Toon posts:

[XS4ALL]Snelheid niet gehaald

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Probleem
Ik heb laatst geupgrade van XS4ALL Fast (8Mbit/s) naar XS4ALL Ultra (20Mbit/s).
Mijn router(Speedtouch 546i) geeft echter aan dat hij met 13Mbit/s aan zijn max zit met mijn verbinding.

Ik denk dat de meeste internetters hier wel weten dat het ook afhangt van de kwaliteit van de kabel van hier naar de centrale en de afstand. De afstand is ong. 1KM en volgens een grafiek die ik eerder vond moet ik de 20Mbit/s echt wel moeten halen.

Het probleem is niet echt dat ik niet snap waarom ik de max niet haal, want er spelen uiteraard heel veel factoren.

Echter het probleem gaat verder, als ik testen op het internet doe (speedtest.nl, Nuria, KPN) dan haal ik meestal rond de 678.0 KByte/sec (=5424 kbps) haal.

Dan zou je denken dat het aan de netwerkkabel ligt tussen PC en modem/router, maar dan is het volgende: met nieuwsgroepen(Eweka), haal ik altijd 1500KB/s.

Vraag
Ik wil uiteraard gewoon heel graag het maximale uit mijn verbinding halen, wat dit maximum ook mag zijn. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe het in elkaar steekt dit soort dingen en ook of er een manier is waardoor ik het sneller kan laten werken? Want de router meldt toch echt 13Mbit/s dan moet dat toch ook gewoon te halen zijn?

Alvast erg bedankt. Sorry voor de mogelijke chaos in de post maar die chaos zit momenteel gewoon in mijn hoofd 8)7

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, zie: KPN Snelheidsverhogingen - Deel III Op de laatse pagina onderaan.

Mijn modem geeft 12Mbit aan maar mijn werkelijke download snelheid is nu een 840 Kb/s via Usenetserver, dit was voorheen 1200 strak en zonder dips.

Ik maak uit je verhaal op dat je hiervoor met de 8Mbit ook niet de volledige snelheid haalde?
Als dat zo is en dan is het des te gekker dat XS4all je wel 20Mbit aanbied. Ik krijg hier gelijk een nee als antwoord, terwijl 12 Mbit perfect te halen was. :(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:35:
Ik heb een soortgelijk probleem, zie: KPN Snelheidsverhogingen - Deel III Op de laatse pagina onderaan.
Verwijderd in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel III"
Deze post dus.

Heb je al eens met de helpdesk gebeld?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn vorige verbinding, 8Mbit, haalde ik wel de snelheid die aangeboden werd.
Ik heb een paar uur naar helpdesk gebeld maar elke keer werd er gewoon gezegd dat het aan de koperlijn zou liggen of dat ADSL2+ in mijn woonplaats nog niet volledig klaar is.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welke woonplaats mag dat dan wel niet wezen?

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:41:
Welke woonplaats mag dat dan wel niet wezen?
Lelystad, Flevoland. Ik heb gechecked, is ADSL2+ ready.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ptrvs: Ik heb laatst geupgrade van XS4ALL Fast (8Mbit/s) naar XS4ALL Ultra (20Mbit/s).
Mijn router(Speedtouch 546i) geeft echter aan dat hij met 13Mbit/s aan zijn max zit met mijn verbinding.

Ten tijde van je overschakeling was het Fast Abbonement van XS4ALL al 12mbit. Had je soms een oude modem? of was de wijkcentrale nog niet 'geschikt' voor ADSL2+ ?

ptrvs: Ik denk dat de meeste internetters hier wel weten dat het ook afhangt van de kwaliteit van de kabel van hier naar de centrale en de afstand. De afstand is ong. 1KM en volgens een grafiek die ik eerder vond moet ik de 20Mbit/s echt wel moeten halen.

Het probleem is niet echt dat ik niet snap waarom ik de max niet haal, want er spelen uiteraard heel veel factoren.

Hier is (zover ik weet) weinig aan te doen, ik zit zelf bv op 1700 meter afstand en sync op 16mbit, zou volgens de grafiek ook 20+ moeten kunnen halen.

ptrvs: Echter het probleem gaat verder, als ik testen op het internet doe (speedtest.nl, Nuria, KPN) dan haal ik meestal rond de 678.0 KByte/sec (=5424 kbps) haal.

Dan zou je denken dat het aan de netwerkkabel ligt tussen PC en modem/router, maar dan is het volgende: met nieuwsgroepen(Eweka), haal ik altijd 1500KB/s.

Zoals je nu zelf al indirect aangeeft: speedtests zijn onbetrouwbaar. Ze zijn single threaded op vaak drukke plekken. De 1500kb/s is iets overdreven en zal je in de praktijk zo'n 1370kb/s halen.

ptrvs: Want de router meldt toch echt 13Mbit/s dan moet dat toch ook gewoon te halen zijn?

Dat doe je toch ook? met meerdere threads op usenet?

Ik snap de ontevredenheid over 'maar' 13mbit. Vergeet echter niet dat je nu gratis en voor niks 5mbit extra hebt.

azazel: Mijn modem geeft 12Mbit aan maar mijn werkelijke download snelheid is nu een 840 Kb/s via Usenetserver, dit was voorheen 1200 strak en zonder dips.

Ik maak uit je verhaal op dat je hiervoor met de 8Mbit ook niet de volledige snelheid haalde?
Als dat zo is en dan is het des te gekker dat XS4all je wel 20Mbit aanbied. Ik krijg hier gelijk een nee als antwoord, terwijl 12 Mbit perfect te halen was. :(

De snelheids vermindering komt niet door XS4ALL maar door Usenetserver, er zijn al velen klachten (ook hier te vinden) dat hun service minder snel is. Zie bv: Betaalde newsservers met binaries [deel 3]

Tevens is het niet XS4ALL die je 20mbit aanbied maar een obscure database bij KPN die aangeeft dat de adsl-centrale ADSL2+ is en dat jij in een gebied woont waar waarschijnlijk geen problemen zullen zijn met het halen van 12+ mbit. Er zijn echter nergens garanties te krijgen over de daadwerkelijk te halen snelheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Grum op 12-10-2006 07:19 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:38:
[...]

Lelystad, Flevoland. Ik heb gechecked, is ADSL2+ ready.
* Gunner woont ook in Lelystad :)

Maar ik zit zelf op 72 meter van de centrale dus hoef ik me verder geen zorgen te maken over de te halen snelheid ;)

Verwijderd

Grum schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 07:11:
ptrvs: Ik heb laatst geupgrade van XS4ALL Fast (8Mbit/s) naar XS4ALL Ultra (20Mbit/s).

Ten tijde van je overschakeling was het Fast Abbonement van XS4ALL al 12mbit. Had je soms een oude modem? of was de wijkcentrale nog niet 'geschikt' voor ADSL2+ ?

ptrvs: Ik denk dat de meeste internetters hier wel weten dat het ook afhangt van de kwaliteit van de kabel van hier naar de centrale en de afstand. De afstand is ong. 1KM en volgens een grafiek die ik eerder vond moet ik de 20Mbit/s echt wel moeten halen.

Hier is (zover ik weet) weinig aan te doen, ik zit zelf bv op 1700 meter afstand en sync op 16mbit, zou volgens de grafiek ook 20+ moeten kunnen halen.

ptrvs: Echter het probleem gaat verder, als ik testen op het internet doe (speedtest.nl, Nuria, KPN) dan haal ik meestal rond de 678.0 KByte/sec (=5424 kbps) haal.

Zoals je nu zelf al indirect aangeeft: speedtests zijn onbetrouwbaar. Ze zijn single threaded op vaak drukke plekken. De 1500kb/s is iets overdreven en zal je in de praktijk zo'n 1370kb/s halen.

ptrvs: Want de router meldt toch echt 13Mbit/s dan moet dat toch ook gewoon te halen zijn?

Dat doe je toch ook? met meerdere threads op usenet?

Ik snap de ontevredenheid over 'maar' 13mbit. Vergeet echter niet dat je nu gratis en voor niks 5mbit extra hebt.

azazel: Mijn modem geeft 12Mbit aan maar mijn werkelijke download snelheid is nu een 840 Kb/s via Usenetserver, dit was voorheen 1200 strak en zonder dips.

De snelheids vermindering komt niet door XS4ALL maar door Usenetserver, er zijn al velen klachten (ook hier te vinden) dat hun service minder snel is. Zie bv: Betaalde newsservers met binaries [deel 3]

Tevens is het niet XS4ALL die je 20mbit aanbied maar een obscure database bij KPN die aangeeft dat de adsl-centrale ADSL2+ is en dat jij in een gebied woont waar waarschijnlijk geen problemen zullen zijn met het halen van 12+ mbit. Er zijn echter nergens garanties te krijgen over de daadwerkelijk te halen snelheid.
Inderdaad, XS4all heeft er niet voor gezorgd dat mijn snelheid naar beneden is gezet. Dit heeft de KPN gedaan.

Het grote probleem is nu ook om te bewijzen dat ik een half jaar lang al echt op 12 Mbit downloaden. De KPN zegt op dit moment glashard dat dit nooit het geval is geweest. Met andere woorden ik lieg dus :(
Tevens schijnt de database van KPN erg te wisselen qua informatie want toen ik belde met XS4all voor de Ultra aktie wist en zag de medewerker dat ik 12Mbit had. Nu zien ze dat mijn centrale niet eens meer ADSL2 geschikt is. Techniek moet vooruit gaan en niet zonder aankondiging achteruit!

Usenetserver heeft inderdaad de afgelopen weken wat zitten rommelen met hardware en dergelijke maar ik heb mijn snelheid ook op andere manieren getest en dit blijft 840Kb.
De test applicatie van KPN (Nuria) zegt zelfs dat ik niet sneller ben dan een 6Mbit :/

Maargoed, ik ga weer even een belletje wagen aan XS4all. :)

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:11
Ik heb ook de brief van XS4all gehad, m.b.t. de snelheidsverhoging. Wie heeft deze brief ook gehad, en kan mij vertellen wat de URL is om te upgraden ... ik zit nu op mijn werk, en de brief ligt thuis....

-Huiser

Verwijderd

huiser schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:14:
Ik heb ook de brief van XS4all gehad, m.b.t. de snelheidsverhoging. Wie heeft deze brief ook gehad, en kan mij vertellen wat de URL is om te upgraden ... ik zit nu op mijn werk, en de brief ligt thuis....
De link weet ik niet maar je kunt ze ook even bellen. Je krijgt dan zowiezo een gratis modem (716) en de nieuwe snelheid indien mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter

Hmm, dat is vreemd. Ik heb nooit geweten dat dat omhoog is gegaan. Ook de reden dat ik dat nooit gemerkt heb want ik had geen ADSL2+ firmware geinstalleerd.

Nu heb ik dat wel met een 20Mbit connectie en haal ik 13. Het is wel erg teleurstellend.
Maar ja, je hebt gelijk, er is niks aan te doen.

Ik vroeg me dus af of er wel iets aan te doen was, wat dan ook :P
Anders is het gewoon afwachten of ze die kabels ooit beter gaan organiseren.

Bedankt voor je lange post, geeft veel duidelijkheid!

• huiser
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:11
Done :)

-Huiser

Pagina: 1