Palm OS
Symbian 
Maar zonder gekheid, beide hebben voor en nadelen en als we dat in deze thread gaan bespreken ontspoort het zeker. Laten we zeggen dat het handig is als je ze beide probeert, en je niet laat verleiden door vooroordelen, maar echt kijkt welk systeem het best bij je past.
Maar zonder gekheid, beide hebben voor en nadelen en als we dat in deze thread gaan bespreken ontspoort het zeker. Laten we zeggen dat het handig is als je ze beide probeert, en je niet laat verleiden door vooroordelen, maar echt kijkt welk systeem het best bij je past.
Alors.
Is er nog nieuws over deze Treo? Zag hem al op verschillende site's in de pre-order staan. Maar wel tegen mega prijzen.....

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwijderd
Wat is mega? Op www.palm2you.nl zie ik 429 EUR. Zoiets kost een featurephone, zoals een Sony Ericsson W850i ook, maar heeft het veel en veel minder mogelijkheden.
Ik had al pre-order prijzen van 538 euro gezien ( en ik heb niet per ongeluk bij de Palm Treo 750v gekeken ofzo ), maar 430 is weer beter te doen. Heb vandaag mijn Tungsten T5 verkocht omdat ik zeker de Treo 680 ga halen zo snel deze uitkomt.
[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 18-11-2006 00:01 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Iemand enig idee of der ook een fatsoenlijke carkit voor deze Treo uitkomt? Heb al het 1 en andere gezocht maar kan niet veel vinden, BT carkits werken niet altijd even goed met een Treo kwam ik achter.
Sinds vandaag is de Cingular-gelockte versie van de 680 te koop in de US-online shop van Palm voor $349,-
Zie link: http://store.palm.com/pro...1806915&parentPage=family
Zie link: http://store.palm.com/pro...1806915&parentPage=family
En hij is alweer uitverkocht
Is trouwens wel een goed teken, de uitlevering is begonnen dus....
Nou heb wel alvast wat dingen gekocht zodat ik gelijk aan de slag kan als mijn pre-oder verstuurd is. Heb me een Palm Leather case besteld, een Cradle en een 2GB SD kaartje en ook een Brando screenprotector. Die laatste had ik ook op mijn Tungsten T5 ook, was echt heel fijn.
Nou heb wel alvast wat dingen gekocht zodat ik gelijk aan de slag kan als mijn pre-oder verstuurd is. Heb me een Palm Leather case besteld, een Cradle en een 2GB SD kaartje en ook een Brando screenprotector. Die laatste had ik ook op mijn Tungsten T5 ook, was echt heel fijn.
Verwijderd
zag juist bij smartphonestunts.nl dat de levering was verschoven van eind november naar eind december!Apoca schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:42:
En hij is alweer uitverkochtIs trouwens wel een goed teken, de uitlevering is begonnen dus....
Nou heb wel alvast wat dingen gekocht zodat ik gelijk aan de slag kan als mijn pre-oder verstuurd is. Heb me een Palm Leather case besteld, een Cradle en een 2GB SD kaartje en ook een Brando screenprotector. Die laatste had ik ook op mijn Tungsten T5 echt heel fijn.
Ahhhh dat meen je niet...
Ik hoop nog steeds op de laatste week nov of de eerste week van dec.

Ik hoop nog steeds op de laatste week nov of de eerste week van dec.
Heb wat mailtjes verzonden gisteren, en sommige leveranciers wisten nog wanneer de uitlever datum was. Andere houden vast aan de laatste week november en de eerste week van december.
Het is koffie dik kijken denk ik, en maar gewoon wachten tot hij leverbaar is.
Gaat iedereen hem sim-lock vrij bestellen, of met sim-lock?
Het is koffie dik kijken denk ik, en maar gewoon wachten tot hij leverbaar is.
Gaat iedereen hem sim-lock vrij bestellen, of met sim-lock?
Gisteren gebeld met de Palm, en die zeiden dat de Treo's onderweg zijn richting NL. En mochten zich er geen problemen voordoen, de uitlevering eind volgende week van start kan gaan.
Tevens in de prijs naar beneden bijsteld ( van 429 naar 399 ) om import vanuit de VS min of meer te ontmoedigen.
Trouwens al mijn spulletjes voor de Treo zijn al binnen, op de Treo zelf na dan
Tevens in de prijs naar beneden bijsteld ( van 429 naar 399 ) om import vanuit de VS min of meer te ontmoedigen.
Trouwens al mijn spulletjes voor de Treo zijn al binnen, op de Treo zelf na dan
Verwijderd
Officeel bericht:
Palm kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van de Palm Treo 680 smartphone
Bron: http://www.newmobile.nl/eur/nl/ .
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 12:34 ]
Pfff de prijzen gaan alweer verder omlaag. Zet je een mooie pre-order voor 399, en dan is die nu al voor 389 te krijgen en voor 382.
Maar ja als ik hem binnen heb is dat weer allemaal minder erg
Denk dat de uiteindelijke prijs wel zo rond de 370 / 380 zal komen te hangen.
Maar ja als ik hem binnen heb is dat weer allemaal minder erg
Denk dat de uiteindelijke prijs wel zo rond de 370 / 380 zal komen te hangen.
Verwijderd
Let wel in welk perspectief je dit plaatst!Artcore schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:44:
380 is nog behoorlijk wat geld, dat noem ik geen instapprijs. 299 zou netjes zijn.
Een high-end featurephone zoals de Sony Ericsson W850i of een Samsung D900 kost nu gewoon rond de 400 EUR, en kunnen nog de helft van de dingen niet die de Treo 680 *wel* kan. No way dat met deze specs de Treo 680 rond de 200 EUR zonder abonnement kan kosten.
Met abonnement zal de Treo 680 evenveel kosten als zo'n featurephone met abonnement.
De prijzen ga als een trein omlaag, nu al voor 361 te krijgen zag ik bij Salland...
[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 29-11-2006 19:08 ]
Verwijderd
...altijd mooi.... lichte teleurstelling over vroegtijdige introductieprijzen en vervolgens de harde rit omlaag bij introductie. Is bijna bij elke product hetzelfde procesApoca schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:08:
De prijzen ga als een trein omlaag, nu al voor 361 te krijgen zag ik bij Salland...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:21 ]
Ik volg met behoorlijk wat interesse dit topic (mijn vriendin wil een rooie 680) maar toch vind ik het nog wel wat duur... voor minder geld heb je bijvoorbeeld al een HP 6515, zelfde form factor, touchscreen, qwerty toetsenbord enz maar dan met aanzienlijk betere camera mogelijkheden EN ingebouwde GPS ontvanger... alleen niet in het rood verkrijgbaar
Een D900 heb je trouwens al voor 299 euro, niet dat die dingen mij iets boeien...

Een D900 heb je trouwens al voor 299 euro, niet dat die dingen mij iets boeien...
Verwijderd
...mwoh, minder geld....volgens kieskeurig.nl vanaf 389.- (even de specs buiten beschouwing gelaten...).xvanwaart schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:33:
... voor minder geld heb je bijvoorbeeld al een HP 6515, zelfde form factor, touchscreen, qwerty toetsenbord enz maar dan met aanzienlijk betere camera mogelijkheden EN ingebouwde GPS ontvanger...
Een D900 of een HP Windows Mobile kun je toch niet met een Treo vergelijken. De D900 al zeker niet, de HP nog tot op zekere hoogte maar das toch geen mooi model man
Nee, voor alle mensen die nog moeten bestellen ik zeg nog een weekje wachten en dan zijn de prijzen wel stabiel denk ik. Zo als het er nu uitziet zal de prijs nog wel een stukje zakken, maar ik denk dat 361 toch een zeer scherpe prijs voor een dergelijk toestel is.
Al is de VS prijs nog steeds lager dan de 361 euro die hij nu op de laagste plaats kost.
Nee, voor alle mensen die nog moeten bestellen ik zeg nog een weekje wachten en dan zijn de prijzen wel stabiel denk ik. Zo als het er nu uitziet zal de prijs nog wel een stukje zakken, maar ik denk dat 361 toch een zeer scherpe prijs voor een dergelijk toestel is.
Al is de VS prijs nog steeds lager dan de 361 euro die hij nu op de laagste plaats kost.
Al tweakers die deze gsm in huis hebben? Ik had een pre-order staan ergens. Deze heb ik weer ingetrokken, toen weer ergens anders uitgezet en nu zit ik in de wacht tot de 2e week van december.
Maar ja er zijn ergere dingen in het leven, en buiten dat is de Treo dan al door zoveel mensen getest dat je gelijk weet wat je moet doen met problemen waar je tegen aan kunt lopen.
Maar ja er zijn ergere dingen in het leven, en buiten dat is de Treo dan al door zoveel mensen getest dat je gelijk weet wat je moet doen met problemen waar je tegen aan kunt lopen.
www.palmclub.nl, daar zitten al wat mensen die m hebbenApoca schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:38:
Al tweakers die deze gsm in huis hebben? Ik had een pre-order staan ergens. Deze heb ik weer ingetrokken, toen weer ergens anders uitgezet en nu zit ik in de wacht tot de 2e week van december.
Dat is zeker een forum om goed te lezen. Doe ik al sinds ik de Tungsten T5 had.
[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 02-12-2006 16:05 ]
Vandaag is mijn pakje aangekomen, kan maar 1 ding zeggen.
Mega vet ding
Mega vet ding
Feli!
Ik lees overal dat ie lekker goed in de hand ligt en mega-simpel te bedienen is, en dat films, MP3's allemaal soepel draaien. En niet te vergeten superhandige agendafunctie, zonder dat idiote Outlook interface op een veel te klein scherm zoals bij Windows Mobile.
Klopt dat?
Ik lees overal dat ie lekker goed in de hand ligt en mega-simpel te bedienen is, en dat films, MP3's allemaal soepel draaien. En niet te vergeten superhandige agendafunctie, zonder dat idiote Outlook interface op een veel te klein scherm zoals bij Windows Mobile.
Klopt dat?
Alors.
Nee, alleen de mensen die van een Treo 650 upgraden zeggen dat de batterijduur relatief tegenvalt, maar dat komt omdat de Treo 650 een enorme batterij aan boord had. De Treo 680 heeft een dunnere batterij aan boord, dus inderdaad een minder goede batterijlevensduur dan de Treo 650.Artcore schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:17:
Ik lees overal dat de batterijduur enorm tegenvalt.
Klopt dat?
Echter, als je het met de concurrentie vergelijkt (Blackberries, Motorola Q) zie je dat de batterijduur alsnog beter is, zie ook deze tests:
http://blog.treonauts.com...680_batter.html#trackbackConclusion
It’s a fact that I could be running battery tests for an entire year and likely get slightly different results every time. Having said this, for me the most important thing running these tests has been to ensure that the official Treo 680 power ratings are correct – thankfully they were all well within range.
Evidently, Treo 650 owners (particularly those that have been used to an extended battery) who recently upgraded to the 680 will likely be the ones to complain most vociferously about the new battery performance. However they will have to remember that this is one of the compromises that they will need to make in order to benefit from the new lighter and slimmer form-factor of the Treo 680.
[ Voor 35% gewijzigd door Stereotomy op 09-12-2006 23:24 ]
Alors.
Ja hij ligt dus echt mega in de hand, en de bediening gaat echt bijna allemaal met de duim en de 5 way navigator. Dit is echt een mega plus punt. De stylo heb je dus echt niet nodig.
Over de batt hoor ik ook verschillende dingen, ik heb hem dus gisteren gekregen rond 1 uur. Opgeladen tot hij vol was, en na wat bellen en smsen was hij vanmorgen om 11 uur leeg. Zou je normaal zeggen slik.... maar ik lees overal dat de batt na een week en een aantal keren geheel leeg en weer vol geladen zeker 3 tot 4 dagen mee gaat. Als je doet bellen en smsen enz. Dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt met de batt.
Ps. Palm OS rocks, man dit ding is snel met het switchen van progs
Over de batt hoor ik ook verschillende dingen, ik heb hem dus gisteren gekregen rond 1 uur. Opgeladen tot hij vol was, en na wat bellen en smsen was hij vanmorgen om 11 uur leeg. Zou je normaal zeggen slik.... maar ik lees overal dat de batt na een week en een aantal keren geheel leeg en weer vol geladen zeker 3 tot 4 dagen mee gaat. Als je doet bellen en smsen enz. Dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt met de batt.
Ps. Palm OS rocks, man dit ding is snel met het switchen van progs
Veel nieuwe Smartphonegebruikers laten het scherm op 100% staan. Behalve dat je een zonnesteek oploopt
, is dat ook een behoorlijke aanslag op je batterij. 's nachts kan ik mijn Treo als schijnwerper gebruiken in het fietsenhok. Ikzelf heb hem op 20-30% staan, en dat vind ik al fel.
Alors.
Klopt, alles wat je niet gebruikt zo wie zo al uitzetten. Scherm op 50% en hoppa.
Je kunt daar het freeware minitones voor gebruiken. Dan kun je een heel MP3 op de Treo in stukjes knippen hoe je het zelf wilt.
Alors.
Ik ook. Heb het ding nu ongeveer een week en het lijkt met de dag nog steeds beter te gaan. In het begin iedere nacht opgeladen, nu minder vaak. Hopen dat het nog iets doorgaat zo, en ik ben content.Apoca schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:09:
Dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt met de batt.
Is er iemand die ook issues heeft met Office 2007 + syncen wanneer je Documents to go geinstalleerd hebt? Wanneer ik docs2go niet meesync gaat alles prima, sync ik die wel mee, dan werkt het niet. Ik heb al ergens gelezen dat het komt omdat hij eerst Outlook doet, die iets frustreerd voor Docs2go.
Ben benieuwd naar anderen met ervaring met wat dit betreft.
Daarnaast, syncen over bluetooth, kan dat?
Is de nieuwe Docstogo wel compatible met Office 2007 wat betreft syncen? Ik geloof dat Pocket Office van Windows Mobile dat ook niet was (maar hee what else's new).
De volgorde van de conduits kun je zelf heel makkelijk aanpassen, zie ook op deze pagina: http://www.palmclub.nl/tips/sync.shtml
Syncen over Bluetooth is makkelijk: als het goed is zit er gewoon onder "bluetooth" een wizard die dat voor je regelt.
De volgorde van de conduits kun je zelf heel makkelijk aanpassen, zie ook op deze pagina: http://www.palmclub.nl/tips/sync.shtml
Syncen over Bluetooth is makkelijk: als het goed is zit er gewoon onder "bluetooth" een wizard die dat voor je regelt.
Alors.
Ja, die is fijn, maar als ik dan wil syncen zegt hij een tijdje "connecting..." en dan krijg ik de melding "Unable to initiate HotSync operation because the port is in use by another application". Ik begrijp alleen niet welke app dat zou moeten zijn dan, want ook na het opnieuw openen van Bluetooth geeft hij dat.Stereotomy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:48:
Gebruik je de standaard Windows XP drivers voor Bluetooth? Volgens mij werken die helemaal niet goed. Bluetooth op WinXP is een ramp, je moet via een omweg de software van Bluesoleil/Widcomm installeren, dan gaat het pas goed, denk ik.
Alors.
Verwijderd
Ik MOET hem ook echt hebben. Jammer dat de gekleurde versies nog niet leverbaar zijn in NL. Heeft iemand misschien een idee of die nog komen?
www.pdashop.beVerwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:50:
Iemand een idee waar ik de 680 in stock kan vinden in Belgie?
Alors.
Verwijderd
Ja die had ik al, maar daar kan ik niet gewoon ff heen rijden om hem op te halen 
Zou hem namelijk graag morgen of zaterdag ten laatste hebben...
Zou hem namelijk graag morgen of zaterdag ten laatste hebben...
Ik was vandaag bij de MM in A'dam ZO en heb zowel de Treo 680 en HTC S620 gezien. Volgens mij heeft de S620 meer features en de 680 heeft touchscreen. Volgens mij zag die S620 er wat platter uit. Zelf twijfel nog tussen een PalmOS en een Windows Media versie. Mijn neiging gaat meer richting de Trea 680 omdat ik lees van meerdere mensen dat deze beter in de hand ligt.
Hebben mensen nog meer reviews en/of tips?
Hebben mensen nog meer reviews en/of tips?
Het is om het even. De S620 is een mooi apparaat (en mooi dat er WiFi in zit), maar de beperking van het apparaat is volgens de Smartphone Edition van Windows Mobile. Die versie is erg uitgekleed tov. de Pocket PC Phone Edition (die op bijv. de HTC TyTN staat).
De Treo 680 heeft een 'volledig' OS, maar mist weer WiFi. Voor de rest is het een prima apparaat met een goed scherm en lange standbytijd.
De Treo 680 heeft een 'volledig' OS, maar mist weer WiFi. Voor de rest is het een prima apparaat met een goed scherm en lange standbytijd.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Ok ik zou hier graag nog eens reclame willen maken voor Easyware.be te Leuven; hadden er vrijdagochtend nog 5 binnengekregen waarvan er 4 reeds gereserveerd waren. Ze hadden me meteen een mailtje gestuurd en ben hem tegen de middag gaan halen. Snel Missing Sync gekocht en nu werkt alles perfect! Deze Smartphone is een echte zaligheid om mee te werken, misschien wat te ingewikkeld voor beginners. Mijn eerste ervaringen met het Palm OS waren allesinds positief.
2 vraagjes:
- Hebben jullie ook last van een flikkerend toetsenbord?
- hoe lang gaat de batterij bij jullie mee?
2 vraagjes:
- Hebben jullie ook last van een flikkerend toetsenbord?
- hoe lang gaat de batterij bij jullie mee?
Ik zit te denken om de Treo 680 te gaan bestellen bij pdashop. Hebben mensen nog tips voor accesoires. Levert pdashop een beetje snel?
pdashop is razendsnel. Binnen een dag als het op voorraad is. Typisch een shop die misschien niet de allergoedkoopste is, maar wel altijd service biedt, goeie ervaringen mee.
Mijn tips voor accesoires:
- Screenprotector vind ik een must (Brando)
- Leren, metalen, plastic of siliconen case eromheen.
- 1GB SD kaart (hoeft tegenwoordig <20 EUR te kosten)
- Stereo headset 2.5mm plug waarmee je ook kunt bellen (ca. 10 EUR als je goed zoekt)
- Stereo headset 2.5mm plug waarmee je ook kunt bellen (ca. 10 EUR als je goed zoekt)
[ Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 26-12-2006 11:34 ]
Alors.
Verwijderd
Gisterenavond nog enkele zaken besteld:

Denk niet dat ze open zijn deze week; heb ze gisteren proberen te bellen en kreeg antwoordapparaat, en heb nog steeds geen bevestiging van verzending gekregen... Nochtans heb ik met Visa betaald.
Waren dus enkel op 2de Kerstdag gesloten. Mijn bestelling is gisteren om 20.21u verzonden, met wat geluk voor morgen(vrijdag)avond afgeleverd

Denk niet dat ze open zijn deze week; heb ze gisteren proberen te bellen en kreeg antwoordapparaat, en heb nog steeds geen bevestiging van verzending gekregen... Nochtans heb ik met Visa betaald.
Waren dus enkel op 2de Kerstdag gesloten. Mijn bestelling is gisteren om 20.21u verzonden, met wat geluk voor morgen(vrijdag)avond afgeleverd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 09:45 ]
Weten mensen nog winkel, naast de PDAshop, die ook goed passende casing voor de Treo 680 verkopen. Ik heb mijn Treo bij de MM gehaald, maar die hadden helaas geen casings voor deze palmStereotomy schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 11:33:
pdashop is razendsnel. Binnen een dag als het op voorraad is. Typisch een shop die misschien niet de allergoedkoopste is, maar wel altijd service biedt, goeie ervaringen mee.
Voor mijn treo 750v heb ik 2 cases, een leren pielframa en een metalen pdair case. Beide zijn ook leverbaar voor de 680
http://www.pielframa.com/menu_treo_680.htm (binnen een paar dagen binnen omdat het met express verstuurd wordt)
http://www.pdair.com/cata...11000042&products_id=5227 (binnen 1 1/2 week binnen)
http://www.pielframa.com/menu_treo_680.htm (binnen een paar dagen binnen omdat het met express verstuurd wordt)
http://www.pdair.com/cata...11000042&products_id=5227 (binnen 1 1/2 week binnen)
[ Voor 19% gewijzigd door falconxp op 28-12-2006 11:28 ]
Mijn Treo 650 voldoet nogsteeds, alleen alle kans natuurlijk dat deze het in de nabije toekomst een keer begeeft.
Zo te zien is de upgrade naar een 680 niet ideaal: minder accuduur?
Als Palm nu eens met een upgrade met UMTS kwam, dan was dat een ideale opvolger voor de 650, dit is natuurlijk gewoon doodzonde..
Als Palm nu eens met een upgrade met UMTS kwam, dan was dat een ideale opvolger voor de 650, dit is natuurlijk gewoon doodzonde..
Verwijderd
Iemand een idee hoe ik auto-complete afzet als ik berichtjes schrijf?
Stel: Ik wil "wel" schrijven, maakt ie er automatisch "we'll" van...
Deze fixjes downloaden:Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:16:
Iemand een idee hoe ik auto-complete afzet als ik berichtjes schrijf?
http://www.palmclub.nl/fo...l?highlight=autocorrectie
Alors.
Verwijderd
Vergeet niet dat dit toestel een instapmodel is! Om kosten te drukken zijn gewoon features zoals wlan en UMTS weggelaten.geertb schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:28:
Mijn Treo 650 voldoet nogsteeds, alleen alle kans natuurlijk dat deze het in de nabije toekomst een keer begeeft.
En verder... Ik ben net terug van kado voor schoonvader halen, even binnengelopen bij BelCompany en daar stond die dan in de etalage. Even nagevraagd wat die koste icm een T-Mobile Relax 150 + Pocket Internet Totaal en kwam ik op €129,99 (zonder dat internet €189). Deze prijs komt ongeveer overeen met die van smartphoneshop.nl. Dus heb ik em gekocht.
Mijn eerste ervaringen post ik waarschijnlijk morgen. Maar ik kan iig al zeggen dat ik geen last heb van een knipperende toetsenbord verlichting en er zit alvast 1 screenprotector in de doos die ik niet had verwacht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 17:46 ]
Yeah, het blijft erg fijn spul en voor die prijs moet je 't niet laten liggen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:24:
[...]
Vergeet niet dat dit toestel een instapmodel is! Om kosten te drukken zijn gewoon features zoals wlan en UMTS weggelaten.
En verder... Ik ben net terug van kado voor schoonvader halen, even binnengelopen bij BelCompany en daar stond die dan in de etalage. Even nagevraagd wat die koste icm een T-Mobile Relax 150 + Pocket Internet Totaal en kwam ik op €129,99 (zonder dat internet €189). Deze prijs komt ongeveer overeen met die van smartphoneshop.nl. Dus heb ik em gekocht.
Mijn eerste ervaringen post ik waarschijnlijk morgen. Maar ik kan iig al zeggen dat ik geen last heb van een knipperende toetsenbord verlichting en er zit alvast 1 screenprotector in de doos die ik niet had verwacht.
Ik hoop alleen dat Palm dus toch nog met een iets uitgebreidere versie komt, en dan natuurlijk wel *met* PalmOS :-)
Ik momenteel zeer blij met mijn Treo 680...maar hoe het internet gedeelte gebuiken. Ik heb een abbonnement T-mobile. Aangezien deze type telefoon/PDA niet in standaard lijst sta kan ik niet echt terug vindennwat ik precies moet instellen.
Je gaat naar Prefs >> Network en daar druk je op Connect. Dan zit je via GPRS op internet. Er worden verschillende standaard profielen aangemaakt. Als je geen Web n Walk hebt genomen bij T-Mobile (9,50 EUR onbeperkt per maand) dan gebruik je het T-Zones profiel.
Als je wel Web 'n Walk hebt maak je een nieuw profiel aan, met user/pass: tmobile/tmobile en APN: internet.
Als je wel Web 'n Walk hebt maak je een nieuw profiel aan, met user/pass: tmobile/tmobile en APN: internet.
Alors.
Ik heb geen Web n Walk. Als ik bij refs >> Network kijk is er al een standaard profiel. Hiermee kan ik alleen niet connecten. Als ik vervolgens een eigen profiel maak met de gegevens van T-mobile site kan ik wel verbinding maken, maar als ik vervolgens naar web ga en probeer pagina's te openen dan ik de melding dat de site niet geopend kan worden.Stereotomy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:44:
Je gaat naar Prefs >> Network en daar druk je op Connect. Dan zit je via GPRS op internet. Er worden verschillende standaard profielen aangemaakt. Als je geen Web n Walk hebt genomen bij T-Mobile (9,50 EUR onbeperkt per maand) dan gebruik je het T-Zones profiel.
1) Beschrijf de gegevens van het standaard profiel eens letterlijk?
2) Geef de URL van de site van T-Mobile waar je de instellingen hebt gekopieerd?
Hoe meer info jij geeft, hoe beter andere mensen je kunnen helpen.
Ik kom er net achter dat mijn standaard T-zones profiel op mijn Treo 650 niet eens wil connecten. Waarschijnlijk betekent het gewoon dat je de klantenservice even moet opbellen en vragen of ze GPRS voor je willen activeren. Ik vind de 9,50 EUR voor onbeperkt internet optie wel heel fijn.
2) Geef de URL van de site van T-Mobile waar je de instellingen hebt gekopieerd?
Ik kom er net achter dat mijn standaard T-zones profiel op mijn Treo 650 niet eens wil connecten. Waarschijnlijk betekent het gewoon dat je de klantenservice even moet opbellen en vragen of ze GPRS voor je willen activeren. Ik vind de 9,50 EUR voor onbeperkt internet optie wel heel fijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Stereotomy op 30-12-2006 01:32 ]
Alors.
Dir staat op de site als ik inlog:Stereotomy schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:30:
1) Beschrijf de gegevens van het standaard profiel eens letterlijk?
GPRS telefoon
Instellingen Gegevens
Profiel Naam (Naam Proxy) t-zones GPRS
Homepage (URL, startpagina) http://www.t-zones.nl/
IP-adres 010.010.010.010 (of 10.10.10.10)
Gebruikersnaam tmobile
Password tmobile
APN (GPRS access point) wap
GPRS connection when available
Response timer 300 (5 minuten)
Timeout 300 (5 minuten)
Beveiliging (security option) Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode) tijdelijk (bij Nokia 7650 doorlopend!)
Dit heb ik ingegeven:
Gebruikersnaam tmobile
Password tmobile
APN (GPRS access point) wap
Ik kan dan wel connecten, maar bij opzoeken van een pagina meteen de melding dat page could not be found
Mijn standaard profiel geeft:
Gebruikersnaam tmob
Password -assigned-
APN (GPRS access point) internet-act
Net gebeld met T-mobile. T-zones (WAP) werkt iig niet op de Treo 680. Je moet dan of internet aanvragen of web n walk (9,50 p/)
Verwijderd
Even terug komen op het knipperende toetsenbord, ik was iets voorbarig en heb er toch 'last' van. Echter ervaar ik het niet als storend, maar vind het wel een vreemd trekje.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:24:
[...]
Kort mijn eerste ervaringen:
• Snel leeg na eerste keer laden (~2,5 dagen) maar dat ligt denk ik aan de nieuwe accu die pas werkt na enkele keren volledig op en ontladen. Afgelopen nacht voor de 2de keer opgeladen en blijft verbazingwekkend op 99% staan wat ik ietsje vreemd vind na 12 uur ingeschakeld te zijn. Afwachten.
• Alle programma's werken lekker vlotjes muv Google Maps (zwaar programma?).
• Synchroniseren dmv Bluetooth vind ik persoonlijk erg traag gaan (Apple Powerbook 12" 1.33 BT1.2 + OSX 10.3 + iSync Conduit). Via USB is erg snel.
• Even wat zitten te internetten (1-2min) via bluetooth met de bijgeleverde Blazer webbrowser. Rendert op het eerste oog tweakers.net (niet pda.tweakers.net) niet helemaal goed maar lijkt wel bruikbaar, misschien iets met instellingen klooien. Eigenlijk te vroeg om een oordeel te trekken.
• Pimp-gehalte hoog bij vrienden totdat ze horen dat ie maar een 0.3 megapixel camera bevat
Ps, weet iemand een winkel die een mooie slanke beschermhoes voor de Treo 750/680 verkoopt?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 02:57 ]
Verwijderd
Is het mogelijk dat er na een week gebruik een dode pixel opkomt? het is een wit-als-wit-rood-als-zwart pixel die gisteren ineens verscheen als ik m'n scherm opzette... Enig idee hoe het zit met de garantie hierop? Ik ken het systeem bij laptops, maar op m'n mobieltje nog nooit een dode pixel meegemaakt...
Edit: Nog iets anders:
Heb me een Carcomm autolader gekocht (de lader geeft ook stroom aan m'n TomTom wireless GPS ontvanger). Maar als ik m'n Treo in die cradle zet, denkt ie dat ie aangesloten is op een carkit. Resultaat: Ik kan niet bellen via speaker (ah neen, hij denkt dat audio-in en -uit via de carkit gaat) en m'n TomTom kan ik ook niet horen... Is er een soort van instelling die ik ergens kan aan/uitzetten ofzo zodat dit wel mogelijk is?
Edit: Nog iets anders:
Heb me een Carcomm autolader gekocht (de lader geeft ook stroom aan m'n TomTom wireless GPS ontvanger). Maar als ik m'n Treo in die cradle zet, denkt ie dat ie aangesloten is op een carkit. Resultaat: Ik kan niet bellen via speaker (ah neen, hij denkt dat audio-in en -uit via de carkit gaat) en m'n TomTom kan ik ook niet horen... Is er een soort van instelling die ik ergens kan aan/uitzetten ofzo zodat dit wel mogelijk is?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 08:29 ]
Verwijderd
Dat klinkt als een dode subpixel, je kan er eens over proberen te wrijven misschien dat die dan weer goed gaat werken of een erg flitsend (letterlijk) filmpje downloaden die gebruikt werd om dode pixels te activeren te bij de PSP (geen idee of het werkt) zoek maar eens op "revive pixel psp".Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:25:
Is het mogelijk dat er na een week gebruik een dode pixel opkomt? het is een wit-als-wit-rood-als-zwart pixel die gisteren ineens verscheen als ik m'n scherm opzette... Enig idee hoe het zit met de garantie hierop? Ik ken het systeem bij laptops, maar op m'n mobieltje nog nooit een dode pixel meegemaakt...
[...]
Voor garantie zou ik gewoon bellen naar de winkel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 15:31 ]
Verwijderd
Hier ben ik weer 
Hoe kan ik custom themes maken voor m'n Treo?
Voorts denk ik wel dat dit de eerste GSM/SmartPhone is die ik langer dan een maand of 2 ga houden (tot de iPhone uitkomt natuurlijk
) echt een prachtapparaat!
Hoe kan ik custom themes maken voor m'n Treo?
Voorts denk ik wel dat dit de eerste GSM/SmartPhone is die ik langer dan een maand of 2 ga houden (tot de iPhone uitkomt natuurlijk
Skins:
http://www.palmpowerups.c...Content&pa=showpage&pid=1 - SkinUI
http://software.treonauts.com/product.asp?id=1153 - Palmrevolt
Als je op zoek bent naar andere launchers raad ik LauncherX en ZLauncher aan. Of wat ik zelf gebruik: Initiate. (zoek op Google op naam en "Palm" erachter)
Als je op zoek bent naar andere launchers raad ik LauncherX en ZLauncher aan. Of wat ik zelf gebruik: Initiate. (zoek op Google op naam en "Palm" erachter)
Alors.
Verwijderd
Ok dankje, heb ze al terug ge-uninstalled, het oorsprongkelijke theme blijft nog altijd het beste en meest gebruikvriendelijkeStereotomy schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:26:
Skins:
*Edit: Ok genoeg geduld gehad...
Ik heb het over MissingSync. Na een reboot kan ik exact 1x syncen, en nadien blokkeert het programma of krijg ik een connectiefout op m'n Palm... Na enkele succesvolle syncs merkte ik trouwens ook dat hij belange niet al mijn afspraken op m'n Palm zette.
Heb al spijt dat ik het gekocht heb, was redelijk duur programma!
Dus, bibi opent Google en komt op een pagina van Palm waar een step by step guide staan om je Palm te syncen mbv iSync. Altijd al goede ervaringen gehad met iSync, dus wou het eens proberen.
MissingSync ge-Appzappt, en de software van Palm gedownload.
De Installatie: Alles gaat goed tot eventjes voor het einde. Krijg ik plotseling 2 popups die er mij niet echt gezond uitzien:

Iemand enig idee waarom ik deze krijg? Ik zie ze nu elke keer als ik heropstart én als ik HotSync Manager of Conduit Manager wil launchen.
Ik hou echt van m'n Treo, maar wordt gewoon

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 10:08 ]
Verwijderd
Mij valt op dat als ik in gesprek ben de backlight van het scherm blijft branden ondanks dat er staat ingesteld dat deze uit dient te schakelen na 30 seconden. Is dit normaal?
Goed nieuws voor de Treo 680 bezitters die vinden dat de batterij niet lang genoeg meegaat.
1) Palm heeft een patch uitgebracht die de camera-sensor op standby modus goed uitschakelt. Op ongepatchte Palms bleef de sensor intern werken, wat tot batterijverlies leidde
2) Er is een methode beschreven om de batterijregisters te resetten, waardoor de juiste voltage wordt gemeten. Het is nu zo dat de Palm soms nog een uur door kan gaan, ook al staat de batterij indicator op 10%.
3) Er is ook bekend dat op sommige oudere cradles voor bijv. de Treo 650, de Treo 680 niet goed wordt opgeladen.
Zie hier.
1) Palm heeft een patch uitgebracht die de camera-sensor op standby modus goed uitschakelt. Op ongepatchte Palms bleef de sensor intern werken, wat tot batterijverlies leidde
2) Er is een methode beschreven om de batterijregisters te resetten, waardoor de juiste voltage wordt gemeten. Het is nu zo dat de Palm soms nog een uur door kan gaan, ook al staat de batterij indicator op 10%.
3) Er is ook bekend dat op sommige oudere cradles voor bijv. de Treo 650, de Treo 680 niet goed wordt opgeladen.
Zie hier.
Alors.
Verwijderd
Dat er iets met de camera of de foto programma's was merkte ik al. 2 dagen gewoon kunnen gebruiken en was nog meer dan 3/4de vol, daarna enkele foto's gemaakt en na een nachtje was hij maar nog 1/8ste vol... Patch vanmiddag geïnstalleerd en de telefoon lijkt idd veel zuiniger te werken.
Deze oplossing door het resetten van de batterijregisters kan die niet hier ook gepost worden? Ik heb persoonlijk geen zin om me te registreren op een forum voor zo iets eenmaligs.
Deze oplossing door het resetten van de batterijregisters kan die niet hier ook gepost worden? Ik heb persoonlijk geen zin om me te registreren op een forum voor zo iets eenmaligs.
Voor het lezen hoef je je niet te registeren hoor? Volgens mij komt er alleen een irritant popup/popdown schermpje.
Alors.
Verwijderd
Mijn autocradle heeft dit probleem inderdaad, die geeft net genoeg stroom op de batterijstand te behouden heb ik zo de indruk...Stereotomy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:45:
Verwijderd
Als ik naar deze url ga wat temaken heeft met die batterij resetten:Stereotomy schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:36:
Voor het lezen hoef je je niet te registeren hoor? Volgens mij komt er alleen een irritant popup/popdown schermpje.
http://www.palmclub.nl/fo...x-voor-de-treo-680-a.html
Moet ik inloggen. Naar dit topic wordt verwezen door het topic waarheen gelinkt wordt in jou vorige post.
Hm, ik zie het. Dan werkt deze lijst met nieuwtjes beter.
http://www.palmclub.nl/nieuws/
Overigens is er helemaal niks mee om je daar te registreren, posten is niet verplicht, de laatste keer dat ik checkte.
http://www.palmclub.nl/nieuws/
Overigens is er helemaal niks mee om je daar te registreren, posten is niet verplicht, de laatste keer dat ik checkte.
Alors.
Verwijderd
Zit ik hier goed om te bekijken wat de voordelen zijn tov een Nokia e61 ? Ik mis op de 750 bijvoorbeeld nog steeds wifi
klopt, maar dit topic gaat over de 680. Dus met palmOS. De 750 draait op WndowsMobile. Het enige mankement van deze apparaten is inderdaad het gebrek aan wifi, en ja ik weet hoe goedkoop bijv. tmobile pocket internet totaal enzo allemaal zijn, maar aangezien ik geen abbo heb geldt dit niet voor mijVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:31:
Zit ik hier goed om te bekijken wat de voordelen zijn tov een Nokia e61 ? Ik mis op de 750 bijvoorbeeld nog steeds wifi
Verwijderd
Tja, Palm OS... ik dacht al iets aan die 750 te zien wat niet normaal was... het Windows Logo dus.hellboy123 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:47:
[...]
klopt, maar dit topic gaat over de 680. Dus met palmOS. De 750 draait op WndowsMobile. Het enige mankement van deze apparaten is inderdaad het gebrek aan wifi, en ja ik weet hoe goedkoop bijv. tmobile pocket internet totaal enzo allemaal zijn, maar aangezien ik geen abbo heb geldt dit niet voor mij
Het is moeilijk, ik denk over een E61 maar mijn gevoel zegt altijd een Treo.
Een 680 had wel Wifi toch ? Even zoeken... maar is dat nog recent genoeg ?
edit:
auw, daar moet dan een hele dikke cover omheen voor wifi
auw, daar moet dan een hele dikke cover omheen voor wifi
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 18:57 ]
Natuurlijk is die er, zie ook dit overzichtVerwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:47:
Weet iemand of er ook een MSN client voor de Treo 680 beschikbaar is?
Verichat hangt trouwens aan een zijden draadje, maar dan nog zijn er voldoende alternatieven over.Verichat (MSN/ICQ/AIM)
Causerie (MSN/ICQ/AIM/Jabber/Google Talk)
QuickIM (MSN)
Agile (MSN/ICQ/AIM/Yahoo)
Verwijderd
Dank je wel!GlowMouse schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:52:
[...]
Natuurlijk is die er, zie ook dit overzicht
[...]
Verichat hangt trouwens aan een zijden draadje, maar dan nog zijn er voldoende alternatieven over.
Ik heb ervaring met Windows mobile 5.0, maar niet met Symbian. Gisteren heb ik in Hilversum gezocht naar de Treo 680. Ik heb hem alleen bij de Dixons (op voorraad) gevonden, maar daar mocht ik hem niet proberen. Waar zit het grote verschil tussen de besturingssystemen?Stereotomy schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:37:
Symbian
Windows mobile vind ik op zich prima, maar de Treo 750 is zoveel duurder dat ik sterk aan de Treo 680 zit te denken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 15:30 ]
PalmOS is nogal "getting things done" zonder poespas gericht. Alles is heel simpel gehouden, ook het uiterlijk, en met name de Treo 680 is een kei in het eenhandig bedienen van de telefoon, daar waar andere smartphones twee handen nodig hebben (met het aanwijsstokje).
Ook als je geen Outlook wil gebruiken, wordt het Palm Desktop meegeleverd, waardoor je op je desktop toch al je afspraken en adressen kunt synchroniseren.
Zie ook deze Nederlandstalige review. http://www.palmclub.nl/re...o-680-voor-beginners.html
En wat uitgebreider:
http://www.palmclub.nl/re...reo-680-deel-1-van-3.html
Succes met je keuze
Ook als je geen Outlook wil gebruiken, wordt het Palm Desktop meegeleverd, waardoor je op je desktop toch al je afspraken en adressen kunt synchroniseren.
Zie ook deze Nederlandstalige review. http://www.palmclub.nl/re...o-680-voor-beginners.html
En wat uitgebreider:
Succes met je keuze
[ Voor 23% gewijzigd door Stereotomy op 03-04-2007 16:18 ]
Alors.
Verwijderd
Die reviews had ik al bekeken. Ik hoorde ook van iemand anders dat PalmOS heel gebruikersvriendelijk moet zijn, dan zal ik er vast ook wel aan kunnen wennen.Stereotomy schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:16:
PalmOS is nogal "getting things done" zonder poespas gericht. Alles is heel simpel gehouden, ook het uiterlijk, en met name de Treo 680 is een kei in het eenhandig bedienen van de telefoon, daar waar andere smartphones twee handen nodig hebben (met het aanwijsstokje).
En wat uitgebreider:
Succes met je keuze
Outlook gebruik ik niet, dus die Palm Desktop is welkom.
Mijn huidige Smartphone gebruik ik niet als PDA, maar ik ben bang dat mijn PDA na aanschaf van de Treo 680 wel de deur uit gaat. Mijn huidige smartphone heeft geen touchscreen en dat vind ik wel zo fijn bij de agenda functie.
Draait Tomtom Navigator 6 inmiddels al op de Treo 680? In de review staat dat het toen nog niet kon.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 16:42 ]
Nouja, zo te zien op http://www.tomtom.com/pro...p?ID=260&Category=2&Lid=5 wel; al verbaast het me, omdat andere PalmOS PDA's niet worden ondersteund...Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:39:
Draait Tomtom Navigator 6 inmiddels al op de Treo 680? In de review staat dat het toen nog niet kon.
Heeft voor zover ik weet te make nmet de hoeveelheid "echt" RAM (bij de T5 best krap, bij de T3 wat ruimer, de T3 werkt over het algemeen ook (tenminste, dat is de consensus.))
Mundu werkt overigens ook goed: http://messenger.mundu.com/Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:47:
Weet iemand of er ook een MSN client voor de Treo 680 beschikbaar is?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
In Europa zijn de gekleurde Treo's bij geen enkele mobiele operator te koop, dus helaas is dit alles alleen goed nieuws voor inwoners van de VS of voor de gelukkigen die op slinkse wijze alsnog een rood model Europa weten binnen te smokkelen
Bron: http://www.palmclub.nl/ni...ampt-in-de-vs-nieuws.html
En ik wil zo graag een rode
Bij de Eurostore van Palm is hij wel leverbaar, maar dan ben ik 85 euro meer kwijt (bij een cashback en dan los kopen) dan bij verlenging van mijn abonnement.
Bron: http://www.palmclub.nl/ni...ampt-in-de-vs-nieuws.html
En ik wil zo graag een rode
Bij de Eurostore van Palm is hij wel leverbaar, maar dan ben ik 85 euro meer kwijt (bij een cashback en dan los kopen) dan bij verlenging van mijn abonnement.
Verwijderd
Ik ben redelijk tevreden met mijn Treo 680. Alleen heeft mijn Treo een vreemd trekje als ik internet met mijn laptop (Apple Powerbook) via bluetooth en gprs. Omdat ik eerdere problemen had met verliezen van de gprs verbinding na enkele minuten, heb ik instellingen gebruikt op deze site http://vocaro.com/trevor/treo-dun/ . Deze problemen werden dus veroorzaakt door standaard instellingen van OSX, na aanpassen werken deze perfect...
Echter heb ik nu nog een vreemd probleem dat ik soms 2 uur kan internetten op mijn laptop met gprs en soms nog geen 30 min, hierna schakelt de Treo de bluetooth uit. Nu zou ik willen weten of meerdere mensen dit probleem hebben, op internet vind ik er niets van.
Echter heb ik nu nog een vreemd probleem dat ik soms 2 uur kan internetten op mijn laptop met gprs en soms nog geen 30 min, hierna schakelt de Treo de bluetooth uit. Nu zou ik willen weten of meerdere mensen dit probleem hebben, op internet vind ik er niets van.
Is er hier iemand met zowel ervaring met een 650/680 en met een 750?
Ik heb nu een 650 en wil weer iets nieuws, en twijfel heel erg. Heb in de winkel 2 minuten met een 750 gespeeld, maar kreeg niet het vertrouwde Treo gevoel...
Ik heb nu een 650 en wil weer iets nieuws, en twijfel heel erg. Heb in de winkel 2 minuten met een 750 gespeeld, maar kreeg niet het vertrouwde Treo gevoel...
Verwijderd
Ik heb toch maar de rode Treo 680 bij de Palm online shop besteld en hij werd dezelfde dag nog verzonden. De volgende dag (gisteren) werd hij al door UPS aangeboden, terwijl de telefoon uit Ierland moest komen! Helaas was ik gisteren niet thuis en ben ik dat vandaag ook niet..
Woei, er is eindelijk een patch voor het Postbank probleem met de TAN codes.
Als je dit installeerd werkt het:
http://www.palm.com/sg/su...ads/treo/680sgupdate.html
Als je dit installeerd werkt het:
http://www.palm.com/sg/su...ads/treo/680sgupdate.html
Er is ook een security patch uitgekomen, enkele dagen geleden: http://www.palm.com/us/su...eo/680securityupdate.html
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Mijn excuses voor de enorme bump, maar hierbij toch even een vraagje.
Is het op dit moment nog verstandig om een Treo 680 te kopen? Mijn PalmTX is op dit moment stervende en ben op zoek naar een alternatief waarbij ik dan ook meteen een telefoon vervang.
De Treo 680 is namelijk al een jaar oud en de specificaties waren toen al niet hoogstaand.
Echt veel andere alternatieven zijn er niet van Palm zelf op een Treo 750V nam al is die ook al een jaar oud al heeft het recent een rom update voor winmob 6 gehad.
Is het op dit moment nog verstandig om een Treo 680 te kopen? Mijn PalmTX is op dit moment stervende en ben op zoek naar een alternatief waarbij ik dan ook meteen een telefoon vervang.
De Treo 680 is namelijk al een jaar oud en de specificaties waren toen al niet hoogstaand.
Echt veel andere alternatieven zijn er niet van Palm zelf op een Treo 750V nam al is die ook al een jaar oud al heeft het recent een rom update voor winmob 6 gehad.
Ikzelf heb een 650, en werk daar prima mee. Over het algemeen zijn de 680 eigenaren best positief. Er is natuurlijk ook nog de net uitgekomen treo 500v. Die is wat kleiner, en minder PDA achtig.
Ik had eerst veel interesse in de 500V maar na het lezen van de palmclub.nl review hoef ik niet meer zo. Het menu is alles behalve eenvoudig te bedienen, in die zin dat je aardig wat door menu's moet bladeren om tot je gewenste functie te komen.jopie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:43:
Ikzelf heb een 650, en werk daar prima mee. Over het algemeen zijn de 680 eigenaren best positief. Er is natuurlijk ook nog de net uitgekomen treo 500v. Die is wat kleiner, en minder PDA achtig.
TomTom navigator 6 op de Treo 680;
Product is natuurlijk al een paar jaar oud en daarom is er nog maar weinig informatie over te vinden.
Installeren is me vandaag gelukt en het lijkt me handig voor degene die ook nog een navigatie pakket op hun 680 willen een bericht te plaatsen met hoe te werk te gaan;
Wat je van te voren nodig hebt;
Product is natuurlijk al een paar jaar oud en daarom is er nog maar weinig informatie over te vinden.
Installeren is me vandaag gelukt en het lijkt me handig voor degene die ook nog een navigatie pakket op hun 680 willen een bericht te plaatsen met hoe te werk te gaan;
Wat je van te voren nodig hebt;
- het pakket van TomTom met kaarten naar wens.
- een sd-kaartje, capaciteit minimaal de grootte van de kaarten
- een sd-kaartlezer
- Installleer TomTom Navigator op de sd-kaart
- Download de update voor de Treo 680 (3.3 MB WinZip-bestand)
(niet meer te vinden op de site van Palm, maar nog wel via palm2you.nl f.y.i.) - Unzip de Zip
- Kopieer uit de update het bestand start.prc naar /Palm/ op de sd-kaart (natuurlijk overschrijven)
- Kopieer uit de update de bestanden Data.chk en Munich.bin naar /Tomtom/ op de sd-kaart (natuurlijk overschrijven)
- sd-kaart weer in de Treo 680, Navigator openen en dan de instellingen doorlopen.