Reley schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:43:
naar accu gebruik zal ik niet kijken. Wil er toch een grip bij halen, en als ik daar een paar leuke batterijen in doe dan houd hij het langgenoeg uit voor mij!
Ik doe nu 100 foto's op de batterijen met mijn huidige camera, dus vooruit gaan doe ik iig! (terwijl dat toch die 2300mah witte van duracell zijn

)
Moet zeggen, gisteravond zat ik nog meer richting 350D te denken, maar de 400 begint nu wel de boventoon te voeren.
Qua lcd's, als je nog niks gewend bent, dan kan je ook makkelijker wennen aan iets zeg ik dan maar

Alleen lijkt me de D50 ook nog wel een aardige concurrent.
niemand zegt iets tegen je over de D50, dus als eigenaar van een D50 doe ik het maar.
De sensor van de
400d is beter denk ik, meer mp (for what it's worth) en betere iso prestaties (maar niet heel veel). De D50 vind ik daarentegen fijner vasthouden, betere menu structuur hebben en de 18-70 lens die ik erbij heb is zijn gewicht in goud waard, want hij is niet te duur, maar presteert heel aardig. De D50 en 350D waren eigenlijk echte concurrenten, de
400D zit er net een stapje boven (maar zeker niet veel hoor, ik zou nog steeds niet ruilen voor een
400D), maar de D80 van nikon zit weer boven de
canon 400D. Slechte body's zijn er niet meer, de grote en vorm van de
canon vond ik niet fijn, evenals het harde plastig gehalte, vandaar de keuze voor nikon.
Kijk ook even naar de kleuren van foto's, nikon en
canon hebben best wel verschillende resultaten met kleur. Verschillen zijn gewoon erg klein op het moment en de D50 is errug goedkoop, wat ruimte laat voor duurdere lenzen, die een veel groter merkbaar verschil geven.