[V&A] Advertenties met onzinnige vraagprijzen.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Regelmatig zie ik advertenties in de vraag & aanbod waarbij de vraagprijs voor een gebruikt product bijna even hoog en zelfs even hoog of hoger ligt dan het nieuwe product.

Voorbeelden hiervan zijn de volgende advertenties:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48574
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48304

De reacties onder deze advertenties zijn altijd hetzelfde: de prijs klopt van geen kanten.

Dit soort advertenties hebben vrijwel geen nut en zorgen voor vervuiling van het aanbod. Is het mogelijk deze advertenties aan te melden bij het meldpunt zodat ze bv tijdelijk op slot kunnen totdat de vraagprijs is aangepast?

Misschien is het een idee om het zo te maken dat je alleen een advertentie kunt plaatsen wanneer de vraagprijs bv minimaal 10% onder de nieuwprijs ligt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Zie \[V&A] 2dehands prijzen hoger dan de nieuwprijs en reply`s en \[V&A] Verkoopprijs hoger dan nieuwprijs :) . De heersende mening is volgens mij dat het de aanbieder zijn goed recht is, en dat Tweakers.net zich niet in de prijsstelling wil mengen, ondanks dat dit soort advertenties niet echt nuttig zijn.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Dat moeten die mensen toch zelf weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Onder het mom van : Het is maar wat een gek ervoor wil betalen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
SandeR schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:54:
Dat moeten die mensen toch zelf weten ?
Mensen moeten inderdaad zelf weten wat ze voor een product vragen. Het is echter wel zo dat je met dit soort advertenties de V&A een heel stuk interessanter maakt voor de mensen die wel op een normale manier willen handelen.

Je ziet vaker dat reacties als "veel te duur" omhoog worden gemod naar +4. Een van de 2 geposte links is daarvan een goed voorbeeld. Blijkbaar vinden mensen het toch irritant dat er absurd veel gevraagd word.

Advertenties als degene die ik in mijn startpost heb geplaatst zijn voor niemand interessant lijkt mij. Voor mij hebben ze ongeveer dezelfde waarde als spam of of advertenties die in de verkeerde categorie staan (als voorbeeld). Ze leveren niets op maar vervuilen wel het normale aanbod.

Het lijkt mij dat T.net alleen maar baad heeft bij een kwalitatief goede V&A. Ik zie aanvullende regelgeving of een andere maatregel om dit soort onzin advertenties tegen te gaan dan ook gewoon als maatregelen om de kwaliteit goed te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 12-10-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier maatregelen voor stellen leidt alleen maar tot overmoderatie en users die pissig worden omdat hun advertentie op terechte dan wel onterechte reden wordt geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Femme schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:46:
Hier maatregelen voor stellen leidt alleen maar tot overmoderatie en users die pissig worden omdat hun advertentie op terechte dan wel onterechte reden wordt geweigerd.
Een een technische maatregel dan? Bij de items staat nu ook de huidige laagste prijs opgegeven. Deze waarde kun je bijvoorbeeld vergelijken met de gevraagde verkoopwaarde. Indien hier een te klein verschil in zit (bv prijs boven minimum prijs pricewatch oid) kun je de advertentie weigeren met een duidelijke melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Dat kun je makkelijk omzeilen door een eigen titel aan je advertentie te geven ipv een kan en klare te selecteren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
NitroX infinity schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:40:
Dat kun je makkelijk omzeilen door een eigen titel aan je advertentie te geven ipv een kan en klare te selecteren.
Dat is inderdaad waar. Daar had ik nog niet aan gedacht. Een technische oplossing lijkt moeilijk in dit geval. Procedurele oplossingen vragen veel inzet en / of geven mogelijk veel ergernis. Ik vrees dan ook dat er weinig tegen te doen zal zijn indien we bijvoorbeeld de advertenties niet op slot willen doen na een report of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik zie het probleem niet zo met te hoge vraagrprijzen. Je kunt gelijk de prijs zien, en als die je niet bevalt dan negeer je de advertentie toch gewoon?
Bovendien kan een hogere prijs ook worden gevraagd zodat de verkoper nog wat onderhandelingsruimte heeft. (of zeg ik nu gekke dingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Martin Sturm schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:18:
Ik zie het probleem niet zo met te hoge vraagrprijzen. Je kunt gelijk de prijs zien, en als die je niet bevalt dan negeer je de advertentie toch gewoon?
Dat zou inderdaad opgaan als er maar een paar advertenties waren met absurde prijzen. Ik krijg echter het gevoel dat dit niet het geval is.
Bovendien kan een hogere prijs ook worden gevraagd zodat de verkoper nog wat onderhandelingsruimte heeft. (of zeg ik nu gekke dingen?)
Je zegt nu iets geks imho ;) Door namelijk een hogere prijs dan de nieuwprijs te vragen haal je alle interesse weg dus veel te onderhandelen zal er niet overblijven. Wie heeft interesse in een gebruikt item dat nog duurder is dan het nieuwe item?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm ik biedt regelmatig spullen aan in V&A en vermeld vervolgens de prijs die IK juist vindt. Wat de eerste "geïnteresseerden" doen is meteen 40-50 euro daaronder gaan bieden...

Ik kan me dus voorstellen dat bepaalde aanbieders iets hoger inzetten en zo toch wat eerder in de richting komen van de eigenlijke prijs.

En zoals eerder vermeld, als je interesse hebt kun je toch als nog contact opnemen?

Offtopic:
Ik irriteer me juist aan advertenties waarop niemand reageerd, zoals deze:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31887
Kan er niet een tijdslimiet aan advertenties worden gekoppeld zoals op marktplaats.nl?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Djoekie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:48:
[...]

Offtopic:
Ik irriteer me juist aan advertenties waarop niemand reageerd, zoals deze:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/31887
Kan er niet een tijdslimiet aan advertenties worden gekoppeld zoals op marktplaats.nl?
Daar wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Djoekie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:48:
Uhm ik biedt regelmatig spullen aan in V&A en vermeld vervolgens de prijs die IK juist vindt. Wat de eerste "geïnteresseerden" doen is meteen 40-50 euro daaronder gaan bieden...

Ik kan me dus voorstellen dat bepaalde aanbieders iets hoger inzetten en zo toch wat eerder in de richting komen van de eigenlijke prijs.
Iets hoger inzetten kan ik mij voorstellen en dat is ook niet meer dan normaal. De vraagprijs even hoog maken als de nieuwsprijs of soms zelfs hoger vind ik echter niet normaal. Mensen bieden op basis van wat ze voor jou product over hebben. Vraag je hetzelfde als de nieuwprijs of meer dan zal nooit iemand interesse hebben.

Overigens kan het natuurlijk ook gebeuren dat de vraagprijs boven de nieuwwaarde komt te liggen omdat de advertentie er veel te lang staat. Dit zie je ook bij de advertentie die hiervoor gelinked werd.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 16-10-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Wat overigens ook nog kan is dat schaarste van een product een prijs hoger dan de nieuwprijs rechtvaardigt :) . Vergelijk bijvoorbeeld WK-kaartjes. Ik denk dat dat op zich niet zoveel voor zal komen, maar het is nog wel een (klein) argument tegen een automagische onmogelijkheid.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JHS schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:57:
Wat overigens ook nog kan is dat schaarste van een product een prijs hoger dan de nieuwprijs rechtvaardigt :) . Vergelijk bijvoorbeeld WK-kaartjes. Ik denk dat dat op zich niet zoveel voor zal komen, maar het is nog wel een (klein) argument tegen een automagische onmogelijkheid.
met een recent (eigen) voorbeeld: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/48726
nu was er in dit geval geen sprake van een hogere prijs, en daarnaast heeft die shop dat product niet meer, maargoed, zie alleen die reactie JamesHondje al, sluit wel aan bij dit topic iig.

Overigens heb ik wel deze kaart voor de vraag prijs kunnen verkopen, dus zo onzinnig was het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Een jaar geleden waren, wegens een tekort aan de opteron 146 (S939) de tweedehands prijzen hoger dan de PW-prijzen. Geen shop kon destijds de Opteron 146 binnen enkele dagen leveren, waardoor de prijzen voor een enkele zeldzame Opteron 146 in V&A hogere bedragen werden betaald dan waarvoor ze in de PW stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoewel dat inderdaad voorkomt hebben we het hier wel over uitzonderingen. Over het algemeen zal er niet worden geboden op advertenties waarbij de vraagprijs te hoog is. Op dit moment blijven die advertenties staat. Ik begrijp dat er gewerkt word aan een soort time out op advertenties: advertenties waar te lang niet op geboden is verdwijnen dan uit de zichtbare vraag en aanbod. Mogelijk neemt hierdoor het aantal onzin advertenties ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:21
Misschien is het handig om mensen alleen spullen te laten verkopen als ze (ik noem maar een getal) minimaal een week lid zijn :)

Zo jaag je een beetje de impulsieve verkopers weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Over het idee om mensen pas iets te laten aanbieden nadat ze een bepaalde tijd lid zijn is al vele malen besproken en altijd afgeschoten :) . De 5% slecte advertenties die je op die manier kwijt zo raken tegenover de 95% goede advertenties is het niet waard.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JHS schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:15:
Over het idee om mensen pas iets te laten aanbieden nadat ze een bepaalde tijd lid zijn is al vele malen besproken en altijd afgeschoten :) . De 5% slecte advertenties die je op die manier kwijt zo raken tegenover de 95% goede advertenties is het niet waard.
Is dat een schatting of statistisch onderbouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Dat is een schatting, en naar ervaring van de FP admins. Ik ben dat niet dus ik kan dat niet staven, maar ik geloof ze op hun blauwe ogen ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JHS schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:17:
Dat is een schatting, en naar ervaring van de FP admins. Ik ben dat niet dus ik kan dat niet staven, maar ik geloof ze op hun blauwe ogen ;) .
Thanks voor de verduidelijking :)

Eerder werd gezegd dat er gewerkt word aan een soort timeout. Enig idee wanneer deze functie verwacht kan worden?

offtopic:
Merge gaat voor natuurlijk he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Bor de Wollef schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:23:
[...]

Thanks voor de verduidelijking :)

Eerder werd gezegd dat er gewerkt word aan een soort timeout. Enig idee wanneer deze functie verwacht kan worden?

offtopic:
Merge gaat voor natuurlijk he >:)
Zoals je al aangeeft de merge gaat voor. Dus wanneer de devvers tijd hebben om andere bugs, waaronder deze, op te pakken kan ik helaas niet zeggen.
Pagina: 1