber?
Of is het net andersom
Dat is dus minder camber, oftewel meer negatieve camber.BamiHap schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:04:
[...]
Volgens mij is het zo dat als de buitenkant te warm wordt, de bovenkant van de wielen te ver naar buiten staan. Dus moet de bovenkant meer naar binnen, en dat is volgens mij meer camber, dus van bijvoorbeeld -3 naar -3,5 ofzo.
Verwijderd
Bedankt, heb ik t eindelijk een beetje door.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:26:
Als camber 0 is staat het wiel recht. Hoe meer negatieve camber, hoe meer het wiel naar binnen helt --> meer druk op de binnenkant = meer temperatuur aan de binnenkant.
Want van de handleiding van Sports Car GT (ja die heb ik nog
Heb net ff het extreem dikke boekje van NASCAR3 gezocht, en gevonden... En daar stata het werkelijk geweldig goed uitgelegd met plaatjes erbij enzo.. (die had ik eerder moeten zoeken
BruceLee schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:31:
northschleife voor gtr2 is uit
http://www.mrmenmods.org/gtr2_nords.html
Verwijderd
Heb sinds gister GTR2 in mijn bezit, heel gaaf allemaal (en moeilijk...)...
Krijg alleen mijn Logitech G25 niet goed ingesteld. Het stuur werkt nu maar op iets van 180 graden, hoe stel ik het zo in, dat hij bijvoorbeeld op 360 graden kan werken? Een rechte lijn rijden is nu zelfs al moeilijk. Met GTR1 had ik dit probleem niet.
Vast bedankt voor de reacties!
Hiervoor heb ik eigenlijk nooit echt de tijd genomen om écht goed een setup te maken. Ik kom er nou dus achter dat ik m'n remmen eigenlijk nog nooit echt goed op temperatuur heb gehad

Je kan het stappenplan trouwens handig uitprinten op maar 2 blaadjes als je bij 'Pagina instellingen' in Excel de scaling op 50% zet. Wel wat kleine lettertjes, maar hij past precies op twee A4'tjes
In de Logitech Profiler > Options > Global Device Settings.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:25:
Klein vraagje:
Het stuur werkt nu maar op iets van 180 graden, hoe stel ik het zo in, dat hij bijvoorbeeld op 360 graden kan werken?
Verwijderd
Heeft iemand trouwens nog een goede website of eventueel een goed boek over het afstellen van GTR wagens of vergelijkbaar? Ik weet niet goed waar ik op moet letten bij het afstellen van het differentieel, caster en de front & rear toe. Nou is het zo dat de wagen alle kanten opglijd in de bochten. Tevens hoor ik bij het opschakelen van de 1e naar de 2e versnelling een wiel even spinnen alsof er ineens teveel koppen op het wiel komt.
Mooi spul dat MoTeC. Met de GTR2 Analasys workbook blijkt dat ik in bochten vreselijk veel overstuur heb en bij het aanremmen van de bochten mijn rechterachterwiel blokkeert.
Dus jullie zien, ik heb documentatie nodig. Veel documentatie. Dan ga ik me eens verdiepen wat bijvoorbeeld een caster nou precies is en wat het hoort te doen. Dat legt het 21 stappen plan namelijk niet uit.
Even zoeken op "GTR Engineers Handbook". Daar staan wel wat aardige dingetjes in.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:18:
Pfff, nou weer 2 uur testen op Monza erop zitten. De bandjes zijn, voorlopig, goed afgesteld qua temperaturen en bandenspanninig.
Heeft iemand trouwens nog een goede website of eventueel een goed boek over het afstellen van GTR wagens of vergelijkbaar? Ik weet niet goed waar ik op moet letten bij het afstellen van het differentieel, caster en de front & rear toe. Nou is het zo dat de wagen alle kanten opglijd in de bochten. Tevens hoor ik bij het opschakelen van de 1e naar de 2e versnelling een wiel even spinnen alsof er ineens teveel koppen op het wiel komt.
Mooi spul dat MoTeC. Met de GTR2 Analasys workbook blijkt dat ik in bochten vreselijk veel overstuur heb en bij het aanremmen van de bochten mijn rechterachterwiel blokkeert.
Dus jullie zien, ik heb documentatie nodig. Veel documentatie. Dan ga ik me eens verdiepen wat bijvoorbeeld een caster nou precies is en wat het hoort te doen. Dat legt het 21 stappen plan namelijk niet uit.
Deze biedt ook veel info, vooral over de afstelling van de springs en dampers, ondanks dat het over Nascar wagens (echte)gaat.
Ik rijd vleugel->1/4 en antirollbar->90/15 . Met de F550 heb je denk ik minder vleugel nodig en wat meer antirollbars.
Had vanmiddag al een mirror gemaakt, alleen vergeten te postenBruceLee schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:31:
northschleife voor gtr2 is uit
http://www.mrmenmods.org/gtr2_nords.html

Verwijderd
Met GTR2 zwabbert de auto over de weg, en heb het gevoel dat hij gewoon niet wil luisteren.... Zijn er bepaalde settings die ik het beste kan gebruiken? momenteel staan mijn stuur settings zo:
Sensitivity steering: 19%
Deadzone 3%
Speed sensitivity steering: 9%
200 Graden stuurbereik (ook al op 360 gehad)
Force feedback effects: High
Force feedback strength: 75%
Heb je inverse dinges aanstaan bij de controler settings in GTR2? Zo nee zet die eens aan.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:16:
Ben sinds gister bezig met GTR2, maar ik krijg de besturing niet goed. Ik gebruik de Logitech G25. GTR1 werkt perfect, goede besturing, en ik voel perfect aan hoe de auto reageert.
Met GTR2 zwabbert de auto over de weg, en heb het gevoel dat hij gewoon niet wil luisteren.... Zijn er bepaalde settings die ik het beste kan gebruiken? momenteel staan mijn stuur settings zo:
Sensitivity steering: 19%
Deadzone 3%
Speed sensitivity steering: 9%
200 Graden stuurbereik (ook al op 360 gehad)
Force feedback effects: High
Force feedback strength: 75%
Ik hoor geluiden heel goed in de auto, maar daarbuiten hoor ik wel de geluidseffecten van de weg en gras e.d. maar het motor-geluid zelf niet.
Verwijderd
Ik zie alleen 'Reverse effects' staan bij Force feedback instellingen....Dutch3men schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:19:
[...]
Heb je inverse dinges aanstaan bij de controler settings in GTR2? Zo nee zet die eens aan.
Heb een paar keer door de tabs heen gebladerd in het spel, maar kan geen optie vinden waar 'inverse' in voorkomt...
EDIT: waarschijnlijk bedoelde je die 'Reverse effects'.... Met deze functie ingeschakeld rijd 'ie stukken beter!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 11:19 ]
Nee klopt, ik gebruik het alleen om een baan een beetje te leren kennen. Door de 'hogere' view kan ik bochten beter zien.Bram77 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:43:
geen idee, rijden met een external view schiet toch niet op.
die bedoelde hij zeker, als die uitgevinkt staat stuurt ie nl van geen kanten en kan ik ieg de auto echt niet recht laten rijdenVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:16:
[...]
Ik zie alleen 'Reverse effects' staan bij Force feedback instellingen....
Heb een paar keer door de tabs heen gebladerd in het spel, maar kan geen optie vinden waar 'inverse' in voorkomt...
EDIT: waarschijnlijk bedoelde je die 'Reverse effects'.... Met deze functie ingeschakeld rijd 'ie stukken beter!
Verwijderd
Rij nu een tijdje met die optie aan, en het stuurt weer als vanoudsKurios schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:40:
[...]
die bedoelde hij zeker, als die uitgevinkt staat stuurt ie nl van geen kanten en kan ik ieg de auto echt niet recht laten rijden
bon! ik begrijp alleen niet zo goed wat die optie inhoudt en waarom deze bestaat?Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:16:
[...]
Rij nu een tijdje met die optie aan, en het stuurt weer als vanouds
Ja deze optie bedoelde ik, wist alleen niet meer precies hoe het heetteKurios schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:40:
[...]
die bedoelde hij zeker, als die uitgevinkt staat stuurt ie nl van geen kanten en kan ik ieg de auto echt niet recht laten rijden
En waarom dit moet weet ik niet, maar denk dat dit te maken heeft met de plaatsing van de tandwielen in het stuur denk ik.

Ligt ook aan welk stuur je hebt.Kurios schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:40:
[...]
Bij een oude Wingman FF moet dit echt uit staan.
laat ik die nou net gebruiken!Redje schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:40:
[...]
Ligt ook aan welk stuur je hebt.
Bij een oude Wingman FF moet dit echt uit staan.
ik vink m toch echt aan!
Dit topic is gesloten.