• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Gisteren tijdens de Digital Life Conference in New York presenteerde Palm een nieuwe telg uit de Treo familie, de Palm Treo 680. Dit is een low/mid-end GSM/GPRS/EDGE model uit de Treo lijn, draaiend op het vertrouwde PalmOS, die gericht is op zowel gebruikers in Amerika als Europa die willen instappen met een functionele Smartphone.

http://www.palm.com/us/images/products/smartphones/treo680/nav_treo680_logo.gif
http://www.palm.com/us/images/products/smartphones/treo680/overview_680_photo.jpg http://euro.palm.com/nl/nl/img/products/staytuned/staytuned_treo680.jpg

http://www.treocentral.com/images/admin_uploaded/1160685423.gif

http://mytreo.net/archives/images/2006/10/edcolligan_with_680s.jpg

Palm Inc. CEO Ed Colligan - Pimp your Treo bling bling 8)

Specs

Verkrijgbaar in de kleuren artic (wit), graphite (zilver), cobalt (oranje) en crimson (fel rood), heeft deze Treo 680 dezelfde formfactor als de recent gelanceerde high-end Treo 750v. Het scherm is nog steeds de PalmOS standaard 320x320 waarmee je in combinatie met de 312 MHz PXA270 processor met TCPMP prima films kunt afspelen, maar processorkracht is eigenlijk nooit een probleem geweest bij PalmOS 5. Wat nieuw is, is de standaard mogelijkheid tot streaming media met wmv/wma streams. RAM is naar 64 MB vergroot, BT 1.2, IR en er gaan goddank normale SD kaartjes in. De verwisselbare batterij is iets verkleind, waardoor de Treo nu netjes rond de 150 gram weegt.

Palm had bij de lancering bekend gemaakt dat ze veel van de standaard software een upgrade hebben gegeven, en veel nieuwe handigheidjes ingebouwd die vooral het bellen met deze smartphone gemakkelijk maakt. Zo is de Phone applicatie vernieuwd, en zijn er nu tabbladen waarmee je snel bij je favoriete programma of contacts kunt komen. Documents to Go 8 is bijgeleverd. MS Word, Excel, Powerpoint en PDF is dus standaard mogelijk. :z

Ook hebben ze een vrij uitgebreid onscreen-help systeem erin gepropt zodat al die snelle professionals het ook onder de knie krijgen ondanks dat ze de handleiding niet hebben gelezen. ;)

Al met al een leuk instapmodel voor Palm met een paar compromissen waaronder het gemis van Wifi er een is. (zucht, kreun, steun gaat er bij de fanboys >:) ) Aan de ene kant is dat voor een betere relatie met de GSM operators, die Palm nu hard nodig heeft, aan de andere kant is Wifi een aanslag op je batterijvermogen en behoorlijk overbodig als je onderweg wil surfen. Op kantoor en thuis is vaak je normale computer in de buurt, of is er een BT netwerkje aanwezig.

Palm gaat voorlopig de Treo 680 in Europa eerst via de Palm Store verkopen (over een maand of wat al!), en daarna via de GSM carriers maar daarover is nog niet zoveel bekend. Maar de prijzen zullen relatief laag zijn, omdat Palm mensen met een featurephone (high end Samsungs, Motorola etc.) aan de Smartphone wil hebben.

Oh ja, d'r is ook nog een vet Flash filmpje online over de Treo 680. :P

Links

Nederlandse Palmclub
Brighthand
Treonauts
Mytreo.net
Treocentral
Infosync

[Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 14-10-2006 16:03]

Alors.

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02-12 17:45
De laatste Palm waarschijnlijk met Palm OS. Hij ziet er leuk uit, en hij pakt de onderkant van de markt mee. Niet echt super intressant voor de veel eisende tweaker, wel voor de huis en tuin pda.

Mooi ding verder :)

• Stereotomy
  • Niet online
Misschien laatste Smartphone van Palm met PalmOS, wie weet, maar ik denk dat voor PalmOS er nog wel ruimte is voor een paar handhelds en eventueel een Mobile Manager (Lifedrive) volgend jaar. Access (die Palmsource heeft gekocht) is druk bezig met het nieuwe besturingssysteem op Linux, en die bevat een compatibility layer voor PalmOS programma's, dus daar zullen de tienduizenden Palm programma's op voort blijven leven.

Palm heeft in ieder geval te kennen gegeven het huidige PalmOS Garnet te willen blijven gebruiken omdat het alles doet wat het moet doen voor een Smartphone of PDA. Niet voor niets heeft de Treo in de USA qua Smartphones een marktaandeel van 20-25%. Europa loopt in dat opzicht echt achter, hier zijn het Windows Mobile en vooral Symbian die de dienst uitmaken.

Daarnaast doet Palm zelf geheimzinnig over een in-house OS, dus wie weet (en is mijn stille hoop) tovert Palm Inc. een konijn in de hoed in de vorm van wederom een helemaal zelf geproduceerd OS. RIM/Blackberry kan het nog steeds, dus dan kan Palm het zeker opnieuw. :)

[Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 13-10-2006 21:50]

Alors.

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-12 14:50

Ginz

Trek Superfly 5 powered

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Stereotomy
  • Niet online
Oh ja, tegelijk met de launch van de Treo 680 was er bij de Digital Life conference ook de mededeling dat Google, die sowieso al een strategisch samenwerkingsverband had met Palm, Google Earth en Maps geschikt heeft gemaakt voor de Palm door middel van een Palm client. Heb het net op mijn Treo 650 geprobeerd en het is geweldig!! Een Google Earth plaatje is ca. 50 kb en een Google Map plaatje ca. 30 kb, en het verschijnt best snel op het scherm. Ook handig is dat de "find business" en "directions" functionaliteiten is ingebouwd: een soort online Tomtom krijg je dan. :D

Recentelijk is Google Earth / Maps ook geheel geschikt voor Nederland gemaakt, dus doe er je voordeel mee. ;)

download hier Google Earth / Maps voor PalmOS

http://www.google.com/gmm/images/treo.png

[Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 13-10-2006 21:57]

Alors.

• Artcore
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Hmmz, ik moet nog zien hoe goedkoop 'ie wordt. Denk dat het nog gaat tegenvallen.

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Holy shit dat is een vet ding.
Ik heb nu zo'n heerlijk onstabiele Qtek telefoon die ongeveer 2 keer per week vastloopt als je het net niet kan gebruiken, ik zat naar de Blackberry 8700 te kijken als opvolger maar daarmee kan je blijkbaar niet zomaar mee internetten als je geen Blackberry abo hebt.
Deze palm lijkt er wel op en ziet er ook nog eens leuk uit, en eindelijk geen antenne meer.
Als TomTom er ook nog op draait bestel ik hem vandaag nog.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Tof apparaat, misschien de opvolger van mijn huidige Treo 650.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• john-hendriks
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-11 19:22
Bierkameel schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:06:
Ik heb nu zo'n heerlijk onstabiele Qtek telefoon die ongeveer 2 keer per week vastloopt als je het net niet kan gebruiken, ik zat naar de Blackberry 8700 te kijken als opvolger maar daarmee kan je blijkbaar niet zomaar mee internetten als je geen Blackberry abo hebt.
Deze palm lijkt er wel op en ziet er ook nog eens leuk uit, en eindelijk geen antenne meer.
volgens mij kun je ook zonder BB-abo uitstekend internetten via een normaal GPRS-abonnement, maar je ontvangt dan niet de emails als push maar moet je ze zelf ophalen

• Stereotomy
  • Niet online
De Treo is net zo vrij als een Qtek, HTC of elk andere niet-Blackberry smartphone. Blackberries maken van een speciale server gebruik om pushmail te ontvangen, da's hun kracht en tegelijkertijd ook een zwakte.

Ik heb nu een Treo 650 en een 9,50 EUR onbeperkt internet abbo bij T-Mobile (PIT / Web 'n Walk) en ben de hele dag online. Op de Universiteit heb ik een Microsoft Exchange account, dus ik kan met behulp van de ingebouwde mailclient van mijn Palm (of Chatteremail, wat ik liever gebruik) pushmail ontvangen, wat erg fijn is.

http://regmedia.co.uk/2006/10/12/treo680_single.jpg

Een ding waar de Treo's in uitblinken overigens is wel het gemak waarmee je alles met één hand kunt bedienen. Elke knop is op het scherm zonder het touchscreen aan te raken bereikbaar met de D-Pad. Scheelt als je je E-mail probeert te lezen in een volle bus. :P

[Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 14-10-2006 01:55]

Alors.

• Ginz
  • Laatst online: 06-12 14:50

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Heeft je Qtek al eens aan de kabel gehangen voor een ROM update?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Giox schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:52:
[...]

Heeft je Qtek al eens aan de kabel gehangen voor een ROM update?
Yupz, Qtek 8300 met de nieuwste ROM, apps installeer ik altijd netjes op de SDcard en ik probeer zoveel mogelijk werkgeheugen vrij te houden.
Op mn werk heb ik ook meerdere 9100's met de nieuwste ROM en die hebben ook de gekste problemen, ik krijg er elke week wel een paar terug, met de Blackberry's heb ik nooit problemen.
Mn laatste Palm was de Tungsten C en die deed ook altijd netjes zn werk.

Reacttie op hieronder:
Ik krijg ze terug van users die niet weten hoe zo'n apparaat werkt en die halen er dan ook de gekste dingen mee uit, meestal is het een hard reset, opnieuw inrichten en dan werkt het wel weer.
Verder is de bluetooth ondersteuning nogal brak en wisselen van theme wil ze ook nog weleens laten hangen.

En nu maar weer ontopic, dit gaat over Palms, niet over WM phones :)

[Voor 25% gewijzigd door Bierkameel op 13-10-2006 23:09]

• DaannO
Bierkameel schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:02:
[...]

Yupz, Qtek 8300 met de nieuwste ROM, apps installeer ik altijd netjes op de SDcard en ik probeer zoveel mogelijk werkgeheugen vrij te houden.
Op mn werk heb ik ook meerdere 9100's met de nieuwste ROM en die hebben ook de gekste problemen, ik krijg er elke week wel een paar terug, met de Blackberry's heb ik nooit problemen.
Mn laatste Palm was de Tungsten C en die deed ook altijd netjes zn werk.
offtopic:
Ik heb erg weinig 9100 terug gehad. Als ik terug denk geen! Zelf heb ik er ook een en die werkt altijd goed. Nog nooit een probleem gehad. Het zelfde geld voor de 8300 serie :)

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:19
Tof ding! Hopelijk niet te duur, enig idee wanneer hij uitkomt?

• LOST
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-08-2013

LOST

LOST...niet de serie.

MarcoC schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:55:
Tof ding! Hopelijk niet te duur, enig idee wanneer hij uitkomt?
...volgens mij wordt er gemikt op 1e kwartaal 2007, als ik de berichten mag geloven.
Als de prijs aantrekkelijk (laag ;) ) genoeg is, dan een mooie kanshebber om aangeschaft te worden.

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

• xvanwaart
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-10 15:36
euhmmm de Palm 750v wordt net als elke Qtek door HTC gemaakt... komen uit dezelfde fabriek dus, gezien het feit dat deze met het beeldscherm uit als 2 druppels water is met de 750v lijkt het me aannemelijk dat hij door dezelfde fabriek gemaakt wordt...

ps. gezien het feit dat PalmOS niet verder doorontwikkeld wordt maar omgaat in een soort Linux systeem maakt het wel weer gaaf! wellicht zitten we hier binnenkort met een Linux Treo!

[Voor 9% gewijzigd door xvanwaart op 14-10-2006 09:48]

• MSalters
  • Laatst online: 06-12 18:45
Officieel nog niet natuurlijk, 't is een vrije domme actie om aan te kondigen dat je de Treo 680 ondersteunt als Palm 'm nog niet heeft aangekondigd. Maar als het inderdaad gewoon een upgrade van de 650 is, dan zou TomTom een simpele kans laten liggen als ze'm niet ondersteunden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• MarcoC
LOST schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:44:
[...]

...volgens mij wordt er gemikt op 1e kwartaal 2007, als ik de berichten mag geloven.
Als de prijs aantrekkelijk (laag ;) ) genoeg is, dan een mooie kanshebber om aangeschaft te worden.
1e kwartaal 2007 :'( . Dat is wel erg laat, ik wil in december een abbo afsluiten en als de Treo dan nog niet uit is zal ik hem helaas alvast moeten schrappen :( .

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

MarcoC schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:19:[...]1e kwartaal 2007 :'( . Dat is wel erg laat,
mmm... zie zelfs nu het volgende:
De 680 komt naar verwachting medio 2007 op de Europese markt en zal circa 199 dollar kosten, nagenoeg de helft van de prijs van de zakelijke modellen.
[bron: http://www.zibb.nl/nieuws...1277515&versie=1&rss=true ]
...dat schiet dus inderdaad niet op :(

[Voor 4% gewijzigd door LOST op 14-10-2006 15:53]

...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl

• Stereotomy
  • Niet online
LOST schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:44:
[...]

Ik geloofde de berichten niet, omdat Palm er traditioneel altijd voor gezorgd heeft dat de spullen die ze in de lente en herfst introduceren, of voor de zomer of voor kerst in de schappen heeft liggen. Vooral voor kerst is enorm belangrijk.

Tijdens de launch press conference zei Ed Colligan dat de Treo 680 wereldwijd over een maand of wat vanaf de site van Palm verkocht gaat worden, en er een gecoordineerde marketingcampagne door verschillende mobiele operators ertegenaan wordt gegooid. Daarbij krijg je vanaf de site:
During its initial release, Palm is also including a special music bundle at no additional cost:
- PocketTunes Deluxe
- Free, 30-day subscription to Yahoo! Music
- 1GB memory card
- Stereo earbuds
Wat best lekker is. :)
euhmmm de Palm 750v wordt net als elke Qtek door HTC gemaakt... komen uit dezelfde fabriek dus, gezien het feit dat deze met het beeldscherm uit als 2 druppels water is met de 750v lijkt het me aannemelijk dat hij door dezelfde fabriek gemaakt wordt...
Da's allemaal hardware, maar Palm heeft als enige licensienemer van Microsoft bijna een Carte Blanche gekregen om Windows Mobile te tweaken naar de smaak van de gebruikers, en eigen software in het OS te schrijven. Zo heb je nu net als op de PalmOS Treo's ook de mogelijkheid om met de DPad van knop naar knop te navigeren op het scherm, zonder het touchscreen aan te raken, is de phone applicatie onder handen genomen zodat het meer functies bevat dan de normale WM Smartphone etc. Het gaat Palm echt niet alleen om specs en hardware, waar veel andere hardwaremakers mee lopen schermen, maar juist om het daadwerkelijke gebruik. :)

(o.a. bron )

[Voor 29% gewijzigd door Stereotomy op 14-10-2006 16:12]

Alors.

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

Stereotomy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:00:
[...]Tijdens de launch press conference zei Ed Colligan dat de Treo 680 wereldwijd over een maand of wat vanaf de site van Palm verkocht gaat worden,
Zie in dat bericht tevens staan:
Next week,[...knip...]will launch a coordinated marketing campaign, and Palm expects a "...very rapid rollout, worldwide..."
en
However, my personal feeling is that the Treo 680 is going to be a popular Christmas gift for those wanting a feature-phone; and, that it will make Palm, Inc. many a new friend, all over the world.
...lijkt inderdaad te wijzen op een introductie toch nog voor dit jaar :9~ Zou fijn zijn.

[Voor 11% gewijzigd door LOST op 14-10-2006 16:10]

• Huig
  • Laatst online: 04-12 11:28

Huig

Merino Fanatic

Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs, ik loop al heel lang na te denken over een nieuwe telefoon.
De conventionele smartphones als de qtek 9100 of mio A710 vind ik te duur, en de gangbare toestellen hebben niet zo veel mogelijk heden. Sinds ik student ben lijkt het me geweldig om al in de trein te kunnen beginnen aan een opzetje voor een paper oid.
Ook omdat ik geen abbo wil (simyo is voor mij goedkoper) hoop ik dat deze telefoon zeker onder de 300 euro gaat kosten.

Hij is trouwens nauwelijks groter dan een 3310 :9

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• MarcoC
LOST schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:07:
[...]
Zie in dat bericht tevens staan:
[...]
en
[...]
...lijkt inderdaad te wijzen op een introductie toch nog voor dit jaar :9~ Zou fijn zijn.
Zou inderdaad fijn zijn, in december word ik 18 en kan ik dus eindelijk een telefoonabbo afsluiten. Als deze Palm dan al beschikbaar is dan zou dat heel erg fijn zijn :).

• Pavla
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06-12 22:29
MarcoC schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:44:
[...]

Zou inderdaad fijn zijn, in december word ik 18 en kan ik dus eindelijk een telefoonabbo afsluiten. Als deze Palm dan al beschikbaar is dan zou dat heel erg fijn zijn :).
same here :) Ik heb nu een brakke Sony-Ericsson en die is wel aan vervanging toe, m'n palm TX is deze zomer gestolen dus dan zou dit wel een mooi alternatief zijn, vooral icm die prijs.

[Voor 22% gewijzigd door Pavla op 16-10-2006 12:24]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Bahviaan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:56
Dit lijkt me een hele fijne MyFirstPDA, jammer dat ik nog een tijdje aan een abbo vastzit.

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

• KoeNijn
  • Laatst online: 02-12-2012

KoeNijn

^^likes the *nix-like

Aangezien ik twee Nokia 7650 (Symbian) heb die onderhand beide nogal oud, de een veel niet goed werkende toetsen hebben (door stof?) en de een heeft een beschadigde/kreupele/foutieve ROM bevat met alle gevolgen van dien. Daarbij komt dat ik al een tijdje ben het kijken voor een fatoenlijke PDA waarvoor ik als student software engineering lekker voor kan proggen en PalmOS (zonder extra software) kan syncen met OSX. Zou dit toch wel een ideale oplossing zijn.

Omdat ik me was het orienteren op PDA's heb ik een oude Palm Vx geleend en zit daar lekker voor te (proberen te) proggen. Heerlijk die gratis ontwikkeltools itt Visual Studio 2005 standard aanschaffen voor € 318,59.

PalmOS bevalt me iig beter dan PocketPC 2002/2003 waar ik verdomd veel ellende mee heb gehad met een Acer N10. Deze ging indien je media player had gebruikt om de paar minuten aan en dan weer uit en dat bleef zich herhalen waardoor je smorgens 60-70% van de accu al had verspeeld. Deze heeft dan ook meer stof verzameld dan daadwerkelijk gebruikt geworden.

Ik hoop dat deze Treo dan volgende maand te verkrijgen is in Nederland voor een maximale prijs van 300 euro (simlock+abbo vrij). Anders begin ik weer te twijfelen tussen de Tungsten T|X of E2 icm een cheap-ass PrePaid GSM.

[edit:]
Ik heb wel nog een vraag:
Omdat de Treo zelf een telefoon is is het dan toch nog mogelijk om te verbinden met een bluetooth pc en dat die pc dan het internet deelt zodat ik op de Treo kan internetten? Of hetzelfde maar dan ipv een pc een gsm?

[Voor 9% gewijzigd door KoeNijn op 18-10-2006 23:56]

specs

• Stereotomy
  • Niet online
Ik heb wel nog een vraag:
Omdat de Treo zelf een telefoon is is het dan toch nog mogelijk om te verbinden met een bluetooth pc en dat die pc dan het internet deelt zodat ik op de Treo kan internetten? Of hetzelfde maar dan ipv een pc een gsm?
Uiteraard. De Treo kan *alles* wat een 'normale' Palm PDA ook kan.

Alors.

• KoeNijn

KoeNijn

^^likes the *nix-like

Stereotomy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Uiteraard. De Treo kan *alles* wat een 'normale' Palm PDA ook kan.
Dan is het nu nog maar afwachten tot de Treo hier beschikbaar wordt :)

specs

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:46

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik gebruik (voor me werk) al een week of 3 de Treo 750v, maar heb hiervoor ook een T650 gehad.
Gelukkig heeft Palm besloten ook het Treo format in z'n originele stijl opnieuw uit te brengen.

Hopelijk komt ie snel op de markt...

An Explanation of l33t Speak

• kyddil
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 18-01 10:23
De Treo 680 staat op www.smartphonestunts.nl !

http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=79

Status van dit product:
Vanaf november verwacht

• DaannO
Ik verwacht hem pas rond december of januari. Volgende week weet ik meer over de verwachting, check mijn sig daar voor :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dear Kameel,

Thank you for contacting Palm. Your case number is:*************.

Regarding your question, unfortunately we don´t have yet information about the date of availability of the Treo 680 in Europe.
Therefore, we suggest you to check our website on a regular basis.

If you have any further questions please contact us again.

Kind Regards,
Laura
Palm Customer Service

Zelfs Palm weet het nog niet :/
Ik wil zo'n ding.

edit:
Zonder abonnement
PalmOne Treo 680 € 435.00

Dat is dan wel weer gunstig :9

[Voor 9% gewijzigd door Bierkameel op 23-10-2006 13:22]

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

Bierkameel schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:19:
Zonder abonnement
PalmOne Treo 680 € 435.00

Dat is dan wel weer gunstig :9
..dacht dat de verwachte prijs rond de 200 euro uitkwam ? Vind 435.- wel weer wat veel...

• DaannO
LOST schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:27:
[...]

..dacht dat de verwachte prijs rond de 200 euro uitkwam ? Vind 435.- wel weer wat veel...
200 euro is eigenlijk een duur prepaid toestel. Daar heeft de 680 te veel specs voor. Het is opzich een acceptabele prijs, hij zal denk ik een paar weken na de intro rond de 350 liggen :)

• [BoSS]
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:26

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De te verwachten prijs is volgens Palm 199 dollar. Ik denk dat de prijs van het apparaat dus in Europa op maximaal 300 euro komt te liggen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

[BoSS] schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:30:
De te verwachten prijs is volgens Palm 199 dollar. Ik denk dat de prijs van het apparaat dus in Europa op maximaal 300 euro komt te liggen.
....met over zonder abbo, voordat ik mij daarin weer vergis ;)

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Los, uiteraard. Prijzen die Palm vrijgeeft, zijn als het goed is zonder abonnement. De 300 euro is wel een schatting (en ik denk dat het zelfs een ruime schatting is...)

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 22:00
Ik begreep van treocentral dat het 199 dollar incl abo is...Lijkt me sterk dat de 680 ( die dus beter is dan de 650) veel goedkoper zal zijn dan zijn voorganger, die nu nog voor rond de 500 of meer in de winkels ligt...

• Stereotomy
  • Niet online
koksie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:59:
Ik begreep van treocentral dat het 199 dollar incl abo is...Lijkt me sterk dat de 680 ( die dus beter is dan de 650) veel goedkoper zal zijn dan zijn voorganger, die nu nog voor rond de 500 of meer in de winkels ligt...
Ga er maar van uit dat het wel zo is. :)

Je moet ook niet vergeten dat meer zaken een rol spelen: er is weer 2 jaar voorbij gegaan (dus kostprijzen voor onderdelen lager), de onderdelen kunnen in veel grotere hoeveelheden ingekocht worden (omdat het gelijk is aan de Treo 750v), er zijn meer en betere contacten met de carriers die alles moeten verspreiden, de marketingmolen heeft al een momentum etc.

De Treo 680 wordt zeker goedkoper dan de Treo 650. Dat wordt ook min of meer bevestigd in alle nieuws berichten. ;)

Vergelijk het hier ook mee: ik liep laatst in de Dixons en zag een Tungsten T (jawel, de eerste) voor 150 EUR liggen in de vitrine |:( . Zwaar overpriced, maar dat heeft gewoon met de prijzen destijds te maken. :)

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online
De prijs en leverdata zijn bekend:

429 EUR voor de Palm Treo 680 GSM unlocked versie, volgens de Palmclub en ook van Palm2you.nl. Ik had gehoord dat Pdashop.nl snel volgt met een prijs, maar dat zal ook wel in die richting zitten.

Geen slechte prijs vind ik zelf, de Palm Treo 650 kostte bij de introductie unlocked meer dan 700 EUR, dus dan slasht dit model een behoorlijk stuk van de launchprijs af.

Alors.

• MarcoC
Te duur voor mij.

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

"al" voor ...404.- euro bij http://www.centralpoint.n...U/Treo_680_Gsm_Qband.html

Prijzen zullen bij introductie en breder aanbod nog wel zakken lijkt mij.

• xvanwaart
Ik denk dat de 680 zo wel moeilijk krijgt met deze prijs... zeker gezien het feit dat in de VS de Motorola Q en nu ook de HTC S620 een succes zijn, deze missen welliswaar het tochscreen maar vooral die laatste is kleiner, aanzienlijk goedkoper (zeker als je voor een "branded" versie gat die van Palm nog niet beschikbaar is), 1.3Mpixel camera heeft (0.3 MPixel? het is bijna 2007!), Wifi enz...

Ik dacht hier gelezen te hebben dat hij ergens rond de $199,- zou gaan kosten... dat is nog geen €160,- maar meer dan €400,- vind ik geen mid-range prijs.

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Stereotomy schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:07:
[...]
Vergelijk het hier ook mee: ik liep laatst in de Dixons en zag een Tungsten T (jawel, de eerste) voor 150 EUR liggen in de vitrine |:( . Zwaar overpriced, maar dat heeft gewoon met de prijzen destijds te maken. :)
Ik kan me nog goed herinneren dat ik die direct na de launch heb besteld bij een Duitse webshop voor 550 euro. In Nederland was hij overal te koop voor 699.
De m505 daarvoor kocht ik voor 1150 gulden, terwijl de adviesprijs op 1499 gulden lag. Nog altijd iets goedkoper dan de Ipaq 3630, want die was 1599 gulden destijds.
Ik heb die prijzen nog steeds in m'n hoofd, daarom vind ik 429 euro voor een Treo 680 echt niet veel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Stereotomy
  • Niet online
xvanwaart schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:28:
Ik denk dat de 680 zo wel moeilijk krijgt met deze prijs... zeker gezien het feit dat in de VS de Motorola Q en nu ook de HTC S620 een succes zijn, deze missen welliswaar het tochscreen maar vooral die laatste is kleiner, aanzienlijk goedkoper (zeker als je voor een "branded" versie gat die van Palm nog niet beschikbaar is), 1.3Mpixel camera heeft (0.3 MPixel? het is bijna 2007!), Wifi enz...

Ik dacht hier gelezen te hebben dat hij ergens rond de $199,- zou gaan kosten... dat is nog geen €160,- maar meer dan €400,- vind ik geen mid-range prijs.
Die 199 USD is met abonnement natuurlijk! Op smartphonestunts.nl kun je lezen dat de Treo 680 met een 1-jarig abonnement in Nederland ook die prijs opgaat. Wel appels met appels blijven vergelijken he. :P

400 voor zo'n converged device is zeker een midrange prijs. De top-of-the bill Palms en ook modellen van HTC kosten al gauw 100, 200 EUR meer unlocked en dan heb je nog steeds niet het gebruiksgemak van deze Treo. :*)

Maargoed, die hele Smartphonebusiness is toch een specs-show geworden voor sommigen. Misschien toch gewoon aan de pimp-my-featurephone? :9

Enne wat betreft de Motorola Q: jij neemt dus overal een lader mee en hebt overal toegang tot een stopcontact? :D Dat toestel is helemaal afgebrand in de reviews omdat door de kleine behuizing de batterij ook veel kleiner moest worden, waardoor het toestel maar een halve dag trok als je constant online was - wat vaak de bedoeling is als je het toestel in een zakelijke omgeving gebruikt.

[Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 29-10-2006 12:34]

Alors.

• KoeNijn

KoeNijn

^^likes the *nix-like

Als die 435 gaat kosten kan ik me net zo goed een simpel symbian toestelletje aanschaffen. 435 euro is me veel te veel en aan een abbo heb ik (nog) geen interesse. Gaat me vooral om de mogelijkheid om zelf software ervoor te creeëren, PIM en syncen met OSX maar kan ook met symbian toestellen...

specs

• Stereotomy
  • Niet online
In mijn ogen heb je niks aan een smartphone als je geen abonnement hebt. Een smartphone gaat juist om de convergence van PIM/speech/data! Als je een prepaid beller bent is de functionaliteit van een Treo bijna altijd te hoog gegrepen.

Neem dan een los klein PDA'tje en een telefoon, of neem inderdaad een klein simpel Symbian toestelletje, of een goedkoop WM smartphone zonder qwerty toetsenbord en touchscreen, dat zit dan meer in de richting wat je zoekt.

[Voor 32% gewijzigd door Stereotomy op 30-10-2006 01:53]

Alors.

• SvennieB
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 03-01-2018
Ik ben momenteel enorm aan het twijfelen tussen de treo 680 en de 750V. Daarom ben ik veel aan het googelen en op GOT weesten zoeken om de voor- en nadelen van beide besturingssystemen op een rij te zetten.
Alleen is hier behoorlijk weinig oer te vinden, of ik doe iets verkeerd.

Wat is jullie advies hierin?

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Palm OS :)

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 22:00
WM5 :)

• Stereotomy
  • Niet online
Symbian :)

Maar zonder gekheid, beide hebben voor en nadelen en als we dat in deze thread gaan bespreken ontspoort het zeker. Laten we zeggen dat het handig is als je ze beide probeert, en je niet laat verleiden door vooroordelen, maar echt kijkt welk systeem het best bij je past.

Alors.

• Apoca
  • Laatst online: 10:56

Apoca

Array Technology Industry

Is er nog nieuws over deze Treo? Zag hem al op verschillende site's in de pre-order staan. Maar wel tegen mega prijzen..... :/

Asus C6E / Ryzen 7 3700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• ewe2003
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-03-2007
Wat is mega? Op www.palm2you.nl zie ik 429 EUR. Zoiets kost een featurephone, zoals een Sony Ericsson W850i ook, maar heeft het veel en veel minder mogelijkheden.

• Apoca

Apoca

Ik had al pre-order prijzen van 538 euro gezien ( en ik heb niet per ongeluk bij de Palm Treo 750v gekeken ofzo ), maar 430 is weer beter te doen. Heb vandaag mijn Tungsten T5 verkocht omdat ik zeker de Treo 680 ga halen zo snel deze uitkomt.

[Voor 15% gewijzigd door Apoca op 18-11-2006 00:01]

Asus C6E / Ryzen 7 3700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• ewe2003
www.pdashop.nl heeft hem ook voor rond die prijs :)

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

[...verwijderde post...]

[Voor 142% gewijzigd door LOST op 18-11-2006 09:03]

• Apoca

Apoca

Iemand enig idee of der ook een fatsoenlijke carkit voor deze Treo uitkomt? Heb al het 1 en andere gezocht maar kan niet veel vinden, BT carkits werken niet altijd even goed met een Treo kwam ik achter.

• lbuysers
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-11-2020
Sinds vandaag is de Cingular-gelockte versie van de 680 te koop in de US-online shop van Palm voor $349,-
Zie link: http://store.palm.com/pro...1806915&parentPage=family

• Apoca

Apoca

En hij is alweer uitverkocht :P Is trouwens wel een goed teken, de uitlevering is begonnen dus....

Nou heb wel alvast wat dingen gekocht zodat ik gelijk aan de slag kan als mijn pre-oder verstuurd is. Heb me een Palm Leather case besteld, een Cradle en een 2GB SD kaartje en ook een Brando screenprotector. Die laatste had ik ook op mijn Tungsten T5 ook, was echt heel fijn.

• john-hendriks
  • Laatst online: 11-11 19:22
Apoca schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:42:
En hij is alweer uitverkocht :P Is trouwens wel een goed teken, de uitlevering is begonnen dus....

Nou heb wel alvast wat dingen gekocht zodat ik gelijk aan de slag kan als mijn pre-oder verstuurd is. Heb me een Palm Leather case besteld, een Cradle en een 2GB SD kaartje en ook een Brando screenprotector. Die laatste had ik ook op mijn Tungsten T5 echt heel fijn.
zag juist bij smartphonestunts.nl dat de levering was verschoven van eind november naar eind december!

• Apoca

Apoca

Ahhhh dat meen je niet... :/

Ik hoop nog steeds op de laatste week nov of de eerste week van dec.

• Apoca

Apoca

Heb wat mailtjes verzonden gisteren, en sommige leveranciers wisten nog wanneer de uitlever datum was. Andere houden vast aan de laatste week november en de eerste week van december.

Het is koffie dik kijken denk ik, en maar gewoon wachten tot hij leverbaar is.

Gaat iedereen hem sim-lock vrij bestellen, of met sim-lock?

• Apoca

Apoca

Gisteren gebeld met de Palm, en die zeiden dat de Treo's onderweg zijn richting NL. En mochten zich er geen problemen voordoen, de uitlevering eind volgende week van start kan gaan.

Tevens in de prijs naar beneden bijsteld ( van 429 naar 399 ) om import vanuit de VS min of meer te ontmoedigen.

Trouwens al mijn spulletjes voor de Treo zijn al binnen, op de Treo zelf na dan :)

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

Officeel bericht:
Palm kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van de Palm Treo 680 smartphone
Bron: http://www.newmobile.nl/eur/nl/ .

[Voor 6% gewijzigd door LOST op 27-11-2006 12:34]

• Apoca

Apoca

Pfff de prijzen gaan alweer verder omlaag. Zet je een mooie pre-order voor 399, en dan is die nu al voor 389 te krijgen en voor 382.

Maar ja als ik hem binnen heb is dat weer allemaal minder erg :P

Denk dat de uiteindelijke prijs wel zo rond de 370 / 380 zal komen te hangen.

• Artcore
  • Niet online
380 is nog behoorlijk wat geld, dat noem ik geen instapprijs. 299 zou netjes zijn.

• ewe2003
Artcore schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:44:
380 is nog behoorlijk wat geld, dat noem ik geen instapprijs. 299 zou netjes zijn.
Let wel in welk perspectief je dit plaatst!

Een high-end featurephone zoals de Sony Ericsson W850i of een Samsung D900 kost nu gewoon rond de 400 EUR, en kunnen nog de helft van de dingen niet die de Treo 680 *wel* kan. No way dat met deze specs de Treo 680 rond de 200 EUR zonder abonnement kan kosten.

Met abonnement zal de Treo 680 evenveel kosten als zo'n featurephone met abonnement.

• Apoca

Apoca

De prijzen ga als een trein omlaag, nu al voor 361 te krijgen zag ik bij Salland...

[Voor 4% gewijzigd door Apoca op 29-11-2006 19:08]

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

Apoca schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:08:
De prijzen ga als een trein omlaag, nu al voor 361 te krijgen zag ik bij Salland...
...altijd mooi.... lichte teleurstelling over vroegtijdige introductieprijzen en vervolgens de harde rit omlaag bij introductie. Is bijna bij elke product hetzelfde proces ;)

[Voor 3% gewijzigd door LOST op 29-11-2006 19:21]

• xvanwaart
Ik volg met behoorlijk wat interesse dit topic (mijn vriendin wil een rooie 680) maar toch vind ik het nog wel wat duur... voor minder geld heb je bijvoorbeeld al een HP 6515, zelfde form factor, touchscreen, qwerty toetsenbord enz maar dan met aanzienlijk betere camera mogelijkheden EN ingebouwde GPS ontvanger... alleen niet in het rood verkrijgbaar :/
Een D900 heb je trouwens al voor 299 euro, niet dat die dingen mij iets boeien...

• ewe2003
Weet je wel hoe ontzettend krap Windows Mobile op een 240x240 scherm werkt?

• LOST

LOST

LOST...niet de serie.

xvanwaart schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:33:
... voor minder geld heb je bijvoorbeeld al een HP 6515, zelfde form factor, touchscreen, qwerty toetsenbord enz maar dan met aanzienlijk betere camera mogelijkheden EN ingebouwde GPS ontvanger...
...mwoh, minder geld....volgens kieskeurig.nl vanaf 389.- (even de specs buiten beschouwing gelaten...).

• xvanwaart

• Apoca

Apoca

Een D900 of een HP Windows Mobile kun je toch niet met een Treo vergelijken. De D900 al zeker niet, de HP nog tot op zekere hoogte maar das toch geen mooi model man :P

Nee, voor alle mensen die nog moeten bestellen ik zeg nog een weekje wachten en dan zijn de prijzen wel stabiel denk ik. Zo als het er nu uitziet zal de prijs nog wel een stukje zakken, maar ik denk dat 361 toch een zeer scherpe prijs voor een dergelijk toestel is.

Al is de VS prijs nog steeds lager dan de 361 euro die hij nu op de laagste plaats kost.

• Apoca

Apoca

Al tweakers die deze gsm in huis hebben? Ik had een pre-order staan ergens. Deze heb ik weer ingetrokken, toen weer ergens anders uitgezet en nu zit ik in de wacht tot de 2e week van december.

Maar ja er zijn ergere dingen in het leven, en buiten dat is de Treo dan al door zoveel mensen getest dat je gelijk weet wat je moet doen met problemen waar je tegen aan kunt lopen.

• hellboy123
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 05-12 19:28
Apoca schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:38:
Al tweakers die deze gsm in huis hebben? Ik had een pre-order staan ergens. Deze heb ik weer ingetrokken, toen weer ergens anders uitgezet en nu zit ik in de wacht tot de 2e week van december.

Maar ja er zijn ergere dingen in het leven, en buiten dat is de Treo dan al door zoveel mensen getest dat je gelijk weet wat je moet doen met problemen waar je tegen aan kunt lopen.
www.palmclub.nl, daar zitten al wat mensen die m hebben :)

• Apoca

Apoca

Dat is zeker een forum om goed te lezen. Doe ik al sinds ik de Tungsten T5 had.

[Voor 5% gewijzigd door Apoca op 02-12-2006 16:05]

• Apoca

Apoca

Vandaag is mijn pakje aangekomen, kan maar 1 ding zeggen.

Mega vet ding :P

• Stereotomy
  • Niet online
Feli!

Ik lees overal dat ie lekker goed in de hand ligt en mega-simpel te bedienen is, en dat films, MP3's allemaal soepel draaien. En niet te vergeten superhandige agendafunctie, zonder dat idiote Outlook interface op een veel te klein scherm zoals bij Windows Mobile.

Klopt dat? :P

Alors.

• Artcore
  • Niet online
Ik lees overal dat de batterijduur enorm tegenvalt.

• Stereotomy
  • Niet online
Artcore schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:17:
Ik lees overal dat de batterijduur enorm tegenvalt.

Nee, alleen de mensen die van een Treo 650 upgraden zeggen dat de batterijduur relatief tegenvalt, maar dat komt omdat de Treo 650 een enorme batterij aan boord had. De Treo 680 heeft een dunnere batterij aan boord, dus inderdaad een minder goede batterijlevensduur dan de Treo 650.

Echter, als je het met de concurrentie vergelijkt (Blackberries, Motorola Q) zie je dat de batterijduur alsnog beter is, zie ook deze tests:
Conclusion
It’s a fact that I could be running battery tests for an entire year and likely get slightly different results every time. Having said this, for me the most important thing running these tests has been to ensure that the official Treo 680 power ratings are correct – thankfully they were all well within range.

Evidently, Treo 650 owners (particularly those that have been used to an extended battery) who recently upgraded to the 680 will likely be the ones to complain most vociferously about the new battery performance. However they will have to remember that this is one of the compromises that they will need to make in order to benefit from the new lighter and slimmer form-factor of the Treo 680.
http://blog.treonauts.com...680_batter.html#trackback

[Voor 35% gewijzigd door Stereotomy op 09-12-2006 23:24]

Alors.

• Apoca

Apoca

Ja hij ligt dus echt mega in de hand, en de bediening gaat echt bijna allemaal met de duim en de 5 way navigator. Dit is echt een mega plus punt. De stylo heb je dus echt niet nodig.

Over de batt hoor ik ook verschillende dingen, ik heb hem dus gisteren gekregen rond 1 uur. Opgeladen tot hij vol was, en na wat bellen en smsen was hij vanmorgen om 11 uur leeg. Zou je normaal zeggen slik.... maar ik lees overal dat de batt na een week en een aantal keren geheel leeg en weer vol geladen zeker 3 tot 4 dagen mee gaat. Als je doet bellen en smsen enz. Dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt met de batt.

Ps. Palm OS rocks, man dit ding is snel met het switchen van progs :)

• Stereotomy
  • Niet online
Veel nieuwe Smartphonegebruikers laten het scherm op 100% staan. Behalve dat je een zonnesteek oploopt :P , is dat ook een behoorlijke aanslag op je batterij. 's nachts kan ik mijn Treo als schijnwerper gebruiken in het fietsenhok. Ikzelf heb hem op 20-30% staan, en dat vind ik al fel. :)

Alors.

• Apoca

Apoca

Klopt, alles wat je niet gebruikt zo wie zo al uitzetten. Scherm op 50% en hoppa.

• El Pibe de Bari
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-12-2007
Ondersteunt de treo 680 mp3 beltonen?

• Stereotomy
  • Niet online
Je kunt daar het freeware minitones voor gebruiken. Dan kun je een heel MP3 op de Treo in stukjes knippen hoe je het zelf wilt.

Alors.

• Skate2000
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 28-06 17:24
Apoca schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:09:
Dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt met de batt.
Ik ook. Heb het ding nu ongeveer een week en het lijkt met de dag nog steeds beter te gaan. In het begin iedere nacht opgeladen, nu minder vaak. Hopen dat het nog iets doorgaat zo, en ik ben content. :)

Is er iemand die ook issues heeft met Office 2007 + syncen wanneer je Documents to go geinstalleerd hebt? Wanneer ik docs2go niet meesync gaat alles prima, sync ik die wel mee, dan werkt het niet. Ik heb al ergens gelezen dat het komt omdat hij eerst Outlook doet, die iets frustreerd voor Docs2go.

Ben benieuwd naar anderen met ervaring met wat dit betreft.

Daarnaast, syncen over bluetooth, kan dat?

• Stereotomy
  • Niet online
Is de nieuwe Docstogo wel compatible met Office 2007 wat betreft syncen? Ik geloof dat Pocket Office van Windows Mobile dat ook niet was (maar hee what else's new).

De volgorde van de conduits kun je zelf heel makkelijk aanpassen, zie ook op deze pagina: http://www.palmclub.nl/tips/sync.shtml

Syncen over Bluetooth is makkelijk: als het goed is zit er gewoon onder "bluetooth" een wizard die dat voor je regelt.

Alors.

• Skate2000
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 28-06 17:24
Stereotomy schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:48:
Syncen over Bluetooth is makkelijk: als het goed is zit er gewoon onder "bluetooth" een wizard die dat voor je regelt.
Ja, die is fijn, maar als ik dan wil syncen zegt hij een tijdje "connecting..." en dan krijg ik de melding "Unable to initiate HotSync operation because the port is in use by another application". Ik begrijp alleen niet welke app dat zou moeten zijn dan, want ook na het opnieuw openen van Bluetooth geeft hij dat. :( Dus er is geen andere app en wel de foutmelding, vandaar mijn "het werkt nog niet goed".

• Stereotomy
  • Niet online
Gebruik je de standaard Windows XP drivers voor Bluetooth? Volgens mij werken die helemaal niet goed. Bluetooth op WinXP is een ramp, je moet via een omweg de software van Bluesoleil/Widcomm installeren, dan gaat het pas goed, denk ik.

Alors.

• PalmOShond
  • Laatst online: 20-05-2009

PalmOShond

1 dog to rule them all!

Ik MOET hem ook echt hebben. Jammer dat de gekleurde versies nog niet leverbaar zijn in NL. Heeft iemand misschien een idee of die nog komen?

PalmOS info @ www.pdaclub.nl/forums

• MaxVoltar
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-04-2008

MaxVoltar

Freelance GUI Designer

Iemand een idee waar ik de 680 in stock kan vinden in Belgie?

Made by Elephant

• Stereotomy
  • Niet online
MaxVoltar schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:50:
Iemand een idee waar ik de 680 in stock kan vinden in Belgie?
www.pdashop.be :P

Alors.

• MaxVoltar

MaxVoltar

Freelance GUI Designer

Ja die had ik al, maar daar kan ik niet gewoon ff heen rijden om hem op te halen :)
Zou hem namelijk graag morgen of zaterdag ten laatste hebben...

Made by Elephant

• Lassekjus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-04-2012
kan je hier tomtom op draaien?

• AleSyS
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-04 15:12
Ik was vandaag bij de MM in A'dam ZO en heb zowel de Treo 680 en HTC S620 gezien. Volgens mij heeft de S620 meer features en de 680 heeft touchscreen. Volgens mij zag die S620 er wat platter uit. Zelf twijfel nog tussen een PalmOS en een Windows Media versie. Mijn neiging gaat meer richting de Trea 680 omdat ik lees van meerdere mensen dat deze beter in de hand ligt.

Hebben mensen nog meer reviews en/of tips?

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het is om het even. De S620 is een mooi apparaat (en mooi dat er WiFi in zit), maar de beperking van het apparaat is volgens de Smartphone Edition van Windows Mobile. Die versie is erg uitgekleed tov. de Pocket PC Phone Edition (die op bijv. de HTC TyTN staat).

De Treo 680 heeft een 'volledig' OS, maar mist weer WiFi. Voor de rest is het een prima apparaat met een goed scherm en lange standbytijd.

• MaxVoltar

MaxVoltar

Freelance GUI Designer

Ok ik zou hier graag nog eens reclame willen maken voor Easyware.be te Leuven; hadden er vrijdagochtend nog 5 binnengekregen waarvan er 4 reeds gereserveerd waren. Ze hadden me meteen een mailtje gestuurd en ben hem tegen de middag gaan halen. Snel Missing Sync gekocht en nu werkt alles perfect! Deze Smartphone is een echte zaligheid om mee te werken, misschien wat te ingewikkeld voor beginners. Mijn eerste ervaringen met het Palm OS waren allesinds positief.

2 vraagjes:
- Hebben jullie ook last van een flikkerend toetsenbord?
- hoe lang gaat de batterij bij jullie mee?

Made by Elephant

• AleSyS
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-04 15:12
Ik zit te denken om de Treo 680 te gaan bestellen bij pdashop. Hebben mensen nog tips voor accesoires. Levert pdashop een beetje snel?

• Stereotomy
  • Niet online
pdashop is razendsnel. Binnen een dag als het op voorraad is. Typisch een shop die misschien niet de allergoedkoopste is, maar wel altijd service biedt, goeie ervaringen mee.

Mijn tips voor accesoires:

- Screenprotector vind ik een must (Brando)
- Leren, metalen, plastic of siliconen case eromheen. :)
- 1GB SD kaart (hoeft tegenwoordig <20 EUR te kosten)
- Stereo headset 2.5mm plug waarmee je ook kunt bellen (ca. 10 EUR als je goed zoekt)

[Voor 15% gewijzigd door Stereotomy op 26-12-2006 11:34]

Alors.

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee