Zepto Znote 6615WD Gamer

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.034 views sinds 30-01-2008

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
Nou, heb 'm eindelijk... NIET dankzij DPD though, wat een wazige mensen runnen dat bedrijf zeg...

Eerste impressie: Wauw. Loopt lekker en geen vuiltje aan de lucht. Wordt wel redelijk warm bij grafische dingen, maar geeft verder geen problemen. Touchpad is niet erg, ben daar aan gewend omdat mijn pa's pokketop dat ook heeft. De slot-in DVD is wel even wennen, daar heb ik nog nooit mee gewerkt. maakt een geluid als je een cdtje erin draait, maar kan daarmee ophouden als je op een bepaalde plek in de behuizing drukt. raar systeem, that.

Ohja, ik het twee formulieren met een uitleg over de Znote, maar beiden zijn in Deens. Ik vermoed dat er één in Deens moet, en één in Engels. Maargoed, ik heb ze dus niet in engels, en gissen naar wat de functies van die knopjes zijn is niet echt mijn ding.
Is er iemand die ik kan belasten met het inscannen van die paar papiertjes (áls er engels bijzit)?
iig bedankt.

@ JelleZ
Waar heb je Vista gehaald, if i may ask?

@ iedereen met een decent driver
Ik wil een ge-update driver installen, maar telkens beweert ie dat het niet het goede stuurprogramma is ofzo? heb de 97, de 84,noggiets en nog een andere geprobeerd, maar niks werkt.
probleem is nl dat hij op de accu, bij bepaalde games stotterd...

[ Voor 14% gewijzigd door Mday op 15-12-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
@JelleZwollenaar, welke tas is het die jij erbij besteld hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Mday schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:22:

Ik wil een ge-update driver installen, maar telkens beweert ie dat het niet het goede stuurprogramma is ofzo? heb de 97, de 84,noggiets en nog een andere geprobeerd, maar niks werkt.
Waar heb je de driver vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
de enige driver die nu draait is die van het zepto driver-cdtje (versie 84.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
@ JelleZ
Waar heb je Vista gehaald, if i may ask?
mag niet op GoT :X
@ iedereen met een decent driver
je kan natuurlijk de nieuwste drivers installeren, maar het lijkt mij dat je gpu lager wordt geklokt als je op de accu gaat werken. Dit kan je natuurlijk uitzetten zodat het niet meer stottert maar dan gaat je accu minder lang mee ;)
op de ftp van zepto staan nieuwere drivers, ik zou eigenlijk helemaal niet kijken naar die driver cd en alles lekker daar vandaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Ik vind het jammer dat ik de foto's va de tassen op de site niet kan zien,
nu kan ik moeilijk bepalen welke tas ik erbij moet/ wil nemen.

Ik ga deze laptop dus ook aanschaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Moet je even kijken op de Deense site van Zepto: Zepto.dk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:28:
[...]

mag niet op GoT :X

[...]

je kan natuurlijk de nieuwste drivers installeren, maar het lijkt mij dat je gpu lager wordt geklokt als je op de accu gaat werken. Dit kan je natuurlijk uitzetten zodat het niet meer stottert maar dan gaat je accu minder lang mee ;)
op de ftp van zepto staan nieuwere drivers, ik zou eigenlijk helemaal niet kijken naar die driver cd en alles lekker daar vandaan halen
Hoezo mag dat niet? Ik heb hem van MSDN, volledig legaal :)

En de tas die ik erbij heb is deze: "Zepto Basic Pro Nylon(230030)"

@Mday, hier heb je de gebruiksaanwijzing van de Zepto 6615WD in het engels ( stond op hun site )
ftp://ftp.zepto.dk/UserGuides/eng/6015-6615WD_Userguide.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Hahah , ik bedoelde inderdaad de LEGALE versie ;) anders zou ik dat hier niet proberen in any case :P

Bedankt voor de pdf, jelle.

ik denk dat ik eerst eventjes de huidige driver ga deinstalleren voor ik weer een nieuwe install (stom eigenlijk, normaal , als ik internet heb, doe ik altijd EERST de nieuwste driver downen ipv oude drivercd's...

ook even dat powersave uitzetten dan, kijken hoelang ie t volhoud. :) (zeg, hoe doe je dit eigenlijk?)

bedankt mensen!

[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 15-12-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Zepto Znote 6615WD
Intel C2D T7200 2.00GHz 667MHz 4MB
100GB SATA 2,5" 7200rpm Hitachi
2048MB (2x1024) PC5300 Orginal Zepto
6 Cell standaard accu
Intel Pro Wireless 3945ABG
Keyboard Znote 6x15W US
Sony DVD-RW DL Slot-in
Bluetooth Integrated
AM Sleeve X-large 15,4" Black

Dit gaat hem worden O+

Tas is voorlopig niet meer voorradig, en heb ik gekozen voor een sleeve. stop ik hem in me eigen tas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Mooie keuze ThaGostino
Ik heb juist dezelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Bedankt!.
Net de bestelling geplaatst. maar wordt pas Januari dat ik hem in huis heb.
Geld komt van de spaarrekening, rente bla bla. ;) verstandiger als ik in het nieuwe jaar tot aanschaf overga.
Maar ik kon de bestelling wel alvast plaatsen, dan staat die alvast en blijft de aanbieding in dat geval geldig. Eind van december is de aanbieding dus voorbij, voor de mensen die nog twijfellen.
Durf de leverancier bijna niet te noemen, maar superservice totzover.
en extra korting kunnen regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Even nog een paar vraagjes:

Mijn volumeknoppen lijken niet te werken; is dit alleen voor de CD die erin zit?
<<Nevermind, ze doen het blijkbaar wel>>

Waarom switch ie niet naar de oortelefoon als je m ingeplugd hebt? is daar een speciale toets voor?

PS heeft er al iemand die bios kunnen updaten? ik krijg nu ook dezelfde fout.

om m uit te zetten moet ik de accu loskoppelen terwijl hij loopt. Dat vind ik maar niks.

[ Voor 64% gewijzigd door Mday op 17-12-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mday, bij mij gaan de normale boxjes gewoon uit als ik een koptelefoon erin doe.
En je accu eruit halen om hem af te sluiten? Heb nog niemand gehoord met dat probleem :P Kun je uitleggen wat er precies misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Mday, daar heb ik toch ook nog niet van gehoord....
Best zo snel mogelijk de leverancier verwittigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Nou, die opstartfout gaat als volgt:

lap aanzetten
'wachten, bios scherm; laden
alleen een kaal streepje bovenaan het scherm, na 5 min nog niks.

Probleem: op de uitknop drukken werkt niet. ook niet lang ingedrukt.Dus dan de bron van stroom aanpakken. (mis ik iets hier? een resetknop?)
Heb een mailtje gestuurd naar Zepto.dk om te vragen of ze de bios-update-manual op de Driver FTP willen vertalen naar het engels, zodat ik m kan updaten zonder te moeten gissen naar de volgende stap.

zal t nogges proberen met mijn headset dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mday schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:32:
Nou, die opstartfout gaat als volgt:

lap aanzetten
'wachten, bios scherm; laden
alleen een kaal streepje bovenaan het scherm, na 5 min nog niks.

Probleem: op de uitknop drukken werkt niet. ook niet lang ingedrukt.Dus dan de bron van stroom aanpakken. (mis ik iets hier? een resetknop?)
Heb een mailtje gestuurd naar Zepto.dk om te vragen of ze de bios-update-manual op de Driver FTP willen vertalen naar het engels, zodat ik m kan updaten zonder te moeten gissen naar de volgende stap.

zal t nogges proberen met mijn headset dan...
Ohw, ik d8 het afsluiten van windows zelf. Bij mij werkt het lang ingedrukt houden ( 10 sec.) van de uitknop wel als ik dat probleem heb. Dan gaat hij helemaal uit en moet je hem opnieuw aandoen. Meestal werkt dat wel.

En als je nog reacties krijgt op je mailtje naar zepto i.v.m. de bios driver update, keep me posted. Ik wil hem nog steeds updaten namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd dat het opstarten van windows echt heel lang duur. er is een proces wat het opstarten heel erg vetraagt.. hoe kan je zien welk proces dit is..

voor het vast slaan tijden het opstarten werk de uitknop gewoon. al heb ik het de laatste weken niet meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:01:
Ik heb de laatste tijd dat het opstarten van windows echt heel lang duur. er is een proces wat het opstarten heel erg vetraagt.. hoe kan je zien welk proces dit is..

voor het vast slaan tijden het opstarten werk de uitknop gewoon. al heb ik het de laatste weken niet meer gehad
Probeer eens veilige modus, dan weet je of het iets dat je zelf hebt geïnstalleerd is of niet. Kijk ook eens in je msconfig of daar geen vreemde dingen staan

Het flashen van de bios doe je door de iso van de ftp van zepto op een cd'tje te branden en er in hebben tijdens het opstarten. De rest gaat automatisch, het is wel verstandig om je net adapter er in te hebben hangen. :)
Vergeet ook niet je bios instellingen te resetten naar default voordat je gaat flashen

kijk ook eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb toch een beetje me twijfels over deze laptop.. (wil nml het liefst dit jaar nog een nieuwe laptop aanschaffen). Wat me vooral bang maakt zijn de (kleine) dingen zoals niet altijd opstarten, niet werkende (media)toetsen e.d.
Het zal best zijn dat het allemaal te fixen is, maar daar wil ik me niet teveel mee bezig houden. Laptop gaat gebruikt worden in ons bedrijf en dan heb ik echt geen tijd om (bijv.) 5 min bezig te zijn om in windows te kunnen komen. :/

Tijd is geld.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:03:
Hmm, ik heb toch een beetje me twijfels over deze laptop.. (wil nml het liefst dit jaar nog een nieuwe laptop aanschaffen). Wat me vooral bang maakt zijn de (kleine) dingen zoals niet altijd opstarten, niet werkende (media)toetsen e.d.
Het zal best zijn dat het allemaal te fixen is, maar daar wil ik me niet teveel mee bezig houden. Laptop gaat gebruikt worden in ons bedrijf en dan heb ik echt geen tijd om (bijv.) 5 min bezig te zijn om in windows te kunnen komen. :/

Tijd is geld.
dat windows niet zo snel opstarte was mijn eigen schuld (software) nu doet hij eht weerperfect en voor de rest alle toetsen etc doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Volgens mij zijn er vooral problemen met het slapen en weer wakker worden van het beestje. En het probleem met de toetsen e.d. was in vista.

Ik vraag me ook af waarom je een 7600 Go nodigt hebt voor een laptop op je werk :9 voor in de pauze? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Nee, 3d werk ;)

Overigens heb ik met dynamiet gesproken net in de kantine. Zag van een afstand "zepto" staan op zn laptop. En ff later een voor mij bekende layout (eerst Fok!, daarna GoT :P ). Toen ff aangesproken en praatje gemaakt :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Naja das ook bizar! Wel relaxed eerlijk gezegd, kun je gelijk de laptop beetje exploreren.

Als ik 'n laptop koop (de 6615WD Gamer of Zepto moet opeens 'n nieuwe gereleased hebben)
heb ik heel weinig ervaring met laptops. Bij elkaar 2 uur in m'n leven gelaptopped mja :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ik zit in hetzelfde schuitje als CLB, en ik moet daarbij zeggen dat deze top ge-wel-dig is als het aankomt op opstartiviteit. Veelal door onze eigen experimenten komen de fouten voor die je hier tegenkomt, meestal door te kijken wat t beesie allemaal kan. Het installeren van windows, drivers e.d. gaat nog nooit zo snel (geloof me, mijn desktop is net een pijnbank) en de toetsen werken gewoon (hoewel de P1, P2 hotkeys iets makkelijker installeerbaar kunnen)

dus veelal door wat wij zelf ermee doen komen die fouten.Alles werkt gewoon zoals het hoort, niets te klagen hiero.

edit!

hey! er is een nieuwe bios versie ge-upload! v1.09v zie ik. mooi. ben ik helemaal uptodate dalik.
code:
1
2
3
v1.09v
- Nvidia VGA BIOS updated
- Fix BT setting (on/off) not remembered when coming on from power off

Ooeeh, nice fix! misschien doet ie t dan NOG sneller :D

(nu even kijken offie goed kan branden :))

Edit numero 2
bios updaten is gelukt. volg HammerT's instructies en you should be just fine. Bedankt Hammer.
voor zover ik merk is er weinig tot geen verschil, maar dat zie ik later wel. booten werkt gewoon goed.

Edit nummertje drie!

Ik zie dat ik nvidia driver 91.31 heb, en een google search wijst alleen maar naar de 84-serie. Doe ik iets fout of moet ik m zo laten?

[ Voor 38% gewijzigd door Mday op 19-12-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mday schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:28:
ik zit in hetzelfde schuitje als CLB, en ik moet daarbij zeggen dat deze top ge-wel-dig is als het aankomt op opstartiviteit. Veelal door onze eigen experimenten komen de fouten voor die je hier tegenkomt, meestal door te kijken wat t beesie allemaal kan. Het installeren van windows, drivers e.d. gaat nog nooit zo snel (geloof me, mijn desktop is net een pijnbank) en de toetsen werken gewoon (hoewel de P1, P2 hotkeys iets makkelijker installeerbaar kunnen)

dus veelal door wat wij zelf ermee doen komen die fouten.Alles werkt gewoon zoals het hoort, niets te klagen hiero.

edit!

hey! er is een nieuwe bios versie ge-upload! v1.09v zie ik. mooi. ben ik helemaal uptodate dalik.
code:
1
2
3
v1.09v
- Nvidia VGA BIOS updated
- Fix BT setting (on/off) not remembered when coming on from power off

Ooeeh, nice fix! misschien doet ie t dan NOG sneller :D

(nu even kijken offie goed kan branden :))

Edit numero 2
bios updaten is gelukt. volg HammerT's instructies en you should be just fine. Bedankt Hammer.
voor zover ik merk is er weinig tot geen verschil, maar dat zie ik later wel. booten werkt gewoon goed.

Edit nummertje drie!

Ik zie dat ik nvidia driver 91.31 heb, en een google search wijst alleen maar naar de 84-serie. Doe ik iets fout of moet ik m zo laten?
Nog een klein vraagje, moet je als je de driver update de iso echt op de cd branden, of branden vanuit de iso, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar moet ik zeg maar de iso zelf op een cd zetten, of in nero de optie doen "Burn iso" zodat je de iso zeg maar uitpakt. ( erg moeilijk om te omschrijven wat ik bedoel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
die iso heb ik gebrand via de link die zepto.dk in het deens geeft: ftp://ftp.zepto.dk/Znote6615WD/BIOS/IsoBr%E6nding.pdf
(openen in IE of firefox)

tweede link is dus het programma downen. het programma wijst zichzelf in het branden van de iso door de iso zelf te openen (als t goed is staat het iso-programma-icoon bij de iso zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:57:
[...]

Nog een klein vraagje, moet je als je de driver update de iso echt op de cd branden, of branden vanuit de iso, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maar moet ik zeg maar de iso zelf op een cd zetten, of in nero de optie doen "Burn iso" zodat je de iso zeg maar uitpakt. ( erg moeilijk om te omschrijven wat ik bedoel :P )
Burn iso :) anders zal hij het niet doen

Je kan ook een cd-rw gebruiken natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lost de bios update de Opstart probleem op????
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:21:
Hoi, ik heb de 6615wd al een tijdje maar er valt iets op...

Ik heb 3 keer al gehad dat de laptop niet boot te, en al 3 keer dat de Laptop blijft hangen na dat die heeft geboot dat dan de bios wel inlaat maar als die windows gaat laden dat die blijft hangen en dat die je het streepje links boven die daar maar blijft staan..

Normaal reboot ik gewoon even en dan boot die zoals het hoort!!

Ken jullie dit ?? is het normaal voor de zepto

Zins ik de laptop heb merk ik dit af en toe?!?!?

sp. ik denk dat ik ook een review maak maar daar heb ik verlopig geen tijd voor om het te maken.. :>
:>
Anders update ik de bios niet.. O-)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
eehm, kweenie. moeilijk te tsjekken, he ;)

Verwijderd

ik heb het opstart probleem al niet meer gehad sinds ik het nieuwe geheugen heb, al is het moeilijk te checken of het daarmee te maken heeft omdat ik het daarvoor ook pas 3 keer heb gehad,

Verwijderd

Oke mij word geadviseerd om eerst de bios update

Nu weet ik dat ik de iso gewoon moet branden even de dvd-dive in je bios als eerst moet laten boote.
En AC adapter moet aangesloten zijn.

Maar nu is mijn vraag gaat het daarna automaties met update van de bios???? en wat zie je tijdes het update op het scherm!!! 8) 8) 8) 8)
En hoelang duurt het update...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
de bios zal zich NIET auto-updaten! maar nieuwe biosversies zijn zeldzaam, en niet direct cruciaal, vooral als hij het boot-probleem opgelost heeft in de 1.09 versie. dus je kan makkelijk nieuwere versies missen zonder er erg in te hebben. (een bios-update is vooral gebruikelijk bij opstartprobs)

Burn de iso naar een cdtje, maakt niet uit wat. Steek de cd in de DVD-rom en laat hem daar zitten. Sluit je top af en start hem opnieuw op. Daarna gaat hij automatisch over op bios update*, nadat hij vraagt of je wilt updaten (doe dan ook geen nee ;)). Hierna werkt hij gewoon zijn te installeren bestanden af; van 0123456789ABCD ofzo, wat ongeveer 5 minuten duurt. Daarna start hij zichzelf opnieuw op en is alles weer zoals het was! simpel he?

*Start hij niet vanaf de cd op? (doe dit ALLEEN wanneer hij niet opstart vanaf de cd!)
Start de top opnieuw op en ga het bios-menu in door op F2 te drukken tijdens het Zepto-scherm. Ga naar het menu 'boot' en verschuif de Sony (DVDdrive) naar boven door op plus (+) te drukken totdat hij op nummer 1 in de lijst staat. Save en exit. Hierna start hij vanaf de cd en zal de bios daadwerkelijk geinstalleerd worden. daarna staat alles nog zoals het was VOORDAT je de dvdspeler naar de boot prioriteit nr 1 verplaastte. Dus je hoeft niets terug te verplaatsen (controleer het toch maar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Aangezien ik volgende maand de gehele maand ga werken ga ik waarschijnlijk een Zepto aanschaffen medio eind februari/ begin maart, maar ben er nog steeds niet uit: 6214W of 6615WD Gamer.

Dit is natuurlijk m'n 6615WD topic dus ik weet wat voor antwoorden ik ga krijgen, maar toch...

Ze hebben nagenoeg dezelfde specs met slechts enkele 'kleine' verschillen:
De 6615WD heeft een 15,4" scherm met een resolutie van 1680 x 1050 pixels
De 6615WD heeft een ingebouwde 1,3 MP Webcam
De 6615WD heeft 'mediabuttons' op de voorkant
De 6615WD heeft als extra optie om er een TV-tuner in te plaatsen

Ik moet gewoon naar een paar winkels om die schermen te testen...
Heb vandeweek achter 'n 15,4" 1680 x 1050 scherm gezeten en dat was erg klein moet ik zeggen :)
Wel mooi natuurlijk, want je hebt zeeen van ruimte, maarja heb ik dat wel nodig 8)7
Is de 6615WD echt gewoon sterk genoeg om alle games te draaien op native resolutie?
(Met T7200 / 2 GB RAM / 7200 rpm schijf) Niet dat als ik lekker wil gamen moet downscalen naar 1280 x 800 (zeg maar wat), omdat 't anders gewoon niet draait...En ziet 't beeldscherm er dan nog gewoon lekker uit?
En films kijken met dit scherm, is dat een beetje te doen? Gewone avi's van 700 MB bedoel ik dan.
DVD's kijken op zo'n beeldscherm zal werkelijk ook fantastisch zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:38:
Overall view, ik heb het beeldscherm op 1680 x 1050, wat overigen best fijn werken is. Het is alleen jammer dat de meeste sites er niet op berekend zijn, zoals het gathering.tweakers.net, je ziet het forum zeg maar een beetje links van je scherm.
Iemand maybe 'n screenshot met 1 webpagina open
en 'n screenie met 1 webpagina en 'favorieten' open?

De webcam en mediabuttons zijn ook gewoon leuke functies, maar zijn opzich nog wel te overzien...

Ook moet ik nog is nadenken over de accu en de accutijd!
Ben namelijk benieuwd of de 12 cells accu een stuk uitsteekt en zoja of dat lelijk/ irritant is :)
Dit staat op de website: 12 Cell + 6 Cell Standaard Batterij
Ik neem aan dat je voor die 120,- alleen 1 12 cells accu krijgt..?

Zepto 6214W: 1200,-
Zepto 6615WD: 1285,-

Ik laat 'm door m'n werk kopen dus hoef geen BTW te betalen _/-\o_
Moet nog wel 'n OS bij en aangezien Vista eraan komt wil ik daar ook nog even op wachten.
Ik weet nog niet wat ik ga doen en of 't kan, maar misschien bestel ik wel Vista bij surfspot.nl

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 22-12-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:20:
de bios zal zich NIET auto-updaten! maar nieuwe biosversies zijn zeldzaam, en niet direct cruciaal, vooral als hij het boot-probleem opgelost heeft in de 1.09 versie. dus je kan makkelijk nieuwere versies missen zonder er erg in te hebben. (een bios-update is vooral gebruikelijk bij opstartprobs)

Burn de iso naar een cdtje, maakt niet uit wat. Steek de cd in de DVD-rom en laat hem daar zitten. Sluit je top af en start hem opnieuw op. Daarna gaat hij automatisch over op bios update*, nadat hij vraagt of je wilt updaten (doe dan ook geen nee ;)). Hierna werkt hij gewoon zijn te installeren bestanden af; van 0123456789ABCD ofzo, wat ongeveer 5 minuten duurt. Daarna start hij zichzelf opnieuw op en is alles weer zoals het was! simpel he?

*Start hij niet vanaf de cd op? (doe dit ALLEEN wanneer hij niet opstart vanaf de cd!)
Start de top opnieuw op en ga het bios-menu in door op F2 te drukken tijdens het Zepto-scherm. Ga naar het menu 'boot' en verschuif de Sony (DVDdrive) naar boven door op plus (+) te drukken totdat hij op nummer 1 in de lijst staat. Save en exit. Hierna start hij vanaf de cd en zal de bios daadwerkelijk geinstalleerd worden. daarna staat alles nog zoals het was VOORDAT je de dvdspeler naar de boot prioriteit nr 1 verplaastte. Dus je hoeft niets terug te verplaatsen (controleer het toch maar!)
Bedank voor de info ..
Ik doe de bios update na de kerst daggen wel

Maar kunnen jullie die al hebben upgedate naar 1.09 kijken of het het booten van de laptop goed gaat??

Als je de Laptop zo 15 uit en aan zet laat booten anders kan ik gewoon even wachten op een bios update die het opstart probleem wel goed oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik heb thuis een 17" TFT en als ik daar op downscale ziet het er niet uit :X maar dat is misschien een beetje persoonlijk? Probeer het anders gewoon eens uit.

Ik zelf wacht nog op mijn 6214 (had betaling problemen via werk enzo |:( ) daarom heeft het nogal een tijd geduurd :(

En als ik thuis een tijd moet devven oid hang ik m'n laptop gewoon aan een toetsenbord en muis, en onderweg kan ik het wel even volhouden met een lage resolutie. Verder wou ik gewoon een lichte en kleine laptop, ik heb ook speciaal gezocht naar een 14" met een goede videokaart.

Maar voor de webcam mediabuttons en tv kaart zou ik het iig niet doen, maar volgens mij gaat de 6615 wel een stuk langer mee met de accu en als je dat belangrijk vind zou ik daar wel naar kijken (je kan natuurlijk ook zo'n uitstekende accu er in prikken maar dat lijkt me toch niet ideaal). Waarom wil je eik tv kijken op een laptop? :P maar ik kijk sowieso (bijna :P ) nooit meer tv

Ik zal nog wel een post maken als ik hem binnen heb, ik hoop dat ik hem morgen nog krijg (ik ben bang van niet eik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja ik ga ook binnenkort weer laptopschermen (1680 x 1050 bekijken) enzo! Ook downscalen en shit!

Nja het gaat vooral om het scherm en of dat die 85,- waard is :)

1280 x 800 op 'n 14"
1680 x 1050 op 'n 15,4"

Zoals ik al zei zijn die webcam en mediabuttons wel leuk, maar niet echt baanbrekend.

Aangezien ik er ook wil mee gamen vroeg ik me af of dat gewoon fullscreen 1680 x 1050 kan :9

TV kijken op m'n laptop ga ik nooit doen!
Ik had dat even neergezet omdat ik dat gewoon uit m'n TS copy pastte ;)

Design speelt ook nog wel mee eigenlijk! Wil wel 'n mooie laptop hebben.
De 6214W is gewoon totaal donker qua kleur wat erg mooi is maar de 6615WD heeft weer z'n accenten.

Mja ik ga vandeweek maar eens verder met laptopschermen bekijken en dergelijke! Was benieuwd :)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 22-12-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
CLB schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:14:
Aangezien ik volgende maand de gehele maand ga werken ga ik waarschijnlijk een Zepto aanschaffen medio eind februari/ begin maart, maar ben er nog steeds niet uit: 6214W of 6615WD Gamer.

Dit is natuurlijk m'n 6615WD topic dus ik weet wat voor antwoorden ik ga krijgen, maar toch...

Ze hebben nagenoeg dezelfde specs met slechts enkele 'kleine' verschillen:
De 6615WD heeft een 15,4" scherm met een resolutie van 1680 x 1050 pixels
De 6615WD heeft een ingebouwde 1,3 MP Webcam
De 6615WD heeft 'mediabuttons' op de voorkant
De 6615WD heeft als extra optie om er een TV-tuner in te plaatsen

Ik moet gewoon naar een paar winkels om die schermen te testen...
Heb vandeweek achter 'n 15,4" 1680 x 1050 scherm gezeten en dat was erg klein moet ik zeggen :)
Wel mooi natuurlijk, want je hebt zeeen van ruimte, maarja heb ik dat wel nodig 8)7
Is de 6615WD echt gewoon sterk genoeg om alle games te draaien op native resolutie?
(Met T7200 / 2 GB RAM / 7200 rpm schijf) Niet dat als ik lekker wil gamen moet downscalen naar 1280 x 800 (zeg maar wat), omdat 't anders gewoon niet draait...En ziet 't beeldscherm er dan nog gewoon lekker uit?
En films kijken met dit scherm, is dat een beetje te doen? Gewone avi's van 700 MB bedoel ik dan.
DVD's kijken op zo'n beeldscherm zal werkelijk ook fantastisch zijn?

[...]

Iemand maybe 'n screenshot met 1 webpagina open
en 'n screenie met 1 webpagina en 'favorieten' open?

De webcam en mediabuttons zijn ook gewoon leuke functies, maar zijn opzich nog wel te overzien...

Ook moet ik nog is nadenken over de accu en de accutijd!
Ben namelijk benieuwd of de 12 cells accu een stuk uitsteekt en zoja of dat lelijk/ irritant is :)
Dit staat op de website: 12 Cell + 6 Cell Standaard Batterij
Ik neem aan dat je voor die 120,- alleen 1 12 cells accu krijgt..?

Zepto 6214W: 1200,-
Zepto 6615WD: 1285,-

Ik laat 'm door m'n werk kopen dus hoef geen BTW te betalen _/-\o_
Moet nog wel 'n OS bij en aangezien Vista eraan komt wil ik daar ook nog even op wachten.
Ik weet nog niet wat ik ga doen en of 't kan, maar misschien bestel ik wel Vista bij surfspot.nl
Pfoe, flinke vragenlijst.

De extraatjes die je bij de 6615WD krijgt is niet echt erg veel. Voor draagbaarheid is de 15.4'' nog net te doen omdat die lengte opvallend genoeg toch erg groot is. een 14inch is daarom wat handiger. Als je inderdaad dezelfde specs doet als een 6615WD, dan zou een 14 inch beter zijn voor gamen. De reden hierachter is het eerste waar computers (vooral laptops) last van hebben zijn hoge resoluties in games. Maar een 15,4'' ziet er dan weer enorm mooi uit met zijn hoge resolutie. Ik heb films nog niet gekeken, maar ik denk dat widescreen dvixjes uitzonderlijk goed uit de verf komen op een 15'4 inch schermpje. Let op; voor games heeft hij het liefst een adaptor nodig. Ik heb inderdaad met mijn huidige resolutie wat toggles naar beneden moeten schuiven om een wat toegankelijker FPS te krijgen (game: Titan Quest >hoogwaardige graphics) . Maar een downscale heb ik nog niet geprobeeerd.
Wil je toch geen adapter gebruiken bij games? zet de accu powersave uit. Dit heeft een drastische impact op de batterijduur van de accu, dus een 12cell is wat beter. (hij steekt idd uit, maar weet niet hoeveel)
qua uiterlijk slaagt de 66 met vlag en wimpel. op de plaatjes ziet hij er nog lichter uit dan dat hij is, dus dat kan ook van toepassing zijn op de 62. (de 62 dus pikzwart) De knopjes en leds zijn enorm cool.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ahaa dankje! Dat ik moet gamen met 'n aangesloten netstroomadapter is geen probleem...
Je resoluties omlaag moeten doen... geen downscalen... das toch hetzelfde..?
Of speel je dan een game op 1280 x 800 en heb je mooie zwarte balken langs 't scherm? :)

Ik ga meer weer verder met bedenken! Ga morgen nog meer reviews zoeken (en m'n TS'n upgraden)

Persoonlijk trek ik toch naar de 6615WD Gamer eerlijk gezegd...
Gaaf zo'n donkere cover met 'n lichter tobo, mooie leds, webcam (toch wel erg leuk), mediabuttons.
En natuurlijk wel een prachtig scherm... Ik ga eens adressen vragen van GoTters hierzo.. kan ik maybe keertje langskomen om 'm in 't echt te zien. Iets kopen via internet wat ik nog nooit gezien heb is niet zo 'n probleem (m'n Zune bijvoorbeeld) voor kleinere bedragen, maar in 1x zo'n 1300,- :|

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 22-12-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Mday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:12:
qua uiterlijk slaagt de 66 met vlag en wimpel. op de plaatjes ziet hij er nog lichter uit dan dat hij is, dus dat kan ook van toepassing zijn op de 62. (de 62 dus pikzwart) De knopjes en leds zijn enorm cool.
Ik vind de 6214 juist veel mooier hoor :9 maar dat is mijn mening

maar ik heb het natuurlijk alleen maar van plaatjes gezien: 6615 6214
Mday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:12:
[...] Dit heeft een drastische impact op de batterijduur van de accu, dus een 12cell is wat beter. (hij steekt idd uit, maar weet niet hoeveel)
3cm...

En hoe lang kan je ongeveer gamen als je de powersave uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
@hammer
weet niet ,maar denk aan minstens 1 uur minder.

vind die 6615 veel mooier hoor. maar dat kan komen doordat de 62 lijkt op die oude compaq die mijn vader vroeger had, zag er zelfs voor die tijd niet uit.

@CLB
ik bedoelde met die toggles naar beneden doen dat ik de schaduwen en de andere in-game graphics van high naar low heb gedaan. Downscalen is, voorzover ik het begrepen heb, van 1680 .1050 naar 1200xXXX om beter speelbaarheid te bereiken? Ik ga dat dadelijk even kijken voor je, of hij wat sneller gaat op 1280x1024. misschien met wat screenshots erbij ;)

maaruh, een piet paulusma-aanbidder komt er bij mij niet in hoor :P

Okeee, Titan Quest op 1280x900 Widescreen:
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/864/1280x900widescreenua9.th.jpg

Titan Quest op 1680x1050 Widescreen
Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/8023/1680x1050widescreentr0.th.jpg

Wat me opviel was t enorme verschil in FPS. Op nummertje 1 had je totaal geen stotteringen of hiccups, maar vloeiende gameplay.
in nummertje twee word vloeiende gameplay alleen getoond bij weinig textures en saaie gebieden, hoewel alles toch nog redelijk speelbaar is.Je ziet, geen balken. Dit komt omdat elke game wel een ingebouwde scherm-analyse heeft, en dan uitkiest welke resolutie het beste is voor je pc. Je kan ook kiezen uit verschillende non-widescreen reso's, waardoor je dus wel zwarte balken krijgt.

dalijk effe kijken voor call of duty 2.

[ Voor 42% gewijzigd door Mday op 22-12-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Het scheelt nogal in pixeltjes natuurlijk, het grotere scherm heeft er namelijk bijna 2x zo veel (1.79x om precies te zijn :P )

Je kan op je screenshots natuurlijk niet de pixel distortion zien, misschien dat je het kan laten zien met een fototoestel. Maar het is toch het beste om dat zelf te bekijken denk ik.

Je zou ook een perfecte deling van je native resolutie kunnen kiezen, dit wordt bij 1680x1050 dus 840x525 maar ik denk dat dit niet gaat lukken vanwege de vreemde resolutie ;) je kan natuurlijk ook gewoon met zwarte balken spelen waardoor je met een lagere native resolutie kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
helemaal mee eens, Hammer. Het is idd ietsje moeilijker te zien wat het verschil is.

die deling van de reso is vooral handig bij het kijken naar wat nu widescreen is en wat niet.
Met balkjes spelen is overigens opvallend; Je merkt na 5 minuten niet eens meer dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm oke thnx!

1650 x 1050 is wel heel bizar hoor om te gamen!

Ik game hier thuis op 'n 17" op 1280 x 1024.

Gamen zal niet altijd kunnen op native resolutie (1650 x 1050), maar kleinere resolutie vind ik ook niet erg.
Als het beeld gewoon gecentreerd wordt en de rest van 't beeld zwart is?

Als ik wil gamen op 1280x900 heb ik toch boven en onder een zwarte balk van 75 pixels ((1050 - 900):2) hoog en aan de linker- en rechterkant een zwarte balk van 185 pixels ((1650-1280):2) breed?

Ook zal er zeel veel op worden geinternet dus ben nog steeds benieuwd hoe dat eruit ziet!?
Iemand maybe 'n screenshot/ foto is misschien beter met 1 webpagina open
en 'n screenie/ foto met 1 webpagina en 'favorieten' open?
En nu ik toch bezig ben.. Maybe screenshot/ foto is denk beter als 'Word' geopend is. Gewoon 1 pagina.

Ik kan ook naar een computerwinkel, maar op die laptops staan geen games en dergelijke om reso's te testen.
Ook staan er nooit programma's geinstalled a la Word, Excel enz.
Als laatste staan ze nooit aangesloten op 't internet zodat ik dat even zou kunnen zien.

Veel vragen weer ik weet 't, maar ik ken al weinig mensen met 'n laptop waar ik even zou gaan kunnen kijken en al helemaal geen 15,4" 1680x1050'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
CLB schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 02:17:
Gamen zal niet altijd kunnen op native resolutie (1650 x 1050), maar kleinere resolutie vind ik ook niet erg.
Als het beeld gewoon gecentreerd wordt en de rest van 't beeld zwart is?

Als ik wil gamen op 1280x900 heb ik toch boven en onder een zwarte balk van 75 pixels ((1050 - 900):2) hoog en aan de linker- en rechterkant een zwarte balk van 185 pixels ((1650-1280):2) breed?
Nee dat kan niet, het wordt dan gewoon uitgerekt over het hele scherm. Je kan alleen een 5:4 verhouding gebruiken met zwarte balken. Ik heb zoiets iig nog nooit gezien...

Een niet native resolutie draaien is dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/Native-resolution_800x600_on_1024x768.JPG
text as displayed as 800x600 on a native 1024x768 LCD

En er is nu niemand online met een 1680x1050 scherm bij mij, misschien vanmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:14:
Wat me opviel was t enorme verschil in FPS. Op nummertje 1 had je totaal geen stotteringen of hiccups, maar vloeiende gameplay.
in nummertje twee word vloeiende gameplay alleen getoond bij weinig textures en saaie gebieden, hoewel alles toch nog redelijk speelbaar is.Je ziet, geen balken. Dit komt omdat elke game wel een ingebouwde scherm-analyse heeft, en dan uitkiest welke resolutie het beste is voor je pc. Je kan ook kiezen uit verschillende non-widescreen reso's, waardoor je dus wel zwarte balken krijgt.
En daar heb ik opzich een beetje vrees voor...
Wil ik straks leuk gamen op m'n superlaptopje, maar dan is de reso zo hoog dat 't niet lekker loopt.
Dan kan ik 't wel spelen op 1280 x 900 ofzo maar, dan krijg ik dus weer uitgerekt beeld 8)7 :X

Nja ik wacht nog wat screenshotjes af van Word/ intenet (IE 6.0) en dan
vandeweek, maar is reallife laptops opzoeken van 15,4" met 'n 1680 x 1050 resolutie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
dat reso - idee valt allemaal gigantisch mee hoor! het enige wat niet meevalt is dat je in principe gedwongen bent om op je desktop (dus niet in games) te hangen op de 1680x1050 omdat je anders het probleem krijgt wat hammer netjes heeft uitgelegd. geen enkele resolutie is dan nog mooi.

tja, ik ben gewoon gewent aan de kleine pictogrammen van 1680... maar soms is dat wel even schuin kijken.

ik post wel wat foto's dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
hier is dan een screenshot met een resolutie van 1680x1050 van tweakers.net :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik help hammer even!

Het grote resolutietopic!

Ze zijn niet top, maar je moet t er maar mee doen.

nummer 1: De originele reso met openoffice open!
[img=http://img186.imageshack.us/img186/3500/img8042ni5.th.jpg]

nummer 2: 1366x768 (breedbeeld)
[img=http://img186.imageshack.us/img186/2319/img8046an2.th.jpg]

nummer 3: de oude vertrouwde 1280x1024
[img=http://img148.imageshack.us/img148/6596/img8047nv5.th.jpg]

nummer 4: Tweakers.net open. (Hammer, jij hebt de lettergrootte aangepast, toch?)
[img=http://img186.imageshack.us/img186/1689/img8043kd7.th.jpg]

nummer 5: Call of Duty 2 @ hoogste breedbeeld reso
[img=http://img148.imageshack.us/img148/8466/img8044lf2.th.jpg]

nummer 6: Call of Duty 2 @ 1280x1024 (let op, beetje wazig)
[img=http://img186.imageshack.us/img186/5162/img8045ex9.th.jpg]

Zooo, hoop dat het duidelijk word.

[ Voor 3% gewijzigd door Mday op 23-12-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
@hierboven:
Nee hoor dat is gewoon standaard letter grootte, moest het anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ik heb soms de neiging om met control + muiswiel de lettertype ietsje groter te maken omdat het iets te klein is, maar tegenwoordig ben ik die kleine lettertjes gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HammerT en Mday bedankt! Er is veel duidelijk geworden door die screenies!

Je hebt nog wel 'n shitload aan ruimte over aan de linkerkant als er 1 site openstaat zeg... O-)
Je zou ook precies 2 sites naast elkaar kunnen weergeven denk ik of niet? Als dat 'n optie is in IE..!?

En screenshot 6 van Mday is wel relaxed. Gewoon 1280 x 1024 met zwarte balken! Das nice! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 24-12-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
klopt CLB, ik zoek nog steeds een functie om tweakers/interwebpaginas te centreren, maar schijnbaar hebben ze dat nog niet uitgevonden.
Ik raad IE ten zeerste af, omdat het een grote deur is van een fort, die wagenwijd openstaat. m.a.w virus-honingpot.
ja die zwarte balken is lang niet zo slecht, bij games ook niet, zoals ik al zei (je merkt er al snel niks meer van), maar wel bij desktop - je ziet de scherpte van de letters afnemen per downscale.

keer een poginkje gedaan om met Titan Quest de vidcard te overklokken; liet daarbij mijn vidcard zelf de 'optimal settings' bepalen, wat uiteindelijk van 450, 350 naar 471, 420 ging ...
halverwege spelen (boy, wat ging hij vloeiend :P) werd ie te warm en begon hij artifacts weer te geven... heel veel artifacts > restart.

af te raden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB, ik draai zelf Vista en ik moet zeggen dat het lijkt alsof die wat beter omgaat met hoge resoluties, zo zijn de pictogrammen in vista nog redelijk "groot" ook al draai je 1680*1050. Verder wen je wel echt aan die resolutie moet ik zeggen. Als je nog `n keer in Zwolle bent mag je `m wel komen bezichtigen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Mday: Op m'n 17" TFT met 1 pagina open in IE en met m'n 'favorieten' aan de linkerkant is m'n webpagina ongeveer gecentreerd waar ik dus erg aan gewend ben. Als ik m'n 'favorieten' uitzet zit m'n webpagina aan de linkerkant en dat is echt :X. Gewoon TEveel loze ruimte aan de rechterkant.

Met IE 7.0 kun je met tabbladen werken toch? Kun je dan ook twee pagina's naast elkaar openen?
Of anders stap ik wel over op FireFox als die, die mogelijkheid wel biedt (of ze kan centreren?)

Ik laat m'n desktop gewoon op de native resolutie staan van 1680 x 1050, daar wen ik wel aan :)

@ Jelle: De resolutie enzo lijkt me geen probleem qua desktop en icoongrootte enzo...
Maar aangezien ik er ook regelmatig op wil gaan gamen en er echt teveel op ga internetten,
wil ik wel dat dat er ook nog een beetje normaal uitziet. Niet dat ik 'n laptop heb met superspecs,
ga internetten en ik me er telkens aan irriteer dat ik zoveel loze ruimte heb of dat ik niet kan gamen op die 1680 x 1050, omdat ik dan 3 FPS heb. Zodoende wil ik gaan gamen op 'n lagere acceptabele resolutie met zwarte balken wat er dan ook nog wel nice uitziet volgens jullie :) Mja internetten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu eigenlijk beter?
1. een go 7600 op lagere frequenties maar met 512 mb ram
2. een go 7600 256 mb ram, op standaard freq
3. een x1600 256 mb ram, op standaard freq

Het gaat me vooral om het verschil tussen 1 <->2,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mday schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:20:

Oke.. En was de kerst voor jullie :)

Ik ga morgen de bios update.. van 1.07 naar v1.09v

Maar heb nog 1 vraagje, wie van jullie heeft dit gedaan?? ftp://ftp.zepto.dk/Znote6615WD/BIOS/CAUTION!.txt
Omdat ik niks echt aan te bios heb verandert.. :*)
---------------------------------------------------------------------
Resetting bios settings to default before the
update is CRITICAL to avoid any issues during
flashing. 8)
---------------------------------------------------------------------
Mday bedankt voor de uitleg die je gaf, maar ik weet dat bios flashen makelijk is.
Maar ik heb zelf ook de ervaring als het niet goed gaat en dat valt altijd buite de garantie..
En daar heb ik het geld niet voor, maar dit hoord gewoon goed te gaan ga ik van uit. :)

Maar hebben jullie nog rond de kerst dagen opstart probleem gehad die bios 1.09 er op hebben..?!

Oo moet je het branden met.. van de deens link of kan je ook gewoon nero gebruiken..?
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6615WD/BIOS/IsoBr%E6nding.pdf

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ga denk toch voor het kleine broertje!

Redenen:
- Scherm is 1280 x 768: geen problemen met gamen, internet, word en resoluties.
- Is toch weer maatje kleiner, compacter, handiger om mee te zeulen.
- Scheelt me toch zo'n kleine 100 euro waarvoor ik mooi m'n OS kan kopen.

Weet het nog niet helemaal zeker en weet ook nog niet welke: zwart / wit.

Binnenkort krijgt een GoTter z'n 6214W, dus wacht zijn foto's / ervaringen nog even af.
Ga heel de maand januari werken en dan kan ik ondertussen beslissen welke het wordt.. :)

Normaal ben ik niet zo moeilijk met dingen kopen, maar deze laptopkeuze is echt :X
Is toch iets waar je 1,5 a 2 jaar mee rond gaat lopen, en ik heb niet zoveel geld dat ik elke maand 'n nieuwe kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Maar de aanbieding van de Znote 6615WD is alleen deze maand nog geldig toch..? Scheelt je wel ff €146 ipv de €100 die je bespaart op de 14" :P

Overigens ga ik denk ik voor een Asus of Toshiba laptop. Zoveel scheelt het niet qua prijs.
Toshiba Tecra A7-243

Voordelen:
- Software bij inbegrepen, incl WinXP Pro(!) (Mooi meegenomen, vooral als je als beginnend bedrijf zijnde legaal moet werken en al niet zoveel €€€s hebt O-) )

Nadelen:
- Heeft alleen een iets lagere resolutie en geen webcam, best jammer. En een glanzende scherm..? "Schermtype - TruBrite WXGA TFT"

En zo zijn er meer laptops die ik op het oog heb maar dan ga ik verder offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Scipionyx schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:21:
Scheelt je wel ff €146 ipv de €100 die je bespaart op de 14" :P
Haha jaja das waar ;)

Mja kijk maar naar m'n andere redenen dan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Denk je dat je dan niet mee betaald aan de Windows licentie? Bij Zepto kan je het ook gewoon bijbestellen hoor, wordt ook allemaal geinstalleerd had ik begrepen? Je kan ook kijken naar de Compal (HEL80) notebooks (zelfde maker als zepto :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zepto levert ook Vista-couponnen! Erg netjes al zeg ik het zelf:

Staat gewoon op de site netjes en duidelijk uitgelegd:

Windows Vista Express Upgrade

U betaalt alleen de handling en transportkosten voor uw upgrade naar Windows Vista; voor de upgrade van Windows XP Home naar Vista betaalt u een extra bedrag. Koop een Zepto Znote notebook PC vandaag met gepreïnstalleerde Windows XP en volg de beneden genoemde stappen.

Actietermijn van de Express Upgrade periode

De periode waarin u gebruik kunt maken van de Express upgrade naar
Windows Vista loopt van 26 oktober 2006 tot 31 maart 2007.

In 3 simpele stappen:

1. Koop een Zepto Znote notebook PC gepreïnstalleerde Windows XP vandaag,
en verzeker u van de Express Upgrade naar Microsoft Windows Vista.

2. U ontvangt de Express Upgrade naar de door u gewenste Microsoft Windows Vista versie, en u betaalt alleen voor handling en transport. Wanneer u van Windows XP Home naar Windows Vista wilt opwaarderen zult u een extra bedrag dienen te betalen.

3. Bezoek deze site(de link zal spoedig geactiveerd worden) om uw Express Upgrade te activeren.
U zult worden gevraagd een aankoopbewijs te produceren en de handling en transportkosten zullen u in rekening worden gebracht; plus een extra bedrag als u van Windows XP Home naar Vista wilt opwaarderen. Alle Express Upgrade verzoeken moeten voor of op 31 maart 2007 zijn gedateerd om geldig te zijn.

Welke Windows XP versie is op te waarderen naar welke Vista versie?

U koopt: Microsoft Windows XP Home
Uw Upgrade versie: Microsoft Vista Home Basic of Vista Premium
U betaalt: Upgrade bedrag, handling en transport

U koopt: Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005
Uw Upgrade Versie: Microsoft Vista Home Premium
U betaalt: Handling en transport

U koopt: Microsoft Windows XP Professional
Uw Upgrade versie: Microsoft Vista Business
U betaalt: Handling en transport
Windows wordt ook door Zepto geinstalleerd dus dat is toppie!

HEL80's ken ik ook, vind ik persoonlijk niet mooi qua vormgeving dus that's not done pour moi :)

• crazyheinz
@ejtraam: Kun je even melden wanneer de 12 cells baterijen toekomen. Ik ben daar nu al 3 maanden op aan het wachten. Ik zie dat de leverdatum nu staat op 30 januari. Probleem is dat ik hem op 2 februari zou willen hebben aangezien ik op busreis naar frankrijk vertrek en wat filmpjes op de bus wil zien.

En hoe staat het met het azerty toetsenbord? Het is akelig stil daarrond...

• Mday
denk zelf ook aan een vista upgrade... zou ik misschien iets kunnen regelen met joep over deze actie?

is trouwens vista stabieler, misschien ook sneller dan XP pro?

• CLB
  • Niet online
@ Mday: Hoe bedoel je 'wat regelen met Joep'?

Die actie heeft niks met Zepto te maken maar met Microsoft :)
Actietermijn van de Express Upgrade periode

De periode waarin u gebruik kunt maken van de Express upgrade naar
Windows Vista loopt van 26 oktober 2006 tot 31 maart 2007.
Als je je laptop dus NA de 26e hebt besteld kun je naar Vista upgraden!

Mwahja of 't stabieler is is nog de vraag natuurlijk.. maarja het is nieuw dus ik wil 't ook >:)

Verwijderd

Ik wacht nog met Vista te installeren..

Ik heb al een nederlands versie van Windows Vista Ultimate NL.. maar ga het pas over 3 t/m 6 installeren :)

Ga het wel testen op een ander systeem van mij..

• Mday
ja regelen in de zin van 'Ik heb een zepto besteld na 26 oktober, maar toen was het onmogelijk om een OS te kiezen ivm de aanbieding... daarom heb ik nu windows XP Pro (legitiem) zelf erop geinstalleerd. heb ik nu nog recht op die upgrade?'

snappevoes?

ik had mijn laptop op 30nov besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door Mday op 28-12-2006 18:27 ]

• CLB
  • Niet online
O echt?

Je kan/ kon toch gewoon je OS kiezen bij die 1529,- aanbieding?

Nja uiteraard gewoon proberen!

Heb je geen Vista-coupon gekregen toen je op 'n andere manier aan XP Pro kwam!?

• Mday
nee, die XP pro is al een tijdje oud. gebruik hem ook voor mijn eigen desktop. Schijnbaar vind ie dat niet erg, om op meerdere computers te staan.

maar ik weet toch echt zeker dat ik geen kans had om een OS te selecteren toen ik 'm bestelde, dat had ik nog extra gevraagd aan Joep. (waarop hij overigens antwoorde dat dat wel mogelijk was)

maargoed, ik vraag t gewoon.

• CLB
  • Niet online
Mday schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:58:
maar ik weet toch echt zeker dat ik geen kans had om een OS te selecteren toen ik 'm bestelde, dat had ik nog extra gevraagd aan Joep. (waarop hij overigens antwoorde dat dat wel mogelijk was)

maargoed, ik vraag t gewoon.
Hmm vaag zeg... bij mij kan/ kon/ kun je het altijd selecteren!
Als je 't nog gevraagd had, antwoord 'ja' kreeg had je 't nog wel kunnen bijbestellen!

Nu heb je dat dus niet gedaan en krijg je dus geen coupon naar mijn inziens!

maarja wie niet vraagt wie niet wint :9

Verwijderd

hey denned.nl geeft een Forum voor Technische Support :)

http://www.denned.nl/forum/

:P :P :P

Dat moet zepto.nl ook eens doen..

• crazyheinz
En best wel een drukbezocht forum :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ik heb me maar aangemeld; wil best helpen met toekomstige kopers, aangezien dit een puik toppie is...

ik herinner me nog het moment dat ik alleen maar af moest gaan van wat de resellers beweerd, en dat was vaak niks duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geregistreerden:
2 Ai-Matrix
3 Mday
4 crazyheinz
5 CLB

Wel lachen dat ze 'n forum opstarten opzich, alhoewel ik wel blijf denken dat
oa dit topic beter en meer bezocht gaat/ blijft worden... Maarja doesn't matter!

Ik heb me geregistreerd and we will see hoe of wat!

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 29-12-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens een probleempje met mijn afstandsbediening :P Nadat ik de nieuwste bios erop gezet had, had ik gehoopt dat hij niet meer aan zou gaan als ik op 7 druk op mijn tv afstandsbediening. Helaas heeft de update niet geholpen en gaat hij nog steeds aan :P Alleen nu het nog mindere, als ik dan in windows ben doet hij het helemaal niet meer. Terwijl ik de laptop er nog wel mee heb aangedaan. De laptop zend ook geen infrarood signaal meer uit. ( Ik kon dit zien omdat als ik de laptop bij de tv had staan, het lampje van de tv steeds ging flikkeren ( omdat er een infrarood signaal binnenkwam waar ie niks mee kon ) dit doet hij nu ook niet meer. ) Hebben meer mensen hier last van gehad, of weet iemand de oplossing hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een leuk filmpje over hoe een Zepto 6615 6515 in elkaar zit:
http://www.youtube.com/watch?v=KeS8IVKTJfw

[ Voor 5% gewijzigd door Kickasz op 31-12-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Naja joh! Wel cool om te zien! Jammer dat die er niet in 't Engels over blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je zeker dat dit een 6615 is?

-ddr 400mhz geheugen
-pentium m
-geforce 600 256mb
-60gb hardeschijf

wel erg lage specs voor een 6615.

ik heb het idee dat dit een ouder model is,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:09:
[...]

weet je zeker dat dit een 6615 is?

-ddr 400mhz geheugen
-pentium m
-geforce 600 256mb
-60gb hardeschijf

wel erg lage specs voor een 6615.

ik heb het idee dat dit een ouder model is,
Als je de eerste 3 frames van het filmpje had bekeken zou je gezien hebben dat het om een Z6515WD gaat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52

steveman

Comfortabel ten onder

Beste wensen, beste mensen!

Omdat ik toch nog meer lol in gamen had dan verwacht overweeg ik nu deze laptop ter vervanging van m'n inspiron 6400 met geïntegreerde videokaart.

Nu ben ik echter benieuwd naar de game-ervaringen met de laptopper (iedereen lijkt zeer positief hier!). Vooral ervaringen met de first person shooters ben ik in geïniteresseerd.

Maakt een duo 2 core veel verschil met de "normale" duo core op dit gebied? Ik zag een screenshot van COD 2 met maarliefst 3 fps :/ dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn lijkt me?

En zijn er ook mensen die er linux op hebben geïnstalleerd, met succes?

Ohja, zijn er ook mensen die dode pixels zijn tegengekomen? Dat lijkt me echt een ellende namelijk!

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 01-01-2007 20:47 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dode pixels hoeven geen probleem te zijn, ligt eraan hoe de leverancier je tegemoet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zag bij denned er eigenlijk niet iets over op de site, die leverancier heb ik ook op het oog.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Ik lees de vele lovende berichten over Zepto notebooks en wordt er zelf ook erg enthousiast over, maar ik heb een vraag waar ik het antwoord op nog niet gevonden heb: kan er een PCMIA-kaart in Zepto notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zie nergens een online manual van de zepto laptops, zijn die ergens beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
hier heb je usergides. En er kan idd een pcmcia kaart in (maar ik heb een 6214W :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik had even gemaild met een niet nader te noemen leverancier... ;) (de reply waarschuwing in acht nemende)
Als bij er aankomst defecte pixels zijn word dit meteen hersteld. Mochten er
naar verloop van tijd defecte pixels optreden dan is het volgens de algemene
voorwaarden.
Dit bevalt me wel, beter dan zo'n pixelgarantie van ca €50 euro die je ook wel eens tegenkomt bij allerlei winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Naja volgens mij mag je dat best zeggen hoor :)

En er zijn toch maar 2 leveranciers dus welke zal 't nou zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
nou, om over games te beginnen, moet je ervan uit gaan dat laptops nog STEEDs niet gebouwd zijn om games optimaal te draaien. Daarbij doet de 6615 wel erg goed, maar de hoogste reso wil niet altijd vloeiend gaan. Daarbij wil ik graag toevoegen dat je beter een 7800 moet hebben, aangezien die inderdaad is voor games. maargoed, omdat ik dat nog niet geprobeerd heb, kan ik daar geen uitspraak over doen. de 7600 kan heel wat moois, maar games is nog net iets te hoog gegrepen op de reso van de 6615.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gamen op de native resolutie zou natuurlijk wel het mooist zijn, aangezien resoluties als 1280x800 niet een deling door een geheel getal is van 1650xnogwat.

Maar omdat ik veel programmeerwerk doe op m'n laptop is een hogere resolutie gewoon ontzettend handig, meerdere vensters naast elkaar, denk aan een pdfje met de opdracht en wat vensters met diverse classes, ik noem maar iets. Onder linux heb je wel het voordeel dat je makkelijk van desktop kunt wisselen (en met xgl/compiz kan dat zelfs nog heel geil gebeuren ook :9 ) maar alles op 1 desktop is gewoon het makkelijkst.

Een laptop als gameplatform is natuurlijk niet ideaal gezien de kleine ruimte waar alles in moet passen, en dat je je schoot niet wil branden aan een video kaart natuurlijk ;). Ik game nog wel eens met wat vrienden, dat ging heel aardig totdat ze allemaal hun pc gepimpt (de vlegels :+ ) hadden en ik dus echt het nakijken had met m'n laptop.

PS, ik had dus DenneD gemaild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mday schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:49:
nou, om over games te beginnen, moet je ervan uit gaan dat laptops nog STEEDs niet gebouwd zijn om games optimaal te draaien. Daarbij doet de 6615 wel erg goed, maar de hoogste reso wil niet altijd vloeiend gaan. Daarbij wil ik graag toevoegen dat je beter een 7800 moet hebben, aangezien die inderdaad is voor games. maargoed, omdat ik dat nog niet geprobeerd heb, kan ik daar geen uitspraak over doen. de 7600 kan heel wat moois, maar games is nog net iets te hoog gegrepen op de reso van de 6615.
En daarom ga ik dus toch voor de Zepto Znote 6214W! 1280 x 768 resolutie dus dat trekt de 7600 easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
CLB schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:17:
[...]

En daarom ga ik dus toch voor de Zepto Znote 6214W! 1280 x 768 resolutie dus dat trekt de 7600 easy!
De 6214 heeft een resolutie van 1280x800, ik vond de 768 ook al zo vreemd ;)

ik bedoel niet mierenneukerig te doen, maar gewoon dat het verkeerd op de site staat -.-

[ Voor 13% gewijzigd door HammerT op 02-01-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Of ge zet gewoon uw spel op een lagere resolutie?
Het is niet omdat het scherm zo een hoge resolutie heeft dat je die dan moet gebruiken.
Ik gebruik de hoogste res bij flatout2, alles op max, draait vlot, maar dat moet je niet me nfs carbon proberen.
Dan zet je die op 1200 * 700 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

crazyheinz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:42:
Of ge zet gewoon uw spel op een lagere resolutie?
Het is niet omdat het scherm zo een hoge resolutie heeft dat je die dan moet gebruiken.
Ik gebruik de hoogste res bij flatout2, alles op max, draait vlot, maar dat moet je niet me nfs carbon proberen.
Dan zet je die op 1200 * 700 ofzo.
Ja, dat kan natuurlijk, maar dan krijg je dus het effect dat het beeld (iets) onscherper wordt, zelfde idee als je een plaatje van 400x400 pixels gaat resizen naar 333x333 (ze hebben geen kleine gemeenschappelijke deler; zijn geen veelvouden van elkaar) dan wordt 't plaatje ook niet mooier van zeg maar.

In tegenstelling tot een plaatje beweegt een spel en denk ik dat het effect niet of nauwelijks waar te nemen is, maargoed dat is filosoferen aangezien ik het nooit daadwerkelijk heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HammerT schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:36:
[...]

De 6214 heeft een resolutie van 1280x800, ik vond de 768 ook al zo vreemd ;)

ik bedoel niet mierenneukerig te doen, maar gewoon dat het verkeerd op de site staat -.-
Hmm echt joh 8)7 Staat inderdaad op elke Zepto website verkeerd dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Flatout2 op max ja? MOOI! ga ik eventjes kijken of dat zo werkt... FO is superleuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

CLB schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Hmm echt joh 8)7 Staat inderdaad op elke Zepto website verkeerd dan :?
Op zich stond er ook een foutje in het databeest bij het bestellen, geheugen upgrade was te duur (250+ ipv 50 euro) was binnen 10 minuten gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Ja, dat kan natuurlijk, maar dan krijg je dus het effect dat het beeld (iets) onscherper wordt, zelfde idee als je een plaatje van 400x400 pixels gaat resizen naar 333x333 (ze hebben geen kleine gemeenschappelijke deler; zijn geen veelvouden van elkaar) dan wordt 't plaatje ook niet mooier van zeg maar.

In tegenstelling tot een plaatje beweegt een spel en denk ik dat het effect niet of nauwelijks waar te nemen is, maargoed dat is filosoferen aangezien ik het nooit daadwerkelijk heb gezien.
Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zoveel van merk hoor. En ik zou inmiddels bij gewoon werken ook niet meer zondern 1680*1050 kunnen. Maar ieder zijn mening daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:02:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet zoveel van merk hoor. En ik zou inmiddels bij gewoon werken ook niet meer zondern 1680*1050 kunnen. Maar ieder zijn mening daarover :)
Ik heb wel gemerkt dat de stap van 1600x1200 naar 1280x1024 op m'n desktop, geen leuke stap was :(

Ik zie dan ook uit naar de stap van 1280x800 naar 1650x1080 op m'n láptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Y_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 16:05
Hallo,

Een vraagje: is het mogelijk om voor een azerty toetsenbord te kiezen (de '1529' Euro versie) ?

In de configuratie sectie kan men bij sommige Znote's een azerty layout kiezen, bij deze niet...

Als ik een Znote 6615WD bestel, op welke maniier kan ik laten weten dat ik een azerty toetsenbord wens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Snake_Y_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:42:
Hallo,

Een vraagje: is het mogelijk om voor een azerty toetsenbord te kiezen (de '1529' Euro versie) ?

In de configuratie sectie kan men bij sommige Znote's een azerty layout kiezen, bij deze niet...

Als ik een Znote 6615WD bestel, op welke maniier kan ik laten weten dat ik een azerty toetsenbord wens ?
Hmm, ik zou ze eerst even mailen om te vragen of het kan. En anders bij opmerkingen, is er zo'n invoerveld?

Wat doen de 12 cell batterij bezitters eigenlijk met hun 6 celletje? 2e hands aanbieden?

* Steve heeft aan 1 grote batterij wel genoeg

Besteld! Met de online aanbieding, die vandaag afloopt. Heb er ook nog gratis verzending bij weten te bedingen, wat ik best schappelijk vind gezien het feit dat het al een aanbieding was.

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 04-01-2007 15:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over de Zepto Znote notebooks en niet alleen de leverancier opgehemeld wordt, daarvoor kan men beter een mailtje naar de leverancier sturen. Objectief blijven dus!