[V&A] 2dehands prijzen hoger dan de nieuwprijs en reply`s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hallo,

Ik zat vandaag is te zoeken naar een leuke 2dehands kleurenkaart voor een lekker prijsje en tot mijn grote verbazing vind ik daar een kleurenkaart tussen waar de vraagprijs redelijk ver boven de nieuwprijs is. wil je het zelf zien kijk dan hier: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/23626?

Zoals je in de reply`s daar kan lezen word m door meerdere personen toch echt op de prijs gewezen.. Nu vraag ik mij ook af of je in de V&A wel dingen mag plaatsen die daar voor een 2dehands prijs duurder staan dan de nieuwprijs.. ik vind dit een soort van oplichting.. je maakt mij niet wijs dat als je op tweakers komt je de nieuwprijs niet weet van hetgene dat je 2dehands aanbied.

Verder ben ik ook tegen een ander probleem aangelopen in de V&A.. ik heb inmiddels al op heel wat advertenties gereageert in de afgelopen 6 weken en ik krijg van ontzettend weinig mensen een reply.. ik denk zelfs dat 1 op de 7 mensen maar een reply terug stuurt.. de andere 6 laten nooit meer wat horen.. Daarover heb ik deze vraag: moeten de mensen die bij meerdere advertenties gewoon niets laten horen niet gewoon een advertentie verbod krijgen? of een waarschuwing van tweakers? het lijkt me toch dat het niet de bedoelling is dat V&A vervuilt word met advertenties waarvan de adverteerder nooit een reply geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Als de vraagprijs hoger is dan de nieuw prijs vermoed ik dat de verkoper het product niet zal verkopen. ;) Tweakers.net bied via V&A de mogelijkheid om producten aan te bieden of te vragen. Wij hebben echter net als bij de prijzen in de Pricewatch geen invloed op de vraag- of biedprijs. (Uitgezonderd in die gevallen waar de prijs in zijn geheel niet de werkelijke prijs benaderd € 1,00 voor een compleet werkende Athlon 64 Computer)

Ten aanzien van het niet reageren, ook hier heeft Tweakers.net geen invloed op. Wij kunnen niet zien of een user wel of niet reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Longbeard schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:07:
Als de vraagprijs hoger is dan de nieuw prijs vermoed ik dat de verkoper het product niet zal verkopen. ;) Tweakers.net bied via V&A de mogelijkheid om producten aan te bieden of te vragen. Wij hebben echter net als bij de prijzen in de Pricewatch geen invloed op de vraag- of biedprijs. (Uitgezonderd in die gevallen waar de prijs in zijn geheel niet de werkelijke prijs benaderd € 1,00 voor een compleet werkende Athlon 64 Computer)

Ten aanzien van het niet reageren, ook hier heeft Tweakers.net geen invloed op. Wij kunnen niet zien of een user wel of niet reageert.
jullie kunnen het idd niet zo 1 2 3 zien maar mensen kunnen wel een mod melen dat diegene gewoon niet reageert.. en bij bijvoorbeeld 3 dezelfde klachten over 1 persoon een advertentie verbod van 1 jaar ofzow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37

Tys

markg85 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:32:
[...]

jullie kunnen het idd niet zo 1 2 3 zien maar mensen kunnen wel een mod melen dat diegene gewoon niet reageert.. en bij bijvoorbeeld 3 dezelfde klachten over 1 persoon een advertentie verbod van 1 jaar ofzow??
Wat is er dan mis met heb "proberen van" het verkopen van een product boven de marktprijs? Dat het niet gaat verkopen is 1 ding, maar iedereen kijkt schijnbaar alleen naar de goedkoopste winkel, want in de lijst staat die kaart zelfs voor 590 euro nog te koop. En is de aangegeven (goedkoopste) prijs dus niet meteen de "echte" marktwaarde.

Erg laag om dan te roepen dat die prijs "te veel" is, misschien heeft de verkoper die kaart wel gekocht voor 500 euro, en wil hij deze gewoon verkopen voor de huidige winkelwaarde (lijst komt dichter bij de 380 dan bij de 300 die in reacties wordt gesuggereerd).

Dus ja, een terechte advertentie lijkt me, en of het verplicht moet worden om te reageren op de personen die "het allemaal beter en goedkoper kunnen krijgen" laat ik me niet over uit, maar je weet wat ik bedoel.

[ Voor 6% gewijzigd door Tys op 02-11-2005 19:49 . Reden: Verbetering ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

markg85 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:32:
[...]

Het reageren op mails is niet iets dat wij verplicht kunnen stellen of zullen stellen. Wij gaan dan ook niet bijhouden of iemand wel of niet terug mailed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Inderdaad, niet alle mails wil je dan ook op reageren.

Zo heb ik een sony vaio T1XP tekoop staan, kost nu nog 2000+ (2378 atm)
Krijg je een mail: Mag ik heb voor 800?

tja... dan heb je niet echt zin om te reageren.
En daarvoor zou je dan 1 jaar geen advertenties meer mogen plaatsen?
Echt niet.
Pagina: 1